MEDISCHE RAAD VAN HET VIRGA JESSE ZIEKENHUIS

Association sans but lucratif


Dénomination : MEDISCHE RAAD VAN HET VIRGA JESSE ZIEKENHUIS
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 450.245.393

Publication

30/10/2014
ÿþOit MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11111Ï1111),11.j1111,1,111111111

Ondernemingsnr 4502.453.93

Benaming

(voluit) : Medische raad van het Jessa Ziekenhuis vzw

(verkort): MeRa Jessa vzw

Rechtsvorm; vereniging zonder winstoogmerk

Zetel: Salvatorstraat 20, 3500 Hasselt

Onderwerp akte: benoeming bestuurders en taakverdeling raad van bestuur

Op de algemene vergadering van 15/09/2014 besliste de algemene vergadering het ontslag van de volgende bestuurder met de vereiste meerderheid goed te keuren,

Dokter Philippe Gillis, geboren op 6 mei 1949 wonende te 3500 Hasselt, Kiezelstraat 111,

Op de algemene vergadering van 15/09/2014 besliste de algemene vergadering de benoeming van de volgende bestuurders met de vereiste meerderheid goed te keuren.

- Dokter Jos Henri Albert Vandekerkhof, geboren op 19 november 1955 wonende te 3550 Heusden-Zolder, Zandstraat 183,

- Dokter Philippe Marc Timmermans, geboren op 19 oktober 1956, wonende te 3570 Alken, Hameestraat 89B

- Dokter Patrik Theodor Peene, geboren op 13 april 1959 wonende te 3511 Hasselt, Gebranclestraat 22,

- Dokter Patrick Marc Van Rossum, geboren op 8 januari 1960, wonende te 3570 Alken, Hoogsimsestraat

56.

De bestuurders worden benoemd voor een periode van drie jaar, tenzij zij voor het verstrijken van deze periode geen deel meer zouden uitmaken van de medische raad van het Jessa Ziekenhuis vzw. In dat geval' eindigt hun bestuursmandaat op het ogenblik dat hun lidmaatschap van de medische raad van het Jessa Ziekenhuis vzw ten einde komt.

Tijdens de raad van bestuur van 15/09/2014 werden volgende functies verdeeld onder de bestuurders

- Voorzitter: Dokter Jos Henri Albert Vandekerkhof, geboren op 19 november 1955 wonende te 3550 Heusden-Zolder, Zandstraat 183.

- Secretaris: Dokter Patrick Marc Van Rossum, geboren op 8 januari 1960, wonende te 3570 Alken, Hoogsimsestraat 56.

Op 15 september 2014 te Hasselt,

Getekend,

Jos Henri Albert Vandekerkhof

Vooriztter, bestuurder

Patrick Van Rossum

Secretaris, bestuurder

-----

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

RECHTBANK van KOOPHANDEL te ANTWERPEN, afdeling HASSELT

21 ONT. 20%

Griffie

10/07/2012
ÿþ ~ _ y MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

- de kwaliteit van de in het ziekenhuis beoefenende geneeskunde te bevorderen en op een permanente

wijze te evalueren;

- de groepsgeest onder de artsen te bevorderen;

- de samenwerking met het andere ziekenhuispersoneel, inzonderheid verpleegkundigen en paramedici te bevorderen;

- de samenwerking te bevorderen tussen de geneesheren van het ziekenhuis en de andere geneesheren, meer bepaald de huisarts of de verwijzende behandelende arts,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Rechtbank van koophandel

2 9 JUNI 2012 te HAgh1é

Ondernemingsnr : 4502.453.93

Benaming

(voluit) : Medische raad van het Virga Jesse Ziekenhuis vzw (verkort) :

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Stadsomvaart 11, 3500 Hasselt

Onderwerp akte : statutenwijziging, benoeming bestuurders en taakverdeling raad van bestuur

Tijdens de algemene vergadering van 17 oktober 2011 werden unaniem de statuten van de vzw gewijzigd. Deze nieuwe, gecoördineerde statuten worden hieronder integraal weergegeven. Zij vervangen de vorige statuten.

Titel I  Benaming en maatschappelijke zetel

Artikel 1

De vereniging wordt genoemd "Medische raad van het Jessa Ziekenhuis vzw", afgekort "MeRa Jessa vzw".

Artikel 2

De zetel van de vzw is gevestigd op het adres van het Jessa Ziekenhuis, zijnde te 3500 Hasselt, Salvatorstraat 20 in het gerechtelijk arrondissement Hasselt.

De algemene vergadering is bevoegd om het adres van de maatschappelijke zetel via een statutenwijziging te veranderen.

Titel ll  Doel

Artikel 3

De vereniging heeft tot doel de door de wet ingestelde medische raad rechtspersoonlijkheid te geven zoals mogelijk wordt gemaakt bij wet van 27 juni 1921 en dus onder meer de taken van de medische raad te vervullen, meer bepaald conform de artikelen 132 e.v. van de de wet van 10 juli 2008 betreffende de ziekenhuizen en andere verzorgingsinrichtingen (verder de "ziekenhuiswet" genoemd), ten exemplatieve titel als volgt opgesomd:

de ziekenhuisartsen verbonden aan het Jessa Ziekenhuis te Hasselt te vertegenwoordigen, waardoor de ziekenhuisgeneesheren worden betrokken bij de besluitvorming In het ziekenhuis;

erover te waken dat de ziekenhuisgeneesheren hun medewerking v,prlenen aan maatregelen om:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

I lliI 1I 1111 1I 1I I I II ll1 II

" iaiaiese*

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

- de geneeskundige activiteiten die een wetenschappelijk karakter vertonen, met inachtneming van de mogelijkheden van het ziekenhuis, te stimuleren;

advies te verlenen aan de beheerder over de volgende aangelegenheden:

- betreffende de algemene regeling van de rechtsverhoudingen tussen het ziekenhuis en de ziekenhuisartsen, hun organisatie- en werkvoorwaarden met inbegrip van de financiële werkvoorwaarden;

- het reglement inzake de organisatie en de coördinatie van de medische activiteit in het ziekenhuis;

- de vaststelling en de wijziging van het medisch personeelskader;

- de benoeming van de hoofdgeneesheer;

- de benoeming of aanwijzing van de geneesheren-diensthoofd;

- de toelating, de aanwerving, de benoeming en de bevordering van de ziekenhuisgeneesheren;

- de afzetting van de ziekenhuisgeneesheren, behalve de afzetting om dringende reden;

- de andere sancties tegen de ziekenhuisgeneesheren;

- de jaarlijkse begrotingsramingen van de medische activiteit in het ziekenhuis;

- de vaststelling van de behoeften inzake medische uitrusting en de bepaling van de prioriteiten binnen de

budgettaire mogelijkheden vastgesteld door de beheerder;

- de aanschaffing, de vernieuwing alsmede grote herstellingen van de medische uitrusting die geheel of gedeeltelijk rechtstreeks ten laste van de honoraria wordt gefinancierd;

- de overeenkomsten met derden die een weerslag hebben op de medische activiteit in het ziekenhuis; - de oprichting van nieuwe medische diensten, de wijziging, de splitsing en de opheffing van bestaande medische diensten;

- de bouw en de verbouwing van het ziekenhuis of de wijziging van de bestemming van lokalen, voor zover deze een weerslag heeft op de medische activiteit;

- de verandering van het stelsel met betrekking tot de toegang van ziekenhuisgeneesheren tot de medische activiteit in het ziekenhuis;

- het kader van het verpleegkundig en van het paramedisch personeel, met inbegrip van de daarin vereiste kwalificaties;

- de vaststelling en de wijziging van het kader van het personeel dat geheel of gedeeltelijk rechtstreeks ten laste van de honoraria wordt gefinancierd;

- de klachten in verband met de werking van de medische diensten die, in overleg tussen de beheerder en de voorzitter van de medische raad, aan de Raad worden voorgelegd.

advies te verlenen over alle aangelegenheden die hem door de beheerder worden voorgelegd.

advies te verlenen op eigen initiatief van de vzw aan de beheerder overal de aangelegenheden die de uitoefening van de geneeskunde in het ziekenhuis betreffen;

vaststellen van een reglement van orde dat bij het algemeen reglement van het ziekenhuis wordt gevoegd;

De vereniging kan alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijd volledig zullen worden bestemd voor haar doel.

Titel III  Leden

Artikel 4

De vereniging bestaat enkel uit werkende leden.

Het aantal leden is vastgesteld door het KB van 10 augustus 1987 tot vaststelling van de regels met betrekking tot de samenstelling en werking van de medische raad (verder het "KB" genoemd), doch mag niet minder bedragen dan drie,

Op de zetel van de vereniging wordt een ledenregister gehouden. Telkens wanneer er wijzigingen optreden in het ledenbestand van de werkende leden van de vzw moeten deze wijzigingen binnen de acht dagen na kennisgeving ervan aan de raad van bestuur in het ledenregister worden doorgevoerd. De werkende leden hebben de verplichting om een adreswijziging door te geven aan de raad van bestuur, Het origineel van het ledenregister wordt bijgehouden ter zetel van de vzw.

Artikel 5

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

" MOD 2.2

Elkeen die zodanig overeenkomstig de Ziekenhuiswet en overeenkomstig het KB wordt verkozen of aangeduid als lid van de medische raad door de ziekenhuisartsen van het Jessa Ziekenhuis is van rechtswege werkend lid van de vereniging.

Artikel 6

Het lidmaatschap van de vereniging eindigt van rechtswege door:

-het overlijden van het lid;

-het verstrijken van de driejarige termijn waarvoor de leden van de medische raad zijn verkozen, conform

het KB;

-het feit dat het lid niet langer meer voldoet aan de verkiesbaarheidsvereisten en/of andere voorwaarden

bepaald in het KB en de Ziekenhuiswet;

-het vrijwillig ontslag van het lid; in dit geval deelt hij per aangetekende brief zijn gemotiveerde beslissing

mee aan de voorzitter van de vereniging Het ontslag moet vervolgens door de algemene vergadering worden

besproken;

Ontslagnemenden blijven in functie totdat in hun vervanging is voorzien.

Een werkend lid kan niet worden uitgesloten door de algemene vergadering.

Artikel 7

Het ontslagnemend lid en de rechthebbenden van een ontslagnemendof overleden lid, kunnen geen enkel recht doen gelden op het maatschappelijk bezit en kunnen betaalde bijdragen niet terugvorderen, tenzij de statuten anders bepalen.

Titel IV  Bijdragen

Artikel 8

De werkende leden zijn geen bijdrage verschuldigd.

Titel V  Algemene vergadering

Artikel 9

De algemene vergadering is samengesteld uit alle werkende leden. Werkende leden kunnen maximaal één volmacht volmacht geven.

Zij wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur.

Artikel 10

De bevoegdheden van de algemene vergadering zijn:

-De goedkeuring van de statuten;

-De goedkeuring van een wijziging van de statuten;

-De benoeming en afzetting van bestuurders;

-De benoeming en afzetting van commissarissen & het vastleggen van een eventuele bezoldiging;

-Kwijting verlenen aan bestuurders en commissarissen;

-Goedkeuring van de begroting en de rekeningen;

-De ontbinding van de vzw;

-De benoeming van de vereffenaars, wanneer de vzw ontbonden zal worden;

-De uitsluiting van een (werkend) lid;

-De omzetting van een vzw in een vennootschap met sociaal oogmerk;

Daarnaast worden de taken die in de ziekenhuiswet en het KB aan de medische raad worden toevertrouwd, expliciet aan de algemene vergadering toegewezen, Het betreft meer bepaald de taken die in de artikelen 132 e.v. van de ziekenhuiswet, ten exemplatieve titel als volgt opgesomd:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

de ziekenhuisartsen verbonden aan het Jessa Ziekenhuis te Hasselt te vertegenwoordigen, waardoor de ziekenhuisgeneesheren worden betrokken bij de besluitvorming in het ziekenhuis;

erover te waken dat de ziekenhuisgeneesheren hun medewerking verlenen aan maatregelen om:

- de kwaliteit van de in het ziekenhuis beoefenende geneeskunde te bevorderen en op een permanente

wijze te evalueren;

- de groepsgeest onder de artsen te bevorderen;

- de samenwerking met het andere ziekenhuispersoneel, inzonderheid verpleegkundigen en paramedici te

bevorderen;

- de samenwerking te bevorderen tussen de geneesheren van het ziekenhuis en de andere geneesheren,

meer bepaald de huisarts of de verwijzende behandelende arts;

- de geneeskundige activiteiten die een wetenschappelijk karakter vertonen, met inachtneming van de

mogelijkheden van het ziekenhuis, te stimuleren;

advies te verlenen aan de beheerder over de volgende aangelegenheden:

- betreffende de algemene regeling van de rechtsverhoudingen tussen het ziekenhuis en de

ziekenhuisartsen, hun organisatie- en werkvoorwaarden met inbegrip van de financiële werkvoorwaarden;

- het reglement inzake de organisatie en de coördinatie van de medische activiteit in het ziekenhuis;

- de vaststelling en de wijziging van het medisch personeelskader;

- de benoeming van de hoofdgeneesheer;

- de benoeming of aanwijzing van de geneesheren-diensthoofd;

- de toelating, de aanwerving, de benoeming en de bevordering van de ziekenhuisgeneesheren;

- de afzetting van de ziekenhuisgeneesheren, behalve de afzetting om dringende reden;

- de andere sancties tegen de ziekenhuisgeneesheren;

- de jaarlijkse begrotingsramingen van de medische activiteit in het ziekenhuis;

- de vaststelling van de behoeften inzake medische uitrusting en de bepaling van de prioriteiten binnen de

budgettaire mogelijkheden vastgesteld door de beheerder;

- de aanschaffing, de vernieuwing alsmede grote herstellingen van de medische uitrusting die geheel of

gedeeltelijk rechtstreeks ten laste van de honoraria wordt gefinancierd;

- de overeenkomsten met derden die een weerslag hebben op de medische activiteit in het ziekenhuis;

- de oprichting van nieuwe medische diensten, de wijziging, de splitsing en de opheffing van bestaande

medische diensten;

- de bouw en de verbouwing van het ziekenhuis of de wijziging van de bestemming van lokalen, voor zover

deze een weerslag heeft op de medische activiteit;

- de verandering van het stelsel met betrekking tot de toegang van ziekenhuisgeneesheren tot de medische

activiteit in het ziekenhuis;

- het kader van het verpleegkundig en van het paramedisch personeel, met inbegrip van de daarin vereiste

kwalificaties;

- de vaststelling en de wijziging van het kader van het personeel dat geheel of gedeeltelijk rechtstreeks ten

laste van de honoraria wordt gefinancierd;

- de klachten in verband met de werking van de medische diensten die, in overleg tussen de beheerder en

de voorzitter van de medische raad, aan de Raad worden voorgelegd.

advies te verlenen over alle aangelegenheden die hem door de beheerder worden voorgelegd.

advies te verlenen op eigen initiatief van de vzw aan de beheerder over al de aangelegenheden die de uitoefening van de geneeskunde in het ziekenhuis betreffen;

vaststellen van een reglement van orde dat bij het algemeen reglement van het ziekenhuis wordt gevoegd;

De bevoegdheden die conform de ziekenhuiswet en het KB aan de voorzitter of een bemiddelaar worden toebedeeld, horen hier niet bij.

Artikel 11

De leden worden uitgenodigd op de algemene vergadering door de voorzitter van de raad van bestuur ten minste 10 maal per jaar en ten minste eenmaal per trimester.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De uitnodigingen worden schriftelijk gedaan ten minste acht dagen voor de vergadering. Zij bevatten de agenda en de notulen van de vorige vergadering. Ter zitting kunnen er door de voorzitter punten aan de agenda worden toegevoegd, mits minstens de helft van de aanwezige en vertegenwoordigde leden dit goedkeurt.

Artikel 12

Wanneer ten minste één vijfde van de leden erom verzoekt, is de voorzitter van de raad van bestuur verplicht de algemene vergadering samen te roepen.

Wanneer ten minste de helft van de leden erom verzoekt, is de voorzitter van de raad van bestuur verplicht de algemene vergadering samen te roepen.

De agenda wordt vastgesteld door de voorzitter van de raad van bestuur. Tevens moet elk punt dat ondertekend wordt door één vijfde van de leden op de agenda worden geplaatst . Dat punt moet vergezeld zijn van een verklarende nota. Daarnaast kan elk lid een schriftelijke en gemotiveerde aanvraag indienen bij de voorzitter ten einde de toevoeging van een punt aan de agenda te vragen; het zal nochtans slechts besproken worden na akkoord van de meerderheid van de leden.

Artikel 13

Onverminderd de toepassing van wettelijke bepalingen inzake de medische raad zoals voorzien in de Ziekenhuiswet, kan de algemene vergadering een beslissing nemen, ongeacht het aantal aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.,

Daarnaast wordt bij een wijziging van de statuten, een wijziging van het doel of de ontbinding van de vereniging, het aanwezigheidsquorum toegepast, voorzien in de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Artikel 14

Alle leden hebben op de algemene vergadering gelijk stemrecht.

Elk besluit wordt bij volstrekte meerderheid van de aanwezige leden genomen, Bij een wijziging van de statuten, een wijziging van het doel van de vereniging of de ontbinding van de vereniging, worden de bijzondere meerderheden toegepast, voorzien in de wet van 27juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002,

De stemming gebeurt mondeling, behalve wanneer het een kwestie van personen betreft of indien een werkend lid erom verzoekt; in deze gevallen gaat men over tot de geheime stemming. Het reglement van orde kan in andere wijzen van stemmen voorzien

Artikel 15

De secretaris maakt de notulen van de vergadering op en stelt de adviezen op, De notulen en de adviezen door de voorzitter en de secretaris ondertekend, worden aan de leden meegedeeld. Ze worden goedgekeurd ten laatste bij de opening van de volgende vergadering.

Artikel 16

De algemene vergadering kan op zijn vergaderingen uitnodigen :

-experten van buiten het ziekenhuis;

-eventueel permanent, de personen die gehoord kunnen worden.

Worden op hun verzoek door de algemene vergadering gehoord :

-de hoofdgeneesheer van het ziekenhuis;

-de beheerder van het ziekenhuis;

-de directeur(s) van het ziekenhuis;

-de apotheker van het ziekenhuis;

-het hoofd van de verpleegafdeling van het ziekenhuis;

-de bedrijfsrevisor verbonden aan het ziekenhuis;

-de ziekenhuisgeneesheren, bedoeld in artikel 1 van het KB;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-een vertegenwoordiger van de huisartsen die met het ziekenhuis werken.

Titel VI  Raad van bestuur

Artikel 17

De vereniging wordt bestuurd door een raad samengesteld uit minstens drie bestuurders.

Het aantal bestuurders moet in elk geval altijd lager zijn dan het aantal personen dat lid is van de vereniging.

Een bestuurder kan één volmacht geven.

De raad van bestuur benoemt onder haar leden een voorzitter, eventueel een of meer ondervoorzitters, en eventueel één penningmeester en een secretaris.

De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter.

Bij belet van de voorzitter worden zijn functies waargenomen door de ondervoorzitter, door één van de ondervoorzitters of door de oudste bestuurder.

Artikel 1 B

De algemene vergadering benoemt de bestuurders voor een termijn van drie jaar. Bij het openvallen van een mandaat wordt een voorlopig bestuurder benoemd om het mandaat van degene die hij vervangt te beëindigen. Deze voorlopige bestuurder is de oudste in leeftijd bij de verkozenen.

Elke bestuurder moet tevens werkend lid zijn.

De benoeming gebeurt bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

Bestuurders zijn herkiesbaar.

Het mandaat van bestuurder is onbezoldigd, tenzij de algemene vergadering beslist dat een bezoldiging moet worden toegekend.

Artikel 19

De raad van bestuur bestuurt de VZW en vertegenwoordigt de VZW in en buiten rechte en heeft alle bevoegdheden die niet tot de bevoegdheid van de algemene vergadering behoren.

De bestuurders worden benoemd voor 3 jaar.

De bestuurders oefenen hun bevoegdheden als college uit.

Artikel 20

De raad van bestuur moet worden samengeroepen wanneer het belang van de vzw dit vereist.

Elke bestuurder heeft het recht de raad van bestuur samen te roepen. Hij of zij richt hiertoe een verzoek aan de voorzitter.

De raad van bestuur wordt samengeroepen door de voorzitter.

De oproeping gebeurt schriftelijk en minimum 24 uur voor het tijdstip van de samenkomst van de raad van bestuur. De oproeping bevat de datum, uur en plaats van de samenkomst van de raad van bestuur, evenals de agenda.

De agenda wordt opgesteld door de voorzitter of secretaris.

Artikel 21

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Om geldig te kunnen beraadslagen moet minstens de helft van de bestuurders aanwezig zijn,

De beslissingen binnen de raad van bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. Voor de berekening van de gewone en bijzondere meerderheden, hierboven vermeld, warden de onthoudingen en ongeldige stemmen eveneens in rekening genomen.

Bij staking van stemmen, is de stem van de voorzitter of van de bestuurder die hem vervangt doorslaggevend.

Elke bestuurder heeft één stem.

Artikel 22

Van de samenkomst van de raad van bestuur worden er notulen opgesteld.

De bestuurders worden op de hoogte gesteld van de beslissingen door toezending van een kopie van de verslagen van de raad van bestuur.

Artikel 23

Indien de termijn van het mandaat verstreken is, eindigt het mandaat van rechtswege

Elke bestuurder kan op elk moment ontslag nemen uit de vzw .

Het ontslag gebeurt schriftelijk en wordt overgemaakt aan de raad van bestuur.

Indien door het ontslag de werking van de vzw in gevaar wordt gebracht, wordt het ontslag van de bestuurder opgeschort totdat er na redelijke termijn een vervanger is aangesteld.

Een bestuurder wordt geacht ontslag te nemen in volgende omstandigheden:

-Wanneer de bestuurder niet meer voldoet aan de inhoudelijke voorwaarden om bestuurder te worden in de vzw

-Wanneer een bestuurder 3 maal niet aanwezig is geweest op een samenkomst van de raad van bestuur, zonder voorafgaande kennisgeving

-Wanneer een bestuurder in een bepaalde hoedanigheid lid was van de raad van bestuur en hij of zij deze hoedanigheid verliest.

Een bestuurder kan op niet afgezet worden door de algemene vergadering.

Het mandaat van een bestuurder eindigt van rechtswege bij het overlijden van de bestuurder.

Artikel 24

De raad van bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar in en buiten rechte. Alle bevoegdheden die de wet niet uitdrukkelijk verleent aan de algemene vergadering, worden toegekend aan de raad van bestuur.

Artikel 25

De raad van bestuur kan onder zijn verantwoordelijkheid het dagelijks beheer van de vereniging overdragen aan een van de bestuurders.

Titel VII  Vertegenwoordiging/meerhandtekeningclausule

Artikel 26

J MOD 2.2

De vzw wordt vertegenwoordigd in rechte of ten overstaan van derden door de handtekening van de

" voorzitter of door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders.

Titel VIII  De voorzitter

Artikel 27

De voorzitter van de raad van bestuur is ook voorzitter van de medische raad in de zin van de toepasselijke wetgeving en haar uitvoeringsbesluiten.

Titel IX - Diverse bepalingen

Artikel 28

Het boekjaar van de vzw loopt van 1 januari tot 31 december.

Na goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, legt de raad van bestuur verantwoording af voor het beleid in het voorgaande jaar en spreekt de algemene vergadering zich uit over de kwijting aan de bestuurders. Dit gebeurt bij afzonderlijke stemming.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge Artikel 29

De vzw kan op elk ogenblik vrijwillig worden ontbonden, Hiervoor is een aanwezigheidsquorum van 2/3de vereist. De beslissing tot ontbinding moet genomen warden met een bijzondere meerderheid van 4/5 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

De rechtbank van eerste aanleg kan op verzoek van een lid, een belanghebbende derde of van het Openbaar Ministerie de gerechtelijke ontbinding uitspreken van de vzw die; (a) niet in staat is haar verbintenissen na te komen, (b) haar vermogen of de inkomsten uit dat vermogen voor een ander doel aanwendt dan dat waarvoor zij is opgericht, ( c) in ernstige mate in strijd handelt met de statuten, in strijd handelt met de wet of met de openbare orde, (d) gedurende drie opeenvolgende boekjaren niet heeft voldaan aan de verplichting om de jaarrekening neer te leggen, tenzij de ontbrekende jaarrekeningen worden neergelegd vooraleer de debatten worden gesloten, (e) minder dan drie leden telt.

De nietigheid van de vzw kan op vraag van elke belanghebbende door de rechtbank worden uitgesproken (a) ingeval het doel van de vzw niet precies genoeg omschreven is, (b) ingeval één van de doeleinden waarvoor de vzw is opgericht, strijdig is met de wet of met de openbare orde, ( c) ingeval de statuten de naam en het adres van de zetel van de vzw, alsook het gerechtelijk arrondissement waaronder de vzw ressorteert niet vermelden.

De bestemming van het actief wordt vastgesteld door de algemene vergadering of door de vereffenaar(s).

De vereffening moet gebeuren door één of meerdere vereffenaar(s).

De vereffenaars oefenen hun opdracht als college uit.

Artikel 30

Voor alle gevallen die niet voorzien warden door de statuten, zijn de beschikkingen van de vzw wetgeving, waaronder de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 toepasselijk.

Tijdens de algemene vergadering van 16 januari 2012 werden volgende personen unaniem benoemd als bestuurder voor de duur van drie jaar:

Dr. Jos Vandekerkhof, wonende te 3550 Heusden-Zolder, Zandstraat 183 en geboren op 19-11-1955 te

Stevoort

Dr. Philippe Gillis, wonende te 3500 Hasselt, Kiezelstraat 111 en geboren op 06-05-1949 te Serskamp ,

Dr. Patrik Peene, wonende te 3511 Hasselt, Gebrandestraat 22 en geboren op 13-041959 te Bukavu

(Belgisch Kongo)

MOD 2.2

Luik B Vervolg

C.

Hierop volgend heeft de raad van bestuurdd. 16 januari 2012 beslist volgende functies te verdelen als volgt:

Dr, Jos Vandekerkhof: voorzitter

Dr. Philippe Gillis; ondervoorzitter

Dr. Patrik Peene: secretaris en penningmeester

Getekend,

Dr, Jos Vandekerkhof: voorzitter

Dr. Philippe Gillis: ondervoorzitter

Dr. Patrik Peene: secretaris en penningmeester

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

' Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
MEDISCHE RAAD VAN HET VIRGA JESSE ZIEKENHUIS

Adresse
STADSOMVAART 11 3500 HASSELT

Code postal : 3500
Localité : HASSELT
Commune : HASSELT
Province : Limbourg
Région : Région flamande