PREVENTIE LICHTHINDER

Association sans but lucratif


Dénomination : PREVENTIE LICHTHINDER
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 869.570.554

Publication

03/03/2015
ÿþMOD 2.2

mua

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Rechtbank van koophandel

Antwerpen

19 FEB. 2015

afdelin.(ÿffrpen

50 3753*

i

Ondememingsnr : 0869.570.554

Benaming

(voluit) : Preventie Lichthinder vereniging zonder winstoogmerk

(verkort)

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Hollandstraat 7, 2060 Antwerpen

Onderwerp akte : Uittreksels PV Algemene Vergadering, wijziging zetel en wijziging statuten

1. Uittreksel uit het PV van de Algemene Vergadering van 2 april 2011

Plaats en Datum: Ecohuis Antwerpen, Turnhoutsebaan 239, 2140 Borgerhout, 2 april 2011 om 14u10

Aanwezigen: Friedel Pas, Johan Vandewalle, Guy Kindermans, Raoul Lannoy, Thierry Hanon-Degroote, Ilse De Schutter (verslag)

Verontschuldigd: Roland Gadeyne, Stijn Vanderheiden, Veronique Van De Sompel , Eric Grosemans

Volmachten: Roland Gadeyne geeft volmacht aan Johan Vandewalle, Veronique Van De Sompel geeft volmacht aan Friedel Pas, Eric Grosemans geeft volmacht aan Guy Kindermans

1.Opening van de vergadering

De voorzitter opent de vergadering om 14u10.

2.Bepalen van het quorum

De voorzitter stelt vast dat er voldoende effectieve leden aanwezig zijn, zodat de vergadering geldig kan

beslissen over alle op de agenda vermelde punten.

3.Goedkeuring van de agenda

De agenda wordt goedgekeurd.

4.Aanduiding van de stemopnemers

-Er wordt voorgesteld te werken met stembriefjes voor de verkiezing van de leden van de Raad van Bestuur,

Als stemopnemers worden Thierry Hanon-Degroote en Raoul Lannoy aangeduid.

-Goedkeuring verslag vorige Algemene vergadering dd. 18 april 2010

-Na een korte bespreking wordt het verslag unaniem goedgekeurd.

5.Werkingsverslag 2010

-De voorzitter presenteert het werkingsverslag en verduidelijkt enkele punten waar nodig.

-Het werkingsverslag komt integraal on line te staan. Het werkingsverslag wordt unaniem voor waarheidsgetrouw goedgekeurd. Het gevoerde beleid in 2010 wordt unaniem goedgekeurd

6.1-let financieel verslag 2010

-Johan Vandewalle is op dit moment alle jaarrekeningen aan het herwerken van bij de oprichting tot 2010 zodat we binnenkort een klare kijk op de financiën van de vereniging hebben. De reden van het herwerken ligt hierin dat bij het overschakelen van de boekhouding naar een ander programma (Winbooks, gebruikt bij de boekhoudersQ-ubus) er een foute procedure werd toegepast bij alle voorgaande jaren. Uitgaven voor materiaal (zoals de camera's, hesjes, meetwielen,...) werden onterecht 2 maal in rekening gebracht bij de uitgaven. Hierdoor werd er jaar na jaar een deficit opgebouwd die nu resulteert in een negatief resultaat voor de vereniging.

-Uit het verslag van de rekeningtoezichter Stijn Vanderheiden blijkt dat er vastgesteld wordt dat de boekhouding van de vereniging in 2010 goed opgevolgd werd, mede door het inschakelen van de professionele

Op de laatste blz.

n Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOF]2.2

boekhouder. De rekeningtoezichter steunt het werk van de penningmeester om alle jaarrekeningen te herwerken . Net als de voorgaande jaren wijst Stijn erop dat de inkomsten uit projecten ( vooral audits van projecten zoals sportvelden en bedrijventerreinen) zeer laag zijn, en dat enkele opgestarte opdrachten nog altijd niet afgewerkt en opgeleverd zijn. Deze opdrachten dienen volgens Stijn zo snel mogelijk opgeleverd worden zodat deze openstaande taken ( en rekeningen) afgesloten kunnen worden, De inkomsten door sensibiliseringsopdrachten (voordrachten , quickscans,.,.)liggen eveneens niet hoog. Het aantal opdrachten was in 2010 vrij beperkt. Het grootste deel van deze inkomsten komt dan nog van één studiedag waarop de vereniging verschillende lezingen voorzag. Door de lage inkomsten uit projecten en opdrachten vallen uitgaven aan Software of lidmaatschappen sterk op.

-Q-ubus meldde ons dat ze geen gezonde balans voor hen zien, er is een zeer zwak eigen vermogen (641,17E), te wijten aan het verlies van 2009 en 2010. Tevens meldde Q-ubus ons dat twee jaar achtereen verlies maken ook een knelpunt is van een ongezonde situatie, de vzw kan niet blijven verlies maken. De inkomsten zouden moeten stijgen en/of de kosten moeten zakken. Er is wel geen liquiditeitsgevaar, er zijn praktisch geen schulden op korte termijn. De schulden die er zijn kunnen gemakkelijk betaald worden met de beschikbare liquide middelen.

-Stijn schuift de volgende aandachtspunten naar voor;

-De inkomsten door projecten of opdrachten moeten omhoog. De doelstelling van de vereniging (sensibiliseren van de maatschappij omtrent de problematiek van lichthinder) kan niet worden gerealiseerd binnen het huidig aantal opdrachten;

-De opdrachten die de vereniging aangegaan is het laatste jaar en waarvoor het veldwerk reeds afgewerkt is, dienen opgeleverd te worden;

-De vereniging moet actief inzetten op het werven van actieve leden. Zo kan ze haar doelstelling beter realiseren door het takenpakket van de bestaande actieve leden te verdelen.

-Mits we alle cijfers nog niet hebben wordt er beslist asap de formele goedkeuring per e-mail te geven. Op datzelfde moment gaan we ook de consolidatie van de'vorige jaren mee goedkeuren.

7.Kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en rekeningtoezichthouders

-De vergadering verleent unaniem kwijting aan de Raad van Bestuur wat betreft het werkingsverslag 2010, -De vergadering geeft geen kwijting wat betreft het financieel verslag 2010. De vraag voor kwijting aan de leden van de RVB wat het financieel verslag 2010 betreft zal per e-mail voorgelegd worden.

-De vergadering verleent unaniem kwijting aan de rekeningtoezichters wat betreft hun controle van de rekeningen van 2010.

8.Wijziging van de statuten

- Aanleiding

Er zijn 2 punten waarvoor de statuten best gewijzigd worden. Het eerste betreft de

maatschappelijke zetel. In de huidige statuten is vermeld dat de AV de maatschappelijke zetel

kan wijzigen, Dat is juridisch maar gedeeltelijk correct. De wet op de vzw's verplicht dat de

maatschappelijke zetel van de vereniging is opgenomen in de statuten. De AV kan, voor zover

het vooraf op de agenda staat en voor zover er minstens 2/3de van de stemgerechtigde leden

aanwezig is (in persoon of per volmacht) uiteraard wel de statuten wijzigen (en dus ook de

maatschappelijke zetel) maar een gewone meerderheidsbeslissing van de AV volstaat niet om de

maatschappelijke zetel te wijzigen. De RVB stelt daarom voor de bevoegdheid van de AV aan te

passen zodat ze in overeenstemming is met de wet op de vzw.

Het tweede punt betreft de hoogte van de lidmaatschapsbijdrage. Vanaf de oprichting van de

vzw is het lidgeld op 15 euro per jaar gesteld en wie lid wordt in het laatste kwartaal van het

kalenderjaar blijft lid tot het einde van het volgende kalenderjaar. Ondertussen zijn er

herhaaldelijke indexsprongen geweest, De hoogte van de huidige lidmaatschapsbijdrage heeft

daardoor niet meer dezelfde waarde dan origineel bedoeld. Volgens de statuten mag enkel de

AV de hoogte van de lidmaatschapsbijdrage aanpassen. De RVB stelt voor om de bevoegdheid

voor het bepalen van de lidmaatschapsbijdrage te behouden bij de AV, maar de RVB te

mandateren deze bijdrage jaarlijks te herzien in functie van de indexaanpassingen.

-Voorstel van statutenwijziging

1, In Artikel 2 wordt de tekst "Binnen het werkingsgebied kan de maatschappelijke zetel verplaatst worden

bij beslissing van de Algemene Vergadering." geschrapt:

2. Na Artikel 45 wordt een nieuw Artikel 45bis toegevoegd waarvan de tekst luidt als volgt:

"Artikel 45bis, In afwijking van artikel 23, tiende gedachtenstreepje, is de Raad van Bestuur bevoegd om de

hoogte van de lidmaatschapsbijdrage en de donatie aan te passen aan de index volgens de volgende formule:

Lidmaatschapsbijdrage volgend jaar = lidmaatschapsbijdrage laatste aanpassing x gezondheidsindex

augustus huidig jaar/ gezondheidsindex laatste aanpassing

Jaarlijkse minimum donatie volgend jaar = jaarlijkse minimum donatie laatste aanpassing x

gezondheidsindex augustus huidig jaar 1 gezondheidsindex laatste aanpassing

De Raad van Bestuur mag de lidmaatschapsbijdrage en de jaarlijkse minimum donatie, bepaald volgens de

formules in het eerste lid, afronden naar een gehele Euro

-Deze statutenwijzigingen worden beiden unaniem goedgekeurd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-Tussenkomst van Use De Schutter in verband met de teksten van artikel 47 en artikel 48, Vraag of ook daar een statutenwijziging nodig is. Deze vraag wordt op de eerstvolgende RVB opgenomen, zodat we binnen de RVB bepalen kunnen, wie, wat, onder welke omstandigheden doen kan als bestuurder, Het is wellicht een zaak die in het huishoudelijk reglement kan verduidelijkt worden en vastgesteld worden kan.

9.Verkiezing leden van de Raad van Bestuur

Eric Grosemans wordt met unanimiteit van de stemmen verkozen. Proficiat Eric! De stemming gebeurde met

stembriefjes.

10.Jaarprogramma 2010

De voorzitter geeft toelichting bij het jaarprogramma 2010. De volgende punten werden benadrukt:

-De uitbouw van de Website

-informatie en opleiding on line aanbieden

-Begeleiding actieve leden

-Bekendmaking van de vereniging

-Deelname aan het Symposium

-Sensibilisatie :Deelname aan Nacht van de Duisternis 15/10, infosessies, bewustmaking + oplossingen

bieden

Het jaarprogramma 2011 wordt unaniem goedgekeurd.

11.Begroting 2011

De penningmeester geeft een korte toelichting over de begroting, waarvan de tekst nog opgesteld worden

moet omdat de cijfers samenhangen met het vaststellen van de beginbalans.

Als inkomsten zien we de lidgelden, Eeklo, Gent, deelname symposium.

Als uitgaven zien we alvast de website, verzekering, de professionele boekhouder.

Er wordt beslist asap de begroting te stemmen per e-mail als de beginbalans gekend is.

12.Voorstel deelname Symposium 2011

Elk jaar nemen leden van de vereniging deel aan het Europese Dark Sky Symposium, dat in 2011 doorgaat in Osnabrück. Er werden verschillende aspecten besproken, zoals verblijf, transport en een eventuele tegemoetkoming in de kosten van de deelnemers door de vereniging. Er werd ook dit jaar besloten een tegemoetkoming in de kosten aan de leden die aan het symposium deelnemen, te doen. Afgesproken werd om het bij de inschrijving eventueel teveel betaalde door de deelnemers na afloop terug te betalen.

13.Varia + vragen van de leden

Raoul vraagt of op elke activiteit van nacht van de duisternis de aanwezigheid van telescopen vereist is. Dit

is niet nodig. Wil men toch zeker zijn dat er een telescoop aanwezig zijn kan tijdens een activiteit , kan men in

het boek Astronomisch Belgie de sterrenkundige verenigingen in Wallonië opzoeken.

Einde formele gedeelte vergadering 15.45 u.

14. Pauze

15,Voordracht "Nieuwe ontwikkelingen onderzoek en monitoring lichtvervuiling in Nederland" door Henk Spoelstra

Einde algemene vergadering 17.30u

Antwerpen, 2 april 2011

Voor echt verklaard,

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Guy Kindermands, secretaris

2. Uittreksel uit het PV van de Algemene Vergadering van 8 september 2012

Plaats en datum: Astrolab Iris, Verbrandemolenstraat 5, 8902 Zillebeke, 8 September 2012 om 13:OOh

Aanwezigen: Friedel Pas, Stijn Vanderheiden, Roland Gadeyne, Eric Grcsemans, Guy Kindermans

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Verontschuldigd: Veronique Van de Sompel, Ilse De Schutter, Johan Vandewalle

Volmachten: Veronique Van de Sompel (aan Friedel), Ilse De Schutter (aan Guy), Johan Vandewalle (aan Stijn)

Agenda:

1.Opening van de Bijzondere Algemene Vergadering en bepalen van het quorum

2. Goedkeuring van de agenda en aanduiding van de stemopnemers

3. Stemming over de goedkeuring van het verstag van de vorige AV

4. Aanpassing van de zetel van de vereniging en de daarvoor nodige wijziging aan Artikel 2 van de statuten.

5. Verkiezing leden Raad van Bestuur en Algemene Vergadering

6. Varia en vragen van de leden

aanvang om 14:05h

verslag: Stijn Vanderheiden

Verslag:

1.Opening van de Bijzondere Algemene Vergadering en bepalen van het quorum

Het quorum wordt behaald. Er zijn 5 stemgerechtigde [eden aanwezig en 3 stemgerechtigde leden hebben

een volmacht gestuurd. Hierdoor kunnen 8 stemgerechtigde leden hun stem uitbrengen. Dit volstaat om het

quorum te halen.

2, Goedkeuring van de agenda en aanduiding van de stemopnemers

Onder de aanwezigen wordt een stemopnemer aangeduid: Eric Grosemans neemt deze taak op zich.

De voorzitter stelt voor om een extra agendapunt toe te voegen: `punt 5; het kwijten van de leden van de

RvB voor hun werkzaamheden in 2012 tot op heden, met uitzondering van de werkzaamheden van Johan

Vandewalle',

De aangepaste agenda wordt door unaniem goedgekeurd.

3. Stemming over de goedkeuring van het verslag van de vorige AV

Het vorig verslag van de AV wordt unaniem goedgekeurd.

4. Aanpassing van de zetel van de vereniging en de daarvoor nodige wijziging aan Artikel 2 van de statuten. De AV beslist unaniem om de zetel van de vereniging te verplaatsen binnen het Antwerps arrondissement. De nieuwe zetel komt op: Jozef Mattheessensstraat 60,

B-2540 Hove (België).

5. Het kwijten van de leden van de RvB voor hun werkzaamheden in 2012 tot op heden, met uitzondering van de werkzaamheden van Johan Vandewalle

De AV beslist unaniem om de bestuursleden, met uitzondering van Johan Vandewalle, kwijting te verlenen voor hun bestuurlijke werkzaamheden voor het lopende werkjaar van 1 januari 2012 tot op heden, 8 september 2012.

6. (was punt 5.) Verkiezing leden Raad van Bestuur en Algemene Vergadering

Stijn Vanderheiden stelt zich kandidaat om zich aan te sluiten bij de Raad van Bestuur van Preventie

Lichthinder vzw.

De AV keurt de toetreding van Stijn Vanderheiden tot de Raad van Bestuur unaniem goed.

Johan Vandewalle liet weten ontslag te nemen uit de Raad van Bestuur en zetelt bijgevolg niet meer in deze

Raad van Bestuur. De AV heeft het ontslag van Johan Vandewalle als bestuurder en lid aanvaard.

7. (was punt 6.) Varia en vragen van de leden

Geen variapunten.

De vergadering wordt afgesloten om 14:55h.

leper, 8 september 2012

Voor echt verklaard,

getek= d

Friedel Pas, voorzitter

Stijn Vanderheiden, penningmeester

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOA 2.2

3. Nieuwe gecoördineerde statuten

De Algemene Vergadering van 2 april 2011 heeft met eenparigheid van stemmen een aantal wijzigingen in de statuten goedgekeurd in artikel 2 en heeft een artikel 45bis toegevoegd en de Algmene Vergadering van 8 september 2012 heeft met eenparigheid van stemmen een aantal wijzigingen in de statuten goedgekeurd in artikel 2. De nieuwe gecoördineerde statuten luiden als volgt:

TITEL L -- BENAMING, ZETEL, DUUR, DOEL, WERKINGSGEBIED, LEDEN

AFDELING 1. -- BENAMING, ZETEL, DUUR, DOEL, WERKINGSGEBIED

Artikel 1. De vereniging wordt genoemd "Preventie Lichthinder, vereniging zonder winstoogmerk", afgekort als "Preventie Lichthinder vzw" hierna genoemd "de vereniging".

Artikel 2, De zetel van de vereniging is gevestigd te Jozef Mattheessensstraat 60, 2540 Hove, in het arrondissement Antwerpen.

Artikel 3. De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur maar kan ten allen tijde worden ontbonden.

Artikel 4. De vereniging heeft tot doel de bescherming van het leefmilieu in het algemeen en in het bijzonder inzake preventie van, bescherming tegen en bestrijding van lichthinder en lichtvervuiling, dit kaderend in een streven naar duurzame ontwikkeling.

Artikel 5. De vereniging kan alle rechtshandelingen stellen en wettelijke middelen aanwenden die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van deze doelstellingen. Onder meer het organiseren van activiteiten, uitgeven van publicaties, vorming, educatie, sensibilisatie, beleidsbeïnvloeding, uitvoeren van fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek, uitvoeren van lichtaudits, ontwerpen van verlichtingsplannen en aanbevelingen en dit ten behoeve van zowel haar leden, het grote publiek, bedrijven en overheden. Deze opsomming is niet limitatief.

Artikel 6. Het werkingsgebied van de vereniging betreft alle gemeenten van het Vlaams gewest en het Brussels hoofdstedelijk gewest. De vereniging kan activiteiten ontplooien op lokaal, provinciaal, gewestelijk, federaal en internationaal niveau.

AFDELING 2.  LEDEN

Artikel 7, Er zijn effectieve leden, toegetreden leden en donateurs. De Raad van Bestuur kan

hiervoor nadere bijzonderheden instellen. De Algemene Vergadering kan in een

Huishoudelijk Reglement voorwaarden opleggen aan de effectieve leden, toegetreden leden

en donateurs. Effectieve leden hebben stemrecht in de Algemene Vergadering en worden dan

ook stemgerechtigde leden genoemd. Nieuwe effectieve leden worden door de Algemene

Vergadering gekozen uit de toegetreden leden van de vereniging en dit op voordracht van de

Raad van Bestuur van de vereniging. Toegetreden leden richten hiervoor hun

kandidaatstelling aan de voorzitter van de Raad van Bestuur. Donateurs zijn stemgerechtigde leden of

toegetreden leden die naast hun lidmaatschapsbijdrage een jaarlijkse donatie aan de vereniging betalen.

Artikel 8, Toetreding: De toetreding van de stemgerechtigde en toegetreden leden gebeurt door het jaarlijks betalen van de lidmaatschapsbijdrage. De lidmaatschapsbijdrage kan nooit minder bedragen dan EUR 5 en nooit meer dan EUR 250, De hoogte van de

lidmaatschapsbijdrage wordt door de Algemene Vergadering bepaald.

SUBAFDELING 2,1.  STEMGERECHTIGDE OF EFFECTIEVE LEDEN

Artikel 9. Aantal: Het aantal stemgerechtigde leden is onbeperkt en moet ten minste vier bedragen.

Artikel 10. Oprichters; De volgende oprichters zijn de eerste stemgerechtigde leden:

- Roland, Christiaan, Comeel Gadeyne, arbeider, Motestraat 21, 8900 leper;

- Guy, Edgard, Alice, Marie A. Kindermans, bediende, Ninovesteenweg 87, 9320

Erembodegem (Aalst);

- Friedel Pas, bediende, Kasteelstraat 90, 1840 Londerzeel;

- Bruno Raeymaekers, student, Schorenbosstraat 17, 1703 Dilbeek;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

- Stijn, Willy Vanderheiden, ambtenaar, Druivenlaan 11, 8400 Oostende;

- Johan, Mark Vandewalle, ambtenaar, Hollandstraat 7, 2060 Antwerpen; - Maarten, Frans, Georgette Vanleenhove, bediende, lJzerenwegstraat 11, 2830 Willebroek;

- Hugo, Maria, Octavia H.J. Van Soom, bediende, Cardijnlaan 20, 9850 Nevele.

Artikel 11. Einde van het lidmaatschap: Het uittreden van stemgerechtigde leden gebeurt door het niet betalen van de lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar.

Artikel 12. Uitsluiting: Het stemgerechtigde lid dat uit de vereniging treedt door het niet betalen van de lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar, verliest ambtshalve zijn hoedanigheid van stemgerechtigd lid. De uitsluiting van een stemgerechtigd lid kan slechts door de Algemene Vergadering uitgesproken worden met een meerderheid van twee derde van de stemmen. Een stemgerechtigd lid dient zich actief voor de vereniging in te zetten voor een periode en op een wijze bepaald door het Huishoudelijk Reglement. Een stemgerechtigd lid dat zich niet houdt aan de bepalingen van het Huishoudelijk Reglement verliest

ambtshalve zijn hoedanigheid van stemgerechtigd lid.

Artikel 13. Ontslagregeling: Het staat elk stemgerechtigd lid daarenboven vrij zijn ontslag te nemen per aangetekend schrijven dat aan de Raad van Bestuur dient gericht te worden.

Artikel 14. Vermogen: Uitgetreden, ontslagnemende of uitgesloten stemgerechtigde leden en de opvolgers in rechte van overleden stemgerechtigde leden hebben geen deel in het vermogen van de vereniging,

Artikel 15. Verbintenissen: De stemgerechtigde leden gaan geen enkele persoonlijke verplichting aan betreffende de verbintenissen van de vereniging.

SUBAFDELING 2.2.  TOEGETREDEN LEDEN

Artikel 16. Aantal: Het aantal toegetreden leden is onbeperkt,

Artikel 17, Einde van het lidmaatschap: Het uittreden van toegetreden leden gebeurt door het niet betalen van de lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar.

Artikel 18. Schorsing Een toegetreden lid kan door de Raad van Bestuur geschorst worden als toegetreden lid. De voorwaarden voor schorsing kunnen bepaald worden in het Huishoudelijk Reglement. De uitsluiting van een toegetreden lid kan slechts door de Algemene Vergadering uitgesproken worden met een meerderheid van twee derde van de stemmen.

SUBAFDELING 2.3.  DONATEURS

Artikel 19, Aantal: Het aantal donateurs is onbeperkt.

Artikel 20. Toetreding: De toetreding van donateurs gebeurt door het jaarlijks betalen van een donatie boven op de lidmaatschapsbijdrage. De donatie kan nooit minder bedragen dan EUR 35.

Artikel 21, Einde van het lidmaatschap: Het uittreden van donateurs gebeurt door het niet betalen van de donatie voor het lopende jaar.

TITEL 1l.  ALGEMENE VERGADERING

AFDELING 1.  SAMENSTELLING

Artikel 22. De Algemene Vergadering bestaat enkel uit de stemgerechtigde leden. AFDELING 2.  BEVOEGDHEDEN

Artikel 23. Volgende punten behoren uitsluitend tot de bevoegdheid van de Algemene

Vergadering:

- de wijziging van de statuten;

- de benoeming en afzetten van de leden van de Raad van Bestuur;

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen of rekeningtoezichthouders en het bepalen van diens bezoldiging;

MQD 2.2

Mon 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

- de kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en de commissarissen of rekeningtoezichthouders;

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

- de ontbinding van de vereniging;

- de uitsluiting van een lid;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- de aanvaarding van nieuwe stemgerechtigde leden;

- de vaststelling van de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage en de jaarlijkse minimum

donatie;

- de goedkeuring van het werkingsverslag van de voorbije periode en het jaarprogramma

van de lopende periode opgesteld door de Raad van Bestuur;

- de vaststelling van een Huishoudelijk Reglement;

- het oprichten van werk- en studiegroepen;

 aile gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Artikel 24. De Algemene Vergadering kan binnen de vereniging werk- en studiegroepen oprichten. Ze stelt daarbij een stemgerechtigd lid aan als voorzitter van de werkgroep. De werk- en studiegroepen blijven steeds onderworpen aan de beslissingen van de Algemene Vergadering, ook voor wat het beheer van hun vermogen betreft bij gebrek waarvan alle daarbij betrokken leden zich buiten de vereniging plaatsen.

Artikel 25. De Algemene vergadering kan een Huishoudelijk Reglement aannemen om de werking van de vereniging verder te regelen. Hierin kan onder meer bepaald worden hoe dit

Huishoudelijk Reglement gewijzigd kan worden, welke procedures moeten gevolgd worden voor het oprichten van werk- en studiegroepen, wat de minimale voorwaarden zijn om werk-of studiegroepen op te richten en welke voorwaarden aan gewone leden, toegetreden leden en

donateurs kunnen opgelegd worden.

AFDELING 3.  VERGADERINGEN

Artikel 26. De gewone Algemene Vergadering wordt elk jaar voor einde april

bijeengeroepen. De Raad van Bestuur kan bijkomende algemene vergaderingen beleggen wanneer zij dit nodig acht. De Algemene Vergadering kan bijkomende algemene

vergaderingen beleggen wanneer minstens één vijfde van het totaal van de stemgerechtigde leden dit schriftelijk meldt bij de voorzitter, met vermelding van de redenen en formulering van het agendapunt.

Artikel 27. De gewone Algemene Vergadering keurt ten minste de rekeningen en het jaarverslag goed, geeft kwijting aan de Raad van Bestuur voor het verlopen beheer, stemt de begroting en de programmatje en gaat over tot benoeming en tot afzetting van de leden van de Raad van Bestuur.

Artikel 27bis. Wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Algemene Vergadering worden genomen bij schriftelijk akkoord van de leden van de Algemene Vergadering. Deze procedure kan in uitzonderlijke omstandigheden worden toegepast indien de Algemene Vergadering dit vooraf heeft beslist. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video-, telefoonconferentie of gelijkaardige communicatiemiddelen en dat de leden van de Algemene Vergadering minstens 7 dagen bedenktijd hebben alvorens hun beslissing mee te delen via dezelfde communicatiemiddelen,

Artikel 28. De oproeping van de stemgerechtigde leden tot de Algemene Vergadering gebeurt door de Raad van Bestuur per e-mail of per gewone post op het adres dat het stemgerechtigde lid daartoe heeft opgegeven aan de vereniging en dit ten minste acht kalenderdagen voor deze vergadering. Er dienen geen bewijsstukken van de uitvoering van de maatregelen te worden geleverd. De oproepingen vermelden plaats, datum, uur en dagorde van de vergadering.

Artikel 29. De Algemene Vergadering beraadslaagt uitsluitend over de op de dagorde vermelde punten. Bij hoogdringendheid is het de voorzitter van de Raad van Bestuur toegelaten om ambtshalve punten aan de dagorde toe te voegen.

Artikel 30. Elk stemgerechtigd lid heeft één stem. Elk stemgerechtigd lid mag zich, mits het

verstrekken van een schriftelijke volmacht, laten vertegenwoordigen door een ander

stemgerechtigd lid. Elk aanwezig stemgerechtigd lid mag slechts één niet aanwezig stemgerechtigd lid

vertegenwoordigen. De beslissingen worden genomen bij gewone

meerderheid. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter. Behoudens de gevallen waar het

door de wet van 27juni 1921, zoals gewijzigd bij de wet van 2 mei 2002, anders wordt

bepaald, beraadslaagt de Algemene Vergadering geldig welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde stemgerechtigde leden is.

Artikel 31, De schriftelijke verslagen van de Algemene Vergaderingen worden ondertekend door twee leden van de Raad van Bestuur, Kopieën of uittreksels van deze verslagen zijn alleen geldig indien zij door een lid van de Raad van Bestuur voor echt zijn verklaard en ondertekend. De verslagen mogen ten allen tijde door de stemgerechtigde leden van de vereniging worden geraadpleegd. Belanghebbende derden kunnen de besluiten van de Algemene Vergadering raadplegen op de zetel van de vereniging, na eenvoudig verzoek aan de voorzitter, De voorzitter oordeelt of een derde belanghebbend is.

TITEL III, -- RAAD VAN BESTUUR

AFDELING 1,  SAMENSTELLING  BENOEMING  ONTSLAG

AANSPRAKELIJKHEID

Artikel 32. De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur die ten minste uit drie en maximum twaalf leden bestaat. Het aantal leden van de Raad van Bestuur moet in elk geval steeds lager zijn dan het aantal stemgerechtigde leden van de vereniging. Leden van de Raad van Bestuur moeten stemgerechtigd lid zijn van de vereniging. De Raad van Bestuur duidt in zijn schoot een voorzitter, een secretaris en een penningmeester aan.

iv3OD 2.2

Artikel 33. Een lid van de Raad van Bestuur wordt door de Algemene Vergadering verkozen voor een duur van drie jaar. De opdracht van het bestuurslid eindigt bij de sluiting van de Algemene Vergadering na afloop van zijn mandaat. De Leden van de Raad van Bestuur zijn herbenoembaar.

Artikel 34. Een lid van de Raad van Bestuur kan ten allen tijden worden ontslagen door de Algemene vergadering die daarover beslist bij gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde stemgerechtigde leden.

Artikel 35. Ieder lid van de Raad van Bestuur kan ook zelf ontslag nemen door een aangetekend schrijven te richten aan de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 36, De leden van de Raad van Bestuur zijn aansprakelijk volgens het gemeen recht, voor de fouten die ze bij het vervullen van hun mandaat begaan. Ze gaan geen enkele persoonlijke verplichting aan uit hoofde van hun beheer, betreffende de verbintenissen van de vereniging. De leden van de Raad van Bestuur genieten geen enkele bezoldiging uit hoofde van hun mandaat,

AFDELING 2.  VERGADERINGEN  BERAADSLAGING -- BESLISSINGEN

Artikel 37, De Raad van Bestuur wordt door de voorzitter bijeengeroepen, op diens initiatief, of op vraag van ten minste twee van zijn leden, zo vaak als het voor de belangen van de vereniging nodig blijkt en dit minimaal vier maal per jaar.

Artikel 313, De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of, bij diens afwezigheid door de secretaris, of door de oudste in jaren van de aanwezige leden van de Raad van Bestuur. De vergadering wordt gehouden op de zetel van de vereniging of in elke andere plaats in België, aangewezen in de oproeping.

Artikel 39. De Raad van Bestuur kan enkel geldig beraadslagen wanneer ten minste drie leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Alle leden hebben één stem, Elk lid mag zich, mits het verstrekken van een schriftelijke volmacht, laten vertegenwoordigen door een ander lid. Elk aanwezig lid mag slechts één niet aanwezig tid vertegenwoordigen, De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of zijn plaatsvervanger doorslaggevend,

Artikel 40, Wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks

vereisen, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur worden genomen bij schriftelijk

akkoord van de bestuurders. Deze procedure kan worden toegepast indien de Raad van

Bestuur dit vooraf had beslist, De procedure kan eveneens worden toegepast indien alle

bestuurders vooraf per e-mail, fax, telefoon of gelijkaardige communicatiemiddelen worden geconsulteerd

en twee derden van de bestuurders akkoord gaan om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan. Schriftelijke

besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video-,

MOD 2.2

telefoonconferentie of gelijkaardige communicatiemiddelen en dat de bestuurders minstens 24 uur bedenktijd hebben alvorens hun beslissing mede te delen.

Artikel 41. De oproeping van de Raad van Bestuur gebeurt per e-mail of per gewone post op het adres dat het lid van de Raad van Bestuur daartoe heeft opgegeven aan de vereniging en dit ten minste vier kalenderdagen voor deze vergadering. Er dienen geen bewijsstukken van de uitvoering van de maatregelen te worden geleverd. De oproepingen vermelden plaats, datum, uur en dagorde van de vergadering.

Artikel 42. De notulen van de vergaderingen worden ondertekend door twee leden van de Raad van Bestuur. Kopieën en uittreksels uit deze verslagen zijn alleen geldig indien zij door een lid van de Raad van Bestuur voor echt zijn verklaard en ondertekend, De notulen worden bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de stemgerechtigde leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het KB van 27 juni 2003 vastgestelde modaliteiten.

AFDELING 3,  TEGENSTRIJDIG BELANG

Artikel 43. Indien een lid van de Raad van Bestuur, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de Raad van Bestuur, moet het bestuurslid dit meedelen aan de andere bestuurders voor dat de Raad van Bestuur een besluit neemt.

Artikel 44. Het lid van de Raad van Bestuur met het tegenstrijdig belang, verwijdert zich uit de vergadering en onthoudt zich van de beraadslaging en de stemming over de

aangelegenheid waarop het betrekking heeft,

AFDELING 4. INTERN BESTUUR  BEPERKINGEN

Artikel 45. De Raad van Bestuur bezit de breedst mogelijke bevoegdheden inzake het bestuur

van de vereniging en de verwezenlijking van haar doel. Alle bevoegdheden die niet door de wet van 27 juni

1921, zoals gewijzigd bij de wet van 2 mei 2002, of door de statuten zijn

toegewezen aan de Algemene Vergadering worden uitgeoefend door de Raad van Bestuur.

Artikel 45bis. In afwijking van artikel 23, tiende gedachtenstreepje, is de Raad van Bestuur bevoegd om de hoogte van de lidmaatschapsbijdrage en de donatie aan te passen aan de index volgens de volgende formule:

 Lidmaatschapsbijdrage volgend jaar _ lidmaatschapsbijdrage jaar laatste aanpassing x gezondheidsindex augustus huidig jaar / gezondheidsindex jaar voor laatste aanpassing

 Jaarlijkse minimum donatie volgend jaar = jaarlijkse minimum donatie jaar laatste aanpassing x gezondheidsindex augustus huidig jaar / gezondheidsindex jaar voor laatste aanpassing

De Raad van Bestuur mag de lidmaatschapsbijdrage en de jaarlijkse minimum donatie, bepaald volgens de formules in het eerste lid, afronden naar een gehele Euro.

Artikel 46. De Raad van Bestuur voert alle verplichtingen uit die de wet en de statuten hem expliciet opdragen. De Raad van Bestuur is ondermeer gehouden tot het treffen van alle maatregelen tot uitvoering van de beslissingen van de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur is daarnaast onder meer bevoegd voor het verlijden van akten, kopen, verkopen, verwerven, vervreemden, in bruikleen aanvaarden en in pacht nemen van roerende en onroerende goederen die noodzakelijk zijn voor de verwezenlijking van het doel van de vereniging, het aanvaarden van schenkingen'en mandaten, het aangaan van leningen, het openen van bank- en postrekeningen.

Artikel 47. De Raad van Bestuur kan een deel van zijn bevoegdheden overdragen aan, of kan zich laten bijstaan door één of meerdere van zijn leden of derden, zonder dat deze overdracht evenwel betrekking kan hebben op het algemeen beleid van de vereniging of de algemene bestuursbevoegdheid van de Raad van Bestuur. Zij zijn alle verantwoording verschuldigd aan de Raad van Bestuur inzake de hen toevertrouwde bevoegdheden.

Artikel 48. De Raad van Bestuur vertegenwoordigt als college de vereniging in alle handelingen in en buiten rechte. Hij vertegenwoordigt de vereniging door de meerderheid van zijn [eden. Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur als college, wordt de vereniging in en buiten rechte eveneens vertegenwoordigd door twee bestuurders die gezamenlijk handelen.

Artikel 49. De Raad van Bestuur of de bestuurders die de vereniging vertegenwoordigen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

iNOD 2.2

"

" Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Luik B - Vervolg

kunnen gevolmachtigden voor de vereniging aanstellen. Alleen bijzondere en beperkte volmachten voor bepaalde of een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd. De gevolmachtigden verbinden de vereniging binnen de perken van de hun verleende volmacht waarvan de grenzen wel tegenwerpelijk zijn aan derden overeenkomstig wat geldt inzake lastgeving. De Raad van Bestuur of zijn gevolmachtigde daartoe aangeduid, treedt op als eiser of als verweerder in de rechtsgedingen waarin de vereniging betrokken partij is,

TITEL IV.  BALANS EN REKENINGEN

Artikel 50. Het boekjaar valt samen met het kalenderjaar.

Artikel 51. Op 31 december van ieder kalenderjaar worden de boeken afgesloten. De jaarrekening wordt door de Raad van Bestuur ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd.

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de

verrichtingen hierin weer te geven, kan worden overgedragen aan één of meer

Commissarissen of rekeningtoezichthouders te benoemen door de Algemene Vergadering voor een termijn

van maximum drie jaar.

Zolang de vereniging voor haar laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in

artikel 17, §5 van de wet van 2 mei 2002 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk,

de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen en haar wijzigingen,

niet overschrijdt, is de vereniging niet verplicht een commissaris te benoemen. De Algemene Vergadering

kan er wel voor kiezen om dan rekeningtoezichthouders te benoemen.

Zodra de vereniging de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de Algemene Vergadering onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren voor een termijn van drie jaar. De Algemene Vergadering bepaalt ook de bezoldiging van de commissarissen.

TITEL V. -- SCHIKKINGEN VAN DIVERSE AARD

Artikel 52. De zetel van de vereniging wordt tot woonplaats gekozen. Deze keuze bepaalt het rechtsgebied voor alle betwistingen die tussen de vereniging en derden zouden kunnen ontstaan.

Artikel 53. In geval de vereniging ontbonden wordt, wordt het vermogen van de vereniging geschonken aan één of meerdere verenigingen met gelijkaardige doelstellingen. De Algemene Vergadering bepaalt onder welke verenigingen het vermogen wordt verdeeld.

Artikel 54. Voor alles wat niet uitdrukkelijk is voorzien in deze statuten blijft de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd bij de wet van 2 mei 2002, toepasselijk.

Artikel 55. Deze statuten treden onmiddellijk in werking na goedkeuring door de Algemene

Vergadering van 30 september 2004. Aanpassingen aan de statuten treden onmiddellijk in werking na de

aanvaarding door de Algemene Vergadering.

leper, 8 september 2012

Voor echt verklaard,

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Stijn Vanderheiden, penningmeester

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

27/01/2011
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffie van de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen, op

Griffie 17 J" AN 2011

ll

" 11014993'

Ondernerningsnr : 0869.570.554

Benaming

(voluit) : Preventie Lichthinder vzw

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Hollandstraat 7, 2060 Antwerpen

Onderwerp akte : Uitreksel verslag Algemene Vergadering 6 april 2008, wijziging statuten, benoeming rekeningtoezichthouders, benoeming bestuurders, uitreksel verslag Algemene Vergadering 19 april 2009, benoeming bestuurders en uitreksel verslag Algemene Vergadering 18 april 2010

I. Uittreksel uit het verlag van de Algemene Vergadering van 1 april 2007

Plaats en datum: Ecohuis Antwerpen, Turnhoutsebaan 239, 2140 Borgerhout, 1 april 2007 om 14 u.

Aanwezigen: De heren Roland Gadeyne, Friedel Pas, Johan Vandewalle, Hugo Van Soom, Maarten Vanleenhoeve, Bruno Raeymaekers, Stijn Vanderheiden en mevrouw Veerle Heyman.

Verontschuldigd: De heren Guy Kindermans en Eric Grosemans.

1. Goedkeuring van het verslag van de vorige Algemene Vergadering op 29 april 2006

Enkele namen zijn verkeerd gespeld:

- "Veronique Van De Sompel" moet zijn "Véronique Van de Sompel"

- "Stijn Vanderheyden" moet zijn "Stijn Vanderheiden"

- "Sint Niklaas" moet zijn "Sint-Niklaas"

Behoudens deze spellingsfouten zijn er geen opmerkingen.

Het verslag wordt unaniem goedgekeurd.

2. Toelichting bij het financieel verslag van 2006 en het verslag van de commissarissen

De penningmeester geeft uitleg bij het financieel verslag van 2006. De datum op het verslag dient aangepast.

Dezelfde opmerking als vorig jaar wordt gemaakt. Voor een correcte vergelijking van de inkomsten en uitgaven per post, moeten de bedragen gebruikt worden exclusief BTW. Tot nu toe worden bedragen gebruikt BTW inclusief en wordt later de BTW in rekening gebracht. Op de totale bedragen van inkomsten en uitgaven maakt dat geen verschil. De penningmeester zal ter vergelijking de documenten zoals genereerd door het boekhoudpakket (Unit 4 Agrresso Multivers Lite) bezorgen aan de leden van de AV die er om verzoeken.

Met inachtname van de bovenstaande opmerkingen wordt het financiële verslag 2006 unaniem goedgekeurd als waarheidsgetrouw.

Ook het gevoerde beleid in 2006 wordt unaniem goedgekeurd

3. Kwijting aan de leden. van. de_Raad. van Bestuur en_de_comrnissarissen _

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De vergadering verleent unaniem kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en aan de commissarissen.

4. Aanvaarding van een nieuw effectief lid

De voorzitter draagt de kandidatuur voor van Kurt Dequick als effectief lid. De heer Dequick is toegetreden lid van de Vereniging sinds 10 november 2004. In de loop van 2005 en 2006 heeft hij actief meegewerkt aan het veldwerk voor de audits. Kut Dequick wordt unaniem aanvaard als effectief lid van de vereniging.

5. Toelichting bij de begroting 2007

De penningmeester geeft toelichting bij de begroting voor 2007. De boekhouding zal vanaf 2007 gevoerd worden met het analystisch boekhoudprogramma Multivers Lite van Unit 4 Agresso. De begroting voor 2007 wordt unaniem goedgekeurd qua aanwending van de middelen. Het is echter wenselijk dat de vorm wordt aangepast zodat de begroting op een duidelijke manier kan gepresenteerd worden.

6. Verkiezing leden van de Raad van Bestuur

De mandaten van de huiidge bestuurders en commissarissen lopen ten einde. Er zijn 6 kandidaten voor de mandaten van de Raad van Bestuur en 2 kandidaten voor de mandaten van commissaris. De aanwezige kandidaten voor de mandaten van de Raad van Bestuur zijn Friedel Pas, Hugo Van Soom, Johan Vandewalle, Roland Gadeyne en Maarten Vanleenhove. Guy Kindermans heeft zich eveneens kandidaat gesteld. De aanwezige kandidaten voor het mandaat van commissaris zijn Brunoe Raeymaekers en Stijn Vanderheiden.

Er wordt overgegaan tot de verkiezing van 6 leden van de Raad van Bestuur en 2 commissarissen voor de periode 2007-2010. De stemming is geheim en verloopt via stembrief onder toezicht van de secretaris en Kurt Dequick als stemopnemer. Alle kandidaten worden unaniem aanvaard door de Algemene VErgadering.

Roland Gadeyne, Friedel Pas, Johan Vandewalle, Hugo Van Soom en Maarten Vanleenhove aanvaarden de mandaten van de Raad van Bestuur. Guy Kindermans heeft aan de voorzitter laten weten zijn mandaat op te nemen indien hij verkozen wordt.

Bruno Raeymakers en Stijn Vanderheiden aanvaarden de mandaten van commissaris.

getekend,

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

li. Uitreksel uit het verslag van de Algemene Vergadering van 6 april 2006

Plaats en datum: Ecohuis Antwerpen, Turnhoutsebaan 239, 2140 Borgerhout, 6 april 2008 om 14 u.

Aanwezigen: De heren Kurt Dequick, Roland Gadeyne, Guy Kindermans, Friedel Pas, Bruno Raeymaekers, Johan Vandewalle, Hugo Van Soom en mevrouw Veerle Heyman.

Verontschuldigd: De heren Stijn Vanderheiden en Eric Grosemans.

Volmachten: De heer Bruno Raeymakers heeft een volmacht bij van de heer Stijn Vanderheiden en de heer Johan Vandewalle heeft een volmacht bij van de heer Eric Grosemans. Beide volmachten worden als bijlage bij het verslag gevoegd.

1. Goedkeuring van het verslag van de vorige Algemene Vergadering (1 april 2007). Het verslag van de Algemene Vergadering van 1 april 2007 te Antwerpen wordt unaniem goedgekeurd mits volgende bemerkingen:

2. De penningmeester stelt het financieel jaarverslag van 2007 voor en geeft uitleg aan de aanwezigen. Volgende elementen zijn daarbij belangrijk:

- De voorbije jaren werd gewerkt met een enkelvoudige boekhouding. Daarbij zijn fouten gemaakt. De

reslultatenrekening van de werkingsjaren 2004, 2005 en 2006 waren telkens in evenwicht maar de balans niet. Dat komt door het niet overhevelen van de winsUverlies naar de balans.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- Er werden bedragen inclusief BTW in de resultatenrekening opgenomen, terwijl de BTW afzonderlijk moet geboekt worden.

- De winst/verlies cijfers waren dus niet correct.

- Vanaf 2007 wordt met het nieuwe boekhoudprogramma en een dubbele boekhouding gewerkt. Daarbij werd in het begin een foutief rekeningstelsel gebruikt en een werd vertrokken van een foutieve beginbalens (afkomstig uit de foute vorige boekingsjaren voordien).

- Dat zorgde ervoor dat pas vorige week bij het afsluiten van de boekhouding 2007 de fouten werden ontdekt.

- er werd dan een volledig nieuw (en juist) rekeningstelsel ingevoerd en alle boekjaren vanaf 2004 werden ingevoerd. Door tijdsgebrek kon dat niet tijdig afgewerkt worden tegen de Algemene Vergadering.

De penningmeester toont aan de hand van enkele grafieken aan de financiële verrichtingen in 2007 aansluiten bij de goedgekeurde begroting met uitzondering van de audits. De audit van Putte werd weliswaar opgeleverd op 1 oktober 2007, maar de gemeente Putte heeft pas op 18 februari 2008 de factuur betaald. Daardoor is er voor 2007 opnieuw een verlies, dat echter volledig gedekt wordt door de vordering op de gemeente Putte. Daarnaast had de vereniging eind 2007 nog 2 andere vorderingen die pas in januari en februari 2008 moeten voldaan worden.

De commissaren geven in hun verslag aan dat zij te laat in kennis gesteld zijn van de resultaten en daardoor de controle niet naar behoren hebben kunnen uitvoeren. Zij vragen voortaan minstens één maand voor de Algemen Vergadering het financieel jaarverslag te ontvangen zodat er voldoende tijd overblijft voor de controle van de rekeningen en het jaarverslag.

De penningmeester belooft dat het definitieve jaarverslag 2007 en de daarmee verbonden begroting 2008 vóór eind april 2008 aan de rekeningtoezichthouders en de leden van de Algemene Vergadering wordt overgemaakt.

3. De Algemene vergadering verleent unaniem kwijting aan de commissarissen voor het werkingsjaar 2007.

4. De voorzitter presenteert het jaarverslag 2008 en licht enkele punten nader toe. Volgende opmerkingen worden genotuleerd:

- onder punt 8. Andere participaties dient vermeld dat Guy Kindermans zetelt in de milieuraad van Aalst; - onder punt 8. Leden moet de eerste zin veranderd worden als volgt: "Het ledenaantal nam in 2007 af"; - De nummering van de punten dient aangepast. Er zijn 2 punten 8.

Mits aanpassing van bovenstaande punten wordt het werkingsverslag unaniem als waarheidsgetrouw aanvaard. Deze verbeteringen worden ingebracht in het document en het aangepaste verslag wordt op de website gezet.

Het gevoerde beleid in 2007 wordt unaniem goedgekeurd. Er zijn geen opmerkingen.

5. De Algemene Vergadering verleent unaniem kwijtijg aan de Raad van Bestuur voor het werkingsjaar 2007, met uitzondering van het financiee beleid, waarover zal gestemd worden volgens de email procedure, op hetzelfde moment dan de stemming over het financieel jaarverslag 2007 en de begroting 2008.

6. De Algemene Vergadering beslist met eenparigiheid van stemmen de statuten als volgt te wijzigen: A. In Artikel 23 worden:

- in het derde gedachtenstreepje de woorden "de commissaris of de bedrijfsrevisor" vervangen door de woorden "de commissarissen of rekeningtoezichthouders" en het woord "diens" door het woord "hun";

- in het vierde gedachtenstreepje wordt na de woorden "en de commissarissen" de woorden " of de rekeningtoezichthouders" toegevoegd.

De gecoördineerde tekst van Artikel 23 luidt dan als volgt:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

"Artikel 23. Volgende punten behoren uitsluitend tot de bevoegdheden van de Algemene Vergadering:

- de wijziging van de statuten;

- de benoeming en afzetten van de leden van de Raad van Bestuur;

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen of rekeningtoezichthouders en het bepalen van hun bezoldiging;

- de kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en de commissarissen of de rekeningtoezichthouders;

- de goedkeuring va de begroting en van de rekening;

- de ontbinding van de vereniging;

- de uitsluiting van een lid;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- de aanvaarding van nieuwe stemgerechtigde leden;

- de vaststelling van de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrag en de jaarlijkse minimum dotatie;

- de goedkeuring van het werkingsverslag van de voorbije periode en het jaarprogramma van de lopende periode opgesteld door de Raad van Bestuur;

- de vaststelling van een Huishoudelijk Reglement;

- het oprichten van studiegroepen;

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen."

B. Na Artikel 27 een nieuw Artikel 27bis in te voegen waarvan de tekst luidt ais volgt: "Artikel 27bis. Wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Algemene Vergadering worden genomen bij schriftelijk akkoord van de leden van de Algemene Vergadering. Deze preoecdure kan in uitzonderlijke omstandigheden worden toegepast indien de Algemene Vergadering dit vooraf heeft beslist. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video-, telefoonconferentie of gelijkaardige communicatiemiddelen en dat de leden van de Algemene Vergadering minstens 7 dagen bedenktijd hebben alvorens hun beslissing mee te delen via dezelfde communicatiemiddelen."

C. In Artikel 40 worden:

- de woorden "of telefoon" vervangen door de woorden ", telefoon of gelijkaardige communicatiemiddelen";

- de woorden "of telefoncterentie" vervangen door de woorden ", telefoonconferentie of gelijkaardige communciatiemidde len ";

- de woorden "mede te delen" vervangen door de woorden "mee te delen via dezelfde communicatiemiddelen". De gecoördineerde tekst van Artikel 40 luidt dan als volgt:

" Artikel 40. Wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur worden genomen bij schriftelijk akkoord van de bestuurders. Deze procedure kan toegepast worden indien de Raad van Bestuur dit vooraf had beslist. De procedure kan eveneens worden toegepast indien alle bestuurders vooraf per e-mail, fax, telefoon of gelijkaardige communicatiemiddelen worden geconsulteerd en twee derden van de bestuurders akkoord gaan om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video-, telefoonconferentie of gelijkaardige communicatiemiddelen en dat de bestuurders minstens 24 uur bedenktijd hebben alvoren hun beslissing mee te delen via dezelfde communicatiemiddelen."

D. In Artikel 51 worden:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- in het tweede lid het woord "Commissarissen" vervangen door de woorden "commissarissen of rekeningtoezichthouders";

- in het derde lid de woorden "is de vereniging niet verplicht een commissaris aan te stellen." vervangen door de woorden "zal de vereniging geen commissaris benoemen. De Algemene Vergadering kan er wel voor kiezen om dan rekeningtoezichthouders te benoemen."

De gecoördineerde tekst van Arrtikel 51 luidt dan als volgt:

"Artikel 51. Op 31 december van ieder kalenderjaar worden de boeken afgesloten. De jaarrekening wordt door de Raad van Bestuur ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd.

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, kan worden overgedragen aan één o1 meer commissarissen of rekeningtoezichthouders te benoemen door de Algemene Vergadering voor een termijn van maximum drie jaar.

Zolang de vereniginng voor haar laatste afgesloten boekjeer de drempelbedragen vermeld in artikel 17, §5 van de wet van 2 mei 2002 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen en de stichtingen en haar wijzigingen, niet overschrijdt, zal de verengiing geen commissaris benoemen. De Algemene Vergadering kan er wel voor kiezen om dan rekeningtoezichthouders te benoemen.

Zodra de vereniging de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris te benoemen door de Algemene Vergadering onder de leden van het Instituuut der Bedrijfsrevisoren voor een termijn van drie jaar. De Algemene Vergadering bepaalt ook de bezoldiging van de commissarrissen."

E. In Artikel 55 worden na de woorden "30 september 2004" de woorden "Aanpassingen aan de statuten treden onmiddellijk in werking na de aanvaarding door de Algemene Vergadering" toegevoegd. De gecoördineerde tekst van Artikel 55 luidt dan als volgt:

"Artikel 55. Deze statuten treden onmiddellijk uin werking na de goedkeuring door de Algemene Vergadering van 30 september 2004. Aanpassingen aan de statuten treden onmiddellijk in werking na de aanvaardiging door de Algemene Vergadering."

7. Op voordracht van de Raad van Bestuur aanvaardt de Algemene Vergadering met eenparigheid van stemmen om de volgende toegetreden leden de status van effectief lid toe te kennen gezien hun inzet voor de vereniging:

- mevrouw Véronique Van De Sompel, Aarschotsebaan 29, 3191 Boortmeerkbeek;

- mevrouw Ilse De Schutter, Beenhouwerstraat 1, 2180 Ekeren.

8. De Algemene Vergadering neemt er kennis van dat de heer Maarten Vanleenhove zijn ontslag heeft gegeven als bestuurder bij aangetekend schrijven vanaf 30 augustus 2007.

9. De Algemene Vergadering beslist bij unanimiteit om mevrowu Veerle Heyman, Graaf Van Vlaanderenlaan 2, 9150 Kruibeke, te benoemen als lid van de Raad van Bestuur met een mandaat van 3 jaar tot aan de Algemene Vergadering van 2010.

10. De Algemene Vergadering beslist, overeenkomstig het gewijzigdé Artikel 51 van de statuten, met eenparigheid van stemmen, het mandaat van de rekeningtoezichthouders voor een periode van 3 jaar (de boekjaren 2008, 2009 en 2010) toe te wijzen aan de heer Bruno Raeymaekers, bediende, Roosakker 16, 9000 Gent en de heer Stijn, Willy Vanderheiden, Biesemveldstraat 53, 9880 Aalter. Beiden aanvaarden dit mandaat. Het mandaat van de rekeningtoezichthouders wordt onbezoldigd uitgevoerd.

11. De Algemene Vergadering beslist de stemming over volgende onderwerpen volgens de e-mailprocedure overeenkomstig artikel 27bis van de gewijzigde statuten te houden:

- de waarheidsgetrouwheid van het financieel jaarverslag 2007;

- de goedkeuring van het financieel jaarverslag 2007;

- de volledige kwijtng van de leden van de Raad van Bestuur;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOP 2.2

- de goedkeuring van de begroting 2008.

getekend,

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

III. Nieuwe gecoördineerde statuten

De Algemene Vergadering van 6 april 2008 heeft met eenparingheid van stemmen een aantal wijzigingen in de statuten goedgekeurd in de artikel 7, de titel van subafdeling 2.1, artikelen 23 en 51. De nieuwe gecoördineerde statuten luiden als volgt:

TITEL I. -- BENAMING, ZETEL, DUUR, DOEL, WERKINGSGEBIED, LEDEN

AFDELING 1.  BENAMING, ZETEL, DUUR, DOEL, WERKINGSGEBIED

Artikel 1. De vereniging wordt genoemd "Preventie Lichthinder, vereniging zonder winstoogmerk", afgekort als "Preventie Lichthinder vzw" hierna genoemd "de vereniging".

Artikel 2. De zetel van de vereniging is gevestigd te Hollandstraat 7, 2060 Antwerpen, in het arrondissement Antwerpen. Binnen het werkingsgebied kan de maatschappelijke zetel verplaatst worden bij beslissing van de Algemene Vergadering.

Artikel 3. De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur maar kan ten allen tijde worden ontbonden.

Artikel 4. De vereniging heeft tot doel de bescherming van het leefmilieu in het algemeen en in het bijzonder inzake preventie van, bescherming tegen en bestrijding van lichthinder en lichtvervuiling, dit kaderend in een streven naar duurzame ontwikkeling.

Artikel 5. De vereniging kan alle rechtshandelingen stellen en wettelijke middelen aanwenden die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van deze doelstellingen. Onder meer het organiseren van activiteiten, uitgeven van publicaties, vorming, educatie, sensibilisatie, beleidsbeïnvloeding, uitvoeren van fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek, uitvoeren van lichtaudits, ontwerpen van verlichtingsplannen en aanbevelingen en dit ten behoeve van zowel haar leden, het grote publiek, bedrijven en overheden. Deze opsomming is niet limitatief.

Artikel 6. Het werkingsgebied van de vereniging betreft alle gemeenten van het Vlaams gewest en het Brussels hoofdstedelijk gewest. De vereniging kan activiteiten ontplooien op lokaal, provinciaal, gewestelijk, federaal en internationaal niveau.

AFDELING 2.  LEDEN

Artikel 7. Er zijn effectieve leden, toegetreden leden en donateurs. De Raad van Bestuur kan hiervoor nadere bijzonderheden instellen. De Algemene Vergadering kan in een Huishoudelijk Reglement voorwaarden opleggen aan de effectieve leden, toegetreden leden en donateurs. Effectieve leden hebben stemrecht in de Algemene Vergadering en worden dan ook stemgerechtigde leden genoemd. Nieuwe effectieve leden worden door de Algemene Vergadering gekozen uit de toegetreden leden van de vereniging en dit op voordracht van de Raad van Bestuur van de vereniging. Toegetreden leden richten hiervoor hun kandidaatstelling aan de voorzitter van de Raad van Bestuur. Donateurs zijn stemgerechtigde leden of toegetreden leden die naast hun lidmaatschapsbijdrage een jaarlijkse donatie aan de vereniging betalen.

Artikel 8. Toetreding: De toetreding van de stemgerechtigde en toegetreden leden gebeurt door het jaarlijks betalen van de lidmaatschapsbijdrage. De lidmaatschapsbijdrage kan nooit minder bedragen dan EUR 5 en nooit meer dan EUR 250. De hoogte van de lidmaatschapsbijdrage wordt door de Algemene Vergadering bepaald.

SUBAFDELING 2.1.  STEMGERECHTIGDE OF EFFECTIEVE LEDEN

Artikel 9. Aantal: Het aantal stemgerechtigde leden is onbeperkt en moet ten minste vier bedragen.

Artikel 10. Oprichters: De volgende oprichters zijn de eerste stemgerechtigde leden:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- Roland, Christiaan, Corneel Gadeyne, arbeider, Motestraat 21, 8900 leper;

- Guy, Edgard, Alice, Marie A. Kindermans, bediende, Ninovesteenweg 87, 9320 Erembodegem (Aalst);

- Friedel Pas, bediende, Kasteelstraat 90, 1840 Londerzeel;

- Bruno Raeymaekers, student, Schorenbosstraat 17, 1703 Dilbeek;

- Stijn, Willy Vanderheiden, ambtenaar, Druivenlaan 11, 8400 Oostende;

- Johan, Mark Vandewalle, ambtenaar, Hollandstraat 7, 2060 Antwerpen;

- Maarten, Frans, Georgette Vanleenhove, bediende, IJzerenwegstraat 11, 2830 Willebroek;

- Hugo, Maria, Octavia H.J. Van Soom, bediende, Cardijnlaan 20, 9850 Nevele.

Artikel 11. Einde van het lidmaatschap: Het uittreden van stemgerechtigde leden gebeurt door het niet betalen van de lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar.

Artikel 12. Uitsluiting: Het stemgerechtigde lid dat uit de vereniging treedt door het niet betalen van de lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar, verliest ambtshalve zijn hoedanigheid van stemgerechtigd lid. De uitsluiting van een stemgerechtigd lid kan slechts door de Algemene Vergadering uitgesproken worden met een meerderheid van twee derde van de stemmen. Een stemgerechtigd lid dient zich actief voor de vereniging in te zetten voor een periode en op een wijze bepaald door het Huishoudelijk Reglement. Een stemgerechtigd lid dat zich niet houdt aan de bepalingen van het Huishoudelijk Reglement verliest ambtshalve zijn hoedanigheid van stemgerechtigd lid.

Artikel 13. Ontslagregeling: Het staat elk stemgerechtigd lid daarenboven vrij zijn ontslag te nemen per aangetekend schrijven dat aan de Raad van Bestuur dient gericht te worden.

Artikel 14. Vermogen: Uitgetreden, onislagnemende of uitgesloten stemgerechtigde leden en de opvolgers in rechte van overleden stemgerechtigde leden hebben geen deel in het vermogen van de vereniging.

Artikel 15. Verbintenissen: De stemgerechtigde leden gaan geen enkele persoonlijke verplichting aan betreffende de verbintenissen van de vereniging.

SUBAFDELING 2.2.  TOEGETREDEN LEDEN

Artikel 16. Aantal: Het aantal toegetreden leden is onbeperkt.

Artikel 17. Einde van het lidmaatschap: Het uittreden van toegetreden leden gebeurt door het niet betalen van de lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar.

Artikel 18. Schorsing: Een toegetreden lid kan door de Raad van Bestuur geschorst worden als toegetreden lid. De voorwaarden voor schorsing kunnen bepaald worden in het Huishoudelijk Reglement. De uitsluiting van een toegetreden lid kan slechts door de Algemene Vergadering uitgesproken worden met een meerderheid van twee derde van de stemmen.

SUBAFDELING 2.3.  DONATEURS

Artikel 19. Aantal: Het aantal donateurs is onbeperkt.

Artikel 20. Toetreding: De toetreding van donateurs gebeurt door het jaarlijks betalen van een donatie boven op de lidmaatschapsbijdrage. De donatie kan nooit minder bedragen dan EUR 35.

Artikel 21. Einde van het lidmaatschap: Het uittreden van donateurs gebeurt door het niet betalen van de donatie voor het lopende jaar.

TITEL II.  ALGEMENE VERGADERING

AFDELING 1.  SAMENSTELLING

Artikel 22. De Algemene Vergadering bestaat enkel uit de stemgerechtigde leden.

MOD 2.2

AFDELING 2.  BEVOEGDHEDEN

Artikel 23. Volgende punten behoren uitsluitend tot de bevoegdheid van de Algemene Vergadering:

- de wijziging van de statuten;

- de benoeming en afzetten van de leden van de Raad van Bestuur;

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen of rekeningtoezichthouders en het bepalen van hun bezoldiging;

- de kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en de commissarissen of de rekeningtoezichthouders;

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

- de ontbinding van de vereniging;

- de uitsluiting van een lid;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- de aanvaarding van nieuwe stemgerechtigde leden;

- de vaststelling van de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage en de jaarlijkse minimum donatie;

- de goedkeuring van het werkingsverslag van de voorbije periode en het jaarprogramma van de lopende periode opgesteld door de Raad van Bestuur;

- de vaststelling van een Huishoudelijk Reglement;

e - het oprichten van werk- en studiegroepen;

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Artikel 24. De Algemene Vergadering kan binnen de vereniging werk- en studiegroepen oprichten. Ze stelt daarbij een stemgerechtigd lid aan als voorzitter van de werkgroep. De werk- en

r+ studiegroepen blijven steeds onderworpen aan de beslissingen van de Algemene Vergadering, ook voor wat het beheer van hun vermogen betreft bij gebrek waarvan alle

eq

daarbij betrokken leden zich buiten de vereniging plaatsen.

N Artikel 25. De Algemene vergadering kan een Huishoudelijk Reglement aannemen om de werking van de vereniging verder te regelen. Hierin kan ondermeer bepaald worden hoe dit Huishoudelijk Reglement gewijzigd kan worden, welke procedures moeten gevolgd worden voor het

t oprichten van werk- en studiegroepen, wat de minimale voorwaarden zijn om werkof

studiegroepen op te richten en welke voorwaarden aan gewone leden, toegetreden leden

en donateurs kunnen opgelegd worden.

et

e

AFDELING 3.  VERGADERINGEN

Artikel 26. De gewone Algemene Vergadering wordt elk jaar voor einde april bijeengeroepen. De Raad van

Bestuur kan bijkomende algemene vergaderingen beleggen wanneer zij dit nodig acht. De

Algemene Vergadering kan bijkomende algemene vergaderingen beleggen wanneer

"

minstens één vijfde van het totaal van de stemgerechtigde leden dit schriftelijk meldt bij de

el voorzitter, met vermelding van de redenen en formulering van het agendapunt.

Artikel 27bis. Wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Algemene Vergadering worden genomen bij schriftelijk akkoord van de leden van de Algemene Vergadering. Deze procedure kan in uitzonderlijke omstandigheden worden toegepast indien de Algemene Vergadering dit vooraf heeft beslist. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video-, telefoonconferentie of gelijkaardige communicatiemiddelen

:r."..

e Artikel 27. De gewone Algemene Vergadering keurt ten minste de rekeningen en het jaarverslag goed, geeft

Ce kwijting aan de Raad van Bestuur voor het verlopen beheer, stemt de begroting en de

t programmatie en gaat over tot benoeming en tot afzetting van de leden van de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

en dat de leden van de Algemene Vergadering minstens 7 dagen bedenktijd hebben alvorens hun beslissing mee te delen via dezelfde communicatiemiddelen.

Artikel 28. De oproeping van de stemgerechtigde leden tot de Algemene Vergadering gebeurt door de Raad van Bestuur per e-mail of per gewone post op het adres dat het stemgerechtigde lid daartoe heeft opgegeven aan de vereniging en dit ten minste acht kalenderdagen voor deze vergadering. Er dienen geen bewijsstukken van de uitvoering van de maatregelen te worden geleverd. De oproepingen vermelden plaats, datum, uur en dagorde van de vergadering.

Artikel 29. De Algemene Vergadering beraadslaagt uitsluitend over de op de dagorde vermelde punten. Bij hoogdringendheid is het de voorzitter van de Raad van Bestuur toegelaten om ambtshalve punten aan de dagorde toe te voegen.

Artikel 30. Elk stemgerechtigd lid heeft één stem. Elk stemgerechtigd lid mag zich, mits het verstrekken van een schriftelijke volmacht, laten vertegenwoordigen door een ander stemgerechtigd lid. Elk aanwezig stemgerechtigd lid mag slechts één niet aanwezig stemgerechtigd lid vertegenwoordigen. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter. Behoudens de gevallen waar het door de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd bij de wet van 2 mei 2002, anders wordt bepaald,

" beraadslaagt de Algemene Vergadering geldig welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde stemgerechtigde leden is.

Artikel 31. De schriftelijke verslagen van de Algemene Vergaderingen worden ondertekend door twee leden van de Raad van Bestuur. Kopieën of uittreksels van deze verslagen zijn alleen geldig indien zij door een lid van de Raad van Bestuur voor echt zijn verklaard en ondertekend. De verslagen mogen ten allen tijde door de stemgerechtigde leden van de vereniging worden geraadpleegd. Belanghebbende derden kunnen de besluiten van de Algemene Vergadering raadplegen op de zetel van de vereniging, na eenvoudig verzoek aan de voorzitter. De voorzitter oordeelt of een derde belanghebbend is.

TITEL III.  RAAD VAN BESTUUR

AFDELING 1.  SAMENSTELLING  BENOEMING  ONTSLAG  AANSPRAKELIJKHEID

Artikel 32. De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur die ten minste uit drie en maximum twaalf leden bestaat. Het aantal leden van de Raad van Bestuur moet in elk geval steeds lager zijn dan het aantal stemgerechtigde leden van de vereniging. Leden van de Raad van Bestuur moeten stemgerechtigd lid zijn van de vereniging. De Raad van Bestuur duidt in zijn schoot een voorzitter, een secretaris en een penningmeester aan.

Artikel 33. Een lid van de Raad van Bestuur wordt door de Algemene Vergadering verkozen voor een duur van drie jaar. De opdracht van het bestuurslid eindigt bij de sluiting van de Algemene Vergadering na afloop van zijn mandaat. De Leden van de Raad van Bestuur zijn herbenoembaar.

Artikel 34. Een lid van de Raad van Bestuur kan ten allen tijden worden ontslagen door de Algemene vergadering die daarover beslist bij gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde stemgerechtigde leden.

Artikel 35. Ieder lid van de Raad van Bestuur kan ook zelf ontslag nemen door een aangetekend schrijven te richten aan de Raad van Bestuur.

Artikel 36. De leden van de Raad van Bestuur zijn aansprakelijk volgens het gemeen recht, voor de fouten die ze bij het vervullen van hun mandaat begaan. Ze gaan geen enkele persoonlijke verplichting aan uit hoofde van hun beheer, betreffende de verbintenissen van de vereniging. De leden van de Raad van Bestuur genieten geen enkele bezoldiging uit hoofde van hun mandaat.

AFDELING 2.  VERGADERINGEN  BERAADSLAGING  BESLISSINGEN

Artikel 37. De Raad van Bestuur wordt door de voorzitter bijeengeroepen, op diens initiatief, of op vraag van ten minste twee van zijn leden, zo vaak als het voor de belangen van de vereniging nodig blijkt en dit minimaal vier maal per jaar.

Artikel 38. De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of, bij diens afwezigheid door de secretaris, of door de oudste in jaren van de aanwezige leden van de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOI) 2.2

De vergadering wordt gehouden op de zetel van de vereniging of in elke andere plaats in België, aangewezen in de oproeping.

Artikel 39. De Raad van Bestuur kan enkel geldig beraadslagen wanneer ten minste drie leden aanwezig o1 vertegenwoordigd zijn. Alle leden hebben één stem. Elk lid mag zich, mits het verstrekken van een schriftelijke volmacht, laten vertegenwoordigen door een ander lid. Elk aanwezig lid mag slechts één niet aanwezig lid vertegenwoordigen. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of zijn plaatsvervanger doorslaggevend.

Artikel 40. Wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur worden genomen bij schriftelijk akkoord van de bestuurders. Deze procedure kan worden toegepast indien de Raad van Bestuur dit vooraf had beslist. De procedure kan eveneens worden toegepast indien alle bestuurders vooraf per e-mail, fax, telefoon of gelijkaardige communicatiemiddelen worden geconsulteerd en twee derden van de bestuurders akkoord gaan om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video-, telefoonconferentie of gelijkaardige communicatiemiddelen en dat de bestuurders minstens 24 uur bedenktijd hebben alvorens hun beslissing mee te delen via dezelfde communicatiemiddelen.

Artikel 41. De oproeping van de Raad van Bestuur gebeurt per e-mail of per gewone post op het adres dat het lid van de Raad van Bestuur daartoe heeft opgegeven aan de vereniging en dit ten minste vier kalenderdagen voor deze vergadering. Er dienen geen bewijsstukken van de uitvoering van de maatregelen te worden geleverd. De oproepingen vermelden plaats, datum, uur en dagorde van de vergadering.

Artikel 42. De notulen van de vergaderingen worden ondertekend door twee leden van de Raad van Bestuur. Kopieën en uittreksels uit deze verslagen zijn alleen geldig indien zij door een lid van de Raad van Bestuur voor echt zijn verklaard en ondertekend. De notulen worden bewaard in een notulenregister dal ter inzage zal zijn van de stemgerechtigde leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van hei KB van 27 juni 2003 vastgestelde modaliteiten.

AFDELING 3.  TEGENSTRIJDIG BELANG

Artikel 43. Indien een lid van de Raad van Bestuur, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechterlijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de Raad van Bestuur, moet het bestuurslid dit meedelen aan de andere bestuurders voor dat de Raad van Bestuur een besluit neemt.

Artikel 44. Het lid van de Raad van Bestuur met het tegenstrijdig belang, verwijdert zich uit de vergadering en onthoudt zich van de beraadslaging en de stemming over de aangelegenheid waarop het betrekking heeft.

AFDELING 4.  INTERN BESTUUR  BEPERKINGEN

Artikel 45. De Raad van Bestuur bezit de breedst mogelijke bevoegdheden inzake hei bestuur van de

vereniging en de verwezenlijking van haar doel. Alle bevoegdheden die niet door de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd bij de wet van 2 mei 2002, of door de statuten zijn toegewezen aan de Algemene Vergadering worden uitgeoefend door de Raad van Bestuur.

Artikel 46. De Raad van Bestuur voert alle verplichtingen uit die de wet en de statuten hem expliciet opdragen. De Raad van Bestuur is ondermeer gehouden tot het treffen van alle maatregelen toi uitvoering van de beslissingen van de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur is daarnaast onder meer bevoegd voor het verlijden van akten, kopen, verkopen, verwerven, vervreemden, in bruikleen aanvaarden en in pacht nemen van roerende en onroerende goederen die noodzakelijk zijn voor de verwezenlijking van het doel van de vereniging, het aanvaarden van schenkingen en mandalen, het aangaan van leningen, het openen van bank- en postrekeningen.

Artikel 47. De Raad van Bestuur kan een deel van zijn bevoegdheden overdragen aan, of kan zich laten bijstaan door één of meerdere van zijn leden of derden, zonder dat deze overdracht evenwel betrekking kan hebben op het algemeen beleid van de vereniging of de algemene bestuursbevoegdheid van de Raad van Bestuur. Zij zijn alle verantwoording verschuldigd aan de Raad van Bestuur inzake de hen toevertrouwde bevoegdheden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 48. De Raad van Bestuur vertegenwoordigt als college de vereniging in alle handelingen in en buiten rechte. Hij vertegenwoordigt de vereniging door de meerderheid van zijn leden. Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur als college, wordt de vereniging in en buiten rechte eveneens vertegenwoordigd door twee bestuurders die gezamenlijk handelen.

Artikel 49. De Raad van Bestuur of de bestuurders die de vereniging vertegenwoordigen kunnen

gevolmachtigden voor de vereniging aanstellen. Alleen bijzondere en beperkte volmachten voor bepaalde of een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd. De gevolmachtigden verbinden de vereniging binnen de perken van de hun verleende volmacht waarvan de grenzen wel tegenwerpelijk zijn aan derden overeenkomstig wat geldt inzake lastgeving. De Raad van Bestuur of zijn gevolmachtigde daartoe aangeduid, treedt op als eiser of als verweerder in de rechtsgedingen waarin de vereniging betrokken partij is.

TITEL IV.  BALANS EN REKENINGEN

Artikel 50. Het boekjaar valt samen met het kalenderjaar.

Artikel 51. Op 31 december van ieder kalenderjaar worden de boeken afgesloten. De jaarrekening wordt door de Raad van Bestuur ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd.

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, kan worden overgedragen aan één of meer commissarissen of rekeningtoezichthouders te benoemen door de Algemene Vergadering voor een termijn van maximum drie jaar.

Zolang de vereniging voor haar laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in artikel 17, §5 van de wet van 2 mei 2002 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen en haar wijzigingen, niet overschrijdt, zal de vereniging geen commissaris te benoemen. De Algemene Vergadering kan er wel voor kiezen om dan rekeningtoezichthouders te benoemen.

Zodra de vereniging de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de Algemene Vergadering onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren voor een termijn van drie jaar. De Algemene Vergadering bepaalt ook de bezoldiging van de commissarissen.

TITEL V.  SCHIKKINGEN VAN DIVERSE AARD

Artikel 52. De zetel van de vereniging wordt tot woonplaats gekozen. Deze keuze bepaalt het rechtsgebied voor alle betwistingen die tussen de vereniging en derden zouden kunnen ontstaan.

Artikel 53. In geval de vereniging ontbonden wordt, wordt het vermogen van de vereniging geschonken aan één of meerdere verenigingen met gelijkaardige doelstellingen. De Algemene Vergadering bepaalt onder welke verenigingen het vermogen wordt verdeeld.

Artikel 54. Voor alles wat niet uitdrukkelijk is voorzien in deze statuten blijft de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd bij de wet van 2 mei 2002, toepasselijk.

Artikel 55. Deze statuten treden onmiddellijk in werking na goedkeuring door de Algemene Vergadering van 30 september 2004. Aanpassingen aan de statuten treden onmiddellijk in werking na de aanvaarding door de Algemene Vergadering.

Antwerpen, 6 april 2008.

Voor echt verklaard,

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

IV. Benoeming Rekeningtoezichthouders

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De Algemene Vergadering van 6 april 2008 beslist, overeenkomst het gewijzigde artikel 51 van de statuten, met eenparigheid van stemmen het mandaat van de rekeningtoezichthouders voor een periode van 3 jaar (de boekjaren 2008, 2009 en 2010) toe te wijzen aan: de heer Bruno Raeymaekers, bediende, Roosakker 16, 9000 Gent en de heer Stijn, Willy Vanderheiden, ambtenaar, Biesemveldstraat 53, 9880 Aalter.

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

V. Benoeming en ontslag leden van de Raad van Bestuur

De Algemene Vergadering van 6 april 2008 neemt kennis van het ontslag van de heer Maarten Vanleenhove, ljzerenwegstraat 11, 2830 Willebroek met ingang van 30 augustus 2007.

De Algemene Vergadering beslist bij unanimiteit om mevrouw Veerle Heyman, Graaf van Vlaanderenlaan 2, 9150 Kruibeke, te benoemen als lid van de Raad van Bestuur met een mandaat van 3 jaar tot aan de Algemene Vergadering van 2011.

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

VI. Uitreksel uit het verslag van de Algemene Vergadering van 19 april 2009

1. Goedkeuring verslag Algemene Vergadering 6 april 2008

Volgende opmerkingen worden geformuleerd bij het verslag:

- er werd een statutenwijziging doorgevoerd zodat stemmingen per e-mail mogelijk worden;

- kwijting voor het voorbije jaar werd aan het bestuur verleend, op het financieel verslag na;

- de statutenwijziging werd niet neergelegd, maar dat vormt geen probleem want het betrof een punt van interne werking.

Mits aanpassingen van deze punt wordt het verslag goedgekeurd.

2. Werkingsverslag van 2008

De voorzitter presenteert het werkingsverslag en verduidelijkt enkele punten waar nodig.

Het werkverslag wordt unaniem voor waarheidsgetrouw gehouden en unaniem aanvaard.

Het gevoerde beleid in 2008 wordt unaniem goedgekeurd. Er wordt opgemerkt dat een aantal punten in verband met de samenwerking met BBL voor de Nacht van de Duisternis moeten uitgeklaard worden.

3. Financieel verslag van 2007 én 2008

De financiële verslagen van 2007 en 2008 werden door Johan Vandewalle voorgelegd en uitvoerig toegelicht, inzake redenen voor herwerking en de huidige aanpak. Bespreking van inkomsten, kosten, boekhoudkundige regels inzake activa en passiva. Ter informatie werd ook de herberekende resultaten en balans van 2004, 2005 en 2006 toegelicht.

Er werd een vraag gesteld en uitleg verstrekt inzake het aanwenden van verenigingsgelden in het kader van de deelname aan het Symposium in Wenen.

Johan Vandewalle verwees naar omstandigheden rond het gebruik van het boekhoudkundig pakket als een reden voor de vertraging en complicaties bij de voorgaande financiële verslagen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Er waren bovendien opmerkingen vanwege de rekeningtoezichthouders inzake de beschikbare tijd om de rekeningen door te nemen. Ze kunnen geen goedkeuring verschaffen, omdat de finale,

verbeterde versie van de verslagen niet meer kon worden nagekeken.

Er werd besloten:

- volgend jaar (voor het werkingsjaar 2009) een beroep te doen op een professionele boekhouder, en die te vragen ook de verslagen van de voorbije jaren na te kijken.

- te verzoeken dat het verslag graag zeker één maand voor de algemene vergadering beschikbaar is voor nakijken door de rekeningtoezichthouders.

Het Financieel verslag 2007 wordt unaniem waarheidsgetrouw bevonden en unaniem goedgekeurd. Het Financieel verslag 2008 wordt unaniem waarheidsgetrouw bevonden en unaniem goedgekeurd.

4. Kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en de Rekeningtoezichthouders De vergadering verleent unaniem kwijting aan de Raad van Bestuur wat betreft het werkingsverslag 2008.

De vergadering verleent unaniem kwijting aan de Raad van Bestuur wat betreft de financiële verslagen 2007 en 2008.

De vergadering verleent kwijting aan de Rekeningtoezichthouders wat betreft hun controle van de rekeningen in 2008.

5. Verkiezing nieuwe effectieve leden van de vereniging

Lieven Persoons stelde zichzelf kort voor en wordt unaniem verkozen tot nieuw effectief lid. Hij werd meteen ook stemgerechtigd.

5. Verkiezing leden van de Raad van Bestuur en Rekeningtoezichthouders

Hugo Van Soom nam ontslag als lid van de Raad van Bestuur en als lid van de vereniging, wegens tijdsgebrek, met ingang van 9 april 2009. Hij was jarenlang secretaris van de vereniging en de vereniging dankt hem hartelijk voor die jaren dienst.

Veerte Heyman fungeerde eveneens als secretaris van de vereniging en heeft ontslag genomen als lid van de Raad van Bestuur om persoonlijke redenen met ingang van 9 april 2009. Ze blijft wel lid van de vereniging;

Ilse De Schutter stelde zich kandidaat als lid van de raad van bestuur. Er wordt gestemd via stembriefjes. Ze werd verkozen met 7 (zeven) stemmen VOOR en 1 (één) stem ONTHOUDING.

6. Begroting 2009

De penningmeester geeft toelichting bij de begroting voor 2009. Volgende elementen werden besproken:

- Een deel van de winst (1.000 euro) wordt toegevoegd aan het Fonds voor tewerkstelling. Er worden 2 andere fondsen voorzien (Fonds voor infostanden en Fonds voor lespakketten) waar momenteel nog geen middelen worden aan toegevoegd.

- Er werden veschillende opties inzake het afronden van de audits besproken en hun mogelijke impact op de financiële toestand van de vereniging. Er word beslist een budget van 9.270 on te brengen in de post `Onvoorziene kosten' om de gevolgen van eventuele schade- en boetclaims te kunnen opvangen.

De begroting voor 2009 wordt unaniem goedgekeurd.

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

VII. Benoeming en ontslag leden van de Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De Algemene Vergadering van 19 april 2009 neemt kennis van het ontslag van de heer Hugo Van Soom, Cardijnlaan 20, 9850 Nevele en mevrouw Veerle Heyman, Graaf van Vlaanderenlaan 2, 9150 Kruibeke met ingang van 9 april 2009.

De Algemene Vergadering beslist bij unanimiteit om mevrouw Ilse De Schutter, Beenhouwerstraat 1, 2180 Ekeren, te benoemen als lid van de Raad van Bestuur met een mandaat van 3 jaar tot aan de Algemene Vergadering van 2012.

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

VIII Uitreksel uit het verslag van de Algemene Vergadering van 18 april 2010

1. Goedkeuring verslag Algemene Vergadering 19 april 2009

Het verslag wordt zonder opmerkingen unaniem goedgekeurd.

2. Werkingsverslag 2009

De voorzitter presenteert het werkingsverslag en verduidelijkt enkele punten waar nodig. Het werkverslag wordt unaniem voor waarheidsgetrouw gehouden en unaniem aanvaard. Het gevoérde beleid in 2009 wordt unaniem goedgekeurd.

3. Financieel verslag 2009

De penningmeester geeft een toelichting bij het financieel verslag. Hij merkt op dat de eind 2009 een ander boekhoudpakket werd aangeschaft (wat niet begroot was) en dat er een akkoord werd gesloten met het boekhoudkantoor Obus bvba om vanaf 2010 de boekhouding te voeren. De rekeningtoezichthouders hebben dit jaar wel tijdig de documenten ontvangen en geven de volgende opmerkingen:

"De documenten betreffende de boekhouding werden samen met de penningmeester op 12 april 2010 ingekeken. De nagekeken documenten zijn het Financiëel jaarverslag 2009, met als bijlagen; Balans 2009, Resultatenrekening 2009 eo Kasboeken (5 stuks).

Mits enige tekstuele correcties van het jaarverslag (zoals besproken met de penningmeester), achten de rekeningtoezichthouders het financiëel jaarverslag 2010 waarheidsgetrouw, en verlenen dan ook hun goedkeuring aan dit verslag.

De rekeningtoezichthouders maken evenwel nog volgende suggesties:

De rekeningtoezichthouders achten het noodzakelijk om voortaan de boekhouding te laten opmaken, dan wel minstens te laten verifiëren, door een professionele boekhouder. Het verifiëren van de boekhoudingen van vorige jaren is eveneens aan te bevelen. Intussen werd een bedrijf ("Q-bus") aangesteld om vanaf boekjaar 2010 de boekhouding te controleren.

- Er wordt nu een bedrag van ¬ 9.270,00 voorzien als voorziening voor andere risico's (niet volledig uitvoeren van de betreffende opdrachten). Er werd nog niet gecommuniceerd met de gemeenten waar de opdrachten nog niet voltooid werden, noch is er een duidelijke strategie hieromtrent. De rekeningtoezichthouders verzoeken de Algemene Vergadering om te evalueren hoe hier in 2010 mee wordt omgegaan. Dit is nu immers een grote reservatiepost waarvan de toekomst zeer onduidelijk is.

Het is te evalueren of de nog niet voltooide audits (vooreerst deze te Bornem) alsnog uitgevoerd kunnen worden.

- Verdere aandachtspunten voor 2010: behoud van bestaande en werving van nieuwe leden, activering van (nieuw) leden en inzet op infosessies en (beperkte) adviesopdrachten."

Er werd een netto verlies van 1.909,80 euro gemaakt wat voornamelijk te wijten is aan de lagere omzet en de onvoorziene aanschaf van het nieuwe boekhoudpakket. ,De Raad van Bestuur stelt voor het bedrag van 'voorzieningen voor andere risico's' in de passiva te verlagen tot 4.313,66

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

euro. Het verschil wordt dan voor 1.956,34 euro geboekt op 'over te dragen opbrengsten'. Het overige verschil wordt in evenwicht gebracht door 1.000,00 euro wordt toegewezen aan elk van de fondsen 'Fonds voor infostanden', 'Fonds voor lespakketten' en 'Fonds voor tewerkstelling'.

Het Financieel verslag 2009 wordt unaniem waarheidsgetrouw bevonden en unaniem goedgekeurd.

4. Kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en de Rekeningtoezichthouders

De vergadering verleent unaniem kwijting aan de Raad van Bestuur voor het gevoerde beleid in 2009 en aan de Rekeningtoezichthouders wat betreft hun controle van de rekeningen in 2009.

5. Begroting 2010

De penningmeester geeft toelichting bij de begroting voor 2010. Volgende elementen werden besproken:

De begroting werd heel conserrvatief opgesteld, enkel inkomsten die zeker zijn (bij de opdrachten dus enkel die waarvoor er nu reeds een bestelbon is ontvangen) worden opgenomen. Bij de uitgaven worden alle te verwachten uitgaven zo voorzichtig mogelijk gehouden, maar alle te verwachten uitgaven zijn opgenomen. Voor het symposium wordt er gerekend met een 10-tal deelnemers. Omdat dit zowel in de uitgaven als bij de inkomsten om een gelijkaardig bedrag gaat, zal een kleiner aandeel deelnemers weinig verschil uitmaken. De begroting is niet in evenwicht en vertoont een verlies van 1.791,99 euro. Daarnaast zijn er een aantal opdrachten in bespreking met de opdrachtgevers maar nog niet definitief toegekend. Als die opdrachten worden toegekend, zal de het verlies bijna nul worden of zelfs licht positief worden.

De begroting voor 2010 wordt unaniem goedgekeurd.

6. Verkiezing leden van de Raad van Bestuur

Het mandaat van de heren Roland Gadeyne, Guy Kinderman, Friedel Pas en Johan Vandewalle als leden van de Raad van Bestuur loopt ten einde. Ze stellen zich opnieuw kandidaat voor een periode van 3 jaar.

De Algemene Vergadering beslist bij unanimiteit om de heren Roland Gadeyne, Motestraat 21, 8900 leper, Guy Kindermans, Ninovesteenweg 87, 9320 Erembodegem , Friedel Pas, Aarschotsebaan 29, 3191 Boortmeerbeek en Johan Vandewalle, Hollandstraat 7, 2060 Antwerpen, te benoemen als lid van de Raad van Bestuur met een mandaat van 3 jaar tot aan de Algemene Vergadering van 2013.

getekend

. Johan Vandewalle, penningmeester

Ilse De Schutter, bestuurder

IX Uittreksel uit het verslag van de Raad van Bestuur van 4 mei 2010

Datum en Plaats, 4 mei 2010, 20 u, Café Friends, Koning albertplein 1, 2800 Mechelen

Aanwezig: Ilse De Schutter, Friedel Pas, Johan Vandewalle, Guy Kindermans (verslag) en Roland Gadeyne

1. Verdeling mandaten binnen de Raad van Bestuur

De Raad van bestuur stelt Friedel Pas aan als voorzitter en Johan Vandewalle als penningmeester. Guy Kindermans wordt aangesteld als secretaris.

getekend

Friedel Pas, voorzitter

Johan Vandewalle, penningmeester

X Uitrekstel uit het verslag van de Raad van Bestuur van 19 augustus 2010

Datum en plaats: 19 augustus, 20 u, Café Friends, Koning Albertplein 1, 2800 Mechelen

" "

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Aanwezig: Ilse De Schutter (verslag), Friedel Pas, Johan Vandewalle.

Verontschuldigd: Guy Kindermans en Roland Gadeyne.

1. Verdeling mandaten binnen de Raad van Bestuur

Guy Kindermans liet weten dat hij het mandaat van secretaris niet meer wil opnemen. De Raad van Bestuur beslist lise De Schutter aan te stellen als secretaris.

Getekend.

Ilse De Schutter, secretaris

Johan Vandewalle, penningmeester

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

.lbcorg behouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/01/2011- Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
PREVENTIE LICHTHINDER

Adresse
HOLLANDSTRAAT 7 2060 ANTWERPEN 6

Code postal : 2060
Localité : ANTWERPEN
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande