INTERNATIONAL AIRPORT COORDINATION SUPPORT, AFGEKORT : IACS

Divers


Dénomination : INTERNATIONAL AIRPORT COORDINATION SUPPORT, AFGEKORT : IACS
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 630.944.715

Publication

09/06/2015
ÿþ MOD 2.2

'11. +-, I in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 063a . 9qq " 15

Benaming

(voluit) : International Airport Coordination Support

(verkort) : IACS

Rechtsvorm : Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : 1930 Zaventem, Luchthaven van Brussel, Nieuwe Terminal, 4de verdieping, lokaal TMA0530, P.B. 27

Onderwerp akte : OPRICHTING - BENOEMINGEN

Uit een akte verleden voor Meester Matthieu DERYNCK, geassocieerd notaris te Brussel, op 23 januari 2015, blijkt het dat:

ZIJN VERSCHENEN:

A.Voor Frankrijk:

"Association pour la Coordination des Horaires", afgekort "COHOR", een vereniging opgericht naar Frans recht, die beheerst wordt door de wet van 1 juli 1901, met zetel te 91325 Wissous Cedex (Frankrijk), Orlytech 527, allée Maryse Bastié 3, ondernemingsnummer 0568.980.620,

Hier vertegenwoordigd door de heer Eric Claude HERBANE, van Franse nationaliteit, geboren te Maison Carrée (Algerije) op 31 oktober 1959, wonende te 75005 Parijs 05 (Frankrijk), rue de l'Abbé-de-l'i;pée 12, houder van rijksregistemummer (bis) 595031-059-18, op grond van een onderhandse volmacht van 21 januari 2015, die aan deze akte gehecht zef blijven,

Hierna genoemd: "COHOR".

B.Voor Duitsland:

De heer OBERT, Armin Peter, Flughafenkoordinator der Bundesrepublik Deutschland (FHKD)/Airport Coordinator of the Federal Republic of Germany (FLUKO), van Duitse nationaliteit, geboren te Lahr (Duitsland) op 29 november 1966, wonende te 64839 Münster (Duitsland), Soldiner StraF e 10, houder van rijksregisternummer (bis) 665129-157-37,

Hier vertegenwoordigd door de heer Eric HERBANE, voormeld, op grond van een onderhandse volmacht van 14 januari 2015, die aan deze akte gehecht zal blijven,

Hierna genoemd: "FHKD".

C. Voor België:

"Belgium Slot Co-ordination", afgekort "BSC", een vereniging zonder winstoogmerk naar Belgisch recht, met zetel te 1930 Zaventem (België), Luchthaven van Brussel, Nieuwe Terminal, 4de verdieping, lokaal TMA0530, P.B. 27, ondernemingsnummer 0476.017.107,

Opgericht bij onderhandse akte van 26 oktober 2001, bekendgemaakt in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad onder nummer 2001-11-15/021983,

Hier vertegenwoordigd door de heer Didier Jacques Marcel HOCQ, van Belgische nationaliteit, geboren te Elsene op 5 april 1962, wonende te 1331 Rosières, rue Bois du Bosquet 67 bus 17, houder van rijksregistemummer 62.04.05-349.55, op grond van een onderhandse volmacht van 13 januari 2015, die aan deze akte gehecht zal blijven,

Hierna genoemd: "BSC".

D.Voor Nederland:

"Stichting Airport Coordination Netherlands (SACN)", een stichting naar Nederlands recht, gelegen te 1118 CL Luchthaven van Schiphol (Nederland), The Base A, Evert van de Beekstraat 23, ondernemingsnummer 0568.980.719,

Hier vertegenwoordigd door de heer Didier HOCQ, voormeld, op grond van een onderhandse volmacht van 20 januari 2015, die aan deze akte gehecht zal blijven,

Hierna genoemd: "SACN".

Hierna gezamenlijk genoemd: "de Comparanten".

Na lezing van artikel 49 van de wet van 27 juni 1921 hebben de Comparanten mij verzocht om hierbij de statuten op te stellen van een internationale vereniging zonder winstoogmerk, die ze verklaren onder hen op te richten overeenkomstig de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen. De oprichting van deze internationale

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Voor- I behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

tleergulogd/Antvnngen op

illifillige111111111

2 9 MEI 915

ter griffie van 6i4iied-3r31ncis.teiige

ï.c..n'^,P./,rjr1 1nfi4sS&

JL7.lYítiU~{Iiti Yi:.ákA 1

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

+ MOD 2.2

a

vereniging zonder winstoogmerk geschiedt onder de opschortende voorwaarde van de verkrijging van rechtspersoonlijkheid en van de goedkeuring van deze statuten overeenkomstig artikel 50, § 1 van voormelde wet.

-* STATUTEN *-

HOOFDSTUK 1: NAAM, MAATSCHAPPELIJKE ZETEL, DOELEN EN ACTIVITEITEN VAN DE VERENIGING

Artikel 1 - Naam

De vereniging werd opgericht als een internationale vereniging zonder winstoogmerk ("international non-profit association"), overeenkomstig het Belgisch recht en heet: "International Airport Coordination Support" (afgekort "IACS" en hierna genoemd: "de Vereniging").

De Vereniging is onderworpen aan de bepalingen van Titel 111 van de Belgische wet van 27 juni 1991 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Artikel 2 - Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gelegen te 1930 Zaventem, Luchthaven van Brussel, Nieuwe Terminal, 4de verdieping, lokaal TMA0530, P.B. 27.

Elke vëtpfaatsing van de maatschappelijke zetel van de vereniging zal gepubliceerd worden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Artikel 3 - Doel en activiteiten

Het doel van de vereniging bestaat uit het bieden van ondersteuning aan haar Leden in het gezamenlijk verstrekken van gemeenschappelijke diensten aan wereldwijde gemachtigde gebruikers, hierna genoemd "gebruikers", die betrekking hebben op de luchthavencoórdinatie, de bemiddeling inzake de dienstregelingen en het verzamelen van de gegevens van dienstregelingen op de luchthaven. Meer specifiek heeft de vereniging tot doel:

a.Het beheer van een gemeenschappelijk onlineportaal om de verschillende gebruikers, toegang te verlenen tot alle wereldwijde onlinegegevensbanken van de luchthavencoôrdinatoren de bemiddelaars inzake dienstregelingen of agenten voor de verzameling van dienstregelingen, die als Lid tot de Vereniging zijn toegetreden«

b.Het faciliteren van de raadpleging van de gegevens van andere coördinatoren, bemiddelaars inzake dienstregelingen en agenten voor de verzameling van dienstregelingen op de luchthaven die overeengekomen zijn om via deze gemeenschappelijke webinterface toegang te verlenen tot hun luchthavengegevens.

c.Het beheer van een webinterface die de gebruikers toelaat om rechtstreeks in hun slotsporifolio te bladeren en deze te beheren (toevoegen, wijzigen, vluchten schrappen, beschikbaarheid van slots nagaan, gegevens van dienstregelingen downloaden) door toegang te krijgen tot de gegevensbank van de Leden (Coördinatiesysteem) via het internet.

d.Het beheer van een webinterface waardoor gebruikers toegang krijgen tot informatie over gecoördineerde slots en andere relevante informatie die verstrekt wordt door de Leden.

e.De creatie van een link met de verschillende coördinatiesystemen die door de Leden gebruikt worden om de coôrdinatleactiviteiten te faciliteren in termen van tijd en coördinatieproces.

f.Het verschaffen van de mogelijkheid voor aile geïnteresseerde coördinatoren, bemiddelaars inzake dienstregelingen om toe te treden tot de Vereniging en tot het portaal, ongeacht de computertool of de software die zij gebruiken ter coördinatie, bemiddeling of gegevensverzameling op de luchthavens waarvoor zij verantwoordelijk zijn.

g.Verdere ondersteuning in het kader van Iuchthavenslotco5rdinatie, de bemiddeling inzake de dienstregelingen of de verzameling van luchthavengegevens (bijvoorbeeld het toezicht op luchthavenslots, het functioneren van het gebruik van slots, de bepaling van siots met een historische voorrang, de vergelijking van luchthavenslots en de vluchtplannen van het luchtverkeer, de omwisseling van siots en de overdracht van slots waarvoor vereist wordt dat er toegang verkregen wordt tot de gegevensbank of computersystemen van individuele Leden of tot andere systemen van niet-leden door gebruik te maken van een gemeenschappelijke webinterface).

h.Hetzij rechtstreeks, hetzij onrechtstreeks, door gebruik te maken van onderaannemers, het verzorgen van de hosting, het onderhoud, de exploitatie en de ontwikkeling van de software of gegevensbanken vereist voor de vervulling van haar doel.

i.Het bieden van soortgelijke ondersteuning aan coördinatoren, bemiddelaars inzake dienstregelingen of agenten voor de verzameling van dienstregelingen op luchth'avenagenten voor de verzameling van dienstregelingen op luchthavens die geen lid zijn van de Vereniging.

Om haar doel te bereiken zal de Vereniging in eerste instantie, onder meer, de volgende activiteiten ondernemen:

a.Een webportaal ontwikkelen voor een vereenvoudigde toegang tot de verschillende systemen voor luchthavencoórdinatie.

b.Een verbinding opstellen tussen het Portaal of de software van de gebruiker en de verschillende coördinatiesystemen die oorspronkelijk gebaseerd zijn op standaard IATA XML-schema's of op eender welke opvolgende norm van de luchtvaartsector. Door het gebruik van een dergelijke open en gestandaardiseerde interface zal het voor geinteresseerde luchthavencoürdinatoren gevestigd in andere landen gemakkelijk zijn om zich op een later stadium te voegen bij het Portaal of zullen gebruikers gemakkelijker van computer-naar-computer kunnen communiceren met de wereldwijde coördinatoren en bemiddelaars inzake dienstregelingen.

c.De software van de Vereniging doen functioneren in een veilige omgeving.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

d.Het bieden van administratieve diensten, technisch onderhoud en hostingdiensten met betrekking tot de software van de Vereniging, rechtstreeks of met behulp van onderaannemers.

e.Hetzij rechtstreeks, hetzij via een onderaannemer, ontwikkelen van een gebruikersaccount voor gebruikers en dergelijke accounts creëren voor elke door de gebruiker aangeduide derde opdat deze toegang zou krijgen tot de gemeenschappelijke software van de Vereniging waarbij elk Lid beslist welke functionaliteiten er worden toegekend aan een specifieke gebruiker of een specifieke door de gebruiker aangeduide derde.

f.De Portaalsoftware nader specificeren en ontwikkelen om bijkomende en verbeterde functies aan te bieden waarover de leden overeenstemming hebben bereikt.

g.De softwareprovider selecteren die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van alle software van de Vereniging.

h.Coërdinatie transparanter, sneller en gebruiksvriendelijker maken door het gebruik van internationale communicatienormen.

i.De aansluitingsvereisten voor .de software verstrekken aan nieuwe Leden en/of gebruikers en hen ondersteuning bieden wanneer zij voor het eerst verbinding maken met de gemeenschappelijke software van de Vereniging.

j:Training geven aan Leden en/of gebruikers over de tools van de Vereniging.

k.Deelnemen en samenwerken in workshops en comités, werken met de relevante communicatienormen en/of de technische uitvoering ervan.

(.Samenwerken met Europese instellingen, wereldorganisaties en organisaties die gespecialiseerd zijn in de harmonisatie van communicatietools en in de vergemakkelijking van het beheer van de slots voor gemachtigde gebruikers van de Leden,

m.Andere gebieden van ontwikkeling van de software onderzoeken om wereldwijd ondersteuning te bieden aan luchthavenslotcoi rdinatie en bemiddeling inzake de dienstregelingen.

De Vereniging kan alle activiteiten uitvoeren die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel evenals alle activiteiten van dien aard om de verwezenlijking van haar doel te ontwikkelen of te vergemakkelijken.

Echter, het doel van de Vereniging omvat geen activiteiten van luchthavenslotcoárdinatie of van bemiddeling inzake dienstregelingen.

De Vereniging onderneemt geen enkele luchthavencoárdinatie of bemiddeling inzake dienstregeling (en is hier niet aansprakelijk voor) zoals gedefinieerd wordt in de Europese Verordening nummer 95193 (aangepaste versie), of eender welke andere vergelijkbare regelgeving in de wereld. Hiervoor blijft elk afzonderlijk Lid uitsluitend en te allen tijde aansprakelijk voor luchthavens waarvoor het Lid door de betreffende staat werd aangeduid.

Bij het nastreven van de activiteiten van de Vereniging hebben de leden niet als doel om een financieel voordeel voor zichzelf te verkrijgen, noch heeft de Vereniging als doel om financiële voordelen te verstrekken aan haar Leden.

De Vereniging mag om het even welke vaste activa of andere activa verwerven, contractuele verplichtingen aangaan, schenkingen ontvangen, voordelen of zekerheden verstrekken met betrekking tot haar activa en de eigendom van haar activa overdragen overeenkomstig de wet, deze Statuten en de eventuele wijzigingen van deze Statuten.

HOOFDSTUK Il: LIDMAATSCHAP

Artikel 4 - Voorwaarden voor het Lidmaatschap - Rechten en verplichtingen van de Leden

Leden van deze Vereniging kunnen elke natuurlijke of rechtspersoon zijn die officieel door de betrokken bevoegde overheden werd aangesteld als:

oluchthavencobrdinator; of

obemiddelaar inzake dienstregelingen;

van één of meerdere luchthavens.

De Leden dienen te allen tijde de Statuten en het Intern Reglement van de Vereniging na te leven.

De bepalingen van de Statuten en het Intern Reglement van de Vereniging, op correcte wijze aangenomen door de Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering, binden alle Leden van de Vereniging.

De Leden van de Vereniging hebben de volgende rechten:

ohet recht om de bijeenkomsten van de Algemene Vergadering bij te wonen;

ohet recht om te stemmen tijdens de bijeenkomsten van de Algemene Vergadering;

ohet recht om een vertegenwoordiger voor te stellen voor de functie van Bestuurder van de Raad;

oen alle andere rechten die bepaald worden in de onderhavige Statuten en/of in het Intern Reglement van de Vereniging.

Artikel 5 - Toelating van Leden

De aanvragen voor lidmaatschap zullen schriftelijk gericht worden aan de Raad van Bestuur en zullen - na een prima facie onderzoek of de aanvrager voldoet aan de vereisten voorzien in artikel 4 - door de Raad van Bestuur voorgesteld worden op de eerstvolgende bijeenkomst van de Algemene Vergadering,

De Algemene Vergadering beslist over de toelating van Leden. In de beslissing van de Algemene Vergadering moet er niet gemotiveerd worden waarom een Lid al dan niet werd toegelaten tot de Vereniging. De beslissing is definitief zonder mogelijkheid tot het instellen van een beroep. Binnen de maand nadat de Algemene Vergadering beslist heeft wordt de aanvrager door de Raad van Bestuur geïnformeerd over de beslissing die de Algemene Vergadering genomen heeft,

Het lidmaatschap wordt van kracht na betaling van de (eenmalige) initiële bijdrage en van het jaarlijkse lidmaatschapsgeld.

1 MOD2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge Voor de uitvoering van de stemprocedure, zoals bedoeld in het onderstaande artikel 10.2, zal elk Lid bij de toetreding tot de Vereniging een formele verklaring afleggen over welke coördinatiesoftware het gebruikt. Verschillende versies of opties van hetzelfde systeem zullen beschouwd worden als een deel van dezelfde coördinatiesoftware.

Elk Lid zal de Raad van Bestuur schriftelijk in kennis stellen van elke latere wijziging van de coördinatiesoftware die gebruikt wordt.

Artikel 6 - Initiële bijdrage en lidmaatschapsgeld

Bij toetreding tot de Vereniging moet elk Lid een initiële bijdrage en een jaarlijks lidmaatschapsgeld betalen, zoals bepaald door de Algemene Vergadering en gespecificeerd in het Intern Reglement van de Vereniging.

De initiële bijdrage stemt overeen met het aandeel van het nieuwe Lid in de initiële investering in de softwareontwikkeling. Deze bijdrage wordt eenmalig betaald.

Het jaarlijkse lidmaatschapsgeld zal minstens de jaarlijkse exploitatiekosten van de Vereniging dekken. Het is niet toegestaan om een schuld te creëren om te kunnen voldoen aan de exploitatiekosten van de Vereniging.

Het volledige lidmaatschapsgeld voor het lopende jaar is vèrschuldigd vanaf de toetreding tot de Vereniging, ongeacht tijdens welke maand de toetreding plaatsvindt.

De respectieve berekeningsmethoden van de initiële bijdrage en het jaarlijks Iidmaatschapsgeld zijn opgenomen in het Intern Reglement van de Vereniging.

Artikel 7 - Beëindiging van het lidmaatschap

7.1 Ontslag of vrijwillige beëindiging

Op het einde van elk boekjaar kan elk Lid haar lidmaatschap beëindigen (zoals voorzien in artikel 14 van de statuten van de Vereniging) door een schriftelijk vrijwillig ontslag. Een Lid dat voornemens is om ontslag te nemen, zal een brief verzenden naar de maatschappelijke zetel van de Vereniging en zal een opzegtermijn van minstens zes maanden in acht nemen. Het ontslag van het lid zal van kracht worden op het einde van het boekjaar; echter niet alvorens alle verplichtingen van het Lid met betrekking tot de betaling van het lidmaatschapsgeld en andere bedragen verschuldigd aan de Vereniging werden uitgevoerd. Het ontslag van het Lid, dat niet minstens zes maanden vóór het einde van het boekjaar een kennisgeving van ontslag heeft verzonden, aan de maatschappelijke zetel van de Vereniging zal slechts van kracht worden op het einde van het volgende boekjaar.

7.2 Uitsluiting/ontslag

Op aanbeveling van de Raad van Bestuur kan de Algemene Vergadering, omwille van redenen van niet-naleving van de regels die uiteengezet zijn in de onderhavige Statuten en/of in het Intern Reglement van de Vereniging (zoals van tijd tot tijd gewijzigd) of omwille van het feit dat het Lid heeft gehandeld op een manier die beschouwd wordt als zijnde in strijd met de belangen van de Vereniging, het lidmaatschap beëindigen of een Lid ontslaan met onmiddellijke ingang. In dergelijke omstandigheden zullen de stemrechten van het betrokken Lid opgeschort worden tijdens de Algemene Vergadering waarop er beslist wordt het lidmaatschap te beëindigen. Alvorens de Algemene Vergadering een beslissing neemt, zal het betrokken Lid uitgenodigd worden om zichzelf te verdedigen voor de Algemene Vergadering. De Beslissing van de Algemene Vergadering moet niet gemotiveerd worden en is definitief zonder de mogelijkheid tot het instellen van een beroep. De Raad van Bestuur zal het uitgesloten Lid schriftelijk in kennis stellen van de beslissing genomen door de Algemene Vergadering.

7.3 Overdracht van lidmaatschap

Het lidmaatschap van de Vereniging eindigt automatisch en onmiddellijk telkens wanneer een benoeming van een Lid ais coördinator, bemiddelaar inzake dienstregelingen of agent inzake de verzameling van dienstregelingen op luchthavens een einde neemt. Als er gelijktijdig nieuwe coördinatoren, bemiddelaars inzake dienstregelingen of agenten inzake de verzameling van dienstregelingen op luchthavens als opvolgers aangeduid worden door de bevoegde overheden hebben deze laatsten het recht om het lidmaatschap verder te zetten zonder nieuwe aanvraag, onderzoek noch beslissing van de Algemene Vergadering. De initiële bijdrage die betaald werd door hun voorganger zal overgedragen worden, evenals elk reeds betaald jaarlijks lidmaatschapsgeld of elke bijzondere heffing, in een passende verhouding tot het aandeel van het vorige Lid dat overgenomen wordt door het nieuwe Lid.

Wanneer de activiteiten van een Lid slechts gedeeltelijk warden overgedragen, zullen de initiële bijdrage (of het resterende deel dat niet wordt overgedragen aan een opvolger), evenals het reeds betaalde jaarlijkse lidmaatschapsgeld behouden blijven door de Vereniging en niet terugbetaald of overgedragen worden aan een latere nieuw benoemde opvolger.

7.4 Beëindiging: initiële bijdrage, lidmaatschapsgeld, gebruiksrecht

Ingeval van beëindiging van het lidmaatschap, hetzij vrijwillig (artikel 7.1), hetzij door ontslag (artikel 7.2) of automatisch (artikel 7.3), za! het lidmaatschapsgeld voor het betrokken jaar evenals de initiële bijdrage volledig verschuldigd en te betalen blijven en niet terugbetaald worden door de Vereniging. Het betrokken Lid kan op geen enkel ogenblik een compensatie vorderen of een procedure, aanhangig maken met het oog op een schadevergoeding uit het gemeenschappelijk fonds van de Vereniing. Het lid zal geen aanspraak kunnen maken op de materiële vaste activa of op de intellectuele eigendomsrechten van de Vereniging en zijn recht op het gebruik van de software van de Vereniging zal onherroepelijk vervallen.

Artikel 8 - Recht op het gebruik van de Portaalsoftware

FHKD en COHOR en hun respectievelijke opvolgers hebben de rechten op de initiële Portaalsoftware verkregen.

FHKD en COHOR en hun respectievelijke opvolgers komen overeen om de Vereniging de gebruiksrechten te verlenen voor de Portaalsoftware, welke dan de software van de Vereniging zal zijn.

De verleende rechten zijn de volgende gebruiksrechten voor de "Portaalsoftware":

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge MOD2.2

het:

o niet-exclusief,

ovoor niet-commerciële doeleinden,

ogeografisch onbeperkt,

olangdurig, onherroepelijk, niet-overdraagbaar en onherstelbaar gebruiksrecht dat uitgevoerd kan worden door de Vereniging binnen de voorwaarden opgenomen in dit artikel 8, zolang de Vereniging bestaat.

Dit omvat het recht:

oom de individuele software, respectievelijk de originele update, te wijzigen, te vertalen, aan te passen of om te zetten in een andere vorm,

oom het in de originele, gewijzigde, vertaalde, aangepaste of omgezette vorm te gebruiken. Dat wil zeggen dat het permanent of tijdelijk opgeslagen en gedownload mag worden, afgebeeld en verwerkt mag warden, zelfs en voor zover er kopieën nodig zijn,

oom te kopiëren, te exposeren en te publiceren voor niet-commerciële doeleinden op het contractueel overeengekomen medium, en in het bijzonderhet recht om elementen te reproduceren voor privédoeleinden met uitzondering van de broncode.

oom het te gebruiken in gegevensbanken, datanetwerken en online diensten, met inbegrip van het recht om de individuele software beschikbaar te maken aan de gebruikers van de bovenvermelde gegevensbanken, datanetwerken en diensten voor onderzoek en voor heil ophalen, respectievelijk het downloaden, met behulp van tools gekozen door de klant.

Het gebruiksrecht verwijst naar de individuele software, in het bijzonder het voorwerp en de broncode in alle ontwikkelings-, tussen- en eindfases, de daarbij behorende documentatie evenars het materiaal dat vereist is voor de uitoefening van de gebruiksrechten, bijvoorbeeld analyses, specificatiebladen, systeemspecificaties, concepten en beschrijvingen.

FHKD, COHOR en de Vereniging zullen elk afzonderlijk de gebruiksrechten van alle latere versies en uitgaven van de Portaalsoftware behouden.

Elk Lid van de Vereniging verkrijgt het recht om haar coördinatiesoftware aan te passen aan de Portaalsoftware en om haar klanten te voorzien van alle functionaliteiten die via het Portaal beschikbaar zijn.

De initiële bijdrage die betaald wordt door nieuwe Leden zal gelijk verdeeld worden tussen FHKD (of haar opvolger) en COHOR (of haar opvolger) om hun initiële investeringskosten te dekken die zij bovenop hun initiële bijdrage hebben gedragen voor de ontwikkeling van het Portaal, een en ander zoals bepaald in dit artikel 8 en in het Intern Reglement van de Vereniging, Als de initiële investeringskosten van FHKD (of haar opvolger) en COHOR (of haar opvolger) die zij gedragen hebben bovenop hun initiële bijdrage volledig gedekt zijn, zullen de initiële bijdragen van de nieuwe Leden toekomen aan de Vereniging.

Elke beslissing om alle of een deel van de artikelen 5, 6, 7 en 8 van deze Statuten en van eender welk deel van het Intern Reglement betreffende de gebruiksrechten van de Portaalsoftware te wijzigen of te schrappen kan enkel worden genomen mits goedkeuring van zowel FHKD als COHOR (of hun respectieve apvolgers).

HOOFDSTUK 1ü: BESTUUR VAN DE VERENIGING

Artikel 9 - Algemene Ledenvergadering, Raad van Bestuur

De Algemene Vergadering van haar leden en de Raad van Bestuur zullen de Vereniging besturen. HOOFDSTUK 111-AS ALGEMENE VERGADERING

Artikel 10 - Algemene Vergadering

Artikel 10.1 - Samenstelling

Alle Leden van de Vereniging vormen de Algemene Vergadering. Tenzij anders bepaald in de onderhavige Statuten heeft elk Lid van de Vereniging één stem.

De Algemene Vergadering vormt het Algemeen Leidinggevend Orgaan van de Vereniging.

Artikel 10.2 -- Bevoegdheden

De volgende bevoegdheden worden uitsluitend toegekend aan de Algemene Ledenvergadering die beslissingen aanneemt bij een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of geldig vertegenwoordigde leden op de vergadering waar dergelijke punten op de agenda staan:

owijzigingen van de Statuten (andere artikelen dan deze bedoeld in artikel 8);

obeslissen over de ontbinding van de Vereniging;

obeslissen over de verplaatsing van de maatschappelijke zetel van de Vereniging naar een nieuw adres; ohet vaststellen en vervolgens wijzigen van het Intern Reglement van de Vereniging;

obeslissen over de uitsluiting van Leden.

De volgende bevoegdheden worden uitsluitend toegekend aan de Algemene Ledenvergadering die beslissingen aanneemt bij een eenvoudige meerderheid van:

ode stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden; en

ode stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde coördinatiesystemen, In overweging nemende dat elke coördinatiesoftware vertegenwoordigd is; en

ohet aantal slots toegekend bij de initiële toewijzing van de slots (SAL) door de aanwezige ef vertegenwoordigde Leden.

Er wordt naar deze stemming verwezen als de "drievoudige meerderheid" van stemmen. Het Intern Reglement zal verder de voorwaarden uiteenzetten die vereist zijn om de stemming te bepalen.

obeslissen over verdere ontwikkelingen of verbeteringen van de Portaalsoftware en hun prioriteiten, over de ontwikkeling en/of het hosten van nieuwe gemeenschappelijke software, de uitvoering van nieuwe technologieën of nieuwe normen of protocollen voor de Luchtvaartsector;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge MOD2.2

obesEissen over bijzondere verzoeken tot wijzigingen aan een van de gemeenschappelijke software van de Vereniging.

De volgende bevoegdheden worden uitsluitend toegekend aan de Algemene Ledenvergadering die beslissingen aanneemt bij een eenvoudige meerderheid van stemmen van de aanwezige of geldig vertegenwoordigde Leden op de vergadering waar deze punten op de agenda staan:

a.toezicht houden op het management van de Vereniging door de Raad van Bestuur;

b.beslissen over het algemeen beleid van de Vereniging;

c.de jaarrekeningen van de Vereniging goedkeuren en de Leden van de Raad van Bestuur ontslaan met betrekking tot hun beheer van de zaken van de Vereniging;

d.váór elk nieuw boekjaar de begroting van de Vereniging voor het volgende boekjaar goedkeuren;

e.de Bestuurders van de Vereniging verkiezen;

f.de Bestuurders van de Vereniging ontslaan;

g.gerechtelijke actie opstarten;

h.elke actie of maatregel nemen die de Vereniging voor meer dan drie jaar verbindt of kosten meebrengen die een bedrag bepaald in het Intern Reglement overschrijdt.

i.beslissen over de toelating van Leden;

j.bedrijfsauditor(en) benoemen en het verslag van de auditor ondertekenen;

k.vaste of tijdelijke subcomités opstellen;

Lvoor elk boekjaar beslissen over de hoogte van het jaarlijks lidmaatschapsgeld en andere vergoedingen of bijdragen verschuldigd door de Leden van de Vereniging; in het bijzonder, beslissen over de hoogte van de eventuele reserves en de eventuele noodzaak tot het financieren van investeringen;

m.beslissingen nemen over de online-Portaalsoftware of enige andere gemeenschappelijke software van de Vereniging;

n.eender welke beslissing nemen over de intellectuele eigendomsrechten op de gemeenschappelijke software van de Vereniging die gehouden worden door de Vereniging;

o.beslissen over het prijsbeleid voor elk van de diensten van de Vereniging aan de eindgebruikers.

Artikel 10.3 - Vergaderingen

De Algemene Vergadering zal tweemaal per jaar bijeenkomen voor gewone vergaderingen. Deze vergaderingen worden bijeengeroepen teneinde te voldoen aan de wettelijke of statutaire vereisten voor dergelijke vergaderingen.

Buitengewone vergaderingen worden bijeengeroepen op verzoek van minstens één derde van de Leden van de Raad van Bestuur of van tien procent van de Leden van de Vereniging.

De Algemene Vergadering wordt bijeengeroepen door de Voorzitter van de Raad van Bestuur of door twee Bestuurders die gezamenlijk handelen. Deze vergadering zal plaatsvinden op de plaats die aangeduid wordt in de oproepingsbrief, onder het voorzitterschap van de Voorzitter van de Raad van Bestuur of van de oudste Bestuurder ingeval de Voorzitter afwezig is.

Leden moeten minstens veertien dagen voorafgaandelijk aan de vergadering een schriftelijke kennisgeving krijgen van een gewone of buitengewone Algemene Vergadering waarin de datum, het tijdstip, de plaats en de agendapunten van de vergadering worden aangegeven. Elk Lid heeft het recht om agendapunten voor te stellen aan de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur is niet verplicht om een punt op de agenda te zetten, tenzij hierom door minstens tien procent van de Leden wordt verzocht.

Artikel 10.4 - Stemming, Quorum en Notulen

Een lid kan een ander Lid bij volmacht machtigen om het te vertegenwoordigen of kan zijn stem bij volmacht delegeren. Dit gebeurt bij een schrijven gericht aan de Voorzitter van de Raad van Bestuur als het Lid niet in de mogelijkheid is om de desbetreffende vergadering bij te wonen. Geen Lid kan meer dan drie andere Leden vertegenwoordigen.

Behalve indien anders wordt bepaald in de onderhavige Statuten, komt de Algemene Vergadering enkel geldig bijeen en kan zij beraadslagen indien minstens de helft (%) van de Leden aanwezig of geldig vertegenwoordigd is. Als dit quorum niet bereikt wordt, zal er een nieuwe vergadering met dezelfde agenda bijeengeroepen worden binnen de 14 (veertien) kalenderdagen en dit mogelijks op een andere locatie beslist door de Raad van Bestuur en vermeld in de oproepingsbrief. In deze hypothese zal de nieuwe Algemene Vergadering geldig bijeenkomen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde Leden.

De Algemene Vergadering stemt enkel over punten die vermeld worden in de agenda. Op de bijeenkomst van de Algemene Vergadering besproken punten die niet op de agenda staan, zullen enkel maar geldig zijn indien alle aanwezige Leden hiermee akkoord gaan.

In geval van een staking van stemmen kan de Voorzitter verzoeken om een nieuwe stemming te houden. Ingeval van een tweede staking van stemmen zal de voorgestelde beslissing als afgewezen beschouwd worden.

Behalve indien elders in de onderhavige Statuten anders bepaald wordt, worden andere beslissingen van de Algemene Vergadering dan deze opgesomd in artikel 10.2 aangenomen bij een eenvoudige meerderheid van stemmen van de op de bijeenkomst aanwezige of geldig vertegenwoordigde leden. Onthoudingen worden niet meegeteld in de berekening van deze vereiste meerderheid.

Beslissingen genomen door de Algemene Vergadering worden opgeslagen in notulen die ter beschikking gesteld worden aan alle Leden en die voor een duurtijd van zeven jaar worden bewaard op de maatschappelijke zetel van de Vereniging.

HOOFDSTUK Ill-B: RAAD VAN BESTUUR

Artikel 11 - Samenstelling en bevoegdheden van de Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge , MOD2.2

Artikel 11.1 - Samenstelling, verkiezingen, ontslag

Een Raad van Bestuur, samengesteld uit niet minder dan twee en niet meer dan vijf Bestuurders, zal de Vereniging beheren.

De Raad van Bestuur vormt het Bestuursorgaan van de Vereniging.

Bestuurders moeten natuurlijke personen zijn, die de vertegenwoordigers zijn van de Leden van de Vereniging.

De Raad van Bestuur wordt verkozen door de Algemene Vergadering voor een onbeperkt hernieuwbare termijn van drie jaar.

De Algemene Vergadering zal onder de Bestuurders een Voorzitter verkiezen voor een onbeperkt hernieuwbare termijn van drie jaar. Indien en zolang er geen voorzitter verkozen is zal de oudste Bestuurder optreden als voorzitter.

De Raad van Bestuur zal onder haar Leden een Penningmeester benoemen en (een) Auditor(en) wier verantwoordelijkheden bepaald worden in artikel 14 van de onderhavige Statuten, evenals een Secretaris.

De verkiezing van de Bestuurders en de Voorzitter van de Raad zullen per geheime stemming uitgevoerd worden indien hierom door minstens één Lid van de Vereniging verzocht wordt.

Elke Bestuurder die opgehouden heeft een Lid te vertegenwoordigen zal automatisch en met onmiddellijke ingang ontslagen worden.

Wanneer het lidmaatschap van het Lid dat de Bestuurder vertegenwoordigt een einde neemt, zal de benoeming van de Bestuurder automatisch beëindigd worden op dezelfde dag als deze waarop het lidmaatschap van het Lid eindigt

Elke Bestuurder ken ontslag nemen bij schriftelijke kennisgeving gericht aan de Voorzitter van de Raad van Bestuur (in geval van vrijwillig ontslag van de Voorzitter van de Raad moet de kennisgeving van het ontslag gericht worden aan alle Bestuurders van de Raad). De Raad kan tijdelijk een Bestuurder coöpteren om de vacature op te vullen voor de rest van de termijn, tot aan de volgende Algemene Vergadering.

Artikel 11.2 - Bevoegdheden

De Raad van Bestuur heeft de ruimste beheers- en administratiebevoegdheden die enkel beperkt worden door de bevoegdheden voorbehouden aan de Algemene Vergadering en door de beperkingen die opgelegd worden door de wet.

De Voorzitter voert alle beleid en activiteiten uit die bepaald worden door de Raad van Bestuur of door de Algemene Vergadering. De Voorzitter doet voorstellen en aanbevelingen aan de Raad van Bestuur, bestuurt, coördineert en houdt toezicht op de activiteiten van de Vereniging. In zijn hoedanigheid van officiële woordvoerder van de Vereniging en onder het gezag van de Raad van Bestuur, verricht en voert de Voorzitter de beslissingen uit die genomen zijn door de Raad en de Algemene Vergadering. De Voorzitter bereidt de standpunten voor van de Vereniging, zoals bepaald door de Raad van Bestuur, stelt deze standpunten voor, bevordert het imago van de Vereniging en maakt contact met andere potentiële Leden, organisaties en instellingen. De voorzitter kan bevoegdheden delegeren aan andere Bestuurders. De Voorzitter kan de verantwoordelijkheid voor het bewaren van de officiële documenten van de Vereniging delegeren aan een Lid van de Vereniging.

Artikel 11.3 -Vergaderingen

De Voorzitter van de Raad van Bestuur of eender welke twee Bestuurders kunnen de vergaderingen van de Raad bijeenroepen. Tenzij er anders wordt overeengekomen door de Raad van Bestuur, komt de Raad van Bestuur minstens tweemaal per jaar bijeen.

Tenzij anders bepaald in de oproepingsbrief, vinden de vergaderingen van de Raad van Bestuur plaats op de maatschappelijke zetel van de Vereniging.

Minstens veertien dagen voorafgaandelijk aan de betrokken vergadering van de Raad zal een oproepingsbrief verzonden worden aan elke Bestuurder waarin er minstens melding wordt gemaakt van de plaats, de datum, het tijdstip en de agenda van de vergadering. De vergaderingen van de Raad mogen echter bijeengeroepen worden met een kortere termijn van kennisgeving wanneer er zich onvoorziene omstandigheden of noodgevallen voordoen die de onmiddellijke aandacht van de Raad van Bestuur vereisen.

Als dergelijke deelnemingsvoorwaarden vermeld worden in de oproepingsbrief, kunnen de vergaderingen gehouden worden door middel van telecommunicatietechnieken die een collectieve beraadslaging toelaten, zoals per tele- of videoconferentie.

Procedures over punten besproken op de vergadering van de Raad die niet op de agenda staan, zullen enkel maar geldig zijn indien de volledige Raad van Bestuur hiermee akkoord gaat en in de mate dat alle Bestuurders in persoon aanwezig zijn. Alle Bestuurders zijn gerechtigd om, voorafgaandelijk aan de ontvangst van de oproepingsbrief, agendapunten voor te stellen.

Elke Bestuurder kan bij brief, fax, e-mail of elk ander schriftelijk middel een volmacht verlenen aan een andere bestuurder om hem te vertegenwoordigen op een vergadering van de Raad van Bestuur. Geen enkele Bestuurder is echter gerechtigd om op hetzelfde moment meer dan één Bestuurder te vertegenwoordigen op deze manier.

Artikel 11.4 - Stemming, quorum en notulen

De Raad van Bestuur zal louter geldig vergaderen en beraadslagen indien minstens de helft (1/2) van de Bestuurders aanwezig of geldig vertegenwoordigd is op de vergadering. Als dit quorum niet bereikt wordt zal er binnen de veertien dagen een nieuwe vergadering met dezelfde agenda bijeengeroepen worden. De nieuwe Raad van Bestuur vergadert en besluit op een dergelijke tweede vergadering op geldige wijze ongeacht het aantal aanwezige of geldig vertegenwoordigde Bestuurders.

De beslissingen van de Raad van Bestuur worden aangenomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen van de aanwezige of geldig vertegenwoordigde Bestuurders. Elke Bestuurder heeft één stem.

" MQD 2,2

o De Voorzitter heeft geen beslissende stem. In geval van een staking van stemming kan de Voorzitter verzoeken om een nieuwe stemming. Ingeval van een tweede staking van stemmen zal de voorgestelde beslissing als afgewezen beschouwd worden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge De Notulen van de vergaderingen van de Raad van Bestuur worden opgemaakt en verspreid onder aile Leden van de Vereniging. Volmachten zullen vastgehecht worden aan de notulen van de vergadering waarvoor zij verleend werden.

HOOFDSTUK III-C: TECHNISCH COMITÉ

Artikel 12 - Samenstelling, Rol en Werking van het Technisch Comité

Artikel 12.1 - Samenstelling

De Raad van Bestuur zal een technisch comité oprichten en leiden om de Vereniging bij te staan bij technische beslissingen,

Het Technisch Comité wordt samengesteld uit minstens één vertegenwoordiger van elke coórdinatiesoftware gebruikt door de Leden, zoals deze verklaard hebben (zie artikel 5). Het Technisch Comité-telt niet meer dan tien Leden.

De Leden van het Technisch Comité worden toegelaten om de Algemene Vergaderingen als waarnemer bij te wonen.

Artikel 12.2 - Rol

Het Technisch Comité:

oLegt contacten met andere gebruikers van hun co5rdinatiesoftware om de technische omzetting ervan te bepalen, om de Invloed ervan te beoordelen en om te informeren over de vereisten in verband met de verbinding van de coördinatiesoftware aan de gemeenschappelijke software van de Vereniging.

oTechnische- en gebruiksvereisten uitwerken voor de ontwikkeling of de verbetering van de gemeenschappelijke software van de Vereniging.

oHet testplan van nieuwe uitgaven van de gemeenschappelijke software van de Vereniging organiseren en verzenden aan de Leden, waarbij ervoor wordt gezorgd dat elk coördinatiesysteem getest werd en klaargemaakt wordt om verbonden te worden aan de nieuwe uitgave van de betrokken gemeenschappelijke software en dit binnen de termijn voorzien in het Intern Reglement.

oDe nodige technische documentatie betreffende alle gemeenschappelijke software van de Vereniging, alle testplannen en gebruikershandleidingen uitwerken en beheren.

oDe ontwikkelingen gemaakt door de 1T-aannemers van de Vereniging evalueren en geldig verklaren. oBeoordelen van de offertes van de IT-aannemers die voorgelegd moeten worden aan de Algemene Vergadering.

oDefiniëren, beheren van en toezicht houden op de dienstenovereenkomsten met de IT-aannemers.

oEen testomgeving voor de gemeenschappelijke software van de Vereniging opstellen, beheren en doen functioneren.

oDe Vereniging vertegenwoordigen in verschillende technische groepen van experts op Europees of Internationaal niveau.

oAgenda's uitwerken voor de ontwikkeling en de uitvoering van de veranderingen die aangenomen werden door de Algemene Vergadering.

oDe kosten van de ontwikkelingen evalueren.

oOp regelmatige basis verslag uitbrengen aan de Raad van Bestuur.

Artikel 12.3 - Vergaderingen

Het Technisch Comité vergadert minstens tweemaal per jaar onder het voorzitterschap van een Bestuurder die daartoe aangeduid werd door de Raad van Bestuur. De Voorzitter van het Comité roept de vergaderingen van het Technisch Comité bijeen.

De notulen van de vergaderingen van het Technisch Comité zullen verspreid worden onder de leden van het Technisch Comité èn worden bezorgd aan de Raad van Bestuur.

HOOFDSTUK IV: WETTELIJKE VERTEGENWOORDIGING EN FINANCIEEL BEHEER

Artikel 13 - Wettelijke vertegenwoordiging

De Vereniging wordt tegenover derden geldig vertegenwoordigd door de Voorzitter van de Raad van Bestuur, samen handelende met minstens één andere Bestuurder, of door bijzondere volmachtdragers voor aangelegenheden die kaderen binnen het toepassingsgebied van hun mandaat.

ln geval van noodgevallen kan de Voorzitter van de Raad van Bestuur in naam van de Vereniging alle maatregelen nemen maar hij moet hierover verslag uitbrengen aan de Raad van Bestuur op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur.

Juridische geschillen kunnen enkel beslecht worden mits machtiging van de Raad van Bestuur en mits voorafgaandelijke goedkeuring van de Algemene Vergadering,

Artikel 14 - Begrotingen en financieel beheer

De Vereniging kan jaarlijks reserves voorzien voor haar werking en voor projecten. De Vereniging kan andere inkomsten ontvangen zoals de terugbetaling van kosten, inkomsten die voortvloeien uit het beheer van haar fondsen, schenkingen, legaten of subsidies zoals bepaald in artikel 54 van de wet van 27 juni 1921.

Het boekjaar komt overeen met een kalenderjaar. Het boekjaar van de Vereniging zal aanvangen op 1 januari van elk jaar om te eindigen op 31 december van hetzelfde jaar.

Voor elk boekjaar stelt de Raad van Bestuur ontwerprekeningen op (jaarrekeningen) die zij ter goedkeuring zal overmaken aan de Algemene Vergadering van de Vereniging in overeenstemming met artikel 10.2 van de onderhavige Statuten.

~ , e MOD 2,2

n

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voorafgaandelijk aan elk nieuw boekjaar wordt de begroting onderworpen aan de goedkeuring van de Algemene Vergadering.

Eén Bestuurder (de Penningmeester) is verantwoordelijk voor het beheer van de financiële kwesties en bereidt het jaarverslag voor, in overeenstemming met de statutaire bepalingen, binnen de drie maanden na afloop van net boekjaar. Het jaarverslag wordt zonder vertraging gecontroleerd door de gekozen Auditor(en) in overeenstemming met de wettelijke bepalingen,

Bij ontvangst van het auditverslag en het jaarverslag worden deze beide documenten voorgelegd aan de Leden opdat zij ze zouden ondertekenen op de Algemene Vergadering die niet later dan zes maanden na afloop van het betrokken boekjaar gehouden wordt.

HOOFDSTUK V: STATUTENWIJZIGING - ONTBINDING

Artikel 15 - Statutenwijziging - Ontbinding

Onverminderd de bepalingen van artikel 55 van Titel III van de wet van 27 juni 1921, wordt elk voorstel tot wijziging van de onderhavige Statuten of tot ontbinding van de Vereniging gedaan aan de Algemene Vergadering door de Raad van Bestuur of door minstens de helft (V) van de Leden van de Vereniging.

Het voorstel tot wijziging van de onderhavige Statuten moet schriftelijk gedaan worden.

De Raad van Bestuur geeft minstens drie maanden op voorhand kennisgeving aan de Algemene Ledenvergadering die bijeengeroepen wordt om te stemmen op het voorstel tot statutenwijziging of ontbinding van de Vereniging.

De Algemene Vergadering die voor dit doel bijeengeroepen wordt, vergadert slechts geldig indien minstens twee derde van de Leden aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn.

Als het bovenvermelde quorum niet bereikt wordt op de Algemene Vergadering zal er binnen de maand een nieuwe Algemene Vergadering bijeengeroepen worden. Deze nieuwe Algemene Vergadering zal bevoegd zijn om een bindende en definitieve beslissing te nemen over de statutenwijziging of over de ontbinding van de Vereniging, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde Leden.

De statutenwijzigingen worden onderworpen aan de bepalingen van artikel 7 en aan de voorwaarden bepaald in artikel 50, § 3 van de wet van 27 juni 1991 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Indien nodig zal de ontbinding van de Vereniging verricht worden door de Voorzitter of door één of meerdere vereffenaars, Leden van de Vereniging of andere personen hiertoe benoemd door twee derde meerderheid van de stemmen van de Algemene Vergadering.

Zij zullen belast worden met het te gelde te maken van de activa van de Vereniging en haar schulden te vereffenen.

In geval van vrijwillige, gerechtelijke of statutaire ontbinding van de Vereniging zal de Algemene Vergadering beslissen over de beschikking van de materiële en immateriële activa van de Vereniging,

De activa die overblijven na de betaling van aile schulden en lasten van de Vereniging en van alle vereffeningskosten zullen geschonken worden aan de instelling(en) van openbaar nut of aan (een) private instelling(en) die ten dienste staan van openbare doelstellingen, of eventueel aan (een) vereniging(en) met gelijkaardige doelstellingen als de ontbonden Vereniging. Er zal over alle nettoactiva beschikt worden met een niet-winstgevend doel.

HOOFDSTUK VI: ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 16 ¢ Intern Reglement

Er zal een Intern Reglement voorbereid worden door de Raad van Bestuur, goedgekeurd door de Algemene Vergadering. Het Intern Reglement zal de Leden wettelijk verbinden.

Artikel 17 - Vertrouwelijkheid

Door toe te treden tot de Vereniging stemt elk Lid ermee in dat het, tijdens zijn lidmaatschap en nadien, geen enkele vertrouwelijke informatie betreffende de Vereniging zal onthullen en dat het de aard van deze informatie vertrouwelijk zal houden, met inbegrip en zonder beperking tot de technische informatie betreffende de softwarefunctionaliteiten van de Vereniging, de technische oplossingen die hetzij ontwikkeld, gepland of onder ontwikkeling zijn, of nog, eender welk project van de Vereniging.

Artikel 18 - Scheidbaarheid

Indien blijkt dat één of meerdere bepalingen van de onderhavige Statuten, geheel of gedeeltelijk ongeldig, onwettig of onuitvoerbaar zouden zijn, zal de rest van deze bepalingen en van deze Statuten niet aangetast worden. De overige bepalingen blijven volledig van kracht alsof de ongeldige, onwettige of onuitvoerbare bepaling hierin nooit werd opgenomen.

Indien blijkt dat eender welke bepaling van de onderhavige Statuten, ongeacht op welke wijze, nietig is, het voorwerp uitmaakt van een vernietiging, onwettig of anderszins niet bindend is, zal deze bepaling, voor zover als nodig, geschrapt worden uit deze Statuten en vervangen worden door een bindende en wettelijk geldige bepaling die zo veel mogelijk de inhoud van de ongeldige bepaling benadert.

-* SLOTBEPALINGEN *-

A.Benoeming van de eerste Bestuurders.

Het aantal Bestuurders wordt aanvankelijk vastgesteld op vier.

Worden tot Bestuurder benoemd, voor een duur van drie jaar:

oMevrouw Caroline Anne Louise Christine DITVOORST, van Nederlandse nationaliteit, geboren te Nijmegen (Nederland) op 24 februari 1970, wonende te 3632 VE Loenen aan de Vecht (Nederland), Oud Over 72, houdster van rijksregisternummer (bis) 704224-06$-06, die tevens tot Voorzitter van cie Raad van Bestuur wordt benoemd,

Voor wie hier aanvaardt de heer Didier HOCQ, voormeld, krachtens een onderhandse volmacht van 20 januari 2015, die hier aangehecht zal blijven;

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

oDe heer Armin OBERT, die aanvaardt en hier wordt vertegenwoordigd zoals voormeld;

oDe heer Didier HOCQ, voormeld, die aanvaardt;

oDe heer Eric HERBANE, voormeld, die aanvaardt.

En die allen hun mandaat onbezoldigd zullen uitoefenen.

B.Verdeling van de functies in de Raad van Bestuur.

De hierboven benoemde Bestuurders besluiten met unanimiteit te benoemen, voor een duur van drie jaar:

oDe heer Armin OBERT, vertegenwoordigd zoals voormeld, wordt benoemd tot Penningmeester;

oDe heer Didier HOCQ, voormeld, wordt benoemd tot Secretaris;

oDe heer Eric HERBANE, voormeld, wordt benoemd tot Auditor.

Zij aanvaarden allen hun mandaat en zullen dit onbezoldigd uitoefenen.

C.Commissaris.

Er wordt geen commissaris benoemd, aangezien de vereniging volgens de gedane ramingen de grenzen

bepaald in artikel 53, § 5 van de wet van 27 juni 1921 niet zal overschrijden.

D.Eerste boekjaar.

Het eerste boekjaar begint op de dag dat de vereniging rechtspersoonlijkheid krijgt en eindigt op 31

december 2015.

De eerste gewone algemene vergadering heeft dus plaats in 2016.

E.Aanvang van de activiteiten.

De activiteiten van de vereniging nemen een aanvang op de dag van het bekomen van de

rechtspersoonlijkheid.

F.Bevoegdheden.

Alle bevoegdheden, met de mogelijkheid om verder te delegeren, worden toegekend aan mevrouw

Stéphanie ERNAELSTEEN, teneinde de hierboven weergegeven statuten mee te delen aan de minister van

Justitie met het verzoek rechtspersoonlijkheid te verlenen en de statuten goed te keuren, alsook teneinde op te

treden namens de vereniging, in afwachting van het verkrijgen van de rechtspersoonlijkheid.

..1.

Voor eensluidend analytisch uittreksel.

Samen neergelegd: expeditie en volmachten

(getekend) Damien HISETTE, geassocieerde notaris te Brussel.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

r 6

A 1~lOor-* t behouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
INTERNATIONAL AIRPORT COORDINATION SUPPORT, …

Adresse
NIEUWE TERMINAL LOKAAL TMA0530, PB 27 1930 ZAVENTEM

Code postal : 1930
Localité : ZAVENTEM
Commune : ZAVENTEM
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande