CEBAM, BELGISCH CENTRUM VOOR EVIDENCE-BASED MEDICINE, AFGEKORT : CEBAM

Association sans but lucratif


Dénomination : CEBAM, BELGISCH CENTRUM VOOR EVIDENCE-BASED MEDICINE, AFGEKORT : CEBAM
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 842.850.519

Publication

31/01/2012
ÿþ MOD 2.2

~1~ 6 La? In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffie dT~,

Rechtbank van Koophand&

te Leuven, de 1 8 JAN. 2012

DE GafifklER,

IIII

*iaoa+

I

bef a2 Be Sta;

n .%5o. ..sil5

Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) : CEBAM, Belgisch Centrum voor Evidence-Based Medicine vzw

(verkort) : CEBAM

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Kapucijnenvoer 33, Blok J, 3000 Leuven, België

Onderwerp akte : oprichting vzw - bestuurders - dagelijks bestuur - gemachtigden ledenregister

De ondergetekenden:

Aertgeerts Bert, wonende te Panoramalaan 47 3012 Wilsele, geboren te Herk-de-Stad op 12 oktober 1964

Buntinx Frank, wonende te Dr. Haubenlaan 43 3630 Maasmechelen, geboren te Hasselt op 29 oktober 1950

Cools Filip, wonende te Platanentaan 125 1861 Wolvertem, geboren te Gent op 1 juni 1965

Debéthune Xavier, wonende te Cogelslei 12 2640 Mortsel, geboren te Leuven op 25 januari 1955

Kolh Philippe, wonende te Rue de l'Athénée 55 4630 Soumagne, geboren te Luik op 9 mei 1964

Peeters André, wonende te Vogelzang 17 1982 Weerde, geboren te Turnhout op 30 januari 1960

Ramaekers Dirk, wonende te Fonteinstraat 12 3560 Lummen, geboren te Hasselt op 23 juni 1967

Roland Michel, wonende te Van Volxemlaan 45 1190 Brussel, geboren te Brussel op 5 oktober 1948

Van Brabandt Hans, wonende te Ridder Dessainlaan 66 2800 Mechelen, geboren te Deinze op 10

november 1953

Vander Stichele Robert, wonende te Francisco Ferrerlaan 117 9000 Gent, geboren te Sittard (NL) op 8

november 1952

Van Royen Paul, wonende te Lange Koepoortstraat 52/6 2000 Antwerpen, geboren te Wilrijk op 28 oktober

1958

verklaren bij deze akte een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, overeenkomstig de Wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, die rechtspersoonlijkheid verleent aan de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, waarvan zij de statuten als volgt samenstellen:

TITEL I: NAAM - ZETEL - DOEL - DUUR

ARTIKEL 1

De vereniging draagt de naam: CEBAM, Belgisch Centrum voor Evidence-Based Medicine vzw. De Franstalige naam is CEBAM, Centre belge d'Evidence-Based Medicine asbl. De Engelstalige namen zijn Belgian Centre for Evidence-Based Medicine vzw en Belgian Centre for Evidence-Based Medicine asbl . De afgekorte naam is CEBAM.

ARTIKEL 2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

De zetel van de vereniging is gevestigd te Kapucijnenvoer 33  Blok J  Bus 7001, 3000 Leuven en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Leuven.

ARTIKEL 3

De vereniging stelt zich tot doel, met uitsluiting van elk winstoogmerk,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

1) de bekendheid en het gebruik van "evidence-based medicine", "evidence-based practice" en "evidence-based health care" in België te stimuleren, zowel bij zorgverstrekkers als bij het grote publiek, onder andere door het organiseren van congressen en cursussen, de publicatie van artikels in de medische, de paramedische en de lekenpers, en het onderrichten van evidence-based health care aan de zorgverleners;

2) ais "Belgian Branch of the Dutch Cochrane Centre": vertegenwoordigen en promoten van de Cochrane Collaboration in België, ter beschikking stellen van informatie ivm de Cochrane Collaboration, geven van opleidingen in verband met het opstellen en uitwerken van een Cochrane systematische review en het verzekeren van methodologische ondersteuning in het verdere proces daarvan, promoten van de Cochrane Library en faciliteren van de toegang tot deze database, bijdragen tot het verbeteren van de methodologische kwaliteit van Cochrane reviews door het uitvoeren of ondersteunen van methodologisch onderzoek;

3) validatie van nationale klinische richtlijnen, op basis van "evidence based practice" en "evidence based health care";

4) het geven van opleidingen en het propageren van het gebruik van de CEBAM Digital Library for health (CDLH).

Om haar doel te verwezenlijken, kan de vzw alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-winstgevende doelstellingen.

ARTIKEL 4

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, doch kan te allen tijde ontbonden worden.

TITEL II: LEDEN

ARTIKEL 5

De vereniging kan effectieve leden en toegetreden leden tellen.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. Hun naam is vermeld in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt bijgehouden. De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk. Hun minimum aantal is bepaald op drie.

De stichtende leden van de vzw worden effectieve leden.

Toegetreden leden zijn alle personen die op één of andere manier aangesloten zijn bij de vereniging maar geen stemrecht op de algemene vergadering hebben. De rechten en verplichtingen van de toegetreden leden kunnen worden ingeschreven in een huishoudelijk reglement.

Met de term 'lid' in deze statuten wordt uitdrukkelijk verwezen naar de effectieve leden. ARTIKEL 6

Iedere natuurlijke persoon kan zich kandidaat stellen als lid op voorwaarde dat hij of zij ervaring heeft niet en aantoonbaar professioneel actief is in het domein van Evidence-Based Medicine. Er wordt naar gestreefd om uit elke Belgische universiteit en de betrokken overheidsdiensten minstens één lid aan te trekken. Het verzoek om toelating van een kandidaat-lid moet schriftelijk worden ingediend bij de voorzitter van de raad van bestuur.

De raad van bestuur is bevoegd om te beslissen over de toelaatbaarheid van leden. De raad van bestuur beslist autonoom of een kandidaat lid dat aan de inhoudelijke voorwaarden voldoet ais lid tot de vzw wordt toegelaten.

ARTIKEL 7

De raad van bestuur kan, onder door haar te bepalen voorwaarden, ook ereleden,

beschermleden, steunende of adviserende leden tot de vereniging toelaten. Deze worden beschouwd als

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOQ' 2.2

toegetreden leden. Hun rechten en plichten kunnen in het huishoudelijk reglement vermeld worden. De raad van bestuur beslist autonoom of een kandidaat-toegetreden lid dat aan de inhoudelijke voorwaarden voldoet als toegetreden lid tot de vzw wordt toegelaten.

ARTIKEL 8

De leden zijn tot geen financiële bijdrage verplicht.

ARTIKEL 9

Elk lid kan ten allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet bij aangetekend schrijven aan de raad van bestuur ter kennis worden gebracht.

Elk lid kan te allen tijde worden uitgesloten door een beslissing van de algemene vergadering, conform de bepalingen in artikel 32 van de statuten.

ARTIKEL 10

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

TITEL III: DE RAAD VAN BESTUUR

ARTIKEL 11

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van tenminste drie bestuurders die al dan niet lid zijn van de vereniging. Indien de algemene vergadering slechts drie leden telt, bestaat de raad van bestuur uit slechts twee personen. In ieder geval moet het aantal bestuurders steeds lager zijn dan het aantal leden van de algemene vergadering.

ARTIKEL 12: Duur van het mandaat van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd voor onbepaalde duur.

ARTIKEL 13: Wijze van benoeming en bezoldiging van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering met meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De bestuurders oefenen hun mandaat onbezoldigd uit. De voorzitter wordt benoemd door de algemene vergadering, op voorstel van de bestuurders, met gewone meerderheid.

De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 14: Ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de algemene vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van hel mandaat (in voorkomend geval) of door overlijden.

De afzetting door de algemene vergadering wordt beslist bij gewone meerderheid van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de algemene vergadering.

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de raad van bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval, moet de raad van bestuur binnen de twee maanden de algemene vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de afzetting van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

ARTIKEL 15: Bevoegdheden van de bestuurders.

De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als eiser en verweerder, in aile rechtsgedingen en beslist over het af dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldiging en.

De raad van bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college. Een bestuurder kan zich bij volmacht laten vertegenwoordigen op de raad van bestuur door een andere bestuurder. Een bestuurder kan slechts een bestuurder vertegenwoordigen. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Indien een bestuurder een bestuurdersfout begaat, kan er geen interne aansprakelijkheidsvordering vanuit de vzw tegen hem of haar worden ingesteld.

ARTIKEL 16

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders.

De vergaderingen van de raad van bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door de oudste van de aanwezige bestuurders.

ARTIKEL 17

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzifter en de secretaris en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

ARTIKEL 18

De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt.

De raad van bestuur kan, indien hij dit nodig oordeelt, een afgevaardigd bestuurder of directeur benoemen, die met het dagelijks bestuur wordt belast en die de titel van 'Algemeen Directeur van CEBAM' zal dragen. Deze wordt benoemd voor onbepaalde duur. Hij of zij verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en tekent geldig namens de vereniging tegenover bpost, de openbare en private bankinstellingen en alle andere instellingen.

Een dagelijks bestuurder kan op elk moment ontslag nemen. Er dient wel rekening te worden gehouden met de verplichtingen die volgen uit contracten met de vzw.

ARTIKEL 19

Bestuurders die namens de vereniging optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

ARTIKEL 20: Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, overeenkomstig art. 13, 4° lid, W.VZW

De raad van bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één of meerdere van de bestuurders of aan een ander persoon, die al dan niet lid is van de vereniging. De Raad van bestuur kan uit zijn bestuurders een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en elke functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is, kiezen.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden

a) op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van

bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOO 2.2

b) door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het gezamenlijke optreden van twee bestuurders.

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

ARTIKEL 21: Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art. 13bis, 1 ° lid, W.VZW

De raad van bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen.

Bij gebrek- aan wettelijke omschrijving van wat het dagelijks bestuur omvat, worden tot daden van dagelijks bestuur gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren en alle handelingen die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a) op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b) door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging bij uittreksel bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg.

TITEL IV: ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 22

De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden, en wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Een lid kan zich door een ander lid op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen. Een lid kan evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen. Elk lid beschikt slechts over één stem op de algemene vergadering, behalve de stichtende leden die elk over drie stemmen beschikken.

ARTIKEL 23

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

- de goedkeuring van de statuten

- de goedkeuring van een wijziging van de statuten,

- de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend,

- kwijting verlenen aan bestuurders en commissarissen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

- de vrijwillige ontbinding van de vereniging,

- de uitsluiting van een lid van de vereniging,

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

- alle gevallen waarin deze statuten het vereisen.

ARTIKEL 24

De algemene vergadering komt samen na een beslissing door de raad van bestuur telkens als het doel van de vereniging zulks vereist. De algemene vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de voorzitter of een door de raad van bestuur aangeduide bestuurder.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar, voor het goedkeuren van de begroting van het komend jaar en om zich uit te spreken over de kwijting van de bestuurders.

ARTIKEL 25

De algemene vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

ARTIKEL 26

De raad van bestuur is bovendien verplicht de algemene vergadering samen te roepen wanneer 1/5 van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de raad van bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. In dit geval is de Raad van Bestuur verplicht de algemene vergadering samen te roepen binnen de 15 werkdagen met vermelding op de agenda van de gevraagde agendapunten.

ARTIKEL 27

De oproepingen tot de algemene vergadering moeten om geldig te zijn, ondertekend of verzonden worden door de voorzitter of een door de raad van bestuur aangeduide bestuurder. Alle effectieve leden moeten worden opgeroepen per gewone brief, per e-mail of per aangetekende brief tenminste acht werkdagen voor de vergadering.

ARTIKEL 28

De oproeping, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de raad van bestuur. Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door 1120 van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden vermeld. Dit onderwerp moet uiteraard door het 1/20 van de leden ondertekend zijn en tenminste twee werkdagen voor de vergadering aan de voorzitter van de raad van bestuur overhandigd zijn.

Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen in geen geval behandeld worden.

ARTIKEL 29

In gewone gevallen worden de besluiten genomen bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit.

ARTIKEL 30: statutenwijziging

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 2/3 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop deze vergadering een geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3 der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede algemene vergadering.

Tot wijziging van het doel van de vereniging geldt eveneens een aanwezigheidsquorum van 2/3 van de effectieve leden maar kan slechts met een meerderheid van 4/5 van de stemmen worden besloten.

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

. I. M00 2.2

neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging (bij uittreksel) bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 31

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging worden dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van het doel der vereniging vereist.

ARTIKEL 32

Een meerderheid van 2/3 der stemmen is vereist voor het uitsluiten van een lid. Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn verdediging te kunnen voorzien.

ARTIKEL_ 33

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en opgenomen worden in een bijzonder register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris of door twee bestuurders en bij ontstentenis hiervan door twee leden van de algemene vergadering.

TITEL V: REKENINGEN EN BEGROTINGEN

ARTIKEL 34

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. Uitzonderlijk begint het eerste boekjaar op de dag van de oprichting van de vzw en eindigt op 31 december 2012.

De raad van bestuur sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komend boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de algemene vergadering voorgelegd die gehouden wordt binnen zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

TITEL Vl: ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 35

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten indien 213 van de leden op de algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5 meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de algemene vergadering vermeld worden.

Zijn geen 2/3 van de leden op deze algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede algemene vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5 meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

tn geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank,

één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een belangenloze doelstelling.

Van de ontbinding zal het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars bij uittreksel bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 36

Voor alles wat in deze statuten niet is voorzien of geregeld, blijft de Wel van 27 juni 1921 gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 toepasselijk.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Aldus opgemaakt en aangenomen op de stichtingsvergadering van 4 januari 2012,

Te Leuven, op 4 januari 2012,

Aertgeerts Bert, Buntinx Frank

Cools Filip, Debéthune Xavier,

Kolh Philippe, Peeters André,

Ramaekers Dirk, Roland Michel,

Van Brabandt Hans Van der Stichelen Robert,

Van Royen Paul

De algemene vergadering heeft tot bestuurders benoemd:

Aertgeerts Bert, wonende te Panoramalaan 47 3012 Wilsele, geboren te Herk-de-Stad op 12 oktober 1964

Cools Filip, wonende te Platanenlaan 125 1861 Wolvertem, geboren te Gent op 1 juni 1965

Debéthune Xavier, wonende te Cogelslei 12 2640 Mortsel, geboren te Leuven op 25 januari 1955

Kolh Philippe, wonende te Rue de l'Athénée 55 4630 Soumagne, geboren te Luik op 9 mei 1964

Peeters André, wonende te Vogelzang 17 1982 Weerde, geboren te Turnhout op 30 januari 1960

Ramaekers Dirk, wonende te Fonteinstraat 12 3560 Lummen, geboren te Hasselt op 23 juni 1967

Roland Michel, wonende te Van Voixemlaan 45 1190 Brussel, geboren te Brussel op 5 oktober 1948

Van Brabandt Hans, wonende te Ridder Dessainlaan 66 2800 Mechelen, geboren te Deinze op 10

november 1953

Vander Stichele Robert, wonende te Francisco Ferrerlaan 117 9000 Gent, geboren te Sittard (NL) op 8

november 1952

Van Royen Paul, wonende te Lange Koepoortstraat 52/6 2000 Antwerpen, geboren te Wilrijk op 28

oktober 1958

De raad van bestuur oefent haar mandaat als college uit, maar kan bepaalde bevoegdheden onder haar

verantwoordelijkheid overdragen aan één of meer gemachtigden.

De raad van bestuur vertegenwoordigt de vereniging in aile gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en heeft eveneens alle bevoegdheden die niet bij wet of door deze statuten aan de algemene vergadering worden toegekend en op voorwaarde dat zijn beslissingen genomen zijn binnen de begroting, die werd goedgekeurd door de algemene vergadering.

De raad van bestuur benoemt zelf elke functie die hij voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk acht.

De raad van bestuur heeft tot leden van het dagelijks bestuur volgende personen benoemd, die al dan niet lid zijn van de raad van bestuur:

Hans Van Brabandt, wonende Ridder Dessainlaan 66, 2800 Mechelen, geboren te Deinze op 10 november 1953

Het dagelijks bestuur oefent zijn mandaat alleen uit en staat in voor de dagelijkse werking en praktische organisatie binnen de vereniging. Hij is evenwel ten allen tijde verantwoording verschuldigd aan de raad van bestuur.

Mop 2.2

Luik B - Vervolg

De raad van bestuur heeft onder zijn leden volgende functies verdeeld en in die functie benoemd:

Voorzitter: Bert Aertgeerts, wonende te Panoramalaan 47 3012 Wilsele, geboren te Herk-de-Stad op 12 oktober 1964

Secretaris: Hans Van Brabandt, wonende Ridder Dessainlaan 66, 2800 Mechelen, geboren te Deinze op 10 november 1953

De raad van bestuur heeft eveneens aangesteld als bijkomende gemachtigde om de vereniging te vertegenwoordigen:

Elizabeth Bosselaers, wonende Groenstraat 10 bus 101 te 3001 Heverlee, geboren te Turnhout op 4 augustus 1986

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het gezamenlijke optreden van twee bestuurders.

Voor alle administratieve en financiële verplichtingen hebben de voorzitter en de secretaris afzonderlijke en onbeperkte volmacht.

Mevr. Elizabeth Bosselaers heeft financieel afzonderlijke volmacht tot een bedrag van 2.000,00 Euro per bankverrichting en vertegenwoordigt de vereniging geldig voor handelingen van dagelijks bestuur door het gebruik van de maatschappelijke handtekening.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, heizij van de persc{o)n{en:. bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwaorriigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

L

Coordonnées
CEBAM, BELGISCH CENTRUM VOOR EVIDENCE-BASED …

Adresse
KAPUCIJNENVOER 33, BLOK J 3000 LEUVEN

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande