BLIJVELDE WOON- EN ZORGCENTRUM

Divers


Dénomination : BLIJVELDE WOON- EN ZORGCENTRUM
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 566.983.014

Publication

12/11/2014
ÿþMtlD22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

tieárr" ;-- -;ei,t

31 OKT, 2014

Afdeling jlffeNE



Ondernerrt;ngsnr 0Ç-66 93 3 DALi

Benaming

(volute : Blijvelde woon- en zorgcentrum

Rechtsvorm Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel Hospitaalstraat 29, 8610 Kortemark

Onderhere akte : Oprichting VZW en benoeming van bestuurders

A. Uitreksel uit de notulen van de oprichtersvergadering en de eerste algemene vergadering d.d. 22 oktober 2014:

Tussen ondergetekenden:

®het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van Kortemark, met zetel te 8610 Kortemark, Hospitaalstraat 31, hier vertegenwoordigd door de OCMW-raad, waarvoor optreden mevrouw Christine Logghe, OCMW-voorzitter, en de heer Stephen Terryn, waarnemend OCMW-secretaris, in overeenstemming met artikel 183, §4 van het decreet van 19 december 2008 "betreffende de organisatie van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn", zoals in werking getreden op 1 januari 2013 (hierna 'OCMW-decreet'), handelend in uitvoering van de beslissing van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van 12 juni 2014 en hierna "het OCMW" genoemd;

® de vereniging zonder winstoogmerk WZC Godtsvelde, met zetel te 8610 Kortemark, Hospitaalstraat 29, hier vertegenwoordigd door dr, J. Jonckheere, Voorzitter en Dhr. J. Decramer, Gedelegeerd Bestuurder conform artikel 20, §8 van hun statuten en van de beslissing van de algemene vergadering van 17 juni 2014 en hierna "de VZW WZC Godtsvelde" genoemd;

Ode gemeente Kortemark, met zetel te 8610 Kortemark, Stationsstraat 68, hier vertegenwoordigd door het college van burgemeester en schepenen conform artikel 193 Gemeentedecreet en voor wie optreden conform artikel 182, §1 Gemeentedecreet de heer Toon Vancoillie, burgemeester, en mevrouw Sarah De Meyer gemeentesecretaris, na beslissing van de gemeenteraad van 16 juni 2014 en hierna "de gemeente" genoemd;

allen rechtspersonen naar Belgisch recht en hierna gezamenlijk "de oprichters" genoemd;

gelet op de goedkeuring door de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van het OCMW van Kortemark van 12 juni 2014;

gelet op de goedkeuring door de gemeenteraad van Kortemark van 16 juni 2014;

gelet op de goedkeuring door de algemene vergadering van de VZW WZC Godtsvelde van 17 juni 2014;

gelet op het besluit van 15 september 2014 van Vlaams Minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand tot goedkeuring van het besluit van het OCMW van Kortemark van 12 juni 2014 houdende oprichting van de VZW BLIJVELDE woon- en zorgcentrum, overeenkomstig hoofdstuk IV van titel VIII OCMW-decreet dd. 19 december 2008, zoals in werking getreden op 1 januari 2013 (hierna `OCMW-decreet');

komen de oprichters overeen gezamenlijk een publiek-private samenwerking te organiseren voor hun diensten in de ouderenzorg en daarvoor gebruik te maken van de wettelijk bepaalde samenwerkingsvorm met rechtspersoonlijkheid, met name een VZW overeenkomstig artikel 247/1 e.v., Hoofdstuk IV van titel VIII OCMW-decreet). Daartoe hebben de oprichters unaniem de hierna volgende statuten goedgekeurd:

Artikel 1. De vereniging

Art. 1. Sectie 1. Rechtsvorm

De vereniging wordt opgericht als een entiteit met rechtspersoonlijkheid, meer in het bijzonder als een vereniging zonder winstoogmerk (hierna "de VZW" genaamd) op grond van de wet van 27 j{tni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 1 juli 1921 (hierna genoemd "VZW-wet") en van de artikelen 247/1 e.v. van Hoofdstuk [V, Titel VIII van het decreet van 19 december 2008 betreffende de organisatie van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 24 december 2008 (hierna genoemd 'OCMW-decreet').

Op dP, IrzzitstP h3z vat, 1 r,rY fi ' Recto N. -rrf E ': .n {+iir;n'. t{ ' rt,i"> hr.i ry v.,r. de pl' 5r1,0i,~rr_" ~~~

ra:rt'nq stuc n;.iV" . . r nci-r,1 " rr Ie ..:,yr.t~r~lrpnr I.rtFr

Verso N. {' , r la art AÎ " 6. ':i'l'~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

9

MOD22

Art. 1. Sectie 2. Naam

1.De VZW draagt de naam "8lijvelde woon- en zorgcentrum".

2.Deze naam moet voorkomen in alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven, orders en

andere stukken uitgaande van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden

"vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "VZW', met nauwkeurige aanwijzing van de zetel.

Art. 1. Sectie 3. Zetel

1.De zetel van de VZW is gevestigd op 8610 Kortemark, Hospitaalstraat 29, gelegen in het gerechtelijk arrondissement West  Vlaanderen.

2.De raad van bestuur heeft de bevoegdheid om de zetel te verplaatsen naar iedere plaats binnen het Nederlands taalgebied en de nodige openbaarmakingsvereisten te vervullen. De zetelwijziging zal worden bekrachtigd in de statuten door de algemene vergadering op de eerstvolgende vergadering.

Art. 1. Sectie 4. Duur

De VZW is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 2. Doeleinden en activiteiten

Art. 2. Sectie 1. Doeleinden

De vereniging stelt zich tot doel als vereniging hoofdstuk IV, titel VIII OCMW-decreet:

-in Kortemark in te staan voor de oprichting, de financiering, de coördinatie, de realisatie, het bestuur enfof de exploitatie van initiatieven in de ouderenzorg in de brede zin van het woord, met inbegrip van vernieuwende en nieuwe diensten;

-een forum te bieden voor Kortemark waar vraag en aanbod in de regionale ouderenzorg kan worden besproken onder meer in het ruimer kader van een zorg- strategische visie;

-te streven naar een volwaardige en kwaliteitsvolte opvang van, begeleiding van en zorg voor ouderen, ongeacht de inkomens-, verzekerbaarheids- of vermogenstoestand van de ouderen. Deze opvang, begeleiding en zorg moet bovendien gebeuren met respect voor de politieke, filosofische en religieuze overtuiging of seksuele geaardheid van de personen die op de diensten van de VZW een beroep doen.

Art. 2. Sectie 2. Activiteiten

Tot de concrete activiteiten waarmee de doelstellingen van de VZW worden verwezenlijkt, behoren onder meer de exploitatie van woonzorgcentra, dagverzorgingscentra, centra kortverblijf, en/of andere vormen van ouderenzorg en alle activiteiten die in het verlengde daarvan nodig of wenselijk zijn zoals de uitbouw van een verpleegcentrum, de financiering, de bouw en het onderhoud van de nodige infrastructuurvoorzieningen.

Daarnaast kan de VZW alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen, niet inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-winstgevende doelstellingen.

De vereniging treedt toe tot de kostendelende vereniging voor management- en dienstverleningsondersteuning genoemd De Hoeksteen.

De vereniging kan samenwerken met alle mogelijke initiatiefnemers uit de zorgsector die kunnen bijdragen tot een optimale dienstverlening aan de ouderen in de woonzorginitiatieven die ze zelf uitbaat. Zo bijvoorbeeld zal de vereniging samenwerking nastreven met "Verpleegcentrum Houthulst-Kortemark" en andere residentiële zorgpartners in de regio Kortemark-Houthulst.

Artikel 3. Lidmaatschap

Art. 3. Sectie 1. Leden-deelgenoten

1.Er zijn minstens 3 leden niet alle rechten zoals omschreven voor de leden in de VZW-wet. Deze leden zijn

de deelgenoten, zoals bedoeld in Hoofdstuk IV van titel VIII OCMW-decreet, en worden hierna benoemd als

leden-deelgenoten.

2.De volgende oprichters-deelgenoten zijn de eerste leden-deelgenoten:

@het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van Kortemark;

®de VZW WZC Godtsvelde;

®de gemeente Kortemark.

3.Daarnaast kan iedere privaatrechtelijke of publiekrechtelijke rechtspersoon die geen winst nastreeft zich

kandidaat stellen als lid-deelgenoot op voorwaarde dat ze worden voorgedragen door minstens 2/3 van de

leden-deelgenoten.

4.De kandidaat-leden richten hun kandidaatstelling aan de voorzitter van de raad van bestuur.

5.De algemene vergadering zal beslissen over de aanvaarding van de kandidaat als lid-deelgenoot op haar

eerstvolgende vergadering. Op deze vergadering dienen minstens 2/3 van de leden-deelgenoten aanwezig of

vertegenwoordigd te zijn. De aanvaarding van de kandidaat als nieuw lid-deelgenoot, de bepaling van het

aantal afgevaardigden dat het nieuw lid-deelgenoot zal vertegenwoordigen en de bijhorende statutenwijzigingen

MDD22

moeten worden goedgekeurd met een meerderheid van meer dan 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

6.De algemene vergadering kan discretionair en zonder verdere motivatie beslissen dat een kandidaat niet wordt aanvaard als lid-deelgenoot.

7.Leden-deelgenoten hebben alle rechten en verplichtingen die in de VZW-wet en deze statuten worden beschreven. Zij zijn geen lidmaatschapsbijdrage verschuldigd.

Art. 3. Sectie 2. Ontslag

1.Leden-deelgenoten kunnen ontslag nemen uit de VZW door een formeel schrijven met betrekking tot hun uittreding per aangetekende brief te richten aan de voorzitter van de raad van bestuur met een poststempel die dateert in de eerste helft van het kalenderjaar. Het ontslag kan slechts ingaan per 1 januari van het kalenderjaar dat volgt op het kalenderjaar waarin het lid kennis heeft gegeven van zijn voornemen tot uittreding.

Voormeld recht op uittreding kan slechts worden uitgeoefend door de oprichters-deelgenoten vanaf 1 januari van het zevende jaar volgend op het jaar van oprichting.

2.Een ontslagnemend lid-deelgenoot is verplicht bij te dragen in de kosten waarin het desgevallend heeft toegezegd te zullen bijdragen in het jaar waarin het ontslag geldig en tijdig werd ingediend.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

Art. 3. Sectie 3. Beëindiging van lidmaatschap

1.Op voorstel van de raad van bestuur of op verzoek van 115 van alle leden-deelgenoten kan het lidmaatschap van een lid-deelgenoot worden beëindigd door een bijzonder besluit van de algemene vergadering, waarop minstens 2/3 van alle leden-deelgenoten aanwezig en/of vertegenwoordigd zijn en de beslissing tot uitsluiting wordt goedgekeurd met meer dan 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

2.Het lid-deelgenoot waarvan de beëindiging van het lidmaatschap wordt voorgesteld, heeft het recht gehoord te worden.

Art. 3. Sectie 4. Rechten

1.Geen enkel lid-deelgenoot kan enige aanspraak laten gelden of uitoefenen op de activa van de VZW op grond van de enkele hoedanigheid van lid-deelgenoot, behoudens het hierna bepaalde.

2.Deze uitsluiting van rechten op de activa geldt te allen tijde: tijdens het lidmaatschap, bij beëindiging van het lidmaatschap om wat voor reden dan ook, bij ontbinding van de VZW, enzovoort.

3.Bij beëindiging van het lidmaatschap zal het lid-deelgenoot dat een inbreng in natura heeft gedaan evenwel de boekhoudkundige tegenwaarde ontvangen van zijn inbreng in de VZW, geraamd volgens de boekhoudkundige waarde op het ogenblik van de uittreding, met verrekening van de vergoeding voor de schade die ingevolge de uittreding aan de exploitatie van de instellingen en voorzieningen van de VZW desgevallend is toegebracht.

Artikel 4. De algemene vergadering

Art. 4. Sectie 1. De algemene vergadering

1.De algemene vergadering bestaat uit de leden-deelgenoten van de VZW.

2.De leden-deelgenoten worden vertegenwoordigd door vaste afgevaardigden-natuurlijke personen in de

algemene vergadering als volgt:

®het OCMW van Kortemark beschikt over 3 afgevaardigden;

®de VZW WZC Godtsvelde beschikt over 10 afgevaardigden;

®de gemeente Kortemark beschikt over 2 afgevaardigden.

De aanduiding van de afgevaardigden komt toe aan de leden-deelgenoten die de lijst met afgevaardigden zullen meedelen aan de voorzitter van de raad van bestuur.

3.De afgevaardigden van het OCMW van Kortemark en van de gemeente Kortemark worden verkozen overeenkomstig de geldende decretale bepalingen door de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn respectievelijk van de gemeenteraad. Daarbij geldt dat het OCMW enkel kan worden vertegenwoordigd door raadsleden en/of deskundigen. In geen geval mag het aantal vertegenwoordigers-deskundigen groter zijn dan 1/3 van het totaal aantal vertegenwoordigers van het OCMW van Kortemark. De gemeente Kortemark kan enkel vertegenwoordigd worden door haar gemeenteraadsleden.

4.De opdracht van de afgevaardigden van het OCMW van Kortemark en van de gemeente Kortemark eindigt van rechtswege op de eerste algemene vergadering die plaatsvindt nadat de nieuwe raad voor maatschappelijk welzijn respectievelijk de gemeenteraad werd geïnstalleerd overeenkomstig de geldende decretale bepalingen en de respectievelijke afgevaardigden voor de VZW werden aangeduid.

De opdracht van de afgevaardigden van de gemeente Kortemark die tevens en mandaat als schepen bekleden eindigt eveneens van rechtswege in het geval van structurele onbestuurbaarheid zoals bedoeld door artikel 47bis Gemeentedecreet. Hun mandaat als afgevaardigde eindigt dan op de eerste algemene vergadering die plaatsvindt nadat de nieuwe schepenen en burgemeester zijn aangesteld en de respectievelijke afgevaardigden voor de VZW werden aangeduid.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

hhOD 2.2

De opdracht van de afgevaardigden van het OCMW eindigt eveneens van rechtswege in het geval van structurele onbestuurbaarheid zoals bedoeld door artikel 47bis Gemeentedecreet of artikel 14 OCMW-decreet. Het mandaat eindigt op de eerste algemene vergadering die plaatsvindt nadat, desgevallend, de nieuwe OCMW-raad is geïnstalleerd en de respectievelijke afgevaardigden voor de VZW werden aangeduid.

5.De hoedanigheid van afgevaardigde eindigt steeds door:

-overlijden van de betrokkene;

-vrijwillig ontslag van de betrokkene;

-de intrekking van het mandaat van de afgevaardigde door het lid-deelgenoot die de afgevaardigde aanduidde. Deze intrekking moet door het lid-deelgenoot per aangetekende brief worden meegedeeld aan de voorzitter van de raad van bestuur. Desgevallend wordt een plaatsvervanger-afgevaardigde van en door dit liddeelgenoot aangeduid;

-het verlies van de hoedanigheid waarover de betrokken afgevaardigde dient te beschikken.

Art. 4. Sectie 2. Bevoegdheden

De volgende exclusieve bevoegdheden kunnen uitsluitend door de algemene vergadering uitgeoefend

worden:

1.de wijziging van de statuten;

2.de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3.de benoeming en cie afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4.de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5.de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen;

6.de ontbinding van de VZW;

7.de beëindiging van lidmaatschap van een lid-deelgenoot;

8.de omzetting van de VZW in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

9.de vaststelling van de criteria voor het opnamebeleid en de bepaling van de

(lig)dagprijs;

10.alle andere gevallen waarin de statuten het vereisen.

De leden-deelgenoten en hun afgevaardigden zullen steeds handelen met oog op behartiging van het belang van de vereniging Hoofdstuk IV OCMW-decreet.

Art. 4. Sectie 3. Vergaderingen

1.Jaarlijks zijn er 2 bijeenkomsten van de gewone algemene vergadering. De eerste vindt plaats in december en dient ter goedkeuring van de begroting voor het volgende boekjaar. De tweede vindt plaats in de eerste 6 maanden na afsluiting van het vorige boekjaar en dient ter goedkeuring van de jaarrekening. Deze algemene vergaderingen worden gehouden op de maatschappe-ijijke zetel of een plaats die vermeld wordt in de uitnodiging.

2.0e vergaderingen worden door de voorzitter van de raad van bestuur bijeengeroepen.

3.De uitnodiging wordt minstens 15 kalenderdagen voorafgaand aan de datum van de algemene vergadering naar aile leden-deelgenoten en hun afgevaardigden verstuurd per fax of per e-mail met ontvangstbewijs of per brief op het nummer of adres dat het lid-deelgenoot of de afgevaardigden daartoe laatst hebben opgegeven aan de secretaris van de raad van bestuur.

4.Aan de uitnodiging wordt een agenda toegevoegd zoals bepaald door de raad van bestuur. Elk punt dat door minstens 1 van de leden-deelgenoten wordt ter kennis gebracht aan de voorzitter van de raad van bestuur uiterlijk 5 kalenderdagen voor de vergadering, wordt op de agenda geptaatst.

5.Een punt dat niet op de agenda vermeld staat, kan niet behandeld worden op de algemene vergadering, tenzij het dringend en/of belangrijk karakter ervan erkend wordt door 2/3 van de aanwezige en vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

6.Bijzondere bijeenkomsten in een buitengewone algemene vergadering kunnen worden samengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur alsook op verzoek van elk lid-deelgenoot. De uitnodiging wordt minstens 8 kalenderdagen voorafgaand aan de datum van de algemene vergadering naar alle ledendeelgenoten en hun afgevaardigden verstuurd per fax of per e-mail met ontvangstbewijs of per aangetekend schrijven op het nummer of adres dat het lid-deelgenoot of de afgevaardigde daartoe laatst heeft opgegeven aan de secretaris van de raad van bestuur.

Art. 4. Sectie 4. Quorum en stemming

1.Elk lid-deelgenoot heeft evenveel stemmen ais het aantal aanwezige of vertegenwoordigde

afgevaardigden. De leden-oprichters beschikken over volgend aantal stemmen:

®het OCMW van Kortemark beschikt over 3 stemmen;

®de VZW WZC Godtsvelde beschikt over 10 stemmen;

®de gemeente Kortemark beschikt over 2 stemmen,

2.0m op een geldige manier te beraadslagen moet de meerderheid van de leden-deelgenoten aanwezig

zijn. Behoudens de uitzonderingen hierna bepaald, worden beslissingen genomen bij gewone meerderheid van

de stemmen van de aanwezige leden-deelgenoten. Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet

meegerekend, uitgezonderd in geval van statutenwijziging waarvoor zij ais tegenstem gelden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014" - Annexes du Moniteur belge

MOD22

Indien op de eerste vergadering geen meerderheid van de leden-deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd is, wordt uiterlijk binnen de maand een tweede vergadering bijeen geroepen door dezelfde initiatiefnemers, op dezelfde wijze en met dezelfde agenda. Deze vergadering kan op een geldige wijze beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

3.De beslissingen omtrent de vaststelling van de criteria voor het opnamebeleid en de bepaling van de (lig)dagprijs worden door de algemene vergadering geldig genomen indien 2/3 van de leden-deelgenoten aanwezig is, waaronder het deelnemende OCMW, en met een meerderheid van meer dan 4/5 van de uitgebrachte stemmen.

4.De beslissingen omtrent de benoeming van de bestuurders en, desgevallend, de bepaling van het aantal afgevaardigden dat een bestuurder-rechtspersoon kan aanduiden, worden door de algemene vergadering geldig genomen indien 2/3 van de leden-deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd is en een meerderheid van meer dan 415 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten de beslissing goedkeurt.

5.De wijziging van de statuten, inclusief een doelwijziging, vereist een beraadslaging in een vergadering die voldoet aan een quorum van 2/3 van de leden-deelgenoten dat aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien op de eerste vergadering minder dan 2/3 van de leden-deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd zijn, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden hierna bepaald, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde ledendeelgenoten. De tweede vergadering mag niet binnen 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden.

De beslissing wordt geacht aanvaard te zijn indien ze wordt goedgekeurd door meer dan 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

6.Afgevaardigden die niet op de vergadering aanwezig kunnen zijn, kunnen door andere afgevaardigden van hetzelfde lid-deelgenoot worden vertegenwoordigd. Elke afgevaardigde kan een onbeperkt aantal volmachten dragen.

Indien geen enkele afgevaardigde van een lid-deelgenoot aanwezig kan zijn, kan geen volmacht worden geven aan de afgevaardigden van de andere leden-deelgenoten. Het betrokken lid-deelgenoot is in zulk geval niet vertegenwoordigd en dus afwezig op de vergadering.

7.De stemming kan gebeuren door afroeping, door handopsteking of, indien gevraagd door minstens 1/3 van de afgevaardigden van de leden-deelgenoten die aanwezig of vertegenwoordigd zijn, door geheime stemming.

8.Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de ledendeelgenoten en hun afgevaardigden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en door minstens 1 afgevaardigde van elk aanwezig lid-deelgenoot.

9.Derden kunnen inzage vragen in de notulen van de algemene vergadering. Zij richten daartoe een aanvraag aan de voorzitter van de raad van bestuur die dit verzoek zal voorleggen aan de raad van bestuur. De raad van bestuur beoordeelt het verzoek met inachtneming van het verenigingsbelang en de toepasselijke reglementering.

Artikel 5. Bestuur en vertegenwoordiging

Art. 5. Sectie 1. Samenstelling raad van bestuur

1.De VZW wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit ten minste 2 bestuurders, die liddeelgenoot moeten zijn van de VZW. Het aantal bestuurders moet in elk geval steeds lager zijn dan het aantal personen dat lid-deelgenoot is van de VZW.

Wanneer de VZW slechts het wettelijk bepaald minimum van 3 leden-deelgenoten heeft, mag de raad van bestuur bestaan uit 2 bestuurders. De dag waarop een vierde lid-deelgenoot wordt aanvaard, zal een (buiten)gewone algemene vergadering overgaan tot de benoeming van een derde bestuurder.

2.Bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering voor onbepaalde duur.

3.Minstens één OCMW wordt steeds als één van de bestuurders benoemd. Indien het OCMW van Kortemark ais bestuurder wordt benoemd, beschikt het over 3 afgevaardigden.

4.Indien VZW WZC Godtsvelde als bestuurder wordt benoemd dan wordt zij vertegenwoordigd door 6 vaste afgevaardigden-natuurlijke personen.

De bestuurder-rechtspersoon zal de lijst met vaste afgevaardigden, aangeduid conform het voorgaande, meedelen aan de voorzitter van de raad van bestuur.

Afgevaardigden die niet op de vergadering aanwezig kunnen zijn, kunnen door andere afgevaardigden van dezelfde bestuurder-deelgenoot worden vertegenwoordigd. Elke afgevaardigde kan een onbeperkt aantal volmachten dragen.

5.De afgevaardigden worden aangesteld voor een termijn die overeenstemt met de duur van de legislatuur van de OCMW raad. Indien de start van een mandaat van de eerst aangeduide afgevaardigden na oprichting niet samenvalt met de aanvang van een nieuwe legislatuur, loopt dit mandaat tot het einde van de legislatuur waarin het is aangevangen.

6.De afgevaardigden van het OCMW van Kortemark worden overeenkomstig de geldende decretale bepalingen verkozen door de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn. Daarbij geldt dat het OCMW enkel kan worden vertegenwoordigd door raadsleden en/of deskundigen. In geen geval mag het aantal vertegenwoordigers-deskundigen groter zijn dan 1/3 van het totaal aantal vertegenwoordigers van het OCMW van Kortemark.

MOD22

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

7.De opdracht van de afgevaardigden van het OCMW van Kortemark eindigt van rechtswege op de eerste algemene vergadering die plaatsvindt nadat de nieuwe raad voor maatschappelijk welzijn werd geïnstalleerd overeenkomstig de geldende decretale bepalingen en de respectievelijke afgevaardigden voor de VZW werden aangeduid.

De opdracht van de afgevaardigden van het OCMW eindigt eveneens van rechtswege in het geval van structurele onbestuurbaarheid zoals bedoeld door artikel 47bis Gemeentedecreet of artikel 14 OCMW-decreet. Het mandaat eindigt op de eerste algemene vergadering die plaatsvindt nadat, desgevallend, de nieuwe OCMW-raad is geïnstalleerd en de respectievelijke afgevaardigden voor de VZW werden aangeduid.

8.De opdracht van afgevaardigden eindigt bovendien steeds door:

-overlijden van de betrokkene;

-vrijwillig ontslag van de betrokkene;

-de intrekking van het mandaat van de afgevaardigde door de bestuurder-rechtspersoon die de afgevaardigde aanduidde. Deze intrekking moet door het bestuurder-deelgenoot per aangetekende brief worden meegedeeld aan de voorzitter van de raad van bestuur. Desgevallend wordt een plaatsvervanger-afgevaardigde van en door de bestuurder-rechtspersoon aangeduid;

-het verlies van de hoedanigheid waarover de betrokken afgevaardigde dient te beschikken.

9.De voorzitter en de eerste onder-voorzitter worden verkozen door de raad van bestuur onder de afgevaardigden van de private partner VZW WZC Godtsvelde. De tweede onder-voorzitter is de OCMW-voorzitter ambtshalve. De voorzitter zit zowel de raad van bestuur als de algemene vergadering voor. De voorzitter zal de taken vervullen die horen bij deze functie zoals omschreven in deze statuten en ter gelegenheid van zijn/haar verkiezing. De voorzitter van de raad van bestuur zit de algemene vergadering voor. Indien de voorzitter verhinderd is om zijn functie te vervullen, zal de eerste onder-voorzitter als plaatsvervangend voorzitter optreden. Is deze zelf verhinderd, dan zal de tweede onder-voorzitter als plaatsvervangend voorzitter optreden.

10.De bestuurders kunnen te allen tijde worden ontslagen door de algemene vergadering die daarover beslist met een meerderheid van meer dan 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten. ledere bestuurder kan zelf ook ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de raad van bestuur. Een bestuurder is verplicht na zijn ontslag zijn opdracht verder te vervullen gedurende een termijn die redelijkerwijze nodig is om in zijn vervanging te voorzien.

11.De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit. De kosten die zij maken in het kader van de uitoefening van hun bestuursmandaat worden vergoed conform de regeling voorzien in het intern reglement en mits voorlegging van de nodige stavingsstukken.

Art. 5. Sectie 2. Raad van bestuur: bevoegdheid, vergaderingen, beraadslaging en beslissing

1.De raad van bestuur beschikt over de residuaire bevoegdheden - met name alle bevoegdheden die de wet

of deze statuten niet uitdrukkelijk toekennen aan de algemene vergadering, zoals onder meer:

-Het verwerven/vervreemden/hypothekeren van onroerende goederen;

-Het uitvaardigen van huishoudelijke reglementen;

-Het aangaan van leningen en kredietopeningen;

-Visieontwikkeling en strategieformulering;

-Het sluiten van samenwerkingsovereenkomsten met andere gezondheidsvoorzieningen;

-Het aanvragen en wijzigen van de erkenning van diensten, belangrijke conventies met diverse overheden;

-Kwaliteitsbeleid;

-De opmaak en opvolging van het jaarplan en budgetten inzake exploitatie en investeringen;

-Besluitvorming aangaande het topkader.

Voor de exploitatie van de ouderenvoorzieningen, met inbegrip van de bepaling en de aanpassing van de dagprijzen van alle diensten van de vereniging, worden exclusief volgende uitgangspunten gehanteerd

1) toepassing van de principes van goed ondernemingsbeheer met oog voor continuïteit, rendabiliteit, solvabiliteit en liquiditeit op korte en lange termijn en voor verantwoord bedrijfseconomisch management en dit onder toezicht van de door de vereniging als commissaris benoemde bedrijfsrevisor conform artikel 9 van de statuten;

2) optimale en effectieve verwezenlijking van de doelstellingen en initiatieven omschreven in artikel 2 (sectie 1 : doeleinden) van de statuten van de vereniging en dit binnen een globale benadering van de ouderenzorg en met uitsluiting van winstmaximalisatie;

3) naleving van de voorwaarden opgelegd door de bevoegde overheden die toezicht houden op de dagprijsbepaling en  aanpassing.

2.De raad van bestuur vergadert na oproeping door de voorzitter zo dikwijls als het belang van de VZW het vereist alsook uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na een daartoe strekkend verzoek van 2 afgevaardigden van de bestuurders aan de voorzitter. De oproeping gebeurt schriftelijk (per fax of per email) tenminste 8 kalenderdagen vóór de vergadering, behoudens ingeval van hoogdringendheid, en vermeldt dag, uur, plaats en agenda.

3.De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter. De vergadering wordt gehouden op de zetel van de VZW of op elke andere plaats in België, aangewezen in de oproepingsbrief.

4.De raad van bestuur kan slechts beraadslagen en besluiten, wanneer 2/3 van de bestuurders, aanwezig is op de vergadering middels vertegenwoordiging door één of meerdere afgevaardigden. Indien er slechts 2 bestuurders zijn dienen alle bestuurders aanwezig of vertegenwcordigd te zijn. Indien op de eerste vergadering niet de meerderheid van de bestuurders aanwezig middels vertegenwoordiging door één of meerdere

ijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MoD22

afgevaardigden is, wordt uiterlijk binnen de maand een tweede vergadering bijeen geroepen door dezelfde initiatiefnemers, op dezelfde wijze en met dezelfde agenda. Deze vergadering kan op een geldige wijze beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

5.Als uitgangspunt voor zijn besluitvorming, streeft de raad van bestuur in de regel naar consensus. Zo er toch tot stemming moet worden overgegaan, worden de beslissingen in beginsel genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders, vertegenwoordigd door één of meerdere van de afgevaardigden. Voor beslissingen die kunnen genomen worden bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders, wordt bij staking van stemmen de stem van de voorzitter geacht doorslaggevend te zijn.

6.Bestuurders-rechtspersonen beschikken over evenveel stemmen als het aantal afgevaardigden dat hen vertegenwoordigt zoals bepaald bij hun benoeming door de algemene vergadering. Bestuurdersrechtspersonen beschikken over volgend aantal stemmen:

)het OCMW van Kortemark beschikt over 3 stemmen;

C)de VZW WZC Godtsvelde beschikt over 6 stemmen.

Afgevaardigden die niet op de vergadering aanwezig kunnen zijn, kunnen zich laten vertegenwoordigen bij volmacht door een andere afgevaardigde van dezelfde bestuurder-rechtspersoon. Elke afgevaardigde kan een onbeperkt aantal volmachten dragen.

Indien geen enkele afgevaardigde van een bestuurder aanwezig kan zijn, kan geen volmacht worden gegeven aan de afgevaardigden van de andere bestuurder-rechtspersoon. De betrokken bestuurder-rechtspersoon is in zulk geval niet vertegenwoordigd en dus afwezig op de vergadering.

De bestuurders-rechtspersonen en hun afgevaardigden zullen steeds handelen met oog op behartiging van het belang van de vereniging Hoofdstuk IV OCMW-decreet en alle informatie die zij ontvangen n.a.v. de voorbereiding, de beraadslaging, de beslissing en de uitvoering ervan strict vertrouwelijk behandelen.

7.Geen zaak mag buiten de agenda worden behandeld tenzij het dringend en/of belangrijk karakter ervan wordt erkend door meer dan 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde afgevaardigden van de bestuurders.

8.Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de ledendeelgenoten en hun afgevaardigden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de modaliteiten bepaald in de toepasselijke reglementering. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en door minstens 1 afgevaardigde van elke aanwezige bestuurder.

9.In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de VZW zulks

vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur schriftelijk worden genomen. Daartoe is vereist dat er vooraf een unaniem akkoord is onder de afgevaardigden van de bestuurders om tot schriftelijke besluitvorming

over te gaan. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per email, video- of telefoon- conferentie en dat de beslissing met meer dan 2/3 van de stemmen van de deelnemende bestuurders-rechtspersonen wordt goedgekeurd.

Art. 5. Sectie 3. Intern bestuur Beperkingen

1.De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen van intern bestuur te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van het doel van de VZW, met uitzondering van die handelingen waarvoor volgens artikel 4 VZW-wet de algemene vergadering exclusief bevoegd is.

2.Onverminderd de verplichtingen die voortvloeien uit collegiaal bestuur, met name overleg en toezicht, kunnen de bestuurders de bestuurstaken onder elkaar verdelen. Zodanige verdeling van taken kan aan derden niet worden tegengeworpen, zelfs niet nadat ze zijn openbaar gemaakt. Niet-naleving ervan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken bestuurder(s) in het gedrang.

3.De raad van bestuur kan een deel van zijn bestuursbevcegdheden delegeren aan één of meerdere derden al dan niet bestuurder, zonder dat deze delegatie evenwel betrekking kan hebben op de volledige budgettering, het algemeen beleid van de VZW of de algemene bestuursbevoegdheid van de raad van bestuur.

Art. 5. Sectie 4. Externe vertegenwoordigingsmacht

1.De raad van bestuur vertegenwoordigt als college de VZW in alle handelingen in en buiten rechte. Hij vertegenwoordigt de VZW door het handelen van de meerderheid van zijn bestuurders en de meerderheid van de respectievelijke afgevaardigden van elke bestuurder.

2.De VZW wordt in en buiten rechte rechtsgeldig vertegenwoordigd door de handtekening van t afgevaardigde van de bestuurder-rechtspersoon die VZW is, uitgezonderd voor de verwerving/vervreemding/bezwaring met zakelijke rechten van onroerende goederen waarvoor steeds de gezamenlijke handtekening vereist is van minstens 2 afgevaardigden, waaronder telkens 1 afgevaardigde van elke bestuurder-rechtspersoon.

3.De raad van bestuur of de bestuurders die de VZW vertegenwoordigen kunnen gevolmachtigden van de VZW aanstellen. Alleen bijzondere volmachten voor bepaalde of een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd. De gevolmachtigden verbinden de VZW binnen de perken van de hun verleende volmacht waarvan de grenzen wel tegenwerpelijk zijn aan derden overeenkomstig wat geldt inzake lastgeving.

Art. 5. Sectie 5. Bekendmakingsvereisten

De benoeming van de leden van de raad van bestuur en van de personen gemachtigd om de VZW te vertegenwoordigen en hun ambtsbeëindiging wordt openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel, en van een uittreksel daarvan bestemd om in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad te worden bekendgemaakt. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD22

de personen die de VZW vertegenwoordigen, de VZW ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college

verbinden alsook de omvang van hun bevoegdheden.

Artikel 6. Dagelijks bestuur - directiecomité

Het dagelijks bestuur van de VZW op intern vlak alsook de externe vertegenwoordiging wat betreft dat dagelijks bestuur kan door de raad van bestuur, daartoe beslissend met gewone meerderheid van stemmen, worden opgedragen aan een directiecomité. Het directiecomité wordt samengesteld en heeft de bevoegdheid gedelegeerd door de raad van bestuur in een extrastatutaire delegatiebeslissing. De voorzitter van het OCMW heeft ambtshalve het recht op deelname zonder stemrecht aan het directiecomité en op informatie m.b.t. de agenda van en de beslissingen door dit directiecomité.

Artikel 7. Kennisgeving aan het OCMW

Binnen 30 dagen na de vergadering, worden de beslissingen van de beheersorganen van de vereniging naar het OCMW Kortemark gestuurd, alsmede het jaarverslag, de begroting en de rekeningen van de VZW.

Artikel S. Aansprakelijkheid van de bestuurders

1.De bestuurders zijn niet persoonlijk verbonden door de verbintenissen van de VZW.

2.Tegenover de VZW en tegenover derden is hun verantwoordelijkheid beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht overeenkomstig het gemeen recht, het bepaalde in de wet en in de statuten en zijn ze aansprakelijk voor de tekortkomingen in hun (dagelijks) bestuur.

Artikel 9. Toezicht door een commissaris

1.Zolang de VZW voor het laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in artikel 17, §5 VZW-wet niet overschrijdt, is de VZW niet verplicht een commissaris te benoemen.

2.Zodra de VZW de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de ahgemene vergadering overeenkomstig de wettelijke bepalingen ter zake.

Artikel 10. Financiering en boekhouding

Art. 10. Sectie 1, Financiering

1.De VZW zal onder meer worden gefinancierd door subsidies, toelagen, giften, bijdragen, schenkingen,

legaten en andere voorzieningen in laatste wilsbeschikkingen en testamenten, gegeven zowel om de algemene

doeleinden van de VZW te ondersteunen als ter ondersteuning van een specifiek project.

2.Daarnaast kan de vereniging fondsen verwerven op elke andere wijze die niet in strijd is met de wet.

Art. 10. Sectie 2. Boekhouding

1.Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

2.De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 VZW-wet en de daarop toepasselijke uitvoeringsbesluiten.

3.0e raad van bestuur stelt jaarlijks de begroting op van het daaropvolgende boekjaar. Deze begroting wordt voorgelegd ter goedkeuring aan de algemene vergadering die wordt gehouden in de maand december van het jaar dat voorafgaat aan dal waarop de begroting betrekking heeft.

4.0e raad van bestuur stelt jaarlijks de jaarrekening op en brengt verslag uit over de activiteiten van de VZW. Deze jaarrekening wordt voorgelegd ter goedkeuring aan de algemene vergadering die wordt gehouden in de eerste 6 maanden van het jaar dal volgt op dat waarop de jaarrekening betrekking heeft.

5.De goedgekeurde jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden op de griffie van de rechtbank van koophandel overeenkomstig het bepaalde in artikel 26novies VZW-wet. Voor zover van toepassing wordt de jaarrekening neergelegd bij de Nationale Bank overeenkomstig het bepaalde in artikel 17, §6, VZW-wet en de desbetreffende uitvoeringsbesluiten.

Artikel 11. Intern reglement

De raad van bestuur stelt een intern reglement op waarin de werkingsmodaliteiten van de VZW in het algemeen en van de raad van bestuur, de algemene vergadering en het voorzitterschap in het bijzonder nader worden omschreven. Die aangelegenheden die betrekking hebben op exclusieve bevoegdheden van de algemene vergadering kunnen enkel worden geregeld in het intern reglement na goedkeuring door de algemene vergadering.

Artikel 12. Ontbinding

1.Een voorstel tot buitengerechtelijke ontbinding kan slechts voor het eerst worden geagendeerd vanaf de eerste dag volgend op een periode van 6 jaar na datum van de publicatie van de oprichtingsakte.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

1viOD 2 2

De algemene vergadering zal worden samengeroepen ter bespreking van voorstellen met betrekking tot de buitengerechtelijke ontbinding voorgelegd door de raad van bestuur of door 115 van alle leden-deelgenoten. De samenroeping en agendering vinden plaats overeenkomstig het bepaalde in artikel 4 van deze statuten.

2.De beraadslaging en beslissing over de ontbinding respecteert het quorum en de meerderheid vooropgesteld voor een doelwijziging in artikel 4 van deze statuten. Vanaf de beslissing tot ontbinding vermeldt de VZW steeds dat zij "VZW in vereffening" is overeenkomstig de VZW-wet.

3.Ingeval het voorstel tot ontbinding wordt goedgekeurd, benoemt de algemene vergadering met meer dan 4/5 van de stemmen van de aanwezige leden-deelgenoten, middels vertegenwoordiging via hun afgevaardigden minstens 2 vereffenaar(s) waarvan zij de opdracht zullen omschrijven. Elk deelgenoot-lid heeft het recht een kandidaat-vereffenaar voor te dragen aan de algemene vergadering die daaruit minstens 2 vereffenaars zal benoemen.

4.Ingeval van ontbinding en vereffening, wordt het batig liquidatiesaldo berekend door de vereffenaars conform de wettelijke regels ter zake. Het batig saldo zal in de eerste plaats worden bestemd voor de uitoefening van het recht op terugname van de inbreng van de leden-deelgenoten, hetzij in natura, hetzij bij equivalent. Het eventueel resterend saldo wordt vervolgens verdeeld onder de leden-deelgenoten in verhouding tot hun respectievelijke inbreng bij oprichting.

5.Alle beslissingen betreffende de ontbinding, de vereffeningsvoorwaarden, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, de afsluiting van de vereffening en de bestemming van het actief worden neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel en bekendgemaakt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad overeenkomstig het bepaalde in de VZW-wet en de uitvoeringsbesluiten daaromtrent.

Artikel 13. Toepasselijke wetgeving

Voor alles wat door of krachtens deze statuten niet is geregeld, wordt verwezen naar de relevante bepalingen uit de VZW-wet, het OCMW-decreet en het Gemeentedecreet op datum van oprichting alsook na oprichting door de wijzigingen daarin aangebracht.

BESLISSINGEN AANSLUITEND OP GOEDKEURING STATUTEN

- Benoemen van de leden van de Raad van Bestuur, kennisname van afgevaardigden

Conform de goedgekeurde statuten besluit de algemene vergadering unaniem om het OCMW Kortemark en

de VZW WZC Godtsvelde aan te stellen tot bestuurders-rechtspersonen;

Conform de goedgekeurde statuten stellen de bestuurders-rechtspersonen hun afgevaardigden voor:

- voor het OCMW Kortemark:

Mevr. Logghe Christine, Maria, wonende Steenstraat 89 te 8610 Kortemark

Mevr. Callebert Mieke, Jeannette, wonende Klerkenstraat 41 te 8610 Kortemark

Dhr. De Neve Stijn, wonende Nachtegaalstraat 13 te 8610 Kortemark

- voor de VZW WZC Godtsvelde:

Dhr. Jonckheere Joseph, wonende Sint Janstraat 3 te 8340 Damme

Dhr. Decramer Johan, wonende Nieuwpoortsesteenweg 510-v4 te 8400 Oostende

Zr. Vanden Broucke Brigitte, wonende Beerststraat 36 te 8600 Vladslo

Dhr. De Byser Dirk, wonende Schrijbergstraat 80 te 9250 Waasmunster

Zr. Haeve Simonne, wonende Markt 34 te 8650 Houthulst

Dhr. Vyncke Herwig, wonende Dopheidestraat 6 te 8200 Brugge

- Aanstellen commissaris  revisor vanaf 22/10/2014 voor 3 jaar.

Oe Algemene Vergadering beslist unaniem het auditkantoor Baker Tilly Belgium Bedrijfsrevisoren CVBA (A01528) met zetel te 9090 Melle Collegebaan 2d/3, vertegenwoordigd door Dhr. Wim Van De Walle, Partner-Bedrijfsrevisor te benoemen als commissaris voor een periode van 3 jaar; d.w.z. tot en met de Algemene Vergadering die over de jaarrekening van 31 december 2016 zal beraadslagen.

Bekendmakingsverplichtingen

De algemene vergadering besluit unaniem volmacht te verlenen aan Dhr. Decramer Johan voor het vervullen van de openbaarmakingsformaliteiten bij de griffie van de rechtbank van koophandel en voor opmaak en ondertekening van de geijkte formulieren voor publicatie in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

B. Uitreksel uit de notulen van de vergadering van de raad van bestuur d.d. 22 oktober 2014:

M0D22

xopr; Luik t7-

h4houden - Verkiezing functies

aan het Conform artikel 5, sectie 1 van de statuten kent de Raad de bestuurders de volgende functie toe:

Belgisch Voorzitter: Dhr. Jonckheere Joseph

Staatsblad Eerste ondervoorzitter: Zr. Vanden Broucke Brigitte

Tweede ondervoorzitter: Mevr. Logghe Christine

Secretaris: Dhr. De Byser Dirk.





Conform artikel 5, Sectie 4, 2° wordt de vzw (uitgezonderd voor bepaalde rechtshandelingen) in en buiten rechte rechtsgeldig vertegenwoordigd door de handtekening van 1 afgevaardigde van de bestuurder-rechtspersoon die VZW is. Zonder afbreuk te doen aan het voorgaande, wordt de heer Decramer Johan daartoe aangeduid.

Directiecomité

Conform artikel 6 van de statuten wordt het dagelijks bestuur van de VZW op intern vlak alsook de externe

vertegenwoordiging wat betreft dat dagelijks bestuur opgedragen aan een directiecomité.

Met directiecomité bestaat uit de volgende leden:

Mevr, Logghe Christine, conform artikel 6 van de statuten

Dhr. Decramer Johan

Dhr. Desmedt Gerdy.

Bekendmakingsverplichtingen

De raad van bestuur besluit unaniem volmacht te verlenen aan Dhr. Decramer Johan voor het vervullen van de openbaarmakingsformaliteiten bij de griffie van de rechtbank van koophandel en voor opmaak en

ondertekening van de geijkte formulieren voor publicatie in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Voor eensluidend uittreksel

de heer Johan Decramer, bijzondere lasthebber.

Op de laatste ,^ngCtC +- 1- i.1` t':rl,' ..r ,. r ~_ I 1. ~ ~~t~ ~' 0. +'1'i'.u.- i' t7r1 van dF" r,C, ,,r..iui' .

Z.1 trtt, . _,1' ,f. , .-ir," trrl= tF,.firtr,".Cn" '. ,,.1.,v

Verso ~` .l " -i' i mr'i" i'. . ..

Coordonnées
BLIJVELDE WOON- EN ZORGCENTRUM

Adresse
Zetel Hospitaalstraat 29, 8610 Kortemark

Code postal : 8610
Localité : KORTEMARK
Commune : KORTEMARK
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande