VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK, AFGEKORT : VIL

Association sans but lucratif


Dénomination : VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK, AFGEKORT : VIL
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 480.185.038

Publication

08/07/2014
ÿþ M00 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11J131,21.111! 111111

Rechtbank van koophandel

Antwerpen

2? Y» 2014

afeldri.etworpen



Ondernemingsnr : 0480.185.038

Benaming

(voluit) : %am instituut voor de Logistiek

(verkort) : VIL

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel: Koninklijkelaan 76, 2600 Berchem

Onderwerp akte : (Her)benoeming en ontslag bestuurders

Akte betreffende de Raad van Bestuur

Al de bestuursmandaten lopen al na de Algemene Statutaire Ledenvergadering van 19/06/2014.

Op de Algemene Statutaire Ledenvergadering op 19/06/2014 werden volgende bestuurders (her)verkozen

en benoemd voor een periode van drie jaar, eindigend na de jaarvergadering van 2017.

Nieuwe bestuurders:

1.0e heer Van Donink Kurt Jozef J., Merksplassesteenweg 37, 2340 Beerse, geboren op 06/03/1972, te

Lier.

2.0e heer Huyben Jozef Adrianus C, Kievitenlaan 36, 8420 De Haan, geboren op 26/09/1958, te Merksem.

3.0e heer Hendrikse Danny Pierre G, Stuivenbergvaart 69, 2800 Mechelen, geboren op 06107/1960 te

Antwerpen.

4.13e heer Debras Rudi Dominique J., Vogelenzangstraat 135, 3070 Kortenberg, geboren op 08/05/1962, te

Sint-Truiden.

Ontslagnemend bestuurder;

1.De heer Marechal Ivo, Sint-Annastraat 47, 3560 Lummen, geboren op 28/04/1964, te Hasselt.

2.0e heer Balcaen Pieter, Buiten Boeverievest 1, 8000 Brugge, geboren op 01/03/1975, te Gent.

3.0e heer Vandervelden Ludovicus, Zandstraat 25 bus 3, 1000 Brussel, geboren op 01/12/1955 te

Etterbeek.

4.0e heer Luc Hooybergs, Kioskplein 13,3582 Koersel, geboren op 11/11/1968 te Mol.

De huidige Raad van Bestuur is als volgt samengesteld:

Logistieke dienstverleners

1.0e heer Lannoo Dirk, Vennelaan 7, 9830 Sint-Martens-Latem, geboren op 24/05/1957, te Tielt.

2,0e heer Debras Rudi Dominique J., Vogelenzangstraat 135, 3070 Kortenberg, geboren op 08/05/1962, te

Sint-Truiden,

3.PragmaCo bvba vertegenwoordigd door Penny Van Himste, met maatschappelijke zetel te Tybaertstraat

56, 9170 Sint-Gillis-Waas, ondernemingsnummer BE 0890.489.692.

4.0e heer Huyben Jozef Adrianus C, Kievitenlaan 36, 8420 De Haan, geboren op 26/09/1958, te Merksem.

5.0e heer Eric Dewaet, Tuinwijk 7, 3150 Haacht, geboren op 26/08/1970 te Leuven

Verladers

1.0e heer Hendrikse Danny Pierre G., Stuivenbergvaart 69, 2800 Mechelen, geboren op 06/07/1960 te

Antwerpen.

2.0e heer De Geest Wouter, Rozenlaan 1,2950 Kapellen, geboren op 28/08/1954 te Gent,

3.0e heer Van Donink Kurt Jozef J., Merksplassesteenweg 37, 2340 Beerse, geboren op 06/03/1972, te

Lier.

4.0e heer René Achten, Grote Baan 375, 3530 Houthalen Helchteren, geboren op 06/11/1953 te Hasselt.

..

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Overheidsbestuurders:

1.De heer Eric J Janssens, Kipdorp 50 bus 21/3,2000 Antwerpen, geboren op 13/12/1949,1e Elsene,

2.De heer lef Janssens, Koolstraat 44/3, 2800 Mechelen, geboren op 05/09/1972,

3,De heer Thierry Van Elslancier, Walvisstraat 7, 2018 Antwerpen, geboren op 17/12/1975 te Roeselare.

behouden vaan het Belgisch Staatsbrad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

De Raad van Bestuur oefent haar mandaat als college uit, maar kan bepaalde bevoegdheden onder haar verantwoordelijkheid overdragen aan één of meer gemachtigden,

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt de vereniging in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en heeft eveneens alle bevoegdheden die niet bij wet of door deze statuten aan de algemene vergadering worden toegekend en op voorwaarde dat zijn beslissingen genomen zijn binnen de begroting, die werd goedgekeurd door de algemene vergadering,

De Raad van Bestuur benoemt zich elke functie die hij voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk acht.

Te Berchem, op 19 juni 2014

Danny Van Himste voor PragmaCo bvba Ludo Vandervelden

Voorzitter Ondervoorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vernielden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)nien) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

26/08/2013
ÿþMOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter gri

11011111@11111i1,1111111

Ondernemingsnr : 0480.185.038

Benaming

(voluit) ; VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK

(verkort) " VIL

Rechtsvorm : Vereneging zonder winstoogmerk

Zetel : 2600 Berchem, Koninklijkelaan 76

Onderwerp akte : Akte betreffende de Raad van Bestuur/wijziging statuten Vlaams Instituut voor de Logistiek vzw

Koninklijkelaan 76

2600 Oerchem

Ondernemingsnummer: 0480-185-038

Akte betreffende de Raad van Bestuur

Tijdens de Algemene Statutaire Ledenvergadering op 29/05/2013 werden volgende bestuurders: (her)verkozen,

Nieuwe bestuurder:

De heer Eric Dewaet, Tuinwijk 7, 3150 Haacht, geboren op 26/08/1970 te Leuven Ontslagnemend bestuurder:

De heer Vande Paer Erik, Vinkenlaan 16, 2470 Retie, geboren op 17/06/1957, te Mol.

De huidige Raad van Bestuur is als volgt samengesteld:

Logistieke dienstverleners

De heer Lannoo Dirk, Vennelaan 7, 9830 Sint-Martens-Latem, geboren op 24/05/1957, te Tielt.

De heer Marechal Ivo, Sint-Annastraat 47, 3560 Lummen, geboren op 28/04/1964, te Hasselt.

PragmaCo bvba, met maatschappelijke zetel te Tybaertstraat 56, 9170 Sint-Gillis-Waas,

ondernemingsnummer BE 0890.489.692.

De heer Balcaen Pieter, Buiten Boeverievest 1, 8000 Brugge, geboren 01/03/1975, te Gent.

De heer Eric Dewaet, Tuinwijk 7, 3150 Haacht, geboren op 26/08/1970 te Leuven

Verladers

De heer Vandervelden Ludovicus, Zwartzustervest 23 bus 401, 2800 Mechelen, geboren 01/12/1955 te:

Etterbeek.

De heer De Geest Wouter, Rozenlaan 1, 2950 Kapellen, geboren 28/08/1954 te Gent.

De heer Luc Hooybergs, Kerkstraat 19b, 3945 Ham, geboren 11(11(1968 te Mol.

De heer René Achten, Grote Baan 375, 3530 Houthalen Helchteren, geboren 06/11/1953 te Hasselt.

Overheidsbestuurders:

De heer Eric J Janssens, Mechelsesteenweg 109 bus 7, 2018 Antwerpen, geboren op 13/12/1949, te: Eisene.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o}n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

M46 22

ti De heer let Janssens, Koolstraat 44/3, 2800 mechelen, geboren op 05/09/1972.

De heer Thierry Van Elsiander, Walvisstraat 7, 2018 Antwepren, geboren 17/12/1975 te Roeselare,

De Raad van Bestuur oefent haar mandaat als college uit, maar kan bepaalde bevoegdheden onder haar verantwoordelijkheid overdragen aan één ot meer gemachtigden.

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt de vereniging in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en heeft eveneens alle bevoegdheden die niet bij wet of door deze statuten aan de algemene vergadering worden toegekend en op voorwaarde dat zijn beslissingen genomen zijn binnen de begroting, die werd goedgekeurd door de algemene vergadering.

De Raad van Bestuur benoemt zich elke functie die hij voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk acht.

AKTE STATUTENWIJZIGING

Bij beslissing van de Algemene Vergadering 2013 dd 29 mei 2013 werd artikel 21 van de statuten gewijzigd als volgt:

ARTIKEL 21: Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art. 13bis, 1° lid, W.VZW

De Raad van Bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen. Het dagelijks bestuur van de vereniging mag worden opgedragen aan één ot meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die als bepaald door de Raad van Bestuur ofwel alleen, ofwel gezamenlijk ofwel als college optreden.

Hun benoeming gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de Raad van Bestuur

b)door afzetting door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de Raad van Bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging, bij uittreksel, bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg.

Indien er slechts één persoon wordt aangesteld, zal hij de titel dragen van Algemeen Directeur. De Algemeen Directeur woont de vergaderingen van de Algemene Vergadering en van de Raad van Bestuur bij zonder stemrecht. Hij kan door de Raad van Bestuur warden afgezet bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. Hij kan ook zelf ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De Algemeen Directeur beschikt over alle bevoegdheden die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van het dagelijks bestuur van de vereniging.

Dienvolgens worden inzonderheid de hierna volgende bevoegdheden van dagelijks bestuur toegewezen aan de Algemeen Directeur.

De Algemeen Directeur kan in naam van en voor rekening van de vereniging alle onderzoeks- en licentieovereenkomsten en, in het algemeen, alle overeenkomsten die het vermogen van de vereniging niet verminderen of bezwaren zelf en alleen afsluiten zonder enig beperking van deze bevoegdheid, o.m. op grond van het bedrag of materiële inhoud van deze overeenkomsten. Hij kan ook, binnen zijn bevoegdheid, de nodige geldverhandelingen en bankverrichtingen uitvoeren.

De Algemeen Directeur heeft de bevoegdheid om in naam en voor rekening van de vereniging bankrekeningen te openen en te sluiten. Wat betreft kredietopeningen en leningen en betalingen wordt zijn bevoegdheid beperkt voor een maximaal bedrag van 25.000 EUR. Betalingen, kredietopeningen en leningen die dit bedrag overschrijden moeten worden goedgekeurd door de Raad van Bestuur, waarbij het opnemen van de terbeschikking gestelde kredieten wel tot de bevoegdheid van de Algemeen Directeur zal behoren. Onverminderd deze bevoegdheid van de Algemeen Directeur zullen documenten met betrekking tot het openen

k MOD 2.2

S

, van bankrekeningen en het toekennen van volmachten om de vereniging tegenover financiële instellingen te vertegenwoordigen telkens door twee bestuurders moeten ondertekend worden.

De Algemeen Directeur heeft de bevoegdheid personeelsleden aan te werven en te ontslaan, ongeacht de reden van dit ontslag. Voor de leden van de directie van de vereniging dient de aanwerving en het ontslag echter te worden bekrachtigd door de Raad van Bestuur, behalve in geval van ontslag om dringende redenen.

De Algemeen Directeur vertegenwoordigt de organisatie bij alle externe communicatie.

De bevoegdheden hierboven bepaald, kunnen door de Algemeen Directeur aan één of meerdere personen, al of niet bestuurders of werknemers van de vereniging geheel of gedeeltelijk overgedragen worden. Hij heeft tevens de bevoegdheid om voor uitoefening van deze bevoegdheid een specifiek comité op te richten. Voor de oprichting van een directiecomité zal de Algemeen Directeur een voorstel doen aan de Raad van Bestuur met vermelding van de functies van de voorgenomen leden van het directiecomité. Dit voorstel dient door de Raad van Bestuur te worden bekrachtigd.

De tweede Buitengewone Algemene Vergadering van 25 augustus 2009, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten te wijzigen en te vervangen door onderstaande tekst.

TITEL I: NAAM - ZETEL - DOEL - DUUR

ARTIKEL 1

De vereniging draagt de naam: Vlaams Instituut voor de Logistiek vzw, afgekort: VIL vzw, ARTIKEL 2

De zetel van de vereniging is gevestigd te 2600 Berchem, Koninklijkelaan 76 en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Hij kan slechts verplaatst worden door de Algemene Vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals vereist voor een statutenwijziging en beschreven in deze statuten,

ARTIKEL 3

De vzw heeft als doel Vlaanderen uit te bouwen tot een duurzame innovatieve logistieke top regio door middel van het blijvend versterken van het competitief voordeel van de logistieke sector in Vlaanderen docr kennisverspreiding, innovatie, promotie, kennisoverdracht, netwerking, internationale samenwerking en begeleiding.

Zij mag eveneens alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen. Zij kan in die zin ook, doch slechts op bijkomstige wijze, handelsdaden stellen, enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doel waarvoor zij werd opgericht,

Zij kan alle roerende en onroerende goederen, die voor het verwezenlijken van haar doelstelling nodig zijn, bezitten of verkrijgen en er alle eigendomsrechten en andere zakelijke rechten op uitoefenen,

ARTIKEL 4

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, doch kan evenwel te allen tijde ontbonden worden.

TITEL II:LEDEN

ARTIKEL 5

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet tenminste drie bedragen. De oprichters zijn de eerste effectieve leden. De vereniging bestaat uit effectieve leden, toegetreden leden en steunende leden.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden, Effectieve leden zijn diegenen wiens naam, rechtsvorm en adres is

,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

vermeld in het ledenregister dat op de maatschappelijke zetel van de vereniging wordt bijgehouden. Indien leden toe-of uittreden wordt de ledenlijst bijgewerkt.

Om effectief lid te zijn moet aan de volgende voorwaarden voldaan zijn:

tinstemmen met de statuten van de vereniging en het huishoudelijk reglement.

2.De lidmaatschapsbijdrage hebben betaald.

3.1n Vlaanderen de beroepsactiviteit van logistieke dienstverlener of verlader uitoefenen in de hoedanigheid

van rechstpersoon.

Daarnaast telt de vereniging ook toegetreden leden. Toegetreden leden zijn aile natuurlijke personen en rechtspersonen die blijk geven van actieve belangstelling voor de doelstellingen van de vereniging. Zij genieten van de activiteiten van de vereniging maar hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering en nemen niet deel aan het bestuur van de vereniging.

De Raad van Bestuur beslist over de uitsluiting van de toegetreden leden. De betrokkene moet per aangetekend schrijven uitgenodigd en toegelaten worden zich te verdedigen.

ARTIKEL 6

De Raad van Bestuur kan, onder door haar te bepalen voorwaarden, ook ereleden, beschermleden, steunende of adviserende leden tot de vereniging toelaten. Warden beschouwd als steunende leden van de vereniging: de kennisinstellingen in Vlaanderen en in het buitenland die omwille van hun deskundigheid bijdragen tot de uitstraling van het imago van de vereniging. Zij genieten van de activiteiten van de vereniging maar hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering en nemen niet deel aan het bestuur van de vereniging.

De Raad van Bestuur beslist over de uitsluiting van de steunende leden. De betrokkene moet per aangetekend schrijven uitgenodigd en toegelaten worden zich te verdedigen.

De Algemene Vergadering kan, op voorstel van de Raad ven Bestuur, aan bepaalde natuurlijke personen de titel van ere-bestuurder toekennen.

ARTIKEL 7

De Algemene Vergadering kan zowel voor de effectieve leden, toegetreden leden als steunende leden een toetredingsbijdrage vaststellen welke voor ieder der groepen verschillend kan zijn doch maximum twaalfduizend vijfhonderd euro mag bedragen.

ARTIKEL 8

De Raad van Bestuur bepaalt de hoegrootheid der lidgelden die jaarlijks zullen worden betaald door de leden,

Voor de effectieve leden wordt de bijdrage per kalenderjaar gedifferentieerd in functie van het aantal werknemers, waarbij een onderscheid gemaakt wordt tussen kleine ondernemingen, middelgrote ondernemingen en grote ondernemingen.

Voor de toegetreden leden en steunende leden wordt een forfaitair bedrag per kalenderjaar bepaald,

De Raad van Bestuur heeft de mogelijkheid om de bijdragen jaarlijks te Indexeren, waarbij deze indexering nooit meer kan bedragen dan 5 % per jaar.

ARTIKEL 9

Elk lid kan ten allen tijde uit de vereniging treden.Het ontslag moet schriftelijk aan de Raad van Bestuur ter kennis worden gebracht.

Wordt als ontslagnemend beschouwd het effectief, toegetreden of steunend lid dat overlijdt of de verschuldigde bijdrage niet betaalt uiterlijk zestig dagen na de vervaldatum van de factuur.

ARTIKEL 10

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

" , MOD 2.2

TITEL III: DE RAAD VAN BESTUUR

ARTIKEL 11

De vereniging wordt bestuurd door een daad van Bestuur, samengesteld uit negen vertegenwoordigers uit de bedrijfswereld, met een bijzondere aandacht voor KMO's, en drie vertegenwoordigers aangesteld door de

Vlaamse Regering. Onder KMO wordt begrepen: een onderneming met de volgende kenmerken:

-minder dan 250 werknemers

-de jaaromzet bedraagt niet meer dan ¬ 50 miljoen of het jaarlijks balanstotaal bedraagt niet meer dan ¬ 43 miljoen.

De samenstelling van de vertegenwoordigers uit de bedrijfswereld is als volgt:

- vijf logistieke dienstverleners

- vier verladers

waarbij in elke categorie, in zoverre er kandidaten zijn, minstens één KMO en minstens één grote

onderneming zal zetelen. Bij gelijkheid van stemmen zal gestreefd worden naar een evenredige verdeling per

provincie en per sector.

De drie overheidsbestuurders worden respectievelijk voorgedragen door de Vlaamse minister bevoegd voor Mobiliteit, de Vlaamse minister bevoegd voor Economie en innovatie en de Vlaamse minister bevoegd voor de Havens.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge De bestuurders die de bedrijfswereld vertegenwoordigen zijn effectief lid van de vereniging,

Volgende waarnemers worden aangeduid en toegelaten tot deelname aan de statutaire organen van het VIL : het Agentschap Ondernemen, het IWT, het FiT en het departement MOW. Deze waarnemers hebben enkel een raadgevende stem.

De negen bestuurders die de bedrijven vertegenwoordigen zuilen door de Algemene Vergadering worden verkozen Kandidaturen dienen, om geldig te zijn, veertien kalenderdagen voor de Algemene Vergadering die over een benoeming moet besluiten, schriftelijk en vergezeld van de nodige stavingsstukken ingediend te worden op de maatschappelijke zetel van de vereniging.

ARTIKEL 12: Duur van het mandaat van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd voor een periode van drie jaar, doch zijn opnieuw herkiesbaar. Tussentijds benoemde bestuurders zijn slechts verkozen voor de rest van de duur van het mandaat.

ARTIKEL 13: Wijze van benoeming en bezoldiging van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd door de Algemene Vergadering met een gewone meerderheid ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Zijn slechts verkozen de kandidaten op de lijst van de logistieke dienstverleners enerzijds en op de lijst van de verladers anderzijds die, na aftrek van de onthoudingen, de meerderheid behalen van de geldig uitgebrachte stemmen. Overtreft het aldus in aanmerking komende aantal kandidaten per lijst het aantal te begeven mandaten, dan worden deze kandidaten gerangschikt volgens het aantal gunstige stemmen die zij hebben behaald en met inachtneming van de regel dat per categorie minstens één KMO en één grote onderneming dient te zijn, . De mandaten worden in die volgorde, tot uitputting, toegewezen.

Aan de leden van de Raad van Bestuur kan een vergoeding worden toegekend, Deze wordt voorgesteld door de Raad van Bestuur en bekrachtigd door de Algemene Vergadering.

De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging, bij uittreksel, bekend gemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad,

ARTIKEL 14: Ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de Algemene Vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat (in voorkomend gevat), door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid.

De afzetting door de Algemene Vergadering wordt beslist bij gewone meerderheid van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de Algemene Vergadering,

M04 2.2

. Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de Raad van Bestuur. Dit

ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald, In dit geval, moet de Raad van Bestuur binnen de twee maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen,

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad,

ARTIKEL 15: Bevoegdheden van de bestuurders

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte, Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet of door onderhavige statuten aan de Algemene Vergadering zijn toevertrouwd. Hij treedt op als eiser en verweerder, in aile rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De Raad van Bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college. De Raad van Bestuur dient minimaal vier maal per jaar te vergaderen. Naast de bestuurders hebben ook toegang tot de Raad van Bestuur met raadgevende stem: de algemeen directeur en de waarnemers.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge De Raad van Bestuur kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is, hetzij in persoon, hetzij via volmacht. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, behoudens bij wijzigingen aan de missie en/of de doelstellingen van de vereniging, dan wel voor de bekrachtiging van projecten, waarvoor een twee derde meerderheid vereist is. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Een dubbele meerderheid van stemmen, zijnde een meerderheid van alle in functie zijnde bestuurders én

een meerderheid binnen de in functie zijnde overheidsbestuurders, is bovendien vereist voor de volgende

aangelegenheden:

1.het vastleggen van de criteria voor de toelating en het weigeren van leden

2.de vaststelling van het jaarlijks bedrijfsplan

3.de vaststelling van de begroting en de jaarrekening

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur worden genomen bij éénparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. Die procedure kan echter niet worden gevolgd voor de vaststelling van de begroting en de rekening.

ARTIKEL 16

De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders.

De vergaderingen van de Raad van Bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter en bij afwezigheid van de voorzitter en ondervoorzitter, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

ARTIKEL 17

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de ondervoorzitter en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de ondervoorzitter. Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

ARTIKEL 18

De Raad van Bestuur kan adviesraden installeren die de raad adviseren binnen een welafgebakende opdracht. De samenstelling, opdracht en werking van deze adviesraden wordt geregeld in een huishoudelijk reglement,

Een huishoudelijk reglement kan door de Raad van Bestuur aan de Algemene Vergadering worden voorgelegd. Wijzigingen kunnen door de Algemene Vergadering aangebracht worden met een eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

De Raad van Bestuur kan, indien hij dit nodig oordeelt, een afgevaardigd-bestuurder of directeur benoemen, die met het dagelijks bestuur wordt belast. Deze verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en

MOD 22

tekent geldig namens de vereniging tegenover de openbare en private bankinstellingen en alle andere instellingen.

ARTIKEL 19

Bestuurders die namens de vereniging optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

ARTIKEL 20: Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, overeenkomstig art. 13, 4° lid, W,VZW

De Raad van Bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één van de bestuurders of aan een ander persoon, die al dan niet lid is van de vereniging. De Raad van Bestuur kiest uit zijn bestuurders een voorzitter, een ondervoorzitter en elke andere functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is. De voorzitter en de ondervoorzitter mogen niet tot dezelfde categorie behoren. Indien de voorzitter in de uitoefening van zijn functie belet is, wordt hij vervangen door de ondervoorzitter, en bij afwezigheid van voorzitter en ondervoorzitter door de oudste aanwezige bestuurder.

Hun benoeming gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist

indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is, hetzijn in persoon, hetzij via volmacht.

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de Raad van Bestuur

b)door afzetting door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de Raad van Bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging, bij uittreksel, bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

ARTIKEL 21: Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art, l3bis, 1° lid, W.VZW

De Raad van Bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen. Het dagelijks bestuur van de vereniging mag worden opgedragen aan één of meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die als bepaald door de Raad van Bestuur ofwel alleen, ofwel gezamenlijk ofwel als college optreden.

Hun benoeming gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de Raad van Bestuur

b)door afzetting door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de Raad van Bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene,

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging, bij uittreksel, bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg.

Indien er slechts één persoon wordt aangesteld, zal hij de titel dragen van Algemeen Directeur. De Algemeen Directeur woont de vergaderingen van de Algemene Vergadering en van de Raad van Bestuur bij zander stemrecht. Hij kan door de Raad van Bestuur worden afgezet bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. Hij kan ook zelf ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

, MU) 2,2

" .

%

De Algemeen Directeur beschikt over alle bevoegdheden die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van het

dagelijks bestuur van de vereniging.

Dienvolgens worden inzonderheid de hierna volgende bevoegdheden van dagelijks bestuur toegewezen aan de Algemeen Directeur,

De Algemeen Directeur kan in naam van en voor rekening van de vereniging alle onderzoeks- en licentieovereenkomsten en, in het algemeen, alle overeenkomsten die het vermogen van de vereniging niet verminderen ot bezwaren zei! en alleen afsluiten zonder enig beperking van deze bevoegdheid, o.m, op grond van het bedrag of materiële inhoud van deze overeenkomsten. Hij kan ook, binnen zijn bevoegdheid, de nodige geldverhandelingen en bankverrichtingen uitvoeren.

De Algemeen Directeur heeft de bevoegdheid om in naam en voor rekening van de vereniging bankrekeningen te openen en te sluiten. Wat betreft kredietopeningen en leningen en betalingen wordt zijn bevoegdheid beperkt voor een maximaal bedrag van 25.000 EUR. Betalingen, kredietopeningen en leningen die dit bedrag overschrijden moeten worden goedgekeurd door de Raad van Bestuur, waarbij het opnemen van de terbeschikking gestelde kredieten wel tot de bevoegdheid van de Algemeen Directeur zal behoren. Onverminderd deze bevoegdheid van de Algemeen Directeur zullen documenten met betrekking tot het openen van bankrekeningen en het toekennen van volmachten om de vereniging tegenover financiële instellingen te vertegenwoordigen telkens door twee bestuurders moeten ondertekend worden.

De Algemeen Directeur heeft de bevoegdheid personeelsleden aan te werven en te ontstaan, ongeacht de reden van dit ontslag. Voor de leden van de directie van de vereniging dient de aanwerving en het ontslag echter te worden bekrachtigd door de Raad van Bestuur, behalve in geval van ontslag om dringende redenen.

De Algemeen Directeur vertegenwoordigt de organisatie bij aile externe communicatie.

De bevoegdheden hierboven bepaald, kunnen door de Algemeen Directeur aan één of meerdere personen, al of niet bestuurders of werknemers van de vereniging geheel of gedeeltelijk overgedragen worden. Hij heeft tevens de bevoegdheid om voor uitoefening van deze bevoegdheid een specifiek comité op te richten. Voor de oprichting van een directiecomité zal de Algemeen Directeur een voorstel doen aan de Raad van Bestuur met vermelding van de functies van de voorgenomen leden van het directiecomité. Dit voorstel dient door de Raad van Bestuur te worden bekrachtigd.

TITEL IV, ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 22

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden en uit de waarnemers van overheidswege. Deze waarnemers zetelen in hun hoedanigheid van waarnemer in alle statutaire organen (Algemene Vergadering en Raad van Bestuur) van de vereniging, uiteraard slechts met raadgevende stem. Naast de effectieve leden hebben ook de bestuurders en de algemeen directeur het recht de Algemene Vergaderingen bij te wonen, deze laatste uiteraard slechts met raadgevende stem- De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur, of door de ondervoorzitter bij afwezigheid van de voorzitter. Bij afwezigheid van de voorzitter en de ondervoorzitter wordt de Algemene Vergadering voorgezeten door de oudste van de aanwezige bestuurders. De Algemene Vergadering duidt een secretaris van de vergadering aan.

Een lid kan zich echter door een ander lid, drager van een schriftelijke volmacht, op de Algemene Vergadering (aten vertegenwoordigen. Een volmachtdrager mag drager zijn van maximum twee volmachten- Elk lid beschikt slechts over één stem op de Algemene Vergadering.

ARTIKEL 23

De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor'.

-het wijzigen van de statuten,

-de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

-de benoeming en de aszetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend,

-de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

-de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

-de ontbinding van de vereniging,

- de uitsluiting van een effectief lid van de vereniging,

-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

-alle gevallen waarin deze statuten het vereisen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

" MOD2.2

L

,

ARTIKEL 24

De Algemene Vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de Raad van Bestuur of door de voorzitter telkens als het doel van de vereniging zulks vereist.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en voor de begroting van het komend jaar en de goedkeuring van het beleid van de bestuurders.

ARTIKEL 25

De Algemene Vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar. De jaarvergadering komt bijeen op een werkdag vastgesteld door de Raad van Bestuur en minstens twee

maanden vooraf schriftelijk meegedeeld aan de effectieve leden van de Algemene Vergadering.

ARTIKEL 26

De Raad van Bestuur is bovendien verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen wanneer één vijfde van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de Raad van Bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld, [n dit geval is de Raad van Bestuur verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen binnen de vijftien werkdagen met vermelding op de agenda van de gevraagde agendapunten.

ARTIKEL 27

Alle effectieve leden, overheidsbestuurders en waamemers worden ten minste acht kalenderdagen voor de Algemene Vergadering opgeroepen per gewone brief of via e-mail, ondertekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

ARTIKEL 28

De oproeping, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de Raad van Bestuur. Elk onderwerp, schriftelijk ondertekend door één twintigste van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden gebracht. Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen in geen geval behandeld worden.

ARTIKEL 29

De besluiten worden genomen bij meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemman, behalve in de gevallen waarin de wet of de statuten anders bepalen. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit.

ARTIKEL 30: statutenwijziging

Over een statutenwijziging kan slechts geldig worden beraadslaagd en besloten wanneer de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de agenda en wanneer ten minste twee derden van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd zijne Wordt dit aantal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die geldig kan beraadslagen en besluiten ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Een statutenwijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derden der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, ook op de tweede Algemene Vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van vier vijfden van de stemmen worden besloten,

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de dertig dagen na de neerlegging dient de wijziging, bij uittreksel, bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 31

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging zijn dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van het doel van de vereniging vereist.

ARTIKEL 32

Een twee derde meerderheid van de stemmen is vereist voor het uitsluiten van een effectief lid. Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn

, ,,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

` verdediging te kunnen voorzien. Een lid dat ontslag neemt of uitgesloten wordt, heeft geen aanspraak op het

bezit van de vereniging en kan betaalde bijdragen niet terugvorderen, tenzij de statuten anders bepalen.

ARTIKEL 33

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris van de Algemene Vergadering en opgenomen worden in een bijzonder register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de ondervoorzitter of door twee bestuurders en bij ontstentenis hiervan door twee leden van de Algemene Vergadering.

TITEL V; REKENINGEN EN BEGROTINGEN

ARTIKEL 34

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

De Raad van Bestuur sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komend boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd die gehouden wordt binnen zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar en zijn vergezeld van een jaarverslag opgemaakt door de Raad van Bestuur en het controleverslag van de commissaris. De jaarrekening en de begroting worden tenminste acht dagen voor de Algemene Vergadering per gewone post ter kennis gebracht aan de effectieve leden samen met het verslag van de Raad van Bestuur en van de commissaris.

Het jaarverslag bevat minimaal:

Leen overzicht van de activiteiten en projecten,

2.een gedetailleerd financieel verslag dat de gemaakte kosten verantwoordt in relatie tot de geleverde prestaties.

De begroting bevat minimaal een gedetailleerd en concreet geactualiseerd werkplan voor het komende jaar.

TITEL VI: ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 35

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten indien twee derden van de leden op de Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een vier vijfde meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de Algemene Vergadering vermeld worden.

Zijn geen twee derden van de leden op deze Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede Algemene Vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een vier vijfde meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een belangenloze doelstelling.

Van de ontbinding zal het ontbindiingsbesfuiit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de dertig dagen na de neerlegging dient dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, bij uittreksel, bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 36

Voor alles wat in deze statuten niet is voorzien of geregeld, blijft de Wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 en de Wet van 5 mei 2009 houdende diverse bepalingen toepasselijk.

'4 Voor- , d

belouden `aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij liëtBéTîgisch Staatsblad - 26/08/2013 - Annexes du Moniteur belg

Luik B - Vervolg

Aldus opgemaakt en aangenomen op de Algemene Vergadering van 29/05/2011

Te Berchem, op 29 mei 2013

Danny Van Himste, voor PragmaCo bvba Ludo Vandervelden

Voorzitter Ondervoorzitter

.x ,

i

..y

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n{en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

06/01/2015
ÿþVoorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Rechtbank van koophandel

Antwerpen

2 3 DEC. 2014

afdeling Atespan

Ondernemingsnr : 0480.185.038

Benaming

(voluit) : Vlaams instituut voor de Logistiek

(verkort) : VIL

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Koninklijkelaan 76, 2600 Berchem

Onderwerp akte : AKTE BETREFFENDE DE PERSONEN GEMACHTIGD OM DE VERENIGING TE VERTEGENWOORDIGEN

De Raad Van Bestuur heeft op 11/09/2014 de heer Danny Van Himste herbenoemd tot voorzitter en de heer Kurt Van Donink benoemd tot ondervoorzitter. fun ie.wif iel

-PragmaCo bvba vertegenwoordigd door Danny Van ims e, met maatschappelijke zetel te Tybaertstraat 56, 9170 Sint-Gillis-Waas, ondernemingsnummer BE 0890.489.692.

" De heer Van Donink Kurt Jozef J., Merksplassesteenweg 37, 2340 Beerse, geboren op 06/03/1972, te Lier

De Raad van Bestuur oefent haar mandaat als college uit, maar kan bepaalde bevoegdheden onder haar verantwoordelijkheid overdragen aan één of meerdere gemachtigden.

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt de vereniging in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en heeft eveneens aile bevoegdheden die niet bij wet of door deze statuten aan de algemene vergadering worden toegekend.

Te Antwerpen, op 11 september 2014

Danny Van Himste, voor PragmaCo bvba Kurt Van Donink

Voorzitter Ondervoorzitter

111111131111111111

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

09/07/2012
ÿþ MD[7 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor 11111J111111111111011

behour aan h Belgis

Staatst

lleerge !eg,3 " - r .,ri;eC vo t';' fidernk van:Kaopl>lande! te Antwerpen, op

2 8 JUNI 2012

Griffie

Ondernemingsnr 0480.185.038

Benaming

(voluit) : Vlaams instituut voor de Logistiek

(verkort) VIL

Rechtsvorm : VZW

Zetel Jordaenslcaai 25, 2000 Antwerpen

Onderwerp akte : AKTE ZETELWIJZIGING/AKTE STATUTENWIJZIGING/AKTE HERBENOEMING COMMISSARIS

AKTE ZETELWIJZIGING

Bij beslissing van de Algemene Vergadering 2011 dd 05 juni 2012 werd artikel 2 van de statuten gewijzigd: ARTIKEL 2

De zetel van de vereniging is gevestigd te 2600 Berchem, Koninklijkelaan 76 en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Hij kan slechts verplaatst worden door de Algemene Vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals vereist voor een statutenwijziging en beschreven in deze statuten.

Te Antwerpen, op 05 juni 2012

Danny Van Himste, voor PragmaCo bvba Ludo Vandervelden

Voorzitter Ondervoorzitter

AKTE COÖRDINATIE STATUTEN

Bij beslissing van de Algemene Vergadering 2011 dd 05 juni 2012 werd artikel 2 van de statuten gewijzigd:

ARTIKEL 2

De zetel van de vereniging is gevestigd te 2600 Berchem, Koninklijkelaan 76 en ressorteert onder het

gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Hij kan slechts verplaatst worden door de Algemene Vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals vereist voor een statutenwijziging en beschreven in deze statuten.

Hierbij de nieuwe statuten na wijziging van artikel 2

NIEUWE STATUTENVILVZW

Op ,,0 1.i..L Liz van Luik B vermekk iL Recto Naam en hoedani,,r instrumenterenrin nclans hetzij van de perso(o)n(en)

a oe ~e3 de vereniging. stil I : ,,ilanrsn-re ten aanzlsn van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtel,, nur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MpD 2.2

De tweede Buitengewone Algemene Vergadering van 25 augustus 2009, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten te wijzigen en te vervangen door onderstaande tekst.

TITEL I: NAAM - ZETEL - DOEL - DUUR

ARTIKEL 1

De vereniging draagt de naam: Vlaams Instituut voor de Logistiek vzw, afgekort: VIL vzw. ARTIKEL 2

De zetel van de vereniging is gevestigd te 2600 Berchem, Koninklijkelaan 76 en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Hij kan slechts verplaatst worden door de Algemene Vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals vereist voor een statutenwijziging en beschreven in deze statuten.

ARTIKEL 3

De vzw heeft als doel Vlaanderen uit te bouwen tot een duurzame innovatieve logistieke topregio door middel van het blijvend versterken van het competitief voordeel van de logistieke sector in Vlaanderen door kennisverspreiding, innovatie, promotie, kennisoverdracht, netwerking, internationale samenwerking en begeleiding.

Zij mag eveneens alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen. Zij kan in die zin ook, doch slechts op bijkomstige wijze, handelsdaden stellen, enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doel waarvoor zij werd opgericht,

Zij kan alle roerende en onroerende goederen, die voor het verwezenlijken van haar doelstelling nodig zijn, bezitten of verkrijgen en er alle eigendomsrechten en andere zakelijke rechten op uitoefenen.

ARTIKEL 4

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, doch kan evenwel te allen tijde ontbonden worden.

TITEL II:LEDEN

ARTIKEL 5

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet tenminste drie bedragen. De oprichters zijn de eerste effectieve leden. De vereniging bestaat uit effectieve leden, toegetreden leden en steunende leden.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. Effectieve leden zijn diegenen wiens naam, rechtsvorm en adres is vermeld in het ledenregister dat op de maatschappelijke zetel van de vereniging wordt bijgehouden. Indien leden toe-of uittreden wordt de ledenlijst bijgewerkt.

Om effectief lid te zijn moet aan de volgende voorwaarden voldaan zijn:

1.lnstemmen met de statuten van de vereniging en het huishoudelijk reglement.

2.De lidmaatschapsbijdrage hebben betaald.

3.In Vlaanderen de beroepsactiviteit van logistieke dienstverlener of verlader uitoefenen in de hoedanigheid

van rechstpersoon.

Daarnaast telt de vereniging ook toegetreden leden. Toegetreden leden zijn alle natuurlijke personen en rechtspersonen die blijk geven van actieve belangstelling voor de doelstellingen van de vereniging. Zij genieten van de activiteiten van de vereniging maar hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering en nemen niet deel aan het bestuur van de vereniging.

De Raad van Bestuur beslist over de uitsluiting van de toegetreden leden. De betrokkene moet per aangetekend schrijven uitgenodigd en toegelaten worden zich te verdedigen,

ARTIKEL 6

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De Raad van bestuur kan, onder door haar te bepalen voorwaarden, ook ereleden, beschermleden, steunende of adviserende leden tot de vereniging toelaten. Worden beschouwd als steunende leden van de vereniging: de kennisinstellingen in Vlaanderen en in het buitenland die omwille van hun deskundigheid bijdragen tat de uitstraling van het imago van de vereniging. Zij genieten van de activiteiten van de vereniging maar hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering en nemen niet deel aan het bestuur van de vereniging.

De Raad van Bestuur beslist over de uitsluiting van de steunende leden. De betrokkene moet per aangetekend schrijven uitgenodigd en toegelaten worden zich te verdedigen.

De Algemene Vergadering kan, op voorstel van de Raad ven Bestuur, aan bepaalde natuurlijke personen de titel van ere-bestuurder toekennen.

ARTIKEL 7

De Algemene Vergadering kan zowel voor de effectieve leden, toegetreden leden als steunende leden een toetredingsbijdrage vaststellen welke voor ieder der groepen verschillend kart zijn doch maximum twaalfduizend vijfhonderd euro mag bedragen.

ARTIKEL 8

De Raad van Bestuur bepaalt de hoegrootheid der lidgelden die jaarlijks zullen worden betaald door de leden.

Voor de effectieve leden wordt de bijdrage per kalenderjaar gedifferentieerd in functie van het aantal werknemers, waarbij een onderscheid gemaakt wordt tussen kleine ondernemingen, middelgrote ondernemingen en grote ondernemingen.

Voor de toegetreden leden en steunende leden wordt een forfaitair bedrag per kalenderjaar bepaald.

De Raad van Bestuur heeft de mogelijkheid om de bijdragen jaarlijks te indexeren, waarbij deze indexering nooit meer kan bedragen dan 5 % per jaar.

ARTIKEL 9

Elk lid kan ten allen tijde uit de vereniging treden.Het ontslag moet schriftelijk aan de Raad van Bestuur ter kennis worden gebracht.

Wordt als ontslagnemend beschouwd het effectief, toegetreden of steunend lid dat overlijdt of de verschuldigde bijdrage niet betaalt uiterlijk zestig dagen na de vervaldatum van de factuur.

ARTIKEL 10

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

TITEL III: DE RAAD VAN BESTUUR

ARTIKEL 11

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, samengesteld uit negen vertegenwoordigers uit de bedrijfswereld, met een bijzondere aandacht voor KMO's, en drie vertegenwoordigers aangesteld door de Vlaamse Regering. Onder KMO wordt begrepen: een onderneming met de volgende kenmerken:

-minder dan 250 werknemers

-de jaaromzet bedraagt niet meer dan ¬ 50 miljoen of het jaarlijks balanstotaal bedraagt niet meer dan ¬ 43 miljoen,

De samenstelling van de vertegenwoordigers uit de bedrijfswereld is als volgt:

- vijf logistieke dienstverleners

- vier verladers

waarbij in elke categorie, in zoverre er kandidaten zijn, minstens één KMO en minstens één grote

onderneming zal zetelen. Bij gelijkheid van stemmen zal gestreefd worden naar een evenredige verdeling per

provincie en per sector.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De drie overheidsbestuurders worden respectievelijk voorgedragen door de Vlaamse minister bevoegd voor Mobiliteit, de Vlaamse minister bevoegd voor Economie en Innovatie en de Vlaamse minister bevoegd voor de Havens.

De bestuurders die de bedrijfswereld vertegenwoordigen zijn effectief lid van de vereniging.

Volgende waarnemers worden aangeduid en toegelaten tot deelname aan de statutaire organen van het VIL : het Agentschap Ondernemen, het IWT, het FIT en het departement MOW. Deze waarnemers hebben enkel een raadgevende stem.

De negen bestuurders die de bedrijven vertegenwoordigen zullen door de Algemene Vergadering worden verkozen Kandidaturen dienen, om geldig te zijn, veertien kalenderdagen voor de Algemene Vergadering die over een benoeming moet besluiten, schriftelijk en vergezeld van de nodige stavingsstukken ingediend te worden op de maatschappelijke zetel van de vereniging.

ARTIKEL 12: Duur van het mandaat van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd voor een periode van drie jaar, doch zijn opnieuw herkiesbaar. Tussentijds benoemde bestuurders zijn slechts verkozen voor de rest van de duur van het mandaat.

ARTIKEL 13: Wijze van benoeming en bezoldiging van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd door de Algemene Vergadering met een gewone meerderheid ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Zijn slechts verkozen de kandidaten op de lijst van de logistieke dienstverleners enerzijds en op de lijst van de verladers anderzijds die, na aftrek van de onthoudingen, de meerderheid behalen van de geldig uitgebrachte stemmen. Overtreft het aldus in aanmerking komende aantal kandidaten per lijst het aantal te begeven mandaten, dan worden deze kandidaten gerangschikt volgens het aantal gunstige stemmen die zij hebben behaald en met inachtneming van de regel dat per categorie minstens één KMO en één grote onderneming dient te zijn, . De mandaten worden in die volgorde, tot uitputting, toegewezen.

Aan de leden van de Raad van Bestuur kan een vergoeding worden toegekend. Deze wordt voorgesteld door de Raad van Bestuur en bekrachtigd door de Algemene Vergadering.

De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging, bij uittreksel, bekend gemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 14: Ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de Algemene Vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat (in voorkomend geval), door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid.

De afzetting door de Algemene Vergadering wordt beslist bij gewone meerderheid van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de Algemene Vergadering.

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de Raad van Bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum santal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald, In dit geval, moet de Raad van Bestuur binnen de twee maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 15: Bevoegdheden van de bestuurders

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet of door onderhavige statuten aan de Algemene Vergadering zijn toevertrouwd. Hij treedt op als eiser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

De Raad van Bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college. De Raad van Bestuur dient minimaal vier maal per jaar te vergaderen. Naast de bestuurders hebben ook toegang tot de Raad van Bestuur met raadgevende stem: de algemeen directeur en de waarnemers.

De Raad van Bestuur kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is, hetzij in persoon, hetzij via volmacht. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, behoudens bij wijzigingen aan de missie en/of de doelstellingen van de vereniging, dan wel voor de bekrachtiging van projecten, waarvoor een twee derde meerderheid vereist is. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Een dubbele meerderheid van stemmen, zijnde een meerderheid van alle in functie zijnde bestuurders én

een meerderheid binnen de in functie zijnde overheidsbestuurders, is bovendien vereist voor de volgende

aangelegenheden:

1.het vastleggen van de criteria voor de toelating en het weigeren van leden

2.de vaststelling van het jaarlijks bedrijfsplan

3.de vaststelling van de begroting en de jaarrekening

ln uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. Die procedure kan echter niet worden gevolgd voor de vaststelling van de begroting en de rekening.

ARTIKEL 16

De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders.

De vergaderingen van de Raad van Bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter en bij afwezigheid van de voorzitter en ondervoorzitter, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

ARTIKEL 17

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de ondervoorzitter en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de ondervoorzitter. Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

ARTIKEL 18

De Raad van Bestuur kan adviesraden installeren die de raad adviseren binnen een welafgebakende opdracht. De samenstelling, opdracht en werking van deze adviesraden wordt geregeld in een huishoudelijk reglement.

Een huishoudelijk reglement kan door de Raad van Bestuur aan de Algemene Vergadering worden voorgelegd. Wijzigingen kunnen door de Algemene Vergadering aangebracht worden met een eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

De Raad van Bestuur kan, indien hij dit nodig oordeelt, een afgevaardigd-bestuurder of directeur benoemen, die met het dagelijks bestuur wordt belast. Deze verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en tekent geldig namens de vereniging tegenover de openbare en private bankinstellingen en alle andere instellingen.

ARTIKEL 19

Bestuurders die namens de vereniging optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

ARTIKEL 20: Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, overeenkomstig art. 13, 4° lid, W.VZW

De Raad van Bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één van de bestuurders of aan een ander persoon, die al dan niet lid is van de vereniging. De Raad van Bestuur kiest uit zijn bestuurders een voorzitter, een ondervoorzitter en elke andere functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is. De voorzitter en de ondervoorzitter mogen niet tot dezelfde categorie behoren. Indien de voorzitter in de uitoefening van zijn functie belet is, wordt hij vervangen door de ondervoorzitter, en bij afwezigheid van voorzitter en ondervoorzitter door de oudste aanwezige bestuurder.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Hun benoeming gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is, hefzijn in persoon, hetzij via volmacht,

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de Raad van Bestuur

b)door afzetting door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is_ De beslissing hieromtrent door de Raad van Bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging, bij uittreksel, bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

ARTIKEL 21: Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art, 13bis, 1° lid, W .VZW

De Raad van Bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen. Het dagelijks bestuur van de vereniging mag worden opgedragen aan één of meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die als bepaald door de Raad van Bestuur ofwel alleen, ofwel gezamenlijk ofwel als college optreden,

Hun benoeming gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de Raad van Bestuur

b)door afzetting door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de Raad van Bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging, bij uittreksel, bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg.

Indien er slechts één persoon wordt aangesteld, zal hij de titel dragen van Algemeen Directeur en zal hij worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van vijf jaar. Deze termijn kan, zo de omstandigheden dit vereisen, worden verlengd voor een termijn van ten hoogste één jaar. Deze beslissing gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De Algemeen Directeur beschikt over alle bevoegdheden die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van het dagelijks bestuur van de vereniging.

Dienvolgens worden inzonderheid de hierna volgende bevoegdheden van dagelijks bestuur toegewezen aan de Algemeen Directeur.

De Algemeen Directeur kan in naam van en voor rekening van de vereniging alle onderzoeks- en licentieovereenkomsten en, in het algemeen, alle overeenkomsten die het vermogen van de vereniging niet verminderen of bezwaren zelf en alleen afsluiten zonder enig beperking van deze bevoegdheid, o.m. op grond van het bedrag of materiële inhoud van deze overeenkomsten. Hij kan ook, binnen zijn bevoegdheid, de nodige geldverhandelingen en bankverrichtingen uitvoeren.

De Algemeen Directeur heeft de bevoegdheid om in naam en voor rekening van de vereniging bankrekeningen te openen en te sluiten. Wat betreft kredietopeningen en leningen en betalingen wordt zijn bevoegdheid beperkt voor een maximaal bedrag van 25.000 EUR. Betalingen, kredietopeningen en leningen die dit bedrag overschrijden moeten worden goedgekeurd door de Raad van Bestuur, waarbij het opnemen van de terbeschikking gestelde kredieten wel tot de bevoegdheid van de Algemeen Directeur zal behoren. Onverminderd deze bevoegdheid van de Algemeen Directeur zullen documenten met betrekking tot het openen

MOD 2.2

- van bankrekeningen en het toekennen van volmachten om de vereniging tegenover financiële instellingen te

vertegenwoordigen telkens door twee bestuurders moeten ondertekend worden.

De Algemeen Directeur heeft de bevoegdheid personeelsleden aan te werven en te ontslaan, ongeacht de reden van dit ontslag. Voor de leden van de directie van de vereniging dient de aanwerving en het ontslag echter te worden bekrachtigd door de Raad van Bestuur, behalve in geval van ontslag om dringende redenen.

De Algemeen Directeur vertegenwoordigt de organisatie bij alle externe communicatie.

De bevoegdheden hierboven bepaald, kunnen door de Algemeen Directeur aan één of meerdere personen, al of niet bestuurders of werknemers van de vereniging geheel of gedeeltelijk overgedragen worden. Hij heeft tevens de bevoegdheid om voor uitoefening van deze bevoegdheid een specifiek comité op te richten. Voor de oprichting van een directiecomité zal de Algemeen Directeur een voorstel doen aan de Raad van Bestuur met vermelding van de functies van de voorgenomen leden van het directiecomité. Dit voorstel dient door de Raad van Bestuur te worden bekrachtigd.

TITEL IV: ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 22

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden en uit de waarnemers van overheidswege. Deze waarnemers zetelen in hun hoedanigheid van waarnemer in alle statutaire organen (Algemene Vergadering en Raad van Bestuur) van de vereniging, uiteraard slechts met raadgevende stem. Naast de effectieve leden hebben ook de bestuurders en de algemeen directeur het recht de Algemene Vergaderingen bij te wonen, deze laatste uiteraard slechts met raadgevende stem. De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur, of door de ondervoorzitter bij afwezigheid van de voorzitter. Bij afwezigheid van de voorzitter en de ondervoorzitter wordt de Algemene Vergadering voorgezeten door de oudste van de aanwezige bestuurders. De Algemene Vergadering duidt een secretaris van de vergadering aan.

Een lid kan zich echter door een ander lid, drager van een schriftelijke volmacht, op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen. Een volmachtdrager mag drager zijn van maximum twee volmachten. Elk lid beschikt slechts over één stem op de Algemene Vergadering.

ARTIKEL 23

De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

-het wijzigen van de statuten,

-de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

-de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend,

-de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

-de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

-de ontbinding van de vereniging,

- de uitsluiting van een effectief lid van de vereniging,

-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

-alle gevallen waarin deze statuten het vereisen.

ARTIKEL 24

De Algemene Vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de Raad van Bestuur of door de voorzitter telkens als het doel van de vereniging zulks vereist.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en voor de begroting van het komend jaar en de goedkeuring van het beleid van de bestuurders.

ARTIKEL 25

De Algemene Vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar. De jaarvergadering komt bijeen op een werkdag vastgesteld door de Raad van Bestuur en minstens twee maanden vooraf schriftelijk meegedeeld aan de effectieve leden van de Algemene Vergadering.

ARTIKEL 26

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

De Raad van Bestuur is bovendien verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen wanneer één vijfde van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de Raad van Bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vernield. ln dit geval is de Raad van Bestuur verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen binnen de vijftien werkdagen met vermelding op de agenda van de gevraagde agendapunten.

ARTIKEL 27

Alle effectieve leden, overheidsbestuurders en waarnemers worden ten minste acht kalenderdagen voor de Algemene Vergadering opgeroepen per gewone brief of via e-mail, ondertekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

ARTIKEL 28

De oproeping, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de Raad van Bestuur. Elk onderwerp, schriftelijk ondertekend dcor één twintigste van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden gebracht. Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen in geen geval behandeld worden.

ARTIKEL 29

De besluiten worden genomen bij meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, behalve in de gevallen waarin de wet of de statuten anders bepalen. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit.

ARTIKEL 30: statutenwijziging

Over een statutenwijziging kan slechts geldig worden beraadslaagd en besloten wanneer de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de agenda en wanneer ten minste twee derden van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Wordt dit aantal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die geldig kan beraadslagen en besluiten ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden, Een statutenwijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derden der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, ook op de tweede Algemene Vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van vier vijfden van de stemmen worden besloten.

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de dertig dagen na de neerlegging dient de wijziging, bij uittreksel, bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad,

ARTIKEL 31

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging zijn dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van het doel van de vereniging vereist.

ARTIKEL 32

Een twee derde meerderheid van de stemmen is vereist voor het uitsluiten van een effectief lid. Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn verdediging te kunnen voorzien. Een lid dat ontslag neemt of uitgesloten wordt, heeft geen aanspraak op het bezit van de vereniging en kan betaalde bijdragen niet terugvorderen, tenzij de statuten anders bepalen.

ARTIKEL 33

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris van de Algemene Vergadering en opgenomen worden in een bijzonder register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de ondervoorzitter of door twee bestuurders en bij ontstentenis hiervan door twee leden van de Algemene Vergadering.

TITEL V: REKENINGEN EN BEGROTINGEN

ARTIKEL 34

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

tv1aD 2.2

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

De Raad van Bestuur sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komend boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd die gehouden wordt binnen zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar en zijn vergezeld van een jaarverslag opgemaakt door de Raad van Bestuur en het controleverslag van de commissaris. De jaarrekening en de begroting worden tenminste acht dagen voor de Algemene Vergadering per gewone post ter kennis gebracht aan de effectieve leden samen met het verslag van de Raad van Bestuur en van de commissaris.

Het jaarverslag bevat minimaal:

1.een overzicht van de activiteiten en projecten,

2.een gedetailleerd financieel verslag dat de gemaakte kosten verantwoordt in relatie tot de geleverde prestaties.

De begroting bevat minimaal een gedetailleerd en concreet geactualiseerd werkplan voor het komende jaar.

TITEL VI: ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 35

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten indien twee derden van de leden op de Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een vier vijfde meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de Algemene Vergadering vermeld worden.

Zijn geen twee derden van de leden op deze Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede Algemene Vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een vier vijfde meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een belangenloze doelstelling.

Van de ontbinding zal het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de dertig dagen na de neerlegging dient dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, bij uittreksel, bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 36

Voor alles wat in deze statuten niet is voorzien of geregeld, blijft de Wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 en de Wet van 5 mei 2009 houdende diverse bepalingen toepasselijk.

Aldus opgemaakt en aangenomen op de Buitengewone Algemene Vergadering van 05/0612012.

Te Antwerpen, op 05 juni 2012

Danny Van Himste, voor PragmaCo bvba Ludo Vandervelden

Voorzitter Ondervoorzitter

MOD 2.2

" Voorbehouden aan het Belgisch ;staatsblad_ Luik B - Vervolq

AKTE HERBENOEMING COMMISSARIS "VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK"



Bij beslissing van de Algemene Vergadering 2011 dd 05 juni 2012 werd herbenoemd als commissaris voor

een hernieuwbare periode van 3 jaar voor de boekjaren 2012, 2013 en 2014:

Klynveld Peat Marwick Goerdeler CVBA, Prins Boudewijnlaan 24, bus D, 2550 Kontich: 0419.122.548

Te Antwerpen, op 05 juni 2012

Danny Van Himste, voor PragmaCo bvba Ludo Vandervelden

Voorzitter Ondervoorzitter

Or 'natste blz. van Luik B vermelden Recto Naam en hoe(i .1,lf " =f ., i r de rnstrumenterende notaris. hetzíl van de perso(o)n(ent

bevoegd de vereniging " i,F t~~~,~ " l s~i organisme ten aarkiien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handt(

24/05/2012
ÿþRy

N0D2z

'

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

VN

*12098566*

0480.1 85.038

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK

VIL

Vereneging zonder winstoogmerk

2000 Antwerpen, Jordaenskaai 25

Akte betreffende de Raad van Bestuur

Vlaams Instituut voor de Logistiek vzw

VIL vzw

Jordaenskaai 25

2000 Antwerpen

Ondernemingsnummer : 0480. 185. 038

Akte betreffende de Raad van Bestuur

Tijdens de Algemene Statutaire Ledenvergadering op 15/06/2011 werden volgende bestuurders ner verkozen.

De huidige Raad van Bestuur is ars volgt samengesteld:

Logistieke dienstverleners

De heer Lannoo Dirk, Vennelaan 7, 9830 Sint-Martens-Latem, geboren op 24/05/1957, te Tielt.

De heer Marecbal Ivo, Sint-Annastraat 47, 3560 Lummen. geboren op 28/04/1964. te Hasselt.

PragmaCo bvba. met maatschappelijke zetel te Tybaertstraat 56. 9170 Sint-Gtllis-Waas,

ondernemingsnummer BE 0890.489.692.

De heer Vande Paer Brik, Vinkenlaan 16, 2470 Retie, geboren op 17/06/1957, te Mol.

De heer t3alcaen Pieter, Buiten Boeverievest 1, 8000 Brugge, geboren 01103!1975, te Gent.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

1

M0D22

e

Verladers

De heer Vandervelden Ludovicus, Zwartzustervest 23 bus 401, 2800 Mechelen, geboren 01/12/1955 te

Etterbeek.

De heer De Geest Wouter, Rozenlaan 1, 2950 Kapellen, geboren 28/08/1954 te Gent.

De heer Luc Hooybergs, Kerkstraat 19b, 3945 Ham, geboren 11/11/1968 te Mol.

De heer René Achten, Grote Baan 375, 3530 Houthalen Helchteren, geboren 06/11/1953 te Hasselt.

Overheidsbestuurders:

De heer Eric J Janssens, Mechelsesteenweg 109 bus 7, 2018 Antwerpen, geboren op 13/12/1949, te

Elsene.

De heer let Janssens, Koolstraat 44/3, 2800 mechelen, geboren op 0510911972.

De heer Thierry Van Eistander, Walvisstraat 7, 2018 Antwepren, geboren 17/12/1975 te Roeselare.

De Raad van Bestuur oefent haar mandaat als college uit, maar kan bepaalde bevoegdheden onder haar verantwoordelijkheid overdragen aan één of meer gemachtigden.

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt de vereniging in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en heeft eveneens alle bevoegdheden die niet bij wet oi door deze statuten aan de algemene vergadering worden toegekend en op voorwaarde dat zijn beslissingen genomen zijn binnen de begroting, die werd goedgekeurd door de algemene vergadering.

De Raad van Bestuur benoemt zich elke functie die hij voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk acht.

Te Antwerpen, D 2 september 2011





~

Danny Van Himst~ v PragmaCo bvba

Voorzitter ,,~~

Ivo Marechal

Ondervoorzitter

19/04/2012
ÿþ MOD 2.2

In de bijsagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

0480.185.038

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/04/2012 - Annexes du Moniteur belge Vlaams Instituut voor de Logistiek

VIL

Vzw

Jordaenskaai 25 ).,oeo tiT PE,~

AKTE BETREFFENDE DE RAAD VAN BESTUUR

Tijdens de Algemene Statutaire Ledenvergadering op 15/06/2011 werden volgende bestuurders (her)verkozen,

Nieuwe bestuurder.

Cie heerlef Janssens, Koolstraat 44/3, 2800 Mechelen, geboren op 05/09/1972.

De heer lef Janssens werd door de Vlaamse regering voorgedragen als overheidsbestuurder ter vervanging

van: Mevrouw Els Van Snick, Damstraat 16, 9030 Mariakerke, geboren op 07/10/1968, te Sint-Niklaas.

De Raad Van Bestuur heeft op 23/01/2012 de heer Ludo Vandervelden benoemd tot ondervoorzitter.

De heer Vandervelden Ludovicus, Zwartzustervest 23 bus 401, 2800 Mechelen, geboren 01/12/1955 te Etterbeek.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de Raad van Bestuur als college, handelend bij meerderheid van zijn leden, zal zowel voor alle handelingen van dagelijks bestuur als deze die er buiten vallen, de vereniging tegenover derden geldig vertegenwoordigd en verbonden zijn door de voorzitter en de ondervoorzitter samen handelend.

Te Antwerpen, op 23 januari 2012

Danny Van Himste, voor PragmaCo bvba Ludo Vandervelden

Voorzitter Ondervoorzitter

MONITEUR BELGE

KtCNTBANK KOOPHANDEL

1 I -0 j- LGiSDH ST

2012

AATSBLAD

z s MAART 2012

AN,7;,Vy,ERPEN

*12076987*

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK, AFGEKORT…

Adresse
KONINKLIJKE BAAN 76 2600 BERCHEM(ANTW)

Code postal : 2600
Localité : Berchem
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande