BELGISCHE QUIZBOND

Association sans but lucratif


Dénomination : BELGISCHE QUIZBOND
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 839.852.031

Publication

13/10/2011
ÿþntoo 2.0

., .

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

Voor-

benouden aan heg Belgisch

Staatsblad Ï

Iu111~~umu~muau~~~u

*11154889

o

Nee-gelegd ter griffie de-i;

Rechtbank van Koophandel

te Leuven, de Q 3 RKT, 2011

DE GRIFFIER,

GMene

Ordermemingsnr : Benactjng

(voluit) : BELGISCHE QUIZBOND

Rechtsvorm : VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK Zetel : JOZEF WAUTERSSTRAAT 9, 3010 KESSEL-LO V0ortvarip akte : STATUTEN

Statuten Belgische QuizBond vzw - BOB vzw

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge Naam: Belgische Quizbond

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Afkorting: BQB vzw

Zetel: Jozef Wautersstraat 9 - 3010 Kessel-Lo - België

Deze statuten werden opgesteld en ondertekend op 03/09/2011 te Jozef Wautersstraat 9 - 3010 Kessel-Lo in aanwezigheid van Steven De Ceuster, Stijn Gyselinckx, Filips Schillebeeckx, Tom Trogh, Berten Van Herp, Tom Vansteenbrugge en Dorian Willems.

Sectie 0: Stichtende Leden

Steven Richard Philomena de Ceuster. Melkweg 5, 2980 Zoersel

Stijn Gyselinckx: Lerrekensstraat 20, 2220 Heist-op-den-Berg

Filips Schillebeeckx: Geelsebaan 124, 2480 Kasterfee

Tom Hubert Frans Trogh: Jozef Wautersstraat 9, 3010 Kessel-Lo

Berten Van Herp: Peizegemstraat 28, 1785 Merchtem

Tom Roger Quirinus Vansteenbrugge: Torhoutsestraat 112, 8020 Ruddervoorde

Dorian Willems: Zakstraat 4, 9050 Gent

Sectie I : Naam, zetel, maatschappelijk doel, duur

Artikel 1: Naam

De vereniging draagt de naam "Belgische Quizbond vereniging zonder winstoogmerk", afgekort "BOB vzw".

Artikel 2: Zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te Jozef Wautersstraat 9 - 3010 Kessel-Lo, in het

gerechtelijk Nederlandstalig arrondissement Leuven.

Artikel 3: Maatschappelijk Doel

§1. De vereniging stelt zich tot maatschappelijk doel het quizzen als denksport en vrijetijdsbesteding te bevorderen. Zij mag alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen.

§2. De vereniging mag alle roerende en onroerende goederen in vruchtgebruik of eigendom hebben, kopen of huren.







§3. De vereniging kan in ondergeschikte orde handelsdaden stellen, waarvan de inkomsten aangewend worden om haar maatschappelijk doel te realiseren.



Artikel 4: Duur

De vereniging wordt voor onbepaalde duur opgericht en kan op elk moment worden ontbonden.

Sectie Il: Leden

Artikel 5: Leden

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOO 2.0

De vereniging telt effectieve leden en toegetreden leden.

Artikel 6: Effectieve Leden

§1. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. Alleen effectieve leden kunnen zetelen in de Algemene Vergadering. Voor het overige gelden voor de effectieve leden dezelfde rechten en plichten als voor de toegetreden leden.

§2. Alleen natuurlijke personen die ook toegetreden lid zijn komen in aanmerking als effectief lid.

§3. De groep van effectieve leden bestaat uit de leden van de Raad van Bestuur, de celvoorzitters zoals opgelijst in het huishoudelijk reglement, de ereleden zoals opgelijst in het huishoudelijk reglement, en de provinciale afgevaardigden, die verkozen worden volgens de in het huishoudelijk reglement beschreven modaliteiten.

§4. Elk effectief lid kan te allen tijde ontslag nemen uit de vereniging mits het opsturen van een aangetekend schrijven aan de voorzitter en secretaris van de Raad van Bestuur, of dit melden op een Algemene Vergadering.

§5. Een uitsluiting van een effectief lid kan alleen uitgesproken worden door de Algemene Vergadering met een 2/3 meerderheid wanneer ten minste 213 van de effectieve leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Tegen deze beslissing is geen beroep mogelijk.

§6. De Raad van Bestuur mag evenwel, tot de beslissing van de Algemene Vergadering, de effectieve leden schorsen die zich schuldig zouden gemaakt hebben aan een ernstige inbreuk op de statuten of in verband met de eer of de wellevendheid.

§7. Effectieve leden die ontslag nemen of worden uitgesloten, hebben geen aanspraak op het vermogen van de vereniging. Ze kunnen evenmin de betaalde bijdragen terugvorderen. Ze mogen geen opgave of verantwoording van de rekeningen, noch het leggen van de zegels of een inventaris vragen.

§8. Effectieve leden moeten beschikken over een geldig email-adres waarmee ze elektronische brieven kunnen ontvangen en versturen.

§9. De maximumbijdrage van de effectieve leden is vastgesteld op ¬ 100 per jaar.

Artikel 7: Toegetreden Leden

§1. De Raad van Bestuur kan, onder door hem te bepalen voorwaarden natuurlijke personen als aangesloten leden tot de vereniging toelaten. Deze toegetreden leden maken geen deel uit van de Algemene Vergadering en hebben geen stemrecht. Tegen deze beslissing is geen beroep mogelijk.

§2. Bij inschrijving moeten de toegetreden leden de verplichte velden van het ter beschikking gestelde inschrijvingsformulier volledig en correct invullen. Het toegetreden lid is verplicht wijzigingen van verplichte gegevens voor het lidmaatschap zo snel mogelijk te melden aan de secretaris van de Raad van Bestuur.

§3. Toegetreden leden betalen jaarlijks lidgeld, waarvan de hoogte jaarlijks wordt bepaald door de Raad van Bestuur. Deze bepaling gebeurt voor 01 augustus, de aanvang van het nieuwe quizseizoen.

§4 Na betaling van het lidgeld wordt het toegetreden lid opgenomen in het register van toegetreden leden en aangesloten bij de BQB vzw. De aansluiting is geldig tot het einde van het lopende quizseizoen (31 juli). Bij niet-hernieuwing wordt het toegetreden lid verwijderd uit het register van toegetreden leden.

§5 Alle leden dienen zich te gedragen conform het Huishoudelijk Reglement. Het Huishoudelijk Reglement wordt ter inzage gepubliceerd op de website van de BOB vzw (http://www.bgb.be). De leden worden geacht kennis genomen te hebben van de inhoud van dit document.

§6 Wangedrag en het niet naleven van de bepalingen van het Huishoudelijk Reglement geeft de Raad van Bestuur van de BOB vzw het recht een aangesloten lid te schorsen of te schrappen uit het register van toegetreden leden. De Raad van Bestuur beslist hierover bij 2/3 meerderheid wanneer ten minste 2/3 van de leden van de Raad van Bestuur op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn

§7 De Raad van Bestuur houdt zich het recht voor in de eerste week na aanvraag tot (her-)opname in het register van toegetreden leden, een kandidaat-lid te weigeren. De Raad van Bestuur zal in dergelijk geval de reden van weigering aan de betrokkene meedelen.

§8 Op basis van vrijwilligerswerk voor BOB vzw en om uitzonderlijke redenen, enkel door beslissing van de Raad van Bestuur bekrachtigd, kan besloten worden lot gehele of gedeeltelijke terugbetaling van het lidgeld.

§9 De Raad van Bestuur beslist jaarlijks bij aanvang van het nieuwe werkingsjaar en uiterlijk voor 1 september over de vrijstelling van betaling van het lidgeld voor bestuursleden. Aan deze vrijstelling kan geen gewoonterecht ontleend worden.

§10. Toegetreden leden worden via een elektronische brief op de hoogte gebracht van openstaande vacatures als provinciale afgevaardigde en als lid van de Raad van Bestuur.

§11. Enkel toegetreden leden hebben het recht om zich bij een openstaande vacature kandidaat te stellen als provinciaal afgevaardigde (effectief lid) voor zijn/haar provincie. Zich kandidaat stellen gebeurt via de in het huishoudelijk reglement beschreven procedure.

§12. Toegetreden leden hebben het recht het een stem uit te brengen bij de verkiezing van hun provinciaal afgevaardigde(n) conform de in het huishoudelijk reglement beschreven procedure.

§13 Toegetreden leden hebben het recht het verslag van de Algemene Vergadering in te zien bij eenvoudig verzoek aan de secretaris van de Raad van Bestuur.

§14. Toegetreden leden kunnen te allen tijde hun lidmaatschap opzeggen mits het opsturen van een elektronisch schrijven aan de voorzitter en secretaris van de Raad van Bestuur.

§15. Een toegetreden lid dat ontslag neemt of wordt uitgesloten of waarvan het lidmaatschap van rechtswege eindigt heeft geen aanspraak op het bezit van de vereniging en kan de betaalde bijdragen niet

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

terugvorderen. Schorsing of schrapping heeft nooit terugbetaling van lidgeld tot gevolg, noch van enig deel daarvan.

§16. Voor wijzigingen van rechten en verplichtingen van de toegetreden leden is hun instemming niet vereist.

Artikel 8: Quizploegen en Afdelingen

§1. De Raad van Bestuur kan, onder door hem te bepalen voorwaarden, quizploegen opnemen in het register van quizploegen.

§2. Bij inschrijving van een quizploeg moeten de verplichte velden van het ter beschikking gestelde inschrijvingsformulier volledig en correct ingevuld worden. Elke quizploeg moet één contactpersoon opgeven die door de BOB vzw op elektronische manier kan gecontacteerd worden.

§3. Quizploegen die in het lopende seizoen minstens één quiz organiseren, in eigen naam of in samenwerking met een andere organisatie, worden beschouwd als een actieve afdeling van de BQB vzw.

§4. De contactpersoon van een bepaalde quizploeg is verplicht wijzigingen van verplichte gegevens zo snel mogelijk te melden aan de secretaris van de Raad van Bestuur.

§5. Quizploegen worden bij aanvang van een nieuw seizoen automatisch heringeschreven in het register van quizploegen voor het volgende seizoen.

§6. De contactpersoon van een bepaalde quizploeg kan te allen tijde de schrapping van de quizploeg uit het register van quizploegen vragen mits het opsturen van een elektronisch schrijven aan de voorzitter of secretaris van de Raad van Bestuur.

§7. Wangedrag en het niet naleven van de bepalingen van het Huishoudelijk Reglement door leden van een bepaalde quizploeg geeft de Raad van Bestuur van de BQB vzw het recht een ingeschreven quizploeg te schorsen of te schrappen uit het register van quizploegen. De Raad van Bestuur beslist hierover bij 2/3 meerderheid wanneer ten minste 213 van de leden van de Raad van Bestuur op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn

Sectie III : Algemene Vergadering

Artikel 9: Algemene Vergadering

§1. De Algemene Vergadering is samengesteld uit de effectieve leden bestaande uit de Raad van Bestuur, de celvoorzitters zoals opgelijst in het huishoudelijk reglement, de ereleden zoals opgelijst in het huishoudelijk reglement, en de provinciale afgevaardigden. De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur, bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter, bij diens afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders.

§2. Elk effectief lid beschikt over één stem op de Algemene Vergadering.

§3. Een effectief lid kan zich bij volmacht door een ander effectief lid laten vertegenwoordigen, krachtens een schriftelijke volmacht die de agenda van de Algemene Vergadering vermeldt. Een effectief lid kan slechts één ander effectief lid, ai dan niet lid van dezelfde provincie, vertegenwoordigen. Bij gelijkheid van stemmen, is de stem van de voorzitter van de vergadering doorslaggevend.

§4. Toegetreden leden kunnen incidenteel worden toegelaten op de Algemene Vergadering mits hun aanwezigheid door de meerderheid van de aanwezige effectieve leden wordt goedgekeurd; zij hebben op die vergadering geen stemrecht.

Artikel 10 : Bevoegdheden AV

De bevoegdheden van de Algemene Vergadering zijn:

1. het wijzigen van de statuten

2. het wijzigen van de zetel van de vereniging

3. het goedkeuren van wijzigingen aan het huishoudelijk reglement

4. het benoemen en afzetten van de bestuurders

5. het goedkeuren van de begroting en de rekeningen

6. de kwijting van de bestuurders

7. het uitsluiten van effectieve leden

8. de vrijwillige ontbinding van de vereniging

9. omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

10. nemen van alle andere beslissingen die door de wet of door de statuten aan de Algemene Vergadering zijn toevertrouwd

11. de benoeming en afzetting van eventuele commissarissen, alsook het bepalen van hun eventuele bezoldiging en het verlenen van de kwijting.

Artikel 11: Samenroeping AV en Agenda bepaling

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

iMOp 2.0

§1. De Algemene Vergadering moet minstens éénmaal per jaar bij eenvoudige electronische brief samengeroepen worden. Daarbuiten wordt een Bijzondere Algemene Vergadering bijeengeroepen door de Raad van Bestuur telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks vereist of indien 115 van de effectieve leden het vraagt en dit binnen een maand + 15 dagen na het indienen van het verzoek bij de Raad van Bestuur.

§2. Aile effectieve leden warden per electronische brief uitgenodigd op de Algemene Vergadering. Dit gebeurt minimaal 30 dagen voor het tijdstip waarop de Algemene Vergadering zal plaatsvinden. De uitnodiging vermeldt dag, plaats en uur.

§3. De oproeping bevat de agenda, die wordt opgesteld door de Raad van Bestuur. Elk voorstel dat door minimaal 3 van de effectieve leden per electronische brief wordt opgestuurd naar de secretaris van de Raad van Bestuur uiterlijk 14 dagen na toezending van de agenda, wordt eveneens op de agenda geplaatst

§4. Een voorstel tot ontslag van een provinciaal afgevaardigde ondertekend door minimaal 20 van de toegetreden leden uit diens provincie en ingediend uiterlijk 7 dagen voor de Algemene Vergadering, wordt eveneens op de agenda geplaatst.

Artikel 12: Algemene Vergadering: Besluitvorming

§1. De Algemene Vergadering mag geen besluiten treffen buiten deze voorzien op de agenda. Beslissingen worden getroffen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden.

§2. Bij een wijziging van de statuten, een wijziging van het doel van de vereniging, uitsluiting van effectieve leden of de ontbinding van de vereniging, worden de bijzondere meerderheden toegepast, voorzien in de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002. Deze bijzondere bepalingen luiden als volgt:

Over een statutenwijziging kan de Algemene Vergadering alleen op geldige wijze beraadslagen en besluiten wanneer de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de agenda en wanneer ten minste 2/3 van de effectieve leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van 213 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden. Wanneer de wijziging evenwel betrekking heeft op het doel of op de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden. Ingeval op de eerste vergadering minder dan 213 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden bedoeld in het tweede of het derde lid ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden. De tweede vergadering mag niet binnen vijftien dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden.

Artikel 13: Inzagerecht

§1. Van elke vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris. Ze worden bewaard in een notulenregister dat ter inzage is van de effectieve leden en van belanghebbende derden, die hun inzagerecht kunnen uitoefenen in overeenstemming met de in artikel 9 van het KB van 27 juni 2003 vastgelegde modaliteiten.

§2. Effectieve leden hebben het recht om op de zetel van de vzw inzage te vragen van de notulen van de Algemene Vergadering, alsook van het register der effectieve leden en van alle boekhoudkundige stukken. De modaliteiten voor de aanvraag en wijze van uitvoering worden in het huishoudelijk reglement geregeld.

Sectie IV: Raad van Bestuur

Artikel 14: Aanstelling Raad van Bestuur

§1. De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van ten minste drie leden. Het aantal bestuurders dient steeds kleiner te zijn dan het aantal effectieve leden.

§2. De Raad van Bestuur wordt benoemd door de Algemene Vergadering en zijn te allen tijde door deze afzetbaar bij 2/3 meerderheid en wanneer ten minste 213 van de effectieve leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De modaliteiten van de kandidatuurstelling en verkiezing worden gepreciseerd in het huishoudelijk reglement.

§3. ledere bestuurder kan vrijwillig ontslag nemen door een schriftelijke kennisgeving aan de Raad van Bestuur.

§4. De opdracht van de bestuurder eindigt van rechtswege door overlijden, vrijwillig ontslag of afzetting door de Algemene Vergadering.

§5. Indien door vrijwillig ontslag, overlijden, of afzetting het aantal bestuurders is teruggevallen tot onder het wettelijk minimum van drie personen, blijven de bestuurders in functie en bevoegd totdat volgens de regels in hun vervanging is voorzien. De Raad van Bestuur moet zo snel mogelijk (doch uiterlijk binnen een half jaar) nadat het aantal bestuursleden beneden het aantal van drie Is gedaald, een Algemene Vergadering bijeenroepen om in de vacature te voorzien.

§6. Benoeming, ontslag, aftreden en afzetting van bestuurders worden bekendgemaakt door neerlegging van de akte op de griffie van de Rechtbank van Koophandel van het gerechtelijk arrondissement waarin de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

-400 2.0

vereniging haar maatschappelijke zetel heeft. Hierna worden ze binnen dertig dagen na neerlegging gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Artikel 15: Werking Raad van Bestuur

§1. De Raad van Bestuur verdeelt de functies van voorzitter, ondervoorzitter, secretaris, penningmeester en overige leden. De voorzitter, ondervoorzitter en secretaris zijn ook respectievelijk voorzitter, ondervoorzitter en secretaris van de Algemene Vergadering.

§z. ue oestuuraers nanaelen ais een conc e__

§3. De Raad van Bestuur wordt samengeroepen door de voorzitter of de secretaris. De Raad van Bestuur vergadert minstens tweemaal per jaar en moet worden samengeroepen wanneer minimum 2 bestuurders erom verzoeken.

§4. Naast de bestuurders kan de Raad van Bestuur zelf toegevoegde leden aanduiden op basis van hun specifieke bekwaamheden of specialisaties. Deze toegevoegde leden kunnen de vergaderingen van de Raad van Bestuur volgen, doch hebben geen stemrecht.

So. ten vergaoenng van oe Kaaa van nestuur worst voorgezeten Boor ce voorzrner, oij mens atwezrgnelu door de ondervoorzitter, bij diens afwezigheid door de oudste der aanwezige bestuurders. De Raad van Bestuur kan slechts beslissen indien ten minste de helft van de bestuurders aanwezig is. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of de stem van degene die hem vervangt. Een bestuurder kan slechts één ander bestuurder vertegenwoordigen krachtens een geschreven volmacht, die de agenda van de vergadering bevat.

§6. Van elke vergaaering worden notulen opgemaakt, aie onaerteKena woroen Goor ae waarnemende voorzitter en secretaris. Deze notulen warden ingeschreven in een daartoe bestemd register. Effectieve leden hebben het recht om op de zetel van de vzw inzage te vragen van notulen van de Raad van Bestuur en van notulen van de vergaderingen van alle personen die een mandaat hebben.

Artikel 16: Bevoegdheden Raad van Bestuur

§1.Alles wat niet uitdrukkelijk, hetzij door de wet, hetzij door de statuten, aan de Algemene Vergadering

wordt voorbehouden, valt onder de bevoegdheid van de Raad van Bestuur.

§2. De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. De vereniging wordt vertegenwoordigd in rechte of ten overstaan van derden door de gezamenlijke handtekeningen van de voorzitter, secretaris en één andere bestuurder.

§3. De bevoegdheid om de vereniging in en buiten rechte te vertegenwoordigen kan door de Raad van Bestuur bij eenvoudig besluit worden opgedragen aan één of meer personen, al dan niet bestuurder. De bevoegdheden van bovengenoemde personen worden precies afgebakend door de Raad van Bestuur, die eveneens de duur van het mandaat bepaalt. Het mandaat kan te allen tijde met onmiddellijke ingang door de Raad van Bestuur worden ingetrokken. Een mandataris kan vrijwillig ontslag nemen; hiertoe wordt een schriftelijk verzoek ingediend bij de Raad van Bestuur. Effectieve leden hebben het recht om op de zetel van de vzw inzage te vragen van notulen van de vergaderingen van personen die een mandaat hebben.

§4. Benoeming, ontslag, aftreden en afzetting van de personen die de vereniging kunnen vertegenwoordigen worden bekendgemaakt door neerlegging van de akte op de griffie van de Rechtbank van Koophandel van het gerechtelijk arrondissement waarin de vereniging haar maatschappelijke zetel heeft. Hierna worden ze gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Sectie V: Het Dagelijks Bestuur

Artikel 17

§1. Handelingen van dagelijks bestuur van de vereniging worden opgedragen aan de leden van het dagelijks bestuur

§2. Alles wat niet uitdrukkelijk, hetzij door de wet, hetzij door de statuten, aan de Algemene Vergadering of aan de Raad van Bestuur wordt voorbehouden, valt onder de bevoegdheid van het dagelijks bestuur.

§3. Benoeming tot lid van het dagelijks bestuur gebeurt automatisch bij benoeming tot de gelijknamige functie bij de Raad van Bestuur. Ambtsbeëindiging of afzetting gebeurt automatisch bij ambtsbeëindiging of afzetting als lid van de Raad van Bestuur voor de corresponderende functie.

§4. Het dagelijks bestuur handelt ais een college. Modaliteiten omtrent de interne werking van het Dagelijks Bestuur kunnen gevonden warden in het huishoudelijk reglement

Sectie VI: Begrotingen en Rekeningen Artikel 18

MOD 2.0

§1. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 augustus tot en met 31 juli. De boekhouding van de inkomsten en uitgaven dient nauwkeurig volgens de principes van de vereenvoudigde boekhouding gevoerd te worden. De Raad van Bestuur bereidt de rekeningen en begrotingen voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering, ten laatste 6 maanden na afsluiting van het boekjaar.

§2. Na goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, legt de Raad van Bestuur verantwoording af voor het beleid in het voorgaande jaar en spreekt de Algemene Vergadering zich uit over de kwijting aan de bestuurders. Dit gebeurt bij afzonderlijke stemming.

§3. De jaarrekening wordt neergelegd ter griffie van de Rechtbank van Koophandel.

Voor- Laa G; i6  Vervolg

behouden aan het Belgisch Staatsblad

Sectie VII: Ontbinding en Vereffening

Artikel 19

Ingeval van vrijwillige of gerechtelijke ontbinding, onafgezien van de reden of het ogenblik, wordt het nettovermogen, na aflossing van de schulden en van de lasten, overgedragen aan een doel dat het meest overeenstemt met het doel van de huidige vereniging.

Sectie VII1: Huishoudelijk reglement

Artikel 20

De Raad van Bestuur stelt een huishoudelijk reglement op dat de interne werking van de vereniging regelt

en van toepassing is op alle effectieve en toegetreden leden. Het huishoudelijk reglement moet initieel worden

goedgekeurd door de Algemene Vergadering.

Doorgevoerde wijzigingen aan het huishoudelijk reglement worden door de Raad van Bestuur aan de

toegetreden leden gecommuniceerd.

Sectie 1X: Toezicht door een commissaris

Artikel 21

Zolang de BOB vzw voor het laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in artikel 17, § 5 van de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 niet overschrijdt, is de BOB vzw niet verplicht een commissaris te benoemen.

Zodra de BOB vzw de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de Algemene Vergadering onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut van bedrijfsrevisoren.en voor een termijn van 2 jaar.

Sectie X : Onvoorziene gevallen

Artikel 22

Voor aile gevallen die niet voorzien worden door de statuten, zijn de beschikkingen van de wet van 27 juni

1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 van toepassing.

Samenstelling Raad van Bestuur per 03/09/2011

Voorzitter: Filips Schillebeeckx

Ondervoorzitter: Tom Vansteenbrugge

Penningmeester: Tom Trogh

Secretaris: Stijn Gyselinckx

Overige Bestuursleden: Berten van Herp / Dorian Willems

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
BELGISCHE QUIZBOND

Adresse
JOZEF WAUTERSSTRAAT 9 3010 KESSEL-LO

Code postal : 3010
Localité : Kessel Lo
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande