BELGIAN LACROSSE FEDERATION, AFGEKORT : BLF

Association sans but lucratif


Dénomination : BELGIAN LACROSSE FEDERATION, AFGEKORT : BLF
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 821.678.486

Publication

03/06/2013
ÿþFARD 22

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

log

+i rimzi3ç~g

2 3 MEI 2013

GRIFFIE RECHTBANK van

KOOPHAND ~ - ECHELEN

111111

*13083972*

Ondememingsnr : 821.678.486

Benaming

(voluit) : BELGIAN LACROSSE FEDERATION

(verkort) : BLF

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Bisschopstraat 13 bus 702, 9050 Ledeberg

Onderwerp akte : Wijziging in de samenstelling van de raad van bestuur maatschappelijke zetel

Op de algemene vergadering van 8 mei 2013, gehouden te Machelen, werden als bestuurder ontslagen:

De Heer Kristof De Smet, wonende te Kluizesiraat 3, 2500 Lier

De Heer Kevin De Smet, wonende te Leuvensebaan 37, 2580 Putte

De Heer Kevin Monsieur, wonende te Mosten 35, 9255 Buggenhout

Tevens werden tot bestuurder benoemd:

De Heer Berten Luypaert, geboren te Dendermonde op 19 februari 1985 en wonende te Stationstraat

261001, 9280 Lebbeke, als penningmeester

Mejuffrouw Séraphine Aelterman, geboren te Gent op 14 april 1988 en wonende te Bisdomkaai 17, 9000

Gent, als bestuurder

waardoor de Raad van Bestuur nu als volgt is samengesteld:

Algemeen voorzitter. Jan Van Cauwenberge

Secretaris: Koen Declercq

Penningmeester, Berten Luypaert

Bestuurder Séraphine Aelterman

Tevens werd de maatschappelijke zetel gewijzigd in Bisschopstraat 13 bus 702, 9050 Ledeberg. Ledeberg, 20 mei 2013

Jan Van Cauwenberge

Algemeen voorzitter

Belgian Lacrosse Federation

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notarts, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

11/03/2015
ÿþ MOd 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2015 - Annexes du Moniteur belge



NEERGELEGD

2 7 f EB, 2015

RFF~yy~~ N#C VAN

KoROEFe _EL. TE GENT

Ondernemingsar : 821.678.486

Benaming

(voluit) : Belgian Lacrosse Federation

(verkort) : BLF

Rechtsvorm : vzw

Zetes : Bisschopstraat 13 bus 702, 9050 Ledeberg

Onderwerp akte : Wijziging statuten + ontslagen en benoemingen

In de Algemene Vergadering van 31/01/2014 te Gent werden de statuten integraal gewijzigd als volgt:

Artikel 1. Naam, zetel en duur

1.De vereniging draagt de naam Belgian Lacrosse Federation en werd opgericht op 22 december 2009

conform de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale

verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, zoals gewijzigd door de wetten van 2 mei 2002, van 16

januari 2003, van 22 december 2003, van 9 juli 2004 en van 27 december 2004 (hierna genoemd "VZW-wet").

De naam van de vzw moet voorkomen op aile akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven,

orders en andere stukken uitgaande van de vereniging, onmiddellijk gevolgd of voorafgegaan door de woorden

"vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "vzw', met nauwkeurige aanwijzing van de zetel.

2.De vereniging behoudt zich het recht voor om in alle akten, facturen, uitgaven en andere stukken,

uitgaande van de vereniging de verkorte benaming "BLF" te gebruiken.

3.De BLF is een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid.

4.De zetel van de BLF is gevestigd te Bisschopstraat 13 bus 702, 9050 Ledeberg in het gerechtelijk

arrondissement van Gent. Alle stukken voorgeschreven door de Wet worden neergelegd in het dossier

bijgehouden op de griffie van de rechtbank van koophandel van het voornoemd gerechtelijk arrondissement. De

zetel raag verplaatst worden naar elke andere plaats binnen België bij beslissing van de Raad van Bestuur,

bekrachtigd door de Algemene Vergadering.

5.De BLF is opgericht voor onbepaalde tijd en kan een einde nemen wanneer de Algemene Vergadering

hier unaniem over beslist of het minimum aantal leden niet meer bereikt wordt.

Artikel 2. Doel

1.De BLF stelt zich ten doel het bevorderen en doen beoefenen van de sport lacrosse in al zijn

verschijningsvormen,

2.De BLF tracht haar doel onder meer te bereiken door:

a.het organiseren van wedstrijden en competities

b.het lidmaatschap van nationale en internationale organisaties.

Artikel 3. Leden

1.De BLF kent als leden:

a.Effectieve leden

b.Toegetreden leden

2.Effectieve leden zijn verenigingen en stichtingen, die toegelaten zijn door de Raad van Bestuur en bekrachtigd door de Algemene Vergadering. Zij hebben stemrecht op de Algemene Vergadering. Zij worden verder ook aangeduid als 'clubs' of kortweg 'leden'.

3.Toegetreden leden zijn

a.de individuele leden van deze verenigingen, behoudens de leden aan wie toelating geweigerd wordt door

de Raad van Bestuur.

b.lndividuele leden die zich rechtstreeks bij de BLF wensen aan te sluiten.

Zij hebben het recht aanwezig te zijn op Algemene Vergaderingen, maar hebben geen spreek- of stemrecht.

4.AIs effectief lid kan tot de BLF toetreden, iedere vereniging die werd opgericht onder het V.Z.W. statuut en

als doelstelling heeft het bevorderen van de sport lacrosse in al zijn vormen, en die door de Raad van Bestuur

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Y .,Ï M0D2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2015 - Annexes du Moniteur belge als dusdanig wordt aanvaard. De Raad van Bestuur zal zich bij het nemen van haar beslissing houden aan de

voorschriften beschreven in dit artikel.

De aanvraag tot lidmaatschap van een effectief lid dient per schrijven aan de Raad van Bestuur gericht te

worden met vermelding van naam, rechtsvorm en adres van de maatschappelijke zetel van de verzoeker en

van de redenen waarom de verzoeker meent in aanmerking te komen als lid. De Raad van Bestuur beslist over

de toelating tot de vereniging uiterlijk 1 maand nadat het verzoek hem heeft bereikt en geeft hieromtrent

schriftelijk bericht aan de verzoeker. Slechts indien hij de toetreding van een kandidaat vast [id weigert moet zijn

motivering kenbaar gemaakt worden aan de verzoeker. Tegen zijn beslissing staat enkel voor een kandidaat

effectief lid beroep open bij de eerstvolgende Algemene Vergadering. Dit beroep moet worden ingediend bij de

Raad van Bestuur binnen de maand na de kennisgeving van de weigering.

Om aanvaard te worden als club, dient een vereniging aan volgende voorwaarden te voldoen:

a.Een verzoek tot aanvaarding, een aangifte van clubbestuur en de statuten van de vereniging indienen bij

de BLF.

b.Zich schriftelijk akkoord verklaren met de statuten en reglementen van de BLF.

c.Geen naam of titel aannemen die al door een andere club gevoerd wordt.

d.Politieke benamingen en/of benamingen welke uitsluitend bestaan uit een handelsnaam zijn evenmin

toegelaten.

e.De bestuursleden moeten meerderjarig zijn.

f.Bij aanvaarding ontvangt de club een stamnummer; zij erkent daarbij impliciet de BLF als gestelde

overheid.

5.Behalve in deze statuten kunnen aan de leden verplichtingen worden opgelegd bij reglement of bij besluit

van een orgaan.

6.De leden van de BLF zijn verplicht:

a.de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar organen na te

leven

b.de belangen van de vereniging of één van haar organen niet te schaden

7.De Raad van Bestuur houdt een ledenregister bij. In dit register worden alleen gegevens bijgehouden die

de Raad van Bestuur nodig acht om de werking vlot te laten functioneren,

8.De BLF bestaat uit minstens 3 effectieve leden.

9.De BLF vraag lidgeld aan haar clubs op basis van hun aantal toegetreden leden ingeschreven bij de BLF.

Het maximum bedrag lidgeld per toegetreden lid mag ¬ 300 per jaar niet overschrijden.

Artikel 4. Rechten en verplichtingen

1.Effectieve leden van de BLF zijn verplicht:

a.De statuten en reglementen van de BLF en de besluiten van organen na te leven;

b.De belangen van de BLF en/of de sport lacrosse in het algemeen niet te schaden;

c.De statuten, reglementen en besluiten van een internationale organisatie waarbij de BLF is aangesloten

ne te leven;

d.Alle overige verplichtingen welke de BLF in naam of ten behoeve van de leden aangaat of welke uit het

lidmaatschap van de BLF voortvloeien, te aanvaarden en na te komen.

2.Toegetreden leden zijn gehouden aan de reglementen opgelegd door de BLF,

3.De Raad van Bestuur is bevoegd aan de leden verplichtingen van financiële en andere aard op te leggen

en ook om verbintenissen aan het lidmaatschap te verbinden.

Artikel 5. Tuchtrechtspraak

1.AIle leden (effectieve en toegetreden) van de BLF zijn onderworpen aan de tuchtrechtspraak van de BLF.

2.De tuchtrechtspraak in de BLF is onafhankelijk en geschiedt door de Tuchtcommissie en de Commissie

van Beroep volgens het Tuchtreglement van de BLF, Het lidmaatschap van de Tuchtcommissie en van de

Commissie van Beroep is onverenigbaar met het lidmaatschap van de Raad van Bestuur.

3.Het Tuchtreglement regelt de wijze van benoeming van de leden van de Tuchtcommissie en van de

Commissie van Beroep, hun samenstelling, de bevoegdheden en werkwijze, alsmede de overtredingen, de op

te leggen straffen, de procesgang en de rechten en verplichtingen van het in overtreding zijnde lid. Het

Tuchtreglement wordt opgesteld respectievelijk gewijzigd door de Raad van Bestuur en aanvaard of geweigerd

door de Algemene Vergadering bij gewone meerderheid van stemmen.

4.Een overtreding is elk handelen of nalaten:

a.Dat in strijd is met de statuten en reglementen of met een besluit van een orgaan;

b.Dat de belangen van de BLF of van een lid schaadt;

5.De uitspraak van de tuchtcommissie en  na een ingesteld beroep - van de commissie van beroep, is

bindend.

6.Indien een beslissing van de tuchtcommissie of van de commissie van beroep tot gevolg heeft dat een

gedane uitspraak geheel of gedeeltelijk wordt vernietigd of gewijzigd, kan daaraan door een lid noch door

derden tegenover de BLF enig recht op schadeloosstelling worden ontleend. Evenmin kan beslist worden een

evenement of wedstrijd geheel of gedeeltelijk opnieuw te laten plaatsvinden, tenzij nadien door de burgerlijke

rechter anders geoordeeld wordt.

7.Een wijziging aan het Tuchtreglement kan door elk lid worden voorgesteld ten minste 1 maand voor een

Algemene Vergadering.

Artikel 6, Einde lidmaatschap

1.Het lidmaatschap van een effectief lid eindigt automatisch door het eindigen van zijn bestaan, zijn

opzegging of uitsluiting.

c

Mn 2.2

Q.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

2.Elk effectief lid kan te allen tijde ontslag nemen uit de vereniging mits het opsturen van een aangetekend schrijven aan de Raad van Bestuur.

3,Een effectief lid kan worden uitgesloten door de Algemene Vergadering met een meerderheid van twee derden van de stemmen, In afwachting van de beslissing over de uitsluiting van een effectief lid, kan de Raad van Bestuur het lidmaatschap schorsen van een lid dat

a.de verplichtingen, opgelegd aan de leden in artikel 5 lid 4 op ernstige wijze schendt;

b.ondanks schriftelijke aanmaning, in gebreke blijft zijn financiële en/of administratieve verplichtingen tegenover de vereniging na te komen.

De schorsing zal per aangetekende brief worden meegedeeld aan het betrokken vast lid. Zij kan maximaal zes weken duren, binnen welke termijn de Algemene Vergadering moet bijeenkomen om over de uitsluiting te beslissen, Op deze bijeenkomst van de Algemene Vergadering behoudt het betrokken vast lid al zijn lidmaatschapsrechten. Besluit de Algemene Vergadering niet tot uitsluiting over te gaan, dan vervalt van rechtswege de schorsing van het vaste lid en wordt deze geacht nooit te hebben plaatsgehad.

4.Ontslagnemende of uitgesloten effectieve leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van gestorte bijdragen of gedane inbrengen.

5.Indien een club zijn bestaan voortijdig beëindigt, of zijn lidmaatschap opzegt blijven al haar toegetreden leden lid van de BLF tot de termijn van hun lidmaatschap vervalt.

Artikel 7. De Raad van Bestuur

1.De Raad van Bestuur bestaat uit ten minste drie meerderjarige personen die uit de toegetreden leden door de Algemene Vergadering worden benoemd.

2.De Raad van Bestuur kent in ieder geval een voorzitter, secretaris en penningmeester.

3.De voorzitter wordt in functie benoemd. De overige functies worden door de leden van de Raad van Bestuur in onderling overleg verdeeld.

4.Het lidmaatschap van de Raad van Bestuur is niet verenigbaar met het lidmaatschap van de Tuchtcommissie of de Commissie van Beroep, noch met het lidmaatschap van de Kascommissie.

5.Leden van de Raad van Bestuur kunnen tot tenminste drie weken voor de Algemene Vergadering kandidaat worden gesteld door de Raad van Bestuur of tenminste vier leden.

6.Leden van de Raad van Bestuur worden benoemd voor onbepaalde duur en treden in functie de dag na hun benoeming.

7.Indien een bestuurder ontslag neemt of ontslagen wordt, kan de raad van bestuur een bestuurder ad interim aanduiden die het takenpakket tijdelijk opvolgt en de vergaderingen van de raad van bestuur bijwoont. De eerstkomende Algemene Vergadering benoemt een bestuurder voor de invulling van het mandaat.

8.Een lid van de Raad van Bestuur kan, ook al is hij voor onbepaalde tijd benoemd, te allen tijde door de Algemene Vergadering worden ontslagen of geschorst voor een door de Algemene Vergadering bepaalde tijd. Deze beslissingen worden genomen met een twee derden meerderheid. De schorsing eindigt op één van volgende wijzen: einde van de schorsingstermijn, besluit tot opheffing van de schorsing of ontslag van het bestuurslid. Het besluit tot opheffing van de schorsing kan alleen genomen worden door de Algemene Vergadering met een twee derden meerderheid,

9.Het lidmaatschap van de Raad van Bestuur eindigt door overlijden, ontslag of benoeming tot lid van de Tuchtcommissie of Beroepscommissie,

Artikel 8. Taken en bevoegdheden Raad van Bestuur

1.Het dagelijks bestuur bestaat uit de voorzitter, de secretaris en de penningmeester en is belast met de dagelijkse leiding van de BLF.

2,De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte, Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van deze die door de wet uitdrukkelijk aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden. De raad kan zelfs daden van beschikking steilen met inbegrip van, onder meer, het vervreemden, zelfs om niet, van roerende of onroerende goederen, het hypothekeren, het lenen en uitlenen, alle handels- en bankverrichtingen, het opheffen van hypotheken.

3.Ten aanzien van derden is de vereniging geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders. Bestuurders die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

4.De Raad van Bestuur kan met behoud van hun verantwoordelijkheid bepaalde onderdelen van hun taak door personen of commissies laten uitvoeren. Bovendien zijn zij bevoegd -- al dan niet tegen betaling  werkzaamheden aan derden op te dragen. De Raad van Bestuur is voorts bevoegd werknemers aan te stellen, te schorsen en te ontslaan en hun arbeidsvoorwaarden vast te stellen.

5.Indien het aantal bestuursleden beneden de drie is gedaald, blijft de Raad van Bestuur bevoegd om haar functies verder uit te voeren, Zij is in dit geval verplicht binnen de 2 weken een Buitengewone Algemene Vergadering bijeen te roepen om de vacature(s) in te vullen.

6.De Raad van Bestuur ziet toe op de naleving van de statuten, reglementen en genomen besluiten.

7.De Raad van Bestuur is bevoegd te besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot verkrijging, vervreemding of bezwaring van goederen, zolang deze activiteiten binnen haar doel vallen.

Artikel 9. Bestuursvergaderingen

1.De Raad van Bestuur vergadert één maal per maand of zodra een van de leden van de Raad dit wenselijk acht.

2.De secretaris roept het bestuur bijeen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2015 - Annexes du Moniteur belge Moo 2.2

3,De voorzitter bepaalt de wijze van vergaderen. Het bestuur kan ook anders dan in een bijeenkomst vergaderingen houden, mits alle Leden van de Raad van Bestuur daaraan deelnemen of in geval van afwezigheid verklaard hebben met die wijze van vergaderen in te stemmen,

4,Het bestuur kan slechts rechtsgeldige besluiten nemen indien er tenminste drie Leden van de Raad van Bestuur aan de vergadering deelnemen of daarin door een aanwezig lid van de Raad van Bestuur vertegenwoordigd zijn, iedere bestuurder kan op schriftelijke wijze volmacht geven aan een andere bestuurder, om hem op een vergadering van de Raad van Bestuur te vertegenwoordigen. iedere bestuurder kan maar 1 bestuurder vertegenwoordigen,

5,Bij gelijkheid van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Artikel 10. Vertegenwoordiging

1,De BLF wordt vertegenwoordigd door de Raad van Bestuur.

Artikel 11. Organisatie van de BLF

1,Organen van de BLF zijn de Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering, de Tuchtcommissie en de Commissie van beroep, alsmede die personen en commissies die op grond van de statuten door de Algemene Vergadering zijn belast met een nader omschreven taak en aan wie daarbij beslissingsbevoegdheid is toegekend.

2.De BLF behartigt in nationaal en internationaal verband de belangen van al haar leden.

Artikel 12, Commissies

1.De Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering zijn bevoegd permanente en tijdelijke commissies in te stollen en de leden van die commissies te benoemen, te schorsen of te ontslaan.

2.Tenzij de samenstelling, taken en bevoegdheden van een commissie in de statuten of een reglement is geregeld, worden deze vastgesteld door de Raad van Bestuur.

3.Een commissie is verantwoording verschuldigd aan de Raad van Bestuur.

4.Met uitzondering van de vergaderingen van de Tuchtcommissie en van de Commissie van Beroep zijn ledere van de Raad van Bestuur bevoegd om vergaderingen van commissies bij te wonen.

Artikel 13, Financiën

1.Het boekjaar van de BLF loopt van één januari tot en met eenendertig december.

2.0e leden zijn gehouden tot betaling van de contributie en andere vastgestelde bijdragen. De Algemene Vergadering kan voor bepaalde groepen van leden een uitzonderingsstatuut stemmen.

Artikel 14. Rekening en verantwoording

1.Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

2.0e Raad van Bestuur bereidt de rekeningen en de begrotingen binnen 3 maanden na het einde van het boekjaar voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering.

3.De Raad van Bestuur is verplicht van de vermogenstoestand van de BLF en van alles betreffende de werkzaamheden van de BLF, naar de eisen die voortvloeien uit deze werkzaamheden, op zodanige wijze administratie te voeren en daartoe behorende boeken, bescheiden en andere gegevensdragers op zodanige wijze te bewaren dat ten alle tijde de rechten en verplichtingen van de BLF kunnen worden gekend.

4.De Raad van Bestuur is verplicht jaarlijks binnen zes maanden na afloop van het boekjaar de balans en staat van baten en lasten van de BLF te maken en op papier te stellen.

5.De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid vanuit het oogpunt van de Wet en de statuten van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening, wordt opgedragen aan de kascommissie bestaande uit ten minste twee commissieleden die worden benoemd door de Algemene Vergadering. De commissieleden worden jaarlijks benoemd voor een periode van slechts één jaar.

De commissieleden hebben, gezamenlijk of afzonderlijk, een onbeperkt recht van controle over alle verrichtingen van de vereniging. Zij mogen ter plaatse inzage nemen van de boeken, de financiële briefwisseling, de notulen en in het algemeen van alle geschriften van de vereniging.

6.De kascommissie brengt van haar bevindingen verslag uit aan de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur is verplicht de Kascommissie ten behoeve van haar onderzoek alle door haar gevraagde inlichtingen te verschaffen, haar desgewenst de kas en de waarden te tonen en de boeken, bescheiden en andere gegevensdragers van de BLF voor raadpleging beschikbaar te stellen.

7.Goedkeuring door de Algemene Vergadering van de balans en de staat van lasten met toelichting gebeurt nadat is kennis genomen van de bevindingen van de kascommissie. Goedkeuring strekt het bondsbestuur tot kwijting voor aile handelingen die uit de stukken blijken.

5.De Raad van Bestuur is verplicht de in lid 1 en 2 bedoelde boeken, bescheiden en andere gegevensdragers gedurende 7 jaren te bewaren.

Artikel 17. Algemene Vergadering

1.Aan de Algemene Vergadering komen in de BLF alle bevoegdheden toe die niet door de wet of deze statuten aan andere organen zijn opgedragen.

2.Elk effectief lid mag vertegenwoordigd worden door maximum 2 afgevaardigden, waarvan slechts 1 de stemgerechtigde afgevaardigde zal zijn. De aanduiding van deze afgevaardigden zal gedaan worden door de voorzitter van het effectief lid en ten laatste bekendgemaakt worden aan de BLF twee kalenderdagen voor de bondsvergadering tijdens welke zij mogen optreden. Deze bekendmaking zal per mail gebeuren,

3.De stemgerechtigde afgevaardigde vertegenwoordigt het effectief lid en al zijn leden. Hij zal slechts 1 stem vertegenwoordigen op de bondsvergadering, behoudens wanneer hij door een ander effectief lid hiertoe gemachtigd wordt. De machtiging moet schriftelijk gebeuren en ondertekend worden door de voorzitter van het effectieve lid dat zijn machtiging geeft,

r MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2015 - Annexes du Moniteur belge 4.Een stemgerechtigde kan maximaal 1 machtiging ontvangen en dus maximum 2 stemmen uitbrengen tijdens de bondsvergadering.

5,Afgevaardigden die geen stemrecht hebben voor hun eigen vereniging kunnen geen volmacht krijgen van een ander effectief lid.

6,Geschorste afgevaardigden hebben geen stemrecht.

7,Besluiten van de Algemene Vergadering zijn bindend ten aanzien van alle leden en derden.

8,De leden van de Raad van Bestuur hebben een adviserende rol in de Algemene Vergadering en zijn bijgevolg niet stemgerechtigd.

9,Van het verloop van en de behandelde onderwerpen tijdens de Algemene Vergadering, wordt door de secretaris of een door de Raad van Bestuur aangewezen persoon notulen gemaakt, die op de volgende Algemene Vergadering worden vastgesteld.

10.ledere afgevaardigde heeft vrij mandaat. Afgevaardigden hebben het recht van initiatief, amendement en interpellatie,

Artikel 18. Bijeenroeping Algemene vergadering

1,Jaarlijks wordt uiterlijk zes maanden na het begin van het boekjaar een Algemene Vergadering gehouden. 2,De bijeenroeping gebeurt door een schriftelijke oproep aan de verenigingen.

3,De termijn van oproeping bedraagt ten minste vier weken. De Raad van Bestuur kan in bijzondere gevallen de termijn van oproeping verkorten.

4,Een buitengewone Algemene Vergadering wordt gehouden indien de Raad van bestuur dit nodig acht.

5,Voorts wordt een buitengewone Algemene vergadering gehouden indien ten minste zoveel verenigingen, als bevoegd zijn tot het uitbrengen van een vijfde gedeelte van de stemmen in de Algemene Vergadering, daarom verzoekt. Het verzoek bevat een opgave van het te behandelen onderwerp, voorzien van een toelichting.

6,De Raad van Bestuur bepaalt waar en wanneer een Algemene Vergadering wordt gehouden.

Artikel 19. Toegang Algemene Vergadering

1,Aile leden en toegetreden leden hebben toegang tot de Algemene Vergadering. Alleen officiële afgevaardigden zoals bepaald in artikel 17 lid 2 de afgevaardigden van de leden hebben stemrecht. Voorts hebben toegang alle derden die door de Raad van Bestuur of de Algemene Vergadering zijn toegelaten.

2,Toegetreden leden die geschorst zijn hebben geen toegang tot de Algemene Vergadering,

3,Algemene Vergaderingen zijn openbaar. De Algemene Vergadering gaat in een besloten vergadering over indien de voorzitter, de Raad van Bestuur of tenminste vier afgevaardigden hierom verzoeken. Tot een besloten vergadering hebben enkel niet-geschorste afgevaardigden, de Raad van Bestuur en degenen die door de Raad van bestuur worden toegelaten, toegang.

4,Over wat in een besloten vergadering is behandeld, kan geheimhouding worden opgelegd aan hen die daarbij aanwezig of vertegenwoordigd waren.

Artikel 20, Agenda Algemene Vergadering

1,De agenda van de Algemene Vergadering wordt ten minste vier weken voor de dag van de Algemene vergadering ter kennis van de verenigingen gebracht via e-mail aan het door de club gemelde e-mailadres. 2,De agenda van de Algemene Vergadering bevat in ieder geval:

a, het goedkeuren van de notulen van de vorige Algemene Vergadering;

b.het jaarverslag van de Raad van Bestuur;

c,het vaststellen en goedkeuren van het financieel verslag van de Raad van Bestuur, waaronder de balans van de staat van baten en lasten over het afgelopen boekjaar;

d.het verslag van de kascommissie;

e.het vaststellen en goedkeuren van de begroting voor het komende boekjaar en van het plan van activiteiten voor het volgende boekjaar;

3.Uiterlijk drie weken voor de dag van de Algemene Vergadering kunnen ten minste vier verenigingen een in hun algemene vergadering besproken voorstel of amendement schriftelijk bij de Raad van Bestuur indienen, welke voorzien zijn van een toelichting. Indien de Algemene Vergadering meent dat een voorstel of amendement te ingrijpend is om deze - zonder dat dit in de andere algemene vergaderingen is behandeld - in de Algemene Vergadering te behandelen, kan zij besluiten het voorstel of het amendement op de eerstvolgende Algemene Vergadering te behandelen.

4.0oor de Algemene Vergadering kunnen geen besluiten worden genomen over voorstellen die niet in de agenda zijn opgenomen.

Artikel 21. Besluiten

1.Het in dit artikel bepaalde is van toepassing op alle besluiten die in de BLF en haar organen worden genomen. Lid 2 is alleen van toepassing op de besluitvorming in de Algemene Vergadering,

2.De Algemene Vergadering wordt geleid door de voorzitter van de Raad van Bestuur. De voorzitter stelt daarin de orde van de vergadering vast.

3.Tenzij in de wet, de statuten of in een reglement anders bepaald is, worden besluiten in vergaderingen genomen met een gewone meerderheid.

4.Tenzij in de statuten anders bepaald is, brengt ieder stemgerechtigd lid in de desbetreffende vergadering een stem uit, ieder stemgerechtigd kan een ander stemgerechtigd lid schriftelijk een volmacht verlenen, namens hem in een vergadering zijn stem uit te brengen.

5.De stemming kan schriftelijk gebeuren met gesloten stembriefjes indien dit door twee derde van de stemgerechtigde stemmen goedgekeurd wordt. Anders gebeurt de stemming hoofdelijk door handopsteken of bij acclamatie.

MOb 2.2

Luik B - Vervolg

Artikel 22, Reglementen

1.De organisatie van de BLF en ook de taken en bevoegdheden van haar organen en commissies kunnen nader worden uitgewerkt in een of meer reglementen,

2.De Raad van Bestuur stelt reglementen vast en wijzigt deze. Deze (gewijzigde) reglementen worden van kracht op het moment dat de Algemene Vergadering deze goedkeurt.

3.Van een nieuw reglement of van een wijziging van een reglement wordt via mail aan de leden gedaan met vermelding van de datum van inwerkingtreding. In gevallen waarin de statuten en een reglement niet voorzien, beslist de Raad van Bestuur,

4.De raad van Bestuur is bevoegd om in spoedeisende gevallen met een algemeen karakter die een nadere regeling vereisen, een uitvoeringsbesluit vast te stellen, Het uitvoeringsbesluit heeft de kracht van een reglement, is voor alle leden bindend en dient door de eerstvolgende Algemene Vergadering te worden bekrachtigd, dan wel als bepaling in de of in een reglement te worden opgenomen.

Artikel 23. Statuten

lin de statuten van de BLF kan geen wijziging worden gebracht dan door een besluit van een Algemene Vergadering, waartoe is opgeroepen met de mededeling dat daar een wijziging van de statuten zal worden voorgesteld. De termijn voor oproeping tot een dusdanige vergadering bedraagt ten minste vier weken.

2.Een afschrift van het voorstel wordt toegezonden aan de leden samen met de oproeping tot de Algemene Vergadering.

3.Een besluit tot wijziging van de statuten kan slechts worden genomen op een Algemene Vergadering met ten minste tweederden van de leden aanwezig. Bovendien kan de wijziging pas goedgekeurd worden met een tweederde meerderheid van de uitgebrachte stemmen.

4.0e leden van de Raad van Bestuur zijn verplicht een authentiek afschrift van de gewijzigde statuten neer te leggen op het kantoor van het Handelsregister waarin de BLF in ingeschreven.

Artikel 24. Ontbinding en vereffening

1.Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten, op de wijze zoals bepaald in de wet.

2.In geval van vrijwillige ontbinding zal de Raad van Bestuur als vereffenaar optreden, tenzij de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, één of meer andere vereffenaars benoemen. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid, evenals de vereffeningvoorwaarden.

3.De Algemene vergadering benoemt een bewaarder die de boeken en bescheiden van de BLF bewaart tot zeven jaar na de datum waarop de BLF heeft opgehouden te bestaan. Is geen bewaarder aangewezen en is de laatste vereffenaar niet bereid te bewaren, dan kan de bevoegde kantonrechter op verzoek van een belanghebbende uit de leden een bewaarder aanwijzen.

4.Na de ontbinding blijft de BLF voortbestaan voor zover dit voor de vereffening van het vermogen nodig is, Gedurende de vereffening blijven de bepalingen van de statuten voor zoveel mogelijk van kracht. In stukken en aankondigingen die van de BLF uitgaan, wordt aan de naam "in liquidatie" toegevoegd.

S.In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een vereniging die een gelijkaardig doel nastreeft, De Algemene Vergadering die tot de ontbinding besluit zal aanduiden aan welke vereniging het vereffeningsaldo wordt overgedragen.

6.Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld is de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, of de wetgeving die deze wet zou vervangen na de oprichting van de vereniging, toepasselijk, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken ter zake.

In de Algemene Vergadering van 17/01/2015 te Berchem werden volgende bestuurders benoemd:

De Heer Vincent Vanschoenbeek, geboren 30/06/1987 te Anderlecht, wonende te Rue de la Croix Gabriel 3,

1400 Nivelles.

De Heer Kevin Mestdagh, geboren 15103/1989 te Ukkel, wonende te Rue de la Gare 3, 1420 Braine l'Alleud.

Tevens aanvaardden zij het ontslag van:

De Heer Koen Declercq, geboren 10/08/1983

De Heer Berten Luypaert, geboren 19/02/1985

De Raad van Bestuur is nu als volgt samengesteld:

Vincent Vanschoenbeek, voorzitter

Séraphine Aelterman, secretaris

Kevin Mestdagh, penningmeester

Jan Van Cauwenberge, bestuurslid

Vincent Vanschoenbeek

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

e

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Coordonnées
BELGIAN LACROSSE FEDERATION, AFGEKORT : BLF

Adresse
BISSCHOPSTRAAT 13, BUS 702 9050 LEDEBERG(GENT)

Code postal : 9050
Localité : Ledeberg
Commune : GENT
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande