PRINS LEOPOLD INSTITUUT VOOR TROPISCHE GENEESKUNDE, AFGEKORT : ITG

Divers


Dénomination : PRINS LEOPOLD INSTITUUT VOOR TROPISCHE GENEESKUNDE, AFGEKORT : ITG
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 410.057.701

Publication

15/05/2014
ÿþ MOD 2.2

[71J n de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

munggin

FWEWPAIV

/eiÊ*

Griffie

Ondernemingsnr : 0410.057.701

Benaming

(voluit) : Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde

(verkort) : Instituut voor Tropische Geneeskunde

Rechtsvorm: Stichting van Openbaar Nut

Zetel Nationalestraat 155, 2000 Antwerpen

Onderwerp akte Benoeming en heraanduiding van de samenstelling van de Raad van Bestuur van het Instituut voor Tropische geneeskunde

Beslissing vergadering van 8 januari 2014 herbenoeming en benoeming van de samenstelling van de raad van bestuur.

Werden herbenoemd als bestuurder

De heer Luc Bertrand

Woonplaats: Gouvemementsweg 67, 1150 St. Pieters-Woluwe

Geboortedatum en -plaats: 14 februari 1951, Leopoldville

Werden nieuw benoemd als bestuurder

De heer Karel Baert

Woonplaats:Watermolenstraat 2, 3018 Wljgmaal

Geboortedatum en -plaats: 29 februari 1960, Leuven

Beslissing vergadering van 26 februari 2014 benoeming van de samenstelling van de raad van bestuur Benoeming als bestuurder

Mevrouw Elles Van belle

Woonplaats: François Lesninostraat 32 bus 1, 1020 Brussel

Geboortedatum en -plaats: 29 juli 1974, Leuven

De heer Ajit Shetty

Woonplaats: Wielewaaistraa 18, 2350 Vosselear

Geboortedatum en -plaats: 20 mei 1946, Nellore, India

Bestuurder

De heer Bruno Gryseels

Op de laatste biz. van Lùik B vermelden: Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

02/01/2014
ÿþ MOD 2.2

'`, ; ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

i i 11

*190011 9~

.,Ti{ije van b. f..7.!ii`tanti van eee.45 rithitlei te Anfl<yerper, op

Griffie ~ 8 uEc. 2013

Orldernemingsnr : 0410.057.701

Benaming

(voluit) : Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde

(verkort) : Instituut voor Tropische Geneeskunde

Rechtsvorm : Stichting van Openbaar Nut

Zetel : Nationalestraat 155, 2000 Antwerpen

Onderwerp akte : Ontslag, benoeming en heraanduiding van de samenstelling van de Raad van Bestuur van het Instituut voor Tropische geneeskunde

Beslissing vergadering van 23 oktober 2013 ontslag en benoeming van de samenstelling van de raad

van bestuur.

Werden ontslagen als bestuurder:

Mevr. Els Coopman

Woonplaats: Lastraat 61, 9880 Aalter

De heer Marc Coosemans

Woonplaats: Bloemenhof 18, 2531 Vremde

Geboorteplaats- en datum: Antwerpen,15 januari 1953

Mevr. Monica De Conick

Woonplaats: Bist 5, 2180 Antwerpen

Geboorteplaats en -datum: Oostende, 21 maart 1956

De heer Patrick Goubau

Woonplaats: Kloosterlaan 3, 3001 Herverlee

Geboorte datum: 28 augustus 1951

De heer Rafaël Lagasse

Woonplaats: rue de la justice 83, 1380 Ohain

Geboortedatum: 25 december 1949

De heer Bertrand Losson

Woonplaats: rue de grady 40, 4050 Embourg

Geboortedatum: 27 februari 1953

Mevr. Sophie Maes

Woonplaats: Groendaalsesteenweg 60, 1560 Gieukaart

De heer Meheus

Woonplaats: Voorjaarsstraat 16, 2610 Wilrijk

Mevr. Anja Stas

Woonplaats: Hoge Kaart 98, 2930 Brasschaat

Geboortedaum: 06 november 1965

De heer Philippe Vanderkerckhove

Woonplaats; Hazepad 8, 3210 Linden

Mevr. Manteen Temmerman

Woonplaats; Rechtstraat 32, 9160 Eksaarde

Geboortedatum: 24 maart 1953

Mevr. Ann Van Gysel

Woonplaats: New-Yorkstraat 8, 9000 Gent

Geboortedatum: 14 december 1964

De heer Robert Voorhamme

Woonplaats: Oostenstraat 50/37, 2018 Antwerpen

Geboortedatum en -plaats 14 augustus 1949, Antwerpen

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

Werden herbenoemd ais bestuurder :

De heer De Baetselier Patrick

Woonplaats : Mw. Courtmansstraat 9, 2600 Berchem

Geboorteplaats - en datum : Antwerpen, 29 november 1946

Mevr, Cathy Berx

Woonplaats: Lange Van Ruusboecstraat 69, 2018 Antwerpen

Geboorteplaats en -datum:Berchem, 8 januari 1969

Mevrouw Minne Casteels

Woonplaats: Nieuwstraat 38, 3060 Bertern

Geboorteplaats en -datum: Leuven, 31 augustus 1960

Mevr. Linda De Kock

Woonplaats: Stuivenbergbaan 18; 2800 Mechelen

Geboortedatum en -plaats: 12 januari 1961, Asse

Mevr. Kathleen D' Hondt

Woonplaats: Elshout 19, 9031 Drongen

Geboorteplaats en -datum: Oostende, 13 oktober 1964

De heer Bruno Gryseels

Hovestraat 138, 2650 Edegem

Geboortedatum en -plaats: 10 juni 1954, Ukkel

De heer Peter Moors

Woonplaats: Galgstraat 50,1652 Alsemberg

Geboorteplaats en -datum: Nieuwpoort, 23 augustus 1961

De heer Alain Verschoren

Woonplaats: Walenstraat 5, 2060 Antwerpen

Geboortedatum en -plaats: Merksem 9 augustus 1954

Werden nieuw benoemd als bestuurder

De heer Jan Philippe

Woonplaats: Leidam 3, 9800 Deinze

Geboorteplaats en -datum; Wilrijk, 09 juli 1956

Mevr. Myriam De Spiegelaere

Woonplaats: Av Gisseleire Versé 72, 1082 Brussel

Geboortedatum en -plaats: 31 mei 1957, Kangu, Congo belge

Mevr. Liesbeth Homans

Woonplaats: Frans Nagelsplein 20, 2610 Antwerpen

Geboortedatum en -plaats: 17 februari 1973, Wilrijk

Beslissing vergadering van 18 december 2013 nieuwe benoemingen van de samenstelling van de raad van bestuur ; als bestuurder

Mevr, Anne Van Autreve

Woonplaats: Frans Van der Steenstraat 89, 1750 Lennik

Geboortedatum en -plaats: 17 september 1966, Etterbeek

De heer Koenraad Vandewoude

Woonplaats: Offerlaan 150, 9000 Gent

Geboortedatum en -plaats: 15 januari 1961, Gent

MOD 2.2

MOD2.2

Luik B - Vervolg

Ohr. Frank Montent'

Woonplaats: Rue Célestin Cherpion 48, 1390 Bossut-Gottechain (Grez-Doiceau)

Geboortedatum en -plaats: 26 april 1963, Tumhout

.G- ,4i

' Voorbehouden

aan het Belgisch Staatsblad

De heer Dirk Dewoif

Woonplaats; Frans Verbeekstraat 17, 3090 Overijse

Geboortedatum en -plaats: 8 mei 1958, Oudergem

Commissaris-revisor aangesteld door de raad van bestuur voor controle jaarrekeningen 2011-2012-2013:

Grant Thomton Bedrijfsrevisoren CVBA 0439.814.826

Vertegenwoordigd door de heer:

De Weerdt Paul

Potvlietlaan 6

2600 Antwerpen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

23/09/2013
ÿþMOo 2,2

(D. (:]' In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

r

v, iu

beha aai Bel, Staa

i



RECMTBet 'ç\ KO~JPHA1~4~~-

12 SEP. 2013

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0410.057.701

Benaming

(voluit) : "Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde"

(verkort) : "Instituut voor Tropische Geneeskunde"

Rechtsvorm : stichting van openbaar nut

Zetel : 2000 Antwerpen, Nationalestraat 155

Onderwerp akte : Vaststelling van de statutenwijzigingen besloten door de raad van bestuur van de stichting van 28 juni 2013 - Vaststelling van de nieuwe statuten

Uit de notulen opgemaakt door Meester Johan KIEBOOMS, geassocieerd notaris te Antwerpen, op tien

september tweeduizend dertien;

BLIJKT DAT:

De stichting van openbaar nut "Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde", verkort "Instituut voor

Tropische Geneeskunde", gevestigd te 2000 Antwerpen, Nationalestraat 155, in het gerechtelijk arrondissement

Antwerpen, ingeschreven in het rechtspersonenregister van de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het

ondernemingsnummer 0410.057.701 en niet geregistreerd als B.T,W.-plichtige;

VASTGESTELD HEEFT:

Deze statutenwijzigingen werden aanvaard naar aanleiding van, en ingevolge, de goedkeuring door de raad,

van bestuur van 28 juni 2013 van de nieuwe statuten van de voormelde stichting van openbaar nut en luiden,:

als volgt:

-wijziging van Artikel 5. Samenstelling van de Raad van Bestuur en vervanging van de tekst van dit artikel'

door de volgende tekst

"Het Instituut wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, die besluit en handelt ais college in het

uitsluitende belang van de stichting.

De volgende instanties kunnen een lid aanduiden:

-Het Vlaamse Ministerie bevoegd voor Onderwijs;

-Het Via amse Ministerie bevoegd voor Volksgezondheid

-Het Vlaamse Ministerie bevoegd voor Wetenschapsbeleid

-Het Vlaamse Ministerie bevoegd voor Ontwikkelingssamenwerking;

-Het federale Ministerie bevoegd voor Volksgezondheid;

-Het federale Ministerie bevoegd voor Wetenschapsbeleid;

-Het federale Ministerie bevoegd voor Ontwikkelingssamenwerking;

-De Provincie Antwerpen;

-De Stad Antwerpen;

-De Vlaamse universiteiten met wie de stichting een samenwerkingsovereenkomst heeft afgesloten, zoals

bedoeld in artikel 14.3 van het Decreet van 18 mei 1999 betreffende sommige instellingen van openbaar nut

voor post-initieel onderwijs, wetenschappelijk onderzoek en wetenschappelijke dienstverlening;

-De Conseil Interuniversitaire Francophone.

De instantie die een lid aanduidt, kan dit mandaat te allen tijde intrekken en een vervanger aanduiden. Als

een instantie geen lid aanduidt kan de Raad van Bestuur rechtsgeldig vergaderen en wordt het ontbrekende lid

niet meegerekend in het aanwezigheid- of stemmingsquorum.

De Raad van Bestuur kan bijkomende leden coöpteren, met een maximum van een derde van het totaal

aantal leden.

De directeur van het Instituut, zoals bedoeld in artikel 15 van deze statuten, is lid van de Raad van Bestuur,

Ten hoogste twee derde van de Raad van Bestuur mag van hetzelfde geslacht zijn.

Alle bestuurders zetelen ten persoonlijke titel en binden in geen geval de aanduidende instantie.

Behalve de directeur kunnen geen werknemers van het Instituut geen lid zijn van de Raad van Bestuur.

Maximaal drie afgevaardigden van de werknemers kunnen echter als waarnemer deelnemen aan de

vergaderingen. De modaliteiten van aanduiding en deelname worden vastgelegd in het Huishoudelijk

Reglement.

De Raad van Bestuur kan ook waarnemers van overheidswege of experten toelaten op zijn vergaderingen.";

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

r { MOD2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/09/2013 - Annexes du Moniteur belge -wijziging van Artikel 6. Duur, hernieuwing en beëindiging van het mandaat van bestuurder en vervanging

van de tekst van dit artikel door de volgende tekst:

"Flet mandaat van de leden van de Raad van Bestuur duurt zes jaar en is hernieuwbaar.

Bij de eerste aanduiding van de Raad van Bestuur wordt bij lottrekking een derde van de Bestuurders

benoemd voor een eerste mandaat van twee jaar, en een ander derde voor een eerste mandaat van vier jaar.

Daarna zijn deze mandaten hemieuwbaar voor de normale periode van zes jaar.

Het mandaat van de bestuurders zal eveneens eindigen bij overlijden, ontslag, burgerlijke onbekwaamheid,

onder voorlopige bewindpiaatsing of afzetting.

Vervangers beëindigen het mandaat van hun voorganger.";

-wijziging van Artikel 7. Bevoegdheden van de Raad van Bestuur en vervanging van de tekst van dit artikel

door de volgende tekst:

De Raad van Bestuur is bevoegd om alle handelingen te verrichten die nodig of nuttig zijn voor de

verwezenlijking van de doeleinden van het Instituut.

"De Raad van Bestuur legt minstens de volgende codes en reglementen vast:

-Een Huishoudelijk Reglement over zijn eigen werking;

-Een Bestuurlijk Reglement over de indeling, organisatie en werking van het Instituut;

-Delegatiereglementen over de bevoegdheden van het Bureau en het Dagelijks Bestuur;

-Personeelsreglementen voor zover deze niet vervat zijn in het arbeidsreglement;

-De academische en maatschappelijke beginselverklaringen van het Instituut, in overeenstemming met de

doelstelling van het Instituut zoals vastgelegd in Artikel 3 van deze statuten;

-Een Academisch Reglement over het onderwijs en de examens;

-Een Code van Goed Bestuur;

-Codes betreffende veiligheid, welzijn, kwaliteit, ethiek en integriteit.";

-wijziging van Artikel 8. Vertegenwoordiging van het Instituut en vervanging van de tekst van dit artikel door de volgende tekst:

"Het Instituut wordt in en buiten rechte verbonden door ofwel de Voorzitter van de Raad van Bestuur, ofwel de Directeur, ofwel twee gezamenlijk handelende bestuurders. Zij dienen geen volmacht voor te [eggen bij het verbinden van het Instituut.

De Raad van Bestuur kan bijzondere gevolmachtigden aanduiden die het Instituut kunnen verbinden, binnen de perken van de hun verleende volmacht. Zij dienen deze volmacht voor te leggen bij het verbinden van het Instituut:";

-wijziging van Artikel 9. Voorzitter en Ondervoorzitters en vervanging van de tekst van dit artikel door de volgende tekst:

"De Raad van Bestuur duidt onder zijn leden een voorzitter en twee ondervoorzitters aan, voor een termijn van zes jaar. Zij oefenen de bevoegdheden uit die zijn gedelegeerd in het delegatiereglement.

Ingeval de voorzitter verhinderd is neemt de oudste ondervoorzitter diens bevoegdheden over. Indien noch de voorzitter, noch de ondervoorzitters beschikbaar zijn neemt het oudste lid van het Bureau deze bevoegdheden over.

De directeur kan geen Voorzitter of Ondervoorzitter zijn, of als hun vervanger optreden.";

-wijziging van Artikel 10. Bureau en vervanging van de tekst van dit artikel door de volgende tekst:

"De Raad van Bestuur duidt binnen zijn midden een Bureau van minimaal drie en maximaal zeven leden aan. Het Bureau oefent de bevoegdheden uit die zijn gedelegeerd in het delegatiereglement. De Voorzitter, de Ondervoorzitters en de directeur maken deel uit van het Bureau. De Voorzitter van de Raad van Bestuur zit het Bureau voor.

Het mandaat van de leden van het Bureau duurt zes jaar en is hemieuwbaar.";

-wijziging van Artikel 11. Dagelijks bestuur en vertegenwoordiging en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 11. Bijeenroeping van de vergadering van de Raad van Bestuur en het Bureau

De Raad van Bestuur en het Bureau vergaderen na bijeenroeping door de Voorzitter, zo dikwijls de belangen van het Instituut dit vereisen. De Raad van Bestuur vergadert tenminste twee keer per jaar, het Bureau tenminste zes keer per jaar. De Raad en het Bureau moeten tevens bijeengeroepen worden als drie leden hierom schriftelijk verzoeken. Onverminderd artikel 20 van deze statuten gebeurt de bijeenroeping per brief, tenminste tien kalenderdagen vóór de vergadering.

De Voorzitter [egt in overleg met de directeur de agenda vast. Drie leden mogen per brief de inschrijving van een punt op de agenda vragen.

De volledige agenda en de schriftelijke stukken voor de Raad van Bestuur worden ten laatste tien kalenderdagen voor de vergadering aan alle leden bezorgd, deze voor het Bureau vijf kalenderdagen voor de vergadering. De Voorzitter kan hierop een gemotiveerde uitzondering toestaan. Elk lid kan dan echter een verdaging van de stemming over dit punt naar een volgende vergadering voorstellen.

De Raad van Bestuur en het Bureau kunnen geldig beraadslagen en besluiten over aangelegenheden die niet op de agenda vermeld staan als aile aanwezige of vertegenwoordigde leden ermee instemmen.";

-wijziging van Artikel 12. Wetenschappelijke Raad voor Advies en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 12. Beraadslaging en besluitvorming

Onverminderd artikel 20 kunnen de Raad van Bestuur en het Bureau geldig beraadslagen en beslissen als minstens de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/09/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

De Raad van Bestuur en het Bureau kunnen geldig vergaderen in elke vorm, zowel fysisch als per telefoon, videoverbinding of andere rechtsgeldige middelen, die een interactieve beraadslaging in college mogelijk maakt.

De Raad van Bestuur en het Bureau nemen hun beslissingen in consensus, of bij gewone meer-derheid van stemmen behalve waar de statuten anders bepalen. Bij staking van stemmen is de stem van de Voorzitter of diens vervanger doorslaggevend.

Ieder bestuurder kan bij gewone brief, fax of elektronisch communicat'iem'iddel, gericht aan de Voorzitter, aan een andere bestuurder de opdracht geven om hem of haar te vertegenwoordigen op een welbepaalde vergadering en om in zijn of haar plaats te stemmen. De volmachtgever wordt in deze omstandigheden als aanwezige aangerekend. Een bestuurder kan slechts één ander lid van de Raad of het Bureau vertegenwoordigen.

ln uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzaak en het belang van het Instituut dit vereisen, kunnen de Raad van Bestuur of het Bureau op voorstel van de Voorzitter schriftelijke besluiten nemen.';

-wijziging van Artikel 13. Samenstelling van de Wetenschappelijke Raad voor Advies en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst;

"Artikel 13. Notulen

De Raad van Bestuur en het Bureau duiden een secretaris aan die de notulen van hun vergaderingen verzorgt. Deze moeten worden goedgekeurd door alle aanwezige en vertegenwoordigde leden en ondertekend door de Voorzitter.

De notulen worden geklasseerd In het register van de notulen van de Raad van Bestuur. Dit bevindt zich in de zetel van het Instituut, waar alle leden er inzage van kunnen nemen.

De afschriften of uittreksels, die in rechte of elders moeten worden voorgelegd, moeten ondertekend worden door de Voorzitter of de Directeur of, bij hun afwezigheid, door twee leden van de Raad van Bestuur.";

-wijziging van Artikel 14. Directeur en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 14. Belangenconflict

Wanneer een bestuurder of waarnemer een mogelijk belangenconflict heeft bij een beraadslaging, beslissing of verrichting van de Raad van Bestuur of van het Bureau moet deze dit meedelen aan de Voorzitter, en in voorkomend geval aan de commissaris,

Als het belangenconflict vermogensrechtelijk of persoonlijk van aard is kan de betrokken bestuurder of waarnemer niet verder deelnemen aan de beraadslaging noch aan de stemming. Bij andere belangenconflicten beslist de Raad van Bestuur, in afwezigheid van het lid, of dit lid verder kan deelnemen aan de beraadslaging en/of de stemming.

Elk belangenconflict wordt vermeld en omschreven in de notulen van de vergadering.";

-wijziging van Artikel 15. Vaste Secretaris en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 15. Orgaan van dagelijks bestuur- directeur

De Raad van Bestuur delegeert de uitvoering van zijn beslissingen en de bevoegdheden betreffende het dagelijks bestuur aan de directeur. De directeur is voor alle bestuurshandelingen verantwoording verschuldigd aan de Raad van Bestuur.

Het dagelijks bestuur omvat alle handelingen en vertegenwoordigingen die horen bij het dagelijkse leven van het Instituut of die dusdanig dringend en minder belangrijk zijn dat ze geen tussenkomst van de Raad van Bestuur of het Bureau rechtvaardigen. De Raad van Bestuur kan een lijst van handelingen vastleggen die zij als daden van dagelijks bestuur beschouwt.

De directeur wordt aangesteld en afgezet door de Raad van Bestuur. Deze legt ook de tewerkstellingsvoorwaarden, de duur en de evaluatiemodaliteiten van de directeur vast.

De directeur wordt bijgestaan door een Bestuurscomité, waarvan de samenstelling, bevoegdheden en werkwijze worden vastgelegd in het Bestuurlijk Reglement.

De directeur kan, onder eigen verantwoordelijkheid, handelingen en vertegenwoordigingen van dagelijks bestuur delegeren aan leden van het Bestuurscomité, of andere personeelsleden en personen.

Bij tijdelijke verhinde-ring van de directeur worden diens bevoegdheden met betrekking tot het dagelijks bestuur waargenomen door een lid van het Bestuurscomité, aangeduid door de directeur of, bij ontstentenis, door de Voorzitter van de Raad van Bestuur,";

-wijziging van Artikel 16. Bijeenroeping van de vergadering van de Raad van Bestuur en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 16. Wetenschappelijke Adviesraad

Een Wetenschappelijke Adviesraad, bestaande uit minimaal zes en maximaal twaalf leden, staat de Raad van Bestuur bij voor de wetenschappelijke invulling van de opdracht van het Instituut, beschreven in artikel 3. De leden mogen geen bestuurder of werknemer van het Instituut zijn, en minstens twee derde van de leden moet tewerkgesteld zijn in het buitenland. Hoogstens twee derde van de Wetenschappelijke Adviesraad mag van hetzelfde geslacht zijn.

De Raad van Bestuur duidt de leden van de Wetenschappelijke Adviesraad aan voor een termijn van 6 jaar, op basis van hun deskundigheid in de voor het Instituut relevante gebieden. Dit mandaat is hernieuwbaar.";

-wijziging van Artikel 17. Besluitvorming en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 17. Wijziging van de statuten

Onverminderd artikel 30 §2 van de Wet kan de Raad van Bestuur besluiten van de statuten te wijzigen. In dit geval gebeurt de bijeenroeping tenminste dertig dagen voor de vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/09/2013 - Annexes du Moniteur belge M0D 2.2

De Raad van Bestuur kan alleen rechtsgeldig over een wijziging van de statuten beraadslagen en besluiten als tenminste twee derden van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Indien dit quorum niet bereikt wordt, moet een nieuwe vergadering bijeengeroepen worden, met inachtneming van een nieuwe minimumtermijn van 30 dagen. In deze nieuwe vergadering beraadslaagt en besluit de Raad van Bestuur dan ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

Een besluit tot statutenwijziging vereist een meerderheid van twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Een wijziging van het doel en van de activiteiten van het Instituut, zoals omschreven in artikel 3, vereist echter een meerderheid van vier vijfden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.";

-wijziging van Artikel 18. Notulen en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 18. Boekjaar, jaarrekeningen en begroting

Het boekjaar van het Instituut gaat in op één januari en eindigt op éénendertig december van elk jaar. De boeken en de bescheiden worden afgesloten op het einde van elk boekjaar.

Ten laatste binnen de zes (6) maanden na de afsluiting van het boekjaar maakt de Raad van Bestuur de inventaris, de jaarrekening van het voorbije boekjaar en de begroting van het volgend, dit is het lopend boekjaar, op.

De goedgekeurde jaarrekening dient overgemaakt te worden aan de bevoegde overheid.";

-wijziging van Artikel 19. Belangenconflict en vervanging van de titel en de tekst van dit artikel door de volgende titel en tekst:

"Artikel 19. Commissarissen

De Raad van Bestuur draagt de controle van de financiële toestand, van de jaarrekening en van de regelmatigheid van de verrichtingen daarin op aan één of meer commissarissen. Zij benoemt deze onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren, voor een termijn van drie (3) jaar. Desgevallend bepaalt de Raad van Bestuur ook de bezoldigingen van de commissaris(sen).

Op straffe van schadevergoeding kan de Raad van Bestuur de commissaris(sen) enkel om wettige redenen van hun opdracht ontslaan.".

Gegeven de hierboven beschreven statutenwijzigingen, luiden de nieuwe statuten van de stichting, als volgt: TITEL I. RECHTSVORM - NAAM - OPRICHTING - ZETEL - DOEL - ACTIVITEITEN - DUUR

Artikel 1 . Rechtsvorm, naam en oprichting

De stichting heeft de rechtsvorm van een stichting van openbaar nut, conform de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen (verder "de Wer genoemd).

Zij draagt de naam "Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde", verkort "Instituut voor Tropische Geneeskunde". De volledige naam en de afgekorte naam mogen gezamenlijk of elk afzonderlijk worden gebruikt.

De stichting werd als instelling van openbaar nut bij authentieke akte, opgemaakt voor notaris Cols te Antwerpen op elf februari negentienhonderd éénendertig, opgericht door de Belgische Staat, destijds vertegenwoordigd door de heer Baron Houtart, Minister van Financiën, door de toenmalige kolonie van Belgisch Congo, destijds vertegenwoordigd door de heer Jaspar, Eerste Minister, Minister van Koloniën, en door de "Commission for relief in Belgium C.R.B. Educational Foundation", destijds gevestigd te New York (United States of America), Broadway 42.

De oprichting gebeurde onder de hoge bescherming van de Koning, en met tussenkomst en onder de bescherming van de heer Minister van Koloniën en van de Hogeschoolstichting.

De oprichting werd goedgekeurd bij Koninklijk Besluit van éénendertig maart negentienhonderd éénendertig

en bekendgemaakt in het Staats-iblad van vier en vijf mei negentienhonderd éénendertig op bladzijde 2.643. Artikel 2. Zetel en bestuurstaal

De zetel van de stichting is gevestigd te 2000 Antwerpen, Nationalestraat 155, in het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

De bestuurstaal is het Nederlands.

Artikel 3. Doel en activiteiten

De stichting van openbaar nut "Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde", verder in deze tekst aangeduid als "het Instituut", heeft tot doel het verrichten en bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en dienstverlening in hun ruimste zin op het gebied van de menselijke en dierlijke gezondheid, met bijzondere aandacht voor tropische en aanverwante ziekten, en de gezondheidsproblemen en de gezondheidszorg in ontwikkelingslanden.

De Raad van Bestuur legt de onderwijs-, onderzoeks- en dienstverleningsprogramma's van het Instituut vast. Gelet op het internationale karakter van zijn opdracht mag het onderwijs aan het Instituut gegeven worden in gelijk welke taal.

ln de uitoefening van zijn opdracht kan het Instituut wetenschappelijke en technische deskundigheid of bijstand aanbieden aan elke regionale, nationale en internationale activiteit of instelling die dezelfde doeleinden nastreeft. Het kan haar specifieke deskundigheid ook aanwenden voor medische en wetenschappelijke doeleinden van binnenlandse of Europese aard, en de internationale gezondheidszorg in het algemeen.

Het Instituut kan, ook in samenwerking met andere gewestelijke, nationale of internationale organisaties, klinieken, laboratoria, centra en projecten voor onderzoek en vorming oprichten of beheren, of meewerken aan hun oprichting of beheer.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/09/2013 - Annexes du Moniteur belge 2 MOD 2.2

Gelet op het waardevol patrimonium beoogt het Instituut ook de instandhouding en de valorisatie van zijn

gebouwen en omliggende tuin gelegen in de Nationalestraat nr. 155 en in de Sint-Rochusstraat nr. 43 te

Antwerpen, die rechtstreeks en lichamelijk gebruikt worden voor het maatschappelijk doel.

Artikel 4. Duur

De stichting is aangegaan voor een onbepaalde termijn.

TITEL II. BESTUUR

Artikel 5. Samenstelling van de Raad van Bestuur

Het Instituut wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, die besluit en handelt als college in het uitsluitende

belang van de stichting.

De volgende instanties kunnen een lid aanduiden:

-Het Vlaamse Ministerie bevoegd voor Onderwijs;

-Het Vlaamse Ministerie bevoegd voor Volksgezondheid

-Het Vlaamse Ministerie bevoegd voor Wetenschapsbeleid

-Het Vlaamse Ministerie bevoegd voor Ontwikkelingssamenwerking;

-Het federale Ministerie bevoegd voor Volksgezondheid;

-Het federale Ministerie bevoegd voor Wetenschapsbeleid;

-Het federale Ministerie bevoegd voor Ontwikkelingssamenwerking;

-De Provinciie Antwerpen;

-De Stad Antwerpen;

-De Vlaamse universiteiten met wie de stichting een samenwerkingsovereenkomst heeft afgesloten, zoals

bedoeld in artikel 14.3 van het Decreet van 18 mei 1999 betreffende sommige instellingen van openbaar nut

voor post initïeel onderwijs, wetenschappelijk onderzoek en wetenschappelijke dienstverlening;

-De Conseil Interuniversitaire Francophone.

De instantie die een lid aanduidt, kan dit mandaat te allen tijde intrekken en een vervanger aanduiden. Als

een instantie geen lid aanduidt kan de Raad van Bestuur rechtsgeldig vergaderen en wordt het ontbrekende lid

niet meegerekend in het aanwezigheid- of stemmingsquorum.

De Raad van Bestuur kan bijkomende leden coöpteren, met een maximum van een derde van het totaal

aantal leden.

De directeur van het Instituut, zoals bedoeld in artikel 15 van deze statuten, is lid van de Raad van Bestuur.

Ten hoogste twee derde van de Raad van Bestuur mag van hetzelfde geslacht zijn.

Alle bestuurders zetelen ten persoonlijke titel en binden in geen geval de aanduidende instantie.

Behalve de directeur kunnen geen werknemers van het Instituut geen lid zijn van de Raad van Bestuur.

Maximaal drie afgevaardigden van de werknemers kunnen echter als waarnemer deelnemen aan de

vergaderingen. De modaliteiten van aanduiding en deelname worden vastgelegd in het Huishoudelijk

Reglement.

De Raad van Bestuur kan ook waarnemers van overheidswege of experten toelaten op zijn vergaderingen.

Artikel 6. Duur, hemieuwing en beëindiging van het mandaat van bestuurder

Het mandaat van de leden van de Raad van Bestuur duurt zes jaar en is hernieuwbaar.

Bij de eerste aanduiding van de Raad van Bestuur wordt bij lottrekking een derde van de Bestuurders

benoemd voor een eerste mandaat van twee jaar, en een ander derde voor een eerste mandaat van vier jaar.

Daarna zijn deze mandaten hernieuwbaar voor de normale periode van zes jaar.

Het mandaat van de bestuurders zal eveneens eindigen bij overlijden, ontslag, burgerlijke onbekwaamheid,

onder voorlopige bewindplaatsing of afzetting.

Vervangers beëindigen het mandaat van hun voorganger,

Artikel 7, Bevoegdheid van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur is bevoegd om alle handelingen te verrichten die nodig of nuttig zijn voor de

verwezenlijking van de doeleinden van het Instituut.

De Raad van Bestuur legt minstens de volgende codes en reglementen vast:

-Een Huishoudelijk Reglement over zijn eigen werking;

-Een Bestuurlijk Reglement over de indeling, organisatie en werking van het Instituut;

-Delegatiereglementen over de bevoegdheden van het Bureau en het Dagelijks Bestuur; -Personeelsreglementen voor zover deze niet vervat zijn in het arbeidsreglement;

-De academische en maatschappelijke beginselverklaringen van het Instituut, in overeenstemming met de doelstelling van het Instituut zoals vastgelegd ln Artikel 3 van deze statuten;

-Een Academisch Reglement over het onderwijs en de examens;

-Een Code van Goed Bestuur;

-Codes betreffende veiligheid, welzijn, kwaliteit, ethiek en integriteit.

Artikel 8. Vertegenwoordiging van het Instituut

Het Instituut wordt in en buiten rechte verbonden door ofwel de Voorzitter van de Raad van Bestuur, ofwel

de Directeur, ofwel twee gezamenlijk handelende bestuurders. Zij dienen geen volmacht voor te leggen bij het

verbinden van het Instituut.

De Raad van Bestuur kan bijzondere gevolmachtigden aanduiden die het Instituut kunnen verbinden, binnen

de perken van de hun verleende volmacht. Zij dienen deze volmacht voor te leggen bij het verbinden van het

Instituut.

Artikel 9. Voorzitter en Ondervoorzitters

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

~ r MOD 2,2

De Raad van Bestuur duidt onder zijn leden een voorzitter en twee ondervoorzitters aan, voor een termijn van zes jaar. Zij oefenen de bevoegdheden uit die zijn gedelegeerd in het delegatiereglement.

Ingeval de voorzitter verhinderd is neemt de oudste ondervoorzitter diens bevoegdheden over, Indien noch de voorzitter, noch de ondervoorzitters beschikbaar zijn neemt het oudste lid van het Bureau deze bevoegdheden over.

De directeur kan geen Voorzitter of Ondervoorzitter zijn, of als hun vervanger optreden.

Artikel 10, Bureau

De Raad van Bestuur duidt binnen zijn midden een Bureau van minimaal drie en maximaal zeven leden aan. Het Bureau oefent de bevoegdheden uit die zijn gedelegeerd in het delegatiereglement, De Voorzitter, de Ondervoorzitters en de directeur maken deel uit van het Bureau. De Voorzitter van de Raad van Bestuur zit het Bureau voor,

Het mandaat van de leden van het Bureau duurt zes jaar en is hernieuwbaar.

Artikel 11. Bijeenroeping van de vergadering van de Raad van Bestuur en het Bureau

De Raad van Bestuur en het Bureau vergaderen na bijeenroeping door de Voorzitter, zo dikwijls de belangen van het Instituut dit vereisen. De Raad van Bestuur vergadert tenminste twee keer per jaar, het Bureau tenminste zes keer per jaar. De Raad en het Bureau moeten tevens bijeengeroepen worden als drie leden hierom schriftelijk verzoeken. Onverminderd artikel 20 van deze statuten gebeurt de bijeenroeping per brief, tenminste tien kalenderdagen vóór de vergadering,

De Voorzitter legt in overleg met de directeur de agenda vast. Drie leden mogen per brief de inschrijving van een punt op de agenda vragen.

De volledige agenda en de schriftelijke stukken voor de Raad van Bestuur worden ten laatste tien kalenderdagen voor de vergadering aan alle leden bezorgd, deze voor het Bureau vijf kalenderdagen voor de vergadering. De Voorzitter kan hierop een gemotiveerde uitzondering toestaan. Elk lid kan dan echter een verdaging van de stemming over dit punt naar een volgende vergadering voorstellen.

De Raad van Bestuur en het Bureau kunnen geldig beraadslagen en besluiten over aangelegenheden die niet op de agenda vermeld staan als alle aanwezige of vertegenwoordigde leden ermee instemmen

Artikel 12. Beraadslaging en besluitvorming

Onverminderd artikel 20 kunnen de Raad van Bestuur en het Bureau geldig beraadslagen en beslissen als minstens de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

De Raad van Bestuur en het Bureau kunnen geldig vergaderen in elke vorm, zowel fysisch als per telefoon, videoverbinding of andere rechtsgeldige middelen, die een interactieve beraadslaging in college mogelijk maakt.

De Raad van Bestuur en het Bureau nemen hun beslissingen in consensus, of bij gewone meer-derheid van stemmen behalve waar de statuten anders bepalen. Bij staking van stemmen is de stem van de Voorzitter of diens vervanger doorslaggevend.

Ieder bestuurder kan bij gewone brief, fax of elektronisch communicatiemiddel, gericht aan de Voorzitter, aan een andere bestuurder de opdracht geven om hem of haar te vertegenwoordigen op een welbepaalde vergadering en om in zijn of haar plaats te stemmen. De volmachtgever wordt in deze omstandigheden als aanwezige aangerekend, Een bestuurder kan slechts één ander lid van de Raad of het Bureau vertegenwoordigen.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzaak en het belang van het Instituut dit vereisen, kunnen de Raad van Bestuur of het Bureau op voorstel van de Voorzitter schriftelijke besluiten nemen.

Artikel 13. Notulen

De Raad van Bestuur en het Bureau duiden een secretaris aan die de notulen van hun vergaderingen verzorgt. Deze moeten worden goedgekeurd door alle aanwezige en vertegenwoordigde leden en ondertekend door de Voorzitter.

De notulen worden geklasseerd in het register van de notulen van de Raad van Bestuur. Dit bevindt zich in de zetel van het Instituut, waar alle leden er inzage van kunnen nemen.

De afschriften of uittreksels, die in rechte of elders moeten worden voorgelegd, moeten ondertekend worden door de Voorzitter of de Directeur of, bij hun afwezigheid, door twee leden van de Raad van Bestuur.

Artikel 14. Belangenconflict

Wanneer een bestuurder of waarnemer een mogelijk belangenconflict heeft bij een beraadslaging, beslissing of verrichting van de Raad van Bestuur of van het Bureau moet deze dit meedelen aan de Voorzitter, en in voorkomend geval aan de commissaris.

Als het belangenconflict vermogensrechtelijk of persoonlijk van aard is kan de betrokken bestuurder of waarnemer niet verder deelnemen aan de beraadslaging noch aan de stemming. Bij andere belangenconflicten beslist de Raad van Bestuur, in afwezigheid van het lid, of dit lid verder kan deelnemen aan de beraadslaging en/of de stemming.

Elk belangenconflict wordt vermeld en omschreven in de notulen van de vergadering

Artikel 15. Orgaan van dagelijks bestuur - directeur

De Raad van Bestuur delegeert de uitvoering van zijn beslissingen en de bevoegdheden betreffende het dagelijks bestuur aan de directeur. De directeur is voor alle bestuurshandelingen verantwoording verschuldigd aan de Raad van Bestuur.

Het dagelijks bestuur omvat aile handelingen en vertegenwoordigingen die horen bij het dagelijkse leven van het Instituut of die dusdanig dringend en minder belangrijk zijn dat ze geen tussenkomst van de Raad van Bestuur of het Bureau rechtvaardigen. De Raad van Bestuur kan een lijst van handelingen vastleggen die zij ais daden van dagelijks bestuur beschouwt.

De directeur wordt aangesteld en afgezet door de Raad van Bestuur. Deze legt ook de tewerkstellingsvoorwaarden, de duur en de evaluatiemodaliteiten van de directeur vast.

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

De directeur wordt bijgestaan door een Bestuurscomité, waarvan de samenstelling, bevoegdheden en werkwijze worden vastgelegd in het Bestuurlijk Reglement.

De directeur kan, onder eigen verantwoordelijkheid, handelingen en vertegenwoordigingen van dagelijks bestuur delegeren aan leden van het Bestuurscomité, of andere personeelsleden en personen.

Bij tijdelijke verhindering van de directeur worden diens bevoegdheden met betrekking tot het dagelijks bestuur waargenomen door een lid van het Bestuurscomité, aangeduid door de directeur of, bij ontstentenis, door de Voorzitter van de Raad van Bestuur.

Artikel 16. Wetenschappelijke Adviesraad

Een Wetenschappelijke Adviesraad, bestaande uit minimaal zes en maximaal twaalf leden, staat de Raad van Bestuur bij voor de wetenschappelijke invulling van de opdracht van het Instituut, beschreven in artikel 3. De leden mogen geen bestuurder of werknemer van het Instituut zijn, en minstens twee derde van de leden moet tewerkgesteld zijn in het buitenland. Hoogstens twee derde van de Wetenschappelijke Adviesraad mag van hetzelfde geslacht zijn.

De Raad van Bestuur duidt de leden van de Wetenschappelijke Adviesraad aan voor een termijn van 6 jaar, op basis van hun deskundigheid in de voor het Instituut relevante gebieden. Dit mandaat is hemïeuwbaar.

TITEL IIl. WIJZIGING VAN DE STATUTEN

Artikel 17. Wijziging van de statuten

Onverminderd artikel 30 §2 van de Wet kan de Raad van Bestuur besluiten van de statuten te wijzigen. In dit geval gebeurt de bijeenroeping tenminste dertig dagen voor de vergadering.

De Raad van Bestuur kan alleen rechtsgeldig over een wijziging van de statuten beraadslagen en besluiten als tenminste twee derden van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Indien dit quorum niet bereikt wordt, moet een nieuwe vergadering bijeengeroepen worden, met inachtneming van een nieuwe minimumtermijn van 30 dagen. In deze nieuwe vergadering beraadslaagt en besluit de Raad van Bestuur dan ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

Een besluit tot statutenwijziging vereist een meerderheid van twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Een wijziging van het doel en van de activiteiten van het Instituut, zoals omschreven in artikel 3, vereist echter een meerderheid van vier vijfden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

TITEL IV. BOEKJAAR - JAARREKENING - BEGROTING - CONTROLE

Artikel 18. Boekjaar, jaarrekeningen en begroting

Het boekjaar van het Instituut gaat in op één januari en eindigt op éénendertig december van elk jaar. De boeken en de bescheiden worden afgesloten op het einde van elk boekjaar.

Ten laatste binnen de zes (6) maanden na de afsluiting van het boekjaar maakt de Raad van Bestuur de inventaris, de jaarrekening van het voorbije boekjaar en de begroting van het volgend, dit is het lopend boekjaar, op.

De goedgekeurde jaarrekening dient overgemaakt te worden aan de bevoegde overheid.

Artikel 19. Commissarissen

De Raad van Bestuur draagt de controle van de financiële toestand, van de jaarrekening en van de regelmatigheid van de verrichtingen daarin op aan één of meer commissarissen. Zij benoemt deze onder de leden vare het Instituut der Bedrijfsrevisoren, voor een termijn van drie (3) jaar. Desgevallend bepaalt de Raad van Bestuur ook de bezoldigingen van de commissaris(sen).

Op straffe van schadevergoeding kan de Raad van Bestuur de commissaris(sen) enkel om wettige redenen van hun opdracht ontslaan.

TITEL V. ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 20. Ontbinding en vereffening van het Instituut

Alleen de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement waar het Instituut haar zetel heeft kan, in de gevallen voorzien in artikel 39 van de Wet, op verzoek van de stichters, van één van hun rechthebbenden, van één of meer bestuurders of van het openbaar ministerie de ontbinding uitspreken.

De rechtbank kan beslissen tot de onmiddellijke afsluiting van de vereffening, of een vereffeningswijze bepalen en één of meer vereffenaars aanwijzen. Na afloop brengen de vereffenaars verslag uit bij de rechtbank.

ln geval van ontbinding van het Instituut zullen de netto-activa na vereffening overgedragen worden aan de Vlaamse Gemeenschap, die deze activa zal benutten voor doeleinden en activiteiten gelijkaardig aan deze beschreven in artikel 3 van deze statuten.

Artikel 21. Aanvullend recht

Alles wat deze statuten niet uitdrukkelijk voorzien zal worden geregeld volgens de Wet en haar uitvoeringsbesluiten.

- VOOR ONTLEDEND UITTREKSEL -

- Johan Kiebooms, geassocieerd notaris, -

Hiermede tegelijk neergelegd : Afschrift van de notulen dd. 10 september 2013, met in bijlage : uittreksel.

Uittreksel zonder registratierelaas uitgereikt met het enige doel te worden neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel.

Op de laatste blz. van uik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

25/06/2012
ÿþ MOD 2.2

;r:`" , " In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

IJIMIII)J11,11.11J11

V beh aa Be' Stat

Y

RECHTBANK

KOO Pi-IAPdDEL

Pi JIU 2ï.ii2

ANTWER-15'EN

Ondememingsnr : 0410.057.701

Benaming

(volaft) : instituut voor Tropische Geneeskunde

(verkort) :

Rechtsvorm : Stichting van Openbaar Nut

Zetel : Nationalestraat 155, 2000 Antwerpen

Onderwerp akte : wijziging samenstelling Raad van Bestuur van het !TG

Benoeming: de heer Robert Voorhamme

Schepen van onderwijs

Woonplaats: Oostenstraat 50137, 2018 ANTWERPEN

Geboorteplaats en datum Antwerpen, 14 augustus 1949

Werd ontslagen: mevrouw Monica De Coninck

Voorzitter OCMW

Lieve Schueremans

Algemeen Beheerder

19/06/2015
ÿþ MOD 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

I III

i





Rechtbank van koophandel

Antwercen

10 JUN1 2015

afdelirGéirpen



Ondernemingsnr : 0410.057.701

Benaming

(voluit) : Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde

(verkort) : Instituut voor Tropische Geneeskunde

Rechtsvorm : Stichting van Openbaar Nut

Zetel : Nationalestraat 155, 2000 Antwerpen

Onderwerp akte: Ontslag, benoeming en aanduiding van de samenstelling van de Raad van Bestuur van het Instituut voor Tropische geneeskunde

Beslissing vergadering van 23 oktober 2013 van de samenstelling van de raad van bestuur.

Werd ontslagen als bestuurder.

De heer Werner Saars

Woonplaats: Lange Zavelstrat 57/7, 2060 Antwerpen

Geboorteplaats en -datum: Antwerpen, 10 december 1955

Beslissing vergadering van 22 oktober 2014 van de samenstelling van de raad van bestuur.

Werden ontslagen als bestuurder,

Mevrouw Liesbeth Homans

Woonplaats: Frans Nagelsplein 20, 2610 Antwerpen

Geboorteplaats en -datum: Wilrijk,17 februari 1973

De heer Dirk Dewolf

Woonplaats: Frans Verbeekstraat 17, 3090 Overijse

Geboortedaum en -plaats: 8 mei 1958, Oudergem

Werd nieuw benoemd als bestuurder

De heer Fons Duchateau

Woonplaats: Neptunusstraat 52, 2600 Antwerpen

Geboortedatum en -plaats: 7 februari 1972, Sint-Truiden

Beslissing vergadering van 17 december 2014 van de samenstelling van de raad van bestuur

Werd nieuw benoemd als bestuurder:

De heer Chris Vander Auwera

Woonplaats: Populierenlaan 10, 1861 Meise

Geboortedaum en -plaats: 18 juli 1947, Leuven

Beslissing vergadering 1 Juni 2015 van de samenstelling van de raad van bestuur

Werd ontslagen als bestuurder

Mevrouw Myriam De Spiege?aere

Woonplaats: Avenue Gisseleire Versélaan 72, 1082 Brussel

Geboortedatum en -plaats: 31 mei1957, Kangu, Congo Belge

Ingevolgde de beslissing van de Raad van Bestuur van 28 mei 2014 werd aangesteld voor de functie van' commissaris voor een duur van drie jaar (voor de boekjaren 2014, 2015 en 2016), de burgerlijke vennootschap: Grant Thomton Bedrijfsrevisoren, die de rechtsvorm heeft aangenomen van een CVBA,. Deze vennootschap: heeft Paul De Weerdt, bedrijsrevisor, aangeduid als vertegenwoordiger.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
PRINS LEOPOLD INSTITUUT VOOR TROPISCHE GENEE…

Adresse
NATIONALESTRAAT 155 2000 ANTWERPEN

Code postal : 2000
Localité : ANTWERPEN
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande