EXCELLENT PARTNERS

Association sans but lucratif


Dénomination : EXCELLENT PARTNERS
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 540.880.710

Publication

25/10/2013
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter riffï

Ondernemingsnr : o. S %%0 `,Q

Benaming

(voluit) : EXCELLENT PARTNERS

(verkort) :

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Martelaarslaan 402 - 9000 Gent

Onderwerp akte : oprichting

Op 5 september 2013 zijn samengekomen:

1,De heer Luc STOLLE, geboren te Eeklo, op 20 april 1965, wonende te 9900 Eeklo, aan de Rietstraat 28, N.N. 65.04.20-303.05,

2.De heer Andries BUSSCHAERT, geboren te Lokeren, op 11 maart 1971, wonende te 9200 Dendermonde,: aan de C. De Baerestraat 14, N.N. 71.03.11-065.50,

3.De heer Stefan FESTJENS, geboren te Avelgem, op 18 mei 1961, wonende te 6700 Arlon (Freylange), aan de Rue du Beynert 6A, N.N. 61.05.18-349.39,

4.De heer Jurgen VANDENBROEKE, geboren te Waregem, op 1 augustus 1970, wonende te 8570 Anzegem, aan de Materzeeistraat 20, N.N. 70.08.01-245.87,

Teneinde een vereniging zonder winstoogmerk op te richten onder de naam "EXCELLENT PARTNERS", in overeenstemming met de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, hierna de "VZW-wet" genoemd.

De vereniging werd opgericht met de volgende statuten

A. STATUTEN

Artikel 1 Naam

De vereniging zal de volgende naam dragen: "EXCELLENT PARTNERS".

Artikel 2  Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 3  Zetel

De zetel van de vereniging is gevestigd te 9000 Gent, aan de Martelaarslaan 402.

De vereniging ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Gent.

De zetel mag overgebracht worden naar om het even welk ander gebied in hetzelfde arrondissement bij: besluit van de raad van bestuur,

Op de laatste blz. van Luík B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/10/2013 - Annexes du Moniteur belg

i

A

*13163136*

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOE} 2.2

Artikel 4  Doel

De vereniging heeft tot doel om regionaal een informatieforum te organiseren en in stand te houden voor

ondernemingen die intellectuele diensten verlenen aan kleine en middelgrote ondernemingen. Het informatieforum heeft niet alleen tot doel informatie uit te wisselen tussen de dienstverlenende ondernemingen, maar ook relevante informatie te communiceren aan de kleine en middelgrote ondernemingen zowel in de profit- als in de non-profit sector.

De vereniging kan beroep doen op alle mogelijke communicatiemiddelen teneinde haar activiteiten kenbaar te maken aan het publiek, daaronder onder meer begrepen: het organiseren van werkgroepen, symposia en seminaries, het versturen van geschreven en elektronische berichten, het aanmaken en exploiteren van een website, etc.

De vereniging kan overeenkomsten afsluiten en samenwerkingsverbanden aangaan die bijdragen tot de realisatie van haar doel.

Artikel 5  Effectieve leden

De vereniging is samengesteld uit ten minste drie effectieve leden.

Bij de oprichting zijn de stichtende leden de effectieve leden van de vereniging.

De effectieve leden zijn natuurlijke personen die zich ertoe engageren om op actieve wijze bij te dragen tot de realisatie van het doel van de vereniging en de organisatie van haar activiteiten.

Bij beslissing van de raad van bestuur, genomen bij eenvoudige meerderheid, kunnen bijkomende effectieve leden worden aanvaard,

De effectieve leden hebben stemrecht op de algemene vergadering.

De jaarlijkse bijdrage van de effectieve leden wordt vastgesteld op de jaarlijkse algemene vergadering. Deze jaarlijkse bijdrage zal maximaal tweehonderd euro bedragen.

Artikel 6  Toegetreden leden

Bij beslissing van de raad van bestuur, genomen bij eenvoudige meerderheid, worden toegetreden leden toegelaten tot de vereniging.

De toegetreden leden zijn natuurlijke of rechtspersonen die diensten verlenen aan kleine en middelgrote ondernemingen en die zich ertoe engageren om op een positieve wijze deel te nemen aan de realisatie van het doel van de vereniging en aan haar activiteiten.

De raad van bestuur zal de toetredingsbijdrage van elk toegetreden lid bepalen, rekening houdend met de reeds door de bestaande toegetreden leden betaalde bijdragen en met een maximumbedrag van 5.000,00 euro. Eventueel kan de raad van bestuur beslissen tot gedeeltelijke terugbetaling van de reeds door de bestaande toegetreden leden betaalde toetredingsbijdragen.

De toegetreden leden hebben geen andere rechten dan deze die hen door de statuten zijn toegewezen

De toegetreden leden hebben het recht aan elke algemene vergadering deel te nemen, doch enkel met een adviserende stem,

De jaarlijkse bijdrage van de toegetreden leden wordt vastgesteld op de jaarlijkse algemene vergadering. Deze jaarlijkse bijdrage zal maximaal tweeduizend vijfhonderd euro bedragen.

Artikel 7  Uittreding

Zowel de effectieve als de toegetreden leden kunnen hun lidmaatschap van de vereniging beëindigen per aangetekende brief, gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur,

De uittreding van een effectief of toegetreden lid heeft uitwerking op de derde dag na de postdatum van de aangetekende brief waarmee de uittreding ter kennis werd gebracht,

Indien de vereniging door de beëindiging van het lidmaatschap van een effectief lid evenwel minder dan drie effectieve leden zou tellen, heeft de uittreding van het effectief lid geen uitwerking zolang er geen vervangend effectief lid is toegetreden tot de vereniging. Deze periode is evenwel beperkt tot zes maanden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MoA 2.2

Elk uittredend effectief of toegetreden lid is verplicht tot betaling van de jaarlijkse bijdrage voor het jaar waarin de uittreding uitwerking kreeg, ongeacht de datum van de uittreding gedurende dit jaar.

Artikel 8  Uitsluiting

De uitsluiting van een lid, ongeacht of het gaat om een effectief, dan wel om een toegetreden lid, kan slechts door de algemene vergadering worden uitgesproken.

De beslissing tot uitsluiting dient te worden genomen bij geheime stemming en bij een twee/derden meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

Artikel 9  Rechten van leden op het vermogen van de vereniging

Noch een bestaand lid, noch een uitgetreden of uitgesloten lid, noch hun erfopvolgers, noch de rechthebbenden van een overleden lid, kunnen enig recht doen gelden op het maatschappelijk bezit van de vereniging; zij kunnen noch rekenschap, noch zegellegging, noch inventaris eisen.

Artikel 10 -- Algemene vergadering

10.1.Samenstelling

De algemene vergadering van de leden bestaat uit de effectieve leden,

De toegetreden leden of een door hen geldig aangeduide vertegenwoordiger kunnen aan de algemene vergadering deelnemen met een adviserende stem.

10.2.Bevoegdheden

Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor

1° de wijziging van de statuten;

2° de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3° de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4° de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5° de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid;

8° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

9° aile gevallen waarin deze statuten dat vereisen.

10,3. Oproeping

De algemene vergadering wordt bijeengeroepen op initiatief van de raad van bestuur en telkens wanneer minstens twee effectieve leden of ten minste één vijfde van de effectieve leden het vraagt.

De oproeping wordt opgemaakt en verstuurd door de voorzitter of door een secretaris.

De algemene vergaderingen worden gehouden op datum, uur en plaats in de oproeping bepaald.

Alle leden, zowel de effectieve als de toegetreden leden, moeten ten minste 15 dagen vóôr de ledenvergadering worden opgeroepen.

De oproeping gebeurt per gewone post aan het gekende adres van het lid, dan wel per elektronische post aan het gekende e-mailadres van het lid.

De oproeping omvat de agenda.

De algemene vergadering kan slechts beraadslagen en stemmen over de op de agenda vermelde punten.

Wanneer alle leden aanwezig zijn of geldig zijn vertegenwoordigd, kan van de verplichting tot oproeping worden afgezien.

10.4.Verloop van de vergadering

"

"

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, bij zijn afwezigheid, door het effectief lid dat door de algemene vergadering wordt aangewezen. De secretaris maakt de notulen. De voorzitter en de secretaris vormen samen het bureau.

Het bureau stelt de aanwezigheden vast, alsook de meerderheden nodig voor het nemen van de volgens de agenda te nemen beslissingen.

De effectieve leden kunnen volmacht verlenen tot deelname aan de algemene vergadering aan een ander effectief lid. Een effectief lid kan slechts optreden met één volmacht.

De algemene vergadering kan slechts geldig beraadslagen en stemmen indien ten minste twee/derden van de effectieve leden aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn.

Elk effectief [id beschikt over één stem.

Behoudens andersluidende wettelijke of statutaire bepaling, worden de beslissingen op de algemene vergadering genomen bij eenvoudige meerderheid.

De beslissingen die genomen zijn met eenparigheid van alle bestaande stemmen zijn rechtsgeldig genomen, zelfs wanneer de bijeenroeping niet op regelmatige wijze is gebeurd.

Indien de algemene vergadering niet tot een beslissing kwam, dan wordt er een tweede algemene vergadering gehouden zonder quorumvereiste, en dit binnen de 30 dagen na die eerste algemene vergadering.

Elke stemming omtrent personen zal, op eenvoudig verzoek van een lid, geheim verlopen.

Van elke algemene vergadering warden tijdens de vergadering notulen opgemaakt. Zij bevatten een beknopt verslag van het verloop van de vergadering en de uitslag der stemmingen. De notulen worden door de secretaris(sen), onder toezicht van de voorzitter, opgemaakt en ondertekend door de leden van het bureau en door alle andere leden die dat wensen.

Artikel 11  Raad van bestuur

11.1.Samenstelling

De raad van bestuur bestaat uit ten minste drie personen.

Indien er evenwel slechts drie effectieve leden zijn, dan bestaat de raad van bestuur uit slechts twee bestuurders. Het aantal bestuurders moet in elk geval lager zijn dan het aantal effectieve leden,

De raad van bestuur zal in zijn schoot een voorzitter, één of meerdere secretarissen en een penningmeester benoemen. Deze functies gelden ook op het niveau van de algemene vergadering.

Indien het aantal bestuurders het toelaat, kan de raad van bestuur tevens een ondervoorzitter en een commissaris van de rekeningen benoemen.

11,2.Bevoegdheden

De raad van bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar in en buiten rechte. Alle bevoegdheden die de wet niet uitdrukkelijk verleent aan de algemene vergadering, worden toegekend aan de raad van bestuur.

De bestuurders gaan geen enkele persoonlijke verplichting aan inzake de verbintenissen die zij in hun hoedanigheid van bestuurder aangaan. De leden van de raad van bestuur zijn slechts verantwoordelijk en aansprakelijk voor de verplichtingen welke limitatief bij wet zijn bepaald en welke zich beperken tot de uitoefening van hun mandaat.

11.3.Benoeming en ontslag

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering en dit voor onbepaalde duur.

De algemene vergadering kan het bestuurdersmandaat herroepen bij beslissing, zonder ingebrekestelling, zonder naleving van enige verbrekingsterrnijn of betaling van enige vergoeding, en zonder deze beslissing te moeten motiveren.

f ." 11.4. Oproeping MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

De raad van bestuur komt bijeen na oproeping door de voorzitter of door de secretaris, en dit telkens wanneer het belang van de vereniging het vereist en telkens wanneer twee bestuurders daarom verzoeken.

De vergaderingen van de raad van bestuur worden gehouden op de maatschappelijke zetel of op enige andere plaats, zoals aangeduid in de oproeping.

11.5.Verloop van de vergadering

De raad van bestuur functioneert als een collegiaal orgaan.

De raad van bestuur kan alleen geldig beraadslagen en beslissingen nemen indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig zijn.

De vergadering kan evenwel gehouden worden bij middel van elektronische communicatie op voorwaarde dat de identiteit van de deelnemers aan deze communicatie met zekerheid Kan worden vastgesteld.

De bestuurders dienen in persoon op te treden.

Elke beslissing van de raad van bestuur wordt bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders genomen. Bij staking van de stemmen is het voorstel verworpen. Indien er slechts twee bestuurders zijn, worden beslissingen genomen met unanimiteit.

Van elke raad van bestuur wordt een proces-verbaal opgemaakt. Dit bevat een beknopt verslag van het verloop van de vergadering en de uitslag der stemmingen. Het proces-verbaal wordt door de secretaris(sen), onder toezicht van de voorzitter, opgemaakt en ondertekend door de aanwezige bestuurders.

In geval van vergadering bij middel van elektronische communicatie worden de notulen per e-mail overgemaakt aan de deelnemende bestuurders ter goedkeuring ervan.

Artikel 12  Corporate housekeeping

Op de zetel van de vereniging wordt door de raad van bestuur een register van de leden gehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden of, ingeval het een rechtspersoon betreft, de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. Bovendien moeten alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden door toedoen van de raad van bestuur in dat register worden ingeschreven binnen acht dagen nadat hij van de beslissing in kennis is gesteld.

De notulen van de algemene vergadering, alsook de processen-verbaal van de raad van bestuur worden in een bijzonder, daartoe aangelegd register bijgehouden.

Alle leden Kunnen op de zetel van de vereniging het register van de leden raadplegen, alsmede alle notulen en beslissingen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van de personen, al dan niet met een bestuursfunctie, die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden, evenals aile boekhoudkundige stukken van de vereniging.

Kopijen of uittreksels van deze registers worden ondertekend door de voorzitter, door de gedelegeerd bestuurder of door twee bestuurders.

Artikel 13 -- Dagelijks bestuur

De raad van bestuur kan de taken in verband met het dagelijks bestuur delegeren aan één of meer bestuurders.

Indien er slechts één bestuurder wordt gelast met het dagelijks bestuur, dan kan deze de vereniging voor wat betreft het dagelijks bestuur individueel vertegenwoordigen en verbinden.

Indien meerdere bestuurders worden gelast met het dagelijks bestuur, dan kunnen twee van deze bestuurders de vereniging voor wat betreft het dagelijks bestuur vertegenwoordigen en verbinden.

De raad van bestuur kan bovenvermelde mandaten te allen tijde herroepen.

De bestuurder aan wie de bevoegdheid van het dagelijks bestuur is toegekend, draagt de titel van gedelegeerd bestuurder.

MOp 2.2

Luik B - Vervolg

Artikel 14  Boekhouding

Het boekjaar van de vereniging begint op 1 juli van elk jaar om te eindigen op 30 juni van het daaropvolgende jaar.

Elk jaar, op 30 september, sluit de raad van bestuur de rekeningen van het afgelopen boekjaar.

De jaarrekening wordt opgemaakt door de raad van bestuur en ter goedkeuring voorgelegd aan de algemene ledenvergadering, Deze vergadering wordt in de regel gehouden op de tweede vrijdag van de maand maart om 18.00 uur. indien deze dag een wettelijke feestdag is, wordt de algemene vergadering gehouden op de eerst daaropvolgende vrijdag.

De vereniging zal zich, voor wat betreft het houden van de boekhouding, het opstellen, goedkeuren en neerleggen van de jaarrekening, de controle van de jaarrekening en het opstellen van een begroting voor komende boekjaren, schikken naar de wettelijke bepalingen.

Artikel 15  Gerechtelijke en vrijwillige ontbinding

Zowel de gerechtelijke als de vrijwillige ontbinding van de vereniging gebeurt in de gevallen en volgens de modaliteiten en regels zoals voorzien in de wet.

De goederen en de waarden van de ontbonden vereniging die overblijven na de aanzuivering van het passief, zullen door de vereffenaars worden toegekend aan één of meerdere binnen- of buitenlandse rechtspersonen of instellingen, al dan niet in oprichting die een gelijkaardig doel hebben, minstens het doel van deze vereniging benaarstigen.

In geval van vrijwillige ontbinding, zal de algemene ledenvergadering die hiertoe beslist heeft, twee vereffenaars benoemen, hun machten omschrijven en, na aanzuivering van het passief, beslissen aangaande de bestemming van de goederen en waarden van de ontbonden vereniging.

In geval van gerechtelijke ontbinding zullen de vereffenaars beslissen aangaande de bestemming van de goederen en waarden van de ontbonden vereniging.

Artikel 16  Toepasselijke wetgeving

Voor alles wat in huidige statuten niet is voorzien blijven de bepalingen van de wet van 27 juni 1921, alsook de gebruiken inzake verenigingen van toepassing.

B.ALGEMENE BEPALINGEN

Het eerste boekjaar van de vereniging gaat in op 5 september 2013 om te eindigen op 30 juni 2015. Worden benoemd tot bestuurders van de vereniging'.

1.De heer Luc STOLLE, voornoemd;

2.De heer Andries BUSSCHAERT, voornoemd;

3.De heer Stefan FESTJENS, voornoemd;

De heer Luc STOLLE wordt tevens aangeduid als voorzitter van de raad van bestuur, de heer Jurgen VANDENBROEKE als secretaris en penningmeester.

De heer Andries BUSSCHAERT wordt belast met het dagelijks bestuur van de vereniging. In die hoedanigheid zal hij de titel van gedelegeerd bestuurder dragen.

De vereniging is van mening dat op basis van de vooruitzichten tijdens de eerstkomende jaren, haar jaarrekening niet onderworpen zal zijn aan de revisorale controle.

e_03 , gnicc.kéeyt

"Voor-

4 a >behouden aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
EXCELLENT PARTNERS

Adresse
MARTELAARSLAAN 402 9000 GENT

Code postal : 9000
Localité : GENT
Commune : GENT
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande