HUISARTSENWACHTPOST WAASLAND, AFGEKORT : HAWP

Association sans but lucratif


Dénomination : HUISARTSENWACHTPOST WAASLAND, AFGEKORT : HAWP
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 543.606.509

Publication

07/01/2014
ÿþ MOD 2.2

ILï.z Í~ I In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : J ?) (700 5Q 9

Benaming

(voluit) : Huisartsenwachtpost Waasland

(verkort) : HAWP

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Klapperstraat 68a, 9120 Beveren-Waas

Onderwerp akte : Oprichtingsakte

HUISARTSENWACHTPOST WAASLAND

Rechtsvorm : V.Z.W.

Zetel : Klapperstraat 68a, 9120 Beveren

TITEL 1 : NAAM, ZETEL, DOEL, DUUR

In deze statuten wordt verstaan onder praktijkvoerende huisartsen: erkende huisartsen, huisartsen in beroepsopleiding en algemeen geneeskundigen met verworven rechten,

In deze statuten wordt verstaan onder huisartsenzone : een aaneengesloten geografisch gebied van de gemeenten.

De stichtende leden zijn (19 december 2013)

Dr. Jan Van Beveren, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Groot-Sint Niklaas VZW en het wachtdienstonderdeel Sint-Niklaas  Nieuwkerken-Waas,

Dr, Tom Van Roey, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Groot Sint-Niklaas VZW en het wachtdienstonderdeel Sint-Niklaas  Nieuwkerken-Waas.

Dr, Marc Mertens, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Bevaren VZW en het wachtdienstonderdeel Beveren-Haasdonk. Dr. Kristien De Wilde, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Beveren VZW en het wachtdienstonderdeel Beveren-Haasdonk. Dr. An De Wilde, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Beveren VZW en het wachtdienstonderdeel Melsele-Kallo. Dr, Paul Smet, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Beveren VZW en het wachtdienstonderdeel Melsele-Kallo.

Dr. Simone Hille, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Beveren VZW en het wachtdienstonderdeel Beveren-Haasdonk. Dr. Goedele Heyrman, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Kruibeke VZW en het wachtdienstonderdeel Kruibeke-Bazel-Rupelmcnde.

Dr. Katrijn Verhaeghen, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Kruibeke VZW en het wachtdienstonderdeel Kruibeke-Bazel-Rupelmonde.

Dr. Stijn Van Mof, huisarts, vertegenwoordigend de huisartsenkring Waasland-Noord VZW en het wachtdienstonderdeel Reynaertkring-West. Dr, Marjan Dhollander, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Waasland Noord VZW en het wachtdienstonderdeel Reynaertkring-West. Dr, Katrien Verhaegen, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Waasland-West VZW en het wachtdienstonderdeel Waasmunster-Elversele-Sinaai.

Dr. Marie-Claire Rutsaert, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Waasland-West en het wachtdienstonderdeel Waasmunster-Elversele-Sinaai.

Dr. Robrecht Dhollander, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Waasland-Noord VZW en van het wachtdienstonderdeel Reynaertkring-Oost. Dr, Caroline Reyntens, huisarts vertegewoordigend de huisartsenkring Waasfand-Noord en van het wachtdienstonderdeel Reynaertkring-Oost.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

i

b

s

111fluiiiii~iNiuu~~uuuu

*1900890

GRIFFIE R~:C :-r7 .

VAN KOC':-'~íi '.~T

~.i _

2 6 OrG 2013

DENQtE ~ .

~-..

fre

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Dr. Marc Dusauchoit, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Temse VZW en van het wachtdienstonderdeel Temse-Steendorp-Tielrode.

Dr, Nicolas Tahon, huisarts vertegenwoordigend de huisartsenkring Temse VZW en van het wachtdienstonderdeel Temse-Steendorp-Tielrode.

Tussen ondergetekenden, allen huisarts, lid van de Huisartsenkoepel Waasland VZW, werd overeengekomen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, in overeenstemming met de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 die rechtspersoonlijkheid verleent aan de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Artikel 1  De vereniging draagt de naam "Huisartsenwachtpost Waasland", afgekort HAWP Waasland. Zowel de volledige naam als de afkorting kunnen elk afzonderlijk als enige en volledige statutaire benaming van de vereniging worden gebruikt. Alle officiële stukken en akten uitgaande van de vereniging dragen deze benaming voorafgegaan of gevolgd door de rechtsvorm en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2  De zetel van de vereniging is gevestigd in de Klapperstraat 68a, 9120 Beveren in het gerechtelijk arrondissement Dendermonde. De Algemene Vergadering kan op voorstel van de Raad van Bestuur beslissen het adres van de maatschappelijke zetel te wijzigen, maar steeds binnen het gebied waarvoor de huisartsenwachtpost de wachtdienst verzekert. De zetelverplaatsing moet aan de Griffie van de Rechtbank van Koophandel van Dendermonde worden meegedeeld.

Artikel 3  De vereniging heeft tot doe! een huisartsenwachtpost te beheren voor de regio Waasland. De precieze omschrijving van het grondgebied zal ten allen tijde nauwkeurig in het huishoudelijk reglement beschreven worden en aan de bevolking van de betrokken gemeenten en deelgemeenten kenbaar gemaakt worden. De tekst van het huishoudelijk reglement moet ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

Zij mag eveneens alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen, inclusief het stellen van handelsdaden, zij het op bijkomstige wijze en enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doel in het eerste lid omschreven.

Artikel 4 De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, maar kan evenwel ten allen tijde worden ontbonden.

TITEL 2 : DE LEDEN

Artikel 6  Het aantal leden is onbeperkt maar moet minstens 10 bedragen. De vereniging telt effectieve en toegetreden leden.

Effectieve leden zijn diegenen van wie de naam vermeld is in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt bijgehouden en in geval van wijzigingen jaarlijks wordt neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel in Dendermonde (binnen de maand na de verjaardag van het neerleggen van de statuten), De ondertekenende leden zijn de eerste effectieve leden van de vereniging.

Artikel 6  Als effectief lid kan tot de vereniging toetreden :

" Elke VZW-huisartsendeeikring die deel uitmaakt van de huisartsen koepel Waasland VZW

" iedere huisarts die :

- De geneeskunde uitoefent in het gebied waarvoor de huisartsenwachtpost de wachtdienst verzekert zoals nauwkeurig omschreven in het huishoudelijk reglement,

- Om de continuïteit van zorgen voor zijn praktijk te waarborgen deelneemt aan de wachtdienst, georganiseerd door de wachtpost en volgens de modaliteiten vastgelegd in het huishoudelijk reglement. De deelname aan de wachtdienst is een deontologische plicht en een voorwaarde voor accreditering. - Door de Algemene Vergadering als lid wordt aanvaard.

Kandidaat-leden richten hun aanvraag tot lidmaatschap schriftelijk of per mail aan de voorzitter. De betaling van het lidgeld aan de eigen huisartsenkring geldt als bewijs van lidmaatschap als effectief lid. Elk lid aanvaardt de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging.

Externe artsen die volgens de modaliteiten bepaald in het huishoudelijk reglement aan de wachten deelnemen, moeten lid zijn van de HAWP Waasland, hun lidgeld betalen aan de HAWP Waasland en de statuten en het huishoudelijk reglement voor akkoord ondertekenen. Zij dienen ook het schriftelijk bewijs voor te leggen dat hun eigen wachtdienst akkoord is met hun deelname aan de wachtdienst van het Waasland.

Artikel 7  Toegetreden leden zijn ereleden, beschermleden, steunende, adviserende of medewerkende

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

leden. Zij kunnen door de Raad van Bestuur worden aanvaard onder door haar te bepalen voorwaarden. Zij kunnen aanwezig zijn op de Algemene Vergadering of de Raad van Bestuur wanneer zij dit wensen én wanneer de Raad van Bestuur het gepast oordeelt hen uit te nodigen. Zij bezitten evenwel geen stemrecht. Hun verdere rechten en plichten worden vermeld in het huishoudelijk reglement. Wettelijke bepalingen zijn op hen niet van toepassing.

Artikel 8  De jaarlijkse ledenbijdrage die wordt verrekend met het lidgeld van de huisartsenkring wordt ook jaarlijks door de Algemene Vergadering op voorstel van de Raad van Bestuur, bepaald.

Artikel B bis - Jaarlijks kan een onkostennota worden overgemaakt aan de huisartsen koepel Waasland als vergoeding voor het gebruik van de wachtpostinfrastructuur. Deze vergoeding wordt bepaald door de Raad van bestuur van de HAWP Waasland in functie van de reële kosten en is jaarlijks aanpasbaar.

Artikel 9  Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet schriftelijk aan de voorzitter van de Raad van Bestuur ter kennis worden gebracht,

Artikel 10 r Een lid dat niet meer voldoet aan de toetredingsvoorwaarden vermeld in artikel 6 wordt eveneens als ontslagnemend beschouwd.

Artikel 11  Uittredende, uitgetreden of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen en gedane inbrengen vorderen. Bij ontslag of uitsluiting blijven eventueel achterstallige lidgelden inclusief het lidgeld voor het lopende jaar verschuldigd.

T1TEL 3 : DE RAAD VAN BESTUUR

Artikel 12  De Algemene Vergadering benoemt onder haar leden de leden van de Raad van Bestuur, die verder als bestuurder worden vermeld.

De bestuurders worden benoemd met een meerderheid van stemmen, ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit maar kunnen wel een kostenvergoeding ontvangen.

Artikel 13 - De vereniging wordt geleid door een Raad van Bestuur van 8 bestuurders en 8

plaatsvervangend bestuurders en de penningmeester. Elk wachtdienstonderdeel van de huisartsenkoepel Waasland heeft recht op één mandaat van bestuurder en één mandaat van plaatsvervangend bestuurder.

De Raad van Bestuur wordt om de vier jaar verkozen door de Algemene Vergadering. Alle leden van de Algemene Vergadering kunnen zich voorstellen als kandidaat voor een mandaat in de Raad van Bestuur. De kandidaturen worden schriftelijk bij de voorzitter van de Raad van Bestuur ingediend en worden vermeld op het stemformulier. Elk aanwezig of vertegenwoordigd lid duidt op het stemformulier 16 namen aan, van elk wachtdienstonderdeel twee. De kandidaten worden gerangschikt volgens het aantal behaalde stemmen. ln volgorde zijn verkozen de twee kandidaten van elk wachtdienstonderdeel die het hoogste aantal stemmen hebben behaald. Bij gelijke stemmen wordt in een tweede ronde gekozen tussen de betrokken kandidaten. Indien er dan nog staking van stemmen optreedt is de jongste kandidaat verkozen.

De Raad van Bestuur duidt uit zijn midden een voorzitter, twee ondervoorzitters, een secretaris en een penningmeester aan.

De Raad van Bestuur duidt tevens een Dagelijks Bestuur aan bestaande uit de voorzitter, de penningmeester, de secretaris en de wachtpostmanager. Het Dagelijks Bestuur kan tevens, indien het dit nodig acht, een bijkomend persoon uitnodigen op een bijeenkomst van het Dagelijks Bestuur. Het Dagelijks Bestuur rapporteert aan de Raad van Bestuur,

De Raad van Bestuur vergadert slechts geldig indien minstens de helft van zijn leden aanwezig zijn en indien elk wachtdienstonderdeel is vertegenwoordigd. Beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige leden van de Raad van Bestuur waarbij elk wachtdienstonderdeel één stem heeft.

De voorzitter leidt de Algemene Vergadering en de vergaderingen van de Raad van Bestuur, Bij afwezigheid wordt hij vervangen door de eerste ondervoorzitter; indien deze eveneens afwezig is wordt hij vervangen door de tweede ondervoorzitter en als deze ook afwezig is door het oudste lid van de Raad van Bestuur.

De functie van de voorzitter van de HAWP Waasland kan tijdelijk schriftelijk worden overgedragen aan andere leden van het Dagelijks Bestuur of Raad van Bestuur of andere leden van de vereniging. Het

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD22

overnemende lid bevestigt schriftelijk zijn akkoord voor overname van dit tijdelijk mandaat van voorzitter, met duidelijke vermelding van de duur van dit tijdelijk mandaat.

De ondervoorzitters vervangen de voorzitter in geval van afwezigheid en staan hem bij in het uitoefenen van zijn functie. Bij voortijdig ontslag of bij overlijden van de voorzitter neemt de eerste ondervoorzitter het voorzitterschap ad interim op tot de Algemene Vergadering voorzien heeft in de vervanging van het openstaande mandaat in de Raad van Bestuur, waarna de Raad van Bestuur de mandaten opnieuw verdeelt.

De secretaris houdt de notulen van de algemene vergaderingen en van de vergaderingen van de Raad van Bestuur bij. Hij houdt de ledenlijst bij en legt deze jaarlijks neer bij de griffie van de rechtbank. Hij verstuurt de uitnodigingen voor de Algemene Vergaderingen en de vergaderingen van de Raad van Bestuur.

De penningmeester beheert de inkomsten en uitgaven van de vereniging. Hij/zij int het jaarlijkse lidgeld van alle leden. Hij/zij maakt elk jaar een financiële jaarrekening op evenals een begroting voor het volgende jaar, Deze worden ter goedkeuring voorgelegd aan de Algemene Vergadering. De financiële jaarrekening wordt neergelegd bij de griffie van de bevoegde rechtbank,

De Raad van Bestuur kan een aantal commissies oprichten of bestuurders aanduiden die zich specifiek bezig houden met bepaalde materies zoals : personeel, informatica , communicatie, medisch materiaal, Commissie Ledenlijst en Beurtrol, Commissie Deontologie en Conflicten. De duur van de mandaten in deze commissies is beperkt tot de duur van de mandaten van de Raad van Bestuur. Bij de verkiezing van een nieuwe Raad van Bestuur zullen deze commissies opnieuw samengesteld worden,

De leden kennen geen aansprakelijkheid voor daden verricht door de HAWP Waasland. Ook de leden van de verschillende bestuursorganen kunnen niet persoonlijk aansprakelijk worden gesteld, tenzij voor onrechtmatige daden. De leden van de Raad van Bestuur zijn wel tegenover de vzw verantwoordelijk voor een goed bestuur.

De Raad van Bestuur zal een verzekering aangaan voor burgerlijke aansprakelijkheid, waardoor alle bestuurders, vertegenwoordigers en aangestelden verzekerd zijn.

TITEL 4 DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 14

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle leden en wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur of bij afwezigheid door de 9ste ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door 2de ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders.

In de algemene vergadering beschikt elke vertegenwoordigde huisartsenkring over één stem per schijf van 10 bij hen aangesloten leden, met een minimum van vijf stemmen per aangesloten huisartsenkring. Beslissingen worden genomen met een gewone meerderheid van de stemmen, behalve in de gevallen waarin de wet of de statuten anders bepalen.

Alle wachtdienstonderdelen moeten bij de vergadering vertegenwoordigd zijn.

Artikel 15 -- Uitsluitend de Algemene Vergadering is bevoegd voor :

- het wijzigen van de statuten

- de benoeming van, de afzetting van en de kwijting aan de bestuurders

- de benoeming van, de afzetting van en de kwijting aan de commissarissen en het bepalen

van hun bezoldiging in geval een bezoldiging wordt toegekend

- de goedkeuring van de rekeningen en de begroting

- de ontbinding van de vereniging

- de uitsluiting van een lid van de vereniging

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen

Artikel 16 -- De Algemene Vergadering wordt samengeroepen door de Raad van Bestuur of diens voorzitter, telkens wanneer het belang van de vereniging dit vereist en tenminste één maal per jaar voor het goedkeuren van rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het komend jaar en om zich uit te

spreken over de kwijting van de bestuurders.

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

Mo0 2.2

Artikel 17  De Algemene Vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

Artikel 18  De Raad van Bestuur is bovendien verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen wanneer één vijfde van de effectieve leden daartoe schriftelijk een verzoek richt aan de voorzitter van de Raad van Bestuur waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. De Raad van Bestuur moet dan binnen de 20 werkdagen na het ontvangen van dit verzoek een Algemene Vergadering beleggen en reglementair samenroepen met op de agenda minstens de gevraagde onderwerpen.

Artikel 19 - De oproeping tot de Algemene Vergadering gebeurt met een brief die per post of per e-mail verstuurd wordt. Die moet om geldig te zijn ondertekend zijn door de voorzitter of door 2 bestuurders. Hij is gericht aan alle effectieve leden en, indien gewenst door het lid in kwestie en het bestuur, ook aan toegetreden leden. Hij moet verstuurd worden minstens 10 werkdagen voor de geplande vergadering. Hij bevat dag, uur en plaats van de vergadering en de agenda.

Artikel 20  De agenda voor de Algemene Vergadering wordt door de Raad van Bestuur vastgelegd. Elk onderwerp dat schriftelijk, door tenminste één twintigste van de effectieve leden wordt ondertekend en tenminste drie werkdagen voor de Algemene Vergadering bij de voorzitter van de Raad van Bestuur ingediend wordt, moet in de agenda worden opgenomen en (indien mogelijk) aan alle leden ter kennis worden gesteld. Over onderwerpen die niet op de agenda staan kan geen formele beslissing genomen worden.

Artikel 21 In zijn algemeenheid beslist de Algemene Vergadering bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, behalve in de gevallen voorzien in de statuten. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter of bestuurder die de vergadering voorzit. Alle wachtdienstonderdelen moeten bij de vergadering vertegenwoordigd zijn.

Artikel 22  Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 2/3e van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is, Wordt dit getal niet bereikt dan kan een Buitengewone Algemene Vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop deze vergadering een geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze Buitengewone Algemene Vergadering mag niet binnen de 15 dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3e der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op Buitengewone Algemene Vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5e van de stemmen inclusief de stemmen bij volmacht worden besloten.

Bij elke stemming moeten alle wachtdienstonderdelen zijn vertegenwoordigd.

Artikel 23  Voor een beslissing over ontbinding van de vereniging gelden dezelfde regels als voor een wijziging van de doelstellingen van de vereniging.

Artikel 24 - Van elke vergadering worden notulen gemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die bijgehouden worden in een daartoe bestemd register op de zetel van de vereniging. Dit register kan op de zetel van de vereniging door de leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels ervan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris, bij ontstentenis door 2 bestuursleden, en bij ontstentenis hiervan door 5 leden van de Algemene Vergadering waarvan elk wachtdienstonderdeel is vertegenwoordigd.

TITEL 5: REKENINGEN EN BEGROTINGEN

Artikel 25  Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

De Raad van Bestuur sluit de rekeningen van het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komende boekjaar voor. Beide worden aan de Algemehe Vergadering ter goedkeuring voorgelegd. De rekeningen zijn minstens 10 werkdagen voor de Algemene Vergadering ter inzage van de leden op de zetel van de vereniging.

Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en Kan in geen geval bij wijze van dividend of andere aan de leden worden uitgekeerd, Het vermogen van de vereniging bestaat uit inkomsten van lidgelden; inkomsten van schenkingen, legaten en leningen; inkomsten uit eigen activiteiten, inkomsten uit beleggingen, inkomsten uit overheidssubsidies indien aanwezig,

TITEL 6 : ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 26  Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en cntbinding van rechtswege kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten indien 2/3e van de effectieve leden op de Algemene

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5e meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Bovendien moet elk wachtdienstonderdeel vertegenwoordigd zijn. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de Algemene Vergadering vermeld worden,

Zijn geen 2/3e van de leden op deze Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een Buitengewone Algemene Vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5e meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Deze Buitengewone Algemene Vergadering mag niet worden samengeroepen binnen de vijftien dagen na de eerste.

Artikel 27  In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars, Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden. Voor zaken die betrekking hebben op het medische beroepsgeheim zal hiervoor een beroep worden gedaan op artsen.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een gelijkaardige doelstelling aangeduid door de Algemene Vergadering.

TITEL 7 : SLOTBEPALINGEN

Artikel 28  Voor alles waarin deze statuten niet uitdrukkelijk voorzien, blijft de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en haar uitvoeringsbesluiten toepasselijk.

Artikel 29  De ondertekenaars verklaren deze statuten, goedgekeurd door de Orde van Geneesheren, ais enig rechtsgeldig document tussen de leden betreffende deze materie.

Artikel 30 - alle voormelde leden van de vereniging zijn na de oprichting bijeen gekomen in een Algemene

Vergadering en beslissen met eenparigheid van stemmen :

- het aantal bestuurders te bepalen op 8 + penningmeester

- worden aangesteld tot bestuurder voor een periode van 4 jaar ingaand op heden :

-Mertens Marc

-Marc Dusauchoit

-Simone Hille

-Tom Van Roey

-Stijn Van Mol

-An De Wilde

-Goedele Heyrmen

-Katrien Verhaegen

-Robrecht Dhollander

Worden aangesteld als 8 plaatsvervangend bestuurders

-Jan Van Beveren

-Marjan Dhollander

-Kristien De Wilde

-Katrijn Verhaeghen

-Marie-Claire Rutsaert

-Nicolas Tahon

-Caroline Reyntens

-Paul Smet

Die allen hun mandaat aanvaarden.

De aangegeven bestuurders zijn vervolgens in Raad van Bestuur bijeen gekomen en hebben met

eenparigheid van stemmen aangeduid als :

- voorzitter : Mare Mertens

-1 ste ondervoorzitter : Marc Dusauchoit

- 2de ondervoorzitter : Jan Van Beveren

- secretaris : Tom Van Roey

- penningmeesters Simone Hille

Die allen verklaren deze functie te aanvaarden.

Opgesteld en getekend in Beveren op 19 december 2013.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

£taatsblad

Coordonnées
HUISARTSENWACHTPOST WAASLAND, AFGEKORT : HAWP

Adresse
KLAPPERSTRAAT 68A 9120 BEVEREN-WAAS

Code postal : 9120
Localité : BEVEREN-WAAS
Commune : BEVEREN-WAAS
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande