ESDP EUROPEAN SOCIETY FOR DEVELOPMENTAL PERINATAL & PAEDIATRIC PHARMACOLOGY VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK, AFGEKORT : ESDP

Association sans but lucratif


Dénomination : ESDP EUROPEAN SOCIETY FOR DEVELOPMENTAL PERINATAL & PAEDIATRIC PHARMACOLOGY VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK, AFGEKORT : ESDP
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 518.986.325

Publication

12/03/2013
ÿþ" à% MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Ondernemingsnr : O~i/ -9~('" ~'i

Benaming

(voluit) ; ESDP European Society lor Developmental Perinatal & Paediatric Pharmacology vereniging zonder winstoogmerk

(verkort) : ESDP VZW

Rechtsvorm : vereniging /`zonder winstoogmerk

Zetel : tom- l7QJL e'ir J J ~/ ~. d000 ,eLu'evt

Onderwerp akte : Statuten

Naam van de vereniging: ESDP European Society for Developm entai Perinatal &

Paediatric Pharmacology VZW

Rechtsvorm:vereniging zonder winstoogmerk

Registernummer: nieuw

Zetel van de vereniging: Leuven

Gerechtelijk arrondissement: Leuven

Statuten van 25. 12. 2012,

Statuten unaniem aangenomen door de oprichtingsvergadering van 25. 12. 2012.

De ondergetekenden

Florian Lagler, *4. 2. 1972, Oberschtnauerstrafre 31, 83471 Schi nau, Deutschland

Betty Kalikstad, * 30. 12. 1965, Oscars gate 46, 0258 Oslo, Norway

Milice Bajcetic, * 15. 6. 1968, Street Bulevar dr Zorana Djindjica 80, 11070 Belgrad, Serbie

Stephanie Lier, * 29. 3, 1964, Himmelgeister Landstralie 79 40589 Düsseldorf, Deutschland

Saskia de Wildt, * 12. 9. 1969, Rijksbocm 50, 3071AX Rotterdam, Nederlands

Antonio Clavenna, * 2. 8. 1969, via per Senna 23, 22070 Capiago Intimiano (CO), !talla

Kaarlo Hoppu, * 8. 6.1949, Museokatu 40A7, 00100 Helsinki, Finland

Karel Allegaert, * 29, 9. 1969, Tervuursesteenweg 597, 3001 Hevelee, Belgie

Jt rg Breitkreuz, *12. 10. 1966, Wiechertstrafle 3, 45721 Haltern, Deutschland

hebben besloten om een onafhankelijke vereniging zonder winstoogmerk op te richten overeenkomstig de Wet van 27 juni 1921. Zij hebben de volgende statuten vastgelegd:

§ 1 Naam en zetel

De vereniging is voor onbepaalde duur opgericht en draagt de naam "ESDP European Society for Developmental, Perinatal and Paediatric Pharmacology vereniging zonder winstoogmerk". De zetel is gevestigd. op het adres Herestraat 49, 3000 Leuven te België, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Leuven.

§ 2 Doel van de vereniging

De vereniging bevordert de farmacologie en de therapie van de opgroeiende mens, hetzij in de foetale

periode, tijdens de geboorte en de periode van opgroeien.

§ 3 Lidmaatschap

(1)De vereniging heeft werkende en toegetreden leden. Alleen de werkende leden worden hierna "leden" genoemd en beschikken over het voile lidmaatschapsrecht Het aantal leden is onbeperkt, maar mag niet, minder worden dan vier personen.

(2)Het lidmaatschap voor werkende leden staat open voor vakkundige personen die werkzaam zijn of zijn geweest op het gebied van wetenschappelijk onderzoek of klinische therapie dan wel op het gebied dat overeenstemt met het doel van de vereniging met inbegrip van fundamenteel onderzoek. De wetenschappelijke werkzaamheden dienen bij de aanvraag tot toelating als lid te worden aangetoond. Een aanvraag tot toelating, dient door twee leden te worden ondersteund en aan de secretaris te worden voorgelegd. Na controle door de secretaris van de aanvraag tot toelating en de hieraan toegevoegde bewijzen heeft iedere bestuurder het recht om binnen vier weken na ontvangst van de gecontroleerde documenten tegen de toelating van de kandidaat', bezwaar te maken. Indien er geen bezwaar wordt gemaakt, wordt de aanvraag tot toelating geaccepteerd. Tijdens de wetenschappelijke bijeenkomst die om de twee jaar plaatsvindt, krijgt ieder lid een actuele ledenlijst.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

iN

fl

A

*1304148fi+

Neergelegd ter griffie der

Rechtbank van Koophandel

te Leuven, de i 1 lea 2013

DE GBIEF1ER,

n te

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/03/2013 -A,jn xes duMoniteur_belge

1

" ~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

(3)De leden van de tot nu toe als vereniging zonder rechtspersoonlijkheid bestaande European Society for j7evelopmentai, Perinatal and Paediatric Pharmacology - ESDP  hebben recht op het lidmaatschap en verkrijgen deze door een eenvoudige schriftelijke aanvraag, zonder dat een bevestiging van de vereniging noodzakelijk is.

(4)Toegetreden leden kunnen rechtspersonen, natuurlijke personen of organisaties (vereniging van natuurlijke personen) zijn. Toegetreden leden dienen een bijdrage te betalen, die de raad van bestuur van te voren voor elk jaar bepaalt en een bedrag van ¬ 100.000 niet mag overschrijden. Toegetreden leden hebben geen stemrecht en geen recht op deelname aan de algemene vergadering. Zij hebben echter het recht om de rapporten over de wetenschappelijke bijeenkomsten van de vereniging te ontvangen. De raad van bestuur beslist op voorstel van een lid over hun toelating. De toegetreden leden aanvaarden met hun toelating de geldende statuten van de vereniging en verplichten zich daartoe deze te respecteren.

(5)1ndien leden een achterstand hebben in de betaling van hun lidmaatschapsbijdrage, worden hun lidmaatschapsrechten voor de duur van de achterstand opgeschort.

(6)Leden kunnen uit de vereniging worden uitgesloten, wanneer zij in hoge mate opzettelijk in strijd met de statuten of de belangen van de vereniging hebben gehandeld. De uitsluiting van een lid behoeft een 2/3 meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden tijdens de algemene vergadering. De uitsluiting dient schriftelijk per post aan het betreffende lid te worden medegedeeld. Het lidmaatschap eindigt automatisch, wanneer er sprake is van een betalingsachterstand van minstens twee jaarlijkse bijdragen en deze niet binnen een maand na ontvangst van een schriftelijke aanmaning van de penningmeester wordt vereffend.

(7)De leden van de vereniging zijn ingeschreven bij de ASBL "ESDP European Society for Developmental, Perinatal and Paediatric Pharmacology ASBL", opgericht op ...

(8)Uitgetreden of uitgesloten leden dan wel hun erfgenamen hebben geen enkel recht ten aanzien van het vermogen van de vereniging. Zij kunnen van de vereniging geen schadeloosstelling of rekening en verantwoording verlangen.

(9)De raad van bestuur houdt ter zetel van de vereniging een ledenlijst bij. Het lid dient zijn inschrijving in het register schriftelijk te bevestigen. Hij bevestigt daarmee dat hij zich gebonden acht aan de actuele statuten, het interne reglement en de besluiten van de vereniging.

(10)leder lid heeft het recht om ter zetel van de vereniging de ledenlijst, de boekhouding en de notulen van de beraadslagingen en besluiten van de algemene vergadering, de raad van bestuur en de gevolmachtigden van de vereniging in te zien. Het verzoek tot inzage dient schriftelijk bij de raad van bestuur te worden ingediend met vermelding van de documenten die men wenst in te zien. Vervolgens dient binnen een maand na binnenkomst van het verzoek in overleg een datum voor inzage te worden vastgelegd.

(11)De werkende leden betalen een jaarlijkse bijdrage. De algemene vergadering besluit op voorstel van de raad van bestuur jaarlijks over de bijdrage van de werkende leden. De jaarlijkse bijdrage mag per lid een bedrag van ¬ 10.000 niet overschrijden. De algemene vergadering kan eveneens besluiten om bepaalde leden als erelid van de verplichting tot betaling van de bijdrage vrij te stellen.

§ 4 Samenstelling van de algemene vergadering

De algemene vergadering bestaat uit de werkende leden. Ieder lid heeft een stem.

Vertegenwoordiging van een lid door een ander lid is toelaatbaar, een lid mag echter niet meer dan één

ander lid tegelijkertijd vertegenwoordigen.

§ 5 Bevoegdheden van de algemene vergadering

De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging en is, voor zover in deze statuten niets

anders is bepaald, verantwoordelijk voor alle aangelegenheden van de vereniging.

In de volgende gevallen moet een algemene vergadering worden gehouden:

1.Wijziging van de statuten

2.Uitsluiting van werkende leden

3.Goedkeuring van de jaarrekening en de begroting

4.Ontbinding van de vereniging

Besluiten van de algemene vergadering over de vorenstaande punten 1 en 4 behoeven voor de geldigheid

daarvan een meerderheid van 2/3 van de uitgebrachte stemmen.

§ 6 Intern reglement van de algemene vergadering

(1)De gewone algemene vergadering dient minstens een maal per kalenderjaar plaats te vinden, uiterlijk op 30 juni van het betreffende jaar. Een buitengewone vergadering kan te allen tijde door de raad van bestuur worden bijeengeroepen. Hij moet worden gehouden, wanneer ten minste 1/5 van de leden hierom verzoekt.

(2)Bij twijfel aan de legitimatie van een lid of de toelaatbaarheid van zijn vertegenwoordiging beslist de algemene vergadering. Het betreffende lid of zijn vertegenwoordiger heeft bij deze beslissing geen stemrecht. De beslissingen worden bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden genomen, voor zover de Wet van 27 juni 1921 of deze statuten niets anders bepalen. Onthouding van stemming of ongeldige stemmen gelden als tegenstemmen.

f a, a

f&

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

M4D 2.2

(3)De uitnodigingen voor de vergadering dienen de agenda bevatten en ten minste twee weken voor de dag van de vergadering per post of elektronisch aan de leden te worden verzonden dan wel persoonlijk te worden overhandigd. De verzending dient op behoorlijke wijze te worden gedocumenteerd. Algemene vergaderingen die beslissen over statutenwijzigingen of de ontbinding van de vereniging zijn alleen besluitvaardig, indien ten minste 2/3 van de werkende leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

Indien een algemene vergadering om deze reden niet besluitvaardig is, dient er een tweede algemene vergadering met dezelfde agenda te worden gehouden, die vervolgens ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden besluitvaardig is. Hierop dient in de uitnodiging te worden gewezen. De tweede vergadering mag op z'n vroegst 15 dagen na de niet besluitvaardige algemene vergadering plaatsvinden. (})Het is toegelaten om de algemene vergadering als virtuele vergadering te houden tijdens een telefoon-of internetconferentie dan wel via gecoördineerde elektronische post of per fax, wanneer voor het begin van vergadering geen enkel lid hiertegen bezwaar maakt en de vastlegging van de vergadering met inbegrip van de sprekers in schriftelijke vorm geschiedt. De raad van bestuur beslist over de modaliteiten. Deze dienen te waarborgen dat iedere deelnemer over elk agendapunt met de andere deelnemers kan communiceren, dat iedere deelnemer door de andere deelnemers tot hun volle tevredenheid kan worden geïdentificeerd en dat iedere deelnemer de mogelijkheid heeft om bij stemmingen zijn stem onder dezelfde omstandigheden uit te brengen.

(5)De beslissingen van de algemene vergadering dienen in een register te worden opgenomen en ter zetel van de vereniging door de secretaris te worden bewaard.

§ 7 Samenstelling van de raad van bestuur

(1)De raad van bestuur bestaat uit de voorzitter, de voor de volgende ambtstermijn gekozen voorzitter (gekozen voorzitter), de ambtsvoorganger van de voorzitter (oud-voorzitter), de secretaris, de penningmeester en nog maximaal vier andere bestuurders. Over het aantal overige bestuurders beslist de algemene vergadering bij gewone meerderheid. De ambtstermijn van de voorzitter, van de gekozen voorzitter en de oud-voorzitter bedraagt twee jaar, die van de secretaris en de overige bestuurders vier jaar en die van de penningmeester zes jaar. In afwijking van het bepaalde in de statuten kan de eerste algemene vergadering een oud-voorzitter en een voorzitter kiezen en de ambtstermijn van afzonderlijke bestuurders verkorten. Zij dient te beslissen welke bestuurders slechts twee jaar in hun ambt blijven.

(2)Na afloop van de twee jaar kiest de algemene vergadering steeds het aantal aftredende bestuurders en de voorzitter voor de op de ambtstermijn van de zittende voorzitter aansluitende ambtstermijn (gekozen voorzitter) alsmede de aftredende bestuurders. Degene die op deze wijze zijn gekozen maken aan het einde deel uit van de algemene vergadering die hen heeft gekozen voor een periode van vier jaar, de gekozen voorzitter in de hoedanigheid van gekozen voorzitter voor de duur van twee jaar en vervolgens twee jaar als zittende voorzitter. ledere voorzitter maakt vervolgens in de hoedanigheid van oud-voorzitter nog twee jaar deel uit van de raad van bestuur. Een verlenging van de ambtstermijn van een voorzitter met twee jaar is een maal toegestaan. Indien de ambtstermijn van de voorzitter op deze wijze wordt verlengd, vervalt deze positie voor de toekomstige voorzitter voor de duur van de verlenging.

(3)De secretaris wordt telkens tijdens de algemene vergadering gekozen, waarbij aan het eind van de vergadering de ambtstermijn van zijn voorganger eindigt. Een eenmalige verlenging van de ambtstermijn van de secretaris voor de duur van twee jaar is toegestaan.

(4)De penningmeester wordt telkens tijdens de algemene vergadering voor een ambtstermijn van 6 jaar gekozen, waarbij aan het eind van de vergadering de ambtstermijn van zijn voorganger eindigt. De eenmalige herkiezing is toegestaan.

(5)Voor zover ten aanzien van vorenstaande een herkiezing niet uitdrukkelijk is toegestaan, kan een lid van de raad van bestuur na afloop van zijn ambtstermijn pas na een onderbreking van ten minste twee jaar opnieuw tot lid van de raad van bestuur worden gekozen. De voornoemde in jaren weergegeven ambtstermijnen eindigen steeds aan het einde van de algemene vergadering die plaatsvindt in het jaar van afloop van de zittingsperiode, echter uiterlijk op 30 juni van het betreffende jaar.

(6)Kandidaten voor bestuursfuncties dienen door minstens twee werkende leden te worden voorgedragen. De voordrachten behoeven de toestemming van de kandidaat en dienen minstens een maand voor de verkiezingsvergadering bij de secretaris te worden ingediend. Alle verkiezingen van leden van de raad van bestuur vinden plaats bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Het niet-herkiezen van een lid van de raad van bestuur door de algemene vergadering is te allen tijde mogelijk. Dit behoeft een meerderheid van 213 van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

(7)Niet meer dan twee leden van de raad van bestuur mogen steeds in hetzelfde land wonen. Minstens twee leden van de raad van bestuur dienen als farmaceutisch arts te zijn gekwalificeerd en twee leden van de raad van bestuur in andere wetenschappelijke gebieden.

(8)Verkiesbaar voor een functie in de raad van bestuur zijn slechts werkende leden. De raad van bestuur heeft het recht om leden als adviseurs, echter zonder stemrecht, toe te laten tot zijn zittingen.

§ 8 Taken en bevoegdheden van de raad van bestuur

(1)De raad van bestuur heeft de alomvattende bevoegdheid tot het besturen van de vereniging en het realiseren van de doelstellingen van de vereniging. De bevoegdheid omvat alles wat niet uitdrukkelijk bij wet of door de statuten is toegewezen aan de algemene vergadering.

(2)De raad van bestuur kan besluiten tot het doen van alle rechtshandelingen, bijvoorbeeld overeenkomsten die de vereniging een verplichting opleggen en beschikken over het vermogen, het doen, aannemen en kwiteren van betalingen, donaties of subsidies van particuliere of publieke aard, het aannemen of ontslaan van medewerkers en vaststelling van het interne reglement van de vereniging.

a

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

(3)Rechtelijke procedures, hetzij als eiser of gedaagde, worden in naam van de vereniging gevoerd door de raad van bestuur, die wordt vertegenwoordigd door de in § 9 genoemde personen.

(4)De raad van bestuur kan bijzondere volmachten verlenen aan een of meer bestuurders dan wel aan derden, ongeacht of zij leden van de vereniging zijn. Hij kan afzonderlijke taken aan dergelijke personen delegeren.

(5)De voorzitter is verantwoordelijk voor de organisatie van de wetenschappelijk bijeenkomsten (§ 10). Hij leidt deze bijeenkomsten.

(6)De secretaris is verantwoordelijk voor het schriftelijke verkeer en het archiveren van de documenten van de vereniging, met name voor het bijhouden van de ledenlijsten en het opstellen en bewaren van de notulen van de organen van de vereniging en de besluiten van de algemene vergadering en de raad van bestuur. Hij leidt de jaarlijkse algemene vergadering.

De secretaris kan een hulppersoon in dienst nemen voor het uitvoeren van zijn werkzaamheden. Aan deze persoon kunnen volmachten ais genoemd in lid 4 worden verleend.

(7)De penningmeester is verantwoordelijk voor de financiële aangelegenheden van de vereniging en dient te zorgen voor een behoorlijke boekhouding en controle.

(8)Voor zover hiervoor geen afzonderlijke verantwoordelijkheden zijn vastgelegd, is de gehele raad van bestuur verantwoordelijk voor de uitvoering van zijn taken. Interne afspraken over verantwoordelijkheden doen niets af aan deze gezamenlijke verantwoordelijkheid.

§ 9 Vertegenwoordiging van de vereniging

(1)De vereniging wordt bij alle rechtshandelingen en in rechte rechtsgeldig en gezamenlijk vertegenwoordigd door twee bestuurders, waarvan een persoon de voorzitter, de secretaris of de penningmeester moet zijn. Tegenover derden hoeven zij hun handelingsmachtiging door het gehele bestuur niet aan te tonen.

(2)De vereniging wordt bovendien rechtsgeldig verplicht door bijzondere vertegenwoordigers, die door de raad van bestuur daartoe zijn gemachtigd en voor zover hun vertegenwoordigingsbevoegdheid daartoe reikt.

§ 10 Wetenschappelijke bijeenkomsten

(1)De vereniging organiseert onder voorzitterschap van de voorzitter om de twee jaar een wetenschappelijke bijeenkomst om onderzoeksresultaten aan de leden en hun gasten te presenteren en te bespreken. Tevens zullen ook lopende en nog niet voltooide onderzoeksprojecten worden behandeld. De sprekers dienen een schriftelijke samenvatting van hun voordrachten in de Engelse taal op te stellen en hiervan een kopie aan de deelnemers te overhandigen. De taal van de wetenschappelijke bijeenkomsten is Engels.

(2)De voorzitter dient de bijeenkomsten in samenwerking met de secretaris voor te bereiden. Zij dienen indien mogelijk wat betreft tijd en ruimte plaats te vinden in het kader van de jaarlijkse gewone algemene vergadering.

§ 11 Rekening en verantwoording en begroting

(1)De vereniging voert de boekhouding overeenkomstig de bepalingen van de Wet van 27 juni 1921 en daarop toepasselijke uitvoeringsbesluiten. Het boekjaar is gelijk aan het kalenderjaar. Aan het eind van het jaar wordt de jaarrekening opgesteld. De boekhouding van het afgelopen jaar dient jaarlijks ter goedkeuring te worden voorgelegd aan de algemene vergadering, net zoals de begroting voor het daaropvolgende jaar. De desbetreffende documenten dienen aan de uitnodiging voor de algemene vergadering te worden bijgevoegd.

(2) De kascontroleurs van de vereniging worden door de algemene vergadering bij gewone meerderheid gekozen.

§ 12 Ontbinding van de vereniging

In geval van vrijwillige ontbinding van de vereniging dient het vermogen dat na betaling van de schulden overblijft aan een doel te worden besteed, dat aansluit bij het doel van de vereniging en dat dient te worden bepaald door de algemene vergadering die tot ontbinding heeft besloten. Indien dit niet mogelijk is, wordt het doel bepaald door de door de algemene vergadering benoemde vereffenaar.

§ 13 Overige bepalingen

Ten aanzien van aile punten die hier niet zijn geregeld verwijzen de ondergetekenden naar de Wet van 27

juni 1921, waarvan de bepalingen van aanvullende toepassing zijn.

Vervolgens heeft de algemene vergadering de volgende personen tot leden van de eerste raad van bestuur

gekozen:

voorzitter: Lagler, Florian, Oberschanauerstraf3e 31, 83471 Schbnau, Deutschland, * 4. 2. 1972

gekozen voorzitter: Bajcetic,Milica,Street Bulevar dr Zorana Djindjice 80,11070 Belgrad, Serbia,*15. 6. 1968

oud-voorzitter: Kalikstad, Betty, Oscars gate 46, 0258 Oslo, Norway, * 30. 12. 1965

secretaris: Laer, Stephanie, Himmelgeister Landstral e 79, 40589 Düsseldorf, Deutschland, * 29. 3. 1964

penningmeester: de Wildt, Saskia, Rijksboom 50, 3071AX Rotterdam, Nederlands, * 12. 9. 1969

bestuurder (4 jaar): Clavenna, Antonio, via per Senna 23, 22070 Capiago Intimiano (CO), Italie, *2. 8. 1969

bestuurder (2 jaar): Hoppu, Kaarlo, Museokatu 40A7, 00100 Helsinki, Finland, * 8. 6. 1949

bestuurder (4 jaar): Allegaert, Karel, Tervuursesteenweg 597, 3001 Hevelee, Belgie, * 29. 9. 1969

Besloten te Leuven op door de oprichtingsvergadering 25. 12.2012

I M0D2.2

Luik B - Vervolg

Betty Kalikstad Milica Bajcetic

Stephanie Làer Saskia de Wildt Antonio Clavenna

Karel Allegaert Jorg Breitkreutz

Voor juistheid van de notulen:

Voorzitter Secretaris

voorzitter: Lagler, Florian

gekozen voorzitter: Bajcetic,Milica

oud-voorzitter Kalikstad, Betty

secretaris: Lier, Stephanie

penningmeester: de Wildt, Saskia

bestuurder (4 jaar): Clavenna, Antonio

bestuurder (2 jaar): Hoppu, Kaarlo

bestuurder (4 jaar): Allegaert, Karel

Florian Lagler

Kaario Hoppu

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
ESDP EUROPEAN SOCIETY FOR DEVELOPMENTAL PERI…

Adresse
HERESTRAAT 49 3000 LEUVEN

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande