BANAKA

Association sans but lucratif


Dénomination : BANAKA
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 818.601.608

Publication

03/10/2013
ÿþM0D 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte er gIERGELEGtD

Ondernemingsnr : 0818.601.608 Benaming

{voluit) : BaNaKa

*13150 9

V, beh, aai Bet Staa

11

11

2 3 SE?. 2013

RECHTBANK VAN

KOOPHANDEL TE GENT

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

(verkort)

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Griendeplein 12, 9000 Gent

Onderwerp akte : Aanpassing statuten en wijziging maatschappelijke zetel

De algemene vergadering van 1 september 2013 heeft de zetelwijzing aanvaard.

De nieuwe maatschappelijke zetel zal met ingang van 1 september 2013 zich bevinden te:

" Dokter Dhaenenslaan 28, 9820 Merelbeke

De Algemene vergadering van 1 septemberl 2013 heeft het bijkomend kantooradres geschrapt. Het bijkomend kantooradres zal met ingang van 1 mei 2013 zich niet meer bevinden te:

" Sint-Kamielstraat 8, 9300 Aalst.

De Algemene vergadering van 1 septemberl 2013 heeft de huur van een opslagloods aanvaard.

Deze opslagloods zal met ingang van 1 juni 2013 zich bevinden te

.Fraterstraat 45  Loods Trepa nr.12

I. Algemeenheden

Artikel 1. Rechtsvorm

De vereniging is opgericht ais een entiteit met rechtspersoonlijkheid, inzonderheid als een vereniging zonder winstoogmerk (hierna vzw genaamd) zoals bedoeld in de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 (hierna genoemd de VZW-wet).

Artikel 2. Naam

De vzw draagt de naam BaNaKa.

Artikel 3. Zetel

De maatschappelijke zetel is gevestigd te 9820 Merelbeke, Dokter Dhaenenslaan 28, gelegen in het

gerechtelijke arrondissement Gent. De vzw huurt een bijkomende opslagplaats te 9820 Merelbeke,

Fraterstraat 45 loods 12.

Artikel 4, Duur

De vzw is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 5, Doel en activiteiten

De vzw heeft tot doel:

Het organiseren van activiteiten van allerlei aard, ondermeer kunstzinnige, creatieve, sportieve en avontuurlijke activiteiten voor kinderen. De vereniging organiseert hoofdzakelijk vakanties voor kinderen die in armoede leven. Daarnaast organiseert de vereniging activiteiten van allerlei aard, ondermeer kunstzinnige, creatieve, sportieve en avontuurlijke activiteiten voor kinderen, die hoofdzakelijk afkomstig zijn

Op de laatste blz van Luik B vermelden ; Recto : Naam en hoedanigheid van de instrurnenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

~ ' ~

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

uit gezinnen die leven in armoede. Als laatste werkt de vereniging rond participatie en emancipatie van kinderen, jongeren en adolescenten afkomstig uit maatschappelijk kwetsbare doelgroepen, De vzw mag daartoe alle handelingen verrichten die rechtstreeks of onrechtstreeks met de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen in verband staan, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk tcegelaten is en waarvan de opbrengsten ten allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet winstgevende doelstellingen,

in de werking aanvaard de vzw de principes en regels van de democratie en tevens de rechten van het kind en het Eurcpees verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden,

De vzw richt zich op jongeren uit het Nederlandstalig taalgebied en uit het tweetalig gebied Brussel-Hoofdstad.

Il. Leden en hun bijdrage

Artikel 6. Leden

De vzw bestaat uit vaste leden en toegetreden Ieden.Alle vaste leden vormen de Algemene vergadering waarbij een Raad van Bestuur wordt gekozen.

Alle deelnemers van de kampen en vrijwilligers zijn geen vaste of toegetreden leden van de vzw.

Steunende leden zijn geen vaste of toegetreden leden van de vzw. Deelnemers, vrijwilligers of steunende leden, die geen vast of toegetreden lid zijn, hebben geen rechten of plichten binnen de vzw.

Artikel 7. Organen

De vzw bestaat uit:

.een orgaan Algemene Vergadering bestaande uit de vaste leden

-een orgaan Raad van Bestuur gekozen door de Algemene Vergadering uit de vaste leden

*een orgaan Dagelijks Bestuur bestaande uit de bezoldigde functie van coördinator van de vzw

.het Adviserend Orgaan bestaande uit toegetreden leden van de vzw, de coördinator en de Raad van

Bestuur

Artikel 8, Bijdrage

De bestuursleden betalen geen jaarlijkse bijdrage.

Artikel 9. Ontslag

Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden, Het ontslag moet bij aangetekende brief aan de raad van bestuur meegedeeld wcrden, Het ontslag zal ten vroegste 30 dagen na dit schrijven ingaan.

Een ontslag gericht aan de Raad van Bestuur kan nooit geweigerd worden, Elk lid die uit de vereniging wenst te treden blijft gebonden aan de geheimhoudingsplicht verder beschreven.

Artikel 10. Beëindiging van het lidmaatschap en schorsing

De uitsluiting van een lid kan slechts door de Algemene Vergadering en met meerderheid van twee derden van de stemmen uitgesproken worden, Het orgaan Dagelijks Bestuur en heli orgaan Raad van Bestuur kan elk lid echter een tijdelijke schorsing opleggen tot op het moment van de eerstvolgende geplande Algemene Vergadering,

Artikel 11. Rechten

Geen enkel lid kan enige aanspraak laten gelden of uitoefenen op de activa van de vzw op grond van de enkele hoedanigheid van lid. Deze uitsluiting van rechten op de activa geldt te allen tijde: tijdens het lidmaatschap, bij beëindiging van het lidmaatschap om welke reden ook, bij ontbinding van de vzw, enz.

Artikel 12, Geheimhoudingsplicht

Elk vast lid van de vzw, elk toegetreden lid van de vzw, elke derde die op vraag van de vzw bepaalde handelingen uitvoert binnen de vzw en elke vrijwilliger die gebonden is door een vrijwilligersovereenkomst met de vzw is gebcnden aan de geheimhoudingsplicht.

De geheimhoudingsplicht is het verbod om bepaalde informatie openbaar te maken,

Aile beschreven personen of rechtspersonen zijn gehouden aan de geheimhoudingsplicht zoals vermeld in artikel 458 van het Strafwetboek.

"Geneesheren, heelkundigen, officieren van gezcndheid, apothekers, vroedvrouwen en alle andere personen die uit hoofde van hun staat of beroep kennis dragen van geheimen die hun zijn toevertrouwd en deze bekendmaken buiten het geval dat zij geroepen worden om in rechte (of voor een parlementaire onderzoekscommissie) getuigenis af te leggen en buiten het geval dat de wet hen verplicht die geheimen bekend te maken, worden gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met een geldboete tot 500 frank ."

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Ill. De Algemene Vergadering

Artikel 12. Samenstelling

De algemene vergadering is samengesteld uit de Raad Van Bestuur en aile vaste leden Elk bestuurslid kan zich schriftelijk laten vertegenwoordigen door een ander vast lid.

De Raad van Bestuur kan een derde de Algemene Vergadering laten bijwonen (voorbeeld boekhouder). Dit wordt steeds bij elke oproeping van de Algemene Vergadering vermeldt zoals bepaald in Artikel 14. Elk vast lid van de Algemene Vergadering kan zich verzetten tegen de deelname van deze derde aan de Algemene Vergadering. Dit dient binnen de 5 dagen na het versturen van de oproeping schriftelijk worden gemeld aan de Raad van Bestuur. Wanneer 1/4de van de vaste leden van de Algemene Vergadering verzet aantekent wordt het verzet aanvaard en kan deze derde de Algemene Vergadering niet bijwonen.

Artikel 13. Bevoegdheden

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

*Het wijzigen van de statuten;

+Het benoemen en ontslaan van bestuurders;

+Het eventueel benoemen en afzetten van de commissaris en het bepalen van diens bezoldiging;

" Het verlenen van kwijting aan de bestuurders en de commissaris;

+Het goedkeuren van de begrotingen en de rekeningen;

'Het ontbinden van de vereniging;

" Het uitsluiten van een lid;

" De omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

'Alle in de wet beschreven bevoegdheden toegeschreven aan het orgaan Algemene Vergadering.

De restbevoegdheid is voorbehouden aan de Raad van Bestuur.

Artikel 14. Vergaderingen

De Algemene Vergadering wordt bijeengeroepen door de Raad van Bestuur telkens als het doel of het

belang van de vereniging dit vereisen en ten minste één maal per jaar. De uitnodiging wordt minstens 8 dagen

voorafgaand aan de datum van de Algemene Vergadering naar alle leden verstuurd per gewone post en per e-

mail. De oproeping bevat de agendapunten. Na de bekendmaking van de dagorde kunnen punten worden

toegevoegd mits akkoord van 2/3 van de aanwezige leden.

bijzondere bijeenkomsten in een buitengewone Algemene Vergadering kunnen worden samengeroepen op

verzoek van minstens 1/5 van de leden. De uitnodiging wordt minstens 8 dagen voorafgaand aan de datum van

de Algemene Vergadering naar alle leden verstuurd.

Onderstaande punten moeten evenwel altijd expliciet in de agenda opgenomen worden:

-De wijzigingen van de statuten

-De uitsluiting van een lid

-Het ontslag van een bestuurder

-De ontbinding van een vereniging

Artikel 15. Quorum en stemming

Elke beslissing wordt genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige vaste leden.

De wijziging van de statuten vereist evenwel een beraadslaging in, een vergadering die voldoet aan een quorum van 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Ingeval op de eerste vergadering minder dan 2/3 van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden die geldig kan beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen de 15 dagen volgend op de eerste vergadering gehouden worden. De beslissing wordt geacht aanvaard te zijn indien ze wordt goedgekeurd door 2/3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Enkel wanneer de statutenwijziging betrekking heeft op het doel of de doeleinden vereist ze een meerderheid van 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Artikel 16, Inzagerecht

De besluiten van de Algemene Vergadering worden gebundeld en bewaard op de maatschappelijke zetel van de vereniging. Zij zijn voor de vaste leden ter inzage beschikbaar en de vaste leden kunnen op hun aanvraag een afschrift ontvangen.

IV. De raad van bestuur

Artikel 17. Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van bestuur van minstens drie en maximum vijftien personen, leden van de vereniging en benoemd door de algemene vergadering. De raad van bestuur verkiest onder zijn leden een voorzitter en een secretaris, Deze bestuurders zijn afzonderlijk gemachtigd om poststukken, postassignaties, aangetekende brieven en dergelijke, gericht aan dé vereniging in ontvangst te nemen.

Artikel 18. Benoeming en ontslag

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

M0a 2.2

De bestuurders worden door de Algemene Vergadering benoemd voor een onbepaalde termijn. Zij zijn te allen tijde afzetbaar door de Algemene Vergadering. Ieder lid van de Raad van Bestuur kan ook zelf ontslag nemen als bestuurder door kennisgeving, hetzij schriftelijk hetzij per e-mail, aan de Raad van Bestuur. Bij ontslag, schorsing of overlijden van een bestuurder zal, in overeenstemming met artikel 19, de eerstvolgende Algemene Vergadering in zijn vervanging voorzien, voor de nog lopende periode, Inmiddels kan de Raad van Bestuur in zijn midden een bestuurder aanduiden die

tijdelijk de opengevallen functie waarneemt.

Artikel 19, Vergaderingen, beraadslaging, beslissing

De Raad van Bestuur kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. Bij staking van stemmen wordt een tweede stemming gehouden. Geeft deze geen uitsluitsel dan worden de stemmen van de voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester weerhouden. Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de leden.

Artikel 20, Bevoegdheden

De Raad van Bestuur heeft de meest uitgebreide machten. Hij mag onder meer, zonder dat deze opsomming beperkend is en zonder afbreuk te doen aan alle andere machten voortvloeiend uit de wet of de statuten alle daden en overeenkomsten stellen en afsluiten, schikkingen treffen, compromissen sluiten, roerende en onroerende goederen verwerven, ruilen, verkopen, onroerende goederen of rechten met een hypotheek bezwaren, leningen afsluiten, alle legaten, subsidies, schenkingen en overdrachten aanvaarden. De Raad van Bestuur kan een huishoudelijk reglement van de vzw opstellen waarin de nadere regels voor de werking van de vereniging zijn vastgelegd.

Artikel 21. Vertegenwoordiging

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt als college de vzw in alle handelingen in en buiten rechte. Hij vertegenwoordigt de vereniging door de meerderheid van zijn leden, Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur als college wordt de vzw in en buiten rechte eveneens vertegenwoordigd door twee personen: de voorzitter en hetzij de ondervoorzitter, hetzij de secretaris, hetzij de penningmeester , die gezamenlijk handelen. De Raad van Bestuur of de bestuurders die conform deze statuten de vzw vertegenwoordigen kunnen gevolmachtigden van de vzw aanstellen. De gevolmachtigden verbinden de vzw binnen de perken van de hun verleende volmacht.

Artikel 22. Bekendmakingvereisten

De benoeming van de leden van de Raad van Bestuur en hun ambtsbeëindiging wordt openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel, en van een uittreksel daarvan bestemd om in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad te worden bekendgemaakt. Uit de stukken moet blijken of de personen die de vzw vertegenwoordigen, de vzw ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel ais college verbinden.

V. Dagelijks bestuur

Artikel 23. Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een dagelijks bestuur. Dit dagelijks bestuur bestaat uit de bezoldigde coördinator van de vzw. Het dagelijks bestuur is gemachtigd om poststukken, postassignaties, aangetekende brieven en dergelijke, gericht aan de vereniging in ontvangst te nemen.

Het dagelijks bestuur is ook gemachtigd om de bestuurshandelingen te verrichten die van gering belang zijn of die door de snelle oplossing geen optreden van de Raad van Bestuur verantwoorden.

Het dagelijks bestuur is tevens gemachtigd om een lid, toegetreden lid of dagelijks bestuur te schorsen in afwachting van een vergadering van de Raad van Bestuur. Tussen de datum van de schorsing en de eerst komende vergadering van de Raad van Bestuur mag niet langer dan één maand verstrijken.

Artikel 24, Benoeming en ontslag

Het dagelijks bestuur wordt door de Algemene Vergadering benoemd door middel van de benoeming als voltijds coördinator en dit voor een onbepaalde termijn. Zij zijn te allen tijde afzetbaar door de algemene vergadering uit de functie van Dagelijks Bestuur. Ieder lid van het dagelijks bestuur kan ook zelf ontslag nemen ais bestuurder door kennisgeving, hetzij schriftelijk hetzij per e-mail, aan de raad van bestuur. Bij ontslag, schorsing of overlijden van een bestuurder zal, in overeenstemming met artikel 19, de eerstvolgende algemene vergadering in zijn vervanging voorzien, voor de nog lopende periode, Inmiddels kan het dagelijks bestuur in zijn midden een bestuurder aanduiden die tijdelijk de opengevallen functie waarneemt.

Voor het ontslag als coördinator geldt in beide richtingen enkel de wettelijke rechten en plichten.

Artikel 25. Vergaderingen, beraadslaging, beslissing

Het dagelijks bestuur kan geldig beslissingen nemen door aanwezigheid van zijn of haar persoon. Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dal ter inzage zal zijn van de leden.. Het dagelijks bestuur dient alle beslissingen te verantwoorden op de eerst komende Raad van Bestuur. Financiële transacties vanaf een bedrag van 500 euro dient echter wel goedgekeurd worden door de eerst komende Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 26. Bevoegdheden

Het Dagelijks Bestuur treedt op voor beslissingen en taken die de dagdagelijkse werking dienen te

garanderen,

VI. Adviserend Raad

Artikel 27. Samenstelling

De vereniging heeft tevens een orgaan, genoemd de Adviserende Raad. De Adviserende Raad wordt bestuurd door het orgaan Coördinatie Team, De Adviserende Raad bestaat uit toegetreden leden.

De Adviserende Raad is gemachtigd om over alle rechten en plichten van de Raad van Bestuur raadgevingen te formuleren. De Adviserende Raad is gemachtigd om voorstellen te formuleren. De Adviserende Raad is gemachtigd om alle taken, in opdracht van de Raad van Bestuur, uit te voeren. Deze opdrachten worden vastgesteld door de Raad van Bestuur.

Artikel 24. Benoeming en ontslag

De Adviserende Raad moet minimum uit vijftien toegetreden of vaste leden bestaan. Bij de opstart van het orgaan Adviserende Raad kiest de Raad van Bestuur de eerste vijf toegetreden leden.

Kandidaten kunnen hun kandidatuur schriftelijk via het standaard formulier, te vinden op het forum van BaNaKa, indienen bij de Adviserende Raad.

Opdat een Adviserende Raad op een geldige wijze een beslissing kan nemen over de toetreding van een nieuw toegetreden lid moet tenminste 2/3de van de Adviserende Raad aanwezig zijn.

Om de toetreding te kunnen aannemen is tenminste 75% van de stemmen vereist. Hetzelfde aantal is vereist in geval van uittreding van een toegetreden lid.

Men kan toegetreden lid worden tot de Adviserende Raad voor onbepaalde tijd. Zij zijn te allen tijde afzetbaar door de Algemene Vergadering, door de Raad van Bestuur of door de Adviserende Raad. Ieder lid van de Adviserende Raad door kennisgeving, hetzij schriftelijk hetzij per e-mail, aan de raad van bestuur. Bij ontslag, schorsing of overlijden van een toegetreden lid, in overeenstemming met artikel 24, de eerstvolgende vergadering in zijn vervanging voorzien, voor de nog lopende periode.

De Adviserende Raad kiest uit zijn leden van het Coördinatie Team een voorzitter, een penningmeester en een secretaris.

De Penningmeester en de Secretaris dienen zich te verantwoorden tegenover het Coördinatie Team.

Artikel 25. Vergaderingen, beraadslaging, beslissing

Opdat een Adviserende Raad op een geldige wijze een beslissing kan nemen moet tenminste 2/3de van de Adviserende Raad aanwezig zijn. Om een beslissing te kunnen aannemen is tenminste 75% van de stemmen vereist. Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de leden. De Adviserende Raad dient elle beslissingen te verantwoorden aan het Coördinatie Team, Financiële transacties vanaf een bedrag van() euro djenen echter wel goedgekeurd worden door het Coördinatie Team.

Artikel 26. Bevoegdheden

De Adviserende Raad heeft een louter adviserende werking. De Adviserende Raad kan enkel optreden in naam van de vzw in opdracht van het Coördinatie Team. De Adviserende Raad kan enkel beslissingen of bevoegdheden van de vzw opnemen in opdracht van het Coordinatie Team. Alle opdrachten, beslissingen of bevoegdheden dienen te worden neergeschreven in een notulen register.

VII. Coördinatie Team

Artikel 27. Samenstelling

De vereniging heeft tevens een orgaan, genoemd Coördinatie Team. Het Coördinatie Team wordt bestuurd door het orgaan de Raad van Bestuur. Het Coördinatie Team bestaat uit verkozen toegetreden leden van de Adviserende Raad, de Raad van Bestuur en het Dagelijks Bestuur.

Het Coördinatie Team is gemachtigd om over alle rèchten en plichten van de Raad van Bestuur raadgevingen te formuleren. Het Coördinatie Team is gemachtigd om voorstellen te formuleren. Het Coördinatie Team is gemachtigd om alle taken, in opdracht van de Raad van Bestuur, uit te voeren. Deze opdrachten worden vastgesteld door de Raad van Bestuur. Het Coördinatie Team is gemachtigd om de Adviserende Raad te vertegenwoordigen op de Raad van Bestuur, de Algemene Vergadering of naar derden.

Artikel 24. Benoeming en ontslag

Het Coördinatie Team moet minimum uit 8 toegetreden of vaste leden bestaan, Naast de Raad van Bestuur en het Dagelijks Bestuur kan het Bestuur bestaat uit extra toegetreden leden uit de Adviserende Raad. Kandidaten kunnen hun kandidatuur schriftelijk indienen bij het Coördinatie Team, Bij het ontbreken van voldoende leden Coördinatie Team dient hun kandidatuur te worden ingediend bij de Raad Van Bestuur. De Adviserende Raad stemt over de extra toegetreden leden als Coördinatie Team.

Opdat een Adviserende Raad op een geldige wijze een beslissing kan nemen over de toetreding van een nieuw toegetreden bestuurslid moet tenminste 2/3de van de Adviserende Raad aanwezig zijn.

Om de toetreding te kunnen aannemen is tenminste 75% van de stemmen vereist. Hetzelfde aantal is vereist in geval van uittreding van een toegetreden bestuurslid.

MoD 2.2

Luik B - Vervolg

Men kan toegetreden lid worden tot het Coördinatie Team voor onbepaalde tijd. Zij zijn te allen tijde afzetbaar door de Algemene Vergadering, door de Raad van Bestuur of door de Adviserende Raad. Ieder lid van het Coördinatie Team door kennisgeving, hetzij schriftelijk hetzij per e-mail, aan de raad van bestuur. Bij ontslag, schorsing of overlijden van een toegetreden lid, in overeenstemming met artikel 24, de eerstvolgende vergadering in zijn vervanging voorzien, voor de nog lopende periode.

Het Coördinatie Team kies uit zijn toegetreden Bestuursleden een voorzitter en een secretaris.

Als toegetreden Bestuurslid van het Coördinatie Team dient men op minimum 6 vergaderingen per jaar aanwezig te zijn. Een Bestuurslid Adviserende Raad kan worden verontschuldigt door een medisch attest gericht aan de Raad van Bestuur.

Als vast Bestuurslid van het Coördinatie Team dient men op minimum 1 op de 6 vergaderingen per jaar aanwezig te zijn. Er dient echter minimum één vast !id per vergadering aanwezig te zijn.

Artikel 25. Vergaderingen, beraadslaging, beslissing

Opdat het Coördinatie Team op een geldige wijze een beslissing kan nemen moet tenminste 2/3de van het Coördinatie Team aanwezig zijn. Om een beslissing te kunnen aannemen is tenminste 75% van de stemmen vereist, Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de leden. Het Coördinatie Team dient alle beslissingen te verantwoorden aan de Raad van Bestuur. Financiële transacties dienen echter wel goedgekeurd te worden door min. 2 toegetreden leden van het Coördinatie Team. Transacties vanaf een bedrag van 250 euro dienen goedgekeurd te worden door min. 4 toegetreden of vaste leden van het Coördinatie Team. Financiële transacties vanaf een bedrag van 500 euro dienen echter wel goedgekeurd te worden door de Raad van Bestuur.

Artikel 26. Bevoegdheden

Het Coördinatie Team heeft een louter adviserende werking, Het Coordinatie Team kan enkel optreden in naam van de vzw in opdracht van de Raad van Bestuur of het Dagelijks Bestuur. Het Coördinatie Team kan enkel beslissingen of bevoegdheden van de vzw opnemen in opdracht van het Dagelijks Bestuur of de Raad van Bestuur. Alle opdrachten, beslissingen of bevoegdheden dienen te worden neergeschreven in een notulen register.

Het Coördinatie Team is echter wel gemachtigd om de Adviserende Raad te vertegenwoordigen. Het Coördinatie Team is ook gemachtigd om bestuurshandelingen te verrichten die van gering belang zijn of die door de snelle oplossing geen optreden van het Dagelijks Bestuur of van de Raad van Bestuur verantwoorden.

Het Coördinatie Team is tevens gemachtigd om een toegetreden lid of een vrijwilliger te schorsen in afwachting van een beslissing door het Dagelijks Bestuur of door een vergadering van de Raad van Bestuur. Deze beslissing dient echter wel genomen te worden door minimum 2 leden van het Coordinatie Team, Tussen de datum van de schorsing en de beslissing van het Dagelijks Bestuur of de eerst komende vergadering van de Raad van Bestuur mag niet langer dan 48 uur verstrijken,

V. begroting en rekeningen

Artikel 23.

Ieder jaar op 31 december wordt de jaarrekening van het verlopen jaar afgesloten en wordt de begroting voor het volgend jaar opgemaakt. De eerste jaarrekening za! afgesloten worden op 31 december 2010. De Raad van Bestuur legt de jaarrekening en de begroting ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering v66r 15 december van het volgend jaar.De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 van de VZW-wet en de uitvoeringsbesluiten.

De jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden op de griffie van de rechtbank van koophandel.

VI. Ontbinding en vereffening ,

Artikel 24.

Bij ontbinding van de vereniging wijst de algemene vergadering een vereffenaar aan, waarvan zij de opdracht omschrijft. Ingeval van ontbinding en vereffening beslist de algemene vergadering over de bestemming van het vermogen van de vzw dat zal worden toegekend aan een andere vereniging zonder winstoogmerk met een gelijkaardig of verwant doel, werkzaam in België, Alle beslissingen betreffende de ontbinding, de vereffeningvoorwaarden, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, de afsluiting van de vereffening en de bestemming van het actief worden neergelegd op de griffie en bekendgemaakt in de bijlage bij het Belgisch Staatsblad.

,. ddlie

/~ r ~~ Dokter Dhaenenslaan 28

" - ( ~ ?/ 9820 Merelbeke

/'~~ ~ ( ~ tel: 0468/167.089

I~s% ~n~ ` ~ info@banaka.be www.ba.naka.be

~H. R.: 0818.601.608

Bank : 068-8891514-36

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

vzw BaNaKa

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

behouden aan het Belgisch Staatsblad

23/01/2012
ÿþOndernemingsar : 0818.601.608

Benaming

(voluit) : VZW BaNaKa

(verkortº%:

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Dokter André Gofl'aertstraat 26 9300 AALST

Onderwerp akte : Wijzingen Raad Van Bestuur, Maatschappelijke zetel en Statuten

De Algemene Vergadering van 1 september 2011 heeft het ontslag aanvaard van de volgende bestuurders met ingang van 1 september 2011:

Kristof Van Poucke, geboren op 25 augustus 1979, wonende te 9180 Moerbeke-Waas, Varenstraat 24.

Mieke De Ley, geboren op 3 februari 1978 , wonende te 9000 Gent, Sint-Machariusstraat 38.

De huidige raad van bestuur is vanaf 1 november 2011 als volgt samengesteld:

De Smet Lars, geboren te Aalst op 27/12/1983, wonende te 9820 Merelbeke, Dokter Dhaenenslaan 28.

Schepens Els Liselotte, geboren te Wetteren op 18 oktober 1986, wonende te 9820 Merelbeke, Dokter Dhaenenslaan 28.

De Smet Sven, geboren te Aalst op 20 september 1974, wonende te 9300 Aalst, Kerkhoflaan 52. Vandenbossche Marleen, geboren te Aalst op 4 maart 1953 , wonende te 9300 Aalst, Sint-Kamielstraat 8. De Raad van Bestuur heeft onder zijn leden volgende functies verdeeld en in functie benoemd.

De Smet Lars, voorzitter, geboren te Aalst op 27/12/1983, wonende te 9820 Merelbeke, Dokter Dhaenenslaan 28.

Schepens Els Liselotte, ondervoorzitter, geboren te Wetteren op 18 oktober 1986, wonende te 9820 Merelbeke, Dokter Dhaenenslaan 28.

De Smet Sven, secretaris, geboren te Aalst op 20 september 1974, wonende te 9300 Aalst, Kerkhoflaan 52.

Vandenbossche Marleen, bestuurslid, geboren te Aalst op 4 maart 1953 , wonende te 9300 Aalst, Sint-Kamielstraat 8.

De Algemene vergadering van 1 november 2011 heeft de zetelwijzing aanvaard. De nieuwe maatschappelijke zetel zal met ingang van 1 november 2011 zich bevinden te

Griendeplein 12 9000 Gent

De Algemene vergadering van 1 november 2011 heeft het bijkomend kantooradres aanvaard. Het bijkomende kantooradres zal met ingang van 1 november 2011 zich bevinden te : Dokter Dhaenenslaan 28, 9820 Merelbeke.

De Algemene vergadering van 1 november 2011 heeft het bijkomend kantooradres aanvaard.Het bijkomend kantooradres zal met ingang van 1 november 2011 zich bevinden te : Sint-Kamlelstraat 8, 9300 Aalst.

Op de 'aatste blz van Luik B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(ojn(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso . Naam en handtekening

MOD 2.2

"".

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

r r.

1111 II*Ii11101j11,111!11.1111 iu

Voor-ehouden j aan het 9et.e ~. _i_rh MOD 2.2

Staatsblad Luik B - Vervolg

De statuten van vzw BaNaKa, ondernemingsnummer 0818.601.608, zoals deze na neerlegging van de akte ter griffie te Dendermonde op 19 januari 2010 gedaan zijn blijven ongewijzigd op uitzondering van de volgende titels:



I. Algemeenheden

Artikel 1. Rechtsvorm ongewijzigd

Artikel 2. Naam ongewijzigd

Artikel 3. Zetel

De maatschappelijke zetel is gevestigd te Griendeplein 12, 9000 Gent

Het kantooradres is gevestigd te Dokter Dhaenenslaan 28 9820 Merelbeke. Het tweede kantooradres is gevestigd te Sint-Kameelstraat 8, 9300 Aalst.

Artikel 4. Duur ongewijzigd

Artikel 5. Doel en activiteiten

De vzw heeft tot doel:

Het organiseren van activiteiten van allerlei aard, ondermeer kunstzinnige, creatieve, sportieve en

avontuurlijke activiteiten voor kinderen.

De vereniging organiseert hoofdzakelijk vakanties voor kinderen die in armoede leven.

" 4

1.. Daarnaast organiseert de vereniging activiteiten van allerlei aard, ondermeer kunstzinnige, creatieve,

' sportieve en avontuurlijke activiteiten voor kinderen, die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit gezinnen die leven

in armoede.

Als laatste werkt de vereniging rond participatie en emancipatie van kinderen, jongeren en adolescenten

e afkomstig uit maatschappelijk kwetsbare doelgroepen.

De vzw mag daartoe alle handelingen verrichten die rechtstreeks of onrechtstreeks met de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen in verband staan, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk toegelaten is en waarvan de opbrengsten ten allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-winstgevende doelstellingen.

Il. Leden en hun bijdrage

Artikel 6.

0

M De vzw bestaat uit een Raad van Bestuur en leden. Alle deelnemers van de kampen en vrijwilligers zijn

geen effectieve leden van de vzw. Niet effectieve leden die expliciet een aanvraag tot lid hebben ingediend en

,c waarbij deze aanvraag werd goedgekeurd door de Raad van Bestuur kunnen lid worden van de vzw. De raad

van bestuur bestaat uit al deze leden en de bestuursleden.

Artikel 7. ongewijzigd

Artikel 8. ongewijzigd

Artikel 9. ongewijzigd

Artikel 10. ongewijzi gd

VI. Ontbinding en vereffening

Artikel 24.ongewijzigd.

Op :le laatste bkz. van Luik B vermelden Recto - Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de persoioin(en)

bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

el

cà Artikel 11. ongewijzigd

III. De algemene vergadering Artikel 12. ongewijzigd Artikel 13. ongewijzigd Artikel 15. ongewijzigd

:r.73 Artikel 16. Inzagerecht

IV. De raad van bestuur Artikel 17. ongewijzigd Artikel 18. ongewijzigd Artikel 19. ongewijzigd Artikel 20. ongewijzigd Artikel 21. ongewijzigd Artikel 22. ongewijzigd

V. Begroting en rekeningen

Artikel 23. ong ewijzigd

Coordonnées
BANAKA

Adresse
GRIENDEPLEIN 12 9000 GENT

Code postal : 9000
Localité : GENT
Commune : GENT
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande