HOSPILIM

Association sans but lucratif


Dénomination : HOSPILIM
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 833.506.251

Publication

24/10/2013
ÿþ MOD 2.2

,Le-: «-I1 ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 0833.506.251 Benaming

(voluit) : HospiLim RECHTBANK VAN KOOPHANDEL.

15 -10- 2013

HASSJffia

Voor-

behoudei aan het Belgisch

Staatsbla,

1

Bijlagen bij ïiefBèïgisch Staatsblad - 24/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Universiteitslaan 1 - 3500 Hasselt

Onderwerp akte : 1. Raad van Bestuur: benoemingen en samenstelling

2. Dagelijks Bestuur: samenstelling en bevoegdheden

3. Rekening-toezichters: vervanging, benoeming en looptijd mandaat

1, Raad van Bestuur benoemingen en samenstelling

Gelet op de statutenwijziging, goedgekeurd in de Algemene Vergadering van 26-11-2012 en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 18-2-2013 en de noodzakelijkheid van een gecoördineerde vaststelling hiervan, zijn de mandaten van de leden van de Raad van Bestuur in de Algemene Vergadering van 2641-2012 ais volgt bevestigd:

a. Stemgerechtigde leden Raad van Bestuur

" Erwin Barmans

" Marc Geboers

" Roger Luyten

" Yves Breysem

" Marcel Claes

" John Vanacker

" Jan Valgaeren

" Patrick Groenen

" Jean-Pierre Hermans

" Raf Lippen

" Jaak Poncelet

De looptijd van het mandaat van bestuurder wordt synchroon verlengd voor 4 jaar, nl. van 26-11-2012 tot

26-11-2016.

b. Benoemingen en looptijd mandaten

In de Raad van Bestuur van 5-12-2012 worden cfr. artikel 22

" onder haar bestuurders benoemd:

. voorzitter. Erwin Barmans

. ondervoorzitter Marc Geboers

" de mandaten van secretaris en penningmeester hernieuwd:

. secretaris: Roger Luyten (verlenging)

. penningmeester Rudi Pluymers (verlenging)

De looptijd van de mandaten van voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester is 4 jaar, nl. van

5-12-2012 tot 5-12-2016.

2. Dagelijks Bestuur: samenstelling en bevoegdheden

N.a.v. de statutenwijziging, goedgekeurd in de Algemene Vergadering van 26-11-2012 en gepubliceerd in. de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 18-2-2013, heeft de Raad van Bestuur op 5-12-2012 overeenkomstig artikel 26 een Dagelijks Bestuur opgericht.

a. Stemgerechtige leden Dagelijks Bestuur en looptijd mandaten:

Voor het Dagelijks bestuur worden volgende stemgerechtigde leden aangeduid:

" Benny Maria Julien Stevens, wonende te Bergerkampstraat 31 in 3650 Dilsen-Stokkem, geboren op 27-7-,

1976 in Maaseik, js_ als manager van vzw_ HospiLim overeenkomstig art, 26 de voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

~r,`~

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

" aanduiding afgevaardigden van de ziekenhuizen met meer dan 700 bedden:

- Yves Breysem namens Jessa Ziekenhuis

- Erwin Boymans namens Ziekenhuis Oost-Limburg

" aanduiding afgevaardigde van de algemene en categorale ziekenhuizen met minder dan 700 bedden: - Jan Valgaeren namens Ziekenhuis Maas en Kempen

" aanduiding afgevaardigde van de psychiatrische centra:

- John Vanacker namens OPZC Rekem.

De looptijd van het mandaat van de afgevaardigden is 4 jaar, ni, van 542-2012 tot 5-12-2016.

b. Bevoegdheden: omvang en uitoefening

De operationele bevoegdheden en bijhorende volmachten zijn als volgt vastgesteld op basis van artikel 26

van de statuten en het reglement van inwendige orde:

1. Briefwisseling

onder verantwoordelijkheid van resp. de voorzitter en de manager.

2. Oproepingen vergaderingen

- voor de Algemene Vergadering bepaalt artikel 14 van de statuten dat de leden ten minste acht dagen tevoren worden opgeroepen via een oproepingsbrief met de agenda in bijlage. Artikel 4 van het reglement van inwendige orde vult aan dat de leden er de voorkeur aan kunnen geven eveneens met elektronische post te worden uitgenodigd. Deze elektronische post moet met een gewone brief bevestigd worden.

De oproepingsbrief wordt ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris.

- voor de Raad van Bestuur bepaalt artikel 23 van de statuten dat de leden ten minste acht kalenderdagen voor de dag van de vergadering door de voorzitter worden opgeroepen bij gewone brief. De oproepingsbrief vermeldt de dag, plaats, uur en dagorde en wordt ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris.

- voor het Dagelijks bestuur en de diverse overleg- en werkgroepen verzendt de voorzitter van de vereniging of de voorzitter van de betrokken overleg of werkgroep de oproeping via elektronische post.

3. Postdocumenten

manager HospiLim en/of Monique Hindrikx.

4. Betalingen

- van de 4 bestuurders met handtekeningsbevoegdheid (of 3 bestuurders en de penningmeester indien deze laatste geen bestuurder is) zijn steeds 2 handtekeningen vereist voor betalingen vanaf 2.500 euro;

- voor betalingen tot 2.500 euro is de penningmeester gemandateerd om per schijf van 10.000 euro akkoord te geven aan de manager om kleine betalingen tot maximum 2.500 euro per verrichting te doen via een afzonderlijke rekening. De rekening kan geprovisioneerd worden tot een plafond van 15.000 euro. De manager moet per schijf van maximum 10.000 euro bewijs van verrichte uitgaven voorieggen aan de penningmeester.

Handelingen ikv wetgeving overheidsopdrachten

5. Publicaties en offerteaanvragen in het kader van overheidsopdrachten mogen alleen uitgevoerd worden na akkoord van het gemandateerde directielid van elk Werkend Lid.

6. Gunningsverslagen, officiële gunningsdocumenten en contracten:

- handtekeningen door 2 bestuurders, bij voorkeur voorzitter en secretaris;

- uitvoering door staf HospiLim in naam van deelnemende Werkende Leden na elektronische akkoordvraag

voor gunning bij gemandateerd directielid per Werkend Lid;

- na akkoord door de Raad van Bestuur indien de beslissing valt onder de criteria van artikel 23.

Aile andere bevoegdheden van inhoudelijke, operationele en strategische aard blijven de bevoegdheid van de raad van bestuur. Het Dagelijks Bestuur kan deze enkel behandelen in voorbereiding van de raad van bestuur.

3. Rekening-toezichters: vervanging, benoeming en looptijd mandaat cfr. art. 33

De Algemene Vergadering heeft op 145-2013 onderstaande beslissing genomen in verband met de

rekening-toezichters (voorheen commissaris genoemd), overeenkomstig artikel 33 van de statuten.

" bevestiging Sint-Franciskusziekenhuis, vertegenwoordigd door Marc Geboers, als rekening-toezichter;

" benoeming Medisch Centrum Sint-Jozef, vertegenwoordigd door Marcel Claes, tot rekening-toezichter, dit ter vervanging van Asster, vertegenwoordigd door Jos Moers;

" benoeming Ziekenhuis Oost-Limburg, vertegenwoordigd door Steven Knuts, tot rekening-toezichter,

" de mandaten van deze 3 rekening toezichters zijn overeenkomstig artikel 33 voor een looptijd van 3 jaar, ni. van 14-5-2013 tot 14-5-2016.

Roger Luyten Erwin Bormans

secretaris voorzitter

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

18/02/2013
ÿþ MOD 2.2

~ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

i~

II uiiiuu*130211(111910281*iuuu

Ondernemingsnr : 0833.506.251

Benaming

(voluit) : HospiLim

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Universiteitslaan 1 - 3500 Hasselt

Onderwerp akte : 1. statutenwijziging - gecoördineerde statuten

2. ontslag categorie B- en C-leden:

beëindiging mandaat bestuurders, afgevaardigd namens LSM

3. Beëindiging Managementcomité

1, statutenwijziging - gecoordineerde statuten

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van, 26-11-2012 de wijziging goed te keuren van de artikels 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27, 31, 32, 33, 34 en 36 van de statuten van HospiLim vzw. Deze statutenwijziging is cfr. artikel 17 aangenomen met instemming van alle leden.

Gelet op de noodzaak aan gecoordineerde statuten, beslist de Algemene Vergadering tot vaststelling van de

gecoordineerde statuten met het oog op de publicatie in het Belgisch Staatsblad,

Gelet op artikel 25 van onderhavige statuten,

Gecoordineerde statuten HospiLim vzw

TITEL I:, BENAMING  ZETEL -- VERENIGINGSDOSSIER - DUUR

Artikel 1 De naam van de vereniging luidt "HospiLim".

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van verenigingen zonder winstoogmerk, vernielden de naam van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden «vereniging zonder winstoogmerk» of door de afkorting «vzw» en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2 De zetel is gevestigd te 3500 Hasselt, Universiteitslaan 1, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Hasselt.

De zetel kan worden overgebracht naar elke andere plaats van dit arrondissement bij beslissing van de raad van bestuur. ledere verandering van zetel moet worden neergelegd op de bevoegde Griffie van de Rechtbank van Koophandel met het oog op de bekendmaking ervan in de bijlage van het Belgisch Staatsblad,

Artikel 3 Overeenkomstig artikel 26 novies § 1 van de VZW-wet wordt een verenigingsdossier gehouden op

de griffie van de Rechtbank van Koophandel te Hasselt. Dit dossier bevat:

1 °de statuten van de vereniging;

2°de akten betreffende de benoeming of de ambtsbeëindiging van de bestuurders, van de personen

gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen en van de commissarissen;

3°de beslissingen betreffende de nietigheid of de ontbinding van de vereniging, de vereffening ervan en de

benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, bedoeld in artikel 23, eerste [id van de VZW-wet; de

rechterlijke beslissingen moeten slechts bij het dossier worden gevoegd als zij in kracht van gewijsde zijn

gegaan of uitvoerbaar zijn bij voorraad;

4°de jaarrekening van de vereniging, opgemaakt overeenkomstig artikel 17 van de VZW-wet;

5°de wijzigingen in de in 1°, 2°, 3° en 4° bedoelde akten, stukken en beslissingen;

6°de gecoordineerde tekst van de statuten na de wijzigingen ervan.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MQD 2,2

Artikel 4 De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL II: DOEL

Artikel 5 De vereniging heeft tot doel:

-geheel of gedeeltelijk bij te dragen tot de exploitatie van een ziekenhuis of psychiatrisch centrum waar eenieder die zich aanmeldt de nodige kwaliteitsverzorging tegen de meest optimale kostprijs krijgt, met respect voor zijn ideologische, filosofische of godsdienstige overtuiging en ongeacht de inkomens-, verzekerbaarheids-of vermogenstoestand van de betrokkenen;

-het overleg en de samenwerking tussen algemene ziekenhuizen en psychiatrische centra te bevorderen door de creatie van een gemeenschappelijk overlegplatform;

-synergiën en schaalvoordelen te realiseren ten behoeve van de ziekenhuizen en de psychiatrische centra;

-het verrichten van diensten die rechtstreeks in het belang zijn van de leden, waaronder, maar niet limitatief, het voorzien in ondersteunende ziekenhuisfaciliteiten en/of het uitbouwen van logistieke ondersteuningsprocessen voor de leden. Hierbij vertegenwoordigt de aan de leden aangerekende vergoeding slechts de terugbetaling van de door de vzw Hospilim werkelijk gedane uitgaven;

-bij te dragen tot het vereenvoudigen en verbeteren van het management en de werkingsprocessen van de leden, ondermeer, maar niet beperkt tot, door bijstand en ondersteuning te leveren bij de organisatie van de aankoop van goederen en uitbesteding van diensten door zelf als aankoop- en/of opdrachtencentrale te fungeren voor haar leden en/of door samen met één of meer partners een gemeenschappelijke aankoop- en/of opdrachtencentrale op te richten en met de aankoop van goederen en/of uitbesteding van diensten te belasten;

-rechtstreeks of onrechtstreeks de werkzaamheden van een aankoop- en/of opdrachtencentrale uit te oefenen, zoals omschreven in art. 2, 4° van de wet van 15 juni 2006 op de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten;

-het samenbrengen, opbouwen en overdragen van kennis, ervaringen en competenties ondermeer, maar zonder daartoe beperkt te zijn, op het vlak van overheidsaanbestedingen, outsourcing van niet-kernactiviteiten, logistiek, informatietechnologie, personeelsbeleid, enz. met als doel de kwaliteit van de dienstverlening, met name in het kader van de kernactiviteiten, te bevorderen en te optimaliseren;

-het ontwikkelen van een gezamenlijk risicobeheer;

-het ontwikkelen van een gezamenlijk platform voor de organisatie van medische en niet-medische opleidingen en trainingen;

-zij kan voorts aile handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op haar doel en/of dat doel kunnen bevorderen. Zij kan ondermeer haar medewerking verlenen en deelnemen aan iedere activiteit die met haar doei overeenstemt.

TITEL III:, LEDEN

AFDELING I- Toelating

Artikel 6 De vereniging is enkel samengesteld uit werkende leden.

Het minimum aantal werkende leden wordt bepaald op drie. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip

van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt toe aan de werkende leden.

Elk lid moet na zijn opname in de vereniging het ledenregister ondertekenen,

De ondertekening van het register sluit tevens een aanvaarding in van de

statuten en van het reglement van inwendige orde.

De werkende leden zijn leden die de exploitatie van een ziekenhuis of ziekenhuisgebonden activiteiten of

een psychiatrisch centrum tot doel hebben. De activiteiten van de leden moeten minstens gedeeltelijk in de

provincie Limburg worden bedreven.

Telkens in deze statuten wordt verwezen naar de begrippen "lid" of leden", dan doelt dit op de werkende leden.

Artikel 7 De bevoegdheid nieuwe leden aan te nemen komt uitsluitend toe aan de Algemene Vergadering. leder die wenst als werkend lid aangesloten te worden moet een schriftelijke aanvraag indienen bij de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur onderzoekt de ontvankelijkheid van de kandidatuur tijdens zijn eerstvolgende bijeenkomst. Tegen zijn beslissing, die niet met redenen omkleed moet worden, is geen beroep mogelijk. De beslissing wordt schriftelijk ter kennis van de kandidaat gebracht.

Indien de Raad van Bestuur van oordeel is dat de kandidatuur ontvankelijk is, zal hij op de eerstvolgende Algemene Vergadering van de vereniging de kandidatuur ter aanvaarding voorstellen. Om aanvaard te worden, moet de kandidatuur door deze Algemene Vergadering met drie vierde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen worden goedgekeurd,

Een kandidaat die niet werd aangenomen, kan zich slechts één jaar na de datum van de beslissing door de Algemene Vergadering opnieuw kandidaat stellen,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

AFDELING II  Ledenregister

Artikel 8 Op de zetel van de vereniging wordt door de Raad van Bestuur een register van de leden gehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden of, ingeval het een rechtspersoon betreft, de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. Bovendien moeten alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden door toedoen van de Raad van Bestuur in dat register worden ingeschreven binnen acht dagen nadat hij van de beslissing in kennis is gesteld.

Aile leden kunnen op de zetel van de vereniging het register van de leden raadplegen, alsmede alle notulen en beslissingen van de Algemene Vergadering, van de Raad van Bestuur en van de personen, al dan niet met een bestuursfunctie, die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden, evenals alle boekhoudkundige documenten van de vereniging.

AFDELING III - Uittreding, uitsluiting

Artikel 9 leder lid kan in januari van het betreffende jaar uit de vereniging treden door zijn ontslag met een met de post aangetekende brief of bij deurwaardersexploot aan de Raád van Bestuur te betekenen. Deze betekening dient uiterlijk 45 kalenderdagen voor 1 januari van het betreffende jaar te gebeuren.

Het lidmaatschap neemt van rechtswege een einde indien het lid failliet wordt verklaard of wanneer het lid niet meer voldoet aan de voorwaarden waaronder het werd aanvaard,

Tot uitsluiting van een werkend lid kan slechts door de Algemene Vergadering worden besloten bij drie vierde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, met uitzondering van het betrokken lid. Het lid of zijn afgevaardigde wordt vooraf opgeroepen om te worden gehoord door de Algemene Vergadering. De uitsluiting gaat in vanaf het ogenblik dat het betrokken lid per aangetekende brief op de hoogte werd gesteld van de beslissing tot uitsluiting.

Personen die als bestuurders zitting hebben in de Raad van Bestuur van de vereniging zonder winstoogmerk mogen geen persoonlijke, familiale of zakelijke belangen hebben die ingaan tegen het belang van de vereniging zonder winstoogmerk. Het reglement van inwendige orde kan een concrete regeling inzake belangenconflicten bevatten.

TITEL IV: BIJDRAGE

Artikel 10 De leden zijn geen lidmaatschapsbijdrage verschuldigd.

TITEL V: ALGEMENE VERGADERING

Artikel 11 De Algemene Vergadering is samengesteld uit aile leden. De personen die in de Algemene Vergadering zitting hebben, mogen geen persoonlijke, familiale of zakelijke belangen hebben die ingaan tegen het belang van de vereniging zonder winstoogmerk. Het reglement van inwendige orde kan een concrete regeling inzake belangenconflicten bevatten.

Elk werkend lid heeft één stem die door twee vertegenwoordigers In de Algemene Vergadering vertegenwoordigd wordt. Deze vertegenwoordigers zijn gehouden in consensus op te treden. Indien er één van beide vertegenwoordigers van een bepaald lid niet aanwezig kan zijn op de algemene vergadering, zal de andere vertegenwoordiger het lid alleen vertegenwoordigen.

Artikel 12 De Algemene Vergadering bezit de machten die haar uitdrukkelijk zijn toegekend door de VZW-

wet of door deze statuten.

Behoren tot haar bevoegdheid:

1 °de wijziging van de statuten en de vaststelling van het reglement van inwendige orde;

2°de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3°de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4°de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5°de goedkeuring van de begroting en van de jaarrekening;

6°de ontbinding van de vereniging;

7°de uitsluiting van een lid;

8°de vaststelling van het jaarlijks lidgeld en de toetredingsbijdrage van nieuwe leden;

9°de aanvaarding van een nieuw lid;

10°de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mao 2.2

Artikel 13 De Algemene Vergadering moet minstens eenmaal per jaar door de Raad van Bestuur worden

bijeengeroepen op de derde maandag van de maand mei. Indien deze dag een wettelijke feestdag is, vindt de

vergadering plaats op de eerstvolgende werkdag.

De eerste Algemene Vergadering wordt gehouden onmiddellijk na de oprichting.

Op ieder ogenblik kan een Buitengewone Algemene Vergadering van de vereniging worden bijeengeroepen

door een beslissing van de Raad van Bestuur.

Zij moet worden samengeroepen op vraag van één vijfde van de leden.

iedere vergadering wordt gehouden op de dag, het uur en de plaats vernield in de oproeping.

Alle leden moeten voor iedere Algemene Vergadering worden uitgenodigd.

Artikel 14 Alle leden worden ten minste acht dagen tevoren voor de Algemene Vergadering opgeroepen. De agenda wordt bij de oproepingsbrief gevoegd. Elk voorstel ondertekend door ten minste twee van de leden wordt op de agenda gebracht.

Artikel 15 Ieder lid heeft het recht de vergadering bij te wonen. Hij kan zich laten vertegenwoordigen door

een lasthebber, die verplicht een ander lid dient te zijn.

Ieder lid kan hoogstens één enkel ander lid vertegenwoordigen,

Elk lid wordt in de Algemene Vergadering bij voorkeur vertegenwoordigd door de voorzitter van zijn Raad van Bestuur en door zijn algemeen directeur, die gezamenlijk de stemrechten van het lid uitoefenen.

Elk lid heeft ongeacht de dubbele vertegenwoordiging slechts één stem.

Artikel 16 De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur, bij zijn afwezigheid of verhindering door de ondervoorzitter van de Raad van Bestuur of bij zijn afwezigheid of verhindering door de aanwezige bestuurder die het oudste is in leeftijd.

Artikel 17

Behoudens uitzonderingen zoals bepaald in de VZW-wet en deze statuten, moet minstens de gewone

meerderheid van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn opdat de vergadering kan plaatsvinden.

De beslissingen worden bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen

genomen behoudens andersluidende bepaling in de VZW-wet of in deze statuten.

De volgende beslissingen vereisen dat alle leden daarmee instemmen:

-een wijziging van de statuten

.een verlenging van de duur van de vereniging

'de vrijwillige ontbinding van de vereniging.

De volgende beslissingen vereisen een bijzondere meerderheid van drie vierde van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen:

" de uitsluiting van een lid

-de toetreding van een nieuw lid

" het nemen van een participatie/lidmaatschap in een andere rechtspersoon

" het aankopen of verkopen van activa van de vereniging waarvan de aan- of verkoopprijs hoger is dan

50.000 (vijftigduizend) euro.

-Goedkeuring en wijziging van het reglement van inwendige orde

Artikel 18 Bij het nemen van besluiten mag niet van de agenda afgeweken worden, dan wanneer alle leden aanwezig zijn en akkoord gaan met de wijziging van de agenda.

Artikel 19 De beslissingen van de Algemene Vergadering worden ingeschreven in het register van de notulen en worden ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur en een bestuurder en door de leden die dat wensen. Dit register wordt bewaard in de zetel, waar aile leden er ter plaatse inzage kunnen van nemen.

Alle leden of derden die van een belang doen blijken kunnen uittreksels vragen die worden ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur en door een bestuurder. De notulen en/of besluiten van de Algemene Vergadering worden na elke vergadering bezorgd aan de vzw HospiLim+.

Iedere wijziging van de statuten moet worden bekendgemaakt in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad.

TITEL VI: BESTUUR

Artikel 20 De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van ten minste 3 bestuurders. Indien de vereniging nog slechts 3 leden telt, bestaat de Raad van Bestuur uit slechts 2 personen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

M00 2.2

Het aantal leden van de Raad van Bestuur moet in ieder geval altijd lager zijn dan het aantal leden dat de vereniging telt.

De bestuurders worden gekozen en benoemd door de Algemene Vergadering uit de kandidaten voorgedragen door de leden van de vereniging. Elk lid van de vereniging zal bij voorkeur zijn algemeen directeur voordragen. Het mandaat van een bestuurder loopt voor een termijn van 4 jaar.

Artikel 21 In geval van vacature tijdens een mandaat, wordt een nieuwe bestuurder voorgedragen door het

lid dat de voormalige bestuurder heeft voorgedragen. De bestuurder, die werd aangesteld in een tussentijds

opengevallen bestuursfunctie, voleindigt slechts het bestuursmandaat van de bestuurder die hij opvolgt.

De bestuurders van wie het mandaat ten einde loopt, zijn herverkiesbaar.

Het mandaat van lid van de Raad van Bestuur wordt onbezoldigd uitgeoefend.

Artikel 22 De raad van bestuur kiest een voorzitter en een ondervoorzitter onder haar bestuurders, De raad van bestuur kiest desgevallend een penningmeester en een secretaris. De functies van penningmeester en secretaris zijn combineerbaar. De mandaten van voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester [open eveneens voor een termijn van 4 jaar. Zij zijn herverkiesbaar.

Indien de voorzitter afwezig of verhinderd is, wordt zijn taak waargenomen door de ondervoorzitter of bij zijn afwezigheid of verhindering door de aanwezige bestuurder die het oudste is in leeftijd.

De in artikel 33 voorziene commissaris(sen) of rekening-toezichter(s) kan/kunnen de vergaderingen van de Raad van Bestuur bijwonen. Het mandaat is geldig voor een periode van 3 jaar.

Artikel 23 De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter. De oproepingen voor de raad gebeuren bij gewone brief, aan elk lid toegezonden door de voorzitter ten minste acht kalenderdagen vóór de dag van de vergadering.

De oproepingsbrief vermeldt de dag, de plaats, het uur en de dagorde van de vergadering en wordt in naam van de vereniging ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris.

De dagorde voor de vergadering wordt vastgesteld door de voorzitter. Op verzoek van tenminste twee bestuurders, is de voorzitter evenwel verplicht de dagorde aan te vullen met de door de verzoekende(n) voorgestelde onderwerpen. Het verzoek tot aanvulling van de dagorde dient schriftelijk bij de voorzitter van de vereniging te worden ingediend, ten minste twee dagen voor de dag van de vergadering. Onderwerpen die niet op de dagorde staan kunnen niet door de vergadering in behandeling worden genomen, tenzij alle aanwezige bestuurders unaniem met een wijziging of uitbreiding van de dagorde akkoord gaan.

De raad van bestuur kan slechts beraadslagen en beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. Een bestuurder kan steeds de volmacht geven aan een andere bestuurder om hem te vertegenwoordigen in de raad van bestuur.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, tenzij anders vermeld in de statuten. Bij staking van stemmen geeft de stem van de voorzitter of van wie hem vervangt de doorslag. Van de beslissingen worden notulen opgemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en de bestuurders die dit wensen en ingeschreven worden in een speciaal register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden door de voorzitter en de secretaris ondertekend.De notulen en/of besluiten van de Raad van Bestuur alsmede alle relevante informatie zoals jaarrekeningen, jaarverslagen, rapporten enz. worden na elke vergadering bezorgd aan de vzw HospiLim+.

De volgende beslissingen worden met het oog op het niet minoriseren van de deelnemende leden genomen met een bijzondere meerderheid van 80% van de stemmen:

" de aanwerving van personeel

'de goedkeuring van de balans en jaarrekening

.de bestemming van het resultaat

.langdurige (+3 jaar) samenwerkingsverbanden

" contractuele verbintenissen die hoger zijn dan 20% van de jaarlijkse bruto omzet.

ln uitzonderlijke en dringende gevallen en wanneer het belang van de vereniging dit vereist, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur genomen worden door middel van enige andere schriftelijke (analoog en digitaal) communicatie, De aldus genomen besluiten dienen te worden bevestigd op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur.

Deze hoogdringende procedure mag echter niet warden gevolgd voor de vaststelling van de jaarrekeningen, de aanwerving van personeel of stemmingen inzake personen,

Artikel 24 De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar in en buiten rechte. Aile bevoegdheden die de wet niet uitdrukkelijk verleent aan de Algemene Vergadering, worden toegekend aan de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur stelt alle bestuurshandelingen ter verwezenlijking van het doel van de vereniging,

daaronder onder meer begrepen:

.het organiseren, benoemen, ontslaan en bezoldigen van het personeel

.beheer van de financiële middelen

MOD 2.2

" operationele werking van de vereniging

*opstellen begrotingen en rekeningen

" het bijhouden van het ledenregister en van het administratief dossier ten behoeve van de Rechtbank van

Koophandel.

Artikel 25 De vereniging wordt ten overstaan van derden, voor het gerecht en in de akten, met inbegrip van

deze voor dewelke de tussenkomst van een openbaar ambtenaar of een notaris vereist is, geldig

verte-gen-rwoordigd door de voorzitter van de Raad van Bestuur en een bestuurder of, bij afwezigheid van de

voorzitter, door twee bestuurders, die ten overstaan van derden geen bewijs van hun machten dienen te geven.

Artikel 26 Met het oog op de dagelijkse werking van de vereniging wordt een dagelijks bestuur opgericht,

dat fungeert onder het toezicht van de raad van bestuur.

Het dagelijks bestuur is samengesteld uit:

-één afgevaardigde van elk ziekenhuis dat meer dan 700 bedden telt;

-één afgevaardigde van de algemene en categorale ziekenhuizen die minder dan 700 bedden tellen;

-één afgevaardigde van de psychiatrische centra;

-de manager van de vzw HospiLim.

De secretaris en de penningmeester worden uitgenodigd op de vergaderingen en kunnen deze steeds

bijwonen met adviserende stem.

~o Het voorzitterschap van het dagelijks bestuur wordt waargenomen door de manager van de vzw HospiLim.

t

0 Het dagelijks bestuur is belast met de operationele eindverantwoordelijkheid, voert de beslissingen van de

L« raad van bestuur uit en bereidt strategische beslissingen en dossiers voor.

" e Tevens kan de raad van bestuur het dagelijks bestuur gelasten met een dee! van haar bevoegdheden, het

o

X gehele dagelijks bestuur of een deel hiervan, met inbegrip van de vertegenwoordigingsbevoegdheid aangaande

het dagelijks bestuur.

b De voorwaarden voor de aanstelling van de leden en vertegenwoordigers van het dagelijks bestuur, de

rm beëindiging, de bezoldiging en de duur van hun opdracht, de nadere omvang van hun bevoegdheden en de

wijze waarop ze deze bevoegdheden uitoefenen (alleen, gezamenlijk of als college) worden bepaald door de

e raad van bestuur.

e

-el Artikel 27 De vereniging is aansprakelijk voor de fouten die kunnen worden toegerekend aan haar

en aangestelden of aan de organen waardoor zij handelt.

NOnverminderd artikel 26 septies van de VZW-wet gaan de bestuurders geen enkele persoonlijke verplichting

N aan inzake de verbintenissen die de vereniging aangaat.

0

ce Artikel 28 Indien een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechtelijke

aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur behoort, moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders voor de Raad van Bestuur een besluit

et neemt.

De bestuurder met het tegenstrijdige belang verwijdert zich uit de vergadering en onthoudt zich van de

et beraadslaging en de stemming over de aangelegenheid waarbij het belangenconflict zich voordoet.

et

Deze procedure heeft geen toepassing op gebruikelijke verrichtingen die tegen marktconforme voorwaarden

worden aangegaan.

u

rm

tu Artikel 29 De benoeming of de ambtsbeëindiging van de bestuurders, van de personen gemachtigd om de

vereniging te vertegenwoordigen en van de eventuele commissarissen moet worden bekendgemaakt in de

P, bijlage tot het Belgisch Staatsblad.

d.

TITEL VII: GIFTEN

Ce Artikel 30 Met uitzondering van handgiften, behoeft elke gift onder de levenden of bij testament aan de

vereniging machtiging door de minister van Justitie. Machtiging is evenwel niet vereist voor de aanneming van

pQ giften waarvan de waarde niet hoger is dan 100.000 (honderdduizend) euro.

De machtiging kan alleszins niet worden verleend indien de vereniging niet voldaan heeft aan de artikelen 3 en 9 van de VZW-wet of als zij, in schending van artikel

26 novies van de VZW-wet, haar jaarrekening, vanaf haar oprichting of althans van de laatste tien boekjaren, niet ter Griffie van de Rechtbank van Koophandel heeft neergelegd.

TITEL VIII: REGLEMENT VAN INWENDIGE ORDE

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

Artikel 31 De Raad van Bestuur kan aan de Algemene Vergadering een reglement van inwendige orde voorstelten. In dit reglement van inwendige orde zal onder meer de relatie en de samenwerking met de vzw HospiLim+ worden vastgelegd,

TITEL IX: BOEKJAAR  BOEKHOUDKUNDIGE VERPLICHTINGEN  CONTROLE  NEERLEGGING JAARREKENING

Artikel 32 Het boekjaar van de vereniging loopt van één januari tot éénendertig december.

leder jaar en ten laatste binnen zes maanden na de afsluitingsdatum van het boekjaar, legt de Raad van Bestuur de jaarrekening van het voorbije boekjaar, opgemaakt overeenkomstig de volgende artikelen, alsook de begroting van het volgende boekjaar, ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering.

De vereniging mag een vereenvoudigde boekhouding voeren die ten minste betrekking moet hebben op de mutaties in contant geld of op de rekeningen.

Evenwet, indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 3 van de VZW-wet, moet zij haar boekhouding en jaarrekeningen opmaken overeenkomstig de wat van 17 juli 1975 op de boekhouding van de ondernemingen.

Artikel 33 Indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 5 van de VZW-wet moet zij één of meer commissarissen belasten met de controle van de financiële toestand, van de jaarrekening en van de regelmatigheid in het licht van de wet en van de statuten, van de verrichtingen die in de jaarrekening moeten worden vastgesteld.

De commissarissen worden door de Algemene Vergadering benoemd onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren.

Indien de vereniging niet valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 5 van de VZW-wet kan het toezicht over de rekeningen van de vereniging toevertrouwd worden aan een of meerdere rekening-toezichters, leden van de Algemene Vergadering aangesteld door de Algemene Vergadering voor een periode van drie jaar.

De commissarissen of rekening-toezichters brengen verslag uit op de jaarlijkse Algemene Vergadering. Zij hebben een onbeperkt recht van toezicht op aile bewerkingen van de vereniging.

Artikel 34 Na goedkeuring wordt de jaarrekening door de bestuurders neergelegd in het verenigingsdossier

bij de Griffie van de Rechtbank van Koophandel.

Evenwel, indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 3 van de VZW-wet, moet de

jaarrekening van de vereniging binnen dertig dagen na de goedkeuring ervan door de Algemene Vergadering

door de bestuurders neergelegd worden bij de Nationale Bank van België.

Overeenkomstig het voorgaande lid worden gelijktijdig neergelegd:

1° een document met de naam en voornaam van de bestuurders en ïn voorkomend geval van de

commissarissen die in functie zijn

2°1n voorkomend gevat, het verslag van de commissarissen.

TITEL X: GESCHILLEN

Artikel 35 Een meningsverschil tussen de stichters onderling hetzij tussen de leden of bestuurders wordt door de meest gerede partij schriftelijk meegedeeld aan de raad van bestuur. In deze brief zal de betrokken partij de aard van het geschil en desgevallend de bepaling in de statuten waarover het geschil gaat vernielden en zo mogelijk een voorstel tot oplossing formuleren.

De raad van bestuur zef binnen dertig dagen na kennisname pogen om de betrokken partijen te verzoenen. Tijdens deze fase kan beroep gedaan worden op één of meer externe deskundigen.

Wanneer na een bezinningsperiode het conflict niet is opgelost zullen in gezamenlijk overleg een of meer bemiddelaars worden aangesteld.

Indien het geschil, ook na tussenkomst van de bemiddelaars, niet tot een oplossing komt binnen de twee maanden  vanaf hun aanstelling  kan de meest gerede partij arbitrage opstarten conform de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek, dan wel een procedure voor de bevoegde rechtbank opstarten.

Indien er wordt gekozen voor arbitrage, kan bij gebrek aan consensus in de raad van bestuur omtrent de aanduiding van een bemiddelaar, elk lid van de algemene vergadering aan de voorzitter van de algemene vergadering verzoeken om een bemiddelaar aan te wijzen.

De bemiddelaar moet een voldoende opleiding en ervaring hebben inzake het bestuur van openbare ziekenhuizen of openbare centra voor maatschappelijk welzijn en van private ziekenhuizen en mag op geen enkele wijze, noch rechtstreeks, noch onrechtstreeks bij het bestuur van één van de ziekenhuizen van de leden betrokken zijn of geweest zijn.

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

De bemiddelaar kan met raadgevende stem deelnemen aan de vergaderingen van de raad van bestuur en de algemene vergadering tot het probleem is opgelost.

Indien hij binnen de maand na zijn aanwijzing geen overeenstemming omtrent de nodige maatregelen kan bereiken, stelt hij zelf een oplossing voor, waarna beslist wordt met een twee derde meerderheid.

TITEL X!: ONTBINDING DOOR DE RECHTBANK

Artikel 36 De rechtbank kan op verzoek van een lid, van een belanghebbende derde of van het Openbaar Ministerie de ontbinding uitspreken van een vereniging die:

1° niet in staat is haar verbintenissen na te komen;

2° haar vermogen of de inkomsten uit dat vermogen voor een ander doel aanwendt dan die waarvoor zij is

opgericht;

3° in emstige mate in strijd handelt met de statuten of in strijd handelt met de wet of de openbare orde;

4° gedurende drie opeenvolgende boekjarén niet heeft voldaan aan de verplichting om een jaarrekening

neer te leggen overeenkomstig artikel 26 novies § 1, tweede lid, 5° van de VZW-wet, tenzij de ontbrekende

jaarrekeningen worden neergelegd vooraleer de debatten worden gesloten;

5° minder dan drie leden telt.

Artikel 37 In geval van ontbinding van een vereniging door de rechtbank benoemt deze, onverminderd artikel 19bis van de VZW-wet, één of meer vereffenaars die, na aanzuivering van het passief, het actief bestemmen voor wetenschappelijk onderzoek inzake geneeskundige diensten of disciplines aangeboden door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra.

TITEL XII: VRIJWILLIGE ONTBINDING

Artikel 38 De Algemene Vergadering kart de ontbinding van de vereniging alleen uitspreken onder dezelfde voorwaarden als die welke betrekking hebben op de wijziging van de statuten van de vereniging (art.18).

De bestemming van het actief wordt vastgesteld door de Algemene Vergadering of door de vereffenaars, overeenkomstig artikel 38 van deze statuten. De bestemming van het actief dient te gebeuren voor wetenschappelijk onderzoek inzake geneeskundige diensten of disciplines aangeboden door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra.

De vereffening geschiedt door één of meer vereffenaars die hun opdracht vervullen overeenkomstig deze statuten, hetzij krachtens een besluit van de Algemene Vergadering, hetzij, bij ontstentenis daarvan, krachtens een rechterlijke beslissing die door enige belanghebbende of door het Openbaar Ministerie kan worden gevorderd.

TITEL XIII" . NIETIGHEID

Artikel 39 De nietigheid van een vereniging kan enkel worden uitgesproken (a) indien het doel van de vzw niet precies genoeg is omschreven, (b) indien één van de doeleinden waarvoor de vzw is opgericht, strijdig is met de wet of met de openbare orde en (c) indien de statuten de naam, het adres van de zetel van de vzw en het gerechtelijk arrondissement waaronder de vzw ressorteert niet vermelden.

2. ontslag categorie B- en C-leden:

beëindiging mandaat bestuurders, afgevaardigd namens LSM

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van 26-11-2012, met instemming van alle leden, het

ontslag te aanvaarden van:

- Limburg Sterk Merk (vertegenwoordigd door Herman Reynders en Marc Vandeput) als categorie B-lid.

Hiermee wordt het mandaat van bestuurder van zowel Herman Reynders als Marc Vandeput beëindigd;

- Jean-Paul Coenen en Mieke Ramaekers, beiden categorie Gleden,

MOD 2.2

"

" l

R

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

3. Beëindiging Managementcomité

De Raad van Bestuur besliste in- haar vergadering van 5-12-2012, cfr. de statutenwijziging goedgekeurd in de Algemene Vergadering van 26-11-2012, om het Managementcomité te ontbinden en een dagelijks bestuur op te richten.

Roger Luyten Erwin Bormans

secretaris ondervoorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

18/09/2012
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsbiad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

0 6 -09- 2012

HAselio

I

1I111~h~~~~VV~~V1

*12156649

bE st~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/09/2012 - Annexes du'Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0833.506.251

Benaming

(voluit) : HospiLim

(verkort)

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Universiteitslaan 1 - 3500 Hasselt

Onderwerp akte : 1. Algemene Vergadering; beëindiging lidmaatschap P.C. Ziekeren

2. Raad van Bestuur:

- beïndiging mandaat bestuurder namens P.C. Ziekeren

- vervanging bestuurder

1. Samenstelling Algemene Vergadering: einde lidmaatschap Psychiatrisch Centrum Ziekeren

In de Algemene vergadering van 21-5-12 werd beslist om de uittreding van het Psychiatrisch Centrum Ziekeren als lid van HospiLim vzw te aanvaarden. Het lidmaatschap neemt een einde cfr. artikel 9 van de statuten, na publicatie in het Belgisch Staatsblad.

2. Samenstelling Raad van Bestuur: einde mandaat bestuurder namens P.C. Ziekeren en vervanging bestuurder

In de Algemene vergadering van 21-5-12 werd beslist om het mandaat van bestuurder van Jaak Poncelet namens het Psychiatrisch Centrum Ziekeren en het mandaat van bestuurder van Jos Moers namens het Psychiatrisch Ziekenhuis Sancta Maria (nu Asster geheten), te beëindigen.

De Algemene Vergadering benoemt cfr. artikel 18 van de statuten bij eenvoudige meerderheid van stemmen, tot bestuurder van de vzw HospiLim, de heer Jaak Poncelet, wonende te Hogebergstraat 23 in 3500 Hasselt en geboren op 2 juni 1957 in Hasselt, voorgedragen door Asster.

Overeenkomstig artikel 16 van de statuten is Jacques Poncelet eveneens vertegenwoordiger van Asster in de Algemene Vergadering van de vzw HospiLim.

Jaak Poncelet voleindigt het mandaat van zijn voorganger, Jos Moers.

De bestuurder moet bij de uitoefening van zijn mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in Brtikel 25 van de statuten en met de vertegenwoordigingsbevoegdheid opgenomen in artikel 26 van de statuten. De Algemene Vergadering beslist deze benoeming te publiceren in het Belgisch Staatsbiad.

Erwin BormanG Herman Reynders

andervoorzi#;tsr voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

14/02/2012
ÿþMD6 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondememingsnr : 833.506.251 Benaming

(voluit) : HospiLim

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Universiteitslaan 1 - 3500 Hasselt

Onderwerp akte : 1. Raad van Bestuur: vervanging 2 bestuurders

2. Dagelijks bestuur: nieuw lid in Managementcomité

3. Benoeming 2 commissarissen

1. Samenstelling Raad van Bestuur; vervanging 2 bestuurders

In de Algemene Vergadering van 9 november 2011 werd beslist, rekening houdende met artikel 18 van de statuten, bij eenvoudige meerderheid van stemmen, om volgende personen aan te duiden tot bestuurder van de vzw HospiLim:

. Marcel Claes, wonende te Appelboomgaardstraat 14 in 3740 Bilzen, geboren op 19 september 1949 in Beverlo, voorgedragen door het Medisch Centrum Sint-Jozef, ter vervanging van zijn voorganger, Frans Mesotten;

. Jan Valgaeren, wonende te Opperveldstraat 48 in 3630 Maasmechelen, geboren op 24 maart 1964 in Torhout, voorgedragen door het Ziekenhuis Maas en Kernpen, ter vervanging van zijn voorganger, Hans Ramaekers.

Overeenkomstig artikel 16 van de statuten zijn Marcel Claes en Jan Valgaeren eveneens vertegenwoordiger van resp. het Medisch Centrum Sint-Jozef en het Ziekenhuis Maas en Kempen in de Algemene Vergadering van de vzw HospiLim.

De heer Marcel Claes voleindigt het mandaat van zijn voorganger, de heer Frans Mesotten.

De heer Jan Valgaeren voleindigt het mandaat van zijn voorganger, de heer Hans Ramaekers.

De bestuurders moeten bij de uitoefening van hun mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in artikel 25 van de statuten en met de vertegenwoordigingsbevoegdheid opgenomen in artikel 26 van de statuten.

De bestuurders moeten bij de uitoefening van hun mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in artikel 25 van de statuten en met de vertegenwoordigingsbevoegdheid opgenomen In artikel 26 van de statuten.

2. Samenstelling dagelijks bestuur: nieuw lid in Managementcomité

In de Raad van Bestuur van 5 december 2011 werd beslist om Steven Knuts (Ziekenhuis Oost-Limburg), wonende te Kastertstraat 19 in 3600 Genk en geboren op 21 juli 1975 in Hasselt, aan te stellen in het Managementcomité als afgevaardigde namens de ziekenhuizen en dit vanaf 16-1-2012,

3. Benoeming 2 commissarissen

In de Algemene Vergadering van 16 mei 2011 werd beslist om de volgende leden te benoemen tot commissaris voor vzw HospiLim:

- Medisch Centrum St.-Jozef, vertegenwoordigd door Frans Mesotten, wonende te Dashovenstraat 245 in 3700 Tongeren, geboren op 24 oktober 1948 in Leuven;

- Sint-Franciskusziekenhuis, vertegenwoordigd door Marc Geboers, wonende te Kardinaal Sterckxlaan 104 in 1860 Meise, geboren op 28 maart 1961 in Balen,

Het mandaat geldt voor een periode van 3 jaar.

In de Algemene Vergadering van 9 november 2011 werd beslist om Psychiatrisch Ziekenhuis Sancta Maria, vertegenwoordigd door Jos Moers, wonende te Wezerenstraat 8 in 3890 Montenaken, geboren op 17 maart 1958 in Landen, te benoemen tot commissaris voor HospiLim. Dit is ter voleindiging van het mandaat van de voorganger, Medisch Centrum St.-Jozef, vertegenwoordigd door Frans Mesotten.

Erwin Bormans Herman Reynders

ondervoorzitter, .gouverneur-voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

1(111

*iaosnv1*

HECHTBANK VAN KOOPHANDEL

0 1 -02- 2012

l~i&r&El-T

10/11/2011
ÿþ Moo 2.z

dt {gij] tn de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ip

*11169909"

bet

ai

Be Sta

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

2 7 -$0e 2019

HASSELT

Griffie

Ondernemingsnr : 0833.506.251

Benaming

(voluit) : HospiLim

(verkort).

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Universiteitslaan 1 - 3500 Hasselt

Onderwerp akte : 1. benoeming voorzitter Raad van Bestuur

2. benoeming bestuurder

3. samenstelling en bevoegdheden dagelijks bestuur

1. Benoeming voorzitter Raad van Bestuur

In de Raad van Bestuur van 16-2-11 werd gouverneur Herman Reynders verkozen tot voorzitter van de Raad

van Bestuur voor een periode van twee jaar. Dit is voor een periode tot en met 15-2-2013.

2. Benoeming bestuurder

In de Algemene Vergadering van 16-5-2011 werd Marc Geboers, wonende te Kardinaal Sterckxlaan 104 in. 1860 Meise, geboren op 28 maart 1961 in Balen, voorgedragen door het Sint-Franciskusziekenhuis, benoemd tot bestuurder in de Raad van Bestuur. Overeenkomstig artikel 16 van de statuten is Marc Geboers eveneens: vertegenwoordiger van het Sint-Franciskusziekenhuis in de Algemene Vergadering van de vzw HospiLim.

Hij voleindigt het mandaat van zijn voorganger, Dirk Trappeniers.

3. Samenstelling en bevoegdheden dagelijks bestuur

Cfr. art. 27 van de statuten werd een Managementcomité opgericht met het oog op het dagelijks bestuur van vzw HospiLim. Art. 23 stelt: "De raad kiest desgevallend een ondervoorzitter, een penningmeester en een secretaris. Beide laatste functies zijn combineerbaar." De Raad van Bestuur van 5-9-11 keurt samenstelling,. omvang en bevoegdheden van het Managementcomité goed zoals hierna samengevat.

Samenstelling Managementcomité

1. stemgerechtigde leden

- voorzitter: Reynders Herman Alphons Marcel, wonende te Lombaardstraat 25 in 3500 Hasselt, geboren op'

1-2-1958 in Hasselt,

- ondervoorzitter: Bormans Erwin Henri, wonende te Dwarsweg 7 in 3550 Heusden-Zolder geboren op 26-2-

1969 in Hasselt,

- secretaris: Luyten Roger Augustinus Maria, wonende te Hongerijen 8 in 3920 Lommel, geboren op 16-71949 in Ramsel (Raad van Bestuur 5-9-11),

- penningmeester: Pluymers Rudi Johan Hubert, wonende te Hulshoekstraat 69 in 3560 Lummen, geboren

op 22-3-1955 in Hasselt,

- leden:

. afgevaardigde ziekenhuizen:

Breysem Yves Leopold Dominique, wonende te Schuttersstraat 16 in 3511 Hasselt, geboren op 27-2-

1960 in Brugge,

. afgevaardigden psychiatrische centra:

Vanacker Johan (John) Jozef, wonende te Varentstraat 143 in 3118 Werchter, geboren op

16-8-1958 in Roeselare,

Moers Jozef (Jos) Dominicus Marie, wonende te Wezerenstraat 8 in 3890 Montenaken, geboren op 17-3-,

1958 in Landen,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

r

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

MOp 2.2

Luik B - vervolg

. manager HospiLim: Stevens Benny Maria Julien, wonende te Bergerkampstraat 31 in 3650 Dilsen-Stokkem, geboren op 27-7-1976 in Maaseik (Raad van Bestuur 5-9-11).

2. niet-stemgerechtigde leden

- toegevoegde leden

Vandeput Marc Gustaaf Marie, wonende te Runksterkiezel 109 in 3500 Hasselt, geboren op

17-5-1953 in Hasselt,

Coenen Jean-Paul Joseph Robert, wonende te Herkerstraat 9 in 3500 Hasselt, geboren op

1-3-1950 in Sint-Truiden,

- adviserende leden

Stinissen Pieter (Piet) Marie Cyrille Ghislain wonende te Pampertstraat 61 in 3590 Diepenbeek, geboren

op 14-12-1964 in Genk,

Groenen Patrie Wilhelm Johanna Maria, wonende te Dijk 44 in 3930 Hamont-Achel, geboren op 15-1-1954

in Hamont (Raad van Bestuur 5-9-11),

Hermans Jean-Pierre Marie, wonende te Lambert Hoelenstraat 23 in 3550 Heusden-Zolder, geboren op

29-1-1950 in Hees-Bilzen (Raad van Bestuur 5-9-11).

Omvang en bevoegdheden dagelijks bestuur

1. Briefwisseling: onder verantwoordelijkheid van resp. de voorzitter en het management.

2. Uitnodigingen vergaderingen, bepaald in art. 4 van het reglement inwendige orde:

De oproepingen voor de Algemene Vergadering worden door de voorzitter en een bestuurder met een gewone brief verstuurd en dit 8 kalenderdagen voor het tijdstip dat de Algemene Vergadering plaatsvindt. De leden kunnen er de voorkeur aan geven eveneens met elektronische post te worden uitgenodigd. Deze elektronische post moet met een gewone brief bevestigd worden.

De oproepingen voor het Managementcomité en de diverse overleg- en werkgroepen worden door de voorzitter van de vereniging of door de voorzitter van de betrokken overleg of werkgroep samen met de secretaris van de vereniging via elektronische post verzonden en bij gewone brief bevestigd.

3. Postdocumenten en offerteaanvragen wetgeving overheidsopdrachten: manager HospiLim, Monique Hindrikx, en/of secretaris.

4. Effectieve bestellingen, contracten, procedures:

voorzitter - bij zijn afwezigheid ondervoorzitter - samen met 1 lid van de Raad van Bestuur, waarbij in

rangorde eerst de ondervoorzitter moet geraadpleegd worden, ni. Erwin Barmans.

5. Betalingen: voorzitter - bij zijn afwezigheid ondervoorzitter - samen met 1 lid van de Raad van Bestuur.

Erwin Barmans Herman Reynders gouverneur-voorzitter

ondervoorzitter

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/11/2011 - Annexes du Moniteur belge

06/03/2015
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 2.2

11-M0511

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

i

II

u

RECtirsANKvan KOOPHANDEL te ANTWERPEN. afdeling HASSELT

2 4 FEB. 2015 Griffie

Ondernemingsnr : 0833.506.251

Benaming

(voluit) : HospiLim

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Universiteitslaan 1 3500 Hasselt

Onderwerp akte

1) Beëindiging mandaat bestuurders

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van 24-11-2014, met instemming van aile leden, het mandaat van volgende bestuurders te beëindigen

- phr. Marcel Claes André Ghislain, wonende in de Appelboomgaardstraat 14 in 3740 Bilzen, namens het MC. St. Jozef als categorie A-lid.

- phr. Roger Luyten Augustinus Maria, wonende te Hongerijen 8 in 3920 Lommel namens het Mariaziekenhuis Noord-Limburg ais categorie A-lid, geboren op 16-07-1949 in Ramsel. Het mandaat eindigt per 31-12-2014.

2) Aanstelling nieuwe bestuurders

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van 24-11-2014, met instemming van alle leden, om volgende bestuurders aan te stellen

- Mevr. Cindy Monard, namens met MC. St. Jozef als categorie A-lid

- phr. Bernard Himpens (bestuurder-secretaris), namens het Mariaziekenhuis Noord-Limburg als categorie A-lid. Het mandaat start op 01-01-2015.

3) Aanstelling rekening - toezichter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van 24-11-2014, met instemming van alle leden, Mevr. Cindy Monard aan te stellen als rekening-toezichter. Dit mandaat loopt tot 14 mei 2016.



Ondervoorzitter

Dhr. Marc Geboers

17/02/2011
ÿþ MOD 2.2

3 ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



IIIII

" iioMaoe*

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

0 7 -02- 2011 HASScroLfifie

Ondememingsnr : Q 8.3'1 . cs-46

Benaming

(voluit) : HospiLim

(verkort) :

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt

Onderwerp akte : oprichting - benoeming bestuurders

Bij oprichtersvergadering van 14 december 2010 om 12 uur gingen:

1 Ziekenhuis Oost-Limburg, autonome verzorgingsinstelling, met maatschappelijke zetel te Genk, Schiepse Bos 6, met ondernemingsnummer 0256.543.917, vertegenwoordigd bij volmacht door mevrouw Mieke Dezeure, voorzitter en de heer Erwin Bormans, algemeen directeur;

2 Jessa Ziekenhuis, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Hasselt, Salvatorstraat° 20, met ondememingsnummer 0821.142.117, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Willem Descamps,; voorzitter en de heer Yves Breysem, algemeen directeur;

3 Sint-Franciskusziekenhuis, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Heusden Zolder, P. Paquaylaan 129, met ondememingsnummer 0469.037.857, vertegenwoordigd bij volmacht door dei heer Karel Peeters, voorzitter en de heer Dirk Trappeniers, financieel directeur;

4 Revalidatie & MS Centrum, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Overpelt,'. Boemerangstraat 2, met ondernemingsnummer 0414.336,290, vertegenwoordigd bij volmacht door de heen Boud Reggers, voorzitter en de heer Patric Groenen, algemeen directeur;

5 Algemeen Ziekenhuis Vesalius, autonome verzorgingsinstelling, met maatschappelijke zetel te Tongeren, Hazelereik 51, met ondernemingsnummer 0242.469.910, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Guy Hermans, voorzitter en de heer Jean-Pierre Hermans, algemeen directeur;

6 Regionaal Ziekenhuis Sint-Trudo, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Sint Truiden, Diestersteenweg 100, met ondernemingsnummer 0443.260.603, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Robert Jonckheere, voorzitter en de heer Raf Lippens, algemeen directeur;

7 Mariaziekenhuis, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Overpelt, Maesensveld 1, met ondememingsnummer 0445.662.144, vertegenwoordigd bij volmacht door mevrouw Christel Kuppens, voorzitter en de heer Roger Luyten, algemeen directeur;

8 Medisch Centrum St.-Jozef, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Biazen,, Abdijstraat 2, met ondememingsnummer 0407.921.127, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Roger: Langenaken, voorzitter en de heer Frans Mesotten, algemeen directeur;

9 Psychiatrisch Ziekenhuis Sancta Maria, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Sint-Truiden, Melveren-Centrum 111, met ondememingsnummer 0410.220.918, vertegenwoordigd bij volmacht: door de heer Robert Jonckheere, voorzitter en de heer Alex Arts, bestuurder;

10 Ziekenhuis Maas en Kempen, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Maaseik, Mgr. Koningsstraat 10, met ondernemingsnummer 0475.777.476, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Koen Torrs, voorzitter en de heer Hans Ramaekers, algemeen directeur;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

M002.2

11 Openbaar Psychiatrisch Zorg centrum Rekem, extern verzelfstandigd agentschap, met maatschappelijke zetel te Rekem-Lanaken, Daalbroekstraat 106, opgericht bij decreet van 30 april 2004, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Hans Schroter, voorzitter en de heer John Vanacker, administrateur-generaal;

12 Psychiatrisch Centrum Ziekeren, behorend tot de vzw Provincialaat der Broeders van Liefde met maatschappelijke zetel te Stropstraat 119, te 9000 Gent met ondernemingsnummer 0406.633.304, met vestigingseenheidsnummer 2.138.220.983 gevestigd te Sint-Truiden, Halmaalweg 2, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Jacques Poncelet, algemeen directeur;

13 de stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk, met maatschappelijke zetel te Hasselt, Universiteitslaan 1, met ondernemingsnummer 0806.608.349, hier overeenkomstig artikel 17 §1 van de statuten van Limburg Sterk Merk vertegenwoordigd door de heer Herman Reynders, gouverneur-voorzitter van het Directiecomité en de heer Marc Vandeput, voorzitter van de Raad van Bestuur en lid van het Directiecomité;

14 mevrouw Thijs Erika Amoldine Cornelia, woonachtig te Reekstraat 26 te 3742 Bilzen

15 de heer Coenen Jean-Paul Joseph Robert, woonachtig te Herkerstraat 9 te 3500 Hasselt

als stichtende leden over tot de oprichting van de vzw HospiLim en stelden voor deze vzw de volgende statuten vast:

TITEL I: BENAMING  ZETEL  VERENIGINGSDOSSIER - DUUR

Artikel 1 De naam van de vereniging luidt "HospiLim".

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van verenigingen zonder winstoogmerk, vermelden de naam van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden «vereniging zonder winstoogmerk» of door de afkorting «vzw» en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2 De zetel is gevestigd te 3500 Hasselt, Universiteitslaan 1, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Hasselt.

De zetel kan worden overgebracht naar elke andere plaats van dit arrondissement bij beslissing van de raad van bestuur. Iedere verandering van zetel moet worden neergelegd op de bevoegde Griffie van de Rechtbank van Koophandel met het oog op de bekendmaking ervan in de bijlage van het Belgisch Staatsblad.

Artikel 3 Overeenkomstig artikel 26 novies § 1 van de VZW-wet wordt een verenigingsdossier gehouden op

de griffie van de Rechtbank van Koophandel te Hasselt. Dit dossier bevat:

1° de statuten van de vereniging;

2° de akten betreffende de benoeming of de ambtsbeëindiging van de bestuurders, van de personen

gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen en van de commissarissen;

3° de beslissingen betreffende de nietigheid of de ontbinding van de vereniging, de vereffening ervan en de

benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, bedoeld in artikel 23, eerste lid van de VZW-wet; de

rechterlijke beslissingen moeten slechts bij het dossier worden gevoegd als zij in kracht van gewijsde zijn

gegaan of uitvoerbaar zijn bij voorraad;

4° de jaarrekening van de vereniging, opgemaakt overeenkomstig artikel 17 van de VZW-wet;

5° de wijzigingen in de in 1°, 2°, 3° en 4° bedoelde akten, stukken en beslissingen;

6° de gecoördineerde tekst van de statuten na de wijzigingen ervan.

Artikel 4 De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL Il: DOEL

Artikel 5 De vereniging heeft tot doel:

- geheel of gedeeltelijk bij te dragen tot de exploitatie van een ziekenhuis of psychiatrisch centrum waar eenieder die zich aanmeldt de nodige kwaliteitsverzorging tegen de meest optimale kostprijs krijgt, met respect voor zijn ideologische, filosofische of godsdienstige overtuiging en ongeacht de inkomens-, verzekerbaarheids-of vermogenstoestand van de betrokkenen;

- het overleg en de samenwerking tussen algemene ziekenhuizen en psychiatrische centra te bevorderen door de creatie van een gemeenschappelijk overlegplatform;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- synergiën en schaalvoordelen te realiseren ten behoeve van de ziekenhuizen en de psychiatrische centra;

- bij te dragen tot het vereenvoudigen en verbeteren van het management en de werkingsprocessen van de leden, ondermeer, maar niet beperkt tot, door bijstand en ondersteuning te leveren bij de organisatie van de aankoop van goederen en uitbesteding van diensten door zelf als aankoop- en opdraçhtencentrale te fungeren voor haar leden en/of door samen met één of meer partners een gemeenschappelijke aankoop- en opdrachtencentrale op te richten en met de aankoop van goederen en/of uitbesteding van diensten te belasten;

- rechtstreeks of onrechtstreeks de werkzaamheden van een aankoop- en opdrachtencentrale uit te oefenen, zoals omschreven in art. 2, 4° van de wet van '15 juni 2006 op de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten;

- het samenbrengen, opbouwen en overdragen van kennis, ervaringen en competenties ondermeer, maar zonder daartoe beperkt te zijn, op het vlak van overheidsaanbestedingen, outsourcing van niet-kemactiviteiten, logistiek, informatietechnologie, personeelsbeleid, enz. met als doel de kwaliteit van de dienstverlening, met name in het kader van de kernactiviteiten, te bevorderen en te optimaliseren;

- het ontwikkelen van een gezamenlijk risicobeheer,

- het ontwikkelen van een gezamenlijk platform voor de organisatie van medische en niet-medische opleidingen en trainingen;

- zij kan voorts alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op haar doel en/of dat doel kunnen bevorderen. Zij kan ondermeer haar medewerking verlenen en deelnemen aan iedere activiteit die met haar doel overeenstemt.

TITEL Ill: LEDEN

AFDELING I - Toelating

Artikel 6 De vereniging is samengesteld uit werkende en toegetreden leden.

Het minimum aantal werkende leden wordt bepaald op drie. Het aantal toegetreden leden, namelijk

steunende, ere- en adviserende leden, is onbeperkt.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de

Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de werkende leden.

Elk lid moet na zijn opname in de vereniging het ledenregister ondertekenen.

De ondertekening van het register sluit tevens een aanvaarding in van de

statuten en van het reglement van inwendige orde.

De werkende leden zijn onderverdeeld in 3 categorieën:

1) Categorie A omvat de leden die een ziekenhuis of psychiatrisch centrum exploiteren;

2) Categorie B omvat de overige leden die geen ziekenhuis of psychiatrisch centrum exploiteren, in casu de stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk.

3) Categorie C omvat de natuurlijke personen die door hun functie, ervaring en reputatie een

toegevoegde waarde hebben voor de vereniging.

Telkens in deze statuten wordt verwezen naar de begrippen "lid" of leden" zonder toevoeging van toetredende, dan doelt dit op de werkende, volwaardige leden.

Artikel 7 De bevoegdheid nieuwe leden aan te nemen komt uitsluitend toe aan de Algemene Vergadering. Ieder die wenst als werkend lid aangesloten te worden moet een schriftelijke aanvraag indienen bij de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur onderzoekt de ontvankelijkheid van de kandidatuur tijdens zijn eerstvolgende bijeenkomst. Tegen zijn beslissing, die niet met redenen omkleed moet worden, is geen beroep mogelijk. De beslissing wordt schriftelijk ter kennis van de kandidaat gebracht.

Indien de Raad van Bestuur van oordeel is dat de kandidatuur ontvankelijk is, zal hij op de eerstvolgende Algemene Vergadering van de vereniging de kandidatuur ter aanvaarding voorstellen. Om aanvaard te worden, moet de kandidatuur door deze Algemene Vergadering met unanimiteit worden goedgekeurd.

In elk geval dient elk nieuw lid de exploitatie van een ziekenhuis of ziekenhuisgebonden activiteiten of een psychiatrisch centrum tot doel te hebben of een natuurlijke persoon te zijn zoals omschreven in artikel 6.

De activiteiten van leden behorend tot categorie A dienen minstens gedeeltelijk in de provincie Limburg te worden bedreven.

Met unanimiteit van de geldig uitgebrachte stemmen kan de Algemene Vergadering leden toelaten die activiteiten ontplooien van de leden van categorie A en die hun werkgebied volledig buiten Limburg hebben.

Een kandidaat die niet werd aangenomen, kan zich slechts één jaar na de datum van de beslissing door de Algemene Vergadering opnieuw kandidaat stellen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

AFDELING II  Ledenregister

Artikel 8 Op de zetel van de vereniging wordt door de Raad van Bestuur een register van de leden gehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden of, ingeval het een rechtspersoon betreft, de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. Bovendien moeten aile beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden door toedoen van de Raad van Bestuur in dat register worden ingeschreven binnen acht dagen nadat hij van de beslissing in kennis is gesteld.

Alle leden kunnen op de zetel van de vereniging het register van de leden raadplegen, alsmede alle notulen en beslissingen van de Algemene Vergadering, van de Raad van Bestuur en van de personen, al dan niet met een bestuursfunctie, die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden, evenals alle boekhoudkundige documenten van de vereniging.

AFDELING III - Uittreding, uitsluiting

Artikel 9 Ieder lid kan in januari van het betreffende jaar uit de vereniging treden door zijn ontslag met een met de post aangetekende brief of bij deurwaardersexploot aan de Raad van Bestuur te betekenen. Deze betekening dient uiterlijk 45 kalenderdagen voor 1 januari van het betreffende jaar te gebeuren. Het lidmaatschap neemt een einde op datum van de publicatie in het Belgisch staatsblad van de aanvaarding van de uittreding door de algemene vergadering.

Het lidmaatschap neemt van rechtswege een einde indien het lid overlijdt, failliet of onbekwaam wordt verklaard of onder voorlopig bewindvoerder wordt geplaatst of wanneer het lid niet meer voldoet aan de voorwaarden waaronder het werd aanvaard.

Tot uitsluiting van een werkend lid kan slechts door de Algemene Vergadering worden besloten bij drie vierde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, met uitzondering van het betrokken lid. Het lid of zijn afgevaardigde wordt vooraf opgeroepen om te worden gehoord door de Algemene Vergadering. De uitsluiting gaat in vanaf het ogenblik dat het betrokken lid per aangetekende brief op de hoogte werd gesteld van de beslissing tot uitsluiting.

Personen die als bestuurders zitting hebben in de Raad van Bestuur van de vereniging zonder winstoogmerk mogen geen persoonlijke, familiale of zakelijke belangen hebben die ingaan tegen het belang van de vereniging zonder winstoogmerk. Het reglement van inwendige orde kan een concrete regeling inzake belangenconflicten bevatten.

Artikel 10 In geval van ontslag of uitsluiting kunnen de ontslagnemende of uitgesloten leden en de rechtsopvolgers van een overleden lid opgave, mededeling of afschrift van de rekeningen of het opmaken van een inventaris eisen.

Het lid dat uittreedt of uitgesloten wordt heeft evenwel recht op terûggave van wat door hem is ingebracht bij de. toetreding als werkend lid.

TITEL IV: BIJDRAGE

Artikel 11

Elk werkend lid betaalt een éénmalige toetredingsbijdrage van 1000 (duizend) euro. Deze toetredingsbijdrage vormt het werkkapitaal van de vereniging en is door de stichtende leden verschuldigd bij de oprichting van de vereniging. Nieuwe werkende leden betalen deze toetredingsbijdrage op het ogenblik van toetreding

De werkende en toegetreden leden betalen een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage vast te stellen door de algemene vergadering. Deze lidmaatschapsbijdrage mag niet hoger zijn dan 500 (vijfhonderd) euro.

Leden van Categorie C betalen geen bijdrage.

TITEL V: ALGEMENE VERGADERING

Artikel 12 De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle werkende leden. De toegetreden leden mogen aan de vergadering deelnemen, doch slechts met raadgevende stem.

De personen die in de Algemene Vergadering zitting hebben, mogen geen persoonlijke, familiale of zakelijke belangen hebben die ingaan tegen het belang van de vereniging zonder winstoogmerk. Het reglement van inwendige orde kan een concrete regeling inzake belangenconflicten bevatten.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Elk werkend lid heeft één stem die door twee vertegenwoordigers in de Algemenè Vergadering vertegenwoordigd wordt. Deze vertegenwoordigers zijn gehouden in consensus op te treden.

Artikel 13 De Algemene Vergadering bezit de machten die haar uitdrukkelijk zijn toegekend door de VZW-

wet of door deze statuten.

Behoren tot haar bevoegdheid:

1° de wijziging van de statuten en de vaststelling van het reglement van inwendige orde;

2° de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3° de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4° de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5° de goedkeuring van de begroting en van de jaarrekening;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid;

8° de vaststelling van het jaarlijks lidgeld en de toetredingsbijdrage van nieuwe leden;

9° de aanvaarding van een nieuw lid;

10° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk.

Artikel 14 De Algemene Vergadering moet minstens eenmaal per jaar door de Raad van Bestuur worden

bijeengeroepen op de derde maandag van de maand mei. Indien deze dag een wettelijke feestdag is, vindt de

vergadering plaats op de eerstvolgende werkdag.

De eerste Algemene Vergadering wordt gehouden onmiddellijk na de oprichting.

Op ieder ogenblik kan een Buitengewone Algemene Vergadering van de vereniging worden bijeengeroepen

door een beslissing van de Raad van Bestuur.

Zij moet worden samengeroepen op vraag van één derde van de werkende leden.

Iedere vergadering wordt gehouden op de dag, het uur en de plaats vermeld in de oproeping.

Alle leden moeten voor iedere Algemene Vergadering worden uitgenodigd.

Artikel 15 Aile leden worden ten minste acht dagen tevoren voor de Algemene Vergadering opgeroepen. De agenda wordt bij de oproepingsbrief gevoegd. Elk voorstel ondertekend door ten minste twee van de leden wordt op de agenda gebracht.

Artikel 16 Ieder lid heeft het recht de vergadering bij te wonen. Hij kan zich laten vertegenwoordigen door

een lasthebber, die verplicht een ander lid dient te zijn.

Ieder lid kan hoogstens één enkel ander lid vertegenwoordigen.

Elk lid van categorie A wordt in de Algemene Vergadering vertegenwoordigd door de voorzitter van zijn Raad van Bestuur en door zijn algemeen directeur, die gezamenlijk de stemrechten van het lid uitoefenen.

De leden behorend tot categorie B worden op de algemene vergadering vertegenwoordigd door één persoon. In afwijking hiervan wordt de stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk vertegenwoordigd door de provinciegouverneur en de voorzitter van de Raad van Bestuur van de stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk.

De leden behorend tot categorie C zijn de natuurlijke personen vermeld in artikel 6.

Elk lid heeft ongeacht de dubbele vertegenwoordiging slechts één stem.

Artikel 17 De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de provinciegouvemeur, bij zijn afwezigheid de voorzitter van de Raad van Bestuur van Limburg Sterk Merk of bij zijn afwezigheid de oudste aanwezige bestuurder.

Artikel 18 De beslissingen worden bij eenvoudige meerderheid van de tegenwoordige of vertegenwoordigde

stemmen genomen behoudens andersluidende bepaling in de VZW-wet of in deze statuten.

De volgende beslissingen vereisen dat alle leden daarmee instemmen:

" een wijziging van de statuten

" een verlenging van de duur van de vereniging

" de vrijwillige ontbinding van de vereniging

" de toetreding van een nieuw lid.

De volgende beslissingen vereisen een bijzondere meerderheid van drie vierde van de geldig uitgebrachte stemmen:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" de uitsluiting van een lid

" het nemen van een participatie/lidmaatschap in een andere rechtspersoon

" het aankopen of verkopen van activa van de vereniging waarvan de aan- of verkoopprijs hoger is dan 50.000 (vijftigduizend) euro.

Artikel 19 Bij het nemen van besluiten mag niet van de agenda afgeweken worden, dan wanneer alle leden aanwezig zijn en akkoord gaan met de wijziging van de agenda.

Artikel 20 De beslissingen van de Algemene Vergadering worden ingeschreven in het register van de notulen en worden ondertekend door de voorzitter en een bestuurder en door de leden die dat wensen. Dit register wordt bewaard in de zetel, waar alle leden er ter plaatse inzage kunnen van nemen.

Alle leden of derden die van een belang doen blijken kunnen uittreksels vragen die worden ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur en door een bestuurder.

Iedere wijziging van de statuten moet worden bekendgemaakt in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad.

TITEL VI: BESTUUR

Artikel 21 De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur samengesteld uit minstens één bestuurder voorgedragen door elk lid van de autonome vereniging van categorie A, evenals minstens één bestuurder voorgedragen door elk lid van categorie B, voor een termijn van 4 jaar.

In afwijking van de voorgaande regel zal Limburg Sterk Merk steeds het recht hebben twee bestuurders voor te dragen voor dezelfde termijn.

Voormeld lid van categorie A zal bij voorkeur zijn algemeen directeur voordragen.

Het aantal bestuurders moet in elk geval altijd lager zijn dan het aantal personen, verenigingen en instanties die lid zijn van de vereniging.

Artikel 22 In geval van vacature tijdens een mandaat, wordt een nieuwe bestuurder aangeduid door het lid

dat de voormalige bestuurder heeft aangeduid.

De bestuurders van wie het mandaat ten einde loopt, zijn herverkiesbaar.

Het mandaat van lid van de Raad van Bestuur wordt onbezoldigd uitgeoefend.

Artikel 23 De raad kiest onder zijn leden een voorzitter. Dit volgens een beurtsysteem tussen de

categorieën A en B, afwisselend voor een periode van 2 jaar. De eerste voorzitter wordt gekozen uit de leden van categorie B.

De raad van bestuur kiest desgevallend een ondervoorzitter, een penningmeester en een secretaris. Beide laatste functies zijn combineerbaar.

Indien de voorzitter verhinderd is, wordt zijn taak waargenomen door de ondervoorzitter of door de oudste aanwezige bestuurder.

Artikel 24 De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter. De oproepingen voor de raad gebeuren bij gewone brief, aan elk lid toegezonden door de voorzitter ten minste acht kalenderdagen vóór de dag van de vergadering.

De oproepingsbrief vermeldt de dag, de plaats, het uur en de dagorde van de vergadering en wordt in naam van de vereniging ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris.

De dagorde voor de vergadering wordt vastgesteld door de voorzitter. Op verzoek van tenminste twee bestuurders, is de voorzitter evenwel verplicht de dagorde aan te vullen met de door de verzoekende(n) voorgestelde onderwerpen. Het verzoek tot aanvulling van de dagorde dient schriftelijk bij de voorzitter van de vereniging te worden ingediend, ten minste twee dagen voor de dag van de vergadering. Onderwerpen die niet op de dagorde staan kunnen niet door de vergadering in behandeling worden genomen, tenzij alle aanwezige bestuurders unaniem met een wijziging of uitbreiding van de dagorde akkoord gaan.

De raad kan slechts beraadslagen en beslissen indien de meerderheid van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, tenzij anders vernield in de statuten. Bij staking van stemmen geeft de stem van de voorzitter of van wie hem vervangt de doorslag. Van de beslissingen worden notulen opgemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en de bestuurders die dit wensen en ingeschreven worden in een speciaal register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden door de voorzitter en de secretaris ondertekend.

De volgende beslissingen worden met het oog op het niet minoriseren van de deelnemende werkende leden genomen met een bijzondere meerderheid van 80% van de stemmen:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" de aanwerving van personeel

" de goedkeuring van de balans en jaarrekening

" de bestemming van het resultaat

" langdurige (+ 3 jaar) samenwerkingsverbanden

" contractuele verbintenissen die hoger zijn dan 10% van de jaarlijkse bruto omzet.

In uitzonderlijke en dringende gevallen en wanneer het belang van de vereniging dit vereist, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur genomen worden door middel van enige andere schriftelijke (analoog en digitaal) communicatie. De aldus genomen besluiten dienen te worden bevestigd op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur.

Deze hoogdringende procedure mag echter niet worden gevolgd voor de vaststelling van de jaarrekeningen, de aanwerving van personeel of stemmingen inzake personen.

Artikel 25 De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar in en buiten rechte. Alle bevoegdheden die de wet niet uitdrukkelijk verleent aan de Algemene Vergadering, worden toegekend aan de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur stelt alle bestuurshandelingen ter verwezenlijking van het doel van de vereniging, daaronder onder meer begrepen:

" het organiseren, benoemen, ontslaan en bezoldigen van het personeel

" beheer van de financiële middelen

" operationele werking van de vereniging

" opstellen begrotingen en rekeningen

" het bijhouden van het ledenregister én van het administratief dossier ten behoeve van de Rechtbank van Koophandel.

Artikel 26 De vereniging wordt ten overstaan van derden, voor het gerecht en in de akten, met inbegrip van deze voor dewelke de tussenkomst van een openbaar ambtenaar of een notaris vereist is, geldig vertegenwoordigd door voorzitter en een bestuurder of, bij afwezigheid van de voorzitter, door twee bestuurders, die ten overstaan van derden geen bewijs van hun machten dienen te geven.

Artikel 27 Met het oog op het dagelijks bestuur van de vereniging wordt een managementcomité opgericht, dat fungeert onder het toezicht van de raad van bestuur.

Het managementcomité bestaat uit de voorzitter, de ondervoorzitter, twee afgevaardigden van de ziekenhuizen, twee afgevaardigden van de psychiatrische centra, de secretaris-penningmeester en de manager van HospiLim.

Het managementcomité is belast met de operationele eindverantwoordelijkheid, voert de beslissingen van de raad van bestuur uit en bereidt strategische beslissingen en dossiers voor.

Tevens kan de raad van bestuur het managementcomité gelasten met een deel van haar bevoegdheden, het gehele dagelijks bestuur of een deel hiervan.

De vereniging wordt met betrekking tot dit dagelijks bestuur geldig vertegenwoordigd door de voorzitter en een bestuurder of bij afwezigheid door twee bestuurders of bij afwezigheid door de secretaris-penningmeester en een bestuurder.

De voorwaarden voor de aanstelling van de leden en vertegenwoordigers van het managementcomité, de beëindiging, de bezoldiging en de duur van hun opdracht, de nadere omvang van hun bevoegdheden en de wijze waarop ze deze bevoegdheden uitoefenen (alleen, gezamenlijk of als college) worden bepaald door de raad van bestuur.

Artikel 28 De vereniging is aansprakelijk voor de fouten die kunnen worden toegerekend aan haar

aangestelden of aan de organen waardoor zij handelt.

Onverminderd artikel 26 septies van de VZW-wet gaan de bestuurders geen enkele persoonlijke verplichting

aan inzake de verbintenissen die de vereniging aangaat.

Artikel 29 Indien een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur behoort, moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders voor de Raad van Bestuur een besluit neemt.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De bestuurder met het tegenstrijdige belang verwijdert zich uit de vergadering en onthoudt zich van de beraadslaging en de stemming over de aangelegenheid waarbij het belangenconflict zich voordoet.

Deze procedure heeft geen toepassing op gebruikelijke verrichtingen die tegen marktconforme voorwaarden worden aangegaan.

Artikel 30 De benoeming of de ambtsbeëindiging van de bestuurders, van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen en van de eventuele commissarissen moet worden bekendgemaakt in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad.

TITEL VII: GIFTEN

Artikel 31 Met uitzondering van handgiften, behoeft elke gift onder de levenden of bij testament aan de vereniging machtiging door de Koning. Machtiging is evenwel niet vereist voor de aanneming van giften waarvan de waarde niet hoger is dan 100.000 (honderdduizend) euro.

De machtiging kan alleszins niet worden verleend indien de vereniging niet voldaan heeft aan de artikelen 3 en 9 van de VZW-wet of als zij, in schending van artikel

26 novies van de VZW-wet, haar jaarrekening, vanaf haar oprichting of althans van de laatste tien boekjaren, niet ter Griffie van de Rechtbank van Koophandel heeft neergelegd.

TITEL VIII: REGLEMENT VAN INWENDIGE ORDE

Artikel 32 De Raad van Bestuur kan aan de Algemene Vergadering een reglement van inwendige orde voorstellen. Tenzij anders bepaald, kan dit reglement door de Algemene Vergadering worden gewijzigd bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

TITEL IX: BOEKJAAR  BOEKHOUDKUNDIGE VERPLICHTINGEN  CONTROLE  NEERLEGGING JAARREKENING

Artikel 33 Het boekjaar van de vereniging loopt van één januari tot éénendertig december. In afwijking hiervan loopt het eerste boekjaar van de dag van de oprichting tot éénendertig december 2011.

Ieder jaar en ten laatste binnen zes maanden na de afsluitingsdatum van het boekjaar, legt de Raad van Bestuur de jaarrekening van het voorbije boekjaar, opgemaakt overeenkomstig de volgende artikelen, alsook de begroting van het volgende boekjaar, ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering.

De vereniging mag een vereenvoudigde boekhouding voeren die ten minste betrekking moet hebben op de mutaties in contant geld of op de rekeningen.

Evenwel, indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 3 van de VZW-wet, moet zij haar boekhouding en jaarrekeningen opmaken overeenkomstig de wet van 17 juli 1975 op de boekhouding van de ondernemingen.

Artikel 34 Indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 5 van de VZW-Wet moet zij één of meer commissarissen belasten met de controle van de financiële toestand, van de jaarrekening en van de regelmatigheid in het licht van de wet en van de statuten, van de verrichtingen die in de jaarrekening moeten worden vastgesteld.

De commissarissen worden door de Algemene Vergadering benoemd onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren.

Indien de vereniging niet valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 5 van de VZW-wet zal het toezicht over de rekeningen van de vereniging toevertrouwd worden aan een of meerdere commissarissen-leden van de Algemene Vergadering aangesteld door de Algemene Vergadering voor een periode van drie jaar.

De commissarissen brengen verslag uit op de jaarlijkse Algemene Vergadering. Zij hebben een onbeperkt recht van toezicht op alle bewerkingen van de vereniging.

Artikel 35 Na goedkeuring wordt de jaarrekening door de bestuurders neergelegd in het verenigingsdossier bij de Griffie van de Rechtbank van Koophandel.

Evenwel, indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 3 van de VZW-wet, moet de jaarrekening van de vereniging binnen dertig dagen na de goedkeuring ervan door de Algemene Vergadering door de bestuurders neergelegd worden bij de Nationale Bank van België.-

Overeenkomstig het voorgaande lid worden gelijktijdig neergelegd:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOd 2.2

1° een document met de naam en voornaam van de bestuurders en in voorkomend geval van de

commissarissen die in functie zijn

2° in voorkomend geval, het verslag van de commissarissen.

TITEL X: GESCHILLEN - ONTBINDING DOOR DE RECHTBANK

Artikel 36 Een meningsverschil tussen de stichters onderling hetzij tussen de groepen van leden of bestuurders wordt door de meest gerede partij schriftelijk meegedeeld aan de raad van bestuur. In deze brief zal de betrokken partij de aard van het geschil en desgevallend de bepaling in de statuten waarover het geschil gaat vermelden en zo mogelijk een voorstel tot oplossing formuleren.

De raad van bestuur zal binnen dertig dagen na kennisname pogen om de betrokken partijen te verzoenen. Tijdens deze fase kan beroep gedaan worden op één of meer externe deskundigen.

Wanneer na een bezinningsperiode het conflict niet is opgelost zullen in gezamenlijk overleg een of meer bemiddelaars worden aangesteld.

Indien het geschil, ook na tussenkomst van de bemiddelaars, niet tot een oplossing komt binnen de twee maanden  vanaf hun aanstelling  kan de meest gerede partij arbitrage opstarten conform de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek.

Bij gebrek aan consensus in de raad van bestuur omtrent de aanduiding van een bemiddelaar, kan elke deelgenoot aan de voorzitter van de algemene vergadering verzoeken om een bemiddelaar aan te wijzen.

De bemiddelaar moet een voldoende opleiding en ervaring hebben inzake het bestuur van openbare ziekenhuizen of openbare centra voor maatschappelijk welzijn en van private ziekenhuizen en mag op geen enkele wijze, noch rechtstreeks, noch onrechtstreeks bij het bestuur van één van de ziekenhuizen van de deelgenoten betrokken zijn of geweest zijn.

De bemiddelaar kan met raadgevende stem deelnemen aan de vergaderingen van de raad van bestuur en de algemene vergadering tot het probleem is opgelost.

Indien hij binnen de maand na zijn aanwijzing geen overeenstemming omtrent de nodige maatregelen kan bereiken, stelt hij zelf een oplossing voor, waarna beslist wordt met een dubbele twee derde meerderheid, in elke groep en in globo.

TITEL Xl: ONTBINDING DOOR DE RECHTBANK

Artikel 37 De rechtbank kan op verzoek van een lid, van een belanghebbende derde of van het Openbaar Ministerie de ontbinding uitspreken van een vereniging die:

1° niet in staat is haar verbintenissen na te komen;

2° haar vermogen of de inkomsten uit dat vermogen voor een ander doel aanwendt dan die waarvoor zij is

opgericht; "

3° in ernstige mate in strijd handelt met de statuten of in strijd handelt met de wet of de openbare orde;

4° gedurende drie opeenvolgende boekjaren. niet heeft voldaan aan de verplichting om een jaarrekening

neer te leggen overeenkomstig artikel 26 novies § 1, tweede lid, 5° van de VZW-wet, tenzij de ontbrekende

jaarrekeningen worden neergelegd vooraleer de debatten worden gesloten;

5° minder dan drie leden telt.

Artikel 38 In geval van ontbinding van een vereniging door de rechtbank benoemt deze, onverminderd artikel 19bis van de VZW-wet, één of meer vereffenaars die, na aanzuivering van het passief, het actief bestemmen voor wetenschappelijk onderzoek inzake geneeskundige diensten of disciplines aangeboden door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra.

TITEL XII: VRIJWILLIGE ONTBINDING

Artikel 39 De Algemene Vergadering kan de ontbinding van de vereniging alleen uitspreken onder dezelfde voorwaarden als die welke betrekking hebben op de wijziging van de statuten van de vereniging (art.18).

De bestemming van het actief wordt vastgesteld door de Algemene Vergadering of door de vereffenaars, overeenkomstig artikel 38 van deze statuten. De bestemming van het actief dient te gebeuren voor wetenschappelijk onderzoek inzake geneeskundige diensten of disciplines aangeboden door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De vereffening geschiedt door één of meer vereffenaars die hun opdracht vervullen overeenkomstig deze statuten, hetzij krachtens een besluit van de Algemene Vergadering, hetzij, bij ontstentenis daarvan, krachtens een rechterlijke beslissing die door enige belanghebbende of door het Openbaar Ministerie kan worden gevorderd.

TITEL XIII: NIETIGHEID

Artikel 40 De nietigheid van een vereniging kan enkel worden uitgesproken (a) indien het doel van de vzw niet precies genoeg is omschreven, (b) indien één van de doeleinden waarvoor de vzw is opgericht, strijdig is met de wet of met de openbare orde en (c) indien de statuten de naam, het adres van de zetel van de vzw en het gerechtelijk arrondissement waaronder de vzw ressorteert niet vermelden.

Onmiddellijk na de vaststelling van de statuten zijn de eerste werkende leden bijeengekomen in een eerste Algemene Vergadering en hebben ze, rekening houdende met artikels 21 van de statuten, kennis genomen van de voordrachten van kandidaat-bestuurders van:

a. Categorie A: voorgedragen door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra:

1. voorgedragen door het Ziekenhuis Oost-Limburg: de heer Erwin Barmans

2. voorgedragen door het Jessa Ziekenhuis: de heer Yves Breysem '

3. voorgedragen door het Sint-Franciskusziekenhuis: de heer Dirk Trappeniers

4. voorgedragen door het Revalidatie & MS Centrum: de heer Patric Groenen

5. voorgedragen door het Algemeen Ziekenhuis Vesalius: de heer Jean-Pierre Hermans

6. voorgedragen door het Regionaal Ziekenhuis Sint-Trudo: de heer Raphael - ook Raf genaamd - Lippens

7. voorgedragen door het Mariaziekenhuis: de heer Roger Luyten

8. voorgedragen door het Medisch Centrum Sint-Jozef: de heer Frans Mesotten

9. voorgedragen door het Psychiatrisch Ziekenhuis Sancta Maria: de heer Jozef - ook Jos genaamd - Moers

10. voorgedragen door het Ziekenhuis Maas en Kempen: de heer Hans Ramaekers

11. voorgedragen door het Openbaar Psychiatrisch Zorgcentrum Rekem: de heer Johan - ook John genaamd - Vanacker

12. voorgedragen door het Psychiatrisch Centrum Ziekeren: de heer Jacques - ook Jaak genoemd - Poncelet

b. Categorie B: voorgedragen door Limburg Sterk Merk:

1. de heer Herman Reynders

2. de heer Marc Vandeput

Na deze kennisname hebben de leden van de Algemene Vergadering, rekening houdende met artikel 18 van de statuten, bij eenvoudige meerderheid van stemmen de volgende personen aangeduid als bestuurders van de vzw HospiLim:

a. Kandidaten van Categorie A: voorgedragen door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra:

1. de heer Bormans Erwin Henri, wonende te Dwarsweg 7 in 3550 Heusden-Zolder, geboren op 26.02.1969 in Hasselt

2. de heer Breysem Yves Leopold Dominique, wonende te Schuttersstraat 16 in 3511 Hasselt, geboren op 27.02.1960 in Brugge

3. de heer Trappeniers Dirk Albert Maria, wonende te Albert Servaesdreef 23 in 3920 Lommel, geboren op 13.07.1964 in Vilvoorde

4. de heer Groenen Patric Wilhelm Johanna Maria, wonende te Dijk 44 in 3930 Hamont-Achel, geboren op 15.01.1954 in Hamont

5. de heer Hermans Jean-Pierre Marie, wonende te Lambert Hoelenstraat 23 in 3550 Heusden-Zolder, geboren op 29.01.1950 in Hees-Bilzen

6. de heer Lippens Raphael - ook Raf genaamd - Rosalie Adolphe, wonende te Melkwezerstraat 73 in 3350 Linter, geboren op 01.10.1955 in Sint-Truiden

7. de heer Luyten Roger Augustinus Maria, wonende te Hongerijen 8 in.3920 Lommel, geboren op 16.07.1949 in Ramsel

8. de heer Mesotten Frans Willem August, wonende te Dashovenstraat 245 in 3700 Tongeren, geboren op 24.10.1948 in Leuven

9. de heer Moers Jozef - ook Jos genaamd - Dominicus Marie, wonende te Wezerenstraat 8 in 3890 Montenaken, geboren op 17.03.1958 in Landen

à t'

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

10. de heer Ramaekers Hans, wonende te Molenweg 102A in 3660 Opglabbeek, geboren op 16.04.1967 in Opglabbeek

11. de heer Vanacker Johan - ook John genaamd - Jozef wonende te Varentstraat 143 in 3118 Werchter, geboreri op 16.08.58 in Roeselare

12. de heer Poncelet Jacques - ook Jaak genaamd - Paul Modest, wonende te Hogebergstraat 23 in 3500 Hasselt, geboren op 02.06.1957 in Hasselt

b. Categorie B: voorgedragen door Limburg Sterk Merk:

1. de heer Reynders Herman Alphons Marcel, wonende te Lombaardstraat 25 in 3500 Hasselt, geboren op 1 februari 1958 in Hasselt, gouverneur-voorzitter Directiecomité

2. de heer Vandeput Marc Gustaaf Marie, wonende te Runksterkiezel 109 in 3500 Hasselt, geboren op 17.05.1953 in Hasselt, voorzitter Raad van Bestuur, ondervoorzitter Directiecomité. .

De bestuurders moeten bij de uitoefening van hun mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in artikel 25 van de statuten en met de vertegenwoordigingsbevoegdheid opgenomen in artikel 26 van de statuten.

Herman Reynders Marc Vandeput

bestuurder bestuurder





Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o}n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

- , Voor-

behouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
HOSPILIM

Adresse
UNIVERSITEITSLAAN 1 3500 HASSELT

Code postal : 3500
Localité : HASSELT
Commune : HASSELT
Province : Limbourg
Région : Région flamande