RED HACKLE PIPE BAND & HIGHLAND DANCERS (BELGIUM)

Association sans but lucratif


Dénomination : RED HACKLE PIPE BAND & HIGHLAND DANCERS (BELGIUM)
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 411.553.974

Publication

27/06/2014
ÿþMOD 2.2

1 ; ln de bijsagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na veerlegging van de akte ter

*1412 920*

n

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0411.553.974

Benaming

(votuit} ; Red Hackle Pipe Band & Highland Dancers (Belgium)

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel

Onderwerp akte : Ontslag - Benoemingen

Bij de jaarlijkse Statutaire Algemene Vergadering van 20 maart 2014 vervallen de mandaten in pare jaartallen van de secretaris en de materiaalmeester volgens artikel 26 van de statuten.

Zijn daarom ontslagnemed daar hun mandaat een einde neemt

- secretaris : de heer Georges van Tillo, wonende Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel geboren te Berchem op

07/05/1958

- materiaalmeester : mevrouw Suzanne Vlaminck, wonende Turckstraat 17 te 2060 Antwerpen geboren

op 21/06/1955

Is ontslagnemend als bestuurder: de heer Marc Heyrman.

Is tevens ontslagnemend daar zijn mandaat van bestuurder na 2 jaar vervalt : de heer Julien Van Noten.

Kandidaturen kwamen binnen van Georges Van Tilla als secretaris, Suzanne Vlaminck als materiaalmeester, Julien Van Noten als bestuurder, Maarten Herbots als bestuurder.

Werden verkozen door de Algemene Vergadering :

- secretaris : de heer Georges Van Tillo, wonende Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel geboren te Berchem op

07/05/1958. Herbenoemd

- materiaalmeester : mevrouw Suzanne Vlaminck, wonende Turckstraat 17 te 2060 Antwerpen geboren

op 21/06/195. Herbenoemd

- bestuurder : de heer Julien Van Noten, wonende Buizerlaan 61 te 2100 Deurne geboren te Mortsel op

27/8/1945. Herbenoemd

bestuurder : de heer Maarten Herbots, wonende Mechelbaan 723 te 2580 Putte geboren te Mechelen op

30/11/1989. Nieuw benoemd.

Alle kandidaten werden met meerderheid van stemmen verkozen.

De Raad van Bestuur wordt dus nu :

Alexander Jervis : voorzitter, Georges Van Tilla : secretaris, Erwin Wuyts : penningmeester, Suzanne Vlaminck : materiaalmeester, Johan Herbots : bestuurder, Julien Van Noten : bestuurder, Fairey Jervis bestuurder.

De voorzitter De secretaris

Alexander Jervis Georges Van Tillo

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoead de vereniaina. stichtina of oraanisme ten aanzien van derden te verteaenwoordiaen

30/04/2013
ÿþ MOD 2.2

L~ j In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor behoug aan h Belgis Staatst II i i i RECHTBANK

KOOPHANDEL

1 9 -Fr kind

AIefWER P E



*13067626*





Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 0411.553.974

Benaming

(voluit) : Red Hackte Pipe Band & Highland cancers (Belgium)

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel

Onderwerp akte : Ontslag - Benoemingen - Statuten

Bij de jaariijke Statutaire Algemene Vergadering van 8 maart 2013 vervallen de mandaten in onpare jaartallen van de voorzitter en de penningmeester volgens artikel 26 van de statuten.

Zijn daarom ontslagnemend daar hun mandaat een einde neemt

-voorzitter : de heer Bart Van Assche, wonende Oudebaan 112 te 2650 Edegem geboren te Mortsel op

06/04/1959.

-penningmeester: de heer Erwin Wuyts, wonende Schepersveldlei 78 te 2189 Ekeren geboren te

Antwerpen op 26/01/1959 (herverkiesbaar).

Door het ontslag van Mevr Suzanne Vlaminck is ook de functie van materiaalmeester verkiesbaar.

Kandidaturen kwamen binnen van Alexander Jervis ais voorzitter, Erwin Wuyts als penningmeester, Fairley Jervis als bestuurder en Johan Herbots als bestuurder.

Werden verkozen door de Algemene Vergadering

Voorzitter : de heer Alexander Jervis, wonende Turckstraat 17 te 2060 Antwerpen geboren 30/06/1954

te Mortsel. Nieuw benoemd.

Penningmeesteer : de heer Erwin Wuyts, wonende Schepersveldlei 78 te 2180 Ekeren geboren 26/01/1959

te Antwerpen. Herbenoemd.

Bestuurder : de heer Johan Herbots, wonende Mechelbaan 723 te 2580 Putte geboren 2/05/1962 te

Hasselt. Nieuw benoemd.

Bestuurder : Mevr Fairley Jervis wonende Jan Moorkensstraat 30 te 2600 Berchem geboren 4/11/1991 te

Wilrijk. Nieuw benoemd.

Bij de Bijzondere Algemene Vergadering van 5 april 2013 wordt volgende persoon verkozen Materiaalmeester : Suzanne Vlaminck wonende Turckstraat 17 te 2060 Antwerpen geboren 21/06/1955 te Wilrijk. rbenoemd.

Alle kandidaten werden met meerderheid van stemmen verkozen.

De Raad van Bestuur wordt dus nu : Alexander Jervis : voorzitter, Georges Van Tillo : secretaris, Erwin Wuyts : penningmeester, Suzanne Vlaminck : materiaalmeester, Johan Herbots : bestuurder, Julien Van Noten : bestuurder, Marc Heyrman : bestuurder, Fairley Jervis : bestuurder.

STATUTEN:

Te publiceren in het Belgische Staatsblad.

Aangepast aan de wet op de vzw's van 11 december 2002, laatst gewijzigd door de programmawet van 9 juli 2004, 5e editie, gecoördineerd en bijgewerkt tot 1 september 2004 en onverminderd aan deze wet. Aanpassingen goedgekeurd op 8 maart 2013.

I. Naam, zetel, doel en duur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

ti

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

Art. 1. De naam van de vereniging is

Red Hackle Pipe Band & Highland Dancers (Belgium) vzw.

Art. 2. De zetel van de vereniging is gevestigd te 2640 Mortsel, Kaphaanlel 8. De algemene

vergadering kan de zetel verplaatsen binnen het gerechtelijk arrondissement Antwerpen. Dit besluit

moet binnen de maand bekend gemaakt worden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Art. 3. Het doel van de vereniging is het aanleren en uitvoeren van de Schotse doedelzakmuziek,

het drummen en de Schotse Highland dansen, het verzorgen van optredens, het inrichten van

of deelnemen aan muziekwedstrijden, concerten, e.d.

Art. 4.13e vereniging zal alle roerende en onroerende goederen mogen bezitten of huren, die nodig

zijn voor haar activiteiten.

Art. 5. Onder geen enkel voorwendsel zullen de leden vergoed worden voor hun prestaties.

Nochtans zal de vereniging alle mogelijke onkosten, gemaakt voor de vereniging, vergoeden,

mits goedkeuring door de raad van bestuur;

Art. 6. De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Art. 7. De vereniging is lid van de "Royal Scottish Pipe Band Association" (R.S.P.B.A.),

de "Nederlandse Organisatie van Doedelzak Bands" (N.O.V.D.B.) en Vlamo.

Il. Treden, bijdrage, toetreden en uittreden.

Art. 8. Het aantal leden is onbeperkt, maar het aantal effectieve leden moet ten minste drie (3) zijn.

Art, 9. De vereniging is samengesteld uit effectieve leden, toegetreden spelende leden, toegetreden leden

in opleiding, toegetreden werkende leden of toegetreden werkende leden met bestuursfunctie. Zij

oefenen actief één van de volgende functies uit: piper, drummer, danser, dansbegeleidster,

merchandising of bestuurslid.

Art.10. Het aannemen van toegetreden leden gebeurt door de raad van bestuur.

Art.11.Om lid te worden dient men zich schriftelijk akkoord te verklaren met de statuten en het reglement

van Inwendige Orde

Art.12. Het lidmaatschap dient jaarlijks hernieuwd te worden .

Art.13. Alle leden betalen een bijdrage, die jaarlijks bepaald wordt door de algemene vergadering

met een maximum van 20,00 euro.

Art.14. Ieder lid ontvangt een schriftelijk bewijs van zijn lidmaatschap onder de vorm van een lid-

kaart. Deze vermeldt de status van het lidmaatschap.

Art,15. De algemene vergadering keurt de overgang van toegetreden spelend lid of toegetreden

werkend lid naar effectief lid goed, op voorstel van de raad van bestuur.

Het betreffende toegetreden spelend lid moet minstens één jaar spelend lid zijn geweest, een

deelname van 60 % aan optredens en oefenstonden behalen en de leeftijd van 18 jaar bereikt

hebben, op de datum van de algemene vergadering.

Het betreffende toegetreden werkend lid moet minstens 3 jaar aaneensluitend werkend lid zijn

geweest, een deelname van 60 % aan optredens en oefenstonden behalen en de leeftijd

van 18 jaar bereikt hebben, op de dag van de algemene vergadering.

Het betreffende toegetreden werkend lid met bestuursfunctie moet minstens 3 jaar aaneen

sluitend werkend lid met bestuursfunctie zijn geweest, een deelname van 80 %

van bestuursvergaderingen hebben en een deelname van 25 % aan de oefenstonden behalen en

de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben, op de dag van de algemene vergadering ,

Art.16. De effectieve en de toegetreden leden kunnen op ieder ogenblik uittreden uit de vereniging,

mits schriftelijk ontslag, gericht aan de raad van bestuur.

Art.17. Effectieve leden hebben alle rechten en plichten, die de wet op de vzw's en de algemene ver-

gadering hen verstrekt, waaronder stemrecht.

Art.18. Personen, die bijzondere verdiensten hebben ten opzichte van de vereniging, kunnen op

voorstel van de raad van bestuur, door de algemene vergadering tot erelid benoemd worden

Zij hebben dezelfde status als de toegetreden leden.

Art.19. Het effectieve of toegetreden lid, dat de door hem verschuldigde bijdrage niet heeft betaald

binnen de maand na de herinnering, die hem bij ter post aangetekende brief werd toegezonden,

wordt geacht ontslag te nemen.

Art.20. Aan geen enkele activiteit deelnemen, gedurende een periode van twee (2) maanden, zonder

goedkeuring van de raad van bestuur, wordt beschouwd als ontslagname.

Art.21. Ontslag of uitsluiting van een effectief lid kan enkel door de algemene vergadering uitgesproken

worden. Hierbij is een twee derden meerderheid vereist, volgens de bepalingen, vermeld in

in art. 12 van de wet op de vzw's.

Art 22. Ontslag of uitsluiting van toegetreden leden gebeurt door de raad van bestuur.

Art.23. De raad van bestuur kan de effectieve leden, die zich aan een zware overtreding van de statuten

of van de nonnen van eer en welvoeglijkheid schuldig hebben gemaakt, de toegang tot de

activiteiten ontzeggen en dit tot de bijeen te roepen algemene vergadering.

Art 24. Het lid, dat ontslag neemt of uitgesloten wordt, kan geen aanspraak maken op de bezittingen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

van de vereniging, geen teruggave vorderen van betaalde bijdragen of vergoeding eisen voor geleverde prestaties. Hetzelfde geldt ten aanzien van rechthebbenden van een overleden lid.

III. Algemene Vergadering.

Art.25. De algemene vergadering bestaat uit aile effectieve leden van de vzw.

Art.26. Ieder jaar moet minstens één (1) statutaire, algemene vergadering plaats vinden binnen het eerste kwartaal van dat jaar. De dagorde dient minstens volgende punten te bevatten:

-verkiezing van de helft van de raad van bestuur.

-verkiezing en benoeming van de bestuursfuncties, nader bepaald in het reglement van inwendige orde.

-voorleggen van de jaarrekening en de begroting.

-jaarverslag van de activiteiten.

-vastleggen van het beleid voor het komende werkingsjaar.

Art.27. De bijeenroeping van deze jaarlijkse, algemene vergadering gebeurt schriftelijk of per e-mail door de raad van bestuur en tenminste veertien (14) dagen vooraf. Deze oproepbrief duidt plaats, dag en uur aan en bevat de dagorde, de jaarrekening, de begroting, voorstellen voor het beleid, toelichtende nota's betreffende de andere agendapunten. Wanneer een lid niet aanwezig kan zijn, mag het een schriftelijke volmacht aan een ander lid geven. Dit laatste Kan maar één (1) volmacht aanvaarden. Alle volmachten dienen aan het begin van de verrgadering aan de voorzitter overhandigd te worden. Zij worden aan de notulen van de algemene vergadering gehecht.

Art.28. De algemene vergadering kan bijeengeroepen worden wanneer ten minste één vijfde van de leden hierom vraagt.

Art.29. De algemene vergadering beslist jaarlijks of de bestuurders kwijting van hun aansprakelijkheid krijgen. Daarom zal de raad van bestuur open en pro-actief informatie geven over het gevoerde beleid via de jaarrekening, zoals in de K.B.'s op de boekhouding van de vzw is vastgelegd (uitvoeringsbesluit van 26 juni 2003). Elk jaar zullen twee commisarissen de boekhouding voorafgaandelijk controleren en hun bevindingen schriftelijk rapporteren aan de raad van bestuur. Dit verslag wordt samen met de uitnodiging aan de leden van de algemene vergadering doorgestuurd..

Art.30. Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor:

-de wijziging van de statuten.

-de opstelling en wijziging van het "Reglement van Inwendige Orde".

-de goedkeuring van de begroting en de rekening.

-het aanstellen van twee commissarissen.( ter controle van de boekhouding volgend jaar)

-de jaarlijkse vaststelling van de bijdrage van de leden.

-de toetreding en uitsluiting van effectieve leden.

-de ontbinding van de vereniging,

-de vaststelling van het beleid en de lange termijn begrotingen, die daaruit volgen.

-de uitgaven, die niet opgenomen zijn in de begroting, waarvan het bedrag meer dan duizend euro

bedraagt.

-de benoeming en afzetting van de bestuurders, zijnde:

één (1) voorzitter of pipe president.

één (1) secretaris

één (1) penningmeester

één (1) materiaalmeester

+ maximum zes (6) bestuursleden.

-de benoeming en afzetting van de "Muzikale Raad" en bestaande uit

één (1) pipe major

één (1) pipe sergeant

één (1) drum sergeant

één (1) drum major

De bevoegdheid van deze personen wordt vastgelegd in het reglement van I.O.

Art.31. De algemene vergadering kan steeds bijeengeroepen worden door de raad van bestuur

d.m.v. een brief of e-mail, ondertekend door de voorzitter en tenminste acht (8) dagen voor

de datum van de algemene vergadering. Deze oproepbrief vermeldt de plaats, dag en uur

en bevat eveneens de agenda.

Art.32, De algemene vergadering kan geldig beslissen over punten, die niet op de dagorde voor-

komen, wanneer deze schriftelijk werden overgemaakt aan de secretaris, uiterlijk drie (3)

dagen voor de vergadering, of wanneer op de algemene vergadering zelf, bij aanwezigheid

van alle effectieve leden, de gewone meerderheid der aanwezigen hiermee akkoord gaat. Elk

voorstel, ondertekend door tenminste één twintigste van de leden, wordt op de agenda gebracht.

Art.33, De voorzitter leidt de vergadering. Bij zijn afwezigheid duidt hij een plaatsvervanger aan.

De stemmingen over personen zijn geheim. De verslagen van de vergadering zullen

schriftelijk aan aile leden van de vereniging meegedeeld worden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOU 22

Art.34. De beslissingen worden genomen met gewone meerderheid van de stemmen.Bij staking van stemmen wordt het punt afgevoerd van de agenda. De beslissingen van de algemene vergadering zijn bindend voor alle leden.

IV. Raad van Bestuur.

Art.35. De raad van bestuur bestaat uit minstens vier (4) en ten hoogste tien (10) leden, zoals voor-

zien in art. 30 minimum 2/3 moeten spelende leden zijn.

Art.36. Alle bestuurders hebben een mandaat van twee jaar.

De voorzitter en de penningmeester zijn herverkiesbaar op een onpaar jaartal.

De secretaris en de materiaalmeester zijn herverkiesbaar op een paar jaartaf.

Alle andere bestuurders zijn herverkiesbaar twee jaar na ingang van hun mandaat.

Art.37. Iedereen, die twee (2) jaar effectief lid is van de vereniging, kan verkozen worden, mits zijn

kandidatuur schriftelijk aan de voorzitter over te maken, uiterlijk drie (3) dagen voor de

verkiezing.

Art.38.Om verkozen te zijn, dient de kandidaat de volstrekte meerderheid der geldig uitgebrachte

stemmen te behalen. Indien meerdere kandidaten zich verkiesbaar stellen voor de functie

van voorzitter, secretaris, penningmeester of materiaalmeester, geldt het aantal individueel

behaalde stemmen als beslissing. In geval van ex aequo geldt anciënniteit. Hetzelfde

wanneer meer bestuurders verkiesbaar zijn dan te begeven plaatsen.

Art.39. Een bestuurslid kan slechts één (1) functie opnemen.

Art.40. De pipe major mag en kan, als afgevaardigde van de Muzikale Raad, de vergaderingen van

de raad van bestuur bijwonen op verzoek van de raad van bestuur of op eigen

voorafgaandelijk verzoek

Art.41. De raad van bestuur vergadert minstens éénmaa] per trimester.

Art.42. Om geldig te vergaderen zullen minstens drie (3) bestuursleden aanwezig dienen te zijn.

Art.43. Wanneer door ontslag, sterfte, ziekte, enz., het aantal bestuursleden minder dan vier wordt,

moeten nieuwe bestuursverkiezingen ingericht worden.

Art.44. Wanneer de voorzitter, secretaris, penningmeester of materiaalmeester wegvalt, wordt op

vraag van de raad van bestuur, een tijdelijke bestuurder in het vrijgekomen mandaat aangesteld

door de algemene vergadering.

Art.45. De voorzitter leidt de vergadering. Bij zijn afwezigheid duidt hij een plaatsvervanger aan.

Art.46. De bijeenroeping van de raad van bestuur gebeurt door de voorzitter of zijn plaatsvervanger

of wanneer tenminste de helft van het aantal bestuursleden hierom verzoeken.

Art.47. De beslissingen worden genomen met gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van

stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. De beslissingen zijn bindend voor

aile leden.

Art 48. De raad van bestuur waakt over de toepassing van de wet op de vzw's, de statuten en het

reglement van Inwendige Orde,

Art.49. De verslagen van de bestuursvergaderingen zullen aan alle leden van de vereniging meege-

deeld worden,

Art.50. De penningmeester is verantwoordelijk voor de boekhouding van de vereniging. Voor aile

uitgaven en betalingen is de handtekening van een tweede bestuurslid, bij voorkeur de

voorzitter, vereist.

Art.51, De bevoegdheid tot het aangaan van verbintenissen in naam van de vereniging wordt nader

bepaald in het reglement van I.O.

Art.52. De raad van bestuur stelt het reglement van Inwendige Orde op en legt het ter goedkeuring

voor aan de algemene vergadering.

Art.53. pe bestuurders kunnen ontslag nemen uit de raad van bestuur, door schriftelijke opzegging

aan de voorzitter. Het ontslag nemende bestuurslid is verplicht onmiddellijk alle materialen,

documenten en eigendommen van de vereniging, die aan hemfhaar werden toevertrouwd, in

goede staat in te leveren.

V Ontbinding en vereffening.

Art.54. De ontbinding en vereffening van de vereniging wordt geregeld door de artikelen 18 tot en niet 25 van de wet op de vzw's,

Art.55. Ingeval van ontbinding door de algemene vergadering of door de rechtbank, wordt het netto

overblijvend actief, na vereffening van de schulden, ter beschikking gesteld van een nieuw op te richten vereniging met een gelijkaardig doel als onderhavige vereniging.

Art.56. Deze statuten zijn de enig geldige en vervangen alle voorgaande. Zij werden goedgekeurd door de algemene vergadering op datum van 8 maart 2013.

De voorzitter Re secretaris

Alexander ,leivis Georges Van Lillo

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

M00 2.2

REGLEMENT van INWENDIGE ORDE.

1. Algemeen.

1,1 De belangrijkste doelstelling van de vereniging is om SAMEN muziek te maken in een

sfeer van kameraadschap gesteund op wederzijds respect en vriendschap.

1.2 Derhalve zal het streven naar persoonlijke status of voordeel veroordeeld worden.

1.3 Wij presenteren ons als een militaire band en dienen ons overeenkomstig te gedragen, zonder evenwel

te vervallen in extreem militarisme.

1.4 Iedereen stelt zich onbaatzuchtig en volgens eigen geschiktheid ten dienste van de vereniging.

1.5 Niemand za! kritiek op een ander uitoefenen. Op- of aanmerkingen betreffende de speel-

prestaties behoren tot de bevoegdheid van de PM, Psgt en Dsgt.

1.6 De keuze van het bandrepertorium wordt door de "Muzikale Raad" bepaald.

1.7 Omdat de kwaliteiten het speelniveau van de band bepaald worden door de zwakste schakel, zal

iedereen zijn uiterste best doen, om de tunes van buiten te leren en degelijk in te oefenen, er zal gestreefd

worden naar een zo hoog mogelijk speelniveau.

1.8 Alle leden moeten er blijvend over waken, dat de vzw haar administratieve verplichtingen nakomt.

1.9 Bij het niet-nakomen van afspraken of het reglement van 1.0., zal de persoon in kwestie zich dienen te

verantwoorden bij de PM en/of bij de raad van bestuur.

2, Functies en taken

2,1 De raad van bestuur heeft tot taak, het beleid, door de algemene vergadering vastgesteld, te realiseren.

2.2 De voorzitter en/of de boekingssecretaris, samen of individueel, nemen de optredens aan,

2.3 De voorzitter dient van alle activiteiten en gebeurtenissen op de hoogte gehouden te worden. Niets kan

zonder zijn medeweten uitgevoerd worden.

2.4 De voorzitter woont steeds de vergaderingen van de Muzikale Raad bij.

2.5 De secretaris is verantwoordelijk voor het administratieve gedeelte van de vereniging en het bijhouden

van registers, bvb. aanwezigheden, verslagen, contracten, enz.

2.6 De penningmeester staat in voor alle financiële verrichtingen, dagboek, kasboek, staat van inkomsten en

uitgaven, jaarrekening, inning en betaling van gelden, enz.

2.7 De penningmeester is bij wet, de behoeder van het patrimonium van de vereniging. Het gaat hier over

de inventaris van bezittingen, schulden, rechten en verplichtingen. Hij kan hierin bijgestaan worden door een

bestuurslid of in voorkomend geval, de materiaalmeester.

2.8 De PM is verantwoordelijk voor de muzikaliteit van de band en het speelniveau. Hij leidt de repetities en

de band tijdens de optredens.

Hij zal zoveel mogelijk kennen over de great highland bagpipe, de geschiedenis, het onderhoud, zorgen

voor het stemmen. De PM zal zoveel mogelijk kennen over de geschiedenis, de betekenis en het gebruik

van de tunes die de band speelt, De PM zal zoveel mogelijk kennen van de plechtige aspecten van de tunes

evenals de overeenstemmende functie ervan bij specifieke gelegenheden .

De PM beslist welke tunes moeten worden gespeeld tijdens een optreden. De muzikale raad is

verantwoordelijk voor de keuze van de chanter en rieten. Pipers zullen het bijwerken of veranderen van

rieten achterwege laten, tenzij goedgekeurd door de PM. De muzikale raad zorgt voor de partituren en deze

worden door de PM eventueel gecorrigeerd, zijn versie is de enige juiste versie.

2.9 De PM heeft het recht om een lid van de band niet deel te laten nemen aan een optreden.

2.10 De PM kan vragen om een speler te ontslaan uit de band, indien deze blijk geeft van onwil in verband

met de tunes, die de band speelt.

2.11 De PM stelt zijn directe helpers voor aan de raad van bestuur. Het betreft hier één Psgt, Dsgt en DM.

Deze zullen in hun functie bevestigd worden door de algemene vergadering.

2.12 De danseressen worden bijgestaan door dansbegeleidsters. De dansbegeleiding is steeds vrouwelijk.

Zij hebben het statuut van werkend lid.

2.13 De Band kan per optreden bijgestaan worden door extra begeleiders. Het aantal begeleiders wordt per

optreden bepaald door de PM en het boekingssecretariaat en dit aangepast aan het soort optreden,

2.14 De begeleiders moeten herkenbaar zijn voor bandleden, publiek en inrichter .

2.15 De materiaalmeester bewaart, registreert en verdeelt de uniformen, instrumenten, kortom

alle materiële bezittingen van de band. Hij heeft toezicht op de wijze van onderhoud door

de leden, Bij nalatigheden zal hij de raad van bestuur hiervan op de hoogte brengen.

2.16 0e raad van bestuur stelt de begroting op. Het is de planning van het nieuwe werkingsjaar en wordt

besproken op een bijzondere raad van bestuur.

2.17 ieder jaar en ten laatste zes (6) maanden na de afsluitingsdatum van het voorbije boekjaar, legt de

raad van bestuur de jaarrekening van het voorbije boekjaar, opgemaakt volgens art. 17 van de wet op de

vzw's, evenals de begroting van het volgende jaar, voor aan de algemene vergadering.

2.18 Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

2.19 De drum-major is verantwoordelijk voor het uitzicht van de band. Hij moet het voorbeeld voor de hele

band zijn en dit te allen tijde, voor of na een activiteit, voor of na een repetitie, met of zonder uniform . De

Drum major moet altijd bedachtzaam zijn hoe anderen ons waarnemen. De kleding, de dril en de houding

zijn de belangrijkste verantwoordelijkheden van de Drum Major.

De drum-major of drilmaster onderwijst dril en leidt hierin nieuwe bandleden op.

De drum-major inspecteert het uniform van aile bandleden voor en tijdens een optreden.

De drum-major leidt de band on parade vanaf hij hiervoor een teken kreeg van de PM of zijn vervanger.

3. Opleiding.

3.1 De band verzorgt zelf de opleiding van de spelende leden. Hiervoor worden ervaren spelers "lnstructors" aangeduid door de PM en bevestigd door de RVB.

3.2 In principe kan iedereen leerling worden, zelfs zonder muzikale vooropleiding. Voorkeur wordt echter gegeven aan personen, die een muzikale opleiding, geheel of gedeeltelijk, genoten. Er zal ook rekening gehouden worden met de leeftijd van de kandidaat, al of niet een ander instrument bespelend. De PM adviseert de RVB over de aanneming.

3.3 De leerling zal wekelijks één (1) uur onderricht krijgen van een Instructor in de lokalen van de vereniging. Hij verbindt er zich toe het aangeleerde, thuis verder in te oefenen. Pas wanneer de leerling 7 (zeven) tunes (de standards) van buiten kan spelen op de practice chanter, zal hij de beschikking krijgen over een doedelzak. De PM samen met de instructor beslissen hierover.

3.4 Het zijn tevens de PM en de lnstructor, die beslissen of de leerling voldoende gevorderd is om deel te nemen aan de bandrepetities.

3.5 Vanaf dan is het de verantwoordelijkheid van de PM, of de leerling spelend lid wordt en voldoende bekwaam is, om deel te nemen aan de optredens.

3.7 De leerling zal driemaandelijks een lesgeld, bepaald door de raad van bestuur, betalen.

Het lesgeld bedraagt 15,-¬ per maand, Na een jaar spelend lid (60% aanwezigheid) word de helft van dit lidgeld terugbetaald.

3.8 Dit lesgeld blijft te betalen tot aan het eerste optreden voor publiek.

4. Repetities.

4.1 Deze vinden plaats op dinsdagavond van 19h30 tot 21 h, op vrijdagavond van 19h30 tot 21h30

4.2 ledereen heeft de plicht alle repetities bij te wonen.

4.3 Er is een absoluut rookverbod en het verbruik van alcoholische dranken op de terreinen van de school.

4.4 Na de repetities zullen de lokalen in hun oorspronkelijke toestand teruggebracht worden. Materiaal en

afval zullen niet achtergelaten worden.

4.5 De repetities worden geleid door de PM, bijgestaan door Psgt. en Dsgt.

4.6 Om de twee weken zal op vrijdagavond het laatste half uur aan marching discipline besteed worden,

onder leiding van de DM en/of drilmaster . Deze repetitie kan tot 15 minuten uitlopen.

5.Cursussen.

5.1 De band richt zelf cursussen in. De deelname hieraan is verplicht.

5.2 De raad van bestuur kan hiervoor bijzondere instructeurs contacteren, die indien nodig, hiervoor vergoed

kunnen worden.

5.3 De raad van bestuur zorgt voor de organisatie en de benodigdheden voor de cursus.

5.4 Wanneer Schotse instructeurs uitgenodigd worden, zal een redelijke kostenovereenkomst gemaakt

worden.

5.5 Het inschrijvingsgeld voor deelname aan een competitie wordt door de band betaald, indien de

inschrijving door de band is gebeurd en mits voorlegging van het betalingsbewijs met vermelding van de

administratieve gegevens.

6.Optredens.

6.1 Deze worden opgedeeld in "Bandoptredens" en "Kleine optredens",

6.2 De bandoptredens (B.O.) worden beschouwd ais verplichte activiteit. Hun aantal zal jaarlijks door de

algemene vergadering vastgelegd worden.

6.3 De S.O. zullen beperkt worden tot één per weekend,

6.4 De B.O. worden contractueel vastgelegd na overleg in de raad van bestuur en zo er voldoende spelende

leden aanwezig kunnen zijn.

6.5 De Kleine Optredens (KI.O.) zullen in de mate van het mogelijke, evenredig onder alle leden verdeeld

worden. De verantwoordelijke persoon zal telkens aangeduid worden en is de contactpersoon met de

organisator.

6.6 De data van de optredens, alsmede een eenvoudige toelichting met vermelding van begin- en einduur,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

om spanningen in familieverband te voorkomen, zullen tijdig bekend gemaakt worden, door de maandelijkse

activiteitenplanning aan de leden te bezorgen. Deze activiteitenplanning moet door de leden terug bezorgd

worden aan het secretariaat ten laatste binnen de 7 dagen na ontvangst met vermelding van al of niet

deelnemen.

6.7 Een contest wordt NIET als een optreden beschouwd.

6.8 De algemene kostprijs voor de optredens wordt door de raad van bestuur bepaald en goedgekeurd door

de algemene vergadering. Bij hoogdringendheid en in bijzondere gevallen kan de voorzitter een andere

regeling overeenkomen.

6.9 De verplaatsingsonkosten worden bovenop de vastgestelde prijs voor het optreden aangerekend.

6.10 Bij verplaatsingen met eigen wagen zal een km-vergoeding toegekend worden.

Er wordt op een bezetting van drie (3) spelende leden per wagen gerekend.

6.11 Benefietoptredens of optredens voor het "Goede Doel" worden beperkt. Hun aantal zal jaarlijks door de

algemene vergadering bepaald worden.

6.12 Een B.O. omvat standaard, drie (3) akten van twintig (20) minuten, gescheiden door een redelijke

pauze. In het contract zal de inrichter zich verbinden om zeker twee (2) gratis consumpties te voorzien per

spelend lid.

6.13 Het gebruik van alcoholische dranken is alleen toegestaan NA het optreden.

6.14 Bij optredens waar inkom moet betaald worden voor de begeleidende personen, zal enkel voor de

partner of één gezinslid van de spelende leden 50% tussenkomst betaald worden.

6.15 Optredens ten persoonlijke titel en buiten de bandactiviteiten mogen gedaan worden mits

mededeling hiervan aan de raad van bestuur. Het gebruik van uniform en materiaal van de band is echter

niet toegestaan.

7.Aanwezigheden,

7.1 Om de zes maanden (6) zal een staat van aanwezigheden opgemaakt en aan de spelende leden uitgedeeld worden.(juli en december).

7,2 ledereen is verplicht zijn afwezigheid vooraf mee te delen aan de PM of het secretariaat, Een langdurige afwezigheid dient zo snel mogelijk aan de raad van bestuur gemeld te worden.

7.3 Iedereen moet gedurende de tijdspanne van zes (6) maanden, zestig (60) procent aanwezig zijn op de repetities, zeventig (70) procent op de bandoptredens en voldoende inzet betoond hebben voor de kleine optredens.

7.4 De waardering voor aanwezigheid kan in punten uitgedrukt worden, wanneer dit nodig is,bvb. tv.m. tussenkomst in kosten bij een bepaalde bandactiviteit.

Voor een aanwezigheid rekent men dan:

1 punt per repetitie.

3 punten per klein optreden.

6 punten per bandoptreden.

7.5 Indien de gezondheidstoestand van een spelend lid dit vereist, kan deze door de raad van bestuur van een aantal bandactiviteiten vrijgesteld worden. 60% van deze vrijstellingen worden als deelname beschouwd bij de berekening volgens art. 7.3 en 7.4 van dit reglement.

7.6 Een spelend lid, dat verder dan 50 km woont, kan door de raad van bestuur van een aantal

herhalingen vrijgesteld worden. Dit is NIET van toepassing bij de voorbereiding en deelname aan een contest. 60% van deze vrijstellingen worden ais deelname beschouwd bij de berekening volgens art. 7.3 en 7.4 van dit reglement.

7.7 Bij afwezigheid van één maand op de bandactiviteiten, zonder enige verwittiging, wordt een brief gestuurd met een vraag om uitleg.

8.Uniformen.

8.1 De samenstelling van het uniform en de eventuele wijziging ervan wordt door de algemene vergadering

beslist. Zo ook voor de versierselen van de instrumenten e.d.

8.2 Alle leden krijgen een volledig uniform, dat eigendom is van de band. Zij betalen hiervoor een borgsom

bij ontvangst en ondertekening van de borgbrief.

8.3 Bij verlies of beschadiging van een uniformdeel, zal de betrokkene voor de kosten instaan.

8.4 Iedereen is verplicht aile delen van zijn uniform van zijn naam te voorzien, of zo te merken, dat de

eigenaar duidelijk te herkennen is.

8.5 De leden zullen nooit de kosten van een beslissing, zoals vermeld in 8.1 hoeven te dragen.

8.6 De leden zullen alle onderdelen van hun uniform, die onderhoud vergen, met zorg behandelen, (Bvb.

getten, metalen delen, dronelinten, enz.) Wasserijkosten zullen éénmaal per jaar terugbetaald worden, mits

voorlegging van betalingsbewijs.

8.7 Het dragen van zwarte schoenen bij het uniform is verplicht.

8.8 Bij het verlaten van de band, wordt de borgsom terugbetaald, eventueel na aftrek van mogelijke schade.

8.9 Het dragen van een "dirk" is vrij, doch deze dient beveiligd te zijn. Bij deelname aan een contest, kan dit

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

echter verboden worden. De "sgian dhub" wordt steeds gedragen in de rechterkous.

8.10 De borgsommen en  papieren, het verdelen en beheren van de niet in gebruik zijnde uniformdelen, valt

onder de verantwoordelijkheid van de penningmeester of de materiaalmeester.

8,11 Er wordt steeds in `Yell-dress",( minstens kilt, kousen en getten, dus alles beneden de gordel), naar de

plaats van een optreden gereisd, tenzij anders bepaald wordt door de raad van bestuur.

8.12 Het dragen van een "day-dress" is nooit verplicht. Wel wordt met aandrang gevraagd dit wel te doen op

de nevenactiviteiten van de band, zoals St.-Andrews, Bumsnight, e.a.

9. Instrumenten.

9.1 De doedelzakken zijn eigendom van de pipers of in bruikleen van de band. Er dient voor deze laatste

een borgsom, vastgesteld door de raad van bestuur, betaald te worden.

9.2 De pipers kunnen een practice-chanter in bruikleen krijgen mits betaling van een borgsom.

9.3 De drums en  sticks evenals de zwaarden van de dansers zijn eigendom van de band.

9.4 De zwaarden en de oefenzwaarden worden bewaard bij de materiaalmeester en/of de

dansbegeleidsters .De dansbegeleidster is er verantwoordelijk voor tijdens de optredens.

9.5 De drummers betalen een borgsom voor hun instrument.

9.6 Bij diefstal of beschadiging zal de band niets betalen, indien de verzekering de verantwoordelijkheid

afwijst.

9.7 De pipers spelen enkel op chanters en reeds geleverd door de band. Voor de chanter met

beschermdop wordt een borgsom gevraagd en deze blijven ten allen tijde eigendom van de band.

9.8 Alle onkosten aan de instrumenten zijn voor rekening van de band. (reeds, mondstukken,bags,

drumskins, enz.) Dit echter na advies van PM of Dsgt.

De dansschoenen worden vervangen na advies van de begeleidster van de dansers.

9.9 De "mate" is eigendom van de band. De DM betaalt hier eveneens een borgsom voor en is

verantwoordelijk voor de goede staat ervan.

9.10 Aile oefenmateriaal, drumpads, stemapparaat, e.d. blijven eigendom van de band.

9,11 Iedereen is verantwoordelijk voor het onderhoud en de goede conditie van het hem toevertrouwde

materiaal.

10.Andere activiteiten.

10.1 Jaarlijks wordt het traditionele St.-Andrews banket ingericht. Deze gelegenheid kan gebruikt worden voor eventuele huldigingen.

10.2 De deelname aan dit banket is gratis voor de effectieve leden, toegetreden spelende eden, toegetreden werkende leden en met hun partner. De toegetreden spelende leden in opleiding nemen deel aan halve prijs. Alle andere deelnemers betalen de volledige prijs.

10.3 De raad van bestuur Kan een selectie van verdienstelijke personen voor de vereniging uitnodigen op dit banket.

10.4 Jaarlijks vindt de "Robert Bumsnight"-viering plaats. Het is een gezellig samenzijn, alleen voor de effectieve en toegetreden leden (vanaf 12 jaar) en hun partner.

10.5 Voor de jongste leden en kinderen tot twaalf (12) jaar van spelende leden, kan de kerstman op bezoek komen en zal een geschenk voorzien worden ter gelegenheid van hun plechtige communie of lentefeest. 10.6 Andere activiteiten zoals uitstappen, bezoeken, barbecue, enz. kunnen ingericht worden.

De raad van bestuur kan evenwel beslissen de kosten op zich te nemen.

11. Waarborgen.

11.1 Volgende borgsommen zijn van toepassing:

Practice chanter: 15,00¬

- Practice pad: 6,00¬

- Sticks: 7,00¬

- Drum+belt+case: 250,00¬

- Mace: 100,00¬

- Doedelzak: 250,00¬

- War-Mac chanter: 15,00¬

- Reed beschermdop: 2,00¬

-Cover en Cord: 5,00¬

Linten Royal Stuart tartan 5.00¬

Full dress Piper en Drummer: 265,00¬

Uniform Dancer 125,00E

Uniform Dansbegeleiding en Merchandising:125,00¬

Bestaande uit:

" Kilt Black Watch tartan + kilt pin PID

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

" Kilt Dress Stuart tartan da

" Skirt Dress Stuart tartan dab

" Skirt Black Watch tartan mer

" Doublet + wings P/D

" Zwarte fluwelen gilet da/dab/mer

" Full plaid Black watch tartan PID

" Plaid Chain D

" Crossbeit + waistbelt + gordel tasje; PID

-Brooche PID

.Military sporran + Chain P/D

" Glengarry + kleine hackte P/D

" Feather bonnet + grote hackte P/D

" Blauwe draagtas feather bonnet P/D

" 2 Black Watch cap badge P/D

" 1 paar diced hose tops P/D

.1 paar dress Stuart disced hoses (danskousen) da

" 2 paar spats, PID

" 1 paar rode flashes P/D

'Inverness cape + zakje P/D/da

" 2 witte hemden P/D/dab/mer

.1 witte blouse da

" 1 witte T-shirt lange mouw da/dab

.1 paar schouderstukken bij hemd. P/D/dab/mer

.groene band polo P/D/da/dab/mer

.groene band fleeces PID/da/dab/mer

" Nep sgian dhub: PID

" 1 paar ghillies (dansschoen)( per seizoen 1 nieuw paar) da

.1 paar danssneakers (buiten optredens) da

11.2 Dit reglement van Inwendige Orde is het enig geldige en vervangt alle voorgaande. Het werd goedgekeurd door de algemene vergadering op datum van 5 april 2013.

De voorzitter, de secretaris

------------

y Voor-

a behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

\F

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

23/05/2012
ÿþMon 2.2

I" . ~GTî~er, !~~~ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

RECHTBANK KOOPHANDEL

1 0 Ki 2012

ANTWERPEN

Griffie

1111111111111131

*12093577*

Ondernemingsnr : 0411.553.974

Benaming

(voluit) : Red Hackte Pipe Band & Highland Dancers (Belgium)

(verkort)

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel

Onderwerp akte : Ontslag - Benoemingen

Bij de jaarlijke Statutaire Algemene Vergadering van 9 maart 2012 vervallen de mandaten in pare jaartallen van de secretaris en de materiaalmeester volgens artikel 26 van de statuten,

Zijn daarom ontsfagnemend daar hun mandaat een einde neemt:

-secretaris : de heer Georges Van Till°, wonende Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel geboren te Mortsel op

07/05/1958 (herverkiesbaar).

-materiaalmeester : de heer Julien Van Noten, wonende Buizerdlaan 61 te 2100 Deurre geboren te Mortsel

27/08/1945.

Door het ontslag van Mevr Nadia Van Camp is ook de functie van penningmeester verkiesbaar. Op ;i14 maart 2011 heeft de heer Michaël Van Baelen zijn ontslag gegeven als bestuurder.

Kandidaturen kwamen binnen van Georges Van Tillo ais secretaris, Suzanne Vlaminck ais

materiaalmeester, Erwin Wuyts als penningmeester, Julien Van Noten als bestuurder en Marc Heyrman als bestuurder.

Werden verkozen door de Algemene Vergadering

Secretaris : de heer Georges Van Ttllo, wonende Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel geboren 07/05/1958

te Mortsel.

Materiaalmeester : mevr Suzanne Vlaminck, wonende Turckstraat 17 te 2060 Antwerpen geboren

21/06/1955 te Wilrijk nieuw benoemd.

Penningmeesteer : de heer Erwin Wuyts, wonende Schepersveldlei 78 te 2180 Ekeren geboren 26/01/1959

te Antwerpennieuw benoemd.

Bestuurder: de heer Julien Van Noten , wonende Buizerdlaan 61 te 2100 Deume geboren 27/08/1945

te Mortsel.

Bestuurder : de heer Marc Heyrman wonende Prins Boudewijnstraat 54 te 2070 Burcht geboren 31/07/1958

te Antwerpén nieuw benoemd.

Alle kandidaten werden met meerderheid van stemmen verkozen.

De Raad van Bestuur wordt dus nu : Bart Van Assche: voorzitter, Georges Van Tillo : secretaris,

Erwin Wuyts : penningmeester, Suzanne Vlaminck : materiaalmeester, Johan Herbots : boekingssecretaris,

Julien Van Noten : bestuurder, Marc Heyrman : bestuurder,

De voorzitter De secretaris

Bart Van Assche Georges Van Tillo

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

28/07/2011
ÿþMOO 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

IY$erjeleQdler griffie yen de ge. kbank vara Koophandel te Antwerpen, op

15 illt1 2011

: 0411.553.974

: RED HACKLE PIPE BAND et HIGHLAND DANCERS (BELGIUM)

:

Rec ".11svp .7.. Vereniging zonder Winstoogmerk

Ze°e:: Turckstraat 17 te 2060 Antwerpen

: Ontslagen - Benoemingen - Statuten - Wijziging maatschappelijke zetel

Bij de jaarlijkse Algemene Vergadering van 26 april 2011 vervallen de mandaten in onpare jaartallen van de voorzitter en de penningmeester volgens artikel 26 van de statuten.

Zijn daarom ontslagnemend daar hun mandaat een einde neemt :

Voorzitter : de heer Alexander Jervis, wonende Tuckstraat 17 te 2060 Antwerpen, geboren te Mortsel op 3010611954.

Mevr Afra Bruyninckx, wonende Eikenlei 75 te 2960 St-Job-in-t Goor, geboren te Borgerhout op 05111,1956, die als penningmeester werd aangeduid door de Raad van Bestuur van 23 maart 2010, legt deze functie neer.

De heer Alexander Jervis duidt de heer Georges Van Tillo, wonende Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel, geboren te Mortsel op 07/0511958, aan als interim voorzitter.

Bij de bijzondere Algemene Vergadering van 27 mei 2011 worden volgende personen verkozen :

Voorzitter : de heer Bart Van Assche, wonende Oudebaan 112 te 2650 Edegem, geboren te Mortsel op 06/04/1959.

Penningmeester : mevr Nadia Van Camp, wonende Witte Gevelstraat 68 te 2627 Schelle, geboren te Reet op 05/1111968.

De Raad van Bestuur wordt dus nu : Bart Van Assche (voorzitter), Georges Van Tillo (secretaris), Julien Van Noten (materiaalmeester), Nadia Van Camp (penningmeester), Robert Smets (bestuurder), Johan Herbots (b oeki ngssec reta ris).

De maatschappelijke zetel wordt verplaatst naar de Kaphaanlei 8 te 2640 Mortsel.

STATUTEN.

Te publiceren in het Belgische Staatsblad.

Aangepast aan de wet op de vzw's van 11 december 2002, laatst gewijzigd door de programmawet van 9

juli 2004, 5e editie, gecoórdineerd en bijgewerkt tot 1 september 2004 en onverminderd

aan deze wet. Aanpassing goedgekeurd op 27 mei 2011.

I. Naam, zetel, doel en duur.

Art. 1. De naam van de vereniging is:

Red Hackte Pipe Band & Highland Dancers (Belgium) vzw.

Art. 2. De zetel van de vereniging is gevestigd te 2640 Mortsel, Kaphaanlei 8. De algemene

vergadering kan de zetel verplaatsen binnen het grondgebied van de stad Antwerpen en het

gerechtelijk arrondissement Antwerpen. Dit besluit moet binnen de maand bekend gemaakt

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

Ulll II II II IIII 11111 I

*11116848*

Op de laatste blz. van Luik B varme,den : [recto : :aam en haeda^irhe:d van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Staren " PI" moT ,an handtokaninn

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

worden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Art. 3. Het doel van de vereniging is het aanleren en uitvoeren van de Schotse doedelzakmuziek,

het drummen en de Schotse Highland dansen, het verzorgen van optredens, het inrichten van

of deelnemen aan muziekwedstrijden, concerten, e.d.

Art. 4. De vereniging zal alle roerende en onroerende goederen mogen bezitten of huren, die nodig

zijn voor haar activiteiten.

Art. 5. Onder geen enkel voorwendsel zullen de leden vergoed worden voor hun prestaties.

Nochtans zal de vereniging alle mogelijke onkosten, gemaakt voor de vereniging, vergoeden,

mits goedkeuring door de raad van bestuur,

Art 6. De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Art. 7. De vereniging is lid van de °Royal Scottish Pipe Band Association" (R.S.P.B.A),

de "Nederlandse Organisatie van Doedelzak Bands" (N.O.V.D.B.) en Vlamo.

Il. Leden, bijdrage, toetreden en uittreden.

Art. 8. Het aantal leden is onbeperkt, maar het aantal effectieve leden moet ten minste drie (3) zijn.

Art. 9. De vereniging is samengesteld uit effectieve leden, toegetreden spelende leden, toegetreden

leden in opleiding, toegetreden werkende leden of toegetreden werkende leden met bestuursfunctie. Zij oefenen

actief één van de volgende functies uit: piper, drummer, danser, dansbegeleidster, merchandising of

bestuurslid.

Art 1D. Het aannemen van toegetreden leden gebeurt door de raad van bestuur.

Art.11. Om lid te worden dient men zich.schriftelijk akkoord te verklaren met de statuten en het

reglement van Inwendige Orde

Art.12, Het lidmaatschap dient jaarlijks hernieuwd te worden .

Art13. Alle leden betalen een bijdrage, die jaarlijks bepaald wordt door de algemene vergadering

met een maximum van 20,00 euro.

Art 14. Ieder lid ontvangt een schriftelijk bewijs van zijn lidmaatschap onder de vorm van een lid-

kaart. Deze vermeldt de status van het lidmaatschap.

Art.15. De algemene vergadering keurt de overgang van toegetreden spelend lid of toegetreden

werkend lid naar effectief lid goed, op voorstel van de raad van bestuur.

Het betreffende toegetreden spelend lid moet minstens één jaar spelend lid zijn geweest, een deelname van

60 % aan optredens en oefenstonden behalen en de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben, op de datum van de algemene vergadering.

Het betreffende toegetreden werkend lid moet minstens 3 jaar aaneensluitend werkend Jid zijn geweest, een deelname van 60 % aan optredens en oefenstonden behalen en de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben, op de dag van de algemene vergadering.

Het betreffende toegetreden werkend lid met bestuursfunctie moet minstens 3 jaar aaneen sluitend

werkend lid met bestuursfunctie zijn geweest, een deelname van 80 %

aan bestuursvergaderingen hebben en een deelname van 25 % aan de oefenstonden behalen en de leeftijd

van 18 jaar bereikt hebben, op de dag van de algemene vergadering .

Art.16. De effectieve en de toegetreden leden kunnen op ieder ogenblik uittreden uit de vereniging,

mits schriftelijk ontslag, gericht aan de raad van bestuur.

Art 17. Effectieve leden hebben alle rechten en plichten, die de wet op de vzw's en de algemene ver-

gadering hen verstrekt, waaronder stemrecht.

Art.18. Personen, die bijzondere verdiensten hebben ten opzichte van de vereniging, kunnen op

voorstel van de raad van bestuur, door de algemene vergadering tot erelid benoemd worden

Zij hebben dezelfde status als de toegetreden leden.

Art. 19. Het effectieve of toegetreden lid, dat de door hem verschuldigde bijdrage niet heeft betaald

binnen de maand na de herinnering, die hem bij ter post aangetekende brief werd toegezon-

den, wordt geacht ontslag te nemen.

Art.20. Aan geen enkele activiteit deelnemen, gedurende een periode van twee (2) maanden, zonder

goedkeuring van de raad van bestuur, wordt beschouwd als ontslagname.

Art.21. Ontslag of uitsluiting van een effectief lid kan enkel door de algemene vergadering uitge-

sproken worden. Hierbij is een twee derden meerderheid vereist, volgens de bepalingen,

vermeid in art. 12 van de wet op de vzw's.

Art 22. Ontslag of uitsluiting van toegetreden leden gebeurt door de raad van bestuur.

Art.23. De raad van bestuur kan de effectieve leden, die zich aan een zware overtreding van de sta-

tuten of van de normen van eer en welvoeglijkheid schuldig hebben gemaakt, de toegang

tot de activiteiten ontzeggen en dit tot de bijeen te roepen algemene vergadering.

Art 24. Het lid, dat ontslag neemt of uitgesloten wordt, kan geen aanspraak maken op de bezittingen

van de vereniging, geen teruggave vorderen van betaalde bijdragen of vergoeding eisen voor

geleverde prestaties. Hetzelfde geldt ten aanzien van rechthebbenden van een overleden lid.

III. Algemene Vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Art25. De algemene vergadering bestaat uit alle effectieve leden van de vzw.

Art.26. Ieder jaar moet minstens één (1) statutaire, algemene vergadering plaats vinden binnen het

eerste kwartaal van dat jaar. De dagorde dient minstens volgende punten te bevatten:

-verkiezing van de helft van de raad van bestuur.

-verkiezing en benoeming van de bestuursfuncties, nader bepaald in het reglement van

inwendige orde.

-voorleggen van de jaarrekening en de begroting.

-jaarverslag van de activiteiten.

-vastleggen van het beleid voor het komende werkingsjaar.

Art.27. De bijeenroeping van deze jaarlijkse, algemene vergadering gebeurt schriftelijk of per e-

mail door de raad van bestuur en tenminste veertien (14) dagen vooraf. Deze oproepbrief

duidt plaats, dag en uur aan en bevat de dagorde, de jaarrekening, de begroting, voorstellen

voor het beleid, toelichtende nota's betreffende de andere agendapunten. Wanneer een lid

niet aanwezig kan zijn, mag het een schriftelijke volmacht aan een ander lid geven. Dit

laatste kan maar één (1) volmacht aanvaarden. Alle volmachten dienen aan het begin van de

vergadering aan de voorzitter overhandigd te worden. Zij worden aan de notulen van de

algemene vergadering gehecht.

Art.28. De algemene vergadering kan bijeengeroepen worden wanneer ten minste één vijfde van de

leden hierom vraagt

Art.29. De algemene vergadering beslist jaarlijks of de bestuurders kwijting van hun aansprakelijkheid

krijgen. De algemene vergadering beslist jaarlijks of de bestuurders kwijting van hun aansprakelijkheid krijgen.

Daarom zal de raad van bestuur open en pro-actief informatie geven over het gevoerde beleid via de

jaarrekening, zoals in de K.B.'s op de boekhouding van de vzw is vastgelegd (uitvoeringsbesluit van 26 juni

2003). Elk jaar zullen twee commissarissen de boekhouding voorafgaandelijk controleren en hun bevindingen

schriftelijk rapporteren aan de raad van bestuur. Dit verslag wordt samen met de uitnodiging aan de leden van

de algemene vergadering doorgestuurd

Art.30. Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor:

-de wijziging van de statuten.

-de opstelling en wijziging van het "Reglement van Inwendige Orde".

-de goedkeuring van de begroting en de rekening.

-Het aanstellen van twee commissarissen.( ter controle van de boekhouding volgend jaar)

-de jaarlijkse vaststelling van de bijdrage van de leden.

-de toetreding en uitsluiting van effectieve leden.

-de ontbinding van de vereniging.

-de vaststelling van het beleid en de lange termijn begrotingen, die daaruit volgen.

-de uitgaven, die niet opgenomen zijn in de begroting, waarvan het bedrag meer dan duizend euro

bedraagt.

-de benoeming en afzetting van de bestuurders, zijnde:

één (1) voorzitter of pipe president.

één (1) secretaris

één (1) penningmeester

één (1) materiaalmeester

+ maximum zes (6) bestuursleden.

-de benoeming en afzetting van de "Muzikale Raad" en bestaande uit:

één (1) pipe major

één (1) pipe sergeant

één (1) drum sergeant

één (1) drum major

De bevoegdheid van deze personen wordt vastgelegd in het reglement van I.O.

Art 31. De algemene vergadering kan steeds bijeengeroepen worden door de raad van bestuur

d.m.v. een brief of e-mail, ondertekend door de voorzitter en tenminste acht (8) dagen voor

de datum van de algemene vergadering. Deze oproepbrief vermeldt de plaats, dag en uur

en bevat eveneens de agenda.

Art.32. De algemene vergadering kan geldig beslissen over punten, die niet op de dagorde voor-

komen, wanneer deze schriftelijk werden overgemaakt aan de secretaris, uiterlijk drie (3)

dagen voor de vergadering, of wanneer op de algemene vergadering zelf, bij aanwezigheid

van alle effectieve leden, de gewone meerderheid der aanwezigen hiermee akkoord gaat. Elk

voorstel, ondertekend door tenminste één twintigste van de leden, wordt op de agenda

gebracht.

Art.33. De voorzitter leidt de vergadering. Bij zijn afwezigheid duidt hij een plaatsvervanger aan.

De stemmingen over personen zijn geheim. De verslagen van de vergadering zullen

schriftelijk aan alle leden van de vereniging meegedeeld worden.

Art.34. De beslissingen worden genomen met gewone meerderheid van de stemmen. Bij staking

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

van stemmen wordt het punt afgevoerd van de agenda. De beslissingen van de algemene vergadering zijn bindend voor alle leden.

IV. Raad van Bestuur.

Art.35. De raad van bestuur bestaat uit minstens vier (4) en ten hoogste tien (10) leden, zoals voorzien in art. 30 minimum 2/3 moeten spelende leden zijn.

Art.36. Alle bestuurders hebben een mandaat van twee jaar.

De voorzitter en de penningmeester zijn herverkiesbaar op een onpaar jaartal.

De secretaris en de materiaalmeester zijn herverkiesbaar op een paar jaartal.

Alle andere bestuurders zijn herverkiesbaar twee jaar na ingang van hun mandaat

Art.37. Iedereen, die twee (2) jaar effectief lid is van de vereniging, kan verkozen worden, mits zijn kandidatuur schriftelijk aan de voorzitter over te maken, uiterlijk drie (3) dagen voor de verkiezing.

Art.38. Van echtgenoten of samenwonenden kan er slechts één (1) lid van de raad van bestuur zijn.

Art.39. Om verkozen te zijn, dient de kandidaat de volstrekte meerderheid der geldig uitgebrachte stemmen te behalen. Indien meerdere kandidaten zich verkiesbaar stellen voor de functie van voorzitter, secretaris, penningmeester of materiaalmeester, geldt het aantal individueel behaalde stemmen als beslissing. In geval van ex aequo geldt anciënniteit. Hetzelfde wanneer meer bestuurders verkiesbaar zijn dan te begeven plaatsen.

Art.40. Een bestuurslid kart slechts één (1) functie opnemen.

Art.41. De pipe major mag en kan, ais afgevaardigde van de Muzikale Raad, de vergaderingen van de raad van bestuur bijwonen op verzoek van de raad van bestuur of op eigen voorafgaandelijk verzoek

Art.42. De raad van bestuur vergadert minstens éénmaal per trimester.

Art.43. Om geldig te vergaderen zullen minstens drie (3) bestuursleden aanwezig dienen te zijn. Art.44. Wanneer door ontslag, sterfte, ziekte, enz., het aantal bestuursleden minder dan vier wordt, moeten nieuwe bestuursverkiezingen ingericht worden.

Art.45. Wanneer de voorzitter, secretaris, penningmeester of materiaalmeester wegvalt, wordt op vraag van de raad van bestuur, een tijdelijke bestuurder in het vrijgekomen mandaat aangesteld door de algemene vergadering.

Art.46. De voorzitter leidt de vergadering. Bij zijn afwezigheid duidt hij een plaatsvervanger aan.

Art.47. De bijeenroeping van de raad van bestuur gebeurt door de voorzitter of zijn plaatsvervanger of wanneer tenminste de helft van het aantal bestuursleden hierom verzoeken.

Art.48. De beslissingen worden genomen met gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. De beslissingen zijn bindend voor alle leden.

Art 49. De raad van bestuur waakt over de toepassing van de wet op de vzw's, de statuten en het reglement van Inwendige Orde.

Art.50. De verslagen van de bestuursvergaderingen zullen aan alle leden van de vereniging meegedeeld worden.

Art.51. De penningmeester is verantwoordelijk voor de boekhouding van de vereniging. Voor aile uitgaven en betalingen is de handtekening van een tweede bestuurslid, bij voorkeur de voorzitter, vereist.

Art.52. De bevoegdheid tot het aangaan van verbintenissen in naam van de vereniging wordt nader bepaald in het reglement van I.O.

Art.53. De raad van bestuur stek het reglement van Inwendige Orde op en legt het ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering.

Art54. De bestuurders kunnen ontslag nemen uit de raad van bestuur, door schriftelijke opzegging aan de voorzitter. Het ontslagnemende bestuurslid is verplicht onmiddellijk alle materialen, documenten en eigendommen van de vereniging, die aan hem/haar werden toevertrouwd, in goede staat in te leveren.

V. Ontbinding en vereffening.

Art.55. De ontbinding en vereffening van de vereniging wordt geregeld door de artikelen 18 tot en met 25 van de wet opdevzWs.

Art56. Ingeval van ontbinding door de algemene vergadering of door de rechtbank, wordt het netto overblijvend actief, na vereffening van de schulden, ter beschikking gesteld van een nieuw op te richten vereniging met een gelijkaardig doel als onderhavige vereniging.

Art.57. Deze statuten zijn de enig geldige en vervangen alle voorgaande. Zij werden goedgekeurd door de algemene vergadering op datum van 26 april 2011

De voorzitter, de secretaris,

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MaD 2.2

REGLEMENT van INWENDIGE ORDE.

1.Algemeen.

1.1 De belangrijkste doelstelling van de vereniging is om SAMEN muziek te maken in een

sfeer van kameraadschap gesteund op wederzijds respect en vriendschap.

1.2Derhalve zal het streven naar persoonlijke status of voordeel veroordeeld worden.

1.3Wij presenteren ons als een militaire band en dienen ons overeenkomstig te gedragen, zonder evenwel

te vervallen in extreem militarisme.

1.4ledereen stelt zich onbaatzuchtig en volgens eigen geschiktheid ten dienste van de vereniging.

1.5Niemand zal kritiek op een ander uitoefenen. Op- of aanmerkingen betreffende de speel-

prestaties behoren tot de bevoegdheid van de PM, Psgt en Dsgt

1.6De keuze van het bandrepertorium wordt door de °Muzikale Raad° bepaald.

1.7Omdat de kwaliteit en het speelniveau van de band bepaald worden door de zwakste

schakel, zal iedereen zijn uiterste best doen, om de tunes van buiten te leren en degelijk

in te oefenen, er zal gestreefd worden naar een zo hoog mogelijk speelniveau.

1.8Alle leden moeten er blijvend over waken, dat de vzw haar administratieve verplichtingen nakomt

1.9Bij het niet-nakomen van afspraken of het reglement van 1.0., zal de persoon in kwestie

zich dienen te verantwoorden bij de PM en/of bij de raad van bestuur.

2.Functies en taken.

2.10e raad van bestuur heeft tot taak, het beleid, door de algemene vergadering vastgesteld, te realiseren.

2.2De voorzitter en/of de boekingssecretaris, samen of individueel, nemen de optredens aan.

2.3De voorzitter dient van alle activiteiten en gebeurtenissen op de hoogte gehouden te worden. Niets kan

zonder zijn medeweten uitgevoerd worden.

2.4De voorzitter woont steeds de vergaderingen van de Muzikale Raad bij.

2.5De secretaris is verantwoordelijk voor het administratieve gedeelte van de vereniging en het bijhouden

van registers, bvb. aanwezigheden, verslagen, contracten, enz.

2.6De penningmeester staat in voor aile financiële verrichtingen, dagboek, kasboek, staat van inkomsten en

uitgaven, jaarrekening, inning en betaling van gelden, enz.

2.7De penningmeester is bij wet, de behoeder van het patrimonium van de vereniging. Het gaat hier over de

inventaris van bezittingen, schulden, rechten en verplichtingen. Hij kan hierin bijgestaan worden door een

bestuurslid of in voorkomend geval, de materiaalmeester.

2.8De PM is verantwoordelijk voor de muzikaliteit van de band en het speelniveau. Hij leidt

de repetities en de band tijdens de optredens.

Hij zal zoveel mogelijk kennen over de great highland bagpipe, de geschiedenis, het onderhoud, zorgen

voor het stemmen. De PM zal zoveel mogelijk kennen over de geschiedenis, de betekenis en het gebruik van

de tunes die de band speelt. De PM zal zoveel mogelijk kennen van de plechtige aspecten van de tunes

evenals de overeenstemmende functie ervan bij specifieke gelegenheden .

De PM beslist welke tunes moeten worden gespeeld tijdens een optreden. De muzikale raad is

verantwoordelijk voor de keuze van de chanter en rieten. Pipers zullen het bijwerken of veranderen van rieten

achterwege laten, tenzij goedgekeurd door de PM. De muzikale raad zorgt voor de partituren en deze worden

door de PM eventueel gecorrigeerd, zijn versie is de enige juiste versie.

2.9De PM heeft het recht om een lid van de band niet deel te laten nemen aan een optreden.

2.10De PM kan vragen om een speler te ontslaan uit de band, indien deze blijk geeft van onwil in verband

met de tunes, die de band speelt.

2.11De PM stelt zijn directe helpers voor aan de raad van bestuur. Het betreft hier één Psgt, Dsgt en DM.

Deze zullen in hun functie bevestigd worden door de algemene vergadering.

2.12De danseressen worden bijgestaan door dansbegeleidsters. De dansbegeleiding is steeds vrouwelijk.

Zij hebben het statuut van werkend lid.

2.13De Band kan per optreden bijgestaan worden door extra begeleiders. Het aantal begeleiders wordt per

optreden bepaald door de PM en het boekingssecretariaat en dit aangepast aan het soort optreden.

2.14De begeleiders moeten herkenbaar zijn voor bandieden, publiek en inrichter .

2.15De materiaalmeester bewaart, registreert en verdeelt de uniformen, instrumenten, kortom

alle materiële bezittingen van de band. Hij heeft toezicht op de wijze van onderhoud door

de leden. Bij nalatigheden zal hij de raad van bestuur hiervan op de hoogte brengen.

2.16 De raad van bestuur stelt de begroting op. Het is de planning van het nieuwe

werkingsjaar en wordt besproken op een bijzondere raad van bestuur.

2.17 Ieder jaar en ten laatste zes (6) maanden na de afsluitingsdatum van het voorbije

boekjaar, legt de raad van bestuur de jaarrekening van het voorbije boekjaar, opgemaakt

volgens art. 17 van de wet op de vzw's, evenals de begroting van het volgende jaar, voor

aan de algemene vergadering.

2.18 Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

2.19 De drum-major is verantwoordelijk voor het uitzicht van de band. Hij moet het

voorbeeld voor de hele band zijn en dit te allen tijde, voor of na een activiteit, voor of

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MDD 22

na een repetitie, met of zonder uniform . De Drum major moet altijd bedachtzaam zijn

hoe anderen ons waarnemen. De kleding, de dril en de houding zijn de belangrijkste

verantwoordelijkheden van de Drum Major.

De drum-major of drilmaster onderwijst dril en leidt hierin nieuwe bandleden op.

De drum-major inspecteert het uniform van alle bandleden voor en tijdens een optreden.

De drum-major leidt de band on parade vanaf hij hiervoor een teken kreeg van de PM of

zijn vervanger.

3.Opleiding.

3.1De band verzorgt zelf de opleiding van de spelende leden. Hiervoor worden ervaren spelers "Instructors"

aangeduid door de PM en bevestigd door de RVB.

3.21n principe kan iedereen leerling worden, zelfs zonder muzikale vooropleiding. Voorkeur wordt echter

gegeven aan personen, die een muzikale opleiding, geheel of gedeeltelijk, genoten. Er zal ook rekening

gehouden worden met de leeftijd van de kandidaat, al of niet een ander instrument bespelend. De PM adviseert

de RVB over de aanneming.

3.3De leerling zal wekelijks één (1) uur onderricht krijgen van een Instructor in de fokalen van de vereniging.

Hij verbindt er zich toe het aangeleerde, thuis verder in te oefenen. Pas wanneer de leerling 7 (zeven) tunes (de

standards) van buiten kan spelen op de practice chanter, zal hij de beschikking krijgen over een doedelzak. De

PM samen met de instructor beslissen hierover.

3.4Het zijn tevens de PM en de Instructor, die beslissen of de leerling voldoende gevorderd is om deel te

nemen aan de bandrepetities.

3.5Vanaf dan is het de verantwoordelijkheid van de PM, of de leerling spelend lid wordt en

voldoende bekwaam is, om deel te nemen aan de optredens.

3.7 De leerling zal driemaandelijks een lesgeld, bepaald door de raad van bestuur, betalen.

Het lesgeld bedraagt 15,-¬ per maand, Na een jaar spelend lid (60% aanwezigheid) word

de helft van dit lidgeld terugbetaald.

3.6 Dit lesgeld blijft te betalen tot aan het eerste optreden voor publiek.

4. Repetities.

4.1 Deze vinden plaats op dinsdagavond van 19h30 tot 21h, op vrijdagavond van 19h30 tot

21h30.

4.2 Iedereen heeft de plicht alle repetities bij te wonen.

4.3Er is een absoluut rookverbod en het verbruik van alcoholische dranken in de repetitielokalen.

4.4 Na de repetities zullen de lokalen in hun oorspronkelijke toestand teruggebracht

worden. Materiaal en afval zullen niet achtergelaten worden.

4.5De repetities warden geleid door de PM, bijgestaan door Psgt. en Dsgt.

4.6Om de twee weken zal op vrijdagavond het laatste half uur aan marching discipline besteed worden,

onder leiding van de DM en/of drilmaster . Deze repetitie kan tot 15 minuten uitlopen.

5. Cursussen.

5.1De band richt zelf cursussen in. De deelname hieraan is verplicht.

5.2De raad van bestuur kan hiervoor bijzondere instructeurs contacteren, die indien nodig, hiervoor vergoed

kunnen worden.

5.3De raad van bestuur zorgt voor de organisatie en de benodigdheden voor de cursus.

5.4Wanneer Schotse instructeurs uitgenodigd worden, zal een redelijke kostenovereenkomst

gemaakt worden.

5.5 Het inschrijvingsgeld voor deelname aan een competitie wordt door de band betaald,

indien de inschrijving door de band is gebeurd en mits voorlegging van het

betalingsbewijs met vermelding van de administratieve gegevens.

6.Optredens.

6.1 Deze worden opgedeeld in "Bandoptredens' en "Kleine optredens".

6.2 De bandoptredens (B.0.) worden beschouwd als verplichte activiteit. Hun aantal zal

jaarlijks door de algemene vergadering vastgelegd worden.

6.3 De B.O. zullen beperkt worden tot één per weekend.

6.4 De B.O. worden contractueel vastgelegd na overleg in de raad van bestuur en zo er

voldoende spelende leden aanwezig kunnen zijn.

6.5 De Kleine Optredens (KI.O.) zullen in de mate van het mogelijke, evenredig onder alle

leden verdeeld worden. De verantwoordelijke persoon zal telkens aangeduid worden en

Is de contactpersoon met de organisator.

6.6 De data van de optredens, alsmede een eenvoudige toelichting met vermelding van begin- en einduur,

om spanningen in familieverband te voorkomen, zullen tijdig bekend gemaakt worden, door de maandelijkse

activiteitenplanning aan de leden te bezorgen. Deze activiteitenplanning moet door de leden terug bezorgd

worden aan het secretariaat ten laatste binnen de 7 dagen na ontvangst met vermelding van al of niet

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 22

deelnemen.

6.7.Een contest wordt NIET ais een optreden beschouwd.

6.8.De algemene kostprijs voor de optredens wordt door de raad van bestuur bepaald en goedgekeurd door

de algemene vergadering. Bij hoogdringendheid en in bijzondere gevallen kan de voorzitter een andere regeling

overeenkomen.

6.9 De verplaatsingsonkosten worden bovenop de vastgestelde prijs voor het optreden

aangerekend.

6.10 Bij verplaatsingen met eigen wagen zal een km vergoeding toegekend worden.

Er wordt op een bezetting van drie (3) spelende leden per wagen gerekend.

6.11 Benefietoptredens of optredens voor het "Goede Doe!" worden beperkt. Hun aantal zal

jaarlijks door de algemene vergadering bepaald worden.

6.12 Een B.O. omvat standaard, drie (3) akten van twintig (20) minuten, gescheiden door een

redelijke pauze. In het contract zal de inrichter zich verbinden om zeker twee (2) gratis

consumpties te voorzien per spelend lid.

6.13 Het gebruik van alcoholische dranken is alleen toegestaan NA het optreden.

6.14 Bij optredens waar inkom moet betaald worden voor de begeleidende personen, zal enkel

voor de partner of één gezinslid van de spelende leden 50% tussenkomst betaald worden.

6.15 Optredens ten persoonlijke titel en buiten de bandactiviteiten mogen gedaan worden mits

mededeling hiervan aan de raad van bestuur. Het gebruik van uniform en materiaal van de band is echter

niet toegestaan.

7.Aanwezigheden.

7.10m de zes maanden (6) zal een staat van aanwezigheden opgemaakt en aan de spelende

leden uitgedeeld worden.(juli en december).

7.2ledereen is verplicht zijn afwezigheid vooraf mee te delen aan de PM of het secretariaat. Een langdurige

afwezigheid dient zo snel mogelijk aan de raad van bestuur gemeld te worden.

7.3ledereen moet gedurende de tijdspanne van zes (6) maanden, zestig (60) procent aanwezig zijn op de

repetities, zeventig (70) procent op de bandoptredens en voldoende inzet betoond hebben voor de kleine

optredens.

7.4De waardering voor aanwezigheid kan in punten uitgedrukt worden, wanneer dit nodig is,

bvb. i.v.m. tussenkomst in kosten bij een bepaalde bandactiviteit.

Voor een aanwezigheid rekent men dan: 1 punten per repetitie.

3 punten per klein optreden.

6 punten per bandoptreden.

7.5. Indien de gezondheidstoestand van een spelend lid dit vereist, kan deze door de raad van

bestuur van een aantal bandactiviteiten vrijgesteld worden. 60% van deze vrijstellingen

worden als deelname beschouwd bij de berekening volgens art. 7.3 en 7.4 van dit

reglement.

7.6 Een spelend lid, dat verder dan 50 km woont, kan door de raad van bestuur van een aantal

herhalingen vrijgesteld worden. Dit is NIET van toepassing bij de voorbereiding en

deelname aan een contest 60% van deze vrijstellingen worden als deelname beschouwd

bij de berekening volgens art. 7.3 en 7.4 van dit reglement.

7.7Bij afwezigheid van één maand op de bandactiviteiten, zonder enige verwittiging, wordt een brief

gestuurd met een vraag om uitleg.

8.Uniformen.

8.1 De samenstelling van het uniform en de eventuele wijziging ervan wordt door de

algemene vergadering beslist. Zo ook voor de versierselen van de instrumenten e.d.

8.2 Alle leden krijgen een volledig uniform, dat eigendom is van de band. Zij betalen

hiervoor een borgsom bij ontvangst en ondertekening van de borgbrief.

8.3 Bij verlies of beschadiging van een uniformdeel, zal de betrokkene voor de kosten

instaan.

8.4 Iedereen is verplicht alle delen van zijn uniform van zijn naam te voorzien, of zo te

merken, dat de eigenaar duidelijk te herkennen is.

8.5 De leden zullen nooit de kosten van een beslissing, zoals vermeld in 8.1 hoeven te

dragen.

8.6 De leden zullen alle onderdelen van hun uniform, die onderhoud vergen, met zorg

behandelen. (Bvb. getten, metalen delen, dronelinten, enz.) Wasserijkosten zullen

éénmaal per jaar terugbetaald worden, mits voorlegging van betalingsbewijs.

8.7 Het dragen van zwarte schoenen bij het uniform is verplicht.

8.8 Bij het verlaten van de band, wordt de borgsom terugbetaald, eventueel na aftrek van

mogelijke schade.

8.9 Het dragen van een dirk is vrij, doch deze dient beveiligd te zijn. Bij deelname aan een

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

contest, kan dit echter verboden worden. De "sgian dhub° wordt steeds gedragen in de rechterkous.

8.10 De borgsommen en  papieren, het verdelen en beheren van de niet in gebruik zijnde uniformdelen, valt onder de verantwoordelijkheid van de penningmeester of de materiaal meester.

8.11 Er wordt steeds in °full-dress",( minstens kilt, kousen en geiten, dus alles beneden de gordel), naar de plaats van een optreden gereisd, tenzij anders bepaald wordt door de raad van bestuur.

8.12 Het dragen van een "day-dress° is nooit verplicht. Wei wordt met aandrang gevraagd dit wel te doen op de nevenactiviteiten van de band, zoals St.-Andrews, Burnsnight, e.a.

9.Instrumenten.

9.1De doedelzakken zijn eigendom van de pipers of in bruikleen van de band. Er dient voor deze laatste een

borgsom, vastgesteld door de raad van bestuur, betaald te worden.

9.2 De pipers kunnen een practice-chanter in bruikleen krijgen mits betaling van een

borgsom.

9.3 De drums en  sticks evenals de zwaarden van de dansers zijn eigendom van de band.

9.4 De zwaarden en de oefenzwaarden worden bewaard bij de materiaalmeester en/of de

dansbegeleidsters .De dansbegeleidster is er verantwoordelijk voor tijdens de optredens.

9.5 De drummers betalen een borgsom voor hun instrument.

9.6 Bij diefstal of beschadiging zal de band niets betalen, indien de verzekering de

verantwoordelijkheid afwijst.

9.7 De pipers spelen enkel op chanters en reeds geleverd door de band. Voor de chanter met

beschermdop wordt een borgsom gevraagd en deze blijven ten allen tijde eigendom van

de band.

9.8 Alle onkosten aan de instrumenten zijn voor rekening van de band. (reeds, mondstukken,

bags, drumskins, enz.) Dit echter na advies van PM of Dsgt. De dansschoenen worden vervangen na advies

van de begeleidster van de dansers.

9.9 De "mace" is eigendom van de band. De DM betaalt hier eveneens een borgsom voor en

is verantwoordelijk voor de goede staat ervan.

9.10 Alle oefenmateriaal, drumpads, stemapparaat, e.d. blijven eigendom van de band.

9.11 Iedereen is verantwoordelijk voor het onderhoud en de goede conditie van het hem

toevertrouwde materiaal.

10.Andere activiteiten.

10.1 Jaarlijks wordt het traditionele St.-Andrews banket ingericht. Deze gelegenheid kan

gebruikt worden voor eventuele huldigingen.

10.2 De deelname aan dit banket is gratis voor de effectieve leden, toegetreden spelende

leden, toegetreden werkende leden en met hun partner.

De toegetreden spelende leden in opleiding nemen deel aan halve prijs. Alle

andere deelnemers betalen de volledige prijs.

10.3 De raad van bestuur kan een selectie van verdienstelijke personen voor de vereniging

uitnodigen op dit banket.

10.4 Jaarlijks vindt de "Robert Burnsnight viering plaats. Het is een gezellig samenzijn,

alleen voor de effectieve en toegetreden leden (vanaf 12 jaar) en hun partner.

10.5 Voor de jongste leden en kinderen tot twaalf (12) jaar van spelende leden, kan de

kerstman op bezoek komen en zal een geschenk voorzien worden ter gelegenheid van

hun plechtige communie of lentefeest.

10.6 Andere activiteiten zoals uitstappen, bezoeken, barbecue, enz. kunnen ingericht worden.

De raad van bestuur kan evenwel beslissen de kosten op zich te nemen.

11. Waarborgen.

11.1 Volgende borgsommen zijn van toepassing:

Practice chanter: 15,00¬

- Practice pad: 8,00¬

- Sticks: 7,00¬

- Drum+belt+case: 250,00¬

- Mace: 100,000

- Doedelzak: 250,00¬

-War-Mac chanter: 15,00¬

- Reed beschermdop: 2,00¬

-Cover en Cord: 5,00¬

- Linten Royal Stuart tartan 5.00¬

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MO0 2.2

73 - Ve.~77'cr

Full dress Piper en Drummer

Uniform Dancer

Uniform Dansbegeleiding en Merchandising:

Bestaande uit:

" Kilt Black Watch tartan + kilt pin

" Kilt Dress Stuart tartan

" Skirt Dress Stuart tartan

" Skirt Black Watch tartan

" Doublet + wings

" Zwarte fluwelen gilet

" Full plaid Black watch tartan

" Plaid chain

" Crossbelt + waistbelt + gordel tasje;

" Brooche

" Military sporran + chain

" Glengarry + kleine hackte

" Feather bonnet + grote hackte

" Blauwe draagtas feather bonnet

" 2 Black Watch cap badge

.1 paar diced hose tops

" 1 paar dress Stuart disced hoses (danskousen)

" 2 paar spats,

.1 paar rode flashes

" Inverness cape + zakje

" 2 witte hemden

" 1 witte blouse

.1 witte T-shirt lange mouw

" 1 paar schouderstukken bij hemd.

" groene band polo

" groene band fleeces

" Nep sgian dhub:

.1 paar ghillies (dansschoen)( per seizoen 1 nieuw paar)

.1 paar danssneakers (buiten optredens)

11.2 Dit reglement van Inwendige Orde is het enig geldige en vervangt alle voorgaande. Het werd goedgekeurd door de algemene vergadering op datum van 26 april 2011

De voorzitter, de secretaris,

265,00¬

125,00¬

125,00¬

PID

da

dab

mer

P/D

da/dablmer

P/D

D

P/D

P/D

P/D

PID

PID

P/D

PID

PID

da

PID

PID

P/Dlda

P/D/dab/mer

da

da/dab

PID/dablmer

P/D/da/dab/mer

P/D/da/dab/mer

PID

da

da

Bart Van Assche, voorzitter Georges Van Till°, secretaris

Op de !aatste b12. van Luit( t3 vermelden : :getto : raam en hoedarigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
BELGIUM

Adresse
KAPHAANLEI 8 2640 MORTSEL

Code postal : 2640
Localité : MORTSEL
Commune : MORTSEL
Province : Anvers
Région : Région flamande