DIENSTVERLENENDE VERENIGING VOOR DE RUIMTELIJKE ORDENING EN DE ECONOMISCH-SOCIALE EXPANSIE VAN HET ARRONDISSEMENT LEUVEN, AFGEKORT : INTERLEUVEN


Dénomination : DIENSTVERLENENDE VERENIGING VOOR DE RUIMTELIJKE ORDENING EN DE ECONOMISCH-SOCIALE EXPANSIE VAN HET ARRONDISSEMENT LEUVEN, AFGEKORT : INTERLEUVEN
Forme juridique :
N° entreprise : 205.774.810

Publication

08/05/2014
ÿþ mod 15.1



Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging ter griffie van de akte



Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

IA

IIwII IIIIII II IilhII

=iao9ssis*

Ondernemingsnr : 0205.774.810

Meer* têt ÿtiffie der

Rechtbank van KoorittUde2 , Z ~4

te Leuven, de ,G

DE GRIFFIEFA,,

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Benaming (voluit) :

dienstverlenende vereniging voor de ruimtelijke ordening en de economisch-sociale expansie van het arrondissement Leuven opgericht onder de benaming INTERLEUVEN

(verkort) : INTERLEUVEN

Rechtsvorm : dienstverlenende vereniging

Zetel ; Brouwersstraat 6

3000 Leuven

Onderwerp akte :Statutenwijziging

Uit een proces-verbaal van buitengewone algemene vergadering gesloten door Isabelle Mostaert,;

geassocieerd notaris te Leuven op 26 maart 2014, kosteloos geregistreerd te Leuven 2e kantoor der registratie op 28 maart 2014 boek 6/221 blad 86 vak 21, de Ontvanger De Clercq G., blijkt dat de buitengewone algemene' vergadering van bovengenoemde vereniging volgende beslissingen genomen heeft:

1. Aanpassing van het maatschappelijk doel

Kennisname van het verslag van het bestuursorgaan de dato 27 november2013, de staat van activa en passiva afgesloten op 31 december 2013, en het verslag van de commissaris.

De voorzitter zet uiteen dat deze statutenwijziging betrekking heeft op twee bijkomende dienstverleningen, met name de begeleiding, opvolging, advisering en ondersteuning van de deelnemers bij de uitvoering van hun doelstellingen binnen de beleidsdomeinen waarvan sprake in de doelsomschrijving, zowel als de organisatie en

uitbating van een intergemeentelijke schietstand.

Wijziging van het statutair artikel met betrekking tot het statuut van het aandeel en het te plaatsen

kapitaal.

3. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot het aandelenregister.

4. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de leden met raadgevende stem.

5, Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de bijeenroeping.

6. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de plaats van vergadering en notulen.

7. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot het directiecomité.

8. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de adviescomités en beheerscomités.

9. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de samenstelling van de algemene vergaderingen.

10. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de oproeping, agenda en terbeschikkingstelling van ; ; de stukken.

; 11. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de statutenwijziging.

12. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de notulering.

13. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de jaarrekening, het jaarverslag en het evaluatierapport.

14. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de presentiegelden.

15, Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de winst- en verliesbesteding.

16. Wijziging van het statutaire artikel met betrekking tot de neerlegging van de jaarrekening.

17, Wijziging van Bijlage 1 bij de statuten.

18. Wijziging van Bijlage 2 bij de statuten.

19. Volledige herwerking, herschrijving en hernummering van de statuten, rekening houdend met de doorgevoerde wijzigingen en vaststelling van een volledig nieuwe tekst der statuten, zodat deze luiden ais volgt: HOOFDSTUK I : NAAM - RECHTSVORM - DOEL - ZETEL EN DUUR VAN DE OVEREENKOMST

Artikel 1 : NAAM

Er wordt een dienstverlenende vereniging voor de Ruimtelijke Ordening en de Economisch-Sociale Expansie van het Arrondissement Leuven opgericht onder de benaming INTERLEUVEN.

Deze intergemeentelijke vereniging wordt in de onderhavige statuten vermeld onder de term "de vereniging': Artikel 2 : RECHTSVORM

De vereniging wordt beheerst door hef decreet van 6 full 2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking, ,_zoalsgepubliceerd-lr-let:Belgigb.eaatsblad. van -3_9ktober20Q1. ___-..-_-:,..-_,.-.rT___._..x--------------------

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

mod 11.1



Haar verbintenissen behouden een burgerlijk karakter,

De vereniging is vooral wat niet uitdrukkelijk geregeld is door het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking onderworpen aan de bepalingen van het wetboek voor de vennootschappen die gelden voor de vennootschapsvorm van de coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid.

Huidige vereniging wordt opgericht als een dienstverlenende vereniging zoals bedoeld in artikel 12, §2, 2° van het decreet van 6 juli 2001,

Artikel : DOEL

De vereniging heeft tot doel de deelnemers bij te staan bij de uitvoering van hun taken door het verlenen van ondersteunende diensten, de samenwerking tussen deelnemers te bevorderen en het nemen van initiatieven voor de ontwikkeling van de deelnemers en dit binnen de volgende beleidsdomeinen:

1, De ruimtelijke ordening en de daarbij betrokken deeldomeinen (mobiliteit, infrastructuur, openbaar

domein) door:

het verlenen van stedenbouwkundige dienstverlening in de domeinen die behoren tot de

gemeentelijke bevoegdheden, in het algemeen;

de ontwikkeling, de opmaak, de ondersteuning en begeleiding van alle aspecten van de

ruimtelijke structuurplanning, ruimtelijke uitvoeringsplanning, structuurplannen,

stedenbouwkundige verordeningen en door de uitvoering ervan, in het bijzonder,

2. De studie en uitvoering van openbare werken in opdracht van de aangesloten deelnemers en het

verrichten van veiligheidscoórd inatfe voor ontwerpen en uitvoering bij infrastructuurwerken door deelnemers.

3, De studie en realisatie van een deugdelijk grond- en pandenbeleid door het gezond maken,

ontwerpen en bouwen van onder meer woongelegenheden, winkels en woonwijken in functie van de behoeften op menselijk, economisch en sociaal vlak.

4. De bevordering en realisatie van de economische en sociale ontwikkeling, onder meer door het verwerven, bestemmen, het bouwrijp maken en uitrusten van terreinen; het verwerven, het bouwen of aanpassen van bedrijfsgebouwen; door het verkopen, overdragen, concederen, in erfpacht geven of verhuren van die gebouwen of terreinen aan natuurlijke of rechtspersonen, onder voorwaarde ze te gebruiken voor de doeleinden overeenkomstig hun bestemming.

5. De organisatie en bevordering van het welzijn van de werknemers van de aangesloten deelnemers, onder meer middels de organisatie van een intergemeentelijke preventie-dienst ingevolge machtiging verleend door het koninklijk besluit 16.10.1990, zoals gewijzigd bij het koninklijk besluit van 3 maart 1999, bij koninklijk besluit van 23 mei 2000 en bij koninklijk besluit van 19 oktober 2001 en alle andere wijzigingen.

6, De milieudienst die de deelnemers ondersteunt, wordt onder meer belast met de uitvoering van

specifieke opdrachten. De deelnemers bijstaan in het opzetten, ondersteunen en uitvoeren van een milieu-duurzaamheids- en klimaatbeleid.

7. Studie van en ondersteuning bij de ontwikkeling van uit te bouwen informatie- en

communicatietechnologie, GIS en lokaal e-government.

8. De begeleiding, opvolging, advisering en ondersteuning van de gemeenten bij de uitvoering van de

taken opgelegd aan de gemeenten ingevolge de regelgeving betreffende de nood- en interventieplannen, zoals ondermeer opgelegd bij K.B. van 16 februari 2006.

9. Ondersteuning van de gemeenten zoals voorzien in het handhavingsdecreet dd. 21.12.2007, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad dd. 29.02.2008 en de uitvoeringsbesluiten zowel onder de vorm van bijstand van de eigen gemeentelijke toezichthouder, de toezichthouder aangesteld binnen de politiezone, als het ter beschikking stellen van een intergemeentelijke toezichthouder.

10. De begeleiding, opvolging, advisering en ondersteuning van de deelnemers bij de uitvoering van hun doelstellingen binnen voornoemde beleidsdomeinen.

11. De organisatie en uitbating van een intergemeentelijke schietstand. De diensten die voor deze beleidsdomeinen uitgebouwd worden, kunnen de vorm aannemen van :

1. Diensten die worden geleverd voor de totaliteit van de aangesloten deelnemers, m.n.

het initiéren, organiseren en structureren van samenwerking en overleg tussen deelnemers,

" het begeleiden, coórdineren en/of realiseren van projecten die de deelnemers aasbelangen.

2. Diensten voor één of meer aangesloten deelnemers waarvoor per deelnemer wederzijdse exclusiviteit wordt verleend en dit op basis van een kosten- en expertisedelend principe.

Onder wederzijdse exclusiviteit wordt verstaan dat de omschreven exclusieve diensten enkel verstrekt warden aan de deelnemers die daarvoor exclusiviteit hebben verleend, terwijl deze deelnemers voor de diensten waarvoor exclusiviteit werd verleend, uitsluitend een beroep doen op de dienstverlenende vereniging, voor zover zij deze activiteiten niet in eigen beheer wensen uit te voerren.

De exclusiviteit wordt gegeven voor een periode van maximaal 6 jaar.

De exclusieve diensten die worden aangeboden aan de deelnemers, worden als bijlage aan de statuten gevoegd en hebben betrekking op voornoemde doelstellingen.

3. Diensten aan aangesloten gemeenten of andere besturen in de publieke sector die worden toegewezen na toepassing van de procedure voorzien in de wet van 15/06/2006 inzake de overheidsopdrachten.

4. Op vraag van en in overleg met de deelnemers, projecten in eigen beheer realiseren.

De vereniging kan, op vraag van de aangesloten deelnemers, de nodige activiteiten, diensten en projecten

ontwikkelen binnen de vooropgestelde doelstellingen.

Artikel 4: ZETEL

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te Leuven, Brouwersstraat 6.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden ; Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

mod 11.1

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad



Hij kan overgebracht worden bij besluit van de algemene vergadering binnen de beperkingen zoals omschreven in artikel 10, lid 2 van het decreet van 6 juli 2001. Dit besluit wordt bekend gemaakt in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad,

De vereniging kan één of meer exploitatiezetels vestigen binnen haar werkingsgebied.

Artikelti : DUUR

De vereniging wordt opgericht voor een termijn van achttien jaar, die aanvang neemt op de datum van inwerkingtreding van het decreet, namelijk 10.11.2001.

Na afloop van deze periode kan de vereniging opeenvolgende keren worden verlengd voor een termijn die telkens niet langer mag zijn dan achttien jaar.

Op verzoek van de gewone meerderheid van het totale aantal deelnemers en op voorwaarde dal dit verzoek gedragen wordt door een drievierde meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten, kan de laatste algemene vergadering die het verstrijken van de duur voorafgaat, tot de verlenging beslissen met een drie/Vierde meerderheid van het aantal stemmen. De daartoe strekkende gemeenteraadsbeslissingen worden bij het verslag van de algemene vergadering gevoegd.

Uiterlijk negentig kalenderdagen váór de algemene vergadering die beslist over de verlenging, wordt de agenda door de raad van bestuur aan alle deelnemers toegezonden.

De deelnemers die niet wensen te verlengen, kunnen daartoe niet verplicht worden en houden op deel uit te maken van de dienstverlenende vereniging op het einde van het jaar waarin tot de verlenging door de algemene vergadering is beslist. Vooraf leggen zij hun daartoe strekkende beslissing voor die wordt gevoegd bij het verslag van de algemene vergadering. Ze moeten de door hen aangegane contractuele verbintenissen naleven, maar zijn voor het overige geen schadevergoeding verschuldigd. De laatste drie leden van artikel 37 van het decreet van 6 juli 2001 zijn op hen van toepassing.

Deelnemers die nalaten over de verlenging te beslissen of hun beslissing mee te delen, worden geacht verder deel uitte maken van de vereniging.

Indien de duur van de vereniging verstrijkt in de loop van het jaar waarin de verkiezingen voor een algehele vernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, wordt over de verlenging pas beslist in het daaropvolgende jaar, zowel door de betrokken gemeenteraden als door de eerste algemene vergadering in de loop van dat jaar. Zolang wordt de oorspronkelijke duurtijd verlengd.

De vereniging kan slechts verbintenissen aangaan voor een duur die haar bestaanstermijn overschrijdt, voor zover 'aile maatregelen getroffen werden om er de uitvoering van te verzekeren.

HOOFDSTUK Il : KAPITAAL - AANDELEN

Artikel 6 : KAPITAAL  AANTAL AANDELEN

Het vaste gedeelte van het maatschappelijk kapitaal wordt bepaald op 123.946, 76 EURO, vertegenwoordigd door nominatieve en ondeelbare aandelen van 14,16 EURO,

Alle aandelen moeten vertegenwoordigd zijn door een werkelijke inbreng in species.

Op elk aandeel moet minimum één derde worden volstort

Artikel 7 : STATUUT VAN HET AANDEEL  TE PLAATSEN KAPITAAL

Er worden vier reeksen aandelen uitgegeven

Reeks A : toegekend aan de gemeenten : het bedrag van het kapitaal dat door de gemeenten bij oprichting

geplaatst wordt, is bepaald op E 1,24 per inwoner, het totaal wordt afgerond tot het hoger tiental. Deze plaatsing kan volgestort worden per schijven. Zij kan door de gemeente verhoogd worden. Als bevolkingscjferwordtin aanmerking genomen dat van de meest recente officiële opgave.

Om de zes jaar kan de algemene vergadering, tijdens de eerste vergadering na de algehele vernieuwing van de gemeenteraden, het geplaatst kapitaal onder de vorm van A-aandelen herschikken overeenkomstig de evolutie van het bevolkingsc jfer, door de onderlinge overdracht van A-aandelen tegen nominale waarde,

Reeks B : toegekend aan de Provincie Vlaams-Brabant en aan andere openbare rechtspersonen die overeenkomstig artikel 10 van het decreet kunnen deelnemen aan de vereniging : het aandeel van de Provincie Vlaams-Brabant wordt vastgesteld op maximaal 20% van het totale maatschappelijk kapitaal, conform artikel 63, lid 2 van het decreet van 06 juli 2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking.

Reeks C : toegekend aan de O.C.M.W.'s : de O.C.M.W.'s, tekenen daartoe in op één aandeel dat stemrecht: verleent in de algemene vergadering maar niet in aanmerking komt voor dividenduitkering krachtens art. 44' van deze statuten.

Reeks D : toegekend aan andere toetredende intergemeentelijke verenigingen en andere openbare besturen die

overeenkomstig artikel 10 van het decreet van 06 juli 2001 kunnen deelnemen aan de vereniging : het bedrag van het kapitaal dat door andere toetredende intergemeentelijke verenigingen en andere openbare besturen wordt geplaatst, dient te worden vastgesteld door de algemene vergadering, maar mag voor de totaliteit van de toetredende intergemeentelijke verenigingen niet meer dan 100 aandelen bedragen.

Bij latere toetreding kan de algemene vergadering, op voorstel van de raad van bestuur, de nieuwe deelnemer de betaling van een iinkomgeld opleggen, rekening houdende met de werkelijke waarde van het netto actief en met de uitgaven die tot op dat ogenblik in het belang van de vereniging werden gedaan.

Artikel B : OVERDRACHT AANDELEN

De aandelen kunnen slechts worden overgedragen onder deelnemers van dezelfde categorie, voor zover de afstand van de aandelen geen afbreuk doet aan de waarborg voor de goede uitvoering van de aangegane verbintenissen en voorafgaandeljke goedkeuring verkregen wordt door de algemene vergadering.

Artikel 9 : AANDELENREGISTER

De vereniging moet in haar maatschappelijke zetel een register bijhouden, waarvan de deelnemers ter plaatse inzage kunnen nemen en waarin voor ieder van hen worden aangetekend:

1. de naam;

2. datum van toetreding of uitsluiting;



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

mod 11.1

3. het aantal aandelen waarvan hij houder is, alsmede de inschrijvingen op nieuwe aandelen, de terugbetalingen en de overgangen van aandelen, met opgave van de datum;

4. de stortingen op aandelen en de gelden die als terugbetaling van aandelen worden teruggenomen.

De raad van bestuur wordt belast met de inschrijvingen.

De inschrijvingen geschieden op grand van documenten met bewijskracht, die gedagtekend en ondertekend zijn. Zij vinden plaats in de volgorde van hun datum van voorlegging.

Artikel 10 : STORTING

Het volstorten van de schijven geplaatst kapitaal heeft plaats op de tijdstippen en volgens de modaliteiten bepaald door de raad van bestuur. Dit besluit wordt bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht aan de deelnemers. Zij moeten over ten minste zestig dagen beschikken om te voldoen.

Artikel 11 : IN GEBREKE BLIJVEN STORTING

De in gebreke blijvende deelnemers of diegene die achter staan met het storten van de eisbare bedragen die zij plaatsten, of met hun jaarlijkse bijdragen, zijn van rechtswege en zonder dat een vordering nodig is, een interest verschuldigd, gelijk aan de wettelijke rentevoet, te rekenen vanaf de datum waarop die verschuldigde sommen , eisbaar waren.

HOOFDSTUK iII ; DEELNEMERS

Artikel 12 : HOEDANIGHEID DEELNEMERS

Onverminderd het bepaalde in artikel 4, tweede lid van het decreet van 6 juli 2001, en onverminderd andersluidende decretale bepalingen, kunnen aan de vereniging naast gemeenten en provincies uitsluitend deelnemen: autonome gemeentebedrijven, openbare centra voor maatschappelijk welzijn en hun verenigingen, in zoverre die uitsluitend uit openbare rechtspersonen bestaan, en andere samenwerkingsverbanden, opgericht va(gens de bepalingen van het decreet van 6 full 2001.

Artikel 13 : AANSPRAKELIJKHEID

De deelnemers zijn slechts aansprakelijk ten belope van hun inbreng en voor de verbintenissen die uitdrukkelijk vastgelegd zijn in de onderhavige statuten. Zij zijn niet hoofdelijk aansprakelijk jegens elkaar, noch tegenover de vereniging.

Artikel 14 : VERGOEDING VOOR ALGEMENE WERKINGSKOSTEN  BIJDRAGE EXCLUSIEVE DIENSTVERLENING

14.1.

Op voorstel van de raad van bestuur kan de algemene vergadering van de deelnemers een bijdrage vragen om een deel van de algemene werkingskosten te dekken, waaronder dient begrepen de kosten voor de organisatie en de werking voor de algemene vergadering, raad van bestuur, directiecomité en adviescomités.

Voor de gemeentelijke deelnemers wordt deze bijdrage in de algemene werkingskost vastgesteld op maximaal e 0,124 perinwoneren perjaar.

Voor de provinciale deelnemer wordt deze bijdrage in de algemene werkingskost vastgesteld op maximaal ¬ 0,062 per inwoner van de aangesloten gemeentelijke deelnemers en perjaar.

14.2.

De kosten verbonden aan de exclusieve dienstverlening, zoals omschreven in art. 3, worden verrekend aan de deelnemers aan de exclusieve dienstverlening op basis van het kosten- en expertisedelend principe.

Voor de aanrekening van de prestaties verleend in het kader van de wederzijdse exclusiviteit, zal gewerkt worden met een open boekhouding.

HOOFDSTUK 1V : TOETREDING, UITTREDING EN UITSLUITING

Artikel 15 : AANVRAAG TOT TOETREDING

De toetreding van een gemeente, een provincie, een autonoom gemeentebedrijf, een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn en/of zijn vereniging of een ander samenwerkingsverband tot of de uitbreiding van hun aansluiting bij de vereniging, is afhankelijk van een daartoe strekkende beslissing van het daartoe bevoegd orgaan,

Alle toetredingen of uitbreidingen worden aanvaard door de algemene vergadering van de vereniging.

Aan een toetreding of uitbreiding kan geen terugwerkende kracht worden verleend.

Een toetreding van een gemeentevennoot kan niet gebeuren in de loop van het jaar waarin verkiezingen voor een algehele vernieuwing van de gemeenteraden wordt georganiseerd.

Artikel 16 : UITSLUITING

De algemene vergadering kan zich uitspreken over de eventuele uitsluiting van een deelnemer. Dit besluit kan slechts genomen worden met een 2/3de meerderheid, wegens behoorlijk vastgestelde niet-naleving der verbintenissen ten opzichte van de vereniging.

De betrokken deelnemer wordt verzocht zijn opmerkingen schriftelijk te kennen te geven aan de algemene vergadering, binnen één maand nadat een aangetekende brief met het met redenen omklede voorstel tot uitsluiting is verstuurd, en moet gehoord worden indien hij daarom verzoekt in het geschrift dat zijn opmerkingen bevat.

Het besluit tot uitsluiting dient tevens genomen te worden met een 2/3d1$ meerderheid en wordt vastgesteld in een proces-verbaal dat wordt opgemaakt en getekend door het bestuursorgaan.

Dat proces-verbaal vermeldt de feiten waarop de uitsluiting is gebaseerd. Elk besluit tot uitsluiting wordt met' redenen omkleed. De uitsluiting kan pas uitwerking hebben bij het verstrijken van het boekjaar volgend op datum waarop ze wordt vastgesteld. De uitsluiting wordt overgeschreven in het aandelenregister. Een eensluidend afschrift van het besluit wordt binnen vijftien dagen, bij een ter post aangetekende brief, aan de uitgesloten vennoot toegezonden.

De uitgesloten deelnemer kan enkel aanspraak maken op zijn inbreng in de vereniging.

De uitgesloten deelnemer blijft gedurende vijf jaar te rekenen van deze gebeurtenis, behalve wanneer de wet een kortere verjaringstermijn bepaalt, binnen de grenzen van zijn verbintenis als vennoot, instaan voor alle

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Op de faatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

mod 11.9

verbintenissen door de vereniging aangegaan vóor het einde van het jaar waarin zijn uitsluiting zich heeft

voorgedaan. De laatste drie leden van artikel 37 van het decreet dd. 06.07.2001 zijn op hem van toepassing.

Artikel 17: UITTREDING

17.1.

Tijdens de duur van de vereniging is geen uittreding mogelijk. Enkel na afloop van de in artikel 5 vermelde duur

kan een deelnemer overeenkomstig de in artikel 5 vermelde procedure uittreden.

17,2.

De uittredende deelnemer kan enkel aanspraak maken op zijn aandeel in de vereniging zoals dal blijkt uit de

balans van het boekjaar waarin deze uittreding heeft plaatsgehad.

De terugbetaling van het bedrag zonder interest, zal slechts geschieden op het ogenblik dat het bedrag van het

scheidingsaandeel definitief vast staat.

HOOFDSTUK V: BESTUUR

Artikel 18 : BESTUUR - BENOEMING

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, op voordracht van de deelnemers benoemd door de

algemene vergadering en door hem afzetbaar.

De algemene vergadering bepaalt, tijdens de eerste vergadering na de algehele vernieuwing van de

gemeenteraden, voor elke deelnemer het aantal te begeven bestuursmandaten, overeenkomstig volgende criteria

" 1 bestuurder per aangesloten gemeente met 50.000 of minder inwoners, voorgedragen door de gemeenteraad onder zijn leden. Aan gemeenten boven de 50.000 inwoners wordt één bijkomend mandaat van bestuurder toegekend met dien verstande dat het aantal bestuurders per deelnemer beperkt is tot twee;

" 2 bestuurders voorgedragen door de provincieraad onderzin leden;

Er dient rekening te worden gehouden met de onverenigbaarheden opgesomd in art 48 van het decreet van

06.07.2001.

De kandidaturen worden voorgelegd aan de algemene vergadering die besluit met een eenvoudige meerderheid

der uitgebrachte stemmen. Zo een kandidaat de vereiste meerderheid niet behaalt, wijst de voordragende

deelnemer een andere kandidaat aan. De nieuwe kandidaat woont als waarnemer de vergaderingen van de raad

van bestuur bij tot de eerstvolgende algemene vergadering waaraan de benoeming wordt voorgelegd.

De benoeming van bestuurders gebeurt bij geheime stemming.

De bestuurders worden benoemd voor een hernieuwbare periode van 6 jaar. Hun mandaat kan te allen tijde

worden herroepen door de algemene vergadering.

Het mandaat van de bestuurders dat ingaat bij de oprichting van de vereniging neemt van rechtswege een einde

bij de afloop van de lopende legislatuur,

Artikel 19 : VOORZITTER - ONDERVOORZITTERS

19.1.

De raad van bestuur kiest uit zijn midden één voorzitter en twee ondervoorzitters,

Het mandaat van voorzitter en ondervoorzitters duurt zes jaar. In elk geval dienen het voorzitterschap en het

ondervoorzitterschap te worden waargenomen door gemeentelijke vertegenwoordigers, die tevens

gemeenteraadslid of burgemeester of schepen van een aangesloten gemeente zijn.

Het mandaat van de voorzitter en van de ondervoorzitters is hernieuwbaar. Het neemt in ieder geval een einde

met het mandaat van bestuurder.

19.2.

De raad duidt als secretaris aan, de algemeen directeur van de vereniging, die de vergaderingen van de diverse

organen bijwoont met raadgevende stem.

19.3.

De vergaderingen worden voorgezeten door de voorzitter en bij ontstentenis door één van beide ondervoorzitters,

en bij afwezigheid van voormelden door een plaatsvervangend voorzitter, aangeduid door de raad van bestuur,

onderzin leden.

Artikel 20 : VERVANGING VAN BESTUURDERS

Ingeval van overlijden of ontslag van een bestuurder, voorziet de raad van bestuur in zijn vervanging op voordracht

van de deelnemer die hij vertegenwoordigde.

De plaatsvervanger blifft in functie tot de algemene vergadering die dan voorziet in zijn definitieve vervanging.

De aldus benoemde bestuurder beëindigt het mandaat van de overleden of ontslaggevende bestuurder, die hij

vervangt.

Artikel 21 : LEDEN MET RAADGEVENDE STEM

21.1

Iedere deelnemende gemeente heeft het recht, tot lid van de raad van bestuur met raadgevende stem,

een gemeenteraadslid aan te duiden, verkozen op de lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt

van het college van burgemeester en schepenen of aangesteld is als voorzitter van het openbaar

centrum voor maatschappelijk welzijn, en deze aanduiding voor te leggen aan de algemene vergadering

die overgaat tot de samenstelling van de raad van bestuur na algehele vernieuwing van de

gemeenteraden. in de oproeping voor die algemene vergadering wordt de aandacht van de gemeenten

gevestigd op dit recht.

Het aantal aldus te begeven mandaten bedraagt maximaal vijf.

Deze vijf mandaten worden gespreid over drie groepen van gemeentevennoten, bepaald volgens de

omvang van de bevolking aan de hand van de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers van de

gemeentevennoten :

Groep van gemeentevennoten met minder dan 15.000 Inwoners

" Groep van gemeentevennoten met minstens 15.000 inwoners en hoogstens 30.000 inwoners Groep van gemeentevennoten met meer dan 30.000 inwoners.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Voor- mod 11.1

behouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Aan de groep van gemeentevennoten met minder:' 15.000 inwoners en- aan de categorie met

minstens 15.000 en hoogstens 30.000 inwoners, worden ieder maximaal twee bestuursmandaten met raadgevende stem toegekend.

Aan de categorie van gemeentevennoten met meer dan 30.000 inwoners wordt maximaal 1 mandaat van bestuurder met raadgevende stem toegekend.

21.2.

Indien binnen iedere groep van gemeentevennoten het aantal gemeenten dat van dit recht gebruik' maakt, overeenstemt met het aantal per groep te begeven mandaten, neemt de algemene vergadering akte van de gemeenteraadsbeslissingen en wonen de aldus aangeduide leden met raadgevende stem vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij.

Bij het verlies van het mandaat van de overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduide lid met raadgevende stem vóór het verstrijken van de duur bepaald in dit artikel, heeft de gemeente die de oorspronkelijke aanduiding heeft verricht, het recht onmiddellijk in de vervanging te voorzien bij gemeenteraadsbeslissing. Het aldus aangeduide lid wordt opgenomen in de eerstvolgende raad van bestuur en voltooit het mandaat van zijn voorganger.

21.3.

Indien binnen iedere categorie van gemeentevennoten het aantal gemeenten dat van dit recht gebruik maakt, meer bedraagt dan het aantal per groep te begeven mandaten, neemt de algemene vergadering akte van de gemeenteraadsbeslissingen en bepaalt zij, per groep van gemeenten, de rangorde van de aangeduide leden met raadgevende stem in afdalende volgorde waarbij in eerste instantie de leden aan bod komen die met eenparigheid van stemmen door hun gemeenteraad aangeduid werden. In ondergeschikte orde gelden als daarop volgende criteria:

1. Het percentage van stemmen waarmee de leden door hun gemeenteraad werden aangeduid, waarbij voorrang gegeven wordt aan de leden met het hoogst behaalde percentage van stemmen.

2. Het geslacht van de leden, waarbij voorrang gegeven wordt aan de leden van het geslacht dat niet of het minst is vertegenwoordigd in de raad van bestuur op het ogenblik van de aanduiding van de leden.

3, De loting van de leden.

Bij verlies van het mandaat van een overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduide lid met raadgevende stem

vóór het verstrijken van de duur bepaald in dit artikel, komt het opengevallen mandaat toe aan het aangeduide lid

dat in de oorspronkelijke opgemaakte rangorde als best geplaatst daarvoor in aanmerking komt.

Het aldus aangeduide !id woont vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij en voltooit

het mandaat van zijn voorganger.

Indien evenwel geen vervanging mogelijk is ingevolge het ontbreken van opvolgers in de oorspronkelijke rangorde, maakt de eerstvolgende algemene vergadering een nieuwe rangorde op volgens het criterium bepaald in de vorige alinea aan de hand van nieuwe gemeenteraadsbeslissingen tot aanduiding van de leden met raadgevende stem, door de gemeenten die daartoe gebruik maken van het in dit artikel bepaalde recht, waarop hun aandacht gevestigd wordt in de oproeping voor de algemene vergadering. De toekenning en uitoefening van de mandaten gebeurt op de wijze als bepaald in deze alinea.

21.4.

De duur van het mandaat van lid met raadgevende stem bedraagt 6 jaar. Bij het verstrijken van de duur wordt in de algehele vervanging van deze leden voorzien op de wijze zoals hiervoor bepaald, met dien verstande dat alleszins een einde komt aan het mandaat na algehele vernieuwing van de gemeenteraad. De bepalingen van de artikelen 22 (aansprakelijkheid) en 23 (belangenconflicten) van de statuten zijn ook van toepassing op de leden van de raad van bestuur met raadgevende stem.

Artikel 22 : AANSPRAKELIJKHEID - VERSLAGPLICHT

22.1.

De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van de dienstverlenende vereniging. De bestuurders zijn overeenkomstig het gemeen recht verantwoordelijk voor de vervulling van de taak die hun is opgedragen en zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur.

22.2.

De op voordracht van de deelnemende gemeenten en provincie benoemde bestuurders brengen minstens tweemaal per jaar tijdens een openbare vergadering van de gemeenteraad of van de provincieraad die hen heeft voorgedragen, verslag uit over de uitoefening van hun mandaat en verstrekken toelichting bij het beleid van de vereniging.

in de gemeenten en provincie die geen bestuurder hebben voorgedragen of waarvan de voorgedragen kandidaat niet is benoemd, wordt in dezelfde omstandigheden de toelichting verstrekt door de voorzitter van de raad van bestuur of door één van de ondervoorzitters.

De betrokken deelnemers hebben het recht om op elk ogenblik een beroep te doen op deze verslagplicht. Artikel 23 : BELANGENCONFLICTEN - ONVERENIGBAARHEDEN

23.1.

Het is elke bestuurder van de vereniging verboden:

aanwezig te zijn bij een beraadslaging of besluit over zaken waarbij hij/zij een rechtstreeks belang heeft of waarbij zijn/haar bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben, Dit verbod strekt niet verder dan de bloed- en aanverwanten tot de tweede graad, zo het gaat om voordrachten van kandidaten, benoemingen, afzettingen en schorsingen;

rechtstreeks of onrechtstreeks deel te nemen aan overeenkomsten afgesloten met de vereniging; als advocaat, notaris of zaakwaamemer op te treden in rechtsgedingen tegen de vereniging. Het is hem/haar verboden, in dezelfde hoedanigheid, ten behoeve van de vereniging te pleiten, raad te geven of op te treden in enige betwisting, tenzij dit kosteloos gebeurt;



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

mod 11.1

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad



op te treden als raadsman van een personeelslid in tuchtzaken,

Wordt van rechtswege als ontslaggevend en niet herkiesbaar beschouwd, de bestuurder die handelt tegen het

verbod, opgelegd door dit artikel.

De algemene vergadering spreekt van rechtswege de vervallen verklaring uit, bij een met redenen omkleed

besluit.

Er is een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder en afgevaardigde voor de algemene vergadering

in de vereniging.

23.2.

Onverminderd andere wettelijke en/of decretale bepalingen op toepassing van de vereniging, is er een

onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder in de vereniging en de mandaten opgesomd in artikel 48

van het decreet van 06.07.2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking.

Artikel 24 : BIJEENROEPING

De raad van bestuur wordt opgeroepen door de voorzitter of op verzoek van drie bestuurders.

Behoudens hoogdringendheid, worden de oproepingen per post verstuurd, ten minste acht dagen v66r de datum

van de vergadering. Zij vermelden de agenda, bevatten alle bijkomende stukken en worden toegezonden aan alle

bestuurders en aan de Vlaamse regering.

Artikel 25 : PLAATS VAN VERGADERING - NOTULEN

De vergaderingen van de raad van bestuur worden gehouden op de plaats, in de oproepingsbrief vermeld. De

vergaderingen van de raad van bestuurzíjn niet openbaar

De beraadslagingen en besluiten van de raad van bestuur maken het voorwerp uit van notulen en worden in een

speciaal register vermeld.

De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

De gedetailleerde notulen met bijgevoegd stemgedrag van de individuele leden en aile documenten

waar in de notulen naar verwezen wordt, liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden op het

secretariaat van de aangesloten gemeenten en van de provincieraadsleden op de griffie van het

provinciehuis van de aangesloten provincie, onverminderd de decretale bepalingen inzake de

openbaarheid van bestuur.

Dit artikel doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van strafrechtelijke vervolging van de raadsleden wegens

schending van het beroepsgeheim, overeenkomstig artikel 458 van het Strafwetboek.

Eensluidende afschriften kunnen ondertekend worden door de secretaris.

Artikel 26 : QUORUM  MEERDERHEID - VOLMACHT

26.1.

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien een gewone meerderheid van de statutair bepaalde

stemmen, zowel globaal als in de groep der gemeentelijke deelnemers, aanwezig of vertegenwoordigd is, De

leden met raadgevende stem bedoeld in artikel 21 van huidige statuten, tellen niet mee voor de berekening van

een eventueel aanwezigheidsquorum,

Indien de raad van bestuurnietin getal is om geldig te beraadslagen, wordt zij opnieuw samengeroepen binnen de

dertig dagen. Zij kan dan geldig beraadslagen over de punten die opnieuw in de agenda voorkomen, ongeacht het

aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. De oproepingsbrief vermeldt onderhavige statutaire

bepaling.

Deze bepaling geldt niet voor statutenwijzigingen.

26.2.

De raad beslist met meerderheid van stemmen. ledere bestuurder beschikt over één stem.

Deze meerderheid moet steeds bereikt zijn, zowel globaal als in de groep van gemeentelijke deelnemers.

Bij staking van stemmen wordt het besluit in beraad gehouden en wordt het voorstel opnieuw ingeschreven op de

agenda van de volgende vergadering van de raad van bestuur, waarbij melding wordt gemaakt van dit artikel en

de staking der stemmen. Indien er dan opnieuw staking van stemmen is, is de stem van de voorzitter

doorslaggevend. Deze bepaling geldt eveneens bij geheime stemming.

26.3

iedere bestuurder mag zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder van dezelfde categorie voor één

welbepaalde vergadering van de raad van bestuur. De volmacht moet de naam van beiden vermelden, alsmede

de datum van de enkele zitting waanvoorde volmacht wordt verleend. Niemand mag drager zijn van meer dan één

volmacht

Artikel 27 : BEVOEGDHEDEN

De raad van bestuur beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden voor het bestuur van de vereniging. Alles

wat door het decreet of onderhavige statuten niet aan de algemene vergadering voorbehouden is, valt binnen zijn

bevoegdheid.

De raad van bestuur is ertoe gehouden om belangrijke investeringsbeslissingen die de bestaansduur van de

vereniging - zoals bepaald in artikel 5 - overschrijden, ter goedkeuring voor te leggen aan de algemene

vergadering en tevens op voorhand ter informatie over te maken aan de aangesloten gemeenten, behoudens deze

beslissingen waarvoor de nodige maatregelen werden getroffen om er de uitvoering van te verzekeren.

Een groep van bestuurders, die samen minstens één vierde van de aandelen vertegenwoordigen, kan een '

beslissing steeds voorgoedkeuring aan de algemene vergadering laten voorleggen,

De raad van bestuur kan onder zijn verantwoordelijkheid het dagelijks bestuur van de vereniging en de externe

vertegenwoordiging die daarmee verband houdt, delegeren aan het directiecomité.

Artikel 28 : DIRECTIECOMiTE

28,9

De raad van bestuur richt in zijn schoot een directiecomité op, waaraan het dagelijks bestuur van de vereniging is

toevertrouwd.

Het directiecomité is tevens belast met de voorbereiding van de vergaderingen van de raad van bestuur.







Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge





Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

mod 11.1

De raad bepaalt hetmaantal leden waarbij het totale aantal hoogstens zeven bedraagt (inclusief de voorzitter, ondervoorzitters en secretaris).

De meerderheid van de leden komt telkens toe aan de bestuurders die op voordracht van de gemeentelijke deelnemers zijn benoemd.

De voorzitter en de ondervoorzitters maken ambtshalve deel uit van het directiecomité. Het mandaat van de leden is hernieuwbaar.

De secretaris van de raad van bestuur vervult tevens de functie van secretaris in het directiecomité.

De raad van bestuur kan anderzijds technici aanstellen die belast zijn met het uitbrengen van adviezen.

28.2.

teder lid van het directiecomité heeft één stem. Eén of meer leden van het leidinggevend personeel van de vereniging kunnen met raadgevende stem zitting hebben in het directiecomité. Hun mandaat belhvloedt het toegestane aantal leden niet.

Het directiecomité beraadslaagt volgens de procedure voorzien door de raad van bestuur en wordt voorgezeten door de voorzitter of bij ontstentenis door één van beide ondervoorzitters van de raad van bestuur.

De zittingen van het directiecomité worden gehouden op plaats, vernield in de oproepingsbrief. De vergaderingen ' van het directiecomité zijn niet openbaar.

Een !id kan aan één van de andere leden een schriftelijke volmacht geven om hem te vertegenwoordigen voor één welbepaalde vergadering van het directiecomité volgens de bepalingen voorzien in artikel 26.3 van deze statuten. De beraadslagingen en besluiten van het directiecomité maken het voorwerp uit van notulen en worden in een speciaal register vernield.

De notulen worden ondertekend door de voorzitter & de secretaris.

De secretaris maakt een eensluidend afschrift van de notulen over aan de Vlaamse regering, alsook aan de leden van het directiecomité binnen de 20 dagen na de vergadering.

Eensluidende afschriften worden ondertekend door de secretaris.

28.3

Het directiecomité kan onder zijn verantwoordelijkheld/b j bijzondere delegatie die beperkt is in de tijd en voor bepaalde doeleinden, een deel van zijn bevoegdheden toevertrouwen aan het managementteam. Deze delegatie van bevoegdheden dient eveneens nauwkeurig omschreven te zijn. Het managementteam bestaat uit de directie en de verantwoordelijke personeelsleden en wordt vastgesteld door de raad van bestuur.

Artikel 29 : ADVIESCOMITES - BEHEERSCOMITES

29.1 ADVIESCOMITES

Gelet op de meervoudige doelstellingen van de vereniging, zoals omschreven in artikel 3 van de statuten, kunnen er binnen de vereniging adviescomités worden opgericht voor de beleidsdomeinen zoals omschreven in artikel 3 van de statuten.

De leden van de adviescomités worden benoemd door de algemene vergadering op voordracht van de deelnemers.

in de adviescomités zijn uitsluitend deze leden vertegenwoordigd die belang hebben bij de betrokken doelstelling. De leden van de adviescomités kunnen vertegenwoordigers van de sociale partners en andere relevante partners met stemrecht coöpteren, met dien verstande dat de meerderheid van de stemgerechtigde leden vertegenwoordigers moeten zijn van de gemeenten.

Als secretaris van de adviescomités wordt de algemeen directeur van de vereniging aangeduid met raadgevende stem.

29.2 BEHEERSCOMITE - PRE VENTIEDIENST

Voor het beheer van de door de vereniging georganiseerde preventiedienst wordt een beheerscomité opgericht overeenkomstig de bepalingen zoals voorzien in het Koninklijk Besluit van 16 oktober 1990, zoals gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 3 maart 1999 en zoals gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 23 mei 2000 en zoals gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 19 oktober 2001 en zoals gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 07.11.2003 en zoals gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 05.06.2004 en zoals gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 01.04.2006 waarbij de vereniging wordt vergund een gemeenschappelijke dienst voor preventie en bescherming op het werk op te richten, waarvan de bevoegdheid zich uitstrekt over alle werknemers door deze gemeenten, OCMW's en de vereniging, tewerkgesteld.

Het beheerscomité omvat enerzijds de personen belast met het dagelijks beheer van de gemeentebesturen en politiezones, OCMW's, en de verenigingen die beroep doen op de gemeenschappelijke dienst of hun vertegenwoordigers en anderzijds de vertegenwoordigers van de werknemers.

De leden van het beheerscomité worden benoemd door de algemene vergadering op voordracht van de deelnemers.

Als secretaris van het beheerscomité wordt aangeduid de preventieadviseur,

Aríikel30 : DUUR VAN HET MANDAAT ONTSLAG VAN RECHTSWEGE

Het mandaat van bestuurder duurt zes jaar en eindigt na de jaarvergadering.

De uittredende bestuurders zijn herkiesbaar.

Alle bestuurders benoemd op voordracht van de deelnemers zijn van rechtswege ontslagnemend : na de eerste algemene vergadering volgend op de algehele vernieuwing van de gemeenteraden.

In dat geval moet binnen de eerste drie maanden van het jaar volgend op dat van de verkiezingen, een algemene vergadering worden bijeengeroepen waarbij tot een algehele vervanging van de raad van bestuur wordt overgegaan, voorzover de raden van de deelnemende besturen die de voordracht moeten doen, reeds in hun nieuwe samenstelling vergaderd hebben. !s dat niet het geval, dan worden de betrokken nieuwe bestuurders benoemd door de algemene vergadering waarvan sprake is in artikel 65 van het decreet van 06 juli 2001, die tevens kwijting verleent aan de bestuurders die het voorgaande boekjaar in functie waren en die tot dan de verantwoordelijkheid blijven dragen overeenkomstig artikel 50 van het decreet van 06 juli 2001; onmiddellijk nadat zij hun openbaar mandaat om enige andere reden verloren hebben;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden

aan het Belgisch Staatsblad

mod 11.1

Voor-

behouden

aan het

Belgisch Staatsblad



wanneer zij niet meer het vertrouwen genieten van de deelnemer die hen heeft voorgedragen, en door deze een nieuwe kandidaat wordt voorgedragen.

Artikel 31 : VERTEGENWOORDIGING

De vereniging wordt ten overstaan van derden, voor het gerecht en in de akte, met inbegrip van deze voor dewelke de tussenkomst van een openbaar ambtenaar of een notaris vereist is, geldig vertegenwoordigd door twee bestuurders, gezamenlijk handelend.

Behoudens bijzondere machtiging verleend door de raad van bestuur worden de verbintenissen van de vereniging door twee bestuurders ondertekend, daartoe speciaal door hem aangewezen; één ervan behoort tot de groep van gemeenten.

De gerechtelijke handelingen, zowel als eiser of verweerder, worden uit naam van de vereniging vervolgd door de raad van bestuur. Zij worden ingesteld door de voorzitter of zijn plaatsvervanger.

HOOFDSTUK VI.: CONTROLE

Artikel 32: CONTROLE

De controie op de trnanciële toestand op de jaarrekening en op de regelmatigheid, vanuit het oogpunt van het decreet van 06 juli 2001 en van de statuten, van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening, wordt uitgeoefend door een commissaris, benoemd door de algemene vergadering voor een periode van drie jaar, onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren. Hij of zij is onderworpen aan de wettelijke en reglementaire bepalingen die hun ambt en hun bevoegdheid regelen.

De uittredende commissaris is herbenoembaar.

HOOFDSTUK WI: ALGEMENE VERGADERINGEN

Artikel 33 : SAMENSTELLING

Met uitzondering van de algemene vergadering kunnen alleen natuurlijke personen lid zijn van de organen van de vereniging.

De regelmatig samengestelde algemene vergadering vertegenwoordigt het geheel van de deelnemers. Binnen de wettelijke en statutaire perken zijn haar besluiten bindend voor iedereen.

De algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers (hierna "de afgevaardigden'). Voor de gemeenten worden zij rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen. De vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.

De onverenigbaarheden die bepaald zijn in artikel 48 van het decreet dd 6.07.2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking, zijn eveneens van toepassing op de vertegenwoordigers van de algemene vergadering.

Bovendien bestaat er een onverenigbaarheid tussen het mandaat van afgevaardigde en dat van één van de andere organen.

Iedere deelnemer beschikt over een stemrecht dat overeenstemt met het aantal aandelen waarover hij beschikt. ledere gemeente duidt steeds minstens één afgevaardigde aan.

De gemeenteraad bepaalt het aantal afgevaardigden van de gemeenten op de algemene vergadering aan de hand van twee voor alle deelnemende gemeenten op dezelfde wijze geldende criteria, waarbij in gelijke mate rekening gehouden wordt met zowel de omvang van de bevolking volgens de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers, als met de kapitaalinbreng

151° criterium : omvang van de bevolking volgens de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers

- 0 tot en met 50.000 inwoners :1 afgevaardigde in de algemene vergadering

- meer dan 50.000 inwoners; 2 afgevaardigden in de algemene vergadering. 2d° criterium : de kapitaalsinbreng

- 0 tot 15% van het kapitaal ;1 afgevaardigde in de algemene vergadering

- 15% en meer van het kapitaal : 2 afgevaardigde in de algemene vergadering.

De oproeping voor de algemene vergadering vermeldt voor iedere gemeente de daartoe benodigde cijfergegevens, aan de hand van de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers en van de laatst goedgekeurde jaarrekeningen.

Voor andere dan de gemeentelijke deelnemers is het maximale aantal afgevaardigden per deelnemer beperkt tot twee.

De afgevaardigden tekenen alvorens zij de vergadering bijwonen een aanwezigheidslijst: Deze lijst, door de stemopnemers voor echt verklaard, wordt bij het proces-verbaal van de vergadering gevoegd.

Artikel 34 : VOORZITTER SECRETARIS - STEMOPNEMER

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of door degene die hem vervangt, overeenkomstig de bepalingen van artikel 19.3, Bij ontstentenis van zowel de voorzitter als de ondervoorzitter, duidt de algemene vergadering een voorzitter aan tussen de afgevaardigde van de gemeentelijke deelnemers.

De secretaris van de raad van bestuur neemt eveneens het secretariaat van de algemene vergadering waar. Bij afwezigheid van de secretaris van de raad van bestuur duidt de algemene vergadering een persoon aan die tijdens de vergadering de functie van secretaris aanneemt.

Bij aanvang van de vergadering duidt de voorzitter twee stemopnemers aan.

Artikel 35 : GEWONE ALGEMENE VERGADERING  BIJZONDERE ALGEMENE VERGADERING

35.1.

De gewone algemene vergadering zal ten laatste gehouden worden in de loop van het eerste semester van elk jaar Deze algemene vergadering stelt de jaarrekeningen vast aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissaris-revisor. De algemene vergadering verleent terzelfdertijd, door een afzonderlijke stemming, kwijting aan de bestuurders en de commissaris.



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

minci 11.1

Indien de jaarrekening niet wordt vastgesteld overeenkomstig het vorige lid, dan wordt, binnen een termijn van negentig kalenderdagen, een nieuwe algemene vergadering bijeengeroepen, waaraan de gewijzigde rekening, met naleving van de procedure van artikel 36, worden voorgelegd.

De raad van bestuur heeft het recht, tijdens de zitting, de beslissing met betrekking tot de goedkeuring van de jaarrekening drie weken uit te stellen. Deze vergadering doet geen afbreuk aan de andere genomen besluiten, . behoudens andersluidende beslissingen van de algemene vergadering hieromtrent.

35.2.

Onverminderd het voorgaande wordt minstens één bijzondere algemene vergadering belegd in de loop van het laatste trimester van elk jaar, om de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het volgend boekjaar. te bespreken. Een door de raad van bestuur opgestelde begroting staat op de agenda van deze vergadering. 35.3.

De werkingsmodaliteiten van de algemene vergadering kunnen worden neergeschreven in een huishoudelijk reglement dat gewijzigd kan worden bij beslissing van de algemene vergadering.

Artikel 36 : OPROEPING  AGENDA  TER BESCHIKKING STELLEN VAN STUKKEN

36.9,

De raad van bestuur roept de algemene vergadering zo dikwijls bijeen als hij het nodig oordeelt, minstens 60 dagen vóár de algemene vergadering.

Hij is ertoe gehouden de algemene vergadering bijeen te roepen op aanvraag van deelnemers die samen ten minste 1/5de van de maatschappelijke aandelen bezitten,

Wanneer in dergelijk geval de vergadering niet binnen de 30 dagen is bijeengeroepen, kan zij geldig bijeengeroepen worden door de Vlaamse regering of door deelnemers die houder zijn van tenminste 1/5de van de maatschappelijke aandelen. Deze bijeenroeping behelst dal de raad van bestuur de deelnemers in kennis stelt van de datum waarop de algemene vergadering zal plaatsvinden.

36.2.

De raad van bestuur stelt de agenda op van de vergadering. De commissaris-revisor of een groep deelnemers die tenminste 9/5da van de maatschappelijke aandelen vertegenwoordigt, kunnen een punt op de agenda brengen, op voorwaarde dat zij uiterlijk 50 dagen vóár de zitting van de algemene vergadering aan de raad van bestuur hiervan melding geven.

Behoudens andersluidende bepalingen in het decreet dd 6.7.2001 houdende de intergemeentelijke Samenwerking, wordt de door de raad van bestuur vastgelegde agenda uiterlijk 45 dagen vóár zijn zitting aan alle deelnemers en de Vlaamse regering per aangetekende briefveratuurd.

36.3.

Samen met de agenda voor de algemene vergadering worden de nuttige en noodzakelijke documenten (o.m. jaarrekeningen, het verslag van de raad van bestuur, het verslag van de commissaris, ..,.) ter beschikking gesteld van de deelnemers en van de Vlaamse regering.

36.4. Op verzoek van een raadslid vraagt het deelnemende bestuur om de notulen en alle stukken waarnaar in de notulen wordt verwezen, elektronisch ter beschikking te stellen. De vereniging stelt de gevraagde stukken elektronisch ter beschikking aan het deelnemend bestuur en het deelnemende bestuur bezorgt ze aan het raadslid

Dit artikel doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van strafrechtelijke vervolging van de raadsleden wegens schending van het beroepsgeheim, overeenkomstig artikel 458 van het Strafwetboek.

Artikel 37 : BERAADSLAGING - AANWEZIGHEIDSQUORUM

De algemene vergadering kan slechts beraadslagen over de punten die voorkomen op de agenda.

De algemene vergadering kan slechts geldig beraadslagen indien de gewone meerderheid van de statutair bepaalde stemmen, zowel globaal als in de groep van de gemeentelijke deelnemers, vertegenwoordigd zijn. Indien voormeld aanwezigheidsquorum niet wordt behaald, zal een nieuwe vergadering bijeengeroepen worden binnen de zestig dagen; deze vergadering zal geldig mogen beraadslagen, ongeacht het aanwezigheidsquorum, over de punten die voor de tweede maal op de agenda voorkomen. De oproepingsbrief zal per aangetekende brief verzonden worden en vermeldt onderhavige statutaire bepaling. Deze bepaling geldt niet voor statutenwijziging.

De zitting van de algemene vergadering is openbaar.

Artikel 38: STEMRECHT

leder maatschappelijk aandeel geeft recht op één stem, met dien verstande dat de gemeentelijke deelnemers steeds zullen beschikken over een meerderheid van stemmen. Geen deelnemer kan beschikken over een aantal stemmen dat hoger ligt dan de helft van het totale aantal stemmen zoals bepaald in artikel 33 van de statuten. Behalve wanneer door het decreet dd. 6.7.2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking of door de statuten een andere meerderheid is vereist, worden de beslissingen aangenomen bij eenvoudige meerderheid der stemmen. De vereiste meerderheid moet steeds bereikt zijn zowel globaal als in de groep der gemeentelijke deelnemers.

De gemeenteraad bepaalt het aantal stemmen waarover iedere afgevaardigde beschikt, zonder dat het totale aantal stemmen waarover de gemeente statutair beschikt, kan worden overschreden.

Artikel 39 : STATUTENWIJZIGING

39.9.

De wijzigingen in de statuten en in de bijlagen worden artikelsgewijs aangebracht door de algemene vergadering met een drie/vierde meerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, ais voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt.

39.2,

Uiterlijk negentig kalenderdagen vóár de algemene vergadering die de statutenwijziging moet beoordelen wordt een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers voorgelegd. De beslissingen terzake van

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

mod 11.1

hun raden die de oorspronkelijke statuten hebben goedgekeurd, bepalen het mandaat van de respectievelijke' vertegenwoordigers op de algemene vergadering en worden bij het verslag gevoegd,

De deelnemers die nalaten binnen de gestelde termijn een beslissing te nemen en voor te leggen, worden geacht zich te onthouden. De onthouding bepaalt het mandaat van hun vertegenwoordiger op de algemene vergadering,

Ten laatste 30 dagen na de algemene vergadering die beslist heeft om de statuten te wijzigen, wordt het verslag van de algemene vergadering samen met de bijhorende documenten zoals de beslissingen van de deelnemers houdende de goedkeuring van de statutenwijziging, voorgelegd aan de Vlaamse regering.

De statutenwijziging dient op dezelfde wijze als de oprichtingsakte neergelegd en bekendgemaakt te worden.

De statutenwijzigingen zijn slechts uitvoerbaar nadat ze zijn goedgekeurd bij besluit van de Vlaamse regering of door het verstrijken van de voorziene termijn voor goedkeuring.

Artikel 40 : NOTULERiNG

De beraadslagingen van de algemene vergadering maken het voorwerp uit van de notulen opgesteld door de secretaris van de algemene vergadering en die in een speciaal register opgenomen worden. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

De secretaris van de raad van bestuur is ertoe gehouden aan de Vlaamse regering en aan de deelnemers een afschrift over te maken van de notulen, binnen de dertig dagen na de vergadering.

Uittreksels van de notulen van de algemene vergadering worden ondertekend door een daarvoor door de raad van bestuur gemachtigd persoon.

Van de besluiten van alle bestuursorganen van de vereniging wordt binnen de 20 dagen na het nemen van het besluit een lijst met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden verzonden aan de Vlaamse regering.

Vanaf de dag van verzending aan de Vlaamse regering wordt de lijst, vernield in het derde lid, gedurende minstens 20 dagen ter inzage gelegd van het publiek Dezelfde lijst wordt gepubliceerd op de website van de vereniging.

De Vlaamse regering kan bij de vereniging alle documenten en inlichtingen opvragen of die ter plaatse raadplegen. Binnen 20 dagen na het nemen van het besluit wordt naar de Vlaamse regering een afschrift verzonden van :

1. De besluiten van de vereniging betreffende de rechtspositieregeling van het personeel vermeld in artikel 69 van het decreet van 6.10 2001 houdende de intergemeentelijke Samenwerking.

2. De voorstellen van de raad van bestuur van de vereniging in verband met het saneringsplan overeenkomstig artikel 68 van het decreet van 6 juli 2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking. HOOFDSTUK ViII : BOEKJAAR - JAARREKENING - INVENTARISSEN

Artikel41 : BOEKJAAR

Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

Artikel 42 : JAARREKENING  JAARVERSLAG - EVALUATIERAPPORT

42.1.

De boekhouding van de vereniging wordt gevoerd volgens de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen en overeenkomstig de richtlijnen van de bevoegde overheid,

42.2.

Bij het verstrijken van het boekjaar wordt door de raad van bestuur een inventaris opgemaakt van de roerende en onroerende goederen, alsmede van aile schulden van de vereniging. Tevens wordt de boekhouding afgesloten en maakt de raad van bestuur de jaarrekening op.

Zij voegt er alle stukken bi die aan de jaarvergadering moeten worden voorgelegd en die betrekking hebben op de jaarrekening. Zestig dagen vóór de jaarvergadering deelt de raad van bestuur aan de deelnemers de jaarrekening en het jaarverslag mede, alsook het verslag van de commissaris-revisor. Zij voegt er ieder document bij dat door de raad van bestuur voor besluit aan de jaarvergadering moet worden voorgelegd.

42.3.

De jaarrekening wordt vastgesteld door de algemene vergadering in de loop van het eerste semester van hef volgende boekjaar aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissarisrevisor. Samen met de uitnodiging worden deze documenten ter beschikking gesteld van de deelnemers, die het mandaat van hun afgevaardigde ter zake bepalen.

De algemene vergadering verleent terzelfder tijd kwijting aan de bestuurders en de commissaris-revisor, 42.4.

De raad van bestuur legt aan de jaarvergadering, die telkens plaatsvindt in de loop van het eerste werkingsjaar na het jaar waarin verkiezingen voor de algehele hernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, een evaluatierapport voor over de werking van de vereniging. Dat rapport bevat een nieuw ondernemingsplan voor de komende zes jaar of een gemotiveerd voorstel het samenwerkingsverband te beëindigen met inachtneming van de statutair bepaalde rechten van de deelnemers.

De eerste evaluatieperiode kan korter zijn dan zes jaar, gelet op de datum van oprichting. Aile deelnemers ontvangen dit rapport uiterlijk 45 dagen voor de datum van de jaarvergadering en bepalen het mandaat van hun vertegenwoordiger,

Artikel 43 : PRESENTIEGELDEN

De algemene vergadering bepaalt, binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvootwaarden die vastgesteld zijn door de Vlaamse regering, het presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van de vereniging kunnen worden toegekend.

Jaarlijks wordt een per mandataris geïndividualiseerd overzicht van de in het voortje boekjaar ontvangen vergoedingen en presentiegelden gevoegd bij de documenten die aan de deelnemende gemeenten worden bezorgd, overeenkomstig artikel 36.3. van de statuten,

Dit overzicht dient tevens jaarlijks vóór 31 maart door de vereniging aan de Vlaamse regering te worden bezorgd aan de hand van de door de Vlaamse regering voorgeschreven tabellen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

mod 11.1

Artikel 44 : WINST- EN VERLIESBESTEDING

Aan het resultaat wordt de volgende bestemming gegeven:

A. Bij winst

1) 5% ten minste, te besteden aan de vorming van een wettelijk reservefonds. Wanneer dit laatste 1/10e van het maatschappelijk kapitaal bereikt, is deze afhouding niet meer verplicht;

2) Van zodra het kapitaal, onderschreven door de deelnemers door hen volstort is, het bedrag dat nodig is om aan de deelnemers, ter vergoeding van het door hen volgestorte bedrag van hun aandelen, een dividend te betalen waarvan het bedrag ieder jaar door de algemene vergadering wordt vastgesteld;

3) Het overschot zal geheel of gedeeltelijk bestemd worden voor het vormen van een beschikbare reserve of voor nieuwe overdracht. Deze verdelingen worden vastgesteld door de jaarvergadering op voordracht van de raad van bestuur.

Overeenkomstig de bepalingen van het wetboek van vennootschappen zal geen winst uitgekeerd worden indien het netto-actief van de vereniging is gedaald of ten gevolge van de uitkering zou dalen beneden het peil van het vast gedeelte van het kapitaal.

ledere winstuitkering moet gebaseerd zijn op de echte winst van het boekjaar en/of van de vorige boekjaren.

B. Bij verlies

Wanneer het boekjaar met veilles wordt afgesloten wordt het verlies vereffend door afneming van de reserves. Zo deze ontoereikend zijn dan wordt het saldo naar het volgende boekjaar overgedragen.

Wanneer tengevolge van een geleden verlies het netto-actief van de vereniging gedaald is tot minder dan de helft van het vast gedeelte van het kapitaal, dan moet de algemene vergadering worden bijeengeroepen, ten hoogste zestig dagen nadat het verlies is vastgesteld om te beraadslagen over een door de raad van bestuur opgesteld saneringsplan.

De raad van bestuur verantwoordt zijn voorstellen in dit saneringsplan dal uiterlijk drie weken voor de algemene vergadering aan alle deelnemers en de Vlaamse regering wordt voorgelegd, samen met de oproepingsbrief en alle bijhorende documenten waaruit de noodzaak van het saneringsplan blijkt.

De algemene vergadering beslist onder de voorwaarden bepaald voor de statutenwijziging.

Artikel 45 : KEERLEGGING JAARREKENING

Binnen de dertig dagen na de goedkeuring door de Jaarvergadering zal de raad van bestuur de jaarrekening en alle bij decreet of de onderrichtingen voorgeschreven documenten neerleggen bij de Nationale Bank van België. HOOFDSTUK IX : VEREFFENING VAN DE VERENIGING

Artikel 46 : ONTBINDING

Op verzoek van drie/vierde van het aantal deelnemende gemeenten, en aan de hand van de daartoe strekkende gemeentereadsbeslissingen, kan de algemene vergadering met een drievierde meerderheid van het aantal stemmen tot de vervroegde ontbinding van de vereniging beslissen.

Bij ontbinding krachtens het voorgaande lid of door het verstrijken van de statutair bepaalde duur die niet wordt verlengd, wijst de algemene vergadering die de ontbinding vaststelt, de vereffenaars aan op dezelfde wijze ais bepaald is voor de bestuurders. Een beperkt college van vereffenaars kan samengesteld worden op dezelfde wijze ais een directiecomité. Alle andere organen vervallen op het ogenblik van de ontbinding.

Artikel 47 : VEREFFENING

Zijn geen vereffenaars benoemd, dan worden de in functie zijnde bestuurders van rechtswege als vereffenaars beschouwd, niet alleen om kennisgevingen en betekeningen te ontvangen, maar ook om de vereniging daadwerkelijk te vereffenen, en niet alleen t.o.v. derden, maar ook t.o.v. de deelnemers.

Het voltallige personeel van de vereniging wordt overgenomen, hetzij door de deelnemers, hetzij eventueel door de ovememers van de activiteit, in verhouding tot de kapitaalinbreng of overeenkomstig de onderling bereikte akkoorden, en zonder dat de personeelsleden door deze plicht tot overname gebonden zijn.

De nieuwe werkgever waarborgt de rechten die de vereniging op het ogenblik van haar ontbinding, hetzij statutair, hetzij contractueel voor de werknemers had vastgesteld. Het door een gemeente overgenomen personeel komt, met behoud van zijn geldelijk statuut, terecht in een overgangskader dat geen invloed heeft op de personeelsformatie en uitdovend is.

De gemeenten hebben een recht van voorkeur op overneming van de op hun grondgebied gelegen installaties tegen boekwaarde.

Na aanzuivering van alle ontvangsten en lasten alsmede van de kosten der liquidatie of bewaring welke voor deze regeling gedaan worden, wordt het netto-actief uitgekeerd aan de deelnemers in evenredigheid van het aantal geplaatste maatschappelijke aandelen, rekening houdend met het percentage van hun volstorting en zonder afbreuk te doen aan de bepalingen van artikel 8.

Te dien einde kunnen de vereffenaars de rekening afsluiten, juist alsof de niet-volgestorte schijven opgeroepen werden en compenseren, zo niet alle aandelen terugbrengen tot dezelfde verhouding van volstorting, door voorafgaande terugbetalingen.

HOOFDSTUK X : WOONSTKEUZE

Artikel 48

Elke houder van een maatschappelijk aandeel, bestuurder, commissaris-revisor of vereffenaar van de vereniging die niet in België gehuisvest is, moet er woonstkeuze doen voor alles wat de uitvoering van onderhavige statuten betreft.

Bij ontstentenis, zullen hem alle oproepingen en notificaties geldig gedaan worden op de zetel van de vereniging, die beschouwd zal worden als zijn domicilie van rechtswege.

BIJLAGE I BIJ DE STATUTEN

Register van de deelnemers

1. De stad Aarschot

9.690 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Voor., mod 11.1

behouden aan het Belgisch

Staatsblad



2, De gemeenteBeginendfk

2.648 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

3, De gemeente Bekkevoort

2.184 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

4. De gemeente Bertem

2.488 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

5. De gemeente Bierbeek

2.728 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

6. De gemeente Boortmeerbeek

3.144 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

7. De gemeente Boutersem

2.480 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

8. De stad Diest

7.344 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

9. De gemeente Geetbets

2.312 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

10. De gemeente Glabbeek

1.904 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

11, De gemeente Naacht

4.248 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

12. De gemeente Herent

5.120 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

13. De gemeente Hoegaarden

2.272 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort,

14. De gemeente Halsbeek

2.680 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

15. De gemeente Huldenberg

2.368 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

16. De gemeente Keerbergen

2.344 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

17. De gemeente Kortenaken

3,136 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

18. De gemeente Kortenberg

4,520 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

19. De stad Landen

5.536 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

20. De stad Leuven

33.368 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

21. De gemeente Linter

2.688 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

22, De gemeente Lubbeek

3,304 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

23. De gemeente Oud-Heverlee

2.336 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

24. De gemeente Rotselaar

3.888 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

25. De stad Scherpenheuvel-Zichem

7.752 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

26. De gemeente Tervuren

4.984 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

27. De gemeente Tielt-enge

3.096 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort

28, De stad Tienen

13.304 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort

29. De gemeente Tremelo

3.376 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

30. De stad Zoutleeuw

3,144 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

31. De Provincie Vlaams-Brabant

37.593 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

32. Het Q.C.M. W. Begijnendijk

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

33, Het O.C.M.W Bekkevoort

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

34. Het 0. C. M. W. Bertem

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig voistort.

35. Het O.C,M.W. Boortmeerbeek

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

36. Het O.C.M.W. Boutersem

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.





Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge















Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

"

mod 11.1

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad



37. Het O.C.M.W. Glabbeek

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

38. Het O.C.M.W. Haacht

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

39. Het O.C.M.W Hoegaarden

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort,

40. Het O.C.M.W Holsbeek

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

41. Het O.C.M.W Huldenberg

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort

42. Het O.C.M.W. Keerbergen

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

43. Het O. C.M. W. Kortenaken

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort

44. Het O. C.M.W. Landen

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

45. Het O.C.M. W. Linter

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

46. Het O.C.M.W Oud-Heverlee

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

47. Het O. C.M.W. Tervuren

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort,

48. Het O.C.M.W. relt-Winge

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

49. Het O.C.M.W. Zoutleeuw

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

50. Het O.C.M.W. Tremelo

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

51, Het O.C.M.W. Herent

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

52. Het O. C.M. W Rotselaar

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

53. Het O. C.M. W, Bierbeek

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig valstort

54. Het O.C.M. W Geetbets

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

55. Het O.C.M.W. °lest

1 aandeel van ¬ 14;16 - volledig volstort.

56. Het O.C.M.W. Lubb e ek

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

57, Het O.C.M,W. Kortenberg

1 aandeel van ¬ 14,16 - volledig volstort.

58. Het O.C.M.W. Aarschot

1 aandeel van ¬ 14,16 volledig volstort.

59. Het O.C.M.W. Tienen

1 aandeel van ¬ 14,16 volledig volstort.

60. Intercommunale voor Milieubeleid

25 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

61. Intercommunale Interrand

10 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

62. Intercommunale 10K

10 aandelen van ¬ 14,16 - volledig volstort.

63. Intergemeentelijke vereniging EcoWerf

1 aandeel van ¬ 14,16- volledig volstort

64. HaBoBib

1 aandeel van ¬ 14,16 volledig volstort

65. SoCiAL

1 aandeel van ¬ 14,16  volledig volstort.

66. OCMW Leuven

67. 1GO

BIJLAGE 2 BIJ DE STATUTEN: Lijst van de exclusieve diensten

1. Openbare werken

1.1 Ontwerp van infrastructuurwerken

Het ontwerp, de studie en de opmaak van de bouwaanvraag en het aanbestedingsdossier van

infrastructuurwerken.

1.2 Ontwerp van gebouwen

Het ontwerp, de studie en de opmaak van de bouwaanvraag en het aanbestedingsdossier van gebouwen.

1.3 Veiligheidsco6rrlinatie ontwerp en verwezenlijking bij infrastructuurwerken

Velligheidscoórdinatie ontwerp en verwezenlijking bij infrastructuurwerken







Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge



















Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voor- mod 11.1

behouden aan het Belgisch

Staatsblad



r 1.4 Veiligheidscoördinatie ontwerp en verwezenlijking bij gebouwen - Veiligheidscoördinatie ontwerp en verwezenlijking bij gebouwen.

1.5 Toezicht op de uitvoering van infrastructuurwerken

De opvolging en het toezicht op de uitvoering van infrastructuurwerken

1.6 Toezicht op de uitvoering van de gebouwen

De opvolging en het toezicht op de uitvoering van gebouwen.

1.7 Technische en administratieve begeleiding, adviseren en coordineren van projecten.

Een project opzetten, inspireren, adviseren en coördineren om op een gestructureerde manier tot een goede

ontwikkeling te komen.

2. Ruimtelijke ordening

2.1. Ruimtelijke planning en ontwerp

Het begeleiden, ondersteunen en adviseren bij ruimtelijke plannings- en ontwerptaken.

2.1,1. Beleidsplanning inzake ruimtelijke ordening.

2.1.2.Ontwerp.

2.1.3. Ruimtelijke studies.

2.2. Uitvoering ruimtelijk vergunningenbeleid

Het begeleiden, ondersteunen en adviseren van de gemeente bij haar taken inzake vergunningenbeleid.

2.3 Mobiliteit

Het begeleiden, ondersteunen en adviseren inzake mobiliteitsaspecten.

2.3.1. Beleidsplannen inzake mobiliteit

2.3.2. Mobiliteitsstudies.

2.3.3. Ondersteuning taken gemeentelijke mobiliteitsverantwoordelfjke.

2.4. Adviesverlening gemeentelijke stedenbouwkundige dienst.

Het adviseren en ondersteunen van de gemeentelijke stedenbouwkundige dienst bij vragen of knelpunten

inzake ruimtelijke ordening, stedenbouw en mobiliteit.

3. Lokaal woonbeleid

3.1, Woononderzoeken en -studies

Het begeleiden, adviseren en ondersteunen van onderzoeken en studies inzake woonaspecten

3.2. Haalbaarheidsonderzoek woonprojecten

Woonprojecten gedetailleerd onderzoeken o.a. op hun stedenbouwkundig-ruimtelijke, milieutechnische,

technische, financiële en organisatorische haalbaarheid, de realisatie ervan voorbereiden en aftoetsen bij

mogelijke partners en/of realisatoren.

3.3 Realisatie woonproject

De realisatie van A tot Z van, al dan niet gemengde (met mogelijke samenwerking diverse partners),

woonprojecten.

4. Bedrijvigheid

4.1, Onderzoeken economische ontwikkelingen

Het begeleiden, adviseren en ondersteunen van onderzoeken en studies inzake economische aspecten.

4.2 Haalbaarheidsonderzoek projecten bedrijventerreinen en bedrijfspanden

Projecten inzake bedrijventerreinen en/of bedrijfspanden gedetailleerd onderzoeken o.a. op hun

stedenbouwkundig-ruimtelijke, milieu-technische, technische, financiële en organisatorische haalbaarheid, de

realisatie ervan voorbereiden en aftoetsen bij mogelijke partners en/of realisatoren.

4.3 Realisatie bedrijventerreinen

De realisatie van A tot Z (met mogelijke samenwerking diverse partners) van bedrijventerreinen.

5. Milieu

5.1. Basisondersteuning

Een basisondersteuning van de milieudienst van de deelnemers, bij de uitvoering van haar takenpakket en

verplichtingen inzake milieu/duurzaamheid en klimaat met o.a. informatie en sensibilisatie, adviesverlening, de

opvolging van de problematiek van de hinderlijke inrichtingen/activiteiten en milieuduurzaamheids- en

klimaataspecten.

5.2. Uitgebreide ondersteuning

Een uitgebreide ondersteuning van de gemeentelijke milieudienst bij het uitvoeren van haar takenpakket,

inzonderheid de uitvoering van de burgemeestersconvenant/klimaatbeleid en/of het alternatief voor de

milieuconvenant

5.3. Taakondersteuning

Een specifieke taakondersteuning van projecten en acties die op zichzelf staan en niet zijn opgenomen in de

andere pakketten, voor zover deze vallen onder de bevoegdheid en takenstelling van de deelnemers.

5.4. Ondersteuning handhaving

Een ondersteuning van de deelnemers zoals voorzien in het handhavings-decreet en de uitvoeringsbesluiten

zowel onder de vorm van bijstand van de eigen gemeentelijke toezichthouder en de toezichthouder aangesteld

binnen de politiezone, als het ter beschikking stellen van een intergemeentelijke toezichthouder.

6. GIS

6.1. GIS begeleiding en ondersteuning

Het begeleiden en ondersteunen van de deelnemers bij de conceptontwikkeling en integratie van GIS in hun

werking en dienstverlening.

6.2. Inventarisatie en/of actualisatie van ruimtelijke situeerbare gegevens

Het inventariseren, digitaliseren en/of actualiseren van ruimtelijk situeerbare gegevens.

7. Informatica

7.1. Veiligheidsconsulent kruispuntbank sociale zekerheid

lnformatieveiligheidsbeleid van de deelnemers aangesloten bij de KSZ ondersteunen (veiligheidsconsulent),







Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

















Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

mod 11.1

" Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad



8. Ondersteuning noodpianambtenaar

8.1. Begeleiden, opvolgen, adviseren en ondersteunen bij de redactie van nood- en interventie-plannen.

De begeleiding, opvolging, advisering en ondersteuning bil de redactie en uitwerking van de nood- en interventieplannen die de gemeenten dienen op te stellen in uitvoering van, de bepalingen van het K.B. van 16.02.2006 betreffende de nood- en interventieplannen (B.S. dd. 15.03.2006) en zoals verder omschreven in de ministeriële omzendbrief NPU-1 van 26 oktober 2006 betreffende de nóod- en interventieplannen (B.S. 10.01.2007)'.

9. Projectregie

9.1, Projectregie binnen de in huidige lijst beschreven exclusieve diensten.

Opzetten, inspireren, adviseren en coördineren van een project om op een gestructureerde manier tot een

goede en duurzame realisatie te komen.

10. Vastgoed

10.1. Vastgoed begeleiding en ondersteuning.

Het begeleiden, ondersteunen en adviseren bij vastgoedaspecten.

10.2. Patrimonium begeleiding

Het begeleiden, ondersteunen en adviseren van het beheer van het patrimonium van de deelnemers.

10.1.1. Totaalpakket ; begeleiden, adviseren, uitvoeren projecten en acties inzake de ontwikkeling en

optimalisatie van het patrimonium

10.1.2. Stap-op-stap : begeleiden en adviseren en puntsgewijs uitvoeren van projecten en acties inzake de ontwikkeling en optimalisatie van het patrimonium.

10.1.3. Begeleiden en adviseren : begeleiden en adviseren van projecten en acties inzake de ontwikkeling en optimalisatie van het patrimonium.

10.1.4. Punctuele inzet : inzet (begeleiding en advisering, ondersteuning of uitvoering) bij bepaalde

deelaspecten en/of deeltaken inzake de ontwikkeling en optimalisatie van het patrimonium.







Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

VOOR GELIJKVORMIG UITTREKSEL

Isabelle MOSTAERT, geassocieerd notaris

Tegelijk hiermee neergelegd:

- uitgifte van voormeld PV van buitengewone algemene vergadering

- bijvoegsel hierbij: aanwezigheidslijst

- historiek en gecodrdineerde tekst van de statuten

















Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

01/07/2014 : ME. - JAARREKENING 31.12.2013, GGK 25.06.2014, NGL 26.06.2014 14224-0540-114
15/07/2014
ÿþ4.

Vo beho

aan Belg Staat

Met Word 11.1

:re" In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neérlegging ter griffie van de akte

Ondememingsnr : 205 774 810

Benaming

(voluit) : Dienstverlenende, vereniging voor de Ruimtelijke Ordening en de Economisch-Sociale Expansie van het Arrondissement Leuven

(verkort) : INTERLEUVEN

Rechtsvorm: cvba

Zetel: Brouwersstraat 6 te 3000 Leuven

(volledig adres)

Onderwerp akte Benoemen voor 3 jaar van de commissaris-revisor krachtens artikel 32 van de statuten

Met algemeenheid van stemmen werd de benoeming voor 3 jaar goedgekeurd van de CVBA - burgerlijke vennootschap met handelsvorm MOORE STEPHENS VERSCHELDEN BEDRIJFSREVISOREN, vertegenwoordigd door de heer Jan DE BOM VAN DRIESSCHE, bedrijfsrevisor. De aanstelling gebeurt voor drie boekjaren, aanvandnemend met het boekjaar per 31/12/2013 en eindigend met het boekjaar per 31/12/2015.

Griffie Rechtbank van Koophandel te Leuven.

IR il à171J1111111

Op de laatste bl. van Luik B vermelden : Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

_

15/07/2013 : LET000003
01/07/2013 : LET000003
20/09/2012 : LET000003
02/07/2012 : LET000003
01/07/2011 : LET000003
09/02/2011 : LET000003
12/11/2010 : LET000003
25/06/2010 : LET000003
11/06/2010 : LET000003
03/07/2009 : LET000003
06/04/2009 : LET000003
27/06/2008 : LET000003
06/06/2008 : LET000003
17/01/2008 : LET000003
02/07/2007 : LET000003
21/05/2007 : LET000003
21/05/2007 : LET000003
17/07/2006 : LET000003
13/07/2006 : LET000003
04/07/2006 : LET000003
06/12/2005 : LET000003
04/07/2005 : LET000003
05/11/2004 : LET000003
01/07/2004 : LET000003
14/01/2004 : LET000003
30/10/2003 : LET000003
03/07/2003 : LET000003
30/07/2002 : LET000003
01/12/1990 : LET3
01/01/1989 : LET3
21/10/1988 : LET3
01/01/1986 : LET3

Coordonnées
DIENSTVERLENENDE VERENIGING VOOR DE RUIMTELI…

Adresse
BROUWERSSTRAAT 6 3000 LEUVEN

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande