KONINKLIJKE HARMONIE SINT JOZEF

Association sans but lucratif


Dénomination : KONINKLIJKE HARMONIE SINT JOZEF
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 415.882.550

Publication

10/08/2012
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffie der

rechtbank v, koophandel te TONGEREN

- 1 -08- 2012

Triffie

_DgerrrlgriffiPr,

Voorbehouder aan het Belgisch Staatsblat

1111111918

~

Ondememingsnr : 0415.882.550

Benaming

(voluit) : Koninklijke Harmonie sint Jozef Kaulille

(verkort) : K.H.S.J. Kaulille

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Bosschelweg 18 bus C. 3950 Bocholt

Onderwerp akte : Wijziging van de statuten

Tekst

Titel I: Naam, zetel, doel, duur.

Artikel 1: De vereniging wordt genoemd: Koninklijke Harmonie Sint-Jozef, vzw

Artikel 2: De zetel van de vereniging is gevestigd te 3950 Bocholt, Bosschelweg 18 C.

Artikel 3: De vereniging stelt zich tot doel om samen muziek te maken en om muziekopleidingen te geven. Om dit doel te bereiken kan de vereniging alle initiatieven nemen.

De verening mag alle roerende en onroerende goederen in vruchtgebruik of eigendom hebben, kopen of huren.

Artikel 4: De vereniging wordt voor onbepaalde duur opgericht en kan op elk moment ontbonden worden.

Titel Il: Leden.

Artikel 5:

De vereniging bestaat uit actieve en toegetreden leden. Het aantal actieve leden mag niet minder zijn dan zes. Behoudens daarvan afgeweken wordt in deze statuten, genieten actieve en toegetreden leden dezelfde rechten.

Zijn actief lid: aile toegetreden leden die verkozen zijn tot bestuurslid gedurende de periode van hun bestuursmandaat en alle spelende leden van de vereniging.

Besluiten worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, behalve in gevallen dat de wet het anders bepaalt.

Een lid kan zich door volmacht door een ander lid laten vertegenwoordigen. Eén lid kan slechts één ander lid vertegenwoordigen.

Titel III: De Algemene Vergadering

Artikel 6: De bevoegdheden van de algemene vergadering:

- het wijzigen van de statuten

- het goedkeuren van de begroting en rekeningen

- het uitsluiten van leden

- de vrijwillige ontbinding van de vereniging

- het benoemen en afzetten van de bestuurders

- de kwijting van de bestuurders

- het nemen van aile andere beslissingen die door de wet of door de statuten aan de algemene vergadering

zijn toevertrouwd.

Op de laatste blz. van Luikg vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

--,

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 7;

De Algemene vergadering moet minstens één maal per jaar bij eenvoudige brief of e-mail samengeroepen worden en dit voor 31 december. De bijeenroeping wordt gedaan door de raad van bestuur telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks veriest of indien 1/5 van de leden het vraagt.

Alle actieve leden worden bij gewone brief of e-mail uitgenodigd op de Algemene vergadering en dit minimum 8 dagen voor het tijdstip waarop de Algemene vergadering zal plaatsvinden. Deze brief of e-mail vermeldt dag, plaats en uur.

De oproeping bevat de agenda, die wordt samengesteld door de Raad van Bestuur. Elk voorstel ondertekend door minimum 3 leden wordt eveneens op de agenda geplaatst/

Artikel 8;

De Algemene vergadering mag geen besluiten treffen bulten deze voorzien op de agenda.

Ieder effectief lid mag maximum 1 volmacht hebben.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden.

Bij wijziging van de statuten, een wijziging van het doel van de vereniging, uitsluiting van actieve leden of ontbinding van de vereniging, worden de bijzondere meerderheden toegepast, voorzien in de wet van 27 juni 1924, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Artikel 9:

Van elke vergadering woren notulen gemaakt, die ondertekend worden door 3 bestuursleden. De notulen

woren ingeschreven of ingekleefd in een register van de processen-verbaal.

Dit register is op vraag inkijkbaar voor alle leden.

De beslissingen van de Algemene vergadering worden eventueel per brief ter kennis gebracht van de

betreffende derde of worden opgehangen in de maatschappelijke zeel.

Titel IV: Raad van Bestuur

Artikel 10;

De vereniging wordt bestuurd oor een Raad van Bestuur van tenminste zes bestuurders. De bestuurders

hebben tenminste de leeftijd van 18 jaar.

Zij worden benoemd door de Algemene vergadering.

Zij oefenen hun bevoegdheid als college bij meerderheid uit.

Zij oefenen hun mandaat kosteloos uit.

Artikel 11:

Om de vier jaar zijn de helft van de bestuursleden uittredend en herverkiesbaar. De verkiezingen gebeuren tijdens de algemene vergadering.

Zo door vrijwillig ontslag, verstrijken van termijn of afzetting, het aantal bestuurders is teruggevallen tot onder het wettelijk minimum, dan blijven de bestuurders in functie totdat regelmatig in hun vervanging is voorzien.

Artikel 12:

De vereniging wordt vertegenwoordigd in rechte of ten overstaan van derden door de handtekening van de voorzitter en van één van de bestuurders.

Tite! V: Begroting en rekeningen:

Artikel 13:

De leden van de raad van Bestuur hebben ten allen tijde inzage in de bankrekeningen van de vereniging. Om bedragen van E 1 250,00 en meer van de bankrekening af te halen zijn steeds de handtekeningen van 3 volmachtdragers nodig. Deze zijn allen lid van de Raad van Bestuur. Om kleinere bedragen af te halen, volstaat de handtekening van 1 volmachtdrager.

, y '

;4 Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 14:

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

De Raad van Bestuur bereidt de rekeningen en de begrotingen voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de

Algemene vergadering, ten laatste op 30 april van het volgende jaar.

Na goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, spreekt de Algemene vergadering zich uit over de

kiwjting aan de bestuurders. Dit gebeurt bij afzonderlijke stemming.

Titel VI: Ontbinding en vereffening

Artikel 15:

In geval van vrijwillige of gerechtelijke ontbinding, onafgezien van de reden of het ogenblik, wordt het nettovermogen, na aflossing van de schulden en van de lasten, overgedragen aan een vereniging met gelijkaardig doel of aan een goed doel.

Titel VII: Onvoorziene omstandigheden

Artikel 16:

Voor alle gevallen die niet voorzien worden door de statuten, zijn de beschikkingen van de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 toepasselijk.

Titel VIII: Benoeming raad van Bestuur

Artikel 17:

Volgende personen maken deel uit van de Raad van Bestuur:

- Houben Lambert, Fabriekstraat 45, 3950 Kaulille. Voorzitter

- Vanneuvilie Karen, Bosuil 116 bus 3, 2100 Deurne, Ondervoorzitter

- Schuurmans Anna, Fabriekstraat 45, 3950 Kaulille. Secretaris

- Raemen .Vele, Steenakkerstraat 18, 3950 Kaulille. Penningmeester

- Deckers Hanne, Kleine Roodakkerstraat 14, 3960 Opitter. Bestuurslid

- Dockers Nathalie, Fabriekstraat 115, 3950 Kaulille. Bestuurslid

- Houben Kurt, Steenweg op Kleine-Brogel 16, 3950 Kaulille. Bestuurslid

Deze personen hebben allen de Belgische nationaliteit.

Kaulille, 1 augustus 2012

Houben Lambert Voorzitter

Schuurmans An Secretaris

Luik B - Vervolg

MOD2.2

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
KONINKLIJKE HARMONIE SINT JOZEF

Adresse
BOSSCHELWEG 18, BUS C 3950 BOCHOLT

Code postal : 3950
Localité : BOCHOLT
Commune : BOCHOLT
Province : Limbourg
Région : Région flamande