HUISARTSENWACHTPOST REGIO AALST, AFGEKORT : HAWA

Association sans but lucratif


Dénomination : HUISARTSENWACHTPOST REGIO AALST, AFGEKORT : HAWA
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 524.708.434

Publication

02/04/2013
ÿþMOD 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 5 Z 4 -4 oB L 11

Benaming

(voluit) : HUISARTSENWACHTPOST REGIO AALST

(verkort) : HAWA

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : LEOPOLDLAAN 44 9300 AALST

Onderwerp akte : STATUTEN HUISARTSENWACHTPOST REGIO AALST

Tussen ondergetekenden, stichtende leden, allen huisarts, lid van de Huisartsenkring Aalst, HAKA VZW,

werd overeengekomen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, in overeenstemming met de wet van

27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 die rechtspersoonlijkheid verleent aan de verenigingen

zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

-Cockx Koen, Huisarts

-De Gang Rudy, Huisarts

-De Coninck Patrick, Huisarts

-Kindermans Dirk, Huisarts

-Liottier Nathalie, Huisarts

-Musch Sigrid, Huisarts

-Schockaert Philippe, Huisarts

-Vandriessche Jos, Huisarts

-Van Humbeeck Hilde, Huisarts

De statuten van deze vereniging luiden als volgt:

Titel 1 : Naam, Zetel, Doel, Duur

Artikel 1  De vereniging draagt de naam "Huisartsenwachtpost regio Aalst, afgekort HAWA'. Zowel de volledige naam als de afkorting kunnen elk afzonderlijk als enige en volledige statutaire benaming van de vereniging worden gebruikt. Alle officiële stukken en akten uitgaande van de vereniging dragen deze benaming voorafgegaan of gevolgd door de rechtsvorm en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2  De zetel van de vereniging is gevestigd aan de Leopoldlaan n°44, 9300 Aalst, in het gerechtelijk arrondissement Aalst/Dendermonde. De algemene vergadering kan op voorstel van de Raad van Bestuur beslissen het adres van de maatschappelijke zetel te wijzigen, maar steeds binnen het gebied waarvoor de huisartsenwachtpost de wachtdienst verzekert. De zetelverplaatsing moet vooraf aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren worden meegedeeld.

Artikel 3  De vereniging heeft tot doel een huisartsenwachtpost te beheren voor de regio Aalst. De precieze omschrijving van het grondgebied zal te allen tijde nauwkeurig in het huishoudelijk reglement omschreven worden en aan de bevolking van de betrokken gemeenten en deelgemeenten kenbaar gemaakt worden. De tekst van het huishoudelijk reglement moet ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

Zij mag eveneens alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen, inclusief het stelten van handelsdaden, zij het op bijkomstige wijze en enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doel in het eerste lid omschreven,

Artikel 4  De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, maar kan evenwel te allen tilde worden ontbonden.

Titel 2 : De Leden

Artikel 5  Het aantal leden is onbeperkt maar moet minstens vier bedragen. De vereniging telt effectieve en

toegetreden leden.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recta : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

CuKiFFI,E RECHTBANK

VAN KOOPHANDEL

21 MARI 2013

DEND

MONDE

BíJFagèn bij het Belgisch Staatsblád - 02/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

~.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MUU 2.2

Effectieve leden zijn diegenen van wie de naam vermeld is in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt bijgehouden en in geval van wijzigingen jaarlijks wordt neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel in Aalst. ( binnen de maand na de verjaardag van het neerleggen van de statuten), De bovengenoemde en ondertekenende stichtende leden zijn de eerste effectieve leden van de vereniging. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk.

Artikel 6  Als effectief lid kan tot de vereniging toetreden iedere huisarts die

*de geneeskunde uitoefent in het gebied waarvoor de huisartsenwachtpost de wachtdienst verzekert zoals

nauwkeurig omschreven in het huishoudelijk reglement,

" om de continuïteit van zorgen voor zijn praktijk te waarborgen deelneemt aan de wachtdienst, georganiseerd door de wachtpost en volgens de modaliteiten vastgelegd in het huishoudelijk reglement.

" door de algemene vergadering als lid wordt aanvaard.

Kandidaat-leden richten hun aanvraag tot lidmaatschap schriftelijk of per mail aan de voorzitter. Deze kan de kandidaat voorlopig ais lid aanvaarden tot de volgende algemene vergadering de definitieve beslissing neemt. In de tussentijd heeft een voorlopig aanvaard lid dezelfde rechten en plichten als de andere leden. Elk lid aanvaardt de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging.

Artikel 7  Toegetreden leden zijn ereleden, beschermleden, steunende, adviserende of medewerkende iaden. Zij kunnen door de raad van bestuur worden aanvaard onder door haar te bepalen voorwaarden. Zij kunnen aanwezig zijn op de algemene vergadering of de raad van bestuur wanneer zij dit wensen én wanneer de raad van bestuur het gepast oordeelt hen uit te nodigen. Zij bezitten evenwel geen stemrecht, Hun verdere rechten en plichten worden vermeld in het huishoudelijk reglement. Wettelijke bepalingen zijn op hen niet van toepassing.

Artikel 8  De jaarlijkse ledenbijdrage wordt elk jaar vastgesteld door de Algemene vergadering op voorstel van de Raad van bestuur. Zij bedraagt hoogstens 750 euro.

Deze bijdragen kunnen worden geïnd via tussenkomst van de huisartsenkring(en) voor wie de vereniging de wachtpost organiseert,

Een lid dat de ledenbijdrage niet betaalt binnen één maand na de aanmaning, krijgt een nieuwe aanmaning. indien ook deze niet binnen één maand gevolgd wordt door de betaling, wordt het lid in gebreke gesteld en als ontslagnemend beschouwd.

Artikel 8 bis - Jaarlijks zal een onkostennota worden overgemaakt aan de huisartsenkring(en) als vergoeding voor het gebruik van de wachtpostinfrastructuur. Deze vergoeding is jaarlijks aanpasbaar,

Artikel 9  Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet schriftelijk aan de voorzitter van de raad van bestuur ter kennis worden gebracht. De raad van bestuur kan om de doelstelling van de vereniging niet in het gedrang te brengen in het huishoudelijk reglement een opzegperiode vastleggen waarbinnen een ontslagnemend lid zijn aangegane verbintenissen blijft nakomen, in het bijzonder het waarnemen van de wachtbeurten.

Artikel 10  Tot uitsluiting van een lid kan alleen door de algemene vergadering worden besloten met een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, en nadat het lid is opgeroepen en wordt gehoord. Deze uitsluiting moet ter bekrachtiging worden voorgelegd aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

Een lid dat niet meer voldoet aan de toetredingsvoorwaarden vermeld in artikel 6 wordt eveneens als ontslagnemend beschouwd.

Artikel 11 -- Uittredende, uitgetreden of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen en gedane inbrengen vorderen. Bij ontslag of uitsluiting blijven eventueel achterstallige lidgelden inclusief het lidgeld voor het lopende jaar verschuldigd.

Titel 3 : De Raad van Bestuur

Artikel 12  De algemene vergadering benoemt onder haar leden de leden van de raad van bestuur, die verder ais bestuurder worden vermeld.

De bestuurders worden benoemd met een meerderheid van stemmen, ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden.De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit maar kunnen wel een Kostenvergoeding ontvangen.

Artikel 13 - De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van ten minste vier bestuurders. Indien de algemene vergadering slechts vier leden telt bestaat de raad van bestuur uit drie personen. ln ieder geval moet het aantal bestuurders steeds lager zijn dan het aantal leden van de algemene vergadering.

..

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 14 - De bestuurders worden benoemd voor een periode van vier jaar, en zijn maximaal 2 maal

" , ononderbroken herverkiesbaar. Tussentijds benoemde bestuurders zijn slechts verkozen voor de rest van de duur van het mandaat.

Artikel 15 -- Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de algemene vergadering, door

vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat, door verlies van het lidmaatschap of door overlijden,

De afzetting door de algemene vergadering wordt beslist bij meerderheid van stemmen, ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de algemene vergadering.

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt moet dit schriftelijk bekend maken aan de raad van bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval moet de raad van bestuur binnen de twee maanden de algemene vergadering bijeen roepen welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen.

Artikel 16 -- De raad van bestuur verdeelt de bestuursfuncties onder haar bestuursleden, zoals de voorzitter, de ondervoorzitter(s), de penningmeester en de secretaris. Andere bestuursfuncties kunnen omschreven worden in het huishoudelijk reglement.

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door de ondervoorzitter of door twee bestuurders.

De oproepingen tot de raad van bestuur moeten om geldig te zijn ondertekend of verstuurd worden door de voorzitter of door de ondervoorzitter of door twee bestuurders, Alle bestuurders moeten worden opgeroepen per gewone of aangetekende brief, per mail of per fax, ten minste vijf dagen voor de vergadering. Bij hoogdringendheid kan van deze termijn worden afgeweken, mits alle bestuurders hiermee akkoord zijn.

De vergaderingen van de raad van bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. indien deze belet of afwezig is wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter en in geval van diens belet of afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Artikel 17  De raad van bestuur leidt de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Eiij Is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de wet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op ais eiser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldigingen. De raad van bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als een college.

De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders. Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet in de beoordeling meegerekend. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Artikel 18  Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden voorgelegd worden geldig ondertekend door de voorzitter en door de secretaris. Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

Artikel 19  De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodigt acht en nuttig oordeelt en legt deze reglementen samen met aile wijzigingen ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering. De reglementen of wijzigingen gaan van kracht na de goedkeuring door de algemene vergadering en de bekrachtiging door de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

Artikel 20  Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het gezamenlijke optreden van twee bestuurders

De bestuurders kunnen geldig optreden namens de vereniging en moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

Bestuurders gaan geen persoonlijke verplichtingen aan bij het afsluiten van verbintenissen voor de vereniging. Hun aansprakelijkheid is beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

Artikel 21 -- De raad van bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één of meerdere personen (derden),

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De aanvaarding van de opdracht, de inhoud van de opdracht en de omvang van hun bevoegdheden, alsook de ambtsbeëindiging en/of afzetting worden in de notulen van de algemene vergadering opgenomen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

11111,1, C.0

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur,

b)Door afzetting door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is, De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekende bries ter kennis worden gebracht van de betrokkene.

De voor bijzondere opdrachten aangestelde gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

Artikel 22  De raad van bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen.

Het dagelijks bestuur wordt omschreven als de handelingen of verrichtingen die door het dagelijks leven van de vereniging vereist of die zowel wegens hun gering belang ais wegens de noodzakelijkheid van een snelle oplossing de tussenkomst van de raad van bestuur zelf niet rechtvaardigen.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van alle bestuurders.

De ambtsbeëindiging van een !id van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)Op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur.

b)Door afzetting door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekende brief ter kennis worden gebracht van de betrokkene,

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur worden op intern vlak steeds genomen in collegiaal overleg. Voor de externe vertegenwoordiging wat het dagelijks bestuur betreft, kan een dagelijks bestuurder alleen handelen.

Titel 4 : De Algemene Vergadering

Artikel 23  De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden en wordt voorgezeten door de

voorzitter van de raad van bestuur of bij afwezigheid door de ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door de

oudste van de aanwezige bestuurders.

Elk lid beschikt over één eigen stem op de algemene vergadering, Een lid kan zich door een ander lid laten

vertegenwoordigen.

Een lid kan evenwel maximaal 3 volmachten hebben. De volmachten dienen schriftelijk te worden gegeven.

Artikel 24  Uitsluitend de algemene vergadering is bevoegd voor

- het wijzigen van de statuten

- de benoeming van, de afzetting van en de kwijting aan de bestuurders

- de benoeming van, de afzetting van en de kwijting aan de commissarissen en het bepalen van hun

bezoldiging in geval een bezoldiging wordt toegekend

- de goedkeuring van de rekeningen en de begroting

- de ontbinding van de vereniging

- de uitsluiting van een lid van de vereniging

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen

Artikel 25  De algemene vergadering wordt samengeroepen door de raad van bestuur of diens voorzitter, telkens wanneer het belang van de vereniging dit vereist en tenminste éénmaal per jaar voor het goedkeuren van rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het komend jaar en om zich uit te spreken over de kwijting van de bestuurders.

Artikel 26 -- De algemene vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

Artikel 27  De raad van bestuur is bovendien verplicht de algemene vergadering samen te roepen wanneer één vijfde van de effectieve leden daartoe schriftelijk een verzoek richt aan de voorzitter van de raad van bestuur waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. De raad van bestuur moet dan binnen de 20 werkdagen na het ontvangen van dit verzoek een algemene vergadering beleggen en reglementair samenroepen met op de agenda minstens de gevraagde onderwerpen.

Artikel 28 - De oproeping tot de algemene vergadering gebeurt met een brief die per post of per e-mail verstuurd wordt. Die moet om geldig te zijn ondertekend zijn door de voorzitter of door 2 bestuurders. Zij zijn gericht aan alle effectieve leden en, indien gewenst door het lid in kwestie en het bestuur- ook aan toegetreden

Ér

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOU 2.2

leden. Zij moeten verstuurd worden minstens 10 werkdagen voor de geplande vergadering. Zij bevatten dag, uur en plaats van de vergadering en de agenda.

Artikel 29  De agenda voor de algemene vergadering wordt door de raad van bestuur vastgelegd, Elk onderwerp dat schriftelijk, door tenminste één twintigste van de effectieve leden ondertekend en tenminste drie werkdagen voor de algemene vergadering bij de voorzitter van de raad van bestuur ingediend wordt, moet in de agenda worden opgenomen en (indien mogelijk) aan alle leden ter kennis worden gesteld. Over onderwerpen die niet op de agenda staan kan geen formele beslissing genomen worden.

Artikel 30  In zijn algemeenheid beslist de algemene vergadering bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, behalve in de gevallen voorzien in de statuten. Blj staking van stemmen beslist de voorzitter of bestuurder die de vergadering voorzit.

Artikel 31  Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 2/3e van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop deze vergadering een

geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3e der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede algemene vergadering. Tot wijziging van het doei van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5e van de stemmen worden besloten, Onthoudingen en ongeldige stemmen hebben de waarde van een tegenstem.

Artikel 32 -, Voor een beslissing over ontbinding van de vereniging gelden dezelfde regels als voor een wijziging van de doelstellingen van de vereniging.

Artikel 33  Voor het uitsluiten van een lid is vereist dat dit punt op de agenda vermeld wordt, dat het lid uitgenodigd wordt om zijn verdediging te kunnen ontplooien, en dat de beslissing genomen wordt met een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. Onthoudingen en ongeldige stemmen hebben de waarde van een tegenstem. De uitsluiting moet tes bekrachtiging worden voorgelegd aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

Artikel 34 - Van elke vergadering worden notulen gemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die bijgehouden worden in een daartoe bestemd register op de zetel van de vereniging. Dit register kan op de zetel van de vereniging door de leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels ervan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris, bij ontstentenis door 2 bestuursleden, en bij ontstentenis hiervan door 2 leden van de algemene vergadering.

Titel 5 : Rekeningen en Begrotingen

Artikel 35  Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december,

De raad van bestuur sluit de rekeningen van het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komende boekjaar voor. Beide worden aan de algemene vergadering ter goedkeuring voorgelegd. De rekeningen zijn minstens 10 werkdagen voor de algemene vergadering ter inzage van de leden op de zetel van de vereniging,

Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en kan in geen geval bij wijze van dividend of andere aan de leden worden uitgekeerd. Het vermogen van de vereniging bestaat uit inkomsten van lidgelden; inkomsten van schenkingen, legaten en leningen; inkomsten uit eigen activiteiten, inkomsten uit beleggingen, inkomsten uit overheidssubsidies indien aanwezig.

Titel 6 ; Ontbinding en Vereffening

Artikel 36  Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege Kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten indien 2/3e van de leden op de algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5e meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden, Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de algemene vergadering vermeld worden.

Zijn geen 2/3e van de leden op deze algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede algemene vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5e meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Deze tweede algemene vergadering mag niet worden samengeroepen binnen de vijftien dagen na de eerste.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

PR,. 4,4

Luik B - vervolq

Artikel 37  In gevat van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden. Voor zaken die betrekking hebben op het medische beroepsgeheim zal hiervoor een beroep worden gedaan op artsen.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een gelijkaardige doelstelling aangeduid door de algemene vergadering.

Titel 7 : Slotbepaling

Artikel 38  Voor alles waarin deze statuten niet uitdrukkelijk voorzien, blijft de wet van 27 juni 1921,

gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en haar uitvoeringsbesluiten toepasselijk,

Artikel 39  De ondertekenaars verklaren deze statuten, goedgekeurd door de Orde van Geneesheren, als enig rechtsgeldig document tussen de leden betreffende deze materie. Iedere wijziging dient voorafgaande goedkeuring van de orde te verkrijgen.

Bijzondere bepalingen

A. Alle voormelde stichters van de vereniging zijn na de oprichting bijeengekomen in algemene vergadering

en beslissen met eenparigheid van stemmen:

1. het aantal bestuurders te bepalen op 4

2, worden aangesteld tot bestuurder , ingaand op heden:

de heer Kindermans Dirk, de heer Schockaert Philippe, de heer Cockx Koen, Mevrouw Liottier Nathalie.

allen hier aanwezig en die het hen toegekende, onbezoldigde mandaat verklaren te aanvaarden.

B. De aangeduide bestuurders zijn vervolgens bijeengekomen in raad van bestuur en hebben met eenparigheid van stemmen aangeduid als

" 1, voorzitter van de raad van bestuur: de heer Kindermans Dirk

2, ondervoorzitter van de raad van bestuur: de heer Schockaert Philippe

3. secretaris : de heer Cockx Koen

3. penningmeester : Mevrouw Liottier Nathalie

Volmacht

Bij deze worden aile machten toegekend aan de vennootschap onder firma "GDB-FISC & C°" met zetel te Aalst, Weverijstraat 57, vertegenwoordigd door de Heer Guy De Bie, met macht van indeplaatsstelling, teneinde alle formaliteiten te vervullen op de griffie van de Rechtbank van Koophandel en op het bevoegd BTW-kantoor, in verband met de inschrijving bij de Kruispuntbank voor ondernemingen, en het bekomen van een ondernemingsnummer.

Opgesteld en getekend in Aalst op 03 maart 2013.

Kindermans Dirk - voorzitter

Schockaert Philippe - Ondervoorzitter

Tegelijk hierbij neergelegd

-Statuten.

- Akte betreffende de raad van bestuur bij oprichting.

- Akte betreffende de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen,

Voor-

behouden

aan het

Y Belg1sp

Staatsblad'

Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
HUISARTSENWACHTPOST REGIO AALST, AFGEKORT : …

Adresse
LEOPOLDLAAN 44 9300 AALST

Code postal : 9300
Localité : AALST
Commune : AALST
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande