AGB PATRIMONIUM SCHERPENHEUVEL-ZICHEM

AUTONOOM GEMEENTEBED


Dénomination : AGB PATRIMONIUM SCHERPENHEUVEL-ZICHEM
Forme juridique : AUTONOOM GEMEENTEBED
N° entreprise : 878.141.691

Publication

26/06/2014
ÿþMod Word 11.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na heerlegging ter griffie van de akte

*14124429*

MONITEUR BELGE

i 9 -06- 20iit

BELGiSMAATSBLAD

II

i

i

Ondernemingsnr : 0878.141.691

Benaming

(voluit) : Autonoom Gemeentebedrijf Patrimonium Scherpenheuvel-

Zichem

(verkort) :

Rechtsvorm : Autonoom Gemeentebedrijf

Zetel : A.Nihoulstraat 13-15, 3270 Scherpenheuvel-Zichem

(volledig adres)

Onderwerp akte : Statutenwijziging

De gemeenteraad van stad Scherpenheuvel-Zichem keurde op 05.12.2013 volgende statuten goed.

De statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Patrimonium Scherpenheuvel-Zichem worden vanaf 01.01.2014 vervangen door volgende tekst:

"STATUTEN AGB PATRIMONIUM SCHERPENHEUVEL-ZICHEM

HOOFDSTUK I

ALGEMENE BEPALINGEN

Art. 1 Rechtsvorm en naam

Het "AGB Patrimonium Scherpenheuvel-Zichem" is een autonoom gemeentebedrijf met rechtspersoonlijkheid opgericht bij besluit van de gemeenteraad van de Stad Scherpenheuvel-Zichem van 27.12.2002. Het wordt hieronder "het bedrijf' genoemd.

Art. 2 Wettelijk kader

Het bedrijf is onderworpen aan artikel 263decies van de nieuwe gemeentewet, aan de art. 225 tot en met 244 en 248 tot en met 261 van het Gemeentedecreet, aan de andere toepasselijke wetten, decreten en besluiten, en aan deze statuten voor zover zij niet van voornoemde regelen afwijken.

Art. 3 Statutenwijziging en

§1 Onderhavige statuten worden ter inzage gelegd op het secretariaat van de stad en op het secretariaa van het bedrijf.

§2 Op voorstel of na advies van de raad van bestuur kan de gemeenteraad de statuten van het bedrijf wijzigen.

De beslissing van de gemeenteraad tot wijziging van de statuten en van de bijlagen die er integraal deel van uitmaken, evenals het voorstel of advies van de raad van bestuur, worden binnen een termijn van dertig (30) dagen, die ingaat de dag nadat ze genomen zijn, naar de Vlaamse Regering verstuurd.

De goedgekeurde gemeenteraadsbeslissing tot statutenwijziging en de gecoördineerde statuten worden, samen met het verslag of advies van de raad van bestuur, ter inzage neergelegd op het secretariaat van de stad en op het secretariaat van het bedrijf.

Art. 4 Zetel

De zetel van het bedrijf is gevestigd in het gemeentehuis van de stad Scherpenheuvel-Zichem, August Nihoulstraat 13-15, 3270 Scherpenheuvel-Zichem.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Art. 5 Doel, activiteiten en bevoegdheden

Het bedrijf heeft tot doel minstens een deel van het patrimonium van de Stad Scherpenheuvel-Zichem te beheren en er volgende activiteiten te ontplooien:

De exploitatie van infrastructuren bestemd voor culturele, toeristische of sportieve activiteiten of voor ontspanning;

Het verwerven van gronden en het verwerven of oprichten van onroerende goederen met het doel ze gebruiksklaar te maken, te renoveren, en te verkopen of te leasen met het oog op de verfraaiing van de stad en ter versterking van het economisch, cultureel, sportief en sociaal gebeuren;

Het beheer en eventueel de uitbating van door het stadsbestuur met dat doel ingebracht patrimonium.

Het bedrijf beschikt over de bevoegdheid om vrij te beslissen, binnen de grenzen van haar doel, over de verwerving, de aanwending en de vervreemding van de lichamelijke en onlichamelijke goederen, over de vestiging of de opheffing van de zakelijke rechten op die goederen, alsook over de uitvoering. van dergelijke beslissingen en over hun financieringen.

Het mag gebruik maken van alle rechtstechnieken, waaronder de vestiging en de opheffing van zakelijke en persoonlijke rechten, de verlening en beëindiging van concessies, en het uitgeven en verhandelen van vastgoedcertificaten en andere effecten.

Het bedrijf kan, na machtiging door de Vlaamse regering, overgaan tot de onteigeningen die noodzakelijk zijn voor de verwezenlijking van zijn doelstellingen.

Het bedrijf kan op voorwaarde van bijzondere en omstandige motivering, zakelijke rechten vestigen op de onroerende goederen die behoren tot het openbaar domein, voor zover de gevestigde zakelijke rechten niet kennelijk onverenigbaar zijn met de bestemming van deze goederen.

Het is bevoegd voor de affectaties en de desaffectaties van alle goederen waarvan het eigenaar is. Binnen de grenzen van haar doel kan het bedrijf met betrekking tot de eigen goederen en de goederen van de Gemeente optreden als bemiddelaar met het oog op de verkoop, aankoop, ruil, verhuring of afstand van onroerende goederen, en roerende rechten of handelsfondsen, instaan voor het beheer van onroerende goederen of van onroerende rechten, en het "syndicschap" van onroerende goederen in mede-eigendom uitoefenen; het bedrijf, de leden van haar organen, haar personeel en haar andere vertegenwoordigers zijn daarbij niet onderworpen aan de regelgeving tot bescherming van de beroepstitel en de uitoefening van het beroep van vastgoedmakelaar.

Het bedrijf kan om deze doelstellingen te realiseren alle handelingen stellen, zo onder meer het verwerven van onroerende goederen, de vorming van zakelijke rechten, de bouw, de renovatie, de verbouwing, het verhuren of de financieringshuur van onroerende goederen met het oog op de verkoop, de verhuur, de financieringshuur of andere juridische handelingen betreffende deze onroerende goederen

Art. 6 Participaties

§1 Het bedrijf kan rechtspersonen (hierna 'filialen' genoemd) oprichten, erin deelnemen of zich erin laten vertegenwoordigen, voor zover dat past in de opdrachten van het bedrijf, vermeld in artikel 5 en voor zover hiermee geen speculatieve oogmerken worden nagestreefd.

§2 De oprichting, deelname of vertegenwoordiging gebeurt in overeenstemming met het gelijkheidsbeginsel, de regelgeving inzake mededinging en staatssteun en de voorwaarden bepaald in de overeenkomst zoals bedoeld in artikel 9. De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging toont aan dat aan de voormelde voorwaarden is voldaan.

" §3 Ongeacht de grootte van de inbreng van de verschillende partijen in het maatschappelijk kapitaal van het filiaal, moet het bedrijf minstens een mandaat van bestuurder worden toegekend.

§4 De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging wordt binnen dertig dagen aan de Vlaamse Regering verzonden. Tot de oprichting, deelname of vertegenwoordiging kan pas worden overgegaan nadat de beslissing hiertoe werd goedgekeurd hetzij nadat door de Vlaamse regering binnen een termijn van honderd dagen na verzending geen beslissing heeft genomen en doorgezonden aan het bedrijf.

Art. 7 Rechtspersoonlijkheid en duur

Het bedrijf verwerft rechtspersoonlijkheid op de dag van de oprichtingsbeslissing onder voorbehoud van de

" wettelijke vereiste goedkeuring.

Y

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

'Het bedrijf wordt opgericht voor onbepaalde duur.

HOOFDSTUK H

EXTERNE VERHOUDINGEN

Art. 8 Bevoegdheid van het bedrijf

Het bedrijf is verantwoordelijk voor de externe aspecten van haar activiteiten in de ruimste zin van het woord.

Binnen de grenzen van het in artikel 5 omschreven doel onderhoudt het bedrijf contacten, pleegt het overleg, voert het onderhandelingen, regelt het de samenwerking, maakt het afspraken, en sluit het overeenkomsten met andere natuurlijke personen en met publiek- zowel als privaatrechtelijke rechtspersonen.

Art. 9 Beleids- beheers- en samenwerkingsovereenkomsten

§1 Na onderhandelingen sluit het bedrijf met de stad een beheersovereenkomst, die onder voorbehoud van de mogelijkheid tot verlenging, wijziging, schorsing en ontbinding wordt gesloten voor een periode die eindigt uiterlijk zes maanden na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad.

Als bij het verstrijken van de beheersovereenkomst geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden, wordt de bestaande overeenkomst van rechtswege verlengd. Als geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden binnen één jaar na deze verlenging, of als een beheersovereenkomst werd ontbonden of geschorst, kan de stad na overleg met het bedrijf vooricpige regels vaststellen inzake de in de beheersovereenkomst bedoelde aangelegenheden. Die voorlopige regels zullen als beheersovereenkomst gelden tot op het ogenblik dat een nieuwe beheersovereenkomst in werking treedt.

§2 De beheersovereenkomst en de uitvoering ervan worden jaarlijks geëvalueerd door de gemeenteraad. Hiertoe zal door de raad van bestuur een verslag omtrent de beheersovereenkomst worden opgemaakt.

Het bedrijf legt eveneens in de loop van het eerste jaar na de volledige vernieuwing van de gemeenteraden een evaluatieverslag voor aan de gemeenteraad over de uitvoering van de beheersovereenkomst, sinds de inwerkingtreding ervan. Dat verslag omvat ook een evaluatie van de verzelfstandiging, waarover de gemeenteraad zich binnen drie maanden uitspreekt.

§3 De beheersovereenkomst, evenals elke verlenging, wijziging, schorsing of ontbinding ervan, wordt tçr inzage neergelegd op het secretariaat van de stad en op het secretariaat van het bedrijf.

§4 De beheersovereenkomst regelt minstens volgende aangelegenheden:

de concretisering van de wijze waarop het agentschap zijn taken moet vervullen en van de doelstellingen

ervan;

de toekenning van middelen voor de eigen werking en de uitvoering van de doelstellingen van het autonoom

gemeentebedrijf;

binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden, bepaald door de Vlaamse Regering, het

presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van het autcnoom

gemeentebedrijf worden toegekend;

de voorwaarden waaronder eigen inkomsten of andere financieringen mogen worden verworven ,en

aangewend;

de wijze waarop de tarieven voor de geleverde prestaties door de raad van bestuur vastgesteld en berekend

worden;

de gedragsregels inzake dienstverlening door het autonoom gemeentebedrijf;

de voorwaarden waaronder het autonoom gemeentebedrijf andere personen kan oprichten, erin kan

deelnemen of zich erin kan laten vertegenwoordigen;

de informatieverstrekking door het autonoom gemeentebedrijf aan de stad;

de wijze waarop het autonoom gemeentebedrijf zal voorzien in een systeem van interne controle;

de maatregelen bij niet-naleving door een partij van haar verbintenissen uit hoofde van de

beheersovereenkomst en de bepalingen inzake beslechting van geschillen die rijzen bij de uitvoering van de

beheersovereenkomst;

de omstandigheden waarin en de wijze waarop de beheersovereenkomst kan worden verlengd, gewijzigd,

geschorst en ontbonden.

§5 Naast deze beheersovereenkomst, kunnen het bedrijf en de stad één of meer concessie-, beleids-, samenwerkings- of andere overeenkomsten of convenanten stuiten met betrekking tot het onderling afstemmen van het beleid van de stad en dat van het bedrijf in de relevante beleidsdomeinen en de ermee verbonden activiteiten. Omtrent het beheer van onroerende goederen kunnen het bedrijf en de stad één of meer lastgevingsovereenkomsten sluiten.

§6 De gemeenteraad kan aan het bedrijf middelen, infrastructuur of, mits naleving van de terzake geldende rechtspositieregeling en onverminderd de bepalingen van artikel 22 van de statuten, personeel ter beschikking stellen of overdragen.

§7 Het bedrijf onderhandelt en contracteert met alle bevoegde instanties zowel op internationaal, Europees, federaal, gemeenschaps-, gewestelijk, provinciaal, gemeentelijk en districtsniveau over Investeringen, financiële tussenkomsten en alle andere aangelegenheden die zijn doelstellingen raken.

HOOFDSTUK 1il

ORGANEN

Afdeling 1

Inleidende bepaling

Art. 10 Structuur en openbaarheid

Het bedrijf wordt bestuurd door een raad van bestuur en een directiecomité.

De vergaderingen van de raad van bestuur en het directiecomité zijn niet openbaar. De gedetailleerde notulen met bijgevoegd stemgedrag van de individuele leden en aile documenten waar in de notulen naar verwezen wordt, liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden van de stad Scherpenheuvel-Zichem op het secretariaat van het bedrijf, onverminderd de regelgeving inzake de openbaarheid van bestuur. Op verzoek van een gemeenteraadslid worden deze notulen elektronisch ter beschikking gesteld.

Het bedrijf is onderworpen aan dezelfde verplichtingen inzake formele motivering en openbaarheid van bestuur die gelden voor de stad.

Afdeling 2

Raad van bestuur

e

Art. 11 Samenstelling

§1 De gemeenteraad wijst de leden van de raad van bestuur aan. Het aantal leden van de raad van bestuur bedraagt maximaal twaalf (12). Ten hoogste twee derde van de leden van de raad van bestuur is van hetzelfde geslacht

§2 Elke fractie kan minstens één lid van de raad van bestuur voordragen en dit voordrachtrecht waarborgt

N elke fractie een vertegenwoordiging in de raad van bestuur. Als de gewaarborgde vertegenwoordiging evenwel afbreuk zou doen aan de mogelijkheid voor de fracties die vertegenwoordigd zijn in het college van burgemeester en schepenen om minstens de helft van de leden van de raad van bestuur voor te dragen, wordt

N er gewerkt met gewogen stemrebht binnen de groep van door de fracties voorgedragen bestuurders. De gemeenteraad kiest de verdeling van de leden van de raad van bestuur over de fracties.

§3 Volgende personen komen niet in aanmerking ais bestuurslid van het bedrijf.

de provinciegouverneur van de provincie Viaams-Brabant, de provinciegriffier, de

et

arrondissementscommissaris en de adjunct-arrondissementscommissaris van het arrondissement Leuven;

de magistraten, de plaatsvervangende magistraten en de griffiers bij de hoven en de rechtbanken, de administratieve rechtscolleges en het Grondwettelijk Hof;

" de leden man het operationeel, administratief of logistiek kader van de politiezone Demerdal  DSZ (Diest-Scherpenheuvel-Zichem);

P: de personen die op commerciële wijze of met een winstoogmerk activiteiten uitoefenen in dezelfde beleidsdomeinen als het agentschap en waarin het agentschap niet deelneemt, alsook de werknemers en de leden van een bestuurs- of controleorgaan van die personen; en

de personen die in een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een functie uitoefenen, gelijkwaardig aan een ambt of een functie, vermeld in deze paragraaf, en de personen die in een lokale basisoverheid van een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een mandaat uitoefenen dat

t gelijkwaardig is aan dat van gemeenteraadslid, schepen of burgemeester.

P:

§4 De leden van de raad van bestuur worden door de gemeenteraad verkozen op basis van een akte van voordracht per kandidaat-lid van de raad van bestuur, ondertekend door meer dan de helft van de gemeenteraadsleden die deel uitmaken van de fractie die de voordracht doet. Als de fractie, die de voordracht doet, slechts twee verkozenen telt, volstaat de handtekening van één van hen. Als de fractie, die de voordracht doet, slechts één verkozene telt, volstaat de handtekening van deze verkozene.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

'Die akte wordt uiterlijk acht dagen voor de vergadering van de gemeenteraad, waarop de verkiezing van de leden van de raad van bestuur geagendeerd staat, aan de gemeentesecretaris overhandigd. De gemeentesecretaris bezorgt een afschrift van de akte aan de voorzitter van de gemeenteraad.

De voorzitter van de gemeenteraad gaat na of de akten van voordracht ontvankelijk zijn overeenkomstig de voorwaarden, bepaald in de voorgaande leden. Enkel de handtekeningen van de gemeenteraadsleden die de eed hebben afgelegd, worden hiertoe in aanmerking genomen.

Als aan het vereiste dat ten hoogste twee derde van de leden van de raad van bestuur van hetzelfde geslacht dient te zijn niet is voldaan op basis van de voorgedragen kandidaten, geldt het vereiste dat ten hoogste twee derde van de leden van de raad van bestuur van hetzelfde geslacht dient te zijn zowel voor de fracties die deel uitmaken van het college van burgemeester en schepenen als voorde fracties die geen deel uitmaken van het college van burgemeester en schepenen en worden de fracties opnieuw uitgenodigd om nieuwe voordrachten te doen.

Als aan het vereiste dat ten hoogste twee derde van de leden van de raad van bestuur van hetzelfde geslacht dient te zijn niet is voldaan op basis van de tweede ronde voordrachten, dragen de grootste fracties in afnemende volgorde het lid van het andere geslacht voor tot voldaan is aan het vereiste dat ten hoogste twee derde van de leden van de raad van bestuur van hetzelfde geslacht dienen te zijn, De overige voordrachten blijven behouden.

indien de akten ontvankelijk zijn en de toekomstige samenstelling van de raad van bestuur voldoet aan de voorwaarden bepaald in het Gemeentedecreet en de statuten, worden de voorgedragen kandidaat-leden van de raad van bestuur verkozen verklaard.

Deze paragraaf wordt eveneens toegepast bij de vervanging van één of meerdere leden van de raad van bestuur. Bij de vervanging van één of meerdere leden van de raad van bestuur zijn voordrachten slechts ontvankelijk indien aan het vereiste dat ten hoogste twee derde van de leden van de raad van bestuur van hetzelfde geslacht dient te zijn, voldaan blijft na het verkozen verklaren van de kandidaat-leden.

Art. 12 Duur en einde van de mandaten

§1 Na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad wordt tot volledige vernieuwing van de raad van bestuur overgegaan. In dat geval blijven de leden van de raad van bestuur in functie tot de nieuwe gemeenteraad tot hun vervanging is overgegaan.

Binnen de maand na de benoeming wordt de raad van bestuur van het bedrijf samengeroepen.

§2 De [eden van de raad van bestuur kunnen te allen tijde op gemotiveerde wijze door de gemeenteraad van de Gemeente worden ontslagen. In dat geval blijven de leden van de raad van bestuur in functie tot de gemeenteraad tot hun vervanging is overgegaan.

Art. 13 Vergoedingen

De leden van de raad van bestuur oefenen hun mandaat bezoldigd of onbezoldigd uit.

De eventuele vergoedingen van de leden van de raad van bestuur worden vastgelegd door de raad van bestuur, conform de modaliteiten die door de Vlaamse Regering en de beheersovereenkomst worden bepaald.

Art. 14 Voorzitterschap

De raad van bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter die deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen en een ondervoorzitter en duidt een secretaris aan.

Art. 15 Vergaderingen

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter telkens als de belangen van het bedrijf het vereisen en minstens twee maal per jaar.

Op verzoek van minstens vier bestuurdérs is de voorzitter verplicht de raad bijeen te roepen.

De oproepingen vermelden plaats, datum, uur en agenda van de vergadering en worden tenminste vier werkdagen voor de vergadering per brief, fax, elektronisch of op een andere schriftelijke wijze verzonden. De uitnodiging is, zo mogelijk, vergezeld van alle nuttige documenten.

Art. 16 Beraadslagi ngen

',

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

'De raad van bestuur beraadslaagt op de zetel van het bedrijf of, indien de omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats die wordt bepaald door de voorzitter.

De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter. Indien de voorzitter verhinderd is, wordt de raad van bestuur voorgezeten door de ondervoorzitter of, bij diens afwezigheid, door de oudste in leeftijd aanwezige bestuurder.

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien tenminste de helft van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien dit quorum niet wordt bereikt, kan een nieuwe raad bijeengeroepen worden met dezelfde agenda. Die zal geldig beraadslagen en beslissen indien tenminste twee bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

De tweede oproeping moet geschieden overeenkomstig de bepalingen van artikel 15 en er moet vermeld worden dat de oproeping voor de tweede maal geschiedt. Bovendien moet het derde lid van huidig artikel in de tweede oproeping woordelijk worden overgenomen.

De besluiten van de raad van bestuur worden bij meerderheid van de uitgebrachte stemmen genomen. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.

In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend; bij geheime stemming evenwel wordt de beslissing verworpen.

Over punten die niet op de agenda werden vermeld, kan de raad van bestuur slechts geldig beraadslagen mits akkoord van twee derden van de aanwezige stemgerechtigde leden.

Indien op een vergadering van de raad van bestuur het vereiste quorum om geldig te beraadslagen is bereikt en één of meer bestuurders zich onthouden, al of niet ingevolge een belangenconflict, worden de besluiten geldig genomen bij meerderheid van de overige aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

Elke bestuurder heeft één stem. Als de gewaarborgde vertegenwoordiging evenwel afbreuk zou doen aan de mogelijkheid voor de fracties die vertegenwoordigd zijn in het college van burgemeester en schepenen om minstens de helft van de leden van de raad van bestuur voor te dragen, wordt er gewerkt met gewogen stemrecht binnen de groep van door de fracties voorgedragen bestuurders.

Iedere bestuurder kan per brief, per fax, elektronisch of op een andere schriftelijke wijze aan een bestuurder volmacht geven om hem op een vergadering te vertegenwoordigen.

Een bestuurder mag niet meer dan één volmacht uitoefenen.

De stemmingen gebeuren bij handopsteking, behalve bij benoemingen en voordrachten, waar de stemmingen geheim zijn.

Art. 17 Belangenconflicten

Indien een bestuurder rechtstreeks of onrechtstreeks een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de raad van bestuur, moet hij dat meedelen aan de andere bestuurders voor de raad van bestuur een besluit neemt.

Zijn verklaring, alsook de rechtvaardigingsgronden betreffende voornoemd strijdig belang moeten worden opgenomen in de notulen van de raad van bestuur die de beslissing moet nemen. De betrokken bestuurder moet tevens de commissarissen van het strijdig belang op de hoogte brengen.

De raad van bestuur omschrijft in de notulen de aard van de in het eerste lid bedoelde beslissing of verrichting en verantwoordt het genomen besluit, Ook de vermogensrechtelijke gevolgen ervan voor het. bedrijf moeten in de notulen worden vermeld,

Voornoemde regeling is niet van toepassing wanneer de beslissingen van de raad van bestuur betrekking hebben op gebruikelijke verrichtingen die plaatshebben onder de voorwaarden en tegen de zekerheden die op de markt gewoonlijk gelden voor soortgelijke verrichtingen.

Dit artikel doet geen afbreuk aan de gelding van andere bepalingen betreffende de belangenvermenging in hoofde van bestuurders en met openbare diensten belaste personen, zoals onder meer artikel 245 van het Strafwetboek.

Art. 18 Verboden handelingen

Het is de bestuurders niet toegestaan:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

`" aanwezig zijn bij de bespreking en de stemming over aangelegenheden waarin hij een rechtstreeks belang heeft, hetzij persoonlijk, hetzij als vertegenwoordiger, of waarbij de echtgenoot, of bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben, Dat verbod strekt niet verder dan de bloeden aanverwanten tot en met de tweede graad ais het gaat om de voordracht van kandidaten, benoemingen, ontslagen, afzettingen en schorsingen. Voor de toepassing van deze bepaling worden personen die een verklaring van wettelijke samenwoning als vermeld in artikel 1475 van het Burgerlijk Wetboek, hebben afgelegd, met echtgenoten gelijkgesteld;

" rechtstreeks of onrechtstreeks een overeenkomst te sluiten, behoudens in geval van een schenking aan het autonoom gemeentebedrijf of de Gemeente, of deel te nemen aan een opdracht voor aanneming van werken, leveringen of diensten, verkoop of aankoop ten behoeve van het autonoom gemeentebedrijf of de Gemeente, behoudens in de gevallen waarbij de bestuurder een beroep doet op een door het autonoom gemeentebedrijf of de Gemeente aangeboden dienstverlening en ten gevolge daarvan een overeenkomst aangaat.;

" rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris tegen betaling werkzaam te zijn in geschillen ten behoeve van het bedrijf. Dit verbod geldt eveneens ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken; en

" rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris werkzaam te zijn in geschillen ten behoeve van de tegenpartij van het bedrijf of ten behoeve van een personeelslid van het bedrijf aangaande beslissingen in verband met de tewerkstelling binnen het autonoom gemeentebedrijf. Dit verbod geldt eveneens ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken.

Art. 19 Notulen

De beraadslagingen van de raad van bestuur worden vastgelegd in notulen die door de secretaris worden opgesteld en door de voorzitter en secretaris worden ondertekend.

De notulen van de vergaderingen worden meegestuurd met de uitnodiging voor de volgende vergadering waar ze ter goedkeuring worden voorgelegd.

Deze goedgekeurde notulen worden in een speciaal register opgenomen dat wordt bewaard op de zetel van het bedrijf onder de verantwoordelijkheid van de secretaris. De volmachten worden aan de notulen gehecht,

De afschriften of uittreksels, in rechte of anderszins voor te leggen, worden ondertekend door de secretaris. Deze bevoegdheid kan worden opgedragen aan een lasthebber.

Art. 20 Bevoegdheden

De raad van bestuur is gemachtigd alle nuttige of noodzakelijke handelingen te verrichten om de doelstellingen van het bedrijf te verwezenlijken.

De raad van bestuur beslist tot het instellen van rechtsvorderingen. In het belang van het bedrijf kan de voorzitter rechtsgeldig en zonder enige voorafgaande formaliteit alle gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen namens het bedrijf stellen. Hij kan onder meer beslissen namens het bedrijf een procedure als eiser of verweerder te voeren zowel voor de gewone rechtbanken als voor de administratieve rechtscolleges. Een beslissing tot het instellen van een rechtsgeding wordt ter bekrachtiging aan de eerstvolgende raad van bestuur voorgelegd.

De raad van bestuur controleert het bestuur van het directiecomité.

Telkens indien de gemeenteraad hem daartoe verzoekt, brengt de raad van bestuur verslag uit over alle of sommige activiteiten van het bedrijf en minstens eenmaal per jaar.

De raad van bestuur is bevoegd om binnen de perken van de statuten zijn werking nader te regelen in een reglement van inwendige orde.

Art. 21 Bevoegdheidsdelegatie

De raad van bestuur kan de uitoefening van bepaalde bevoegdheden delegeren aan het directiecomité. Dit kan echter niet voor:

" het vaststellen van tariefreglementen voor gebouwen die door het autonoom gemeentebedrijf worden geëxploiteerd;

" het beslissen over participaties;

.het vaststellen van het reglement van inwendige orde van de raad van bestuur;

.het vaststellen van het statuut van het eigen personeel;

.het afsluiten van beleids-, beheers- en samenwerkingsovereenkomsten bedoeld in artikel 9;

.het vaststellen van het budget, de jaarrekening of het meerjarenplan,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

'Art. 22 Personeel

De raad van bestuur is bevoegd voor het aanwerven van personeel en stelt het personeelsstatuut vast,

De overeenstemmende rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel is van toepassing op het personeel van het autonoom gemeentebedrijf. Het autonoom gemeentebedrijf stelt de afwijkingen op deze rechtspositieregeling vast, voor zover het specifieke karakter van het autonoom gemeentebedrijf dat verantwoordt. Het gemeentebedrijf bepaalt de rechtspositieregeling van de betrekkingen die niet bestaan binnen de Gemeente.

Wanneer de raad van bestuur beslist tot contractuele aanwervingen, stelt zij in dit geval het arbeidsreglement en de algemene voorwaarden van de arbeidsovereenkomsten vast,

De Gemeente kan binnen wettelijke grenzen, personeel ter beschikking stellen aan het bedrijf.

Art. 23 Niet-binding van de bestuurders

De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden dcor de verbintenissen van het bedrijf.

De bestuurders zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur. Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad, worden de bestuurders van die aansprakelijkheid ontheven ais hun geen schuld kan worden verweten en als zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van hebben gekregen.

Afdeling 3

Directiecomité

Art. 24 Samenstelling

Het directiecomité is samengesteld uit maximaal zes leden van het directiecomité aangesteld door de raad van bestuur.

Art. 25 Duur en einde van de mandaten

Alle mandaten vallen samen met de duur van een gemeentelijke legislatuur. In elk geval neemt het mandaat van lid van het directiecomité een einde op de eerste vergadering van de raad van bestuur die volgt op de installatie van de gemeenteraad.

Het lid van het directiecomité waarvan het mandaat voortijdig een einde neemt, wordt geacht van rechtswege ontslagnemend te zijn. De raad van bestuur regelt zijn vervanging.

De raad van bestuur kan te allen tijde het mandaat van voorzitter van het directiecomité of van lid van het directiecomité herroepen.

Art. 26 Vergoedingen

De leden van het directiecomité oefenen hun mandaat bezoldigd of onbezoldigd uit.

De eventuele vergoedingen van de [eden van het directiecomité worden vastgelegd door de raad van bestuur, conform de modaliteiten die door de Vlaamse Regering worden bepaald en de voorwaarden bepaald in de beheersovereenkomst.

Art. 27 Voorzitterschap

Het directiecomité kiest uit zijn leden een voorzitter en duidt een secretaris aan.

Art. 28 Vergaderingen

Het directiecomité vergadert telkens wanneer de aangelegenheden die onder zijn bevoegdheden vallen het vereisen en wordt door de voorzitter bijeengeroepen.

Art. 29 Beraadslagingen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Het directiecomité beraadslaagt op de zetel van het bedrijf of, indien de omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats zoals wordt bepaald door de voorzitter,

Het directiecomité wordt voorgezeten door de voorzitter. Indien de voorzitter verhinderd is, wordt het directiecomité voorgezeten door een lid van het directiecomité die door de voorzitter daartoe wordt aangeduid. Indien geen vervangende voorzitter werd aangeduid door de voorzitter zit het oudste in leeftijd aanwezige lid van het directiecomité de vergadering voor.

Het directiecomité beraadslaagt en beslist volgens de regels die zijn vastgesteld in deze statuten. Het directiecomité is bevoegd om binnen de perken van de statuten zijn werking nader te regelen in een reglement van inwendige orde.

De besluiten van het directiecomité worden genomen bij meerderheid van de uitgebrachte stemmen. In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.

De regels inzake verboden handelingen en belangenconflicten voor de leden van de raad van bestuur, vastgelegd in de artikelen 17 en 18, zijn mutatis mutandis ook van toepassing voor de leden van het directiecomité.

Art. 30 Notulen

De beraadslagingen van het directiecomité warden vastgelegd in notulen. Een afschrift ervan wordt ter informatie toegezonden aan de leden van de raad van bestuur. De notulen worden elektronisch ter beschikking gesteld wanneer een lid van het directiecomité of een lid van de raad van bestuur hier om verzoekt.

De afschriften of uittreksels, in rechte of anderszins voor te leggen, worden ondertekend door de secretaris, Deze bevoegdheid kan worden opgedragen aan een lasthebber.

Art, 31 Bevoegdheden

Het directiecomité is belast met het dagelijks bestuur, met de vertegenwoordiging met betrekking tot dat bestuur en met de uitvoering van de beslissingen van de raad van bestuur.

Het directiecomité is daarenboven bevoegd voor alle materies die door de raad van bestuur worden gedelegeerd.

Het directiecomité is verantwoording verschuldigd aan de raad van bestuur. Het verschaft de raad van bestuur informatie over zijn beslissingen en licht hem in over al zijn handelingen.

Het directiecomité kan de hem toevertrouwde bevoegdheden verder delegeren aan zijn voorzitter.

Art. 32 Niet-binding van de leden van het directiecomité

De leden van het directiecomité zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van het bedrijf.

De leden van het directiecomité zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur. Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad, worden de leden van het directiecomité van die aansprakelijkheid ontheven als hun geen schuld kan worden verweten en als zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de, gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van hebben gekregen. De Raad van Bestuur wordt door het betrokken lid schriftelijk op de hoogte gebracht van de overtreding en van de beslissing van de gemeenteraad.

HOOFDSTUK V

FINANCIËN EN FINANCIELE CONTROLE

Art. 33 inkomsten en uitgaven

Het bedrijf ontvangt de inkomsten van alle activiteiten die het uitvoert en draagt de lasten van deze activiteiten.

Art. 34 Financiering

De raad van bestuur beslist vrij over de omvang, de technieken en de voorwaarden van zijn externe financiering,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

'Het bedrijf kan onder meer toelagen, giften en legaten ontvangen en leningen aangaan, desgevallend onder de voorwaarden bepaald in de beheersovereenkomst.

Art. 35 Boekhouding, jaarrekening en budget

Het autonoom gemeentebedrijf maakt een meerjarenplan en een budget op overeenkomstig de regels die krachtens artikel 145, 146, 147, 149, 150, 151 en 179 gelden voor het meerjarenplan en het budget van de gemeente. De boekhouding wordt gevoerd en de jaarrekening wordt opgesteld overeenkomstig de regelen die krachtens artikel 164, 172 en 179 worden gesteld voor de boekhouding en de jaarrekening van de gemeente. Het autonoom gemeentebedrijf doet uiterlijk op 31 december van ieder jaar de nodige opnemingen, verificaties, opzoekingen en waarderingen om de inventaris op te maken van al de bezittingen, vorderingen, schulden en verplichtingen van het autonoom gemeentebedrijf, van welke aard ook.

De boekhouding wordt gevoerd onder de verantwoordelijkheid en het toezicht van de raad van bestuur.

De raad van bestuur stelt het meerjarenplan en het budget vast en legt ze ter goedkeuring aan de gemeenteraad voor.

Art. 36 Procedure jaarrekening

§1 De raad van bestuur spreekt zich in de loop van het eerste semester van het financiële boekjaar dat volgt op het financiële boekjaar waarop de rekening betrekking heeft, uit over de vaststelling van de jaarrekening.

Als de raad van bestuur bezwaren heeft tegen bepaalde verrichtingen, formuleert hij een advies over de aansprakelijkheid van de actoren die betrokken zijn bij die verrichtingen. Dat advies wordt als bijlage bij de jaarrekening gevoegd. Een afschrift van dat advies wordt bezorgd aan de betrokken actoren.

Een afschrift van de overeenkomstig dit artikel vastgestelde jaarrekening wordt binnen twintig dagen bezorgd aan de gemeenteraad.

§2 De gemeenteraad keurt de jaarrekening goed aan de hand van het verslag van de commissaris of commissarissen, vermeld in paragraaf 1, als ze juist en volledig is en een waar en getrouw beeld geeft van de financiële toestand van het autonoom gemeentebedrijf.

Als de gemeenteraad geen besluit verzonden heeft aan het autonoom gemeentebedrijf binnen een termijn van vijftig dagen die ingaat op de derde dag die volgt op de verzending van de jaarrekening aan de gemeenteraad, wordt hij geacht de jaarrekening goed te keuren.

§3 De raad van bestuur kan bij de Vlaamse Regering gemotiveerd beroep instellen tegen het besluit van de gemeenteraad tot niet-goedkeuring van de jaarrekening.

Het beroep moet worden ingediend binnen een termijn van dertig dagen die ingaat op de derde dag die volgt op de verzending van het betwiste besluit. De Vlaamse Regering spreekt zich over het ingestelde beroep uit binnen een termijn van vijftig dagen die ingaat op de derde dag die volgt op de verzending van het beroep. Als de Vlaamse Regering binnen die termijn geen beslissing heeft verzonden, wordt ze geacht in te stemmen met het besluit van de gemeenteraad.

§4 Ais de gemeenteraad bij de goedkeuring bepaalde verrichtingen ais onregelmatig heeft bestempeld, beslist hij over de aansprakelijkheid van de actoren die betrokken zijn bij die betwiste verrichtingen.

Als de gemeenteraad zich niet uitgesproken heeft over de goedkeuring van de jaarrekening binnen een termijn van vijftig dagen die ingaat op de derde dag die volgt op de verzending van de jaarrekening aan de gemeenteraad, wordt hij geacht over de aansprakelijkheid van de verrichtingen waartegen de raad van bestuur bezwaren heeft geformuleerd, te hebben beslist overeenkomstig het advies van de raad van bestuur.

§5 De betrokkenen worden door het autonoom gemeentebedrijf onmiddellijk met een aangetekende brief op de hoogte gebracht van de beslissing van de gemeenteraad. In voorkomend geval wordt daarbij een aanmaning gevoegd om het vastgestelde bedrag in de kas van het autonoom gemeentebedrijf te storten. Een afschrift van de beslissing van de gemeenteraad wordt onmiddellijk bezorgd aan het autonoom gemeentebedrijf en aan de Vlaamse Regering.

§6 Degenen die aansprakelijk worden gesteld en het autonoom gemeentebedrijf kunnen beroep instellen bij de Vlaamse Regering tegen de beslissingen van de gemeenteraad, vermeld in paragraaf 1, binnen een termijn van zestig dagen die ingaat op de derde dag die volgt op de verzending van het betwiste besluit of, als de gemeenteraad geen besluit heeft verzonden, die ingaat op de derde dag die volgt op de dag van het verstrijken van de termijn vermeld in paragraaf 1, tweede lid. Dat beroep heeft schorsende werking. De Vlaamse Regering

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

doet uitspraak over de aansprakelijkheid van de betrokkenen en bepaalt het bedrag dat hen ten faste wordt

" gelegd.

Als de verwerping van bepaalde verrichtingen aanleiding heeft gegeven tot de definitieve afwijzing van bepaalde uitgaven, kan degene die beroep heeft ingesteld de personen die hij aansprakelijk of medeaansprakelijk acht, ter verantwoording roepen in het beroep bij de Vlaamse Regering. ln dat geval doet de Vlaamse Regering mee uitspraak over de aansprakelijkheid van de ter verantwoording geroepen personen.

De beslissing van de Vlaamse Regering is uitvoerbaar, zelfs als daartegen beroep is ingesteld bij de Raad van State. Die beslissing kan echter pas ten uitvoer worden gelegd na het verstrijken van de termijn voor het instellen van dat beroep.

§7 Onmiddellijk na het bezorgen van het meerjarenplan, de aanpassing van het meerjarenplan, het budget of de jaarrekening aan de stad bezorgt het autonoom gemeentebedrijf de gegevens over het vastgestelde beleidsrapport in een digitaal bestand aan de Vlaamse Regering. De Vlaamse Regering bepaalt welke gegevens de besturen bezorgen en de wijze waarop die gegevens elektronisch worden aangeleverd. Bij gebrek aan een vastgestelde jaarrekening op 30 juni van het jaar dat volgt op het financiële boekjaar in kwestie bezorgt het autonoom gemeentebedrijf de gegevens over het ontwerp van de jaarrekening in een digitaal bestand aan de Vlaamse Regering.

Het door de gemeenteraad goedgekeurde beleidsrapport van het autonoom gemeentebedrijf, vermeld in het eerste lid, is pas uitvoerbaar ais de Vlaamse Regering in het bezit is van de digitale rapporten. De Vlaamse Regering verstuurt onmiddellijk een ontvangstmelding van de rapporten naar het autonoom gemeentebedrijf.

Art. 37 Resultaatsbestemming

Met inachtname van de terzake gesloten beleidsovereenkomsten en nadat een bedrag van ten minste een twintigste van de nettowinst is ingehouden voor de vorming van een reservefonds, een verplichting die ophoudt wanneer het reservefonds een tiende van het maatschappelijk kapitaal heeft bereikt en nadat de raad van bestuur heeft beslist over het reserveren of overdragen van het resultaat van het bedrijf, wordt het saldo aan de stad uitgekeerd.

Art. 38 Commissaris

De commissaris is lid is van het instituut van Bedrijfsrevisoren en wordt benoemd door de gemeenteraad.

Art. 38 Bezoldiging

De bezoldiging van de commissaris, lid van het Instituut van Bedrijfsrevisoren, bestaat in een vast bedrag, dat bij de aanvang van zijn opdracht wordt vastgesteld.

Art. 39 Duur van de mandaten

De commissaris wordt benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar.

Onverminderd hetgeen bepaald wordt in het vorige lid, moet de commissaris, indien de jaarrekening niet tijdig is opgesteld door de raad van bestuur, verder zijn functie uitoefenen tot de vergadering waarop de gemeenteraad beraadslaagt over de jaarrekening of tot zijn regelmatige vervanging.

Op straf van schadevergoeding kan de commissaris tijdens zijn opdracht alleen om wettige redenen door de gemeenteraad worden ontslagen.

Art. 40 Taak van de commissaris

De commissaris is belast met de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen in het autonoom gemeentebedrijf

De commissaris kan te allen tijde ter plaatse inzage nemen van de boeken, brieven, notulen en in het algemeen van alle documenten en geschriften van het bedrijf. Hij kan van de bestuurders, de gemachtigden en de aangestelden van het bedrijf alle ophelderingen en inlichtingen vorderen en alle verificaties verrichten die hij nodig acht.

De commissaris kan zich bij de uitoefening van zijn taak, op zijn kosten, doen bijstaan door aangestelden of andere personen voor wie hij instaat.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

'In zijn verslag vermeldt en rechtvaardigt de commissaris nauwkeurig en duidelijk het eventueel vcorbehoud

" en de bezwaren die hij meent te moeten maken. Zoniet, dan vermeldt hij uitdrukkelijk dat hij noch voorbehoud noch bezwaar te maken heeft.

Art. 41 Kwijting van de bestuurders

Jaarlijks beslist de gemeenteraad over de aan de bestuurders te verlenen kwijting, na goedkeuring van de rekeningen. Deze kwijting is slechts rechtsgeldig in zoverre de ware toestand van het bedrijf niet wordt verborgen door enige weglating of onjuiste opgave in de rekeningen of in de rapportering betreffende de uitvoering van de overeenkomst, bedoeld in artikel 9 van de statuten.

HOOFDSTUK VI

SLOTBEPALINGEN

Art. 42 Vertegenwoordiging

Het bedrijf wordt ten overstaan van derden geldig vertegenwoordigd door de voorzitter van de raad van bestuur, de voorzitter van het directiecomité of twee bestuurders samen.

Binnen de grenzen van het dagelijks bestuur wordt het bedrijf geldig vertegenwoordigd door de voorzitter van het directiecomité.

Het bedrijf kan eveneens geldig worden vertegenwoordigd door bijzondere lasthebbers, binnen de grenzen van hun mandaat,

Art. 43 Rechtsopvolging

De stad Scherpenheuvel-Zichem kan aan het bedrijf bij of na de oprichting rechten en plichten overdragen, waaronder het eigendomsrecht op roerende en onroerende goederen.

Deze overdracht zál van reohtswege geschieden voor de overeenkomsten, eigendommen, en andere rechten en plichten die de gemeenteraad bij of na de oprichting aanduidt. Deze rechtsopvolging van rechtswege berust op de wettelijke en reglementaire bepalingen vermeld in artikel 2 van deze statuten en volgt uit de overdracht van de betrokken activiteiten door de stad aan het bedrijf. Van deze rechtsopvolging van rechtswege wordt door de stad bij aangetekende brief kennis gegeven aan het bedrijf en mogelijke andere belanghebbende partijen.

De overdracht en de rechtsopvolging zijn evenwel voltrokken door het enkele gemeenteraadsbesluit. Het bedrijf en de stad kunnen de door de stad besliste overdracht van de eigendom van onroerende goederen zo nodig met bijkomende middelen tegenstelbaar aan derden maken.

De overdracht van andere overeenkomsten, rechten en plichten door de stad aan het bedrijf geschiedt op basis van de desbetreffende overeenkomsten of het gemeen recht terzake.

Bij of na de oprichting van het bedrijf kan de stad goederen aan het bedrijf verkopen of ter beschikking stellen onder nader overeen te komen voorwaarden.

Art. 44 Ontbinding en vereffening

§1 De gemeenteraad, kan steeds beslissen om tot ontbinding en vereffening van een autonoom gemeentebedrijf over te gaan.

In de beslissing tot ontbinding wijst de gemeenteraad de vereffenaars aan. Alle andere organen vervallen op het ogenblik van de ontbinding.

§2 Het personeel in statutair dienstverband van het ontbonden autonoom gemeentebedrijf wordt overgenomen door de stad.

De stad waarborgt de rechten die het autonoom gemeentebedrijf op het ogenblik van ontbinding voor het overgenomen personeel had vastgesteld.

§3 De rechten en verplichtingen van het ontbonden autonoom gemeentebedrijf worden overgenomen door de stad.

§4 In afwijking van §2 en §3 kan de gemeenteraad in het ontbindingsbesluit de personeelsleden, die daarmee moeten instemmen, en de rechten en verplichtingen aanwijzen die overgenomen worden door de overnemer of de overnemers van de activiteiten van het gemeentebedrijf.

Voor-' ,béhouden

aan het Belgisch. Staatsblad



Deze statuten werden op 06.02.2014 goedgekeurd door de Vlaamse Minister van bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand.

Op de Gemeenteraad van 13.02.2014 werd kennis genomen van het ontslag uit de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Patrimonium Scherpenheuvel-Zichem van volgende bestuurders:

* Ronald Schuyten

* Geert Janssens

Volgende personen werden aangesteld als bestuurders:

*Kathleen Lemmens

* Anja Janse

Vanaf 13.02.2014 ziet de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Patrimonium Scherpenheuvel-Zichem er aldus uit als volgt:



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2014 - Annexes du Moniteur belge * Anja Janse

* Kris Peetermans

* Rob Jacquemyn

* Ben Mattheus

* Kathleen Lemmens

* Allessia Claes

* Marc Van Torre

* Paul Boschmans

* Joris De Vriendt

Voor het Autonoom Gemeentebedrijf Patrimonium Scherpenheuvel-Zichem,

Ronald Schuyten,

Voorzitter.



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid ván de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

29/09/2014 : ME. - JAARREKENING 31.12.2013, GGK 23.06.2014, NGL 22.09.2014 14596-0186-017
03/08/2012 : ME. - JAARREKENING 31.12.2011, GGK 21.06.2012, NGL 31.07.2012 12371-0220-015
19/08/2011 : ME. - JAARREKENING 31.12.2010, GGK 30.06.2011, NGL 16.08.2011 11405-0044-015
30/07/2010 : ME. - JAARREKENING 31.12.2009, GGK 28.06.2010, NGL 26.07.2010 10343-0187-016
03/07/2009 : ME. - JAARREKENING 31.12.2008, GGK 25.05.2009, NGL 29.06.2009 09321-0032-016
25/07/2008 : ME. - JAARREKENING 31.12.2007, GGK 03.06.2008, NGL 22.07.2008 08443-0184-015
17/07/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2006, GGK 21.06.2007, NGL 06.07.2007 07386-0057-013
09/07/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2005, GGK 21.06.2007, NGL 28.06.2007 07351-0211-010
09/07/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2004, GGK 21.06.2007, NGL 28.06.2007 07351-0209-007
09/07/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2003, GGK 21.06.2007, NGL 28.06.2007 07351-0208-010

Coordonnées
AGB PATRIMONIUM SCHERPENHEUVEL-ZICHEM

Adresse
AUGUST NIHOULSTRAAT 13 3270 SCHERPENHEUVEL

Code postal : 3270
Localité : Scherpenheuvel
Commune : SCHERPENHEUVEL-ZICHEM
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande