VLAAMS ZIEKENHUISNETWERK KU LEUVEN (VERKORT) VZNKUL

Divers


Dénomination : VLAAMS ZIEKENHUISNETWERK KU LEUVEN (VERKORT) VZNKUL
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 501.606.596

Publication

29/07/2014
ÿþMOD 2.2

(LO In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter " riffie

Ondememingsnr : 0501.606.596

Benaming

(voluit) : Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven

(verkort) : VznkuL

Rechtsvorm: VZW

Zetel: Herestraat 49, 3000 Leuven

Onderwerp akte Ontslag/benoeming bestuurder; ontslat/benoeming dagelijks bestuur

Conform artikel 14 van de statuten is de gedelegeerd bestuurder van UZ Leuven van rechtswege bestuurder van de vzw.

Gezien het ontslag van Johan Kips als gedelegeerd bestuurder UZ Leuven en de benoeming van Marc Decramer als gedelegeerd bestuurder UZ Leuven, wordt Johan Kips als bestuurder van de vzw vervangen door Marc Decramer met ingang van 1 augustus 2013.

Ontslag bestuurder Johan Kips, wonende te 9000 Gent, Onafhankelijkheidstaan 20, geboren te Beveren op 14 april 1958.

Benoeming bestuurder: Marc Decramer, wonende te 3212 Lubbeek, Welige:veld 5, geboren te Oostende op 30 september 1953.

De Algemene vergadering van 17 juni 2013 nam kennis van het ontslag van Hugo Casteleyn uit het dagelijks bestuur en benoemde Dirk De Ridder tot strategisch coördinator en lid van het dagelijks bestuur.

Ontslag dagelijks bestuur; Hugo Casteleyn, wonende te 9160 Lokeren, Zamanstraat 17, geboren te Gent op 3 mei 1949.

Benoeming dagelijks bestuur; Dirk De Ridder, wonende te 3018 Wijgmaal, VVijgmaalbroek 93, geboren te Sint-Agatha-Berchem op 30 juli 1964.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

II

UI

1 7 JULI 2011i

Griffie Rechtbank van Koophand te Leuven.

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

07/12/2012
ÿþY

MOD 2.2

Irma In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Neergelegd ter griffie der

Rechtbank van Koophandet

te Leuven, de 2 a P '1. V)12 DE ~i feflER,



bel

aa

Be

Sta



*121989

Ondernemingsnr: SD-'t GioG 5c36

Benaming

(voluit) : Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven

{verkort) : VznkuL '

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Herestraat 49 te 3000 Leuven

Onderwerp akte : Oprichtingsakte nieuwe vzw, benoeming bestuurders, benoeming dagelijks bestuur

De ondergetekenden:

- Voor UZ Leuven, onder KU Leuven, Herestraat 49, 3000 Leuven, en hierbij geldig vertegenwoordigd door:

Guy Mannaerts, voorzitter, wonende Lei 7 te 3000 Leuven, rijksregisternummer 450205 103 27, en Johan Kips, gedelegeerd bestuurder, wonende Onafhankelijkheidslaan 20 te 9000 Gent, rijksregisternummer 580414 261 80

- Voor AZ Damiaan, vzw, Gouwelozestraat 100, 8400 Oostende: Gerarda Brugmans, voorzitter, wonende Eendenlaan 10 te 8400 Oostende, rijksregisternummer 470825 214 79, en Bertrand Peirsegaele, ondervoorzitter, wonende Stokkellaan 3 te 8400 Oostende, rijksregistemummer 520912 381 26

- Voor AZ Sint-Lucas, vzw, Sint-Lucaslaan 29, 8310 Brugge: Frank Lippens, voorzitter, wonende Heilighuisdreef 16 te 9031 Drongen, rijksregisternummer 540326 063 21, en Niko Dierickx, algemeen directeur, wonende Groenestraat 409 te 8800 Roeselare, rijksregistemummer 630805 087 75

- Voor AZ Groeninge, vzw, Pres. Kennedylaan 4, 8500 Kortrijk: Marie-Dominique De Jaegere, voorzitter, wonende Damkaai 7 te 8500 Kortrijk, rijksregisternummer 52070832690

- Voor O.L.Vrouwziekenhuis, vzw, Moorselbaan 164, 9300 Aalst: Paul Cooreman, voorzitter, wonende Burg. De Lausnaystraat 15 te 9290 Berlare, rijksregisternummer 550618 071 04

- Voor AZ Sint-Blasius, onder O.L,Vrouw van Troost, vzw, Kroonveldlaan 50, 9200 Dendermonde:

bij volmacht aan dhr, Jozef Schoonjans, ondervoorzitter Raad van Bestuur vzw O.L.Vrouw van Troost, wonende Eerdegemstraat 64 te 9310 Aalst (Baardegem), rijksregisternummer 510728 221 59

- Voor AZ Sint-Maarten, onder Emmaüs, vzw, Edgard Tinellaan 1c, 2800 Mechelen: Guido Van Oevelen, voorzitter, wonende Marrainenplein 101001 te 3000 Leuven, rijksregisternurnmer 500106 37913

- Voor Imeidazieken huis, onder Imelda, vzw, Imeldalaan 9, 2820 Bonheiden: Paul Maertens, voorzitter, wonende Desguinlei 90, appartement 15K te 2018 Antwerpen, rijksregisternummer 580903 393 22, en Karel Wuyts, secretaris-penningmeester, wonende t.. Peerelaan ibis te 3140 Keerbergen, rijksregisternummer 510704 451 64

- Voor AZ Turnhout, vzw, Steenweg op Merksplas 44, 2300 Turnhout: Albert De Bakker, voorzitter, wonende Arnold van Loonlaan 4 te 3500 Hasselt, rijksregisternummer 461029 135 31, en Hans Ramaekers, algemeen directeur, wonende Molenweg 102A te 3660 Opglabbeek, rijksregistemummer 670416 239 37

- Voor Jessa Ziekenhuis, vzw, Salvatorstraat 20, 3500 Hasselt: Karel Peeters, voorzitter, wonende Pannewinningstraat 4 te 35602 Lummen, rijksregisternummer 480604 021 36, en Yves Breysem, algemeen directeur, wonende Schuttersstraat 16 te 3511 Hasselt, rijksregisternummer 600227 193 77

- Voor Ziekenhuis Oost-Limburg, autonome verzorgingsinstelling, Schiepse Bos 6, 3600 Genk: Mieke Dezeure, voorzitter, wonende Kievitstraat 38 te 3600 Genk, rijksregisternummer 610612 028 62, en Erwin Barmans, algemeen directeur, wonende Dwarsweg 7 te 3550 Neusden-Zolder, rijksregisternummer 690226 135 45

- Voor AZ Glorieux, onder Werken Glorieux, vzw, Glorieuxlaan 55, 9600 Ronse: Carlos De Wolf, voorzitter, wonende Gansbeekstraat 10 te 9680 Maarkedal, rijksregisternummer 610109 201 41

- Voor AZ Sint-Elisabeth, vzw, Nederrij 133, 2200 Herentals: Fons Michiels, voorzitter, wonende Bertheide 3 ' te 2200 Herentals, rijksregisternummer 580208 34916, en Bruno Van Eesbeeck, algemeen directeur, wonende Balkestraat 140 te 1910 Kampenhout, rijksregistemummer 510806 34916

- Voor RZ Heilig Hart Tienen, vzw, Kliniekstraat 45, 3300 Tienen: Jos Bosmans, voorzitter, wonende Oude Baan 47 te 3370 Boutersem, rijksregisternummer 440922 147 83, en Carine Boonen, algemeen directeur, wonende Guldendal 9 te 1850 Grimbergen, rijksregisternummer 570629 234 38

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

q

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- Voor AZ Diest, onder Medische Groep AZ Diest, vzw, Michel Theysstraat 18, 3290 Diest: Jos Daniëls, voorzitter, wonende Alfons Smetsplein 3B te 3000 Leuven, rijksregistemummer 340729 393 82, en Erik Pouders, algemeen directeur, wonende Eggestraat 34 te 3581 Beverlo, rijksregisternummer 700917 169 78

- Voor RZ Sint Trudo, vzw, Diestersteenweg 100, 3800 Sint-Truiden: Robert Jonckheere, voorzitter, wonende Tiensesteenweg 279 te 3800 Sint-Truiden, rijksregisternummer 401009 179 73, en Wim Tambour, bestuurder, wonende K. Van Lotharingenstraat 8 te 3000 Leuven, rijksregisternummer 620920 283 94

- Voor Sint-Franciskusziekenhuis, vzw, Pastoor Paquaylaan 129, 3550 Heusden-Zolder. Roel Cleenders, voorzitter, wonende Rembert Dodoenslaan 13 te 3500 Hasselt, rijksregistemummer 521121 345 97, en Marc Geboers, algemeen directeur, wonende Kardinaal Sterckxlaan 104 te 1860 Meise, rijksregisternummer 610328 233 35

- Voor Mariaziekenhuis, vzw, Maesensveld 1, 3900 Overpelt: Christel Kuppens, voorzitter, wonende Hallebaan 147 te 2390 Westmalle, rijksregistemummer 601114 042 02, en Jozef Jans, ondervoorzitter, wonende Koningin Astridlaan 15 te 3910 Neerpelt, rijksregistemummer 370810 207 35

- Voor Ziekenhuis Maas en Kempen, vzw, Mgr. Koningsstraat 10, 3680 Maaseik: Koenraad Torfs, voorzitter, wonende Speelhovenstraat 10 te 3200 Aarschot, rijksregisternummer 560502 265 13, en Jan Valgaeren, algemeen directeur, wonende Opperveldstraat 48 te 3630 Maasmechelen, rijksregisternummer 630324 235 22

verklaren bij deze akte een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, overeenkomstig de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, die rechtspersoonlijkheid verleent aan de vereniging zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, waarvan zij de statuten als volgt samenstellen:

TITEL 1 NAAM, ZETEL EN DUUR VAN DE VERENIGING

Artikel 1 Naam

De vereniging is een Belgische vereniging zonder winstoogmerk en draagt de naam "Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven", afgekort "VznkuL",

Artikel 2 Zetel en gerechtelijk arrondissement

De zetel van de vereniging is gevestigd te 3000 Leuven, Herestraat 49 en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement van Leuven.

Artikel 3 Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan te allen tijde worden ontbonden.

TITEL II DOEL EN OPDRACHT VAN DE VERENIGING

Artikel 4 Doel

De vereniging heeft tot doel om gezamenlijk, door de ontwikkeling van een duurzaam kennisnetwerk, de realisatie van volgende doelstellingen na te streven met als kerngedachte de gezamenlijke optimalisatie van zorgkwaliteit en de kwaliteit van de bedrijfsvoering in aile aspecten door het delen en valcriseren van kennis binnen dit netwerk:

" Een wezenlijke bijdrage te leveren tot de realisatie van een toegankelijk en hoogkwalitatief aanbod van patiëntenzorg in Vlaanderen, volgens de principes van multidisciplinaire, transmurale samenwerking en van onderlinge taakafspraken;

" De creatie van een platform voor hoogkwalitatieve opleiding van studenten en arts-assistenten in opleiding, voor postgraduate vorming en doorstroming van innovaties binnen de vereniging;

" De verdere uitbouw van internationaal gewaardeerd wetenschappelijk onderzoek door een doorgedreven

integratie tussen fundamenteel en toegepast onderzoek en een samenwerking tussen de leden;

*De benutting van opportuniteiten voor samenwerking op het vlak van administratief-logistiek management;

" Een bijdrage te leveren tot de ontwikkeling van een integrale en innovatieve visie op de continue kwaliteitsbewaking en op de structurering en financiering van de gezondheidszorg.

Artikel 5

Om deze doelen te bereiken, kan de vereniging alle initiatieven nemen die rechtstreeks of onrechtstreeks met het maatschappelijk doel te maken hebben en / of dit maatschappelijk doel kunnen bevorderen,

TITEL 111 LIDMAATSCHAP VAN DE VERENIGING

Artikel 6 Stichters

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De stichters zijn de vaste leden van de vereniging.

«UZ Leuven, onder KU Leuven, Herestraat 49, 3000 Leuven

Hierna genoemd "groep A"

" AZ Damiaan, vzw, Gouwelozestraat 100, 8400 Oostende

" AZ Sint-Lucas Brugge, vzw, Sint-Lucaslaan 29, 8310 Brugge

" AZ Groeninge, vzw, Pres. Kennedylaan 4, 8500 Kortrijk

" O.L.Vrouwziekenhuis, vzw, Moorselbaan 164, 9300 Aalst

«AZ Sint-Blasius, onder O.L.Vrouw van Troost, vzw, Kroonveldlaan 50, 9200 Dendermonde

" AZ Sint-Maarten, onder Emmaüs, vzw, Edgard Tinellaan 1c, 2800 Mechelen

" Imeldaziekenhuis, onder imelda, vzw, Imeldalaan 9, 2820 Bonheiden

" AZ Turnhout, vzw, Steenweg op Merksplas 44, 2300 Turnhout

" Jessa Ziekenhuis, vzw, Salvatorstraat 20, 3500 Hasselt

-Ziekenhuis Oost-Limburg, autonome verzorgingsinstelling, Schiepse Bos 6, 3600 Genk

Hierna genoemd "groep B"

" AZ Glorieux, onder Werken Glorieux, vzw, Glorieuxlaan 55, 9600 Ronse

" AZ Sint-Elisabeth, vzw, Nederrij 133, 2200 Herentals

" RZ Heilig Hart Tienen, vzw, Kliniekstraat 45, 3300 Tienen

" AZ Diest, onder Medische Groep AZ Diest, vzw, Michel Theysstraat 18, 3290 Diest

" RZ Sint-Trudo, vzw, Diestersteenweg 100, 3800 Sint-Truiden

" Sint-Franciskusziekenhuis, vzw, Pastoor Paquaylaan 129, 3550 Neusden-Zolder

" Mariaziekenhuis, vzw, Maesensveld 1, 3900 Overpelt

«Ziekenhuis Maas en Kempen, vzw, Mgr. Koningsstraat 10, 3680 Maaseik

Hierna genoemd "groep C"

Artikel 7 Toetreding

Het minimum aantal leden bedraagt vierziekenhuizen.

De leden worden vertegenwoordigd door personen met volgende hoedanigheid:

«Vice-rector Biomedische Wetenschappen KU Leuven, decaan faculteit Geneeskunde KU Leuven,

vertegenwoordiger hiertoe aangeduid door het Bestuurscomité van UZ Leuven, gedelegeerd bestuurder,

hoofdgeneesheer en voorzitter Medische Raad van UZ Leuven, behorend tot groep A .

" Voorzitter, algemeen directeur, hoofdgeneesheer, voorzitter Medische Raad behorend tot groep B of C: Een ander ziekenhuis kan lid worden van de vereniging mits aanvaarding door de Algemene Vergadering met bijzondere meerderheid zoals bepaald in artikel 12

Daarnaast dienen de leden de statuten van de vereniging, alsook het samenwerkingsprotocol dat door de Algemene Vergadering werd goedgekeurd en haar huishoudelijk reglement, te aanvaarden en de jaarbijdrage te betalen.

Men kan zich op structurele wijze door een ander persoon dan met hoger vermelde hoedanigheid laten vertegenwoordigen mits deze persoon een gelijkwaardige functie heeft en indien de Algemene Vergadering hiermee akkoord gaat met gewone meerderheid.

Indien de hoger vermelde hoedanigheden worden uitgeoefend door een rechtspersoon, vaardigt deze rechtspersoon een natuurlijk persoon af met een gelijkaardige hoedanigheid.

Artikel 8 Uittreding

Leden die na twee ingebrekestellingen nalaten het lidgeld te betalen worden van rechtswege geacht

ontslagnemend te zijn.

De uitsluiting van een lid kan slechts geschieden in de vormen en onder de voorwaarden door de wet

bepaald.

Elk lid kan zijn ontslag indienen bij schrijven aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De betaalde jaarbijdrage blijft in zijn geheel verworven voor de vereniging.

TITEL IV ALGEMENE VERGADERING

Artikel 9 Leden Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering bestaat uit alle leden, vertegenwoordigd door de personen vermeld in artikel 7.

Artikel 10 Bevoegdheden Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is bevoegd voor,

1°wijziging van de statuten

2°benoeming en afzetting van bestuurders

3°benoeming en afzetting van commissarissen (en het bepalen van hun bezoldiging ingeval bezoldiging

wordt toegekend)

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

4°goedkeuren van de rekeningen en van de begroting

5°kwijting aan de bestuurders en de commissarissen

6°omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

7°opstellen van de opdrachtsverklaring

8°goedkeuring van het samenwerkingsprotocol

9°vastlegging van de strategische opties, meer in het bijzonder de (middel)lange termijnopties die genomen

worden om het doel te realiseren

10°goedkeuring van het beleidsplan dat voor elk werkjaar dient te worden opgesteld, meer in het bijzonder

de krachtlijnen van de werking en de inzet van middelen die worden gepland voor elk werkjaar

11 °aanstelling en afzetting van de coördinatoren van het netwerk

12°goedkeuren van het huishoudelijk reglement van de Raad van Bestuur

13°aanvaarding van een lid binnen groep B of C op voordracht van de Raad van Bestuur

14°uitstuiting van een lid

15°de ontbinding van de vereniging

Artikel 11 Bijeenroepen Algemene Vergadering

De gewone Algemene Vergadering wordt jaarlijks samengeroepen in de loop van het eerste semester ten einde de rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting voor het lopend jaar goed te keuren.

Een buitengewone Algemene Vergadering kan door de Raad van Bestuur worden samengeroepen telkens als het belang van de vereniging het vereist.

De Raad van Bestuur is ertoe gehouden een Algemene Vergadering samen te roepen, telkens wanneer een lid van groep A of ten minste één vijfde van de leden er schriftelijk om verzoekt,

Aile leden worden ten minste acht dagen tevoren opgeroepen via mail. De agenda, opgemaakt door de Raad van Bestuur, wordt toegevoegd. Elk voorstel, ondertekend door ten minste één twintigste van de leden, wordt op de agenda gebracht. Geen zaak mag buiten de agenda worden behandeld, tenzij het dringende karakter ervan erkend wordt door alle op de vergadering aanwezige en vertegenwoordigde leden.

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur en bij diens afwezigheid door de oudste ondervoorzitter van de Raad van Bestuur,

Artikel 12 Stemprocedure Algemene Vergadering

De beslissingen van de Algemene Vergadering worden genomen met gewone meerderheid. Alle leden hebben stemrecht en beschikken over één stem

Voor beslissingen met betrekking tot artikel 10, 1°, 2°, 6°, 7°, 8°, 11°, 13°en 14° dienen minstens twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd te zijn en is de beslissing enkel aangenomen met een meerderheid van twee derde van de stemmen volgens een meervoudig stemrecht:

" Groep A: 50% van de stemmen

.Groep B : 30% van de stemmen

.Groep C: 20% van de stemmen

Voor beslissingen met betrekking tot artikel 10, 15° en de wijziging van het doel van de vereniging dienen minstens twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd te zijn en dient de beslissing met een meervoudige meerderheid zoals hierboven bepaald van vier vijfde aangenomen te worden.

Indien geen twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is, zal een tweede vergadering bijeengeroepen worden na minstens 15 dagen. Deze vergadering kan dan ongeacht het aantal aanwezige of het aantal vertegenwoordigde leden, beslissingen nemen volgens het meervoudig stemrecht zoals hierboven bepaald.

Voor beslissingen met betrekking tot artikel 10, 1 ° 2°, 6° 7°, 8°, 11°, 13°, 14° en 15° worden onthoudingen geacht negatieve stemmen te zijn. Voor alle andere aangelegenheden worden onthoudingen niet meegeteld, Bij staking van stemmen krijgt de voorzitter een eigen stem.

Elk lid kan zich schriftelijk laten vertegenwoordigen door een ander lid. Het aantal volmachten per aanwezig lid is beperkt tot drie.

Artikel 13 Notulen Algemene Vergadering

Op de eerstvolgende vergadering worden de notulen goedgekeurd.

De notulen van de Algemene Vergadering worden opgenomen in een ter zetel van de vereniging bijgehouden register en ondertekend door de voorzitter en de ondervoorzitters van de Raad van Bestuur.

Uittreksels uit het verslag bestemd voor derden worden ondertekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

Leden kunnen steeds een afschrift van de notulen vragen.

TITEL V RAAD VAN BESTUUR

Artikel 14 Bestuurders

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur samengesteld uit ten minste drie onbezoldigde

bestuurders, benoemd door de Algemene Vergadering onder de vertegenwoordigers van haar leden,

De raad van bestuur bestaat uit

" De voorzitter conform artikel 15

" De gedelegeerd bestuurder van UZ Leuven

" Vier vertegenwoordigers van de leden van groep B waaronder de twee ondervoorzitters conform artikel 15

" Twee vertegenwoordigers van de leden van groep C

De bestuurders verkozen onder de leden van groep B en C zullen steeds voor de ene helft artsen en voor de andere helft niet artsen zijn. Het mandaat van de bestuurders verkozen onder de leden van groep B en C wordt om de twee jaar met de helft gewijzigd. Aansluitende vernieuwing van het mandaat is niet mogelijk, Het mandaat geldt voor vier jaar, met uitzondering bij oprichting van de vereniging van één van de eerste bestuurders van groep B en één van de eerste bestuurders van groep C. Hun mandaat geldt slechts voor twee jaar,

Het mandaat bekleed door de gedelegeerd bestuurder van UZ duurt zolang de gedelegeerd bestuurder deze functie bekleedt,

Het mandaat eindigt door overlijden, ontslag door aangetekende brief aan de voorzitter, afzetting, verlies van hoedanigheid of het bereiken van de leeftijd van 70 jaar,

Artikel 15 Voorzitter en ondervoorzitters

De voorzitter van de Raad van Bestuur wordt aangeduid onder de leden van groep A op voordracht van het bestuurscomité van UZ Leuven.

Het mandaat van de vertegenwoordiger aangeduid door het Bestuurscomité van UZ Leuven is, in tegenstelling tot artikel 14, lid 3, één maal verlengbaar.

Er worden twee ondervoorzitters verkozen. Eén van hen is een arts, de tweede een directielid of bestuurder. Hun mandaat geldt, in uitzondering van artikel 14, derde lid, voor een herkiesbare periode van vier jaar,

De oudste ondervoorzitter in jaren zit de Algemene Vergadering of de Raad van Bestuur voor in afwezigheid van de voorzitter,

Artikel 16 Bevoegdheden Raad van Bestuur

§1

De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar bij alle gerechtelijk en buitengerechtelijke handelingen. De Raad van Bestuur treedt op als eiser of verweerder in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen. Hij is bevoegd voor alle handelingen, van bestuur en van beschikking, niets uitgezonderd, met inbegrip van het vervreemden, zelfs om niet, van roerende of onroerende goederen en van het hypothekeren, zelfs met beding van dadelijke uitwinning, van het lenen en uitlenen, voor om het even welke termijn, voor alle handels- en bankverrichtingen,

§2

Alle bevoegdheden die niet door de wet of door de statuten zijn toegewezen aan de Algemene Vergadering, worden uitgeoefend door de Raad van Bestuur.

§3

De Raad van Bestuur kan de werking van de vereniging verder uitwerken in een huishoudelijk reglement. Het huishoudelijk reglement komt tot stand, wordt aangevuld, gewijzigd, geheel of ten dele opgeheven mits de beslissing ter zake wordt genomen door de Algemene Vergadering.

§4

De Raad kan zijn bevoegdheden gedeeltelijk delegeren aan één of meer van zijn leden of aan een gevolmachtigde derde.

Artikel 17 Bijeenroepen van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur vergadert minstens drie maal per jaar.

De Raad van Bestuur wordt samengeroepen door de voorzitter of door minstens vijf bestuurders,

Oproepingen voor de Raad van Bestuur worden per mail, ten laatste acht dagen voor de vergadering verstuurd. De oproeping bevat ook de agenda voor de vergadering. De agenda wordt opgesteld door de voorzitter, maar ieder lid van de Raad van Bestuur heeft het recht punten op de agenda te laten plaatsen.

Artikel 18 Stemprocedure Raad van Bestuur

, Q g !:

" " ~ M0D 2,2

De Raad van Bestuur vergadert geldig wanneer de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn en beslist bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders. Onthoudingen worden niet meegeteld. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend,

Elke bestuurder kan zich schriftelijk laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder. Het aantal volmachten per bestuurder is beperkt tot drie.

Artikel 19 Notulen Raad van Bestuur

Van elke vergadering wordt een verslag opgemaakt dat op de eerstvolgende vergadering wordt goedgekeurd en vervolgens ondertekend door de voorzitter. Deze verslagen worden bijgehouden in een speciaal register. Uittreksels uit het verslag bestemd voor derden worden ondertekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

TITEL VI DAGELIJKS BESTUUR

Artikel 20

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/12/2012 - Annexes du Moniteur belge Het dagelijks bestuur wordt waargenomen door de voorzitter en het coördinatieteam, bestaande uit een strategisch, medisch en administratief coördinator.

Een coördinator kan naast zijn functie in het Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven een andere functie uitoefenen voor zover hij hiervoor de toelating verkrijgt van de Raad van Bestuur.

Ieder lid van het dagelijks bestuur kan zelf ontslag nemen door een schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van Raad van Bestuur. Iedere dagelijks bestuurder is verplicht na zijn ontslag zijn opdracht verder te vervullen totdat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien.

De stukken van het dagelijkse bestuur en de ontlastingen aan De Post, worden geldig ondertekend door de voorzitter of een lid van het dagelijks bestuur.

Voor rechtshandelingen ter waarde van een bedrag tot en met 1,500 E, volstaat de handtekening van één van de leden van het dagelijks bestuur. Voor rechtshandelingen hoger dan 1.500 E is de handtekening van de voorzitter, of bij diens afwezigheid een ondervoorzitter, en een coi3rdinator nodig.

De Raad van Bestuur keurt het huishoudelijk reglement voor het dagelijks bestuur goed.

TITEL Vil FINANCIËN

Artikel 21 Jaarbijdrage

De jaarbijdrage wordt jaarlijks door de Algemene Vergadering vastgelegd aan de hand van de begroting. Zij kan nooit meer dan 400.000 E per lid zijn.

De jaarbijdrage wordt bepaald in functie van het aantal erkende bedden van het lid. Hiertoe worden zij ingedeeld in hiernavolgende categoriën:

" 71500 erkende bedden

" 400 -1499 erkende bedden

.<440 erkende bedden

Artikel 22 Inkomsten

De inkomsten van de vereniging kunnen bestaan uit:

" lidmaatschapsbijdragen;

.de winsten verwezenlijkt door de inrichting van activiteiten zoals omschreven in TITEL ll van de statuten;

" de giften;

" de winsten gerealiseerd door eventuele commerciële activiteiten bedoeld om de vereniging werkingsmiddelen voor de realisatie van haar maatschappelijk doel te bezorgen.

Artikel 23 Boekhouding

Het boekhoudkundig jaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december, Tijdens het jaar van oprichting kan het boekhoudkundig jaar korter zijn en lopen van de datum van oprichting tot 31 december.

De boekhouding van de inkomsten en uitgaven dient nauwkeurig volgens de principes van het dubbel boekhouden gevoerd te worden.

Op de jaarlijkse gewone Algemene Vergadering legt de Raad van Bestuur de balans en de resultatenrekening van het verlopen dienstjaar en de begroting van het lopend dienstjaar ter goedkeuring voor.

TITEL_ Vlll ONTBINDING

Artikel 24

De vereniging kan nooit gehouden zijn tot meer dan het totaal van haar netto-actief.

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

In geval van vrijwillige ontbinding, zal de Algemene Vergadering één of meer vereffenaars aanstellen en hun bevoegdheden bepalen.

De bestemming van de activa, na vereffening van de schulden, zal bepaald worden door de Algemene Vergadering, maar dient in ieder geval tot een belangeloze doelstelling te worden aangewend.

TITEL iX SLOTBEPALINGEN

Artikel 25

Voor al wat niet expliciet door deze statuten geregeld wordt, is de wet van 27 juni 1921 toepasselijk.

OVERGANGSBEPALINGEN:

Het eerste boekjaar loopt van 1 juli 2012 tot en met 31 december 2012.

Oprichters komen samen in een eerste Bijzondere Algemene Vergadering en treffen eenparig de volgende besluiten:

Wordt tot bestuurder benoemd:

- prof. dr. Guy MANNAERTS, wonende te 3000 Leuven, Lei 7, voorzitter

- prof. dr. Philippe VAN HOOTEGEM, wonende te 8310 Sint-Kruis (Brugge), Welvaartstraat 11,

ondervoorzitter, voor een duur van 4 jaar

- dr. Yves BREYSEM, wonende te 3511 Hasselt, Schuttersstraat 16, ondervoorzitter, voor een duur van 4

jaar

- prof. dr, Johan KIPS, wonende te 9000 Gent, Onafhankelijkheidslaan 20

- dr. Serge VANDERSCHIJEREN, wonende te 9690 Kluisbergen, Lamonstraat 4, voor een duur van 2 jaar

- dhr, Erwin BORMANS, wonende te 3550 Heusden-Zolder, Dwarsweg 7, voor een duur van 2 jaar - dr. Raphaël LIPPENS, wonende te 3350 Linter, Melkwezerstraat 73, voor een duur van 4 jaar

Wordt benoemd tot het dagelijks bestuur:

- prof, dr. Guy MANNAERTS, wonende te 3000 Leuven, Lei 7, voorzitter

- dhr. Hugo CASTELEYN, wonende te 9160 Lokeren, Zamanstraat 17, strategisch coördinator

- prof, dr. Caroline WELTENS, wonende te 3120 Tremelo, Baalsebaan 41, medisch coördinator - mevr. Marga LAVAERTS, wonende te 3210 Linden, Bovenstraat 4, administratief coördinator

Opgemaakt in twee originele exemplaren en met eenparigheid van stemmen goedgekeurd te Leuven op 5 september 2012

Prof. dr, Guy MANNAERTS

voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verse : Naam en handtekening

'

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

20/07/2015
ÿþVoorbehoudt

aan hel

Belgisci Staatsbh

MOD 2,2

in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsar : 0501.606.596

Benaming

(voluit) : Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven

(verkort) : VznkuL

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Herestraat 49, 3000 Leuven

Onderwerp akte : Wijzigen statuten

De algemene vergadering van 8 december 2014 ging unaniem akkoord met de wijziging van de statuten ais

volgt:

TITEL INAAM, ZETEL EN DUUR VAN DE VERENIGING

Artikel 1 Naam

De vereniging is een Belgische vereniging zonder winstoogmerk en draagt de naam

"Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven", afgekort "VznkuL

Artikel 2 Zetel en gerechtelijk arrondissement

De zetel van de vereniging is gevestigd te 3000 Leuven, Herestraat 49 en ressorteert onder het gerechtelijk

arrondissement van Leuven.

Artikel 3 Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur, Zij kan te allen tijde worden ontbonden,

TiTEL IiDOEL EN OPDRACHT VAN DE VERENIGING

Artikel4 Doel

De vereniging streeft volgende doelen na:

- De gemeenschappelijke belangen te verdedigen van haar leden ten opzichte van derden i.v.m. alle aspecten omtrent optimalisatie van zorgkwaliteit en de kwaliteit van de ziekenhuisbedrijfsvoering door middel van campagnes, publicaties en onderhandelingen met de beleidsmakers.

Een bijdrage te leveren tot de ontwikkeling van een integrale en innovatieve visie op de continue kwaliteitsbewaking en op de structurering en financiering van de gezondheidszorg.

- Een bijdrage te leveren tot de realisatie van een toegankelijk en hoogkwalitatief aanbod van patiëntenzorg in Vlaanderen, volgens de principes van multidisciplinaire, transmurale samenwerking en van onderlinge taakafspraken, gebaseerd op ervaringen en kennis binnen het netwerk.

- Het stimuleren van innovatie binnen de gezondheidszorg zoals die aangeboden wordt binnen het netwerk, door het optimaliseren van de doorstroming van innovatieve projecten.

- Het bieden van een platform voor hoogkwalitatieve opleiding van studenten en arts- assistenten in opleiding, voor postgraduate vorming, in verband met aile aspecten van de ziekenhuisbedrijfsvoering,

- De verdere uitbouw van internationaal gewaardeerd wetenschappelijk onderzoek door een doorgedreven integratie tussen fundamenteel en toegepast onderzoek en een samenwerking tussen de leden.

Samenwerking op het vlak van administratief-logistiek management stimuleren zodat op basis van ervaring en kennis best practices kunnen voorgesteld worden.

- in samenwerking met andere organisaties (bv, koepelorganisaties, adviesraden van de overheid en, dergelijke) standpunten voorbereiden die de gemeenschappelijke belangen i.v.m. kwaliteit van de zorg stimuleren.

De vereniging heeft als kerngedachte de ontwikkeling van een duurzaam kennisnetwerk waarbinnen de gezamenlijke optimalisatie van zorgkwaliteit en de kwaliteit van de bedrijfsvoering in aile aspecten door het; delen en valoriseren van kennis binnen deze vereniging voorop staat.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

RECHTBANK VAN

KOOPHANDEL

0 9 -07- 2015

LEUOrtftie

degme.11" " " " ~

Artikel 5

Om deze doelen te bereiken, kan de vereniging alle initiatieven nemen die rechtstreeks of onrechtstreeks

met het maatschappelijk doel te maken hebben en/of dit maatschappelijk doel kunnen bevorderen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

TITEL 111LIDMAATSCHAP VAN DE VERENIGING

Artikel 6 Stichters

De stichters zijn de vaste leden van de vereniging.

- UZ Leuven, onder KU Leuven, Herestraat 49, 3000 Leuven

Hierna genoemd "groep A"

- AZ Damiaan, vzw, Gouwelozestraat 100, 8400 Oostende

- AZ Sint-Lucas Brugge, vzw, Sint-Lucaslaan 29, 8310 Brugge

- AZ Groeninge, vzw, Pres. Kennedylaan 4, 8500 Kortrijk

- O.L.Vrouwziekenhuis, vzw, Moorselbaan 164, 9300 Aalst

- AZ Sint-Blasius, onder O.L.Vrouw van Troost, vzw, Kroonveldlaan 50, 9200 Dendermonde

- AZ Sint-Maarten, onder Emmaüs, vzw, Edgard Tinellaan 1c, 2800 Mechelen

- Imeldaziekenhuis, onder Imelda, vzw, Imeldalaan 9, 2820 Bonheiden

- AZ Turnhout, vzw, Steenweg op Merksplas 44, 2300 Turnhout

- Jessa Ziekenhuis, vzw, Salvatorstraat 20, 3500 Hasselt

-Ziekenhuis Oost-Limburg, autonome verzorgingsinstelling, Schiepse Bos 6, 3600 Genk

Hierna genoemd "groep B"

- AZ Glorieux, onder Werken Glorieux, vzw, Glorieuxiaan 55, 9600 Ronse

- AZ Sint-Elisabeth, vzw, Nederrij 133, 2200 Herentals

- RZ Heilig Hart Tienen, vzw, Kliniekstraat 45, 3300 Tienen

- AZ Diest, onder Medische Groep AZ Diest, vzw, Michel Theysstraat 18, 3290 Diest

- RZ Sint-Trudo, vzw, Diestersteenweg 100, 3800 Sint-Truiden

- Sint-Franciskusziekenhuis, vzw, Pastoor Paquayiaan 129, 3550 Heusden-Zolder - Mariaziekenhuis, vzw, Maesensveld 1, 3900 Overpelt

- Ziekenhuis Maas en Kempen, vzw, Mgr. Koningsstraat 10, 3680 Maaseik

Hierna genoemd "groep C".

Artikel 7 Toetreding

Het minimum aantal leden bedraagt vier ziekenhuizen.

De leden worden vertegenwoordigd door personen met volgende hoedanigheid:

- Vice-rector Biomedische Wetenschappen KU Leuven, decaan faculteit Geneeskunde KU Leuven,

vertegenwoordiger hiertoe aangeduid door het Bestuurscomité van UZ Leuven, gedelegeerd bestuurder,

hoofdgeneesheer en voorzitter Medische Raad van UZ Leuven, behorend tot groep A

- Voorzitter, algemeen directeur, hoofdgeneesheer, voorzitter Medische Raad behorend tot groep B of C.

Een ander ziekenhuis kan lid worden van de vereniging mits aanvaarding door de Algemene Vergadering

met bijzondere meerderheid zoals bepaald in artikel 12.

Daarnaast dienen de leden de statuten van de vereniging, alsook het samenwerkingsprotocol dat door de

Algemene Vergadering werd goedgekeurd en haar huishoudelijk reglement, te aanvaarden en de bijdrage

vermeld in artikel 21 te betalen.

Men kan zich op structurele wijze door een ander persoon dan met hoger vermelde hoedanigheid laten

vertegenwoordigen mits deze persoon een gelijkwaardige functie heeft en indien de Algemene Vergadering

hiermee akkoord gaat met gewone meerderheid.

Indien de hoger vermelde hoedanigheden worden uitgeoefend door een rechtspersoon, vaardigt deze

rechtspersoon een natuurlijk persoon af met een gelijkaardige hoedanigheid.

Artikel 8Uittreding

Leden die na twee ingebrekestellingen nalaten de bijdrage vermeld in artikel 21 te betalen worden van

rechtswege geacht ontslagnemend te zijn.

De uitsluiting van een lid kan slechts geschieden in de vormen en onder de voorwaarden door de wet

bepaald.

Elk lid kan zijn ontslag indienen bij schrijven aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De betaalde bijdrage blijft in zijn geheel verworven voor de vereniging.

TITEL IVALGEMENE VERGADERING

Artikel 9 Leden Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering bestaat uit alle leden, vertegenwoordigd door de personen vermeld in artikel 7.

Artikel 10Bevoegdheden Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is bevoegd voor:

1 °wijziging van de statuten

2°benoeming en afzetting van bestuurders

3°benoeming en afzetting van commissarissen (en het bepalen van hun bezoldiging ingeval bezoldiging

wordt toegekend)

4°goedkeuren van de rekeningen en van de begroting

5°kwijting aan de bestuurders en de commissarissen

6°omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

7°opstellen van de opdrachtsverklaring

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

8°goedkeuring van het samenwerkingsprotocol

9°vastlegging van de strategische opties, meer in het bijzonder de (middel)lange termijnopties die genomen

worden om het doel te realiseren

10°goedkeuring van het beleidsplan dat voor elk werkjaar dient te worden opgesteld, meer in het bijzonder

de krachtlijnen van de werking en de inzet van middelen die worden gepland voor elk werkjaar

11°aanstelling en afzetting van de coördinatoren van het netwerk

12°goedkeuren van het huishoudelijk reglement van de Raad van Bestuur

13°aanvaarding van een lid binnen groep B of C op voordracht van de Raad van Bestuur

14°uitsluiting van een lid

15°de ontbinding van de vereniging

Artikel 11 Bijeenroepen van de Algemene Vergadering

De Raad van Bestuur is ertoe gehouden een Algemene Vergadering samen te roepen, telkens wanneer een lid van groep A of ten minste een vijfde van de leden er schriftelijk om verzoekt.

Alle leden worden ten minste acht dagen tevoren opgeroepen via mail. De agenda, opgemaakt door de Raad van Bestuur, wordt toegevoegd. Elk voorstel, ondertekend door ten minste een twintigste van de leden, wordt op de agenda gebracht. Geen zaak mag buiten de agenda worden behandeld, tenzij het dringende karakter ervan erkend wordt door alle op de vergadering aanwezige en vertegenwoordigde leden.

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur en bij diens afwezigheid door de oudste ondervoorzitter van de Raad van Bestuur.

Artikel 12 Stemprocedure Algemene Vergadering

De beslissingen van de Algemene Vergadering worden genomen met gewone meerderheid. Me leden hebben stemrecht en beschikken over één stem.

Voor beslissingen met betrekking tot artikel 10, 1°, 2°, 6°, 7°, 8°, 11°, 13°en 14° dienen minstens twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd te zijn en is de beslissing enkel aangenomen met een meerderheid van twee derde van de stemmen volgens een meervoudig stemrecht:

- Groep A: 50% van de stemmen

- Groep B: 30% van de stemmen

- Groep C: 20% van de stemmen

Voor beslissingen met betrekking tot artikel 10 15° en de wijziging van het doel van de vereniging dienen minstens twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd te zijn en dient de beslissing met een meervoudige meerderheid zoals hierboven bepaald van vier vijfde aangenomen te worden.

Indien geen twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is, zal een tweede vergadering bijeengeroepen worden na minstens 15 dagen. Deze vergadering kan dan ongeacht het aantal aanwezige of het aantal vertegenwoordigde leden, beslissingen nemen volgens het meervoudig stemrecht zoals hierboven bepaald.

Voor beslissingen met betrekking tot artikel 10, 1°, 2°, 6°, 7°, 8°, 11°, 13°, 14°en 15° worden onthoudingen geacht negatieve stemmen te zijn. Voor alle andere aangelegenheden worden onthoudingen niet meegeteld. Bij staking van stemmen krijgt de voorzitter een eigen stem.

Elk lid- kan zich schriftelijk laten vertegenwoordigen door een ander lid. Het aantal volmachten per aanwezig lid is beperkt tot drie.

Artikel 13 Notulen Algemene Vergadering

Op de eerstvolgende vergadering worden de notulen goedgekeurd,

De notulen van de Algemene Vergadering worden opgenomen in een ter zetel van de vereniging

bijgehouden register en ondertekend door de voorzitter en de ondervoorzitters van de Raad van Bestuur.

Uittreksels uit het verslag bestemd voor derden worden ondertekend door de voorzitter of door twee

bestuurders.

Leden kunnen steeds een afschrift van de notulen vragen.

TITEL VRAAD VAN BESTUUR

Artikel 14 Bestuurders

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur samengesteld uit ten minste drie onbezoldigde

bestuurders, benoemd door de Algemene Vergadering onder de vertegenwoordigers van haar leden.

De raad van bestuur bestaat uit:

- De voorzitter conform artikel 15

- De gedelegeerd bestuurder van UZ Leuven

- Vier vertegenwoordigers van de leden van groep B waaronder de twee ondervoorzitters conform artikel 15

- Twee vertegenwoordigers van de leden van groep C

De bestuurders verkozen onder de leden van groep B en C zullen steeds voor de ene helft artsen of

hoofdartsen en voor de andere helft algemeen directeurs of bestuurders zijn. Het mandaat van de bestuurders

verkozen onder de leden van groep B en C wordt om de twee jaar met de helft gewijzigd. Aansluitende

vernieuwing van het mandaat is niet mogelijk. Het mandaat geldt voor vier jaar, met uitzondering bij oprichting

van de vereniging van een van de eerste bestuurders van groep B en een van de eerste bestuurders van groep

C, Hun mandaat geldt slechts voor twee jaar.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het mandaat bekleed door de gedelegeerd bestuurder van UZ duurt zolang de gedelegeerd bestuurder deze functie bekleedt.

Het mandaat eindigt door overlijden, ontslag door aangetekende brief aan de voorzitter, afzetting of verlies van hoedanigheid.

Artikel 15 Voorzitter en ondervoorzitters

De voorzitter van de Raad van Bestuur wordt aangeduid onder de leden van groep A op voordracht van het bestuurscomité van UZ Leuven voor een periode van vier jaar en is één maal verlengbaar.

Er worden twee ondervoorzitters verkozen. Een van hen is een arts of hoofdarts, de tweede een algemeen directeur of bestuurder. Hun mandaat geldt voor vier jaar en is, in uitzondering van artikel 14, derde lid, eenmaal verlengbaar.

De oudste ondervoorzitter in jaren zit de Algemene Vergadering of de Raad van Bestuur voor in afwezigheid van de voorzitter.

Artikel 16 Bevoegdheden Raad van Bestuur

§1

De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar bij aile gerechtelijk en buitengerechtelijke handelingen. De Raad van Bestuur treedt op als eiser of verweerder in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen. Hij is bevoegd voor alle handelingen, van bestuur en van beschikking, niets uitgezonderd, met inbegrip van het vervreemden, zelfs om niet, van roerende of onroerende goederen en van het hypothekeren, zelfs met beding van dadelijke uitwinning, van het lenen en uitlenen, voor om het even welke termijn, voor alle handels- en bankverrichtingen.

§2

Alle bevoegdheden die niet door de wet of door de statuten zijn toegewezen aan de Algemene Vergadering,

worden uitgeoefend door de Raad van Bestuur.

§3

De Raad van Bestuur kan de werking van de vereniging verder uitwerken in een huishoudelijk reglement. Het huishoudelijk reglement komt tot stand, wordt aangevuld, gewijzigd, geheel of ten dele opgeheven mits de beslissing ter zake wordt genomen door de Algemene Vergadering.

§4

De Raad kan zijn bevoegdheden gedeeltelijk delegeren aan een of meer van zijn leden of aan een

gevolmachtigde derde.

Artikel 17 Bijeenroepen van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur vergadert minstens drie maal per jaar.

De Raad van Bestuur wordt samengeroepen door de voorzitter of door minstens vijf bestuurders.

Oproepingen voor de Raad van Bestuur worden per mail, ten laatste acht dagen voor de vergadering verstuurd, De oproeping bevat ook de agenda voor de vergadering, De agenda wordt opgesteld door de voorzitter, maar ieder lid van de Raad van Bestuur heeft het recht punten op de agenda te laten plaatsen,

Artikel 18 Stemprocedure Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur vergadert geldig wanneer de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd

zijn en beslist bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders.

Onthoudingen worden niet meegeteld.

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend,

Elke bestuurder kan zich schriftelijk laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder, Het aantal

volmachten per bestuurder is beperkt tot drie.

Uitzonderlijk kan de Raad van Bestuur - in geval van hoogdringendheid  beslissingen nemen bij schriftelijk

akkoord (inclusief mail).

Artikel 19 Notulen Raad van Bestuur

Van elke vergadering wordt een verslag opgemaakt dat op de eerstvolgende vergadering wordt goedgekeurd en vervolgens ondertekend door de voorzitter. Deze verslagen worden bijgehouden in een speciaal register. Uittreksels uit het verslag bestemd voor derden worden ondertekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

TITEL VIDAGELIJKS BESTUUR

Artikel 20

Het dagelijks bestuur wordt waargenomen door de voorzitter en het coördinatieteam, bestaande uit een

strategisch, medisch en administratief coördinator.

Een coördinator kan naast zijn functie in het Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven een andere functie

uitoefenen voor zover hij hiervoor de toelating verkrijgt van de Raad van Bestuur.

Ieder lid van het dagelijks bestuur kan zelf ontslag nemen door een schriftelijke kennisgeving aan de

voorzitter van Raad van Bestuur. Iedere dagelijks bestuurder is verplicht na zijn ontslag zijn opdracht verder te

vervullen tot dat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien.

De stukken van het dagelijkse bestuur en de ontlastingen aan De Post, worden geldig ondertekend door de

voorzitter of een lid van het dagelijks bestuur,

wVr~or--behouden áan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voor rechtshandelingen ter waarde van een bedrag tot en met 1.500 ¬ , volstaat de handtekening van een van de leden van het dagelijks bestuur. Voor rechtshandelingen hoger dan 1.500 ¬ is de handtekening van de voorzitter, of bij diens afwezigheid een ondervoorzitter, en een coördinator nodig.

De Raad van Bestuur keurt het huishoudelijk reglement voor het dagelijks bestuur goed.

TITEL VIIFINANCIEN

Artikel 21 Bijdrage

De bijdrage die de leden aan de vzw betalen voor de gemeenschappelijke dienstverlening, wordt jaarlijks

door de Algemene Vergadering vastgelegd aan de hand van de begroting. Zij kan nooit meer dan 400.000 ¬ per

lid zijn.

De bijdrage wordt bepaald in functie van het aantal erkende bedden van het lid, Hiertoe warden zij

ingedeeld in hiernavolgende categorieën:

- >1500 erkende bedden

- 400 -1499 erkende bedden

- <400 erkende bedden

Artikel 22 Inkomsten

De inkomsten van de vereniging kunnen bestaan uit:

- de bijdrage vermeld in artikel 21;

- de winsten verwezenlijkt door de inrichting van activiteiten zoals omschreven in TITEL ll van de statuten;

- de giften;

- de winsten gerealiseerd door eventuele commerciële activiteiten bedoeld om de vereniging

werkingsmiddelen voor de realisatie van haar maatschappelijk doel te bezorgen.

Artikel 23 Boekhouding

Het boekhoudkundig jaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. Tijdens het jaar van

oprichting kan het boekhoudkundig jaar korter zijn en lopen van de datum van oprichting tot 31 december.

De boekhouding van de inkomsten en uitgaven dient nauwkeurig volgens de principes van het dubbel

boekhouden gevoerd te worden.

Op de jaarlijkse gewone Algemene Vergadering legt de Raad van Bestuur de balans en de

resultatenrekening van het verlopen dienstjaar en de begroting van het lopend dienstjaar ter goedkeuring voor.

TITEL VIIIONTBINDING

Artikel 24

De vereniging kan nooit gehouden zijn tot meer dan het totaal van haar netto-actief.

In geval van vrijwillige ontbinding, zal de Algemene Vergadering één of meer vereffenaars aanstellen en hun

bevoegdheden bepalen.

De bestemming van de activa, na vereffening van de schulden, zal bepaald worden door de Algemene

Vergadering, maar dient in ieder geval tot een belangeloze doelstelling te worden aangewend.

TITEL IXSLOTBEPALINGEN

Artikel 25

Voor al wat niet expliciet dcor deze statuten geregeld wordt, is de wet van 27 juni 1921 toepasselijk.

Guy Mannaerts voorzitter

Luik B - Vervolg

Moa 2.2

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

20/07/2015
ÿþ Moü 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de -FMI

R CHTBANK VAN

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad *15105097*







Ondernemingsnr : 0501.606.596

Benaming

(voluit) : Vlaams Ziekenhuisnetwerk KU Leuven

(verkort) : VznkuL

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Herestraat 49, 3000 Leuven

Onderwerp akte : Ontslag/benoeming voorzitter, bestuurders en dagelijks bestuur

De Algemene Vergadering van 8 december 2014 ging akkoord met:

- het ontslag van Guy Mannaerts, wonende Lei 7 te 3000 Leuven, geboren te Geel op 5 februari 1945 als

voorzitter van de vzw en lid van het dagelijks bestuur met ingang van 1 januari 2015.

- het ontslag van Erwin Bormans, wonende Dwarsweg 7 te 3550 Heusden-Zolder, geboren te Hasselt op 26

februari 1969, met ingang van 8 december 2014.

- het ontslag van Serge Vanderschueren, wonende Lamontstraat 4 te 9690 Kluisbergen, geboren te Gent op

1 juli 1963, met ingang van 8 december 2014.

- de benoeming van Wim Robbercht, wonende Maalderijweg 13 te 3300 Kumtich, geboren te Wilrijk op 24

januari 1959, als voorzitter van de vzw en lid van het dagelijks bestuur met ingang van 1 januari 2015.

- de benoeming van Guy Bogaert, wonende Klein Dalenstraat 10 te 3020 Winksele, geboren te Hamme op

19 augustus 1959, als bestuurder vanaf 8 december 2014.

- de benoemign van Stefaan Carlier, wonende Pater Damiaanstraat 9 te 8500 Kortrijk, geboren te Izegem op

24 september 1960, ais bestuurder vanaf 8 december 2014.

- de benoeming van Jo Leysen, wonende Rubensstraat 36 te 2300 Turnhout, geboren te Leuven op 15

november 1961, ais bestuurder vanaf 8 december 2014.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Guy Mannaerts voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening,

Coordonnées
VLAAMS ZIEKENHUISNETWERK KU LEUVEN (VERKORT)…

Adresse
Zetel : Herestraat 49, 3000 Leuven

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande