PROVINCIALE VERENIGING VAN HOTEL-, RESTAURANT-, EN CAFEHOUDERS VAN DE PROVINCIE WEST-VLAANDEREN, AFGEKORT : HORECA WEST-VLAANDEREN

Association sans but lucratif


Dénomination : PROVINCIALE VERENIGING VAN HOTEL-, RESTAURANT-, EN CAFEHOUDERS VAN DE PROVINCIE WEST-VLAANDEREN, AFGEKORT : HORECA WEST-VLAANDEREN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 415.036.373

Publication

18/12/2013
ÿþ 17.7-7w--7-17-1 M6D 2.2

w- j In de bijsagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

_.~

dEERGELEGD ter GRIFFIE del

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL TE

BRUGGE (AfdPiing Brualae)

113: 0 6 DEC. 2013

~~

~~

1111111111111313,11111U*II

4 bet aa Be Sta;

IY

Ondememingsnr : 0415.036.373 Benaming

(voluit) :

Provinciale Vereniging van Hotel-, Restaurant-en Caféhouders van de Provincie West-Vlaanderen

(verkort) : Horeca West-Vlaanderen

Rechtsvorm : VZW

Zetel : De Vijf Lijnen 15 8310 Assebroek

Onderwerp akte : Gecoördineerde Statuten

De algemene vergadering van 19/11/2013, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten integraal te wijzigen overeenkomstig de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en haar latere wijzigingen onder da volgende voorwaarden en omstandigheden. De statuten luiden na vervanging ais volgt:

Titel I  Benaming, zetel en doel

Artikel 1:

1,1. De vereniging werd opgericht te Brugge, op 27 februari 1975 door:

Vanhove Charles, hotelier, Korte Vuldersstraat 31, 8000 Brugge

De Backere Louis, hotelier, Ruzettelaan 64, 8370 Blankenberge

GoetghebuerAntoon, hotelier, Oost-Gistelhof 2, 8000 Brugge

allen van Belgische nationaliteit.

1.2.be naam van vereniging luidt : 'Provinciale vereniging van Hotel-, Restaurant-. en

Caféhouders van de Provincie West-Vlaanderen' met als afkorting 'HORECA WEST-VLAANDEREN".

Artikel 2:

De zetel van de vereniging is gevestigd in het gerechtelijk arrondissement Brugge te 8310 Assebroek De Vijf Lijnen 15 .

Deze kan bij beslissing van de Algemene Vergadering naar een ander adres in de Provincie West Vlaanderen overgebracht worden, mits publicatie in het Belgisch Staatsblad.

Artikel 3:

3.1. De vereniging heeft tot doel:

a)de opbouwende studie van alle economische, financiële en sociale beroepsvraagstukken die de welvaart=

van alle leden in de hand werken;

b)het behartigen van de ledenbelangen bij de publieke of private organisaties alwaar hun belangen kunnen

geschaad worden;

c)de studie der wetten en verordeningen welke worden toegepast in de sector, teneinde deze op een;

eenvormige en rechtmatige manier te doen uitvoeren. Waar die het belang der leden schaden, moet worden

gestreefd naar wijziging of afschaffing;

d)samenwerking met verenigingen, private en publieke instellingen, die tot de verwezenlijking van een;

zelfde gelijklopend doel kunnen bijdragen;

e)streven naar verbetering van de beroepsbelangen der leden;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MRD2.2

»uitgeven van alle documentatie, informatie en tijdschriften, elektronisch en/of op papier ter bevordering van het beroep, met of zonder publiciteit, maar steeds zonder partijpolitieke bijdragen of partijpolitieke advertenties of advertenties in strijd met de goede zeden;

g)deelname aan huidige of toekomstige organismen die de verbetering van de beroepsbelangen en bercepsbekwaamheid in de hand werken;

h)deelname aan de studie van de werkvoorwaarden van het personeel, en desnoods er de toepassing van verwezenlijken in de beroepssector;

»verdediging van de collectieve beroepsbelangen.

3.2. De vereniging mag tevens alle activiteiten ondérnemen die dit doel kunnen bevorderen. Zij kan in die zin ook, doch slechts op bijkomstige wijze handelsdaden stellen, enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doet waarvoor zij werd opgericht.

3.3. Gesticht op grcnden van zuiver professionele aard, gepaard met de breedste geest van verdraagzaamheid en vrijheid, zal de vereniging zich uitdrukkelijk onthouden van elke activiteit van partijpolitieke of filosofische aard. Zij kan raad verschaffen op iedere schriftelijke of mondelinge vraag.

Titel Il  Leden, toetreding, ontslagen, verbintenissen

Artikel 4:

4.1 De vereniging is samengesteld uit toegetreden leden en effectieve leden. Alle leden aanvaarden de statuten en het reglement van inwendige orde van de vereniging, verder R.I.O. genoemd.

4.2. Toegetreden leden. Ais toegetreden leden warden aanzien alle door Horeca West Vlaanderen v.z.w. erkende Beroepsverenigingen gelegen in de Provincie West Vlaanderen, De lijst en de ambtsgebieden van de huidige aanvaarde beroepsverenigingen (BV's) worden vermeld in het R.I.O.

Om in aanmerking te komen als een nieuw toegetreden lid (BV) moet de kandidaat het statuut van een v.z.w. hebben en een gemotiveerde brief richten aan de raad van bestuur van de Provincie West Vlaanderen v.z.w. inclusief een kopie van haar statuten. De kandidatuur wordt behandeld in de eerstvolgende raad van bestuur waarna de kandidaat op de hoogte gebracht wordt van hun beslissing.

4.3. Effectieve leden. Als effectieve leden van Horeca West Vlaanderen v.z.w. worden slechts natuurlijke personen erkend die door de toegetreden leden (BV's) werden voorgedragen,

Als effectief lid worden aanzien zij die lid zijn van een toegetreden lid (BV) en hun lidgeld aan Horeca Vlaanderen v.z.w. hebben betaald. De effectieve leden worden door hun respectievelijke BV voorgedragen in een brief gericht aan de raad van bestuur van Horeca West Vlaanderen v.z.w, ten laatste tegen 31 december van het boekjaar,

Het aantal effectieve leden per BV wordt vastgesteld volgens art. 9.5 §. 2 van de statuten en is gebaseerd op de leden lijst opgemaakt door Horeca Vlaanderen v.z.w. afgesloten op datum van 30 september van iedere boekjaar.

Artikel 5:

5.1. De hoedanigheid van toegetreden lid neemt van rechtswege een einde wanneer het toegetreden lid (BV) ontbonden wordt, of haar aantal leden minder dan 15 bedraagt.

Het criterium voor het bepalen van de ondergrens van 15 is het aantal bij Horeca Vlaanderen v.z.w. leden die hun lidmaatschap betaald hebben per 30 september van het lopende kalenderjaar van deze BV..

5.2. Tot uitsluiting van een toegetreden lid kan alleen door de algemene vergadering worden besloten met een twee derde meerderheid der aanwezige en vertegenwoordigde stemmen en nadat het toegetreden lid is gehoord, althans hiertoe opgeroepen, Opgave van redenen is niet vereist.

5.3, Het toegetreden lid dat vrijwillig is uitgetreden of zijn hoedanigheid van toegetreden lid van de vereniging verloren heeft, heeft geen recht meer op de voordelen die aan het lidmaatschap zijn verbonden. Het toegetreden lid kan ook geen gehele of gedeeltelijke teruggave eisen van de lidmaatschapsbijdrage of van voordelen, noch het herstel eisen van verloren rechten.

5,4. De toegetreden leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging en kunnen dus ook nooit teruggave of vergoeding van gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

Artikel 6:

rJ

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

6.1. Horeca Vlaanderen v.z.w. int de lidgelden die betaald worden door haar leden. Hiervan kent Horeca Vlaanderen v.z.w. een som toe aan Horeca West-Vlaanderen v.z.w. Horeca West-Vlaanderen v.z.w. keert hiervan een deel uit aan haar toegetreden leden (BV's) voor hun ledenwerking . Het bedrag van de doorstorting wordt vastgelegd door de Raad van Bestuur.

6,2. Het tijdstip en de modaliteiten van de doorbetaling aan de toegetreden leden vermeld onder art. 6.1 hiervoor wordt vastgelegd in het RIO.

6.3, De betaling van het lidgeld geeft aan de toegetreden leden recht op informatie, dienst- en adviesverlening aan de voorwaarden bepaald door de raad van bestuur.

Artikel 7

7.1. Het lidmaatschap houdt geen enkele aansprakelijkheid in voor de verbintenissen van de vereniging.

Artikel 8

8.1 Alle effectieve leden kunnen op de zetel van de vereniging het register van de effectieve leden raadplegen, alsmede alle notulen en beslissingen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van de personen, al dan niet met een bestuursfunctie, die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden, evenals alle boekhoudkundige stukken van de vereniging.

Titel Ill - Algemene Vergadering

Artikel 9:

9.1. De algemene vergadering is samengesteld uit de effectieve leden. De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door het oudste effectief lid. Bij afwezigheid van de secretaris duidt diegene die de algemene vergadering voorzit de secretaris van de algemene vergadering aan.

9.2. De algemene vergadering is de hoogste instantie van de vereniging. Aan haar uitsluitende bevoegdheid zijn voorbehouden:

1)het wijzigen van de statuten;

2)het benoeming en het afzetten van de bestuurders en plaatsvervanger-bestuurders;

3)het benoemen en het afzetten van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4)het kwijten van de bestuurders en de commissarissen;

5)het goedkeuren van de begroting en van de rekening;

6)het ontbinden van de vereniging;

7)het uitsluiten van een toegetreden lid;

8)het omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk;

9)alle gevallen waarin de statuten het vereisen.

9.3. De raad van bestuur roept elk jaar een algemene vergadering bijeen die doorgaat binnen drie maanden na het einde van het boekjaar dat verstrijkt op 31 december, voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en voor de begroting van het komende jaar, De vergaderingen hebben plaats in West-Vlaanderen op plaats en uur meegedeeld in de oproepingen.

9.4, De raad van bestuur stelt de agenda op. De agenda vermeldt tevens de voorstellen die door ten minste 1120ste van de effectieve leden werden voorgedragen aan de raad van bestuur vbór verzending van de oproeping.

De oproeping wordt door de voorzitter van de raad van bestuur per brief of elektronisch document verstuurd naar elk effectief lid, ten laatste acht kalenderdagen vbór de vergadering. De oproeping bevat de dagorde van de algemene vergadering .

De modaliteiten voor het gebruik van een elektronisch document voor het oproepen van de effectieve leden worden expliciet vermeld in het R.l.O. Elk onderwerp dat na het verzenden van de dagorde bijkomend door één twintigste van de effectieve leden wordt aangebracht moet eveneens op de agenda worden vermeld. De vergadering mag enkel beraadslagen en beslissen over de punten die op de agenda vermeld staan.

" r

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

9.5. De algemene vergadering is samengesteld uit de effectieve leden. De leden van de raad van bestuur wonen de algemene vergadering bij met stemrecht.

Het aantal effectieve leden van de toegetreden leden wordt ais volgt berekend: vier afgevaardigden plus een bijkomende afgevaardigde voor iedere schijf van 50 leden. Indien de hoogste schijf meer dan 25 leden telt, wordt dit eveneens in aanmerking genomen en geeft dit recht op één effectief lid meer. Zij zijn verkozen voor 4 jaar en beogen gezamenlijk de statutaire doelstellingen te realiseren.

9.6. Elk effectief lid van de algemene vergadering heeft één stem en kan zich op deze vergadering doen vertegenwoordigen door een ander effectief lid. Dit kan slechts mits een handgetekende schriftelijke volmacht. Een effectief lid kan slechts één ander effectief lid vertegenwoordigen.

9.7. De vergadering is geldig samengesteld ongeacht het aantal aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden en aile beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, behalve indien de wet of de statuten het anders bepalen. Onthoudingen en ongeldige stemmen teilen niet mee in de beoordeling. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit,

9.8. De beslissingen van de algemene vergadering warden opgetekend in processen-verbaal, ondertekend door degene die de vergadering vaarzit, door de secretaris van de algemene vergadering en door de effectieve leden die dit wensen. De processen-verbaal die dienen om te worden voorgelegd in rechte of in feite, worden door de voorzitter of door twee bestuurders ondertekend. Belanghebbende derden kunnen op de zetel van de vereniging inzage krijgen in de beslissingen van de algemene vergadering; zij dienen hun gemotiveerd verzoek tot inzage schriftelijk te richten aan de raad van bestuur,

9.9. De raad van bestuur kan een buitengewone algemene vergadering samengeroepen, telkens wanneer de omstandigheden dit vereisen. Hij moet een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen wanneer ten minste één vijfde van de effectieve leden daartoe een schriftelijke aanvraag indient bij de raad van bestuur. In dit geval moet de raad van bestuur de algemene vergadering laten plaatsvinden in West-Vlaanderen binnen de dertig kalenderdagen volgend op de schriftelijke aanvraag, op plaats en uur bepaald door de raad van bestuur.

9.10 Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 2/3 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit aantal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, niet vroeger dan 14 dagen na de eerste en waarop deze vergadering een geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen.

Voor elke statutenwijziging is een meerderheid van 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist. Dit is ook van toepassing op de tweede vergadering.

Onthoudingen en ongeldige stemmen tellen mee in de beoordeling ingeval van beslissingen over statutenwijziging.

In geval van doelwijziging, ontbinding, omzetting in een vennootschap met sociaal oogmerk is

een meerderheid van 4/5 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen en het meetellen van

onthoudingen en ongeldige stemmen vereist.

Voor iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledige gecoördineerde statuten na wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Titel IV  Raad van bestuur

Artikel 10:

10.1. De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur.

Het aantal bestuurders door de toegetreden beroeps verenigingen (BV's) voorgedragen en benoemd door de algemene vergadering worden als volgt berekend: twee bestuurders plus een bijkomende bestuurder voor iedere schijf van 100 bij de vereniging toegetreden leden. Indien de hoogste schijf meer dan 50 bij de vereniging toegetreden leden telt, wordt dit eveneens in aanmerking genomen en geeft dit recht voor het betrokken effectief lid op één bestuurder meer.

De raad van bestuur telt minstens drie leden. indien de algemene vergadering slechts drie toegetreden leden telt, bestaat de raad van bestuur uit slechts twee bestuurders. ln ieder geval moet het aantal bestuurders steeds lager zijn dan het aantal toegetreden leden van de algemene vergadering,

ledere BV kan één plaatsvervangende bestuurder aanduiden met stemrecht.

.V

r

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

10.2 De voordracht van de kandidaat-bestuurders moet, ondertekend door de kandidaat en door de lokale beroepsvereniging gericht worden aan de voorzitter van Horeca West Vlaanderen v.z.w. Het R.I.O. bepaalt de gedetailleerde vormvoorschriften voor het indienen van de kandidaturen.

10.3 Het R.I.O. bepaalt de vormvoorschriften voor het verloop van de verkiezingen.

10.4 De bestuurders worden door de algemene vergadering benoemd voor een termijn van vier jaar. Zij zijn om de twee jaar voor de helft uittredend en herkiesbaar, De modaliteiten voor de beurtrol worden door de raad van bestuur vastgelegd in het R.I.O.

Elke bestuurder aangeduid om de tussentijdse openvallende functie van bestuurder uit te oefenen is slechts verkozen voor de overblijvende duur van het mandaat van de voorganger.

10.5. De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit. De leden van de raad van bestuur kunnen een onkostenvergoeding ontvangen.

10.6. De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter, of bij ontstentenis van deze, door de ondervoorzitter, of bij ontstentenis van deze door de aanwezige bestuurder die de hoogste leeftijd heeft.,

De Voorzitter, de Ondervoorzitter; de Secretaris en de Penningmeester, vormen samen met de afgevaardigden van de toegetreden leden, het Uitvoerend Bureau, die allen deel uit maken van de Raad van Betuur. De modaliteiten voor de aanduiding van de afgevaardigden worden door de Raad van Bestuur vastgelegd in het R.l.O,

Het Uitvoerend Bureau houdt zich bezig met het toezicht op de goede gang van zaken van de administratieve werkzaamheden en bestudeert en doet aan de raad van bestuur alle voorstellen die het nodig acht voor de belangen van de vereniging en haar leden. Het Uitvoerend Bureau komt minstens 4 maal per jaar bijzeen.

10.7. De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen mits aanwezigheid van minstens de helft van de bestuurders. Indien het aanwezigheidsquorum niet bereikt wordt, wordt een tweede vergadering belegd waarbij gestemd wordt ongeacht het aantal aanwezigen.

De beslissingen van de raad van bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen van de aanwezige bestuurders met uitzondering van beslissingen met betrekking tot het opstellen of wijzigen van het R.I.O. waarvoor een 2/3 meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders vereist is.

Een afwijkende stemprocedure is voorzien in het R.I.O. voor de verkiezingsprocedure voor de functie van de voorzitter, de ondervoorzitter, de secretaris, de penningmeester en voor elke functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is.

Op eenvoudig verzoek van een bestuurder gebeurt een stemming schriftelijk. In een dergelijk geval stelt de voorzitter van de vergadering twee stemmentellers aan.

De beslissingen worden opgetekend in een speciaal register en ondertekend door de voorzitter en door de secretaris.

10.8. De raad van bestuur vergadert minstens één maal per trimester en telkens de omstandigheden het vereisen op uitnodiging van de voorzitter of op schriftelijke aanvraag van 50% van de bestuurders behorende tot minstens twee verschillende toegetreden leden.

10.9. De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van de vereniging. Zij zijn alleen verantwoordelijk voor de vervulling van de hun opgedragen taak en aansprakelijk voor de tekortkomingen in hun bestuur.

10.10. Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de algemene vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat, door verlies van lidmaatschap van Horeca Vlaanderen vzw, door overlijden, ingeval van wettelijke onbekwaam verklaring of onder voorlopig bewindstelling.

Vooraleer afgezet te kunnen worden, dient de betrokken bestuurder hiervan verwittigd te worden en dit minstens acht dagen op voorhand bij middel van een ter post aangetekend schrijven. Hij zal gemachtigd zijn alsdan zich te komen verdedigen op de algemene vergadering die over zijn afzetting moet beslissen.

De afzetting van bestuurders moet uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de algemene vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

r Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit uitdrukkelijk bekendmaken aan de raad van bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutair minimum is gedaald. In dit geval moet de raad van bestuur binnen twee maanden de algemene vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk In kennis zal stellen.

~ , F 10.11. Een lid van de Raad van Bestuur dat op drie opeenvolgende vergaderingen ongerechtvaardigd afwezig is, kan als ontslagnemend beschouwd worden uit de raad van bestuur. Ongerechtvaardigde afwezigheid is het geval bij afwezigheid zonder voorafgaande melding bij de secretaris van Horeca West-Vlaanderen v.z.w. Een melding kan via brief, mail, telefoon of mondeling.

De akten betreffende de benoeming en de ambtsbeëindiging van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen dertig dagen na de neerlegging bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Artikel 11:

11.1. De raad van bestuur bezit de meest uitgebreide rechten om de vereniging te besturen en haar doelstellingen te verwezenlijken, met uitzondering van hetgeen de wet en de statuten voorbehouden aan de algemene vergadering.

De raad van bestuur kan overeenkomsten afsluiten, roerende en onroerende goederen kopen, verkopen, verwisselen, verwerven, overdragen, verhuren. Hij treft beslissingen inzake de aanvaarding van giften en legaten, de ontlening van gelden op lange of korte termijn, hij staat rechten toe op roerende en onroerende goederen zoals voorrechten, hypotheken en pandrechten alsook beslaglegging en opheffing van alle beslagen en hypotheken.

De raad van bestuur bepaalt het personeelsbeleid. Hij kan bezoldigd personeel aanwerven en ontslaan en de wedden en bevoegdheden ervan vastleggen. Hij kan een rekening openen bij een erkende financiële instelling en beslist over het financieel beleid. Hij neemt aile maatregelen nodig voor de uitvoering van de beslissingen van de algemene vergadering.

11.2. De raad van bestuur is het orgaan van de vereniging dat de beslissingen neemt op bestuurlijk vlak, het beleid uitvoert en het strategisch beleid bepaalt. De raad van bestuur informeert zich op basis van de adviezen van de verschillende secties en werkgroepen.

Tot de bevoegdheden van de raad van bestuur behoren tevens:

1)de bevoegdheden voorzien in de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en

haar latere wijzigingen; de raad van bestuur waakt over de naleving van de formaliteiten bepaald bij artikelen 3,

5, 10 en 11 van deze wet;

2)de boekhouding van de vereniging;

3)het opstellen van een reglement van inwendige orde, dat de interne werking van de vereniging regelt, , de

samenwerking met andere beroepsorganisaties al dan niet uit de horecasector, de modaliteiten voor

afvaardiging in officiële diensten, enzovoort;

4)het oprichten van studie- of navorsingsgroepen;

5)de aanduiding van de vertegenwoordigers van de vereniging in raden van bestuur, commissies en

organisaties;

6)de inrichting van secties en werkgroepen en de aanstelling van sectie- en werkgroep- verantwoordelijken

onder de aangesloten leden;

7)het overdragen van een gedeelte van zijn bevoegdheden en volmachten verlenen;

8)alle aangelegenheden die niet door de wet en door de statuten aan de algemene vergadering worden

voorbehouden.

11.3. De raad van bestuur beslist over de aansluiting bij eender welke andere vereniging of groepering, waarvan het maatschappelijk doel bijdraagt tot de realisatie van de doelstellingen van de vereniging, zowel op lokaal, nationaal, Europees of internationaal vlak.

11.4. De raad van bestuur kan op zijn verantwoordelijkheid het dagelijks bestuur overdragen aan één of meer bestuurders of zelfs aan een derde, ai dan niet lid van de vereniging. Het dagelijks bestuur bestaat uit de voorzitter, de ondervoorzitter, de secretaris en de schatbewaarder die allen uit een andere BV moeten afkomstig zijn, tenzij anders beslist door de Raad van Bestuur

11.5. De raad van bestuur kiest onder zijn bestuursleden één voorzitter , één ondervoorzitter, een secretaris en een schatbewaarder voor een periode van twee jaar. Hun mandaat eindigt voortijdig vóór het einde van de

r,

MOD 2.2

" f&

."

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

ambtstermijn wanneer hun mandaat van bestuurder eindigt binnen deze periode van twee jaar. De procedure is vermeld in het R.l.O.

Elke bestuurder aangeduid om de tussentijdse openvallende functie van voorzitter, ondervoorzitter, secretaris, penningmeester uit te oefenen is slechts verkozen voor de overblijvende duur van het mandaat van de voorganger.

11.6, leder fysiek persoon die bestuurslid is en onderdaan is van een lidstaat van de Europese Unie kan zich kandidaat stellen voor het voorzitterschap of onder voorzitterschap.

11.7 De voorzitter kan zich vrijwillig terugtrekken . Het uitvoerend bureau moet in dit geval worden her samengesteld, De bestuurder aangeduid om de tussentijds openvallende functie van voorzitter uit te oefenen, is slechts verkozen voor de overblijvende duur van het mandaat van de voorganger.

11.8. Het uitvoerend bureau wordt her samengesteld telkens er een nieuwe Raad van Bestuur is verkozen,,

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen dertig dagen na de neerleging bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg.

Het dagelijks bestuur beslist de dringend te nemen handelingen die niet kunnen wachten op een besluit van de raad van bestuur en die tegelijk van dagdagelijkse aard zijn of tegelijk slechts een gering effect kennen op de werking van de v.z.w,

Titel V  Handtekeningen

Artikel 12:

12A. Voor iedere uitgave, van welke aard ook, die kadert binnen de werking van Horeca West Vlaanderen v.z.w. , die kleiner is dan of gelijk is aan 750,00 EUR zijn de voorzitter, de ondervoorzitter, de secretaris of de penningmeester individueel bevoegd.

Voor iedere uitgave groter dan 750,00 EUR tot 3.500,00 EUR en die kadert binnen de werking van Horeca West Vlaanderen v.z.w. , is de handtekening van de voorzitter individueel , de penningmeester individueel, of van twee bestuurders..

Voor uitgaven groter dan 3.500,00 EUR die kaderen binnen de werking van Horeca West Vlaanderen v.z.w. , is een handtekening van de voorzitter én de penningmeester vereist.

12,2. Alle financiële verrichtingen, zoals kwijtschriften, cheques, bankeffecten van financiële instellingen en postmandaten, die noodzakelijk zijn voor de dagelijkse uitgaven, worden ondertekend door de voorzitter of door de penningmeester,

Artikel 13:

131 Het maatschappelijk jaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

Artikel 1 4.

13.2 Op 31 december van ieder jaar worden de rekeningen gesloten en eindigt het boekjaar,

De jaarrekeningen worden samen met de begroting van het volgende dienstjaar door de raad van bestuur ter goedkeuring aan de eerstvolgende algemene vergadering binnen de drie maanden na de sluiting van het boekjaar voorgelegd,

Artikel 15:

De algemene vergadering bepaalt de bestemming van het saldo van de rekeningen.

Titel VI  Ontbinding, vereffening

Artikel 16:

16.1. De algemene vergadering kan de vereniging ontbinden mits inachtneming van de wet van 27juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en haar latere wijzigingen.

'f

Voor-babouden aan het Belgisch Staatsblad

MOd 2.2

Luik B - Vervolg

16.2. In geval van ontbinding bepaalt de algemene vergadering de aanwending van de netto activa voor een bedrijvigheid waarvan de doelstellingen belangeloos en verenigbaar zijn met deze van de vereniging. De algemene vergadering duidt de vereffenaars aan en stelt hun bezoldiging vast.

Titel VII Bijzondere bepalingen

De huidige samenstelling van de Raad van Bestuur is sinds het neerleggen ervan op de Rechtbank van

Koophandel te Kortrijk op 06/06/2013 ongewijzigd,

De volgende mandatenAworrden herkozen voor de eerste maal op de Algemene vergadering van 2016. Voorzitter: Bart (dagelijks bestuur)V 509 Horeca Middenkust

Ondervoorzitter: Gaston Laverge BV 507 Horeca Zuid West Vlaanderen

Secretaris: Chris Janssens BV 502 Horeca Brugge

Schatbewaarder: Herman Vandenbussche BV 512 Horeca Veurne

Chris Janssens

secretaris

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

19/06/2013
ÿþ MOD 2.2

{ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111 j11j1111

MONITEU~ i z -Ob-

GISCH ST,

BE

Ei-L. NEERGELEGD

i.:,;:0 -6. 06. 2013



RECHTI34 OOK HANDEL

Ondememingsnr : 0415.036.373

Benaming

(voluit) : Federatie van Hotelhouders, Restauranthouders,Caféhouders van de Provincie West-Vlaanderen

(verkort) : Horeca West-Vlaanderen

Rechtsvorm : V.Z.W.

Zetel : 8500 Kortrijk, Spoorweglaan 1

Onderwerp akte : Gecoordineerde Statuten - wijziging raad van bestuur, zetelwijziging

De algemene vergadering van 2310412013, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen; inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten integraal te wijzigen en te, vervangen door onderstaande tekst.

TITEL 1- BENAMING - ZETEL - DOEL

Art. 1. De vereniging werd opgericht te Brugge, op 27 februari 1975 door:

Vanhove Charles, hotelier, Korte Vuldersstraat 31, 8000 Brugge

De Backere Louis, hotelier, Ruzettelaan 64, 8370 Blankenberge

Goetghebuer Antoon, hotelier, Oost-Gistelhof 2, 8000 Brugge

allen van Belgische nationaliteit.

De vereniging kiest tot benaming 'Provinciale vereniging van Hotel-, Restaurant-, en Café-houders van de Provincie West-Vlaanderen met als afkorting 'HORECA WEST-VLAANDEREN vzw'. Ze maakt zich ook bekend onder de roepnamen Fed, Ho.Re.Ca. Vlaanderen  Provincie West-Vlaanderen, Fed. Ho.Re.Ca West-Vlaanderen. Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van de vereniging vermelden een van deze namen en, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk"of afgekort "vzw" en het adres van de zetel van de vereniging

Art. 2. De zetel van de vereniging, kan ten allen tijde bij eenvoudige beslissing van de Raad van Bestuur verplaatst worden naar eender welke gemeente binnen de Provincie West-Vlaanderen

De zetel van de vereniging wordt verplaatst naar het gerechtelijk arrondissement Brugge en gevestigd te 8310 Assebroek, De Vijf Lijnen 15.

Art. 3.

A - De vereniging heeft tot doel:

1. - de studie van alle onderwerpen die kunnen aasbelangen:

- het beroep van hotel-, restaurant-, en/of caféhouders;

- de ondernemingen gevestigd in de Provincie, en in dewelke tegen betaling logies, maaltijden of dranken! worden bezorgd, of alle aanverwante of gelijkaardige bedrijvigheden worden uitgeoefend;

- alle personen, zowel rechtspersonen ais fysische, die zich bezighouden met de uitbating van zulke? ondernemingen.

2. - de verdediging en de promotie, zowel op beroepsvlak als op sociale, economische, technische, morele' en menselijke vlakken van de beroepen, ondernemingen en personen bedoeld in artikel 3.

B - De vereniging streeft dit doel na:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06 2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de faatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

y n

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

iv10D 2.2

1. door met alle passende middelen de bevordering van het toerisme in de breedste zin van het woord te behartigen;

2. door het vergaderen in haar schoot van de personen en ondernemingen hierboven sub A, 1 $$ 2 en 3 bedoeld;

3, door het scheppen en bevorderen van vriendschapsbanden en een geest van verstandhouding van diezelfde;

4, door het deelnemen aan alle openbare en private bedrijvigheden die tot de verwezenlijking van het doel kunnen bijdragen;

5, door zich aan te sluiten bij provinciale organisaties waarvan het doel verenigbaar is met haar eigen doel en van aard de verwezenlijking ervan te bevorderen;

6, door zich te groeperen met andere beroepsverenigingen in de schoot van de nationale beroepsvereniging,

C - Gesticht op grond van zuiver professionele aard, gepaard met de breedste zin en geest van verdraagzaamheid en vrijheid zal de vereniging zich uitdrukkelijk onthouden van elke politieke of filosofische houding en zal zij in haar eigen schoot geen enkele bespreking van die aard dulden.

TITEL I1- TOETREDINGEN - ONTSLAGEN - VERBINTENISSEN

Art. 4. De vereniging bestaat uit effectieve leden, ereleden en steunende leden,

Door de Raad van Bestuur kan als effectief lid worden aangenomen iedere lokale of gewestelijke

beroepsvereniging waarvan:

1 - de effectieve leden, het dagelijks Bestuur, beheer en de uitbating verzekeren, of gedurende vijf jaar verzekerd hebben, van een hotel, restaurant, café, een aanverwant of gelijkaardig bedrijf en lid zijn van Fed. Ho.Re.Ca. Vlaanderen;

2 - de statuten beantwoorden aan de door Horeca West-Vlaanderen vzw. gestelde doeleinden;

3 - een exemplaar van de statuten vooraf werd neergelegd ter zetel van Horeca West-Vlaanderen vzw en aanvaard door haar Raad van Bestuur;

4 - Het aantal aangesloten effectieve leden tenminste vijfentwintig bedraagt.

De aanvraag tot toetreding als effectief lid moet door een beroepsvereniging-kandidaat lid schriftelijk gericht worden aan de Voorzitter van Horeca West Vlaanderen vzw. De aanvraag tot toetreding ais effectief lid bevestigt vanwege de aanvrager zijn instemming met de statuten en het doel van de vereniging en aanvaarding van het intern reglement.

De hoedanigheid van effectief lid neemt van rechtswege een einde wanneer de beroepsvereniging-(id:

1 - ontbonden wordt;

2 -in gebreke blijft haar voorziene bijdrage te betalen, drie maanden na de opvorderbaarheid en nadat zij er schriftelijk toe aangemaand werd;

3 - ontslag neemt of uitgesloten wordt:

4 - het aantal effectieve leden minder dan vijfentwintig bedraagt:

Effecieve leden waarvan het lidmaatschap een einde neemt kunnen geen aanspraak maken op het vermogen van de vereniging, Zij zullen nooit gehele of gedeeltelijke teruggave kunnen vorderen van gestorte bijdragen, evenmin als de staat van rekeningen, inventaris of zegeltegging.

De modaliteiten voor de aanvaarding als erelid en steunend lid worden door de Raad van Bestuur vastgelegd in het Intern Reglement

Art. 5. De jaarlijkse bijdrage van de leden wordt jaarlijks door de Raad van Bestuur vastgesteld. De bijdrage van de effectieve leden wordt proportioneel vastgelegd in verhouding tot hun aantal effectieve leden, Het bedrag mag nooit lager liggen dan de aan de Interprovinciale Horeca Vlaanderen verschuldigde bijdrage.

De bijdragen zijn invorderbaar vanaf de maand januari van elk jaar en voor de nieuwe leden voor het eerst op de datum van hun aanvaarding.

TITEL ll1- ALGEMENE VERGADERING

Art. 6, De Algemene Vergadering is de hoogste instantie van de vereniging, Aan haar uitsluitende bevoegdheid zijn voorbehouden:

1, de wijziging van de statuten;

2. de verkiezing of afzetting van de bestuurders;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

3. de uitsluiting van leden;

4. de goedkeuring van rekeningen en begrotingen;

5. de ontbinding van de vereniging;

6. de jaarlijkse aanduiding van commissarissen voor nazicht van de rekeningen, zoals bepaald in het intern reglement;

7, alle beslissingen die door de wet of de statuten aan de bevoegdheid van de Raad van Bestuur onttrokken zijn;

8, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de bij Horeca West-Vlaanderen vzw aangesloten lokale- of gewestelijke beroepsverenigingen (de effectieve leden) Het aantal vertegenwoordigers van ieder effectief lid wordt als volgt berekend:

per beroepsvereniging vier vertegenwoordigers plus een bijkomende vertegenwoordiger voor iedere schijf van vijftig effectieve leden of fractie van minstens 25 effectieve leden van deze vereniging effectief-lid).

Art. 7. Een Algemene Vergadering wordt elk jaar gehouden in de loop van het eerste semester, op een plaats en uur aan te duiden in de oproeping

Art. 8. De oproeping zal gericht worden aan de Voorzitter van elk effectief lid, ten minste veertien kalenderdagen voor de Algemene Vergadering, tenzij uitzonderlijke omstandigheden een afwijking wettigen. Deze oproeping zal in naam van de Raad van Bestuur door de Voorzitter en de Secretaris of hun eventuele plaatsvervangers ondertekend worden. De oproeping zal gebeuren per brief of elektronisch document. De modaliteiten voor het gebruik van een elektronisch document zullen expliciet vermeld worden in het intern reglement. De uitnodiging bevat de agenda.

Tenzij uitzonderlijke omstandigheden, waarover de op de vergadering aanwezige leden met gewone meerderheid zullen beslissen, mag de Algemene Vergadering slechts beraadslagen over de punten die op de agenda vermeld zijn.

De bestuurders zijn bovendien verplicht de algemene vergadering bijeen te roepen telkens als tenminste één vijfde van de effectieve leden daarom verzoekt en wel binnen één maand na het indienen van zulk verzoek bij de raad.

Art. 9. De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter of bij ontstentenis van deze door een Ondervoorzitter of bij ontstentenis door de aanwezige bestuurder die de hoogste leeftijd heeft, De Voorzitter van de Algemene vergadering duidt de secretaris van de vergadering aan.

Art. 10. Elk effectief lid mag zich op de algemene vergadering geheel of gedeeltelijk laten vertegenwoordigen door een afgevaardigde van een andere beroepsvereniging-lid drager van een geschreven volmacht. Geen enkele stemgerechtigde mag over meer dan één volmacht beschikken. Iedere aangesloten beroepsvereniging heeft recht op evenveel stemmen als het aantal door art. 6 $ 8 van de in de statuten toegestane vertegenwoordigers op de algemene vergadering.

Art. 11. Met uitzondering van de gevallen voorzien in artikel 8,12 en 20 van de wet van 27 juni 1921 op de vzw is de algemene vergadering geldig samengesteld, welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden weze. Tenzij de wet of de statuten het anders voorziet, worden de beslissingen genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

Art, 12. De beslissingen van de Algemene Vergadering worden opgetekend in een speciaal register, ondertekend door de Voorzitter en de Secretaris. Dit register zal bewaard worden op de zetel van de vereniging waar het door de effectieve leden zal mogen geraadpleegd worden. De uittreksels die eruit moeten worden voorgelegd, hetzij in rechte, of elders zullen door de voorzitter van de Raad van Bestuur of twee bestuurders ondertekend worden.

TITEL IV - RAAD VAN BESTUUR --UITVOEREND BUREAU - DAGELIJKS BESTUUR

Art. 13. De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur bestaande uit

1 - twee bestuurders per effectief lid;

2 - per effectief lid een bestuurder meer per honderd effectieve leden of fractie van honderd met een minimum van vijftig.

De voordracht van de kandidaat-bestuurders moet, ondertekend door de kandidaat en door de Voorzitter van het effectief lid die de voordracht doet, gericht worden aan de Voorzitter van Horeca West Vlaanderen vzw,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

De bestuurders worden door de Algemene Vergadering verkozen voor een termijn van vier jaar. Zij zijn om de twee jaar voor de helft uittredend en herkiesbaar. De modaliteiten voor de beurtrol worden door de Raad van Bestuur vastgelegd in het Intern Reglement.

Hun mandaat eindigt van rechtswege door overlijden, ontslag, afzetting of door verlies van lidmaatschap. Vooraleer afgezet te kunnen worden, dient de betrokken bestuurder hiervan verwittigd te worden en dit minstens acht dagen op voorhand bij middel van een ter post aangetekend schrijven. Hij zal gemachtigd zijn alsdan zich te komen verdedigen op de vergadering die over zijn afzetting moet beslissen,

Het mandaat van bestuurders is onbezoldigd. Elke bestuurder aangeduid om de tussentijdse openvallende functie van bestuurder uit te oefenen is slechts verkozen voor de overblijvende duur van het mandaat van zijn voorganger.

Geen enkele bestuurder mag een politiek mandaat uitoefenen hoger dan het gemeentelijk vlak.

Art. 14. De Raad van Bestuur kiest onder zijn leden één Voorzitter, één ondervoorzitter, één secretaris en één penningmeester. Binnen de schoot van de Raad van Bestuur worden eveneens sectieverantwoordelijken benoemd die de sectie (hotel -- restaurant  café -- aanverwante bedrijven) waartoe zij behoren vertegenwoordigen in de Raad van Bestuur,

De benaming en de omschrijving van de secties, de indeling van de leden bij de diverse secties behoort tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur. Het aantal secties is niet beperkt. Toevoeging en/of afschaffing van secties behoeft geen statutenwijziging.

De Voorzitter, de Ondervoorzitter; de sectieverantwoordelijken, de Secretaris en de Penningmeester, vormen samen met de afgevaardigden van de effectieve leden, het Uitvoerend Bureau. De modaliteiten voor de aanduiding van de afgevaardigden worden door de Raad van Bestuur vastgelegd in het Intern Reglement. Ieder effectief lid vaardigt één vertegenwoordiger (of plaatsvervanger) af.

Het Uitvoerend Bureau:

1 - houdt zich bezig met het toezicht op de goede gang van zaken van de administratieve werkzaamheden;

2 - bestudeert en doet aan de raad van bestuur alle voorstellen die het nodig acht voor de belangen van de vereniging en haar leden;

3 - kan bevoegdheid verlenen aan de respectievelijke sectievoorzitters van de bedrijfssecties om afzonderlijke vergaderingen van hun sectie te beleggen.

Art. 15. De Raad van Bestuur vergadert minstens eenmaal per trimester op bijeenroeping van de Voorzitter of door zes bestuurders.

Hij wordt voorgezeten door de Voorzitter, of bij ontstentenis van deze, door de Ondervoorzitter, of bij ontstentenis van deze door de aanwezige bestuurder die de hoogste leeftijd heeft.

De Raad van Bestuur is geldig samengesteld wanneer de helft van de leden aanwezig is. Een lid van de Raad van Bestuur dat op drie opeenvolgende vergaderingen ongerechtvaardigd afwezig is, kan als ontslagnemend beschouwd worden uit de raad van bestuur.

De beslissingen warden genomen bij meerderheid van tweederden van de stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders, Zij worden opgetekend in een speciaal register en ondertekend door de Voorzitter en de secretaris.

Stemmen bij volmacht is toegelaten; Elke bestuurder mag slechts over één volmacht beschikken.

De notulen van de vergaderingen warden opgemaakt door de secretaris of zijn plaatsvervanger. Zij worden bijgehouden in een daartoe bestemd register en door hem en de Voorzitter ondertekend. Zij worden op de eerstvolgende Raad van Bestuur worden zij ter goedkeuring voorgelezen en een afschrift wordt aan alle bestuurders toegestuurd.

De registers van de notulen warden bewaard op de zetel van de vereniging waar zij door de leden zal mogen geraadpleegd worden,

De Voorzitter, de ondervoorzitter, de secretaris, de penningmeester en één sectieverantwoordelijke per sectie vormen samen het Dagelijks Bestuur. De bevoegdheden van het dagelijks bestuur worden bepaald in het intern reglement.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Art. 16. De Raad van Bestuur heeft in zijn bevoegdheid alle daden van dagelijks bestuur, in de breedste zin, te stellen.

Zo kan hij namelijk, zonder dat de hiernavolgende opsomming beperkend zijn; alle betalingen en ontvangsten doen, en er kwijting van eisen of geven; alle beleggingen doen en verkrijgen; alle roerende en onroerende goederen verwerven, vervreemden, ruilen, verbouwen, in huur nemen of geven, voor welke duurtijd ook; alle private of openbare toesagen en steungelden aanvaarden, ontvangen en/of dezelfde verwerpen; alle stappen aanwenden tot het bekomen van het vereiste verlof dat aan de vereniging moet toelaten alle legaten of schenkingen te verkrijgen; alle contracten, overeenkomsten en ondernemingen toestaan of afsluiten; alle leningen met of zonder waarborg onderschrijven; alle subrogaties en borgstellingen toelaten en aanvaarden; de maatschappelijke goederen verpanden met of zonder voorwaarde van dadelijke uitwinning of hypotheek geven; alle uitleningen en voorschotten aangaan en uitvoeren; aan alle obligatoire of zakelijke rechten verzaken; alsook alle persoonlijke en zakelijke waarborgen; handlichting geven voor of na betaling van alle bevoorrechte of hypothecaire overschrijvingen, beslagleggingen of alle ander verzet; voor aile juridische instanties in rechte optreden als aanlegger of verweerder en alle vonnissen uitvoeren of doen uitvoeren, in der minne schikken en vergelijkingen treffen, de vereniging bij een andere aansluiten.

De Raad van Bestuur kan bezoldigd personeel aanwerven en ontslaan, wedden en bevoegdheden ervan vaststellen.

De Raad van Bestuur kan op zijn verantwoordelijkheid het dagelijks bestuur overdragen aan één of meer bestuurders of zelfs aan een derde, al dan niet lid van de vereniging, Voor iedere uitgave  van welke aard ook  die verband houdt niet het dagelijks bestuur en die kleiner is dan of gelijk aan 750 Eur. zijn de aldus gemachtigde personen individueel bevoegd. Voor uitgaven - van welke aard ook  groter dan 750 Eur, en die verband houden met het dagelijks bestuur is de handtekening van twee bestuurders vereist.

Deze beperking geldt echter niet voor uitgaven groter dan 750 Eur. die kaderen binnen de begrotingspost waarop ze betrekking hebben. Voor dergelijke uitgaven kan de bestuurder die met het dagelijks bestuur is belast individueel optreden.

Onder 'dagelijks bestuur' wordt verstaan: «de handelingen of verichtingen betreffende het dagelijks bestuur, die niet verder reiken dan de behoeften van het dagelijks leven van de vereniging of de behoeften die om reden zowel van het minder belang dat zij vertonen, als van de noodzakelijkheid een spoedige beslissing te nemen,

de tussenkomst van de Raad van Bestuur niet rechtvaardigen De Raad van Bestuur duidt de

vertegenwoordigers aan van de vereniging bij openbare of private organisaties en bij organisaties waarbij de vereniging is aangesloten.

De Voorzitter is ambtshalve afgevaardigd, doch hij kan zich terugtrekken ten gunste van een andere bestuurder.

De gerechtelijke gedingen, zowel ais aanlegger dan ais verweerder worden vervolgd in naam van de vereniging door de Raad van Bestuur in de persoon van de Voorzitter of bij ontstentenis door de Ondervoorzitter.

Voor rechtshandelingen die bij het Uitvoerend Bureau en de bijzondere opdrachten vallen is de vereniging slechts gebonden door de handtekening van de Voorzitter en de Secretaris.

Aile geschreven stukken of brieven die Horeca West Vlaanderen vzw. aasbelangen moeten ondertekend worden door de Voorzitter en de Secretaris of bij ontstentenis door hun respectievelijke plaatsvervanger.

Alle verrichtingen zoals kwijtschriften, cheques, bankeffecten van financiële instellingen, postmandaten, dienen ondertekend te worden door de Voorzitter en de penningmeester of, bij ontstentenis, door hun onderscheidenlijke plaatsvervangers, zonder dat rechtvaardiging moet worden afgelegd tegenover derden of voorafgaande beslissingen van de Raad van Bestuur. Iedere aldus gedane uitgave zal nochtans, zonodig, voor de Raad van Bestuur moeten verantwoord worden.

Art. 17, De Raad van Bestuur stelt een intern reglement op, bestemd om de verschillende hoofdstukken van de statuten uit te leggen, te commentariëren, toe te passen, Het moet goedgekeurd worden door de Raad van Bestuur,

TITEL V - BEGROTING EN REKENINGEN

Art. 18. Ieder jaar, op datum van 31 december worden de rekeningen afgesloten en de begroting voor volgend jaar opgesteld. Beide worden door de zorgen van de Raad van Bestuur aan de eerstvolgende gewone Algemene Vergadering voorgelegd.

TITEL VI - ONTBINDING EN VEREFFENING

Art. 19. Ingeval van vrijwillige ontbinding van de vereniging zal de Algemene Vergadering drie vereffenaars aanstellen en bevoegdheden bepalen. Deze Algemene Vergadering kan een bezoldiging aan de vereffenaars toekennen.

Art. 20. Ingeval van vrijwillige ontbinding van de vereniging zal de Algemene Vergadering die hierover zal beslist hebben, de aanwending van de netto-activa van de vereniging bepalen, met dien verstande dat zij zullen aangewend worden voor een bedrijvigheid waarvan de doelstellingen verenigbaar zijn met deze van de vereniging.

TITEL VII  DIVERSE

Art. 21. Alle punten die door onderhavige statuten geregeld of voorzien zijn vallen onder toepassing van de beschikkingen van de wetten van 27 juni 1921 en van 02 mei 2005 en de hierop volgende uitvoeringsbesluiten tot dewelke de vereniging zich uitdrukkelijk refereert.

Ontslag

De algemene vergadering van 23/04/2013 heeft het ontslag uit de raad van bestuur aanvaard vanaf

24/04/2013 van Doise Abel, Reningelstseweg 12 8970 Poperinge

De algemene vergadering heeft 42 fysische personen tot bestuurders benoemd of herbenoemd vanaf 2410412013. Zij stellen de huidige raad van bestuur samen als volgt:

Bestuurders( Woonplaats

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Descheemaecker André bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Devinck Yvan bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Fourier Annick bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Galtez Jean-Pierre bestuurder verlening vanaf 24104(2013

Janssens Chris bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Joye Roger bestuurderverlening vanaf 24/04/2013

Laverge Gaston bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Loontjens Wim bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Maes Christophe bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Maes David bestuurder verlening vanaf 24104/2013

Osteux Guy bestuurder verlening vanaf 24104/2013

Plancke Gery bestuurder verlening vanaf 24104/2013

Quintens Walter bestuurder verlenging vanaf 24104/2013

van Boxel Paul bestuurder verlening vanaf 24/04/2013

Beukenlaan 2 8310 Brugge Walweinstraat 10 8000 Brugge Collegestraat 11 8310 Brugge Kapelstraat 249/0005 8450 Bredene Lippenslaan 130 8300 Knokke-Heist Guido Gezelleplein 2 8970 Pop eringe Koninklijke Baan 225 8670 Koksijde Elisabethlaan 85 8300 Knokke-Heist

Berglaan 17 8670 Koksijde

Polderlaan 76 8370 Blankenberge Leopoldlaan 278 8670 Oostduinkerke Ommegangstraat 54 8940 Wervik Zuidwesterstraat 13 8670 Koksijde Kapucijnenstraat 52 8400 Oostende Walckiersstraat 2 8660 De Panne Huttegemstraat 19 8700 Tielt

St Amandsstraat 99 8800 Roeselare Grote Markt 8 8990 leper

St Hubrechtstraat 19 8700 Tielt Albertplein 23 8300 Knokke-Heist Hofstraat 11 8400 Oostende

Grote Markt 31 8630 Veurne Masereellaan 8 8370 Blankenberge Prinsendreef 6 8850 Ardooie

De Vijf Lijnen 15 8310 Brugge Wielewaalstraat 55 8902 Hollebeke Apollostraat 14 8510 Marke Krevelstraat 1 8581 Kerkhave Grote Markt 24 8630 Veurne Leopoldstraat 1 8370 Blankenberge Casselstraat 214 8970 Poperinge Burg. Bertenplein 7 8970 Poperinge Torhoutsesteenweg 219 8400 Oostende J. Stormestraat 87 8790 Waregem

Benoeming nieuwe bestuurders

Devriese Werd bestuurder vanaf 24/04/2013

Geldhof Janny bestuurder vanaf 24/04/2013

Le Loup Philippe bestuurder vanaf 24/04/2013

Moons Jef bestuurder vanaf 24/04/2013

Opstal Vincent bestuurder vanaf 24/04/2013

Recour Bert bestuurder vanaf 24/04/2013

Vandamme Sofia bestuurder vanaf 2410412013

Vanhollebeke Caroline bestuurder vanaf 24/04/2013

Herbenoeming : Allaeys Jacques Aneca Wim

Bedert Daniel Beelprez Stijn Blanquart Luc Boelens Bart Buyens Stephane Castelein Lieven Cloet Jan

Cornet Robert Defever Ignace Deklerck Christophe

bestuurder verlenging vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 bestuurder verlenging vanaf 24/04/2013 bestuurder verlenging vanaf 24/04/2013

Vandamme Guido bestuurder verlening vanaf 24/04/2013 Vandenbussche Bert bestuurder verlenging vanaf 24/04/2013 Vandenbussche Herman bestuurd er verlening vanaf 24/04/2013 verlening vanaf 24/04/2013 verlenging vanaf 2410412013 verlenging vanaf 24/04/2013 verlenging vanaf 24/04/2013 verlening vanaf 24/04/2013

Jean-Pierre Gallez

Voorzitter

t Caverstraat 14 V2A6 8490 Jabbeke Dikkebusweg 88 8900 leper Nieuwpoortstraat 14 8630 Veurne Astridplein 11 8670 Oostduinkerke Normandiëtaan 20 8420 De Haan Astridplein 2 8420 Wenduine Minderbroederstraat 19 8000 Brugge Leopoldlaan 7 8420 De Haan

Vanneste Etienne Vermast Jan Vermoere Bert Vienne Frank Wijnant Philip

bestuurder bestuurder bestuurder bestuurder bestuurder

19/08/2015
ÿþ MOL 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie



na neerlegging van d

mollo

akte ter grifF NEERGELEGD

Griffie Rechtbank Koophandel

10 AUG 1015

Gent Afdeling Brugge

De+fillt3r

Ondernemingsnr : 0415.036.373

Benaming

(voluit) : Provinciale Vereniging van Hotel-, Restaurant- en Caféhouders

van de Provincie West-Vlaanderen

(verkort) : Horeca West-Vlaanderen

Rechtsvorm : VZW

Zetel : De Vijf Lijnen 15 8310 Assebroek

Onderwerp akte : WIJZIGING RAAD VAN BESTUUR & DAGELIJKS BESTUUR

Ondernemingsnum mer: 0415.036.373

Benaming:

(voluit)Provinciale Vereniging van Hotel-, Restaurant- en Caféhouders van de Provincie West-Vlaanderen

(verkort) Horeca West-Vlaanderen

Rechtsvorm: v.z.w.

Zetel: De Vijf Lijnen 15 8310 Assebroek

Onderwerp akte: Gecoordineerde Statuten

De algemene vergadering van 18/03/2015, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de samenstelling van de raad van bestuur te wijzigen.

Conform art.13 van de statuten verkiest de algemene vergadering de bestuurders.

De algemene vergadering heeft van 11 bestuurders hun ontslag aanvaard, 30 personen zijn bestuurder ebleven en 14 personen zijn een bestuurdersmandaat toegewezen.

*Ontslag

De algemene vergadering van 18/03/2015 heeft het ontslag uit de raad van bestuur aanvaard vanaf,

19/03/2015 van : 67.12.25-177.79

Geldhof Janny Polderlaan 36 8370 Blankenberge 52.10.20-309.59

Bedert Daniel Leopoldlaan 278 8670 Oostduinkerke

Blanquart Luc Zuidwesterstraat 13 8670 Koksijde

Buyens Stephane Walckiersstraat 2 8660 De Panne 60.03.20-343.47

Cornet Robert Grote Markt 8 8990 leper 52.05.16-115.47

Devinck Yvan Grote Markt 31 8630 Veurne 75.08.12-295.06

Joye Roger Wielewaalstraat 55 8902 Hollebeke 43.12.17-085.04

Maes Christophe Grote Markt 24 8630 Veurne 63.03.25-245.66

Osteux Guy Casselstraat 214 8970 Poperinge 45.09.18-309.62

van Boxel Paul J. Stormestraat 87 8790 Waregem 47.07.25-317.66

Vermoere Bert Astridptein 2 8420 Wenduine 56.12.08-125.22

* Benoeming bestuurders tot 2016

De algemene vergadering van 18/03/2015 heeft volgende bestuurders tot 2016 benoemd vanaf 19/03/2015:

Averein Philip Albert 1-laan 342 8620 Nieuwpoort 61.05.13-383.58

Crombez Jürgen Grote Martkt 20 8900 leper 76.06.17-021.40

Dequeker Freddy Kleiputtendreef 20 8970 Poperinge 51.01.25-223.08

Ketels Softe Zeedijk 35 8660 De Panne

Karapetian Diana Albert 1-laan 141 8620 Nièuwpoort 81.07.02-494.32

Van Moorter Yves Blankenbergsesteenweg 4 69.0318-151.03

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

behtuden

aan het

Belgisch

Staatsblad

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

8420 De Haan-Wenduine

Vantroyen Anja Reygaerdijkstraat 22 8630 Veurne 70.01.08-076.94

Van Zeebrouck Marc Kasteelstraat 52 8660 De Panne 58.05.10-415.53

*Benoeming bestuurders tot 2017

De algemene vergadering van 18/03/2015 heeft volgende bestuurders tot 2017 benoemd vanaf 19/03/2015

Baelde Luc Doornikseweg 3 8587 Helkijn 68.03.20-053.20

Hessels Karel Lauwerstraat 16 8000 Brugge 65.10.23-285.72

Renier Johan Eugenie Terlinckplein 12 8670 Koksijde 62.01.14-155.55

Stekelorum Hilde Dorp 43 8690 Alveringem 67,04.14-322.14

Verbiest Alex Maloulaan 10 8900 Ieper 53.01.01-063.57

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

Herbenoeming bestuurders tot 2017

De algemene vergadering van 18/03/2015 heeft volgende bestuurders tot 2017 herbenoemd vanaf

19/03/2015 :

Allaeys Jacques Berglaan 17 8670 Koksijde 45.04.30-153.17

Aneca Wim Polderlaan 76 8370 Blanken berge 76.05.25-241.58

Beelprez Stijn Ommegangstraat 54 8940 Wervik 71.03.10-093.52

Boelens Bart Kapucijnenstraat 52 8400 Oostende 67.08.03-223.83

Castelein Lieven Huttegemstraat 19 8700 Tielt 62.08.31-299.32

Clcet Jan St Amandsstraat 99 8800 Roeselare 55.10.15-047.28

Defever Ignace St Hubrechtstraat 19 8800 Roeselare 72.02.08-067.55

Deklerck Christophe Albertplein 23 8300 Knokke-Heist 60.04.30-387.01

DescheemaeckerAndrë Hofstraat 11 8400 Oostende 53.08.06-287.23

Devriese Ward Beukenlaan 2 8310 Brugge 76.03.24-007.17

Fourier Annick Masereellaan 8 8370 Blankenberge 69.07.11-230-65

Geliez Jean-Pierre Prinsendreef 6 8850 Ardooie 50.03.16-373.24

Janssens Chris De Vijf Lijnen 15 8310 Brugge 51.03.16-329.89

Laverge Gaston Apollostraat 14 8510 Marke 40,11.25-215.49

Le Loup Philippe Collegestraat 11 8310 Brugge 81.01.15-071.23

Loontjens Wim Krevelstraat 1 8581 Kerkhove 74.04.25-387.10

Maes David Leopoldstraat 1 8370 Blankenberge 71.02.23-301.29

Moons Jef Kapelstraat 249/0005 8450 Bredene 58.11.27-259.32

Opstal Vincent Lippenslaan 130 8300 Knokke-Heist 66.10.31-343.86

Plancke Gery Burg. Bertenplein 7 8970 Poperinge 50.06.06-279.51

Recour Bert Guido Gezelleplein 2 8970 Poperinge 75.10.02-225.02

Quintens Walter Torhoutsesteenweg 219 8400 Oostende 44.09.16-009.13

Vanhollebeke Caroline Elisabethlaan 85 8300 Knokke-Heist 61.0217-606.88

Vandamme Guido Caverstraat 14 V2A6 8490 Jabbeke 44.05.16-275.10

Vandamme Sofie Koninklijke Baan 225 8670 Koksijde 77.03.12-014.03

Vandenbussche Bert Dikkebusweg 88 8900 leper 79.03.21-117.60

Vandenbussche Herman Nieuwpoortstraat 14 8630 Veurne 49,10.02-367.90

" Vanneste Etienne Astridplein 11 8670 Oostduinkerke 40.04.28-343.73

Vermast Jan Normandiëlaan 20 8420 De Haan 59.12.20-357.75

Vienne Frank Minderbroederstraat 19 8000 Brugge 56.06.09-043.32

Wijnant Philip Leopoldlaan 7 8420 De Haan 56.08.19-363.08

Wijziging in het dagelijks bestuur:

Laverge Gaston, ondervoorzitter, neemt vrijwillig ontslag uit het dagelijks bestuur met ingang op 19/03/2015.

Defever Ignace is ondervoorzitter in het dagelijks bestuur met ingang op 19/03/2015.

Janssens Christiaan

bestuurder-secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
PROVINCIALE VERENIGING VAN HOTEL-, RESTAURAN…

Adresse
DE VIJF LIJNEN 15 8310 ASSEBROEK

Code postal : 8310
Localité : Assebroek
Commune : BRUGGE
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande