SAMENWERKING EUROPESE PRINSESSEN, AFGEKORT : SEP

Association sans but lucratif


Dénomination : SAMENWERKING EUROPESE PRINSESSEN, AFGEKORT : SEP
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 846.439.420

Publication

07/04/2014
ÿþMOD 22

11

beh

StaBel

aa

hl

e

k.

1.1.V

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

NEERGELEGD-H

2 6 MAART 201't

GRIFFIE RECHTSAi\IK van

KOOPHAefee MECHELEN

11111110

II

Ondememingshr : 846.439.420

Benaming

(voluit): Samenwerking Europese Prinsessen

(verkort) : SEP

Rechtsvorm: vzw

Zetel: A. Borghijsstraat 49, 2870 Ruisbroek

Onderwerp akte: Wijziging statuten en benoemingen bestuurders

Op de bijzondere algemene vergadering van 18 maart 2014 is beslist de statuten aan te passen en nieuwe bestuurders te benoemen.

Artikel 1. Naam:

De vereniging draagt de naam "Samenwerking Europese Prinsessen", afgekort "SEP".

Artikel 2: Zetel:

De zetel is gevestigd te 2870 Ruisbroek-Puurs, A Borghestraat 49, in het gerechtelijk arrondissement Mechelen.

Artikel 3. Doel:

De vereniging heeft tot doel, ongeacht de filosofische of politieke overtuigingen, de folklore, het carnaval en de majorettengroepen van België bij te staan en te ontwikkelen. Zij zal ook de verschillende artistieke vrijetijdsbestedingen stimuleren en bijdragen tot de creatieve ontwikkeling van de bevolking. Bovendien, zal zij alles in 't werk stellen om de wetenschap van de plaatselijke tradities en populaire cultuur te behouden. Zij zal contact opnemen met de Begische en buitenlandse verenigingen om bijeenkomsten te organiseren om meer' bekendheid te geven, aan het carnaval in het algemeen, de folklore, alsook de majoretten en dansmariekes, Deze doelstelling moet zo breed mogelijk gezien worden. Ook winstgevende activiteiten kunnen ondernomen worden voor zover zij bijkomstig zijn en bijdragen tot de realisatie van het maatschappelijk doel.

Artikel 4. Duur

De vzw is opgericht voor onbeperkte duur.

Artikel 5.Leden:

De vereniging telt volgende categoriën leden:

- Effectieve leden: zij zijn stemgerechtigd op de algemene vergadering. Hun namen staan vermeld op lijst der effectieve leden. Zij hebben het volle lidmaatschap. Hun aantal is onbeperkt, doch zal minstens drie leden bedragen.

- Me anderen zijn toegetreden leden (benoemde of betalende ereleden); deze leden nemen ook deel aan de werking van de vereniging, doch bezitten niet het volle lidmaatschap. Zij zijn niet stemgerechtigd op de statutaire of bijzondere algemene vergaderingen. Hun rechten en plichten warden bepaald in het huishoudelijk reglement.

Opname van nieuwe leden, ontslag en uitsluiting:

Elkeen die zich kandidaat wenst te stellen als effectief lid van de vzw richt een schrijven aan de secretaris van de vereniging. Deze brengt de naam van de kandidaat op de agenda van de volgende vergadering van de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur aanvaardt het nieuwe lid met twee derden der stemmen. De Raad van Bestuur beslist souverein en heeft geen motiveringsverplichting.

Elkeen die zich kandidaat wenst te stellen als toegetreden lid van de vzw vult het inschrijvingsformulier in en bezorgt dit aan de secretaris. Deze legt dit voor aan het dagelijks bestuur. Deze beslist souverein en heeft geen motiveringsverplichting.

Elk nieuw lid aanvaardt door toetreding, de statuten en het inwendig reglement, waarvan het lid een kopie ontvangt na betaling van het eerste lidgeld.

Elk lid is vrij zijn ontslag aan te bieden. Voor de effectieve leden gaat dit gepaard met een opzegtermijn van twee maanden. Deze opzeg mag niet ontijdig of ter kwader trouw gebeuren. Indien het vereist is voor de goede werking van de vereniging, kan de Raad van Bestuur aan het betrokken lid vragen het ontslag gedurende een maximum van vier maanden op te schorten.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

De algemene vergadering kan een lid uitsluiten. De procedure hiertoe voorzien in de wet is van toepassing, zijnde twee derden van de aanwezige leden. Een aanwezigheidsquorum is niet opgelegd.

ry, Artikel 6. Lidgelden:

De vereniging kan een lidgeld innen van de leden, zowel de effectieve ais toegetreden leden. 4-let lidgeld

t-1

bedraagt maximum 100.00 ¬ , het wordt bepaald op een algemene vergadering en staat vermeld in het inwendig

reglement.

Atikel 7. Algemene vergadering: bijeenroeping en verloop:

Minstens éénmaal per jaar vergadert de algemene vergadering van de vzw. Dit gebeurt binnen de zes maanden na het afsluiten van het boekjaar. De vergadering wordt minstens vijftien dagen op voorhand per gewoon schrijven (e-mail) bijeengeroepen.

De uitnodiging bevat de agenda, alsook eventuele bijlagen, zodat ieder lid de te behandelen punten kan voorbereiden.

Eveneens bevat de uitnodiging een volmachtformulier. Elk lid kan zich, ingeval van belet, laten vertegenwoordigen door een ander lid. Elk lid kan maximaal één volmacht dragen.

De vergadering stemt zoals voorzien in de wet, in geval van staking der stemmen is de stem van de voorzitter of bij diens afwezigheid de stem van de persoon die de voorzitter vervangt, beslissend.

Op de statuataire jaarvergadering worden telkens drie kascontroleurs gevraagd am de boeken na te zien. Deze leden mogen geen lid zijn van het bestuur. Zij geven hun verslag schriftelijk af op de vergadering, na voorlezing ervan.

Artikel B. Bevoegheden en notulen:

De algemene vergadering is bevoegd voor wijziging van de statuten, de benoeming en de afzetting van bestuurders en commissarissen en de bepaling van hun bezoldiging, ingeval een bezoldiging wordt toegekend, de kwijting aan de bestuurders en commissarissen, de goedkeuring van de begroting en de rekeningen, de ontbinding van de vereniging, de uitsluiting van een lid en de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk. Eveneens is de vergadering bevoegd voor de aanduiding van de functies voor Raad van Bestuur en Dagelijks Bestuur.

Van elke vergadering worden notulen gemaakt. Deze worden, na goedkeuring op een volgende vergadering getekend door de voorzitter en bijgehouden op de zetel van de vereniging.

Zij zullen door elk lid te allen tijden kunnen worden ingezien, na voorafgaandelijk schriftelijk verzoek aan de voorzitter van de vereniging.

Wijziging van de statuten is slechts mogelijk wanneer twee derden van de effectieve leden aanwezig of vertegenwordigd zijn en twee derden de wijzigingen goedkeuren. Bij onvoldoende aanwezigheid, zal een tweede vergadering bijeengeroepen worden, ten minste 15 dagen later, die dan beslist, ongeacht het aantal aanwezige en vertegenwoordigde leden.

Artikel 9. Bankverrichtingen:

De Internationale President, de Secretais en de Penningmeester kunnen tot 1000.00 ¬ geld afhalen alleen, boven de 1000.00 ¬ zijn twee handtekeningen noodzakelijk Voor girale betalingen is de Internationale President en de penningmeester afzonderlijk bevoegd, ongeacht het bedrag.

Artikel 9. Raad van Bestuur.

De vereniging wordt bestuurd door De Raad van Bestuur, waarin tenminste drie personen, al dan niet lid van de vereniging zetelen. De leden van de Raad van Bestuur worden benoemd voor onbepaalde tijd. Zij worden benoemd met gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden.

Bij de stemming moet de helft der aanwezige en vertegenwoordigde leden een stem uitbrengen.

De Leden van de Raad van Bestuur kunnen enkel ontslagen worden wegens grove fouten. Zij kunnen hiertegen In beroep gaan bij de Rechtbanken van het gerechterlijk arrondissement Antwerpen.

Zij kunnen eveneens hun ontslag aanbieden. Hierbij zullen zij een termijn van twee maanden respecteren. Tevens zullen zij erop toezien dat een dergelijk ontslag niet ontijdig of ter kwader trouw gebeurt. Desgevallend, zo dit in het belang is van de vereniging, kan een bestuurder gevraagd worden dit ontslag drie maanden op te schorten.

De Raad van Bestuur bestaat uit: de Internationale President, de Internationale Secretaris en de Internationale Penningmeester.

Artikel 10. Dagelijks bestuur

De Raad van Bestuur kan het Dagelijks Bestuur opdragen aan één of meerder personen. Het Dagelijks Bestuur bestaat uit: de Nationale Presidenten, de Intern. Adjunct Secretaris, de Intern. Adjunct Penningmeester, desgevallend aangevuld door leden van de Raad van Bestuur. Het Dagelijks Bestuur vergadert onder voorzitterschap van de Internationale President of zijn vertegenwoordiger.

De leden van het Dagelijks Bestuur worden benoemd voor een termijn van vier jaar en zijn herverkiesbaar. Ten aanzien van derden zal de vzw vertegenwoordigd worden door de Internationale President, de Secretaris of een speciaal gemandateerde afgevaardigde, al dan niet lid van de vereniging.

Artikel 11. De commissarissen:

Effektieve leden, welke zich extra willen inzetten voor de goede werking van de vereniging kunnen zieh schriftelijk kandidaat stellen als commissaris bij de Nationale President. Zij zullen een proeftijd van één jaar doen. Nadien kunnen zij voor onbepaalde duur aangesteld worden voor een bepaalde regio. Verdere bepalingen zijn opgenomen in het huishoudelijk reglement.

Artikel 11. Boekjaar

Het boekjaar gaat in op 1 januari en eindigt op 31 december.

Artikel 12. Ontbinding:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

.. 

De vereniging kan ten allen tijde ontbonden worden. iHiervoor is een aanwezigheidsquorum noodzakelijk

van twee derden van de effectieve leden. Zij beslissen met twee derden van de stemmen. Bij ontbinding van de

vzw zal het netto actief toekomen aan een vereniging die een maatschappelijk doel nastreeft dat zo nauw

mogelijk aansluit bij dit van de vzw.

Opgemaakt te Ruisbroek op 18 maart 2014.

Get. F. Maetens.

Internationaal President.

Volgende personen worden benoemd:

Raad van Bestuur

Frans Maetens, A. Borghijsstraat 49, 2870 Ruisbroek-Puurs, geboren te :-Brussel op 4 juni 1956,

Internationaal President t ,

Andries Marie-Jeanne, A. Borghijsstraat 49, 2870 Ruisbroek-Puurs, geboren te Rbisbroek-Puurs op 8

september 1952 Secretaris.

Byl Christel, Kruibekesteenweg 57, 9120 Beveren, geboren te Beveren op 4 november 1964,

Penningmeester & Redactie.

Dagelijks Bestuur

Verbeke Roland, Kruibekesteenweg 57, 9120 Beveren, geboren te Ternse op 11 februari 1959, Nationaal

President België.

Hebben zijn ontslag aangeboden en is aanvaard:

Haemels Sven, Nattehofstraat 151, 2800 Mechelen, geboren te Mechelen op 30 maart 1969, secretaris.

Vanderhoydonk Albert, Ridder van Ranstlei 26, 2640 Mortsel, geboren te Zonhoven op 3 juli 1941 ,

Penningmeester.

Opgemaakt te Ruisbroek op 18 maart 2014.

Get. M. Maetens.

Internationaal President

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

VOOP

behouden aari hett Beidisch giaatead

19/12/2012
ÿþ MOA 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor.behoudE

aan hel

Belgiscl

111U

III

Staatsbk

12 495

NEERGELEGD

- 7 . :12- 2012

GRIFFIE RECHTBANK van

KOOPHANIELKfe MECHELEN

Ondernemingsnr : 846.439.420

Benaming

(voluit) : SAMENWERKING EUROPESE PRINSESSEN

(verkort) : SEP

Rechtsvorm : vzw

Zetel : A.BORGHIJSSTRAAT 49, 2870 RUISBROEK

Onderwerp akte : Aanstelling en ontslag bestuursleden

Aangesteld op vergadering van 13/10/2012 als voorzitter Belgié: Verbeke Roland, Kruibekesteenweg 57 9120 Beveren. Rijksregistemummer 59.02.11-297.44

Ontslag op spoedvergadering van 22/10/2012 onder motie van wantrouwen: vice-voorzitter Severin Dirk Bemhardlaan 1, 3238 AC Zwartewaal Nederland. Registemummer, 045714204

HaemeZs Sven , bestuurder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

20/06/2012
ÿþ MOl] 22



xe / ; `

~ ~ I

~ ~_Â ly .11

í ss In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

GRIFFIE RECHTBANK van KOOPHA 6 t MECHELEN

UMM

Ondernemingsnr Benaming

(voluit) : Samenwerking Europese Prinsessen

(verkort) : SEP

Rechtsvorm : V z w

Zetel : A. Borghijsstraat 49, 2870 Ruisbroek

Onderwerp akte : Statuten

Bijlage bij het Belgisch staatsblad : Statuten SEP

Ondememingsnurnmer:

Benaming voluit: Samenwerking Europese Prinsessen

Benaming afgekort: S.E.P.

Zetel: A, Borghysstraat 49, 2870 Ruisbroek  Puurs

Onderwerp van de akte: bijwerking en transfer van de sociale zetel.

Hoofdstuk 1: Benaming, Zetel en Duurtijd.

Artikel 1: Oprichtende leden:

Naam, toenaam, beroep, adres

Voorzitter: Frans Maetens

A.Borghijsstraat 49

2870 Ruisbroek- Puurs

Mecanieker

Ondervoorzitter: Dirk Severin

Bemhardlaan 1

3238 AC Zwartewaal  Nederland

Hotelmanager

Algemene Zaken: Sven Haemels

Secretaris België Nattehofstraat 151

2800 Mechelen

Chemie arbeider

Artikel 2: Sociale zetel A. Borghijsstraat 49, 2870 Ruisbroek  Puurs, juridisch arrondissement Antwerpen.

Administratieve zetel, adres van de secretaris: Sven Haemels, Nattehofstraat 151, 2800 Mechelen.

Dit juridisch arrondissement van Antwerpen is enkel bevoegd bij eventuele betwistingen(Griffie van de

handelsrechtbank)

Artikel 3: de duurtijd van de vereniging is ongelimiteerd, kan op elk ogenblik ontbonden worden.

Hoofdstuk 2 : Doelen

Artikel 4: de vereniging heeft tot doel, ongeacht de filosofische of politieke overtuigingen, de folklore, het carnaval en de marjorettengroepen van België te onderhouden en te ontwikkelen. Zij zal ook de verschillende artistieke vrijetijdsbestedingen stimuleren en bijdragen tot het creatieve kunnen van de bevolking. Bovendien, zal zij alles in het werk stellen om de wetenschap van de plaatselijke tradities en de populaire cultuur te behouden. Zij zal contact opnemen met de Belgische en buitenlandse verenigingen om bijeenkomsten te organiseren en om meer bekendheid te geven aan het carnaval, de folklore alsook de marjorettengroepen van onze regio. Deze doelstelling moet zo breed mogelijk gezien worden, de leden mogen deel uitmaken van andere verenigingen of federaties.

Hoofdstuk 3: leden, toelatingsvoorwaarden en verplichtingen.

Huishoudelijk reglement, reglement Europaprinses

Artikel 5: het aantal leden is ongelimiteerd met een minimum van 3.

Artikel 6: er zijn 2 soorten leden 7 effectieve leden en ereleden._

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

MODz2

Effectieve leden:

1.Alle folkloristische, camavalleske, culturele, broederschappen en marjorettengroepen worden hieronder verstaan.

2.Elke fysieke persoon van minimum 18 jaar, kan deelnemen. Zij moeten begeesterd zijn van het carnaval, de folklore en marjorettengroepen of sympatisant zijn.

Ereleden:

De ereleden zijn personen die door hun verdienste aan de vereniging SEP in het kader van carnaval, folklore of marjorettengroepen benoemd zijn door de administratieve raad en kunnen al dan niet vrijgesteld zijn van hun lidgeld. Zij moeten in elk geval de doelstellingen, beschreven in artikel 4, onderschrijven.

De toelatingsvoorwaarden zijn de volgende:

a.De administratieve raad beslist over de aanvaarding van de leden.

b.De effectieve leden zijn gehouden de vergadering bij te wonen.

c.De effectieve leden betalen een gelijke jaarlijkse bijdrage. Het lidgeld wordt door de algemene raad

vastgesteld. Het mag de 100 euro niet overschrijden. De bijdrage wordt vermeld in het intern reglement. Om deel uit te maken van de vereniging SEP moeten de verenigingen het bewijs leveren van minimum 10 actieve leden. Een lid noch zijn erfgenamen of rechthebbende mag geen enkele actie ondernemen tegen de vereniging SEP Elk lid mag te allen tijde ontslag nemen. Dit volstaat door een gewone kennisgeving aan de administratieve raad. Alhoewel de vereniging SEP een onderdeel is van SEP Europa, bestaat en handelt zij volledig autonoom volgens haar eigen intern reglement. Zoveel mogelijk de reglementen en belangen van de Europese SEP respecterend, alsook de Belgische wetgeving van 27 juni 1921

Hoofdstuk 4:

Algemene vergadering, bevoegdheid en bijeenroeping.

Artikel 7:

De algemene vergadering, zowel statutair als buitengewoon, is verplicht voor alle leden van de administratieve raad, als de effectieve leden. Enkel de effectieve leden die hun bijdragen betaald hebben, kunnen stemmen. in geval van gelijkheid van stemmen is de stem van de voorzitter van doorslaggevende aard.

Artikel 8:

De leden worden bijeengeroepen bij de algemene vergadering per brief of per e-mail, minstens 8 werkdagen op voorhand, De brief moet op de dagorde vermeld zijn. Interne problemen die zich voordoen in de schoot van de aangesloten verenigingen of persoonlijke twisten mogen onder geen enkel beding voorgebracht worden.

Artikel 9:

Elke keer wanneer de belangen van de vereniging het vereisen of wanneer een 1/10de van de leden het schriftelijk vragen, zal een buitengewone algemene vergadering binnen de maand bijeengeroepen worden. De aanvraag tot een buitengewone vergadering moet schriftelijk gericht worden, aan de administratieve raad met motivering van de aanvraag. De secretaris zal de vergadering door processen verbaal vaststellen en deze worden dan ter goedkeuring voorgelegd aan de eerstvolgende algemene vergadering en vervolgens met een omzendbrief bekend gemaakt worden. De algemene vergadering beslist met een algemene meerderheid van stemmen over de verkiezing van de administratieve raad, van de goedkeuring van het jaarlijks verslag van het budget en van de rekeningen die zijn uitgevoerd tijdens de statutaire vergadering.

Artikel 10:

De administratieve raad presenteert jaarlijks de boekhoudrekeningen bij de statutaire vergadering. Zij is gehouden. De financiële toestand van de vereniging kenbaar te maken bij de statutaire vergadering.

Artikel 11:

Bij de statutaire vergadering zullen drie personen onder de effectieve leden gekozen worden om de rekeningen na te kijken. Deze leden mogen geen deel uitmaken van de administratieve raad. Bij deze gelegenheid zullen zij het totaal van de financiële verrichtingen nakijken, zij zullen de rekeningen ondertekenen, een rapport opstellen voor de volgende statutaire vergadering en kwijting geven aan de administrateurs voor de afgelopen periode.

Artikel 12:

De algemene vergadering beslist bij 213de meerderheid over de uitsluiting van leden, verandering van de statuten en de opheffing van de vereniging. Bij de opheffing en verandering van de statuten moeten er 2/3de van de geldig stemmende leden aanwezig zijn. Indien dit aantal niet is bereikt, wordt een tweede algemen vergadering bijeengeroepen binnen de maand en deze vergadering kan dan beslissen, ongeacht het aantal aanwwezige leden. Bij uitsluiting van een lid is een 213de aanwezigheid van leden of vertegenwoordigers noodzakelijk.

Artikel 13:

Het intern reglement wordt opgesteld door de administratieve raad en onderworpen aan de goedkeuring van

de algemene vergadering. Deze beslist bij gewone meerderheid. Indien een lid een verandering aan het intern

reglement wenst, moet hij dit schriftelijk melden aan de administratieve raad.

Artikel 14:

t

Voorbehouden

" aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

M0022

Luik B - Vervolg

In geval van ontbinding van de vereniging zal de algemene raad één of meerdere vereffenaars aanstellen en hun verantwoordelijkheden en bevoegdheden bepalen, het creditsaldo zal overgemaakt worden aan een goed doel, dat door de algemene vergadering wordt aangeduid.

Hoofdstuk 5: Administratieve raad

Artikel 15:

De administratieve read heeft de dagelijkse werking tot doel en onderneemt alle acties die niet zijn voorbehouden voor de algemene vergadering. Zij stelt het intern reglement op, zij ontvangt de bijdragen, subsidies, giften, geschenken, en legaten, ontvangt, wisselt, leent met of zonder hypotheek onder voorwaarde van onmiddellijke uitwinning. De administratieve raad heeft de bevoegdheid om akkoorden af te sluiten en geschenken en giften te verlenen. Zij doet afstand van haar rechten, zij komt tot een vergelijk, zij zoekt schikkingen, zij is wettelijk vertegenwoordiger van de vereniging, wanneer deze vervolgd wordt door een lid van de administratieve raad. Deze opsomming van voorgaande is niet beperkt.

Artikel 16:

De vereniging wordt geleid door een administratieve raad van minstens 4 en maximum 12 personen, gekozen uit de effectieve leden. De duur van het mandaat van de administratieve leden geldt voor onbepaalde tijd. ln geval van overlijden of ontslag van een lid van de administratieve raad, zal een lid toegevoegd worden die het mandaat van de ontslagnemende of overledene zal beëindigen. De administratieve raad zal onder haar leden verschillende functies aanduiden. De kandidaten moeten over de kwaliteiten beschikken om deze functie op te nemen, bij gebrek aan kwaliteiten moet de kandidaat dit mandaat weigeren. De administratieve raad bestaat uit: de voorzitter, de ondervoorzitters, een secretaris een vicesecretaris, een schatbewaarder, een adjunct schatbewaarder, een public relations manager en vertegenwoordigers van de vereniging. De administratieve raad vergadert op verzoekt van de voorzitter en of de secretaris en of schatbewaarder. Deze vergadering kan slechts beslissen indien minstens de helft van de leden van de raad aanwezig zijn. De beslissingen worden genomen met een absolute meerderheid van de stemmen. In geval er een gelijkheid van stemmen is, is de stem van de voorzitter doorslaggevend. Van de beslissingen worden proces verbaal opgemaakt en getekend door de voorzitter en zijn secretaris. Deze pv's worden in een register ingeplakt. De uitreksels en aile andere akten moeten getekend worden door de voorzitter en secretaris. Wat betreft de juridische procedures, volstaan twee handtekeningen van de administratieve raad, te weten: slechts drie personen zijn gemachtigd, de schatbewaarder, de secretaris of ondervoorzitter. Wat betreft het beheer van de rekening van de vereniging, zijn drie handtekeningen vereist en in geval van afhaling is de handtekening van de schatbewaarder verplicht. Enkel de schatbewaarder is gemachtigd tot het uivoeren van betalingen via po-banking met schriftelijk akkoord van de ondervoorzitter. Het dagelijks beheer wordt geleid door de voorzitter, de ondervoorzitter, de secretaris en de schatbewaarder. Tegenover derden wordt de vzw vertegenwoordigd door 1 bestuurder alleen handelend.

Hoofdstuk 6: Bijdragen

Artikel 17:

De bijdragen voor effectieve leden en ereleden warden vastgesteld op 25 euro en voor verenigingen 30

euro. Ze kunnen nooit meer dan 100 euro bedragen

Artikel 18:

in aile niet voorziene gevallen in deze statuten is de wet van 27 juni 1921 van toepassing,

Hoofdstuk 7: dagelijks bestuur

Artikel 19:

Het dagelijks bestuur wordt uitgevoerd door Frans Maetens - Dirk Severin  Sven Haemels

Hoofdstuk 8: veranderingen in de schoot van de administratieve raad

Uittredend en niet meer verkiesbaar

Overleden:

Samenstelling van de nieuwe administratieve raad:

De huidige statuten zijn goedgekeurd door de algemene vergadering van 21/05/2012 Tegelijk neergelegd: pv...lijsten van de administratieve raad en de ledenlijsten.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

18/02/2015
ÿþMDD 2.2



ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie





MONITEUR BEL

111

1 -02- 201 RLGI" CH STAAT



3E NEERGELEGD

Z 7 JAN. 2015

IE

LR AECHTBANK

_.. ..... van K~i~~i~ANDEL

..,,, .',

___

Ondememingsnr: 846.439.420

Benaming

(voluit) : Samenwerking Europese Prinsessen

(verkort) : SEP

Rechtsvorm : vzw

Zetel : A. Borghijsstraat 49, 2870 Ruisbroek

Onderwerp akte : Benoemingen bestuurders

Op de B.AV. van 10januari 1915 werden volgende benoemingen en beeindiging van mandaat beslist:

- Beeindiging:

Verbeke Roland, Kruibeeksesteenweg 57, 9120 Beveren, geboren te Temse op 11.02.1959, en

Byl Christel, Kruibeeksesteenweg 57, 9120 Beveren, geboren te Beveren op 4.10.1964, en

- Benoeming:

Aelbrecht Ken, Kon.Elisabethlaan 36, 2610 Wilrijk, geboren te Antwerpen op 16.5.1983, en

Vandenbroucke Luc, Av. Huart Hamoir 64, 1030 Schaarbeek, geboren te Ixelles op 19.6.1952, en

Gieskes Annie, Av. Huart Hamoir 64, 1030 Schaarbeek, geboren te Muanda (ROC) op 24.6.1948.

Opgemaakt te Ruisbroek op 15.1.2015.

Get.

De Voorzitter.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
SAMENWERKING EUROPESE PRINSESSEN, AFGEKORT :…

Adresse
A. BORGHIJSSTRAAT 49 2870 RUISBROEK(ANTW)

Code postal : 2870
Localité : Ruisbroek
Commune : PUURS
Province : Anvers
Région : Région flamande