MILIEUZORG ROESELARE-MENEN, MENEN AFGEKORT : MIROM MENEN

Divers


Dénomination : MILIEUZORG ROESELARE-MENEN, MENEN AFGEKORT : MIROM MENEN
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 213.809.081

Publication

30/05/2014
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerleggiing van de akte ter griffie

MONITEUR BELGE

22 -05- 20%

BELGISCHffilyeTSBLAD

1111111glmollull

--------------------

Ondernemingsnr : 0213.809.081

Benaming

(voluit) : Milieuzorg Roeselare-Menen, Menen

(verkort) : Mirom Menen

Rechtsvorm: opdrachthoudende vereniging

Zetel: Industrielaan 30, 8930 Menen

Onderwerp akte statutenwijziging

STATUTeN MIROM MENEN

Goedgekeurd buitengewone algemene vergadering 19-12-2013

Gecoördineerde tekst

TITEL I - Flechtsvorm, naam, doel, zetel, leden

Artikel 1

De verschijnende partijen richten bij deze een vereniging op die de naam zal dragen : "Milieuzorg; Roeselare-Menen, Menen", afgekort "MIROM MENEN", deze wordt in de hiernavolgende statuten steeds; genoemd "de vereniging",

Artikel 2.

De vereniging is een publiekrechterlijk rechtspersoon en heeft geen handelskarakter. De vereniging is onderworpen aan het decreet van G juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking, hierna genoemd 'het decreet'.

De vereniging heeft de vorm van een opdrachthoudende vereniging, overeenkomstig art. 12. - §2. 3° van het decreet.

Artikel 3. - doel

In uitvoering van de beheersoverdracht door de deelnemende gemeenten, die zich het recht ontzeggen

zelfstandig of samen met derden deze opdracht uit te oefenen, heeft de vereniging tot doel de gemeentelijke

bevoegdheden uit te voeren die betrekking hebben op het afvalbeheer en de afvalverwijdering in de

deelnemende gemeenten.

Dit houdt in het nemen van initiatieven, het treffen van maatregelen en het uitoefenen van alle activiteiten in

verband met:

1.het adviseren van de gemeenten inzake afvalstoffenbeheer en het coördineren van het gemeentelijk

afvalstoffenbeleid;

2.de voorkoming en beperking van afvalstromen;

3.het informeren en sensibiliseren rond het afvalstoffenbeleid;

4.de selectie, de inzameling, het stockeren, de recuperatie, de recyclage, de valorisatie, de overslag, de

afvoer, het verwijderen , de afzet en verwerking van afvalstoffen.

Deze activiteiten kunnen uitgeoefend worden in eigen bedrijf of ter uitvoering gegeven aan derden.

De vereniging mag alle verrichtingen uitvoeren die met het doel van de vereniging verband houden.

De vereniging kan haar doel onder meer verwezenlijken door samen te werken met andere bedrijven die gelijkaardige activiteiten uitoefenen.

Indien voor het uitoefenen van bepaalde activiteiten, die behoren tot een of meer van de opdrachten waarvoor de deelnemende gemeenten effectief een beheersoverdracht hebben verricht overeenkomstig

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

onderhavige statuten, de samenwerking leidt tot een substitutie van deze fractie van de beheersoverdracht, dan kan een dergelijke samenwerking slechts afgesloten worden met andere opdrachthoudende verenigingen die uitsluitend openbare besturen als deelnemer hebben. Dergelijke samenwerkingsovereenkomsten dienen goedgekeurd te worden door de algemene vergadering en dienen daarenboven het uitdrukkelijk akkoord te krijgen van de deelnemende gemeenten op wie zij betrekking hebben.

De op grond van de voorgaande alinea afgesloten samenwerkings-overeenkomsten worden als bijlagen toegevoegd aan de statuten, waar zij integraal deel van uitmaken en kunnen slechts gewijzigd worden met akkoord van de deelnemende gemeenten op wie zij betrekking hebben.

Artikel 4. - zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te Menen, Industrielaan 30.

Naast de maatschappelijke zetel mag de vereniging één of meer bedrijfszetels vestigen, mits deze gelegen zijn binnen het ambtsgebied van de vereniging

Artikel 5 - duur

De duur van de vereniging, opgericht voor een termijn van dertig jaar sedert 3 december 1973, werd bij besluit van de Buitengewone Algemene Vergadering van 5 november 2003 verlengd voor een termijn die verstrijkt op een en dertig december twee duizend en zes (31/12/2006) en bij besluit van de Algemene Vergadering van 28 juni 2007 verlengd voor een termijn die verstrijkt op een en dertig december twee duizend en tweeëntwintig (31/12/2022).

De vereniging mag slechts verbintenissen aangaan voor een termijn die haar bestaanstermijn overschrijdt, indien deze verbintenissen kunnen nagekomen worden.

Artikel 6. - register van deelnemers

De vereniging is samengesteld uit de deelnemers, zoals vermeld in het register van deelnemers, met aanduiding van de aandelen en winstbewijzen die elk is toegekend, en die als bijlage aan onderhavige statuten is toegevoegd en er wezenlijk deel van uitmaakt

Dit register wordt in overeenstemming gebracht met de terzake genomen besluiten van de algemene vergadering.

TITEL Il Maatschappelijk kapitaal, verplichtingen der deelnemers Artikel 7. - maatschappelijk kapitaal

Het vast gedeelte van het maatschappelijk kapitaal dat niet minder mag bedragen dan 18.600 euro, is samengesteld uit ondeelbare aandelen op naam, van 31 euro. Het vast gedeelte wordt ten belope van één derde volstort.

Elke deelnemende gemeente beschikt over evenveel aandelen in dit vast gedeelte.

Het veranderlijk kapitaal is samengesteld uit ondeelbare aandelen op naam van 31 euro.

Er worden twee reeksen van maatschappelijke aandelen gecreëerd,

Aandelen A, toegekend aan de gemeenten

Aandelen B, toegekend aan andere openbare besturen en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden.

De aandelen kunnen slechts overgedragen worden onder aangeslotenen van dezelfde reeks, mits toestemming van de algemene vergadering en indien de overdracht van aandelen geen afbreuk doet aan de waarborg van goede uitvoering van de verbintenissen.

Artikel 8.

Het bedrag van het veranderlijk kapitaal geplaatst door de gemeenten wordt bepaald op 31 euro/inwoner, te verminderen met de respectievelijke aandelen in het vast kapitaal, en wordt tweejaarlijks aangepast door de algemene vergadering aan de evolutie van de bevolkingscijfers van de deelnemende gemeenten. De eerste aanpassing gebeurt op datum van heden en vervolgens op de gewone algemene vergadering van het jaar 2005, 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017 en 2019.

Het bevolkingscijfer wordt bepaald door de jongste jaarlijkse statistiek van het bevolkingscijfer in het Rijk, in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd, op het ogenblik van de oprichting, of van de verlenging, of van de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

toetreding van een nieuwe deelnemer.

De kapitaalverhoging of -vermindering voormeld zal gebeuren op basis van het bevolkingscijfer dat blijkt uit de jongst beschikbare jaarlijkse statistiek van het bevolkingscijfer in het Rijk, in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd, op het ogenblik van de aanpassing van het veranderlijk kapitaal.

De openbare besturen en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden moeten bij latere toetreding elk ten minste tien aandelen plaatsen.

Bij latere toetreding moet het maatschappelijk kapitaal geplaatst worden zoals bepaald in onderhavig artikel en gestort worden volgens het besluit van de raad van bestuur. Daarenboven kan de raad van bestuur besluiten een uitgiftepremie te vragen rekening houdend met de uitgaven welke tot op dat ogenblik in het belang van de vereniging werden gedaan.

Artikel 9.

De raad van bestuur regelt de oproep tot volstorting van het geplaatst kapitaal, met dien verstande dat op elk aandeel minimum een vierde moet worden volgestort. De verdere volstorting gebeurt naargelang de behoeften van de vereniging en mits een voorafgaande kennisgeving van zes maanden bij aangetekend schrijven aan de deelnemers betekend.

Wanneer betalingen niet geschieden binnen de termijnen voorzien door de statuten of vastgesteld door de raad van bestuur, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een rente die een ten honderd hoger ligt dan de wettelijke rentevoet van toepassing in rechtszaken verschuldigd zijn. Deze regeling geldt voor aile betalingen door de deelnemers aan de vereniging verschuldigd. De gedane stortingen worden in de eerste plaats aangewend tot kwijting van de verschuldigde intresten.

Artikel 10.

Eike aangesloten gemeente verbindt er zich toe op eerste aanvraag van de raad van bestuur, alle schikkingen te treffen om uitsluitend aan de vereniging al het afval opgehaald op het grondgebied van de gemeente, te leveren.

De opdrachthoudende verenigingen die een gelijkaardige activiteit uitoefenen ais de vereniging en die op grond van het hen statutair door hun deelnemende gemeenten toegekende vermogen van substitutie, inbreng kunnen doen van de hen toevertrouwde rechten en bevoegdheden, verbinden er zich toe bij hun toetreding het op het grondgebied van hun deelnemende gemeenten opgehaalde afval geheel of gedeeltelijk te leveren aan de vereniging met het oog op de verwerking.

Artikel 11,

De vereniging zal op economische wijze alle prestaties die vallen in het raam van haar doelstelling, uitvoeren.

De deelnemende gemeenten verbinden zich ertoe ieder jaar aan de vereniging een maximale bijdrage van ¬ 75/inwoner te storten tot dekking van aile kosten, tenzij anders-luidende beslissing van de algemene vergadering die beslist over de resultaatverwerking (zie art. 35 van deze statuten). Hierin zijn begrepen de financiële lasten van leningen, de kosten van algemeen bestuur en alle exploitatiekosten. Het bedrag van deze bijdrage wordt over de deelnemende gemeenten verdeeld volgens onderstaande verdeelsleutel:

-de helft in functie van het bevolkingscijfer van elke deelnemende gemeente, zoals dit het laatst gepubliceerd werd in het Belgisch Staatsblad

-de helft in functie van het gewicht aan brandbaar afval opgehaald in de gemeente. Hiervoor wordt in aanmerking genomen : het huishoudelijk afval en bedrijfsafval opgehaald met de wekelijkse huisvullophaling, het brandbaar grofvuil afkomstig van de recyclageparken, het brandbaar huishoudelijk en brandbaar bedrijfsafval geproduceerd of aangevoerd door de gemeente.

De opdrachthoudende verenigingen die overeenkomstig artikel 10, laatste alinea, afvalstoffen leveren aan de vereniging met het oog op de verwerking, verbinden er zich toe een bijdrage in de werkingskosten te betalen die bepaald wordt door de raad van bestuur.

De deelnemende gemeenten verbinden zich om tussen te komen in de kosten verband houdende met de sluiting van de verbrandingsoven, meer bepaald zonder evenwel beperkend te zijn, het saldo van de lening Dexia per 31 december 2005, het eventueel sociaal passief en de eventuele afbraakkosten, volgens navolgende vaststaande percentages: Menen voor 40,34 %, Wevelgem voor 37,50 % en Wervik voor 22,16 %. De deelnemende gemeenten verbinden zich om voormelde tussenkomsten te zullen ter beschikking stellen op eerste verzoek. Voor het saldo van de lening Dexia zullen de deelnemende gemeenten overeenkomstig de bestaande leningstabel tussenkomen,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De raad van bestuur mag provisies of*voorafbetalingen opvragen op basis van de ramingen vastgesteld in de jaarlijkse begroting voor ontvangsten en uitgaven De algemene vergadering kan, na goedkeuring der jaarrekening, beslissen dat het saldo dient gestort door de deelnemers,

De deelnemers kunnen uitsluitend worden vergoed voor hun inbreng en zijn slechts aansprakelijk ten belope van hun inbreng.

TITEL Ill - De deelnemers, toetreding, uitsluiting, uittreding

Artikel 12,

De algemene vergadering beslist, overeenkomstig het decreet en de hierna vermelde regelen, over de toetreding, de uittreding en de uitsluiting van deelnemers, evenals over de overdracht van de aandelen onder de deelnemers.

De besluiten worden door de algemene vergadering genomen met een meerderheid van twee derden der geldig uitgebrachte stemmen.

Artikel 13. - uitsluiting

Iedere deelnemer kan om een gegronde reden of wegens het niet vervullen van zijn verplichtingen tegenover de vereniging worden uitgesloten.

De uitsluiting wordt door de algemene vergadering uitgesproken.

De deelnemer wiens uitsluiting wordt gevraagd, moet worden verzocht zijn opmerkingen schriftelijk te kennen te geven aan de algemene vergadering, binnen één maand nadat een aangetekende brief met het met redenen omklede voorstel tot uitsluiting is verstuurd.

Indien hij daarom verzoekt in het geschrift dat zijn opmerkingen bevat, moet de deelnemer worden gehoord. Elk besluit tot uitsluiting wordt met redenen omkleed.

Het besluit tot uitsluiting wordt vastgelegd in een proces-verbaal dat wordt opgemaakt en getekend door het bestuursorgaan. Dat proces-verbaal vermeldt de feiten waarop de uitsluiting is gebaseerd.

De uitsluiting wordt overgeschreven op het register van deelnemers. Een eensluidend afschrift van het besluit wordt binnen de acht dagen, bij een ter post aangetekende brief, aan de uitgestoten deelnemer toegezonden.

Artikel 14.

Bij uitsluiting van een gemeente-deelnemer uit de opdrachthoudende vereniging die zelf toegetreden is tot de vereniging overeenkomstig artikel 10, tweede alinea, en die , ten behoeve van de vereniging van het haar door de uitgesloten of uittredende gemeente-deelnemers toegekende vermogen van substitutie gebruik heeft gemaakt, vervalt dit vermogen van substitutie van rechtswege door het ontslag zelf en wordt de verbintenis van de betrokken opdrachthoudende vereniging ten opzichte van de vereniging dienovereenkomstig aangepast.

Artikel 15. - uittreding

Iedere deelnemer heeft het recht om uit de vereniging te treden op het ogenblik dat de algemene vergadering beslist om de vereniging te laten opgaan, hetzij door fusie of anderzijds, in een andere vereniging.

Artikel 16,

De uitgesloten of uittredende deelnemer kan enkel aanspraak maken op zijn aandeel in de vereniging, zoals blijkt tilt de balans van het boekjaar, waarin de uitsluiting of uittreding zich werkelijk voordoet. Deze terugbetaling kan slechts plaats vinden na vereffening van alle vergoedingen wegens kosten, schade en intresten, alsmede van de schulden of lasten welke de deelnemer aan de vereniging mocht verschuldigd zijn. De terugbetaling dient te geschieden binnen het jaar volgend op het tijdstip waarop de uitgesloten of uittredende deelnemer ophoudt van de vereniging deel uit te maken. Gedurende deze termijn zal de terug te betalen som geen rente opbrengen.

TITEL IV - Bestuur en toezicht

a, raad van bestuur

Artikel 17.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, samengesteld uit vertegenwoordigers van de aangesloten deelnemers en dit op volgende wijze:

Elke gemeente-deelnemer heeft recht op één bestuurder per begonnen schijf van 8.000 inwoners., Het aantal inwoners dat hiervoor in aanmerking wordt genomen is het officiële bevolkingscijfer op 31 december van het jaar voorafgaand aan de laatste gemeenteraadsverkiezingen.

De opdrachthoudende vereniging "MIROM 'Roeselare, zijnde milieuzorg Roeselare-Menen, Roeselare,

met zetel te Roeselare, Oostnieuwkerkesteenweg 121,

heeft recht op één bestuurder.

De bestuurders, benoemd op voordracht van de gemeenten, kunnen zich laten bijstaan door deskundigen die na gezamenlijk overleg worden voorgedragen door de gemeente waar de zetel gevestigd is, en.worden benoemd door de gemeentelijke vertegenwoordigers op de algemene vergadering. De deskundigen maken geen deel uit van de raad van bestuur, maar ze kunnen de vergaderingen van alle organen bijwonen en alle documenten opvragen.

Hun vergoeding valt ten laste van de dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging.

De leden van de raad van bestuur worden benoemd en afgezet door de algemene vergadering op voordracht van de deelnemers. Valt een mandaat van bestuurder open, dan doet de betrokken deelnemer een nieuwe voordracht. De nieuwe kandidaat woont als waarnemer de vergaderingen van de raad van bestuur bij tot de eerstvolgende algemene vergadering waaraan de benoeming wordt voorgelegd.'

De leden van de Raad van Bestuur dienen natuurlijke personen te zijn.

Artikel 18 - bestuurders met raadgevende stem

Iedere deelnemende gemeente heeft het recht, tot lid van de raad van bestuur met raadgevende stem, een gemeenteraadslid aan te duiden, verkozen op een lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen of aangesteld Is als voorzitter van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, en deze aanduiding voor te leggen aan de algemene vergadering. In de oproeping voor die algemene vergadering wordt de aandacht van de gemeenten gevestigd op dit recht.

Indien het aantal gemeenten dat van dit recht gebruik maakt ten hoogste vijf bedraagt, neemt de algemene vergadering akte van de gemeenteraadsbeslissingen en wonen de aldus aangeduide leden met raadgevende stem vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij.

Bij verlies van het mandaat van een overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduid lid met raadgevende stem, heeft de gemeente die de oorspronkelijke aanduiding heeft verricht, het recht onmiddellijk in de vervanging te voorzien bij gemeenteraadsbeslissing Het aldus aangeduide lid wordt opgenomen ln de eerstvolgende raad van bestuur en voltooit het mandaat van zijn voorganger

De duur van het mandaat van lid met raadgevende stem bedraagt 6 jaar. Bij het verstrijken van de duur wordt in de algehele vervanging van deze leden voorzien op de wijze bepaald ln de tweede alinea van dit . artikel.

De bepalingen van de artikelen 19 en 24 van de statuten zijn ook van toepassing op de leden van de raad van bestuur met raadgevende stem.,

Artikel 19.

De bestuurders worden benoemd voor zes jaar.

De uittredende bestuurders zijn herkiesbaar.

De mandaten van bestuurder eindigen evenwel van rechtswege

a.onmiddellijk na de algemene vergadering die volgt op de vernieuwing van de gemeenteraden;

b.bij het verlies, om enige andere reden van het gemeentelijk mandaat, dat vereist was voor de voordracht

en benoeming;

c.wanneer de deelnemer die de bestuurder heeft voorgedragen zijn vertrouwen opzegt en een nieuwe

kandidaat voorstelt.

Artikel 20. - voorzitter en ondervoorzitter

De raad van bestuur verkiest onder zijn leden een voorzitter en een ondervoorzitter. Deze functies worden toevertrouwd aan en effectief uitgeoefend door een op voordracht van de deelnemende gemeenten benoemd

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

lid van het orgaan, dat tevens gemeenteraadslid is of burgemeester of schepen van een aangesloten gemeente.

Bij afwezigheid van de voorzitter wordt de raad van bestuur voorgezeten door de ondervoorzitter, Is ook deze afwezig dan treedt de oudste in functie zijnde bestuurder, die voldoet aan de bepalingen van de vorige paragraaf, als voorzitter op. De voorzitter en ondervoorzitter worden verkozen voor een termijn van zes jaar.

De uittredende voorzitter en ondervoorzitter zijn herkiesbaar. Aan deze functie wordt in ieder gavai een einde gesteld wanneer zijn geen mandaat van bestuurder meer uitoefenen.

Artikel 21.

De raad van bestuur vergadert slechts geldig wanneer de meerderheid van zijn leden aanwezig is. Indien op een zitting de bestuurders niet in voldoende aantal zijn, wordt een nieuwe vergadering bijeengeroepen, binnen de veertien dagen; de raad van bestuur kan dan geldig beslissen, wat ook het getal van de aanwezigen zij, doch enkel voor de punten die bij de eerste bijeenroeping op de agenda werden geplaatst. De beschikkingen van dit artikel dienen herinnerd bij elke bijeenroeping tot de vergadering van de raad van bestuur.

De leden van de raad van bestuur kunnen aan hun collega's van de raad van bestuur schriftelijke volmacht geven om hen te vertegenwoordigen voor één welbepaalde vergadering van het betrokken orgaan. De volmachtgever en de volmachtdrager moeten tot dezelfde categorie van deelnemers behoren. Niemand kan drager zijn van meer dan één volmacht.

Bij staking van stemmen is de stem van de bestuurder die de vergadering voorzit, beslissend. De raad van bestuur wordt ambtshalve samengeroepen wanneer tenminste drie bestuurders hiertoe de wens uiten.

Uitgezonderd in gevallen van hoogdringendheid, moeten de uitnodigingen met vermelding van de dagorde, ten minste vijf werkdagen (postdatum geldt als bewijs) voor de bijeenkomst gepost worden. De uitnodigingen, nota's en verslagen kunnen per post of per email aan de leden verstuurd worden.

Artikel 22. - informatieplicht

De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar.

De gedetailleerde notulen met bijgevoegd het stemgedrag van de individuele leden worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de raad van bestuur, De kopieën van de notulen worden door de voorzitter of diens plaatsvervanger ondertekend.

De secretaris is ertoe gehouden binnen de dertig dagen na de aangehaalde vergadering een kopie van alle notulen samen met alle documenten waar in de notulen naar verwezen wordt te sturen naar de bestuurders, de deelnemende gemeenten.

Van de besluiten van aile bestuursorganen Wordt binnen de twintig dagen na het nemen van het besluit een lijst met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden verzonden aan de Vlaamse Regering.

Deze documenten liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van de aangesloten gemeenten.

Op verzoek van een raadslid vraagt het deelnemende bestuur om de notulen en alle stukken waarnaar in de notulen wordt verwezen, elektronisch ter beschikking te stellen. Onverminderd de decretale bepalingen inzake de openbaarheid van bestuur worden deze documenten aan het deelnemende bestuur overgemaakt

De op voordracht van de deelnemende gemeenten benoemde bestuurders brengen minstens tweemaal per jaar tijdens een openbare vergadering van de gemeenteraad die hen heeft voorgedragen, verslag uit over de uitoefening van hun mandaat en verstrekken toelichting bij het beleid van de vereniging.

Artikel 23, - bevoegdheden raad van bestuur

De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden om alle daden van bestuur en beschikking te stellen betreffende de vereniging. Alles wat niet uitdrukkelijk voorbehouden is door de wet of de statuten aan de algemene vergadering behoort tot de bevoegdheid van de raad.

De raad van bestuur is bevoegd voor het vaststellen van de tarieven.

Artikel 24.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van de vereniging. De bestuurders zijn overeenkomstig het gemeen recht verantwoordelijk voor de vervulling van de taak die hun is opgedragen en zijn aansprakelijk zonder hoofdelijklieid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur.

Een bestuurder mag niet :

1°aanwezig zijn bij een beraadslaging of besluit over zaken waarbij hij een rechtstreeks belang heeft, of waarbij zijn bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben. Dit verbod strekt niet verder dan de bloed- en aanverwanten tot de tweede graad als het gaat om de voordracht van kandidaten, benoemingen, afzettingen en schorsingen;

nechtstreeks of onrechtstreeks deelnemen aan overeenkomsten die met de vereniging zijn gesloten;

3°als advocaat, notaris of zaakwaarnemer optreden in rechtsgedingen tegen de vereniging. Het is hem verboden, in dezelfde hoedanigheid ten behoeve van de vereniging te pleiten, raad te geven of op te treden in enige betwisting, tenzij dit kosteloos gebeurt;

4°optreden als raadsman van een personeelslid in tuchtzaken.

Onverminderd andere wettelijke of decretale bepalingen die van toepassing zijn op de mandaten In een dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging, bestaat er een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder en de volgende ambten, functies of mandaten

" lid van een regering, zowel op federaal niveau als op niveau van de gewesten en gemeenschappen;

" lid van een wetgevende vergadering, zowel op federaal niveau als op niveau van de gewesten en gemeenschappen;

" lid van het Europees Parlement en van de Europese Commissie;

-provinciegouverneur of adjunct van de gouverneur van Vlaams-Brabant;

" arrondissementscommissaris of adjunct-arrondissementscommissaris;

" provinciegriffier;

" lid van een bestuurs- of controleorgaan in of werknemer van een privaatrechtelijke rechtspersoon die activiteiten uitoefent in dezelfde beleidsdomeinen als de dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging;

" behoudens wat bepaald is in artikel 46, tweede lid, van het decreet , werknemer van een aangesloten openbaar bestuur, of van een administratie die is belast met hetzij de uitoefening van het gewoon toezicht op de lokale besturen, hetzij de uitoefening van een specifiek toezicht op grond van de doelstellingen van de dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging.

Wordt als ontslagnemend en niet herkiesbaar beschouwd, de bestuurder die handelt tegen het verbod

opgelegd, door dit artikel.

De algemene vergadering bevestigt dit feit bij een met een redenen omkleed besluit.

Artikel 25, - personeel

De raad van bestuur stelt na de goedkeuring van de statuten en na onderhandelingen conform de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel en de uitvoeringsbesluiten daarbij, een administratief en geldelijk statuut op, met inachtneming van de beginselen van behoorlijk bestuur, en in voorkomend geval, een arbeidsreglement conform de wettelijke bepalingen die gelden voor het contractuele personeel.

Het administratief en geldelijk statuut en het arbeidsreglement worden meegedeeld aan alle deelnemers en aan de toezichthoudende overheid,

De raad van bestuur is bevoegd voor alle personeelsaangelegenheden, maar kan al wat betrekking heeft op de uitvoering van het administratief en geldelijk statuut en het arbeidsreglement, in het kader van het individuele personeelsbeheer, verder delegeren..

Artikel 26. - presentiegeld en vergoedingen

De algemene vergadering bepaalt, binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden die vastgesteld zijn door de Vlaamse regering, het presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van de vereniging kunnen worden toegekend.

Jaarlijks wordt een per mandataris gdindividüaliseerd overzicht van de in het voorbije boekjaar ontvangen vergoedingen en presentiegelden gevoegd bij de documenten die aan de deelnemende gemeenten worden bezorgd, overeenkomstig artikel 65 van het decreet.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 27. - machtigingen ..

Alle akten die de vennootschap tegenover derden verbinden, worden ondertekend door personen, die hiertoe gemachtigd worden door de raad van bestuur.

b. Directiecomité

Artikel 28.

Het dagelijks bestuur kan door de raad van bestuur statutair worden toevertrouwd aan een directiecomité dat de leden uit zijn midden benoemt en dat tevens belast is met de voorbereiding van de vergaderingen van de raad van bestuur.

Het totale aantal leden van het directiecomité bedraagt ten hoogste één derde van dat van de raad van bestuur; de meerderheid komt telkens toe aan de leden die op voordracht van de deelnemende gemeenten zijn benoemd.

Alleen natuurlijke personen kunnen lid zijn van het Directiecomité.

De voorzitter en ondervoorzitter van de raad van bestuur maken ambtshalve deel uit van het Directiecomité, en oefenen er het ambt van voorzitter en ondervoorzitter uit.

Ieder lid van het directiecomité heeft één stem,

De besluiten van het Directiecomité, worden bij meerderheid van de stemmen genomen; bij staking van stemmen is de stem van hem die de vergadering voorzit doorslaggevend.

Een of meer leden van het leidinggevend personeel van de vereniging kunnen met raadgevende stem zitting hebben in het directiecomité. Hun mandaat beïnvloedt het toegestane aantal leden niet.

Op de zittingen en notulen van het directiecomité is artikel 52, eerste lid van het decreet, van toepassing. De uitnodigingen, nota's en verslagen kunnen per post of per email aan de leden verstuurd worden.

c. Toezicht

Artikel 29.

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid vanuit het oogpunt van dit decreet en van de statuten, van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening, zoals bedoeld in art, 61 van het decreet zal uitgeoefend worden door één commissaris. De commissaris wordt benoemd door de algemene vergadering onder de leden van het Instituut der bedrijfsrevisoren. De commissaris is onderworpen aan de wettelijke en reglementaire bepalingen die het ambt en bevoegdheid regelen.

TITEL V. Algemene vergadering

Artikel 30.

Behoudens andersluidende bepalingen in dit decreet, wordt de door de raad van bestuur vastgestelde agenda van de algemene vergadering uiterlijk dertig kalenderdagen voor haar zitting, aan aile deelnemers verstuurd.

De zittingen van de algemene vergadering zijn openbaar.

De algemene vergadering, regelmatig samengesteld, vertegenwoordigt de totaliteit der aandelen en haar besluiten zijn, binnen de perken van de wet en van onderhavige statuten, bindend voor aile deelnemers zelfs voor diegenen die tegenstemden of afwezig warenL

De algemene vergadering is regelmatig samengesteld, welke ook het aantal aanwezige deelnemers zij, behoudens de daartoe door de wetten en statuten voorziene uitzonderingen, voor zover de meerderheid van het geplaatst kapitaal vertegenwoordigd is.

Is het aantal der aanwezigen of vertegenwoordigde deelnemers en aandelen onvoldoende om geldig te beslissen, dan wordt een nieuwe algemene vergadering bijeengeroepen. In de oproepingsbrief wordt uitdrukkelijk verwOzen naar onderhavig artikel,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Deze vergadering mag geldig beslissen over de punten die voor de tweede meal op de agenda voorkomen, welke ook het aantal der aanwezigen of vertegenwoordigde aandelen zijn, behalve wanneer het een statutenwijziging betreft.

Artikel 31.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of door de ondervoorzitter.

Artikel 32.

De algemene vergadering vergadert in de maatschappelijke zetel van de vereniging of in enig ander lokaal.

De algemene vergadering vergadert jaarlijks in de loop van het eerste semester voor het vaststellen van de jaarrekeningen aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor. Samen met de uitnodiging worden deze documenten ter beschikking gesteld van de deelnemende gemeenten, die het mandaat van hun afgevaardigde terzake bepalen.

Jaarlijks wordt ook een buitengewone algemene vergadering belegd in de loop van het laatste trimester, om de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het volgende boekjaar te bespreken. Een door de raad van bestuur opgestelde begroting staat op de agenda van deze vergadering.

De raad van bestuur roept, zo dikwijls hij zulks nodig acht, een Buitengewone algemene vergadering bijeen.

De raad van bestuur roept de algemene vergadering in buitengewone zitting samen op verzoek van minstens twee deelnemers die samen ten minste één vijfde der aandelen bezitten, hetzij op verzoek van drie deelnemers. Het verzoekschrift moet de op de agenda te brengen punten vermelden.

Artikel 33.

Voor de gemeenten wordt de vertegenwoordiger aangeduid door de gemeenteraad onder zijn leden. De vertegenwoordigers van de gemeente kunnen voor de volledige duur van de legislatuur worden aangeduid. De vaststelling van het mandaat moet voor elke algemene vergadering door de gemeenteraad worden genomen.

De raad van bestuur legt aan de jaarvergadering, die telkens plaatsvindt in de loop van het eerste werkingsjaar na het jaar waarin verkiezingen voor de algehele hernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, een evaluatierapport voor over de werking van de vereniging. Dat rapport bevat een nieuw ondernemingsplan voor de komende zes jaar of een gemotiveerd voorstel het samenwerkingsverband te beëindigen met inachtneming van de statutair bepaalde rechten van de deelnemers.

Alle deelnemers ontvangen dit rapport uiterlijk zes weken voor de datum van de jaarvergadering en bepalen het mandaat van hun vertegenwoordiger.

Alvorens de vergadering bij te wonen ondertekenen de vertegenwoordigers van de deelnemers een aanwezigheidslijst. Deze lijst wordt door de voorzitter echt verklaard en bij de notulen van de vergadering gevoegd.

Elk aandeel heeft recht op één stem.

Artikel 34

De gemeenteraad bepaalt het aantal afgevaardigden van de gemeenten op de algemene vergadering aan de hand van twee voor alle deelnemende gemeenten op dezelfde wijze geldende criteria, waarbij in gelijke mate rekening gehouden wordt met zowel de omvang van de bevolking volgens de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers, als met de kapitaalinbreng.

Iedere gemeente duidt steeds minstens één afgevaardigde aan. Desgewenst kan de gemeente overeenkomstig de in de voorgaande alinea bepaalde criteria, bijkomende afgevaardigden aanduiden per volledige schijf van twintig procent van respectievelijk haar bevolkingscijfer in verhouding tot het totale bevolkingscijfer van het gemeentelijke ambtsgebied van de vereniging, en haar kapitaalinbreng in verhouding tot het totale maatschappelijk kapitaal van de vereniging. De oproeping voor de algemene vergadering vermeldt voor ledere gemeente de daartoe benodigde cijfergegevens, aan de hand van de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers en van de laatst goedgekeurde jaarrekeningen.

De gemeenteraad bepaalt het aantal stemmen waarover iedere afgevaardigde beschikt, zonder dat het totale aantal stemmen waarover de gemeente statutair beschikt, overschreden kan worden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De gemeenteraad duidt voor elke afgevaardigde ook een plaatsvervanger aan.

Artikel 35.

Het staat de algemene vergadering vrij uitspraak te doen niet alleen over de conclusies der verslagen van de raad van bestuur, maar over al de op de agenda voorkomende punten. Zij verleent kwijting aan de bestuurders en aan de Commissaris bij stemming afzonderlijk van de stemming met betrekking tot de activiteitsverslagen en van de jaarrekening.

Artikel 36. - notulen

De notulen en de besluiten van de algemene vergadering worden in een register opgenomen. Zij worden door de voorzitter van de raad van bestuur en door de secretaris ondertekend. De voorzitter en de secretaris zijn ertoe gehouden kopie van de notulen van de algemene vergadering binnen een termijn van dertig dagen van de aangehaalde vergadering aan de deelnemers toe te sturen. Van de besluiten van aile bestuursorganen wordt binnen de twintig dagen na het nemen van het besluit een lijst met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden verzonden aan de Vlaamse regering

Artikel 37.

De besluiten worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen, zowel in het algemeen als bij de groep van de deelnemende gemeenten, behalve wanneer door de wet of door de statuten een andere meerderheid is vereist. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.

Wanneer voor verkiezingen bij de eerste stemming geen eenvoudige meerderheid wordt verkregen, wordt een nieuwe verkiezing gehouden nopens de twee kandidaten die het grootst aantal stemmen bekomen hebben; in geval van staking van stemmen is de oudste kandidaat verkozen.

Artikel 38.

De wijzigingen in de statuten en in de bijlagen worden artikelsgewijs aangebracht door de algemene vergadering met een drievierde meerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, als voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt.

Uiterlijk negentig kalenderdagen voor de algemene vergadering die de statutenwijzigingen moet beoordelen, wordt een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers voorgelegd. De beslissingen terzake van hun raden die de oorspronkelijke statuten hebben goedgekeurd, bepalen het mandaat van de respectieve vertegenwoordigers op de algemene vergadering en worden bij het verslag gevoegd.

De deelnemers die nalaten binnen de gestelde termijn een beslissing te nemen en voor te leggen, worden geacht zich te onthouden. De onthouding bepaalt het mandaat van hun vertegenwoordiger op de algemene vergadering

Ten laatste 30 dagen na de algemene vergadering samen met de bijhorende documenten, zoals de beslissingen van de deelnemers houdende de goedkeuring van de statutenwijziging, voorgelegd aan de toezichthoudende overheid.

De statutenwijziging wordt bekendgemaakt in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad en wordt, ter inzage van eenieder gelijktijdig neergelegd in de zetel van de vereniging en bij de toezichthoudende overheid. Afschriften van de oprichtingsakte liggen ter inzage op de secretarie in de gemeentehuizen van aile deelnemende gemeenten.

Een volledig gecoördineerde tekst van de statuten wordt neergelegd in de zetel van de vereniging, bij de toezichthoudende overheid en In de gemeentehuizen van elke deelnemende gemeente, binnen een termijn van dertig kalenderdagen na de ontvangst door de vereniging van het goedkeuringsbesluit of na het verstrijken van de termijn, bedoeld in de laatste zin van artikel 40 van dit decreet.

De statutenwijzigingen zijn slechts uitvoerbaar nadat ze zijn goedgekeurd bij besluit van de Vlaamse regering of door het verstrijken van de termijn voor goedkeuring. Er kan geen terugwerkende kracht aan verbonden worden die verder reikt dan de eerste januari van het boekjaar waarin de algemene vergadering de wijzigingen heeft aangebracht.

Er kunnen geen statutenwijzigingen aan de deelnemers worden voorgelegd in de loop van het jaar waarin verkiezingen voor een algehele vernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, tenzij ingevolge een wettelijke of reglementaire verplichting.

TITEL VI - Jaarrekening en bestemming van het resultaat

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 39. ,

Het boekjaar stemt overeen met het burgerlijk jaar.

Op 31 december van elk jaar sluit de raad van bestuur de rekeningen af en stelt de jaarrekening en het voorstel tot bestemming van het resultaat op.

Ten minste 60 kalenderdagen voor de algemene vergadering waarin de jaarrekeningen worden vastgesteld stelt de raad van bestuur zonder verplaatsing van documenten, aile stukken die vereist zijn voor het nazicht der rekeningen, ter beschikking van de commissaris.

De jaarrekening en het voorstel tot bestemming van het resultaat evenals het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor worden ten-laatste samen met de oproeping tot de jaarvergadering aan de deelnemers meegedeeld.

De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen en met naleving van de richtlijnen die de overheid uitvaardigt met betrekking tot de boekhoudkundige verrichtingen.

Artikel 40. - bestemming resultaat

Aan het resultaat wordt de volgende bestemming gegeven

1, Bij winst;

a.5 % voorafneming voor de vorming van de wettelijke reserve. Deze afhouding is niet meer verplicht wanneer de wettelijke reserve 10 % van het kapitaal heeft bereikt.

b.een dividend van maximum 5 % aan de deelnemers uit te betalen naar rato van het gestort bedrag op hun maatschappelijke aandelen;

c.de overblijvende winst zal geboekt worden op de beschikbare reserve of geheel of gedeeltelijk op het volgend boekjaar worden overgedragen.

Overeenkomstig artikel 429 §1 van het wetboek vennootschappen zal geen winst uitgekeerd worden indien het netto-actief van de vereniging zou dalen beneden het peil van het gestorte kapitaal vermeerderd met de niet-uitkeerbare reserves. ledere winstuitkering moet gebaseerd zijn op de echte winst van het boekjaar en/of van de vorige boekjaren.

2. Bij verlies .:.

Wanneer een boekjaar met verlies wordt afgesloten dan wordt het verlies vereffend: a.of door afneming van de reserves

b.of door tussenkomst van de deelnemers aan de hand van de verdeelsleutel zoals bepaald in artikel 11 van de statuten

c.of indien de reserves ontoereikend zijn dan wordt het saldo naar het volgend boekjaar overgedragen.

Wanneer ten gevolge van geleden verlies het netto- actief gedaald is tot minder dan de helft van het vast gedeelte van het kapitaal, moet de algemene vergadering bijeenkomen binnen een termijn van ten hoogste zestig kalenderdagen nadat het verlies is vastgesteld om te beraadslagen en te beslissen over een door de raad van bestuur opgesteld saneringsplan.

De raad van bestuur verantwoordt zijn voorstellen in dit saneringsplan dat uiterlijk drie weken voor de algemene vergadering aan alle deelnemers en aan de toezichthoudende overheid wordt voorgelegd, samen met de oproepingsbrief en aile bijbehorende documenten waaruit de noodzaak van het saneringsplan blijkt.

De algemene vergadering beslist onder de voorwaarden bepaald in artikel 39 van het decreet. Indien het saneringsplan niet of in onvoldoende mate wordt aanvaard, kan artikel 75 van het decreet worden toegepast.

Artikel 41,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Binnen de dertig dagen na de goedkeuring door de algemene vergadering zal de raad van bestuur de jaarrekening en alle bij de wet qf de onderrichtingen voorgeschreven documenten aan de regeringscommissaris voorleggen en aan alle gemeenteraadsleden van de aangesloten gemeenten toesturen. De jaarrekeningen worden, binnen èen termijn van dertig kalenderdagen na hun vaststelling door de algemene vergadering, door de bestuurders neergelegd bij de Nationale Bank van België, met vermelding dat ze nog onderworpen zijn aan het administratief toezicht

Binnen een termijn van dertig kalenderdagen wordt de Nationale Bank van België op de hoogte gebracht van het verstrijken van de in het voorgaande lid bepaalde termijn.

TITEL, VII - Verlenging, ontbinding, vereffening Artikel 42. verlenging

Op verzoek van de gewone meerderheid van het totale aantal deelnemers en op voorwaarde dat dit verzoek gedragen wordt door drievierde meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten, kan de laatste algemene vergadering die het verstrijken van de duur voorafgaat, tot cie verlenging beslissen met een drie vierde meerderheid van het aantal stemmen. De daartoe strekkende gemeenteraadsbeslissingen worden bij het verslag van de algemene vergadering gevoegd en zijn gebaseerd op een onderzoek, eventueel vergelijkend in de mate er zich verschillende beheersvormen reëel aanbieden.

Uiterlijk negentig dagen voor de algemene vergadering die beslist over de verlenging wordt de agenda door de raad van bestuur aan alle deelnemers toegezonden.

De deelnemers die niet wensen te verlengen kunnen daartoe niet verplicht worden en houden op deel uit te maken van de vereniging op het einde van het jaar waarin de verlenging door de algemene vergadering is beslist Vooraf leggen zij hun daartoe strekkende beslissing voor die wordt gevoegd bij het verslag van de algemene vergadering. Ze moeten de door hen aangegane contractuele verbintenissen naleven, maar zijn voor het overige geen schadevergoeding verschuldigd.

Deelnemers die nalaten over de verlenging te beslissen of hun beslissing mee te delen, worden geacht verder deel uit te maken van de vereniging.

Voor de gemeenten die niet deelnemen aan de verlenging gelden de bepalingen van artikel 16 van onderhavige statuten.

Na afloop van de statutair bepaalde duur kan de vereniging opeenvolgende keren worden verlengd voor een termijn die telkens niet langer mag zijn dan 18 jaar.

Indien de duur van de vereniging verstrijkt in de loop van het jaar waarin de verkiezingen voor een algehele vernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, wordt over de verlenging pas beslist in het daaropvolgende jaar, zowel door de betrokken gemeenteraden als door de eerste algemene vergadering in de loop van dat jaar. Zolang wordt de oorspronkelijke duurtijd verlengd.

Op verzoek van drievierde van het aantal deelnemende gemeenten, en aan de hand van de daartoe strekkende gemeenteraadsbeslissingen, kan de algemene vergadering met een drievierde meerderheid van het aantal stemmen tot de vervroegde ontbinding van de vereniging beslissen.

Artikel 43. - ontbinding en vereffening

Bil de ontbinding der vereniging, hetzij door het verstrijken van de termijn, hetzij krachtens voorgaand artikel, stelt de algemene vergadering op voordracht van de deelnemers de vereffenaars aan op dezelfde wijze als zij de bestuurders vaststelt (zie artikel 17 van de statuten), bepaalt hun bevoegdheden en de wijze van vereffening, derwijze dat deze binnen een tijdperk van drie jaar zal afgesloten worden. Het College van vereffenaars wordt samengesteld, zetelt en beraadslaagt volgens dezelfde regels als de raad van bestuur.

De vergoedingen voor de vereffenaars zullen vastgesteld worden door de algemene vergadering,

Het netto maatschappelijk actief zal aan de deelnemers worden uitgekeerd a rato van het aantal geplaatste

aandelen.

Het voltallige personeel van de vereniging wordt overgenomen, hetzij door de deelnemers, hetzij eventueel door de overnemers van de activiteit, in verhouding tot de kapitaalinbreng of overeenkomstig de onderling bereikte akkoorden, en zonder dat de personeelsleden door deze plicht tot overname gebonden zijne

De nieuwe werkgever waarborgt de rechten die de vereniging op het ogenblik van haar ontbinding, hetzij statutair, hetzij contractueel voor de werknemers vastgesteld had. Het door een gemeente overgenomen personeel komt, met behoud van zijn geldelijk statuut, terecht in een overgangskader dat geen invloed heeft op de personeelsformatie en uitdovend is.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De gemeenten hebben een recht van voorkeur op overneming van de op hun grondgebied gelegen

installaties tegen boekwaarde. ,

Over de overeenkomsten i.v.m.*de bestemming van de goederen en het lot van het personeel zal door de algemene vergadering besloten worden vôbr het afsluiten van de vereffening,

BIJLAGE Il AAN DE STATUTEN VAN MIROM MENEN.

SAMENWERKINGS-OVEREENKOMST MET MIROM ROESELARE

Cfr. artikel 3,

Er wordt een samenwerkingsovereenkomst met uitwisseling van een deel van de beheersoverdracht aangegaan met de opdrachthoudende vereniging MIROM Roeselare, met maatschappelijke zetel Oostnieuwkerkesteenweg, 121 8800 Roeselare.

Deze overeenkomst eindigt op 10,11.2019. Indien de bestaansduur van Mirom Menen niet verlengd wordt, dan zal in gemeen overleg tussen Mirom Menen en Mirom Roeselare overeengekomen worden hoe alle kosten gemaakt door Mirom Roeselare in het kader van deze samenwerkingsovereenkomst zullen vergoed worden.

De samenwerking met M1ROM Roeselare bestaat uit het uitwisselen van diverse opdrachten zoals daar zijn:

Opdrachten voor de OV MEROM Menen:

" Organiseren en uitbaten van een regionaal overslagstation (ROS) voor afgedankte elektrische en elektronische apparaten (AEEA) met inbegrip van het inzamelen van deze materialen op de containerparken van beide verenigingen,

" Plaatsen, ophalen en onderhouden van de glasbollen op het grondgebied van beide verenigingen.

" Leveren, ophalen en onderhouden van de recipiënten op de containerparken van de gemeenten aangesloten bij de beide verenigingen,

" Realiseren en uitbaten van een toegangscontrole met mogelijkheden tot het vastleggen van een aantal toegangsbeurten op de containerparken van de gemeenten aangesloten bij de beide verenigingen.

" Ingeval een gemeente, aangesloten bij MIROM Roeselare, zijn beheersoverdracht uitbreidt met de inrichting, uitbreiding, uitbating en eventueel de overname van haar containerpark, dan wordt deze taak door MIROM Menen opgenomen.

" De vereniging is bereid om het volledige beheer van de door POST+ ingerichte ophaalsystemen op zich te nemen.

Opdrachten voor de OV MIROM Roeselare: '

'Organiseren en realiseren van de inzameling "uw tuinafval aan huis opgehaald" op het grondgebied van

beide verenigingen.,

«Verwerken van het brandbaar gedeelte van het afval geproduceerd op het grondgebied van beide

verenigingen: restafval, brandbare fractie van het grof vuil al of niet ingezameld op de containerparken,

gemeentevuil.

«Organisatie en realisatie van de verkoop van de afvalzakken op het grondgebied van beide verenigingen,

'Organiseren en realiseren van de nodige communicatie voor de inwoners van beide verenigingen,

"

"

"

"BIJLAGE Il AAN DE STATUTEN VAN MIROM MENEN.

«AANDEELHOUDERS PER 31,12.2012

KAPITAALSONDERSCHRIJVING

Aandelen A aantal kapitaal in euro

1, Stad Menen 32.683 1.013.173

2. Gemeente Wevelgem 31.076 963.356

3. Stad Wervik 18.374 569.594

Aandelen B

MOD 2.2

"

Voorbehouden , dei; het Belgisch Staatsblad

Luik B - vervokt

4. Intercommunale 10 310,00

(Algemene Vergadering 30.04.,91)

5. Mirom Roeselare 10 310,00

(Algemene Vergadering 28.04.92)

6. Inte communale I.M.O.a 10 310,00

(Algemene Vergadering 28.04.92)

7. Intercommunale I.V.1.0. 10 310,00

(Algemene Vergadering 28.04.92)

8. Intercommunale 1.V.0.0. 10 310,00

(Algemene Vergadering 28.04.92)

9. Intercommunale 1.V.B.O. 10 310,00

(Algemene Vergadering 27.04.93)

82.193 2.547.983

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

14/10/2013 : KOT000003
25/09/2013 : KOT000003
02/07/2013 : KOT000003
25/07/2011 : KOT000003
30/06/2010 : KOT000003
15/06/2009 : KOT000003
27/06/2008 : KOT000003
27/03/2008 : KOT000003
21/08/2007 : KOT000003
04/07/2005 : KOT000003
08/07/2004 : KOT000003
30/04/2004 : KOT000003
06/06/2003 : KOT000003
24/07/2002 : KOT000003
11/06/2002 : KOT000003
24/05/2002 : KOT000003
24/05/2002 : KOT000003
02/06/2001 : KOT000003
30/05/2000 : KOT000003
01/01/1995 : KOT3
01/01/1993 : KOT3
01/01/1992 : KOT3
14/12/1989 : KOT3
01/01/1989 : KOT3
01/01/1988 : KOT3
14/04/1987 : KOT3
01/01/1986 : KOT3
21/06/2016 : KOT000003
24/08/2016 : KOT000003

Coordonnées
MILIEUZORG ROESELARE-MENEN, MENEN AFGEKORT :…

Adresse
INDUSTRIELAAN 30 8930 MENEN

Code postal : 8930
Localité : MENEN
Commune : MENEN
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande