INSTELLING VOOR BEDRIJFSPENSIOENVOORZIENING ROBA BELGIE, AFGEKORT : IBP ROBA BELGIE

Divers


Dénomination : INSTELLING VOOR BEDRIJFSPENSIOENVOORZIENING ROBA BELGIE, AFGEKORT : IBP ROBA BELGIE
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 475.780.446

Publication

27/11/2013
ÿþMod word 11,1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

V bah aa Bel Stag III HIlL





Neergelegd ter griffie der Rechtbank van Koophandel te Leuven, de 1 5 NOV. 2013 DE GRIFFIER,

Griffie

Ondernemingsnr : 0475.780.446

Benaming

(voluit) : INSTELLING VOOR BEDRIJFSPENSIOENVOORZIENING ROBA BELGIË

(verkort)

Rechtsvorm : Organisme van de Financiering van Pensioenen

Zetel : Biezenstraat 26 - 3300 Tienen

(volledig adres)

Onderwerp akte : SCHRAPPING BENOEMING VAN DE LEDEN VAN HET INVESTERINGSCOMITE

UITTREKSEL UIT DE NOTULEN VAN DE RAAD VAN BESTUUR GEHOUDEN OP 12 SEPTEMBER 2012

De Raad van Bestuur Is overgegaan tot de schrapping van de benoeming gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 13 januari 2012 van de volgende leden van het Investeringscomité:

-Dhr. Luc Martin Gaby Jozef Van Oostveldt, Bredastraat 36, 3290 Diest (voorzitter) -Dhr. Gérard Albert Willem Marie de Roij, Binnenweg 2A, 3911 XH Rhenen, Nederland -Dhr. Ir. Roger Gaston Maria Van Geerteruy, Houtemsesteenweg 3B, 3380 Bunsbeek -Dhr. Paul Steven Cohn, Singel 19, 1261 XP Blaricum, Nederland

Ir. R.G.M. VAN GEERTERUY L.M.G.J. VAN OOSTVELDT

Voorzitter Bestuurder

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

27/11/2013
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondememingsnr : 0475.780446

Benaming

(voluit) : INSTELLING VOOR BEDRIJFSPENSIOENVOORZIENING ROBA

BELGIË

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme van de Financiering van Pensioenen

Zetel : Biezenstraat 26 - 3300 Tienen

(volledig adres)

Onderwerp akte : HERBENOEMING VAN BESTUURDERS

UITTREKSEL UIT DE NOTULEN VAN DE ALGEMENE VERGADERING GEHOUDEN OP 28 JUNI 2013

De Algemene Vergadering van 28 juni 2013 herbenoemt overeenkomstig artikel 12 van de statuten met onmiddellijke ingang volgende bestuurders voor een duur van 3 jaar tot aan de jaarlijkse gewone Algemene Vergadering van 2016:

-Dhr. ir. Roger Gaston Maria Van Geerteruy, Houtemsesteenweg 3B, 3380 Bunsbeek

-Dhr, Paul Steven Cohn, Singel 19, 1261 XP Blaricum, Nederland

-Dhr. Gérard Albert Willem Marie de Roij, Binnenweg 2A, 3911 XH Rhenen, Nederland

-Dhr. Victor Jozef Lodewijk Maria Eyckmans, Dennenstraat 52, 2260 Westerlo

-Dhr_ Luc Martin Gaby Jozef Van Oostveldt, Bredastraat 36, 3290 Diest

Ir. R.G.M. VAN GEERTERUY L.M.G.J. VAN OOSTVELDT ,

Voorzitter Bestuurder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mod Word 11.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

" 13178129+

11

11

bel

BE

Sta

Neergelegd ter griffie der Rechtbank van Koophandel te Leuven, de 1 5 NOV. 2013 DE GRIFFIER,

Griffie

13/01/2012
ÿþ" MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Il 11111 1 Il 11111 liii 11111 11111 11I 1I Ii

*12011811*

Pet"p1g~yLit?gci ter arr%f4pi.~L

~~irl]c <rf i~GQr3w. 0~11

~Lii~ven,(le c~~'; 1011

DE GReren,

Griffie

Ondernemingsnr : 0475.780.446

Benaming

(voluit) : PENSIOENFONDS ROBA BELGIË

(verkort) :

Rechtsvorm : Onderlinge Verzekeringsvereniging

Zetel : Biezenstraat 26-31 - 3300 Tienen

Onderwerp akte : OMVORMING TOT EEN ORGANISME VOOR DE FINANCIERING VAN PENSIOENEN - AANNEMING VAN DE NIEUWE STATUTEN - GECOÔRDINEERDE TEKST VAN DE STATUTEN - BENOEMING VAN DE LEDEN VAN HET INVESTERINGSCOMITE

UITTREKSEL UIT DE NOTULEN VAN DE BIJZONDERE ALGEMENE VERGADERING gehouden op 21 december 2011

De Bijzondere Algemene Vergadering van 21 december 2011, beraadslagend en beslissend overeenkomstig de Wet en overeenkomstig de Statuten, heeft het volgende beslist :

Eerste beslissing :

Omvorming van de OW "PENSIOENFONDS ROBA BELGIË" tot OFP "INSTELLING VOOR

BEDRIJFSPENSIOENVOORZIENING ROBA BELGIË"

Op voordracht van de Raad van Bestuur van 1 december 2011 en conform artikel 174 van de wet van 27 oktober 2006 betreffende het toezicht op de instellingen voor bedrijfspensioenvoorzieningen (de "WIBP), beslist de Bijzondere Algemene Vergadering tot omvorming van de Onderlinge Verzekeringsvereniging (OVV) "PENSIOENFONDS ROBA BELGIË" naar een Organisme voor de Financiering van Pensioenen (OFP) "INSTELLING VOOR BEDRIJFSPENSIOENVOORZIENING ROBA BELGIË", dat alle rechten en verplichtingen van de 0W overneemt. De beslissing treedt in werking met ingang van 1 januari 2012.

Tweede beslissing : Aanneming van de gewijzigde statuten

Vastleggen van de gecoördineerde tekst van de statuten

Op voordracht van de Raad van Bestuur van 1 december 2011 neemt de Algemene Vergadering de nieuwe statuten van de Instelling voor Bedrijfspensioenvoorziening aan. De statuten, opgesteld conform de Wet van 27 oktober 2006 betreffende het toezicht op de instellingen voor bedrijfspensioenvoorzieningen, treden in werking met ingang van 1 januari 2012.

De Algemene Vergadering legt vervolgens de gecoördineerde tekst van de statuten vast :

STATUTEN OP 01 JANUARI 2012

TITEL I

RECHTSVORM, BENAMING, MAATSCHAPPELIJKE ZETEL, DUUR, DOEL

Artikel 1 Rechtsvorm en naam

De naam van het organisme voor de financiering van pensioenen is " Instelling voor Bedrijfspensioenvoorziening Roba België", of afgekort, "IBP Roba België".

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Alle akten, facturen, aankondigingen, publicaties en alle andere stukken uitgaande van het organisme moeten de maatschappelijke benaming vermelden, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de volgende leesbaar geschreven woorden: "OFP, instelling voor bedrijfspensioenvoorziening toegelaten bij Koninklijk Besluit van 9 oktober 2001, met identificatienummer 50.544 bij de FSMA".

Artikel 2 Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel van het organisme is gevestigd te 3300 Tienen, Biezenstraat 26-31.

De Algemene Vergadering kan beslissen om de zetel over te brengen naar een andere plaats in België.

Artikel 3 Duur

Het organisme is opgericht voor onbepaalde duur. Het kan te allen tijde ontbonden worden, bij besluit van de Algemene Vergadering, met inachtneming van het aanwezigheidsquorum en de meerderheidsvereisten, zoals bepaald in artikel 21 en 22 van deze statuten.

Artikel 4 Doel

Het organisme heeft tot doel:

(a) op te treden als een instelling voor bedrijfspensioenvoorzieningen in de zin van de Wet, zowel ten voordele van het huidige als voormalige personeel van de bijdragende ondernemingen en/of hun begunstigden, overeenkomstig de pensioen- en/of voorzorgsreglementen van de bijdragende ondernemingen en de wettelijke bepalingen terzake;

(b) de bijdragende ondernemingen bij te staan met betrekking tot het beheer en de uitvoering van haar pensioenregelingen.

Met het oog op het bereiken van deze doelstellingen zal het organisme:

(a) de pensioenkapitalen, pensioenen, overlijdenskapitalen, overlevingspensioenen, wezenrentes, invaliditeitsrentes en eventuele andere aanvullende voordelen, ten voordele van voormelde aangeslotenen en van hun begunstigden en/of rechthebbenden, waarnemen, en dit ter uitvoering van de toepasselijke pensioen- en/of voorzorgsreglementen en/of pensioenovereenkomsten en binnen de perken van de tot haar beschikking gestelde middelen;

(b) de gelden of bijdragen ontvangen, gestort in uitvoering van de toepasselijke pensioen- en/of voorzorgsreglementen of toepasselijke wettelijke bepalingen;

(c) de bezittingen waarover zij beschikt beheren en daartoe alle daden van beschikking, van bestuur en van beheer stellen, inbegrepen de beleggingswijzen om haar bezittingen te doen renderen, overeenkomstig het p rude ntiebegin sel ;

(d) eventueel andere betalingen of uitkeringen doen ten laste van het eventuele "overschot" in het vermogen van het organisme overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen, onderhavige statuten en de toepasselijke pensioen- en/of voorzorgsreglementen;

(e) de activa die niet langer nodig zijn voor het beheer van de pensioentoezegging in de bij wet bepaalde gevallen desgevallend een andere sociale bestemming geven;

(f) bijstand verlenen aan de bijdragende onderneming om de uitvoering van de wetgeving betreffende de aanvullende pensioenen voor hen te vergemakkelijken;

(g) documenten en informatie opstellen, zoals vereist door de toepasselijke wettelijke bepalingen.

Met dit doel mag het organisme roerende en onroerende goederen bezitten, hetzij in eigendom, hetzij in vruchtgebruik, en alle sommen en waarden in ontvangst nemen, beheren en toekennen.

Daarenboven kan het organisme, binnen de wettelijke grenzen van toepassing op instellingen voor bedrijfspensioenvoorzieningen, zowel in België als daarbuiten, alle handelingen stellen en alle activiteiten uitoefenen die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot het bereiken van haar doelstellingen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

TITEL II

INKOMSTEN EN VERMOGEN VAN HET ORGANISME

Artikel 5 Inkomsten

De inkomsten van het organisme bestaan uit:

1.alle stortingen verricht in het kader van de uitvoering van de toepasselijke pensioen- en/of

voorzorgsreglementen en/of -overeenkomsten;

2.eventuele overdrachten van reserves uit instellingen voor bedrijfspensioenvoorzieningen of

verzekeringsovereenkomsten;

3.opbrengsten van het vermogen van het organisme;

4.eventuele giften en legaten;

5.stortingen in uitvoering van de toepasselijke wetgeving;

6.bedragen ontvangen door herverzekering en/of pensioenfondsverzekering.

Artikel 6 Vermogen

De leden brengen geen maatschappelijk fonds in en zij betalen geen andere bijdragen dan de stortingen verricht in het kader van de uitvoering van de toepasselijke pensioen- en/of voorzorgsreglementen. Bijgevolg is er geen maatschappelijk fonds.

TITEL tll

LEDEN, HOEDANIGHEID, TOETREDING, UITTREDING, UITSLUITING

Artikel 7 Leden

Hel aantal leden van het organisme is onbeperkt. De Algemene Vergadering van leden zal echter bestaan uit minstens één gewoon lid.

Indien het enige lid ontslag neemt of wordt uitgesloten zal de Raad van Bestuur alles in het werk stellen om binnen de zes maanden een nieuw gewoon lid te benoemen, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen terzake. In tussentijd zullen alle noodzakelijke beslissingen genomen worden door de Raad van Bestuur. Deze kunnen desgevallend achteraf door de Algemene Vergadering bekrachtigd worden. Indien geen nieuw gewoon lid wordt gevonden binnen voormelde termijn van zes maanden zal overgegaan worden tot ontbinding en vereffening van het organisme overeenkomstig titel VIII van deze statuten.

Artikel 8 Hoedanigheid

Kunnen enkel lid zijn van het organisme:

(a)de bijdragende onderneming(en),

(b)andere vennootschappen verbonden of geassocieerd aan één van de vennootschappen bedoeld onder

punt (a) in de zin van de artikelen 11 of 12 uit het Wetboek der Vennootschappen van 7 mei 1999

De leden genoemd onder punt a moeten samen minstens twee derde van de stemrechten in de algemene vergadering bezitten.

Wanneer een rechtspersoon aangewezen wordt tot lid van het organisme duidt deze onder zijn vennoten, zaakvoerders, bestuurders, leden van het directiecomité of werknemers minstens één vaste vertegenwoordiger aan die belast wordt met de uitvoering van de opdracht in naam en voor rekening van deze rechtspersoon.

Het organisme houdt op de zetel een ledenregister bij overeenkomstig de bepalingen van de Wet, waarin iedere belanghebbende een inzagerecht heeft.

Artikel 9 Toetreding

De bijdragende ondernemingen zijn lid van het organisme zolang het organisme belast is met het beheer van haar pensioen- en/of voorzorgsreglement(en).

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Toetreding tot het organisme in hoedanigheid van lid impliceert van rechtswege de aanvaarding van deze statuten en van de pensioen- en/of voorzorgsreglementen waarvan de uitvoering is toevertrouwd aan het organisme, en wat de bijdragende onderneming betreft, van de beheersovereenkomst zoals van kracht op het ogenblik van hun toetreding.

De aanvraag tot toetreding wordt schriftelijk gericht aan de Raad van Bestuur die deze binnen de maand na ontvangst voorlegt aan de Algemene Vergadering.

Over de toetreding van kandidaat-leden wordt soeverein geoordeeld door de Algemene Vergadering bij meerderheid van twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen op een vergadering waar tenminste de meerderheid van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is

Artikel 10 Uittreding

Onverminderd de toepassing van artikel 9 eerste lid, is ieder lid van de Algemene Vergadering van het organisme vrij om op elk ogenblik uit het organisme te treden. De uittreding dient schriftelijk te worden betekend aan de Raad van Bestuur.

Onverminderd de toepassing van artikel 9 eerste lid, worden leden die niet langer voldoen aan de voorwaarden omschreven in artikel 8 van deze statuten, geacht van rechtswege ontslag te hebben genomen.

Het uittredend lid moet de verplichtingen nakomen die het op het ogenblik van zijn uittreding tegenover het organisme heeft.

Artikel 11 Uitsluiting

Leden van de Algemene Vergadering kunnen worden uitgesloten wegens:

-de niet naleving van de statuten of van de toepasselijke pensioen- en/of voorzorgsreglementen;

-handelingen of nalatigheden die het doel van het organisme schaden;

-zwaarwichtige reden;

Het voorstel tot uitsluiting van een lid wordt door de Raad van Bestuur voorgelegd aan de Algemene Vergadering die een beslissing neemt met een twee/derden meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. Het lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld mag niet deelnemen aan de beraadslaging en de stemming ter zake.

Het besluit tot uitsluiting wordt per aangetekende brief betekend aan het uitgesloten lid, en treedt in werking op de daarin vermelde dag, onverminderd de toepassing van artikel 9 eerste lid.

Het uitgesloten lid moet de verplichtingen nakomen die het op het ogenblik van zijn uitsluiting tegenover het organisme heeft.

Artikel 12 Rechten in geval van uittreding of uitsluiting

Leden die uitgetreden of uitgesloten zijn van het organisme hebben geen rechten of aanspraken jegens het actief van het organisme, behalve (i) voor een bijdragende onderneming, zoals desgevallend voorzien door de beheersovereenkomst tussen het organisme en de bijdragende onderneming(en), (ii) voor de aangeslotenen of begunstigden, overeenkomstig de pensioen- en/of voorzorgsregelingen.

Artikel 13 Aansprakelijkheid

De leden zullen niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor schulden of verbintenissen van het organisme, behoudens andersluidende wettelijke bepaling.

TITEL IV

ALGEMENE VERGADERING

Artikel 14 Samenstelling

De Algemene Vergadering bestaat uit aile leden, vanaf de datum van hun aanvaarding tot de dag waarop hun ontslag of uitsluiting effectief wordt.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 15 Bevoegdheden

De Algemene Vergadering heeft de bevoegdheden bepaald bij wet en in deze statuten. Behoren

inzonderheid tot haar bevoegdheid:

1.de wijziging van de statuten;

2.de benoeming en de afzetting en ambtsbeëindiging van de Bestuurders, erkende commissaris(sen) en

revisoraatsvennootschap(pen), vereffenaar(s), en in voorkomend geval de vaststelling van hun bezoldiging;

3.de aanvaarding van leden en uitsluiting van leden;

4.de goedkeuring van de jaarrekeningen en het jaarverslag;

5.het verlenen van kwijting aan Bestuurders, commissarissen en revisoraatsvennootschappen voor het

uitvoeren van hun taken;

6.de goedkeuring van de budgetten en rekeningen, de bekrachtiging van het financieringsplan, de verklaring

inzake de beleggingsbeginselen en de beheersovereenkomst met de bijdragende ondernemingen en

eventuele wijzigingen van deze documenten;

7.de bekrachtiging van collectieve overdrachten;

8.de ontbinding en vereffening van het organisme;

9.de beslissing om over te gaan tot een aanpassing van de lopende renten aan de gezondheidsindex

binnen de grenzen bepaald in het reglement.

Artikel 16 Jaarvergadering

De jaarlijkse Algemene Vergadering wordt bijeengeroepen door de Raad van Bestuur vôôr 30 juni van elk jaar, op de datum, het uur en de plaats vermeld in de oproepingsbrief.

Artikel 17 Buitengewone algemene vergadering

Een buitengewone Algemene Vergadering kan tevens worden bijeengeroepen, door de Voorzitter van de Raad van Bestuur of de Raad van Bestuur telkens het belang van het organisme dit vereist of op schriftelijk verzoek van minstens één vijfde van de leden.

Dergelijk verzoek wordt ondertekend door minstens één vijfde van de leden en aan de Voorzitter van de Raad van Bestuur gestuurd, Het dient de agendapunten op te geven waarover de Algemene Vergadering dient te beraadslagen en te besluiten.

De Voorzitter van de Raad van bestuur dient vervolgens de Algemene Vergadering op te roepen binnen de drie weken na ontvangst van het aangetekend schrijven.

Artikel 18 Oproeping

De oproepingen voor een Algemene Vergadering geschieden bij gewone brief of per e-mail tenminste acht kalenderdagen vôôr de vergadering.

De oproeping vermeldt de datum, de plaats, het uur en de volledige agenda van de vergadering. De oproepingsbrief wordt ondertekend door de Voorzitter van de Raad van Bestuur of door twee Bestuurders.

Ieder lid kan aan de oproeping verzaken en zal in ieder geval worden geacht regelmatig opgeroepen te zijn indien hij aanwezig of vertegenwoordigd is op de vergadering.

De Raad van Bestuur en elk lid hebben het recht amendementen voor te stellen betreffende alle punten van de aangekondigde agenda.

Over niet in de agenda begrepen punten kan slechts beraadslaagd worden in een vergadering waarin alle leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en instemmen met de opname van dat punt op de agenda.

Ieder lid kan op de vergadering worden vertegenwoordigd door een ander lid aan wie een schriftelijke volmacht werd verleend.

Artikel 19 Voorzitterschap

De Voorzitter van de Raad van Bestuur zit de Algemene Vergadering voor. Behoudens wanneer hij tevens een lid is van de Algemene Vergadering, heeft hij geen stemrecht. De Voorzitter stelt een Secretaris aan. De Secretaris moet geen lid zijn van de Algemene Vergadering

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

In geval van afwezigheid van de Voorzitter van de Raad van Bestuur wordt de Algemene Vergadering voorgezeten door een door de Raad van Bestuur daartoe aangeduide andere bestuurder.

Artikel 20 Stemrecht

Elk lid heeft recht op één stem.

Artikel 21 Aanwezigheidsquorum

Behoudens andersluidende bepalingen in deze statuten, beraadslaagt de Algemene Vergadering rechtsgeldig wanneer ten minste de meerderheid van de leden aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn.

Wanneer het aanwezigheidsquorum op een vergadering niet wordt behaald, wordt overeenkomstig artikel 18 van deze statuten een tweede vergadering bijeengeroepen, met dezelfde agenda, welke geldig

zal kunnen beraadslagen en besluiten ongeacht het aantal aanwezige of geldig vertegenwoordigde leden.

Wanneer de Algemene Vergadering dient te beraadslagen en te besluiten over de wijziging van de statuten of de ontbinding van het organisme dient dit uitdrukkelijk in de oproepingsbrief te worden vermeld en moeten op de eerste vergadering ten minste twee I derden van de leden aanwezig of geldig vertegenwoordigd te zijn.

Artikel 22 Meerderheidsvereisten

Behoudens andersluidende bepalingen in deze statuten worden de beslissingen genomen bij gewone

meerderheid van de aanwezige of geldig vertegenwoordigde stemmen.

Over de punten die niet op de agenda stonden kan enkel beslist worden met eenparigheid van stemmen.

Voor de agendapunten die geen wijziging van de statuten inhouden worden in de onthoudingen, blanco stemmen en nietige stemmen niet in aanmerking genomen voor de berekening van de meerderheid.

In geval van staking van stemmen is het voorstel verworpen.

De besluiten aangaande de wijziging van de statuten of de ontbinding van het organisme dienen te worden aangenomen met een meerderheid van drie vierden van de geldig uitgebrachte stemmen.

Indien de wijziging van de statuten een wijziging van een deel of het geheel van het maatschappelijk doel inhoudt, wordt de beslissing genomen bij eenparigheid.

Artikel 23 Notulen

De vergaderingen en beslissingen van de Algemene Vergadering worden opgenomen in notulen die worden ondertekend door de Voorzitter van de Raad van Bestuur, de Secretaris en de leden van de Algemene Vergadering die erom verzoeken. De notulen worden bewaard op de maatschappelijke zetel van het organisme. Elk lid heeft kosteloos recht op inzage in de notulen en de bijhorende documenten op de maatschappelijke zetel van het organisme.

De uittreksels van de notulen worden ondertekend door de Voorzitter van de Raad van Bestuur alleen handelend of door twee Bestuurders die gezamenlijk optreden.

Het organisme deelt aan derden de beslissingen van de Algemene Vergadering die hen overeenkomstig de Wet ter kennis dienen gebracht te worden, mede door middel van neerlegging van de betrokken akten en/of documenten ter griffie van de rechtbank van koophandel of door middel van bekendmaking ervan bij uittreksel in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad, naargelang de wijze van bekendmaking voorgeschreven door de Wet.

TITEL V

BESTUUR, OPERATIONELE ORGANEN, DAGELIJKS BESTUUR, VERTEGENWOORDIGING

Artikel 24 Samenstelling Raad van Bestuur

Het Organisme wordt geleid door een Raad van Bestuur, samengesteld uit minimum 3 Bestuurders en uit maximum 7 Bestuurders.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

In elk geval moeten de bijdragende onderneming(en), de aangeslotenen of hun vertegenwoordigers steeds de meerderheid uitmaken in de Raad van Bestuur.

De Bestuurders warden voor een hernieuwbare termijn van drie jaren benoemd door de Algemene Vergadering en zijn herkiesbaar. Hun mandaat kan op elk ogenblik herroepen worden door de Algemene Vergadering.

Daarenboven kan een Bestuurder te allen tijde ontslag nemen door zijn ontslagbrief over te maken aan de Raad van Bestuur. Een Bestuurder die de aangeslotenen van een bijdragende onderneming vertegenwoordigt, is van rechtswege ontslagnemend zodra hij geen deel meer uitmaakt van het personeel van de(ze) bijdragende onderneming.

In geval een mandaat van een Bestuurder tengevolge van diens overlijden, ontslagname of op welke manier dan ook vrijkomt, wordt zo spoedig mogelijk een Algemene Vergadering samengeroepen. De Algemene Vergadering zal dan overgaan tot de benoeming van een vervanger, voor de tijd die nodig is om het oorspronkelijke mandaat te voleindigen.

Wanneer het aantal Bestuurders onder het minimumaantal van drie daalt, zal zo spoedig mogelijk een bijzondere Algemene Vergadering samengeroepen worden, die één of meerdere nieuwe Bestuurders zal benoemen.

De Raad van Bestuur duidt een Voorzitter aan onder haar leden.

Bij ontstentenis of afwezigheid van de Voorzitter worden zijn functies waargenomen door een andere Bestuurder.

Artikel 25 Bevoegdheden van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur bepaalt het algemeen beleid van het organisme.

De Raad heeft de meest uitgebreide bevoegdheden om alle daden van beheer, beschikking en bewaring te verrichten die nodig of dienstig zijn voor de verwezenlijking van het maatschappelijk doel van het organisme, met uitzondering van deze die bij Wet of bij deze statuten zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering. De Raad is bevoegd voor alle operationele taken bepaald door de Wet, met uitzondering van de operationele taken toegewezen aan een ander operationeel orgaan.

Artikel 26 Dagelijks Bestuur

De Raad van Bestuur mag het dagelijks bestuur en de vertegenwoordiging wat dit bestuur aangaat, opdragen aan één of meer personen, Bestuurder of niet. De Raad van Bestuur benoemt en ontslaat de gedelegeerden tot dit bestuur.

Onder het dagelijks bestuur wordt verstaan de bestuursbevoegdheden die de noden van het dagelijks leven van het organisme niet overschrijden en die, gelet op hun relatief belang en de noodzaak van een snelle beslissing, de tussenkomst van de voltallige Raad van Bestuur niet vereisen.

Artikel 27 Andere operationele organen

De Raad van Bestuur heeft de mogelijkheid naast het dagelijks bestuur ook andere operationele organen op te richten, conform de toepasselijke wettelijke bepalingen, en oefent in voorkomend geval het toezicht uit op deze andere operationele organen.

De voorwaarden voor de aanstelling van de leden van een operationeel orgaan, de duur van hun opdracht en hun werkwijze zullen door de Raad van Bestuur worden bepaald bij de oprichting van een operationeel orgaan.

De leden van een operationeel orgaan kunnen eveneens lid zijn van de Raad van Bestuur op voorwaarde dat zij samen in de Raad van Bestuur in de minderheid zijn, of in geval van pariteit op voorwaarde dat de Voorzitter van de Raad van Bestuur geen lid is van een ander operationeel orgaan.

Artikel 28 Andere bevoegdheidsdelegatie

Bovendien kan de Raad van Bestuur bijzondere bevoegdheden opdragen aan een persoon van haar keuze (leden van het organisme of derden). In elk geval blijft de Raad van Bestuur steeds verantwoordelijk voor de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

beslissingen genomen en de handelingen gesteld door deze gevolmachtigde(n).

Artikel 29 Aansprakelijkheid

De leden van de Raad van Bestuur en van de eventuele andere operationele organen zijn niet persoonlijk aansprakelijk voor schulden of verbintenissen van het organisme.

De mandaten van de leden van de Raad van Bestuur en van de eventuele andere operationele organen zijn onbezoldigd.

De leden van de operationele organen moeten over de vereiste professionele betrouwbaarheid, de passende beroepskwalificaties en -ervaring beschikken om hun functies te kunnen uitoefenen. Die kwalificaties en ervaring worden in het bijzonder beoordeeld voor wat betreft de uitgeoefende functies in de mate waarin beroep wordt gedaan op adviseurs die over die kwalificaties en ervaring beschikken.

De leden van de operationele organen kunnen te allen tijde ontslagen worden door het orgaan dat hen heeft benoemd of zelf ontslag nemen, door een ontslagbrief te richten aan het orgaan dat hen heeft benoemd.

Artikel 30 Vergadering van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur vergadert na oproeping door de Voorzitter zo dikwijls als het belang van het organisme het vereist en minstens één maal per jaar. De bijeenroeping moet schriftelijk gebeuren minstens acht dagen op voorhand en vermeldt de plaats, de datum, het uur en de agendapunten.

De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de Voorzitter.

De Raad van Bestuur kan slechts geldig beraadslagen en besluiten op voorwaarde dat tenminste de helft van de Bestuurders aanwezig of geldig vertegenwoordigd is. Over aangelegenheden die niet op de agenda vermeld zijn, kan de Raad van Bestuur slechts rechtsgeldig beraadslagen en besluiten wanneer aile Bestuurders op de vergadering aanwezig zijn en ermee instemmen

ledere Bestuurder kan bij eenvoudige brief, telegram, telex, telefax, email of elk ander geschreven communicatiemiddel, aan een andere Bestuurder opdracht geven om hem te vertegenwoordigen op een welbepaalde vergadering van de Raad van Bestuur en om voor hem in zijn plaats te stemmen. Elke Bestuurder kan evenwel maximaal twee andere Bestuurders vertegenwoordigen.

De besluiten van de Raad van Bestuur worden genomen bij volstrekte meerderheid van de aanwezige of geldig vertegenwoordigde stemmen. Bij staking van de stemmen is de stem van de Voorzitter van de Raad van Bestuur beslissend.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van het organisme zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur genomen worden bij eenparig schriftelijk akkoord van de Bestuurders. Deze procedure kan evenwel niet worden gevolgd voor de vaststelling van de jaarrekeningen of de aanwending van het maatschappelijk fonds.

Artikel 31 Notulen

Van besluiten van de Raad van Bestuur worden notulen gehouden, die worden opgenomen in een bijzonder register en ondertekend door de Voorzitter of door de Bestuurder die de vergadering voorzit, alsook door de aanwezige Bestuurders die dit wensen.

Afschriften en uittreksels worden ondertekend door de Voorzitter of door twee Bestuurders. Artikel 32 Vertegenwoordiging van het organisme

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur als college, wordt het organisme in en buiten rechte rechtsgeldig verbonden door twee Bestuurders, samen handelend.

Het organisme wordt eveneens in en buiten rechte rechtsgeldig vertegenwoordigd wat het dagelijks bestuur aangaat

-hetzij door de gedelegeerde tot het dagelijks bestuur, wanneer slechts één persoon hiermee belast is; -hetzij door gedelegeerden tot het dagelijks bestuur gezamenlijk wanneer meerdere personen met deze opdracht zijn belast.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Bovendien wordt het organisme rechtsgeldig verbonden door bijzondere gevolmachtigden binnen de perken van de hun verleende volmacht.

De vertegenwoordiging van het organisme door de gedelegeerde(n) tot het dagelijks bestuur of door de bijzondere gevolmachtigde(n) zal slechts tegenwerpelijk zijn aan derden mits naleving van de wettelijke publicatievereisten.

TITEL VI

BOEKJAAR, JAARREKENINGEN, BEGROTING

Artikel 33 Boekjaar  jaarrekening  begroting

Het boekjaar van het organisme gaat in op 1 januari en eindigt op 31 december van elk jaar.

Op het einde van elk boekjaar worden de boeken en bescheiden afgesloten en maakt de Raad van Bestuur de jaarrekening en de begroting voor het volgend boekjaar op.

Ten minste één maand voor de jaarvergadering overhandigt de Raad van Bestuur, de stukken met het jaarverslag aan de commissaris(sen) die het in artikel 34 van deze statuten bedoelde verslag moet(en) opstellen.

De Raad van Bestuur dient ieder jaar de rekeningen van het afgelopen boekjaar, nagezien door de commissaris(sen), evenals de begroting voor het volgend boekjaar ter goedkeuring voor te leggen aan de Algemene Vergadering. De goedkeuring van de jaarrekeningen geeft kwijting aan de Bestuurders.

TITEL VII

CONTROLE

Artikel 34 Commissaris

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen van het organisme in het licht van de wetten en van de statuten, wordt opgedragen aan een door de FSMA erkende commissaris, overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen.

De erkende commissaris wordt door de Algemene Vergadering benoemd voor een periode van drie jaar. Hij kan slechts in de loop van zijn volmacht worden afgezet om wettelijke redenen. De opdracht van commissaris is hernieuwbaar.

De bezoldiging van de commissaris wordt bij de aanvang van zijn opdracht vastgesteld. Naast zijn bezoldiging kan de commissaris geen enkel ander voordeel ontvangen, onder welke vorm dan ook.

De commissaris mag, zonder verplaatsing, kennis nemen van alle maatschappelijke geschriften en documenten.

De commissaris voert de opdrachten uit voortvloeiend uit de toepasselijke wettelijke bepalingen, en stelt, met het oog op de jaarvergadering, een schriftelijk verslag op.

TITEL VIII

ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 35 Ontbinding

Het organisme kan op elk moment ontbonden worden door een beslissing van de Algemene Vergadering met inachtname van de voorwaarden inzake aanwezigheid en meerderheid overeenkomstig artikelen 21 en 22 van deze statuten.

MOD 22

Luik B - Vervolg

Artikel 36 Benoeming vereffenaars

In geval van ontbinding stelt de Algemene Vergadering één of meer vereffenaars aan. Zij beslist of de vereffenaars, indien er meer zijn, alleen, gezamenlijk, dan wel ais college het organisme vertegenwoordigen.

Artikel 37 Bevoegdheden vereffenaars

Bij het besluit tot ontbinding van het organisme bepaalt de Algemene Vergadering de bevoegdheden van de vereffenaars en stelt hun gebeurlijke bezoldiging vast.

Artikel 38 Wijze van vereffening

Na betaling van alle schulden, lasten en kosten van vereffening, kan het netto-actief enkel worden aangewend overeenkomstig hetgeen bepaald is in de toepasselijke voorzorgs- en/of pensioenreglementen, de beheersovereenkomst en de wettelijke bepalingen.

TITEL IX

ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 39 Wettelijke bepalingen

Voor alles wat niet uitdrukkelijk geregeld werd in de bepalingen van deze statuten, wordt verwezen naar de toepasselijke wettelijke bepalingen.

UITTREKSEL UIT DE NOTULEN VAN DE RAAD VAN BESTUUR, gehouden op 1 december 2011 Benoeming van de leden van het Investeringscomité

De Raad van Bestuur benoemt, onder opschortende voorwaarde van goedkeuring van de ontwerpstatuten door de Algemene Vergadering, met ingang van 1 januari 2012 en voor de duur van 3 jaar als lid van het Investeringscomité :

-Ohr. Luc Martin Gaby Jozef Van Oostveldt, Bredastraat 36, 3290 Diest (voorzitter) -Dhr. Gérard Albert Willem Marie de Roij, Bremlaan 12, 3911 XH Rhenen, Nederland -Dhr. Ir. Roger Gaston Maria Van Geerteruy, Houtemsesteenweg 3B,3380 Bunsbeek -Dhr. Paul Steven Cohn, Singel 19, 1261 XP Blaricum, Nederland

Het Investeringscomité is het operationeel orgaan dat, in overeenstemming met het algemeen beleggingsbeleid vastgelegd door de Raad van Bestuur, belast is met het uitvoeren van het investeringsbeleid onder toezicht van de Raad van Bestuur.

Ir. R.G.M. VAN GEERTERUY L.M.G.J. VAN OOSTVELDT

Voorzitter Bestuurder

Hierbij neergelegd : Uittreksel uit de notulen van de algemene vergadering van 21 december 2011

Gecoördineerde tekst van de statuten

Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur van 1 december 2011



" Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Annexes ilù 1VIoniteur belge

Bijlagen bid hëtBéTgisch-Staat§hIák r- I370I/20I2

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

24/11/2011
ÿþ MOD 2.2

ib3 i In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-behoude aan het BelgisCl Staatsbh

II

hij het Belgisch Staatsblad - 24/11/2011- Annexes du Moniteur belge

8

IJI11.1.1111RII

Neergelegd ter griffie der Rechtbank van Koophandel

te Leuven, de 1 4 NOV, 2011

CrielFFIER,

II

Ondernemingsnr : 0475.780.446

Benaming

(voluit) : PENSIOENFONDS ROBA BELGIË

(verkort)

Rechtsvorm : Onderlinge Verzekeringsvereniging

Zetel : Biezenstraat 26-31 - 3300 Tienen

Onderwerp akte : HERBENOEMING VAN DE ERKEND COMMISSARIS

UITTREKSEL UIT DE NOTULEN VAN DE ALGEMENE VERGADERING GEHOUDEN OP 22 JUNI 2011

De Algemene Vergadering herbenoemt overeenkomstig artikel 21 van de statuten en onder voorbehoud van goedkeuring door de FSMA, de vennootschap PKF Bedrijfsrevisoren BV ovve CVBA, Potvlietlaan 6, 2600 Antwerpen, met als wettelijke vertegenwoordiger Dhr. Dirk Van den Broeck, bedrijfsrevisor, als erkend commissaris voor de boekjaren 2011, 2012 en 2013.

De jaarlijkse bezoldiging wordt vastgesteld op 2.050,00 EUR (exclusief BTW).

Ir, R.G.M. VAN GEERTERUY L.M.G.J. VAN OOSTVELDT

Voorzitter Bestuurder

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

20/07/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2006, GGK 05.06.2007, NGL 11.07.2007 07379-0237-010
14/07/2006 : ME. - JAARREKENING 31.12.2005, GGK 06.06.2006, NGL 06.07.2006 06407-0161-009
12/07/2005 : ME. - JAARREKENING 31.12.2004, GGK 20.06.2005, NGL 01.07.2005 05378-0286-010
13/07/2004 : ME. - JAARREKENING 31.12.2003, GGK 17.06.2004, NGL 05.07.2004 04383-0289-010
28/07/2003 : ME. - JAARREKENING 31.12.2002, GGK 17.06.2003 03427-0185-010

Coordonnées
INSTELLING VOOR BEDRIJFSPENSIOENVOORZIENING …

Adresse
BIEZENSTRAAT 26-31 3300 TIENEN

Code postal : 3300
Localité : TIENEN
Commune : TIENEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande