HUISARTSEN PLATFORM OOST-VLAANDEREN, AFGEKORT : HU PLA O-VL

Association sans but lucratif


Dénomination : HUISARTSEN PLATFORM OOST-VLAANDEREN, AFGEKORT : HU PLA O-VL
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 429.734.546

Publication

30/03/2012
ÿþ rAOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



*12066171*

bel

ai

Br Sta

NEERGEL

2 0 MAART 21

2 0 ~IAART 2012

KOOPHAND L

GEN

TRECHTBA~V

Ondernemingsnr : 0429.734.546

Benaming

(voluit) : Huisartsen platform Oost-Vlaanderen

(verkort) : HuPla

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Martelaarslaan 305, 9000 Gent

Onderwerp akte : Akte van benoeming van bestuurders; akte van wijziging adres maatschappelijke zetel.

Huisartsen platform Oost-Vlaanderen vzw

0429.734.546

AKTE VAN BENOEMING VAN BESTUURDERS

WIJZIGING RAAD VAN BESTUUR

Door de algemene ledenvergadeing van het Huisartsen platform Oost-Vlaanderen vzw op 30 november 2011 is beslist volgende personen

te benoemen als lid van de raad van bestuur;

Dr. BENJAMIN SAEYS Dr. HILDE VANMARCKE Dr. YVES ROSIERS (NN 52060611167)

(NN 63071103438)

(NN 53080530931)

ontslag te verlenen als lid van de raad van bestuur:

Dr, REMY SAEYS (NN 50102606584)

Dr. LUTGART DE DEKEN (NN 57061840404)

WIJZIGING MAATSCHAPPELIJKE ZETEL

Vorig adres:

Martelaarslaan 305, 9000 Gent

Nieuw adres:

Sint Arnelbergafaan 18, 9140 Temse

Voor echt verklaard,

De voorzitter van het Huisartsen platform Oost-Vlaanderen vzw

Dr. Benjamin Saeys

27-02-2012

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

lijlagenU Tiet BëlgiscTi iaatslïl il - »7Ü3t2O12 - Annexes du Moniteur belge

03/03/2015
ÿþ"

tp,[]\

Mon 2.2

Ît In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

t t11I1 Ilt II llII t1lI tII tilil Il II lI

" 15033769<

Ondememingsnr : 0429.734.546

Benaming

(voluit) : Huisartsen platform Oost-Vlaanderen

(verkort) : HuPla

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Sint Amelbergalaan 18, 9140 Temse

Onderwerp akte : Wijziging van Statuten: akte van aanpassing aan nieuwe gerechtelijke arrondissmenten

Wijziging van de statuten, neergelegd op de rechtbank van koophandel te Gent op 20 januari 2006, beperkt zich tot:

Artikel 2.

De zetel van de vereniging is gevestigd in de Sint Amelbergalaan 18 te 9140 Temse, in het gerechtelijk

arrondissement Gent. De Algemene Vergadering beslist over elke gebeurlijke adresverandering,

Artikel 20.

De bijeenroepingen worden gedaan door de raad van bestuur per gewone omzendbrief of email,...

Artikel 25.

schrapping: "Bij uitzondering zal dit aanvangen op 17 mei 1984",

Ondertekend op 5 november 2014 door:

de voorzitter de secretaris

dr. BENJAMIN SAEYS (NN 5260611167) dr. YVES RO IERS (NN 53080530931)

áijtageorbit hut BetgiseiiStïarsbTád"- 03/031ZOI5 - Annexes du 1Vldmteur beige

GRIFFIE RECHTBANK VAN KOOPHANDEL GENT

19 FEB. 2015

AFDELIN@MDERMONi.]E

03/03/2015
ÿþ MOo 2.2

In de bijlagen het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

~ ~bij g' P'

na neerlegging van de akte ter griffie



Ull

V

e

*15033765'

AFDELING_ DEN DERMONDE

Ondernemingsnr : 0429.734.546

Benaming

(voluit) : Huisartsen platform Oost-Vlaanderen

(verkort) : HuPla

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Sint Amelbergalaan 18, 9140 Temse

Onderwerp akte : Nieuwe statuten

DE STATUTEN VAN HOPLA

Temse, 05/11/2014

GRIFFIE RECHTBANK VAN KOOPHANDEL GENT

19 FEB, 2015

Griffie

De algemene vergadering, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting van 05/11/2014 besloten de statuten, zoals ter griffie neergelegd op 20/01/2006 in de Rechtbank van Koophandel te Gent en gewijzigd naar bestuursraad en zetel op 20/03/2014 in dezelfde Rechtbank van Koophandel te Gent, te wijzigen en artikel 2 aan te passen aan de gewijzigde gerechtelijke arrondissementen, artikel 20 aan de elektronische communicatiemiddelen en uit artikel 26 een uitzonderingsclausule te schrappen, conform de huidige situatie.

TITEL 1. Naam, zetel, doel, duur

Artikel 1,

Een vereniging zonder winstoogmerk werd gesticht overeenkomstig de beschikkingen van de wet van 27

juni 1921, onder de benaming 'Huisartsen Navormingsinstituut Oost-Vlaanderen' op de algemene vergadering

van 17 mei 1984. Dezze benaming werd veranderd in "Huisartsen platform Oost-Vlaanderen" vzw of HuPta"

vzw.

Artikel 2

De zetel is gevestigd in de Sint Amelbergalaan 18 te 9140 Temse in het gerechtelijk arrondissement Gent.

De Algemene Vergadering beslist over elke gebeurlijke adresverandering.

Artikel 3.

De vereniging heeft tot doel de ondersteuning van de huisartsenkringen van Oost-Vlaanderen. De

vereniging kan toetreden tot een andere vereniging. Daartoe zal de vereniging in gebruik of in eigendom mogen

bezitten en ontvangen aile roerende en onroerende goederen die zij voor het bereiken van haar doel nodig

heeft. Zij mag ook aile handelingen stellen tot het bereiken van haar doel,

Artikel 4.

De vereniging is voor onbepaalde duur opgericht en kan te allen tijde ontbonden worden.

TITEL 2. Leden, aanneming, ontslag.

Artikel 5.

Het lidmaatschap is onbeperkt. De eerste leden zijn de stichters,

Artikel 6.

Het lidmaatschap is beperkt tot de huisartsenkringen van Oost-Vlaanderen.

Elke aangesloten kring wordt in de algemene vergadering vertegenwoordigd door een van zijn leden-

huisarts, welke wordt gemandateerd. Het gemandateerde karakter van elke afgevaardigde moet blijken uit een lijst, ondertekend door de secretaris of de voorzitter van de kring, waarop de namen en adressen van deze afgevaardigden zijn aangegeven. Deze lijst moet in het bezit zijn van de raad van bestuur van HuPla, tenminste twee weken voor de statutaire algemene vergadering. Elke afgevaardigde kan zich laten vervangen op de algemene vergadering door middel van een schriftelijke volmacht aan een ander lid.

Artikel 7.

Het aanvaarden van nieuwe leden wordt in de zin van artikel 6, op voorstel van één lid, door de raad van

bestuur, bij eenvoudige meerderheid van stemmen, zonder beroep beslist.

Artikel 8.

De ontslagname en de uitsluiting van leden geschiedt op de wijze door artikel 12 van de wet bepaald.

Artikel 9- _

Op de laatste blz. van Luik B vermeiden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

. il. Moo 2.2

4

A. De algemene vergadering bepaalt jaarlijks de verpichte bijdrage die ten hoogste 2500 ¬ bedraagt per lid.

B. Elk lid bezorgt jaarlijks in de loop van de maand februari een lijst aan het secretariaat van HuPla met

aanduiding van de voorzitter, secretaris, penningmeester, afgevaardigde HuPla.

HuPla stuurt deze lijst, ondertekend door de secretaris, terug aan het lid.

Artikel 10.

De leden hebben geen persoonlijke verplichtingen uit hoofde van de verplichtingen van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge TiTEL 3. Bestuur

Artikel 11.

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, gekozen bij geheime stemming door de algemene vergadering, tussen de afgevaardigden van haar leden, voor drie jaar en te allen tijde afzetbaar door de algemene vergadering.

Om de drie jaar worden de mandaten herkozen. Indien na het verstrijken van het mandaat, om welke reden .00k, niet onmiddellijk tot verkiezing van een nieuwe rad van bestuur zou worden overgegaan, blijven in ieder geval de laatst verkozen bestuurders in functie tot een nieuwe verkiezing heeft plaatsgehad en het verzuim in dit verband is hersteld.

Een bestuurder, die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de raad van bestuur. De raad van bestuur oefent haar bevoegdheid uit als college.

Artikel 12.

De raad van bestuur kiest in haar eerste vergadering tussen zijn bestuurders een voorzitter, een secretaris en een penningmeester, bij eenvoudige meerderheid. Deze drie functies zijn onverenigbaar. De bestuurders zijn herkiesbaar. indien in de loop van een mandaat een plaats van gemandateerd bestuurder vrijkomt duidt de raad van bestuur een der bestuurders in zijn/haar plaats aan.

Artikel 13.

De raad van bestuur kiest tussen zijn leden van bestuur de gemandateerden in verenigingen en instellingen zoals bedoeld in artikel 3. Zij kan ook afgevaardigden van de algemene vergadering hiertoe aanstellen.

Artikel 14.

De raad van bestuur wordt samengeroepen door de voorzitter of, bij ontstentenis van de voorzitter, door de secretaris, telkens het belang van de vereniging dit vereist of op verzoek van twee bestuurders. De uitnodiging gebeurt minstens zeven dagen voor de bijeenkomst.

De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of, bij onstentenis, door de secretaris of, bij ontstentenis van deze, door de jongste aanwezige bestuurder. Ter vergadering kan elke bestuurder geldig worden vertegenwoordigd door een andere bestuurder mits schriftelijke volmacht. Niemand mag meer dan één volmacht dragen. De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen waneer de meerderheid der bestuurders aanwezig is. De besluiten worden genomen bij eenvoudige meerderheid van de stemen. Over personen geschiedt de stemming geheim en schriftelijk.

De besluiten worden opgenomen in proces-verbaal, getekend door de voorzitter en de secretaris. Uittreksels en afschriften kunnen door de voorzitter en secretaris worden afgeleverd en ondertekend.

Artikel 15.

De raad van bestuur heeft in zijn bevoegdheid alle handelingen die in de ruimste zin behoren tot het bestuur van de vereniging en die door de wet of de statuten niet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden.

De raad van bestuur vertegenwoordigt en verbindt geldig de vereniging, door de handtekening van de voorzitter en de secretaris en/of de pennigmeester, zonder bijzondere machtiging van de algemene vergadering, in aile gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen, inbegrepen daden van beschikking en al wat niet volgens de wet of de statuten tot de bevoegdheid van de algemene vergadering behoort.

Aldus kan de raad van bestuur aile roerende en onroerende handelingen stellen, verkopen en aankopen, lenen, ontlenen; samengevat: de vereniging verbinden in aile omstandigheden en op de meest uitgebreide wijze, voor zover verenigbaar met het doel.

Hij kan alle handelingen verrichten, zoals organisatie, benoeming en bezoldiging van personeel en het uitvaardigen van reglementen van inwendige orde. Hij kan toelagen schenkingen en legaten aanvaarden, beschikken over alle voorschotten, leningen of ontvangsten, nodig voor zijn werking.

De bestuurders kunnen niet worden bezoldigd en oefenen hun opdracht kostenloos uit, met uitzondering van een kostenvergoeding. De bestuurders zijn slechts verantwoordelijk voor de uitvoering van hun mandaat. De raad van bestuur kan evenzo één van zijn bevoegdheden aan eender welke mandataris van zijn keuze opdragen, zelfs aan iemand, die niet tot de vereniging behoort.

Artikel 16.

De raad van bestuur houdt een register van de leden bij.

De raad van bestuur kan om praktische redenen een deel van zijn werkzaamheden overdragen aan een "dagelijks bestuur", bestaande uit enkele van haar bestuurders.

TITEL 4. Algemene vergadering

Artikel 17.

De algemene vergadering bestaat uit het geheel van de aangesloten leden die door hun respectievelijke

afgevaardigden vertegenwoordigd warden. Ze is trouwens het soevereine gezag van de vereniging. Ze heeft

alle machten. De beslissingen die zij overeenkomstig de statuten treft, zijn rechtsgeldig en binden haar leden.

Vallen onder haar bevoegdheid:

- het wijzigen van de statuten

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

º% MOD 2.2

- de benoeming en de afzetting van bestuurders,

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging werd toegekend,

- de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

- de vrijwillige ontbinding van de vereniging,

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

- alle gevallen waarin deze statuten het vereisen.

Artikel 18.

Tenminste éénmaa] per jaar moet een algemene vergadering gehouden worden.

Artikel 19.

De raad van bestuur mag te allen tijde de algemene vergadering bijeenroepen. Hij is daartoe verplicht op verzoek van één vijfde van de leden. Dit verzoek moet de punten behelzen die aan de vergadering dienen voorgelegd. Aile leden moeten ertoe uitgenodigd worden volgens de procedure voorien bij artikel 20. De vergaderingen worden gehouden op dag, uur en plaats in de oproepingsbrief aangeduid. Geeft de raad van bestuur geen gevolg aan dit verzoek binnen de termijn van één maand sedert het indienen, dan zijn de verzoekende leden gerechtigd de vergadering zelf samen te roepen.

Artikel 20.

De bijeenroepingen worden gedaan door de raad van bestuur per gewone omzendbrief of email, namens de raad van bestuur, door de voorzitter en de secretaris, tenminste 8 dagen voor de algemene vergadering. Artikel 21.

De vergadering mag slechts behandelen de punten, die op de agenda staan en die in de oproepingsbrief zijn vermeld. De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, bij ontstentenis, door de secretaris of, bij ontstentenis, door de jongste van de bestuurders, tenzij de voorzitter zijn plaatsvervanger aanduidt. De voorzitter duidt een verslaggever aan.

Artikel 22.

Behoudens andersluidende bepalingen in de statuten of in de wet voorzien, zal de algemene vergadering geldig mogen beraadslagen, welke ook het aantal van de aanwezige leden is.

De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid, Bij staken van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. Elk lid mag steeds de geheime stemming vragen.

Artikel 23.

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 213 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop de vergadering een geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3 der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede algemene vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5 van de stemmen worden besloten.

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging (bij uittreksel) bekendgemaakt te worden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging worden dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van het doel der vereniging vereist.

Een meerderheid van 2/3 der stemmen is vereist voor het uitsluiten van een lid. Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn verdediging te kunnen voorzien.

Artikel 24.

De besluiten van de algemene vergadering worden vastgelegd in de processen-verbaal, getekend door de voorzitter en de secretaris en de leden die het verlangen, en ingeschreven in een speciaal register, op de maatschappelijke zetel achter slot bewaard. Zij zijn, conform de wet, door de leden en de belangstellende derden ter inzage op eenvoudig verzoek aan de voorzitter en de secretaris, doch mogen niet verplaatst worden.

TITEL 5. Middelen, begroting en rekeningen.

Artikel 25.

De geldmiddelen en het vermogen van de vereniging bestaan uit bijdragen van de leden, uit lenigen,

legaten, schenkingen, inkomsten en baten uitsluitend ten gebruike van het maatschappelijk doel.

Artikel 26.

Elk jaar wordt de balans van het verlopen dienstjaar, dat loopt van 1 januari tot 31 december, vastgelegd en

wordt de begroting opgemaakt voor het volgend dienstjaar.

Beide worden voorgelegd aan de raad van bestuur voor het einde van de maand december en onderworpen

aan de goedkeuring van de algemene vergadering.

De jaarlijkse algemene vergadering dient de balans goed te keuren en dient kwijting te geven aan de

bestuurders voor hun uitgevoerde mandaat.

De algemene vergadering heeft het recht twee commissarissen aan te duiden ter controle van de

jaarbalans.

4

" º%

Voorbehouden

aan het Belgisch Staatsblad

4

M0D 2.2

Luik B - Vervolg

TITEL 6. Ontbinding en vereffening

Artikel 27.

I n.gevai van vrijwillige _ontbinding van de vereniging teit.de.raad van bestuur .één .of.meerdere vereffenaars

aan en bepaalt hun bevoegdheid.

Het patrimonium wordt, na vereffening van aile schuld, aangewend ter bevordering van de

huisartsgeneeskunde.

Aldus opgesteld en aangenomen op de algemene vergadering, gehouden te Temse op datum van21/1212005 en neergelegd ter griffie op 20101/2006, en gewijzigd en aangenomen op de algemene vergadering, gehouden te Gent op datum van 05/11/2014.

Dr-Saeys'Senjamin Dr. Rosiers Yves

Voorzitter HuPla vzw Secretaris HuPla vzw

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
HUISARTSEN PLATFORM OOST-VLAANDEREN, AFGEKOR…

Adresse
SINT AMELBERGALAAN 18 9140 TEMSE

Code postal : 9140
Localité : TEMSE
Commune : TEMSE
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande