CAFETARIA POLITIEHUIS LEUVEN

Association sans but lucratif


Dénomination : CAFETARIA POLITIEHUIS LEUVEN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 820.832.806

Publication

06/07/2012
ÿþ mon 2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Neergelegd ter griffie der Rechtbank van Koopk}ao

te Leuven, de 4.r! JJ 2012

DE GRIFFIER.

Griffie

Ondernemingsnr : 820.832.806

Benaming

(voluit) : VZW Cafetaria Politiehuis Leuven

(verkort) : VZW Caf Pol Leuven

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Philipssite 4, 3001 Leuven

Onderwerp akte : Wijziging van de statuten

Op 25/04/2012 werden tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van de vzw Cafetaria Politiehuis Leuven met meerderheid der stemmen de statuten gewijzigd. Deze wijzigingen werden doorgevoerd ingevolge beëindiging van mandaten binnen de VZW. De volgende bestuursleden werden vervangen:

Voorzitter Rudy HEMMERYCKX, ingevolge zijn aanduiding als mandataris Bestuurlijk Directeur-coördinator voor het Arrondissement Turnhout;

Secretaris Harry FONTEYN, ingevolge zijn op pensioen stelling op 01/01/2012

Schatbewaarder Luc SEUCKENS, ingevolge zijn aanstelling in de nieuwe functie van secretaris-schatbewaarder van de VZW Cafetaria Politiehuis Leuven.

Commissaris Franky VER EECKE, ingevolge zijn aanstelling in de nieuwe functie van ondervoorzitter van de VZW Cafetaria Politiehuis Leuven.

TITEL 1: BENAMING, ZETEL, DOEL, DUUR

Artikel 1:

De vereniging wordt Cafetaria Politiehuis Leuven genoemd en de zetel is gevestigd Philipssite 4 te 3001 Leuven (Gerechtelijk Arrondissement Leuven)

Artikel 2:

De vereniging heeft tot doel: het verhogen van het welzijn en het comfort van de personeelsleden van de lokale en federale politie met standplaats Philipssite 4 te 3011 Leuven en bezoekers van het politiehuis Leuven. Dit onder meer door het aanbieden van dranken en versnaperingen en het organiseren van sociale en culturele activiteiten.

Artikel 3:

De duur van de vereniging is onbeperkt. Ze kan op elk ogenblik ontbonden worden.

TITEL 2:BEHEER, DAGELIJKS BESTUUR, LEDEN

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n{en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad I II II II III HhIII II

*12119765*

u







Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MDO22

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 4:

De raad van bestuur bestaat uit een voorzitter, twee ondervoorzitters, een secretaris/schatbewaarder en twee commissarissen.

Vanaf 01/05/2012 tot aan de eerstvolgende gewone jaarlijkse Algemene Vergadering zullen de bestuursmandaten als volgt verdeeld worden:

- voorzitter: Karolien De Smet;

- ondervoorzitters: Jean-Paul Mouchaers en Franky Ver Eecke;

- secretaris/schatbewaarder: Luc Seuckens;

- commissarissen: Marc Van Hemelen en Elke Van Imp.

Het dagelijks bestuur wordt waargenomen door de voorzitter en de twee ondervoorzitters.

Artikel 5:

Indien het mandaat van een bestuurslid definitief ophoudt door onvoorziene omstandigheden of wegens beëindiging van de professionele maandaatfunctie, zal er door het huidig bestuur een vervanger aangeduid worden tot aan de volgende gewone jaarlijkse Algemene Vergadering.

Artikel 6:

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in rechte. Alle activiteiten, in het belang van de vereniging, kunnen enkel plaatsvinden met meerderheid van stemmen vanwege de Raad van Bestuur en dit voor zover minstens de helft van de bestuurders op de regelmatig bijeengeroepen bestuursvergadering vertegenwoordigd zijn. De Raad van Bestuur kan specifieke bevoegdheden verlenen aan één lid van de Raad van Bestuur.

Artikel 7:

Het Dagelijks Bestuur staat in voor het behandelen van de dringende lopende zaken.

Artikel 8:

Het aantal leden van de vereniging is niet beperkt maar moet tenminste zes bedragen. Ieder lid wordt geacht de statuten te kennen welke steeds ter inzage liggen en treedt aldus onvoorwaardelijk toe tot de statuten en het huishoudelijk reglement.

Artikel 9:

Enkel personeelsleden van de Federale Politie Leuven en de Lokale Politie Leuven met standplaats Philipssite 4 te 3001 Leuven hebben kunnen lid zijn van de vereniging.

Artikel 10:

In navolging van artikel 9 wordt het lidmaatschap automatisch verworven. Elk personeelslid wordt individueel in kennis gesteld van dit lidmaatschap en ontvangt een kopie van de statuten. ieder lid heeft het recht om op elk ogenblik het lidmaatschap op te zeggen of niet te aanvaarden, door middel van een schrijven aan de secretarislschatbewaarder.

TITEL 3:ALGEMENE VERGADERING

c..g

M0D2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 11:

De Algemene Vergadering is het hoogste bestuursorgaan van de vereniging. Tot haar bevoegdheid behoort niet limitatief :

- het wijzigen van de statuten;

- het benoemen en afzetten van de bestuurders;

- het goedkeuren van de begrotingen en de rekeningen;

het ontbinden van de vereniging;

- goedkeuren van het huishoudelijk reglement zoals voorgelegd door de Raad van Bestuur. Artikel 12:

De Gewone Algemene Vergadering komt minstens één maal per jaar samen. In principe gebeurt dit in de loop van de maand maart.

Artikel 13:

Een Buitengewone Algemene Vergadering kan bijeengeroepen worden telkens wanneer de Raad van Bestuur dit noodzakelijk acht of wanneer minstens één vijfde van de leden daarom verzoekt.

Artikel 14:

De leden kunnen zich op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid, mits voorlegging van een gedagtekende volmacht.

Artikel 15:

De oproeping voor de Algemene Vergadering geschiedt door een brief aan de leden, en dit minstens 14 dagen op voorhand. Leden die agendapunten wensen behandeld te zien, dienen deze punten ten laatste één week voor de datum van de Algemene Vergadering aan de secretaris te bezorgen.

Artikel 16:

Al de leden hebben gelijk stemrecht op de Algemene Vergadering en de besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen van de aanwezige leden, behalve in de gevallen waarin de statuten of de Wet anders voorziet. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter der vergadering beslissend.

Artikel 17:

De Algemene vergadering kan over de wijzigingen in de statuten of de ontbinding van de vereniging alleen dan geldig beraadslagen wanneer het voorwerp daarvan bijzonder is vermeld in de oproeping. Tot geen wijziging kan besloten worden tenzij met twee derde meerderheid der stemmen van de aanwezigen.

Artikel 18:

De besluiten van de Algemene Vergadering worden op dezelfde wijze bekendgemaakt als de oproeping tot deze Algemene vergadering.

Artikel 19:

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter, of bij diens afwezigheid door een van de twee ondervoorzitters.

MOD 2.2

t ~ Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad Luik B - Vervolg

TITEL 4:REKENINGEN, ONTBINDING, VEREFFENING

Artikel 20:

De rekeningen worden afgesloten op 31 januari van het jaar, volgend op het boekjaar. Het boekjaar loopt van 01 januari tot 31 december. liet eerste boekjaar loopt vanaf de datum van oprichting tot 31 december 2010.

Artikel 21:

De Raad van Bestuur legt op de jaarlijkse Algemene Vergadering de rekeningen voor van het verlopen boekjaar en de begroting van het lopend jaar. Na goedkeuring ervan, verleent de Algemene Vergadering ontlasting aan de Raad van Bestuur voor het beheer van het verlopen jaar.

Artikel 22:

De ontbinding der vereniging gebeurt volgens de bepalingen der wet en met de meerderheid van stemmen zoals bepaald in artikel 17. In voorkomend geval beslist de Algemene Vergadering eveneens over de bestemming van het vermogen na vereffening van de vzw.

Opgesteld te Leuven in twee exemplaren op 2510412012

Neergelegd te Leuven door BestuurderNoorzitter: Karolien De Smet

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
CAFETARIA POLITIEHUIS LEUVEN

Adresse
PHILIPSSITE 4 3001 HEVERLEE

Code postal : 3001
Localité : Heverlee
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande